بنتي والمدرس
الحلقه الثالثه والرابع
بقلم دوداا حوده
استاذ محمد سكت شويه وبعدها بوصي يا مني انا مقدر انك مش شيفاه في البيت اسلوب كويس وشوفتي الأسلوب ده معايا بس مش معني كده انك تقولي الكلام ده حبيبتي انا كنت تقولي انا بحبك زي بابا إنما انتي يا حبيبتي في فتره مراهقه وانتي مش بتحبني انتي بس شوفتي حنان مني مش شيفاه من البيت وانا مش زعلان من الكلام اللي انتي قولتي بالعكس كويس انك قولتي دلوقتي عالشان افهمك شعورك من ناحيتي انو مش حب ويلا نامي بقي بقي عالشان عندك مدرسه الصبح
محمد:قفل السكه فيه اي كلام البت دي اثر فيا ليه لا فوق كده دي قد بنتك لو كنت اتجوزت بدري كنت جبت قدها
ومني قفلت السكه وفضلت تعيط بس انا عارفه اني بحبه انا واثقه من كده فعلا أتمني أن أكون مراته عالاقل انسان متعلم وفاهم ولو خلفت بنات مش هيعمل زي بابا ويروح يتجوز عليا عالشان يجيب الولد انا واثقه اني بحبه فعلا ونامت وصحيت تاني يوم عالفطار
سمر :اي انتي رايحه المدرسه انا قولت مش هتقدري تقومي تروحي المدرسه
مني صباح الخير يا ماما
سمر :اي هو انا مش بكلمك
مني :ماما انا عايزه فلوس عالشان ادفع لاستاذ محمد فلوس الدرس
ثريا :حاضر يا حبيبتي لما يصحي بابا هاخدهم منه ولما تيجي خديهم
سمر :ليكي حق مانتي مش لقيتي حد يربيكي عيله قليله الربيا صحيح
مني :عالفكره انتي كده بتغلطي في بابا لان بابا اللي مربنى وواضح كده مين فينا اللي ماشفش تربيه لما تغلطي في جوزك يبقي انتي .....
سمر:تصدقي انك مش متربيه وعايزه تتربي
ضربت مني بالقلم
ثريا قامت جري اي اللي عملتي ده
سمر :عيب كده والله حرام عليكوا انتو بتعملوا اي في الولد الحيله لا انا يستحيل اقعد في البيت ده ورمت عادل عالارض
صحي ابراهيم :يخربيت النكد فيه اي عالصبح
سمر :الحق يا ابراهيم انا دخلت المطبخ اجيب باقي الاكل لقيت مني عامله تخنق في عادل غصب عني ضربتها بالقلم امها خرجت عليا عايزه تضربني
ثريا :اقسم بالله كدابه والله ماحصل
ابراهيم زقها ورايح علي مني
ثريا:اقسم بالله ما حصل ولو ضربتها انا هاخد بناتي وهمشي وخلي الكدابه دي تنفعك
ابراهيم :صح هي هتشوف تربيه منين وانتي اصلا مشوفتهاش كله الا عادل فاهمين عايزه تغوري غوري لوحدك انما البنات انا هعرف اربيهم ورايح يضرب مني
ثريا :والله ما خاص هتضربها فوق لنفسك بقي يخربيت الولد اللي جننك كده ربنا يخدوا يا شيخ
ابراهيم انتي بتدعي علي ابني في وشي وضرب ثريا وبعدها وقف شويه مش مركز هو عمل اي
ثريا انت بتمد ايدك عليا
ابراهيم مهو اصل بنت ..... هي السبب ومسك مني موتها من الضرب وبعدها ثريا خدت مني ودخلت الاوضه
ثريا وهي بتعيط :لمي هدومك يالله هنمشي نروح لتيته اسكندريه
ابراهيم :مش هتمشي يا ثريا مش هتسيبي البيت
ثريا يالله يا مني
ابراهيم حقك عليا يا ثريا بس انتي دعيتي علي ابني في وشي
ثريا :وانا مش هقعد انا اللي جوزتك عالشان نفسك في الولد وقولت عادي يابت مافيش مشكله واتحملت اللي محدش يتحمله بس اللي يجي علي بناتي لا كله الا بناتي مراتك كدابه عايز تصدق صدق مش عايز انت حر
ابراهيم ماشي يا ثريا هسيبك تروحي يومين عند مامتك تريحي اعصابك بس غير كده لا ومش هقولك سبي البنات خديهم بس يومين وترجعي وخرج ابراهيم
مني :طيب والمدرسه يا ماما هنعمل فيها اي
ثريا هنقلك انتي واختك في اسكندريه
مني ازاي يا ماما وزميلي
ثريا :مني خلصي خلينا نمشي
وخرجت من البيت
مني :طيب يا ماما انا مدفعتش فلوس الدرس الشهر اللي فات ولازم اروح ادفعها قبل ما نسافر
ثريا :اتفضلي الفلوس اهي ومتتاخريش علينا عالشان نلحق نمشي
خدت الفلوس واتصلت باستاذ محمد
مني:ايوه يا استاذ محمد
الاستاذ :اي يا مني مجتيش انهارده ليه
مني :ينفع تنزل دقيقه عند باب المدرسه
الاستاذ انتي عند باب المدرسه فيه اي
مني:معلش أنزل بس وهفهمك
ونزل الاستاذ محمد وشاف مني
الاستاذ :بابا برضه
مني : انا والله بحبك ومش هقدر اعيش من غيرك وماما عايزه تنقلني اسكندريه وانا مسافره دلوقتي
الاستاذ :اي تسافري ازاي
مني:دي فلوس الدرس بتاعت الشهر اللي فات وماما مستنياني عالشان نمشي وبجد انا مش هقدر مش اشوفك تاني بجد انا بحبك اوي سلام
ومشيت ومحمد مش عرف يرد يقول اي
وهي في العربيه كان كل تفكيرها أن ازاي مش هتشوف استاذ محمد تاني
وهو في البيت برضه بقي تفكيرو في مني انو ازاي مش هيشوفها وبقي يكلم نفسه ليه كل تفكيرو انو ازاي ييفكر في مني
شويه وجت رساله من مني
مني:انا اسفه على الكلام اللي قولته واهو ماما هتنقلني وهمشي من البلد يعني هقدر اشيل التفكير اللي في دماغي ومش هتشوفني تاني
استاذ محمد ؛مني
مني نعم
الاستاذ : وانا كمان بحبك😮😮😮للوصول لباقي القصه بسهوله اعملي متابعه للصفحه الشخصيه
يتبع علق 20ملصقا ليصلك باقى القصه
بنتي والمدرس
الحلقه الرابعه
بقلم دوداا حوده
مني:بجد اللي انت قولته ده بجد انت قولت بتحبني ولا انا بيتهيقلي
الاستاذ محمد:لا بحبك ومش عارف ليه من ساعت ما عرفت اني ممكن ماشوفكيش تاني وانا قلبي وجعني
مني:بالله عليك انا فعلا صاحيه اللي بسمعه ده حقيقي انا بحبك اوي والله يا محمد
الاستاذ :وانا كمان بس اخرت الحب اي بابا مس هيوافق انك تتجوزي واحد اكبر منك ب٢٥سنه
مني:مش فارق معايا اي حاجه دلوقتي المهم انك بتحبني صح مش انت بتحبني
الاستاذ ايوه ولازم ترجعي البيت عالشان تيجي المدرسه انا يستحيل ماشوفكيش تاني انا ممكن يجرالي حاجه
مني:مهو اللي انا فيه ده مش حقيقي اكيد انا بحلم صح
الاستاذ احمد:شوفي هتعملي اي عالشان ترجعي
مني:,اكيد حاضر لازم ارجع
الاستاذ محمد :طيب انا هقفل دلوقتي عايزه حاجه
مني :لا شكرا هتوحشني
الاستاذ :وانتي كمان اوي وقفل السكه وبقي يكلم نفسه في اي ناوي تعيش فتره المراهقه علي كبر ولا اي انت عمرك ما كنت كده البت دي عملت فيك اي خليتك بالمنظر ده بصراحه البت حلوه وروحها جميله وتدخل القلب
وخرجت مني لمامتها هو انتي صاحيه يا ماما
ثريا :ايوه يا مني تعالي
مني:سامحي بابا عالشان خاطري
ثريا ابدا يا مني انا سامحت كتير ومش ناويه اجي علي كرامتي تاني
مني :يا ماما احنا غلطنا لما سبنا البيت احنا كده عملنا اللي هي عايزه احنا كنا قعدنا في بيتنا واتعودنا نعمل زي ما هي بتعمل ونقسي بابا عليها
ثريا :بابا ضربني يا مني ازاي اقعد في بيته تاني
مني: مهو انتي برضه دعيتي علي عادل وهو ذنبه اي انا عارفه انك كنتي مخنوقه بس برضه غصب عنه
ثريا الكلام اتقفل انا رجوع مش راجعه تاني الحوار اتقفل وادخلي نامي
مني :طيب ومدرستي هعمل فيها اي
ثريا قولت هنقلك منها حاجه تاني ومش عايزه اسمع كلام تاني قومي نامي
ودخلت مني وهي مضايقه تنام وجت ام ثريا تقعد جنبها
الام:انا مش راضيه ادخل واتكلم في حاجه ومستنيا انتي تهدي وتقولي
ثريا مافيش انا عايزه اطلق عيشتي مع ابراهيم انتهت
الام: يابنتي الطلاق مش سهل وهو ممكن ياخد منك البنات وانتي روحك فيهم ولو خدهم سمر هتطلع روحهم وانتي عارفه
ثريا :ماما انا تعبانه ممكن نتكلم الصبح عالشان خاطري
الام:عنيا بس قومي صلحي بنتك عقبال ما اجهز العشاء
ثريا :حاضر يا ماما وقامت ثريا
الام :ربنا يهدي حالك يا بنتي انا عارفه أن روحك في ابراهيم ومش هتقدري تعيشي من غيرو
وتاني يوم مني صحيت علي تفلون من محمد
مني : الو احلي صباح كده عالشان صحيت علي صوتك
محمد :انا في اسكندريه وعايز اشوفك
مني :لا انت بتتكلم جد
محمد:ايوه بجد انهارده عيد ميلادك ولازم أما اول واحد اقولك كل سنه وانتي طيبه
مني:انت جاي من القاهره لحد اسكندريه عالشان تقولي كل سنه وانتي طيبه 😍😍
محمد:وعالشان اديكي هديتك
مني انت فين انا نازله حلا وقامت لبست وخرجت الصاله
ثريا :انتي لبسته ورائحه فين
مني:عايزه اتمشي شويه والنبي يا ماما وهاجي عالطول
ثريا :لا طبعا مافيش نزول لوحدك
مني:ماما هو انا هتخطف والنبي يا ماما عيد ميلادي انهارده وعايزه اجيب تورته وننسي النكد شويه ونحتفل بيه
ثريا :ااااه صحيح كل سنه وانتي طيبه طيب خدي منه معاكي
مني :نايمه معقول هصيحها
منه :لا انا صحيت خير
مني: حبكت تقومي دلوقتي البسي عالشان ننزل نجيب تورته
منه : بجد وهنتمشي شويه
ثريا :لا تيجوا عالطول مفهوم
مني :,حاضر يا ماما ونزلو هما الاتنين ومني عايزه تقول لمنه علي انها هتشوف استاذ محمد بس خايفه
مني بقولك اي استاذ محمد جه هنا اسكندريه يزور واحد قريبه انا هشوفه بس عالشان اساله علي موضوع نقل المدرسه
منه طيب ماتخلي ماما تكلمه
مني:لا انا اللي هكلمه وقابلو محمد سلم عليهم وبقي ماشي ساكت عالشان منه معاهم
مني :اهو ادخلي هاتي التورته من هنا
منه :انتي مش هتيجي معايا
مني :لا روحي هتيها وانا هستناكي هنا وراحت منه
محمد ازاي تجبي منه معاكي
مني:ماما صممت والله هعمل اي غصب عني
محمد :انا خايف اقول لمامتك
مني :,/لا متخافش مش هقول
محمد :كل سنه وانتي طيبه
مني:وانت طيب يا حبيبي
محمد :بجد انا خايف من اللي جاي انا اتعلقت بيكي اوي وخايف تروحي مني
مني :عمري ما هروح منك لو انت فضلت جمبي
محمد:طيب امسكي الهديه وحطيها في شنطتك عالشان منه جايه
منه :مش بتردي علي ماما ليه
مني:معلش الموبيل صامت
منه :ليلتنا سودا بابا جه وماما اتصلت وقالت لازم تيجوا دلوقتي
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق