بنتي والمدرس
الحلقه الخامسه والسادسه
مني:ينهار اسود بابا لو عرف اننا نزلنا مش هيسكت هعمل اي دلوقتي
الاستاذ :,اهدي بس كده الخوف مش هيحل حاجه روحي دلوقتي وقولي انك كنتي عايزه تحتفلي بعيد ميلادك مع تيته
منه :اه هيقول يعني سبتوا البيت وكمان بتحتفلوا بعيد ميلاد
الاستاذ محمد:يا حبيبتي اهدي بس الخوف ده مش هيحل حاجه
سعتها بصت مني بصه للاستاذ لما حط ايدو علي كتف منه عالشان يهديها ونزل أيدوا بسرعه المهم دلوقتي لازم تروح وفعلا مشيوا وكانو خايفين جدا
مني:منه ماما مينفعش تعرف اننا شوفنا استاذ محمد
منه :يووووو خامس مره تقولي كده واقولك حاضر خلينا في المصيبه اللي احنا فيها دلوقتي وروحوا البيت وكان المقابله غير اللي كانو متوقعنها خالص
ابراهيم :مني حبيبتي كل سنه وانتي طيبه ياروحي
مني: وانت طيب يا بابا ربنا يخليك
الاب :سامحني يامني بالله وقولي لماما تسامحني
ثريا :خليك في بنتك امها ملهاش دعوه
الام :بوص يا ابني انت عالطول كنت في خناق مع بنتي عالشان خلفه الولد وانا كنت بسكت اتجوزت عليها وقولتها اطلقي وهي قالت لا مش هيحصل مراتك كدابه وعالطول موقعها في مشاكل وبنتي بتعدي عالشان مش عايزه مشاكل انما ضرب واهانه لا كفايه بقي يابني
ابراهيم :والله ثريا دي حياتي وانا اسف ومش هيحصل تاني اني امد ايدي عليها والله ياريت كلمتك اللي هتمشي ومش هسمع كلمه تقولها تاني والله امري وانا انفذ بس والنبي روحي ولما شافت ابراهيم منهار قالت للبنات ادخلوا جوا لوسمحت
الام :خالص يا ابراهيم هتروح معاك بس أتمني أن اللي حصل ده ميحصلش تاني قومي شوفي النبات واعملي الغدا عالشان جوزك
ثريا حاضر ياماما
الام :ابراهيم انا معنديش اولاد وربنا يعلم بعملك زي ابني واكتر اتمني يابني تفوق والله الموضوع مش عالشان بنتي بس عالشان بيتك راقب من بعيد لبعيد وشوف مين اللي غلطان ولو بنتي غلطانه فعلا تجبها ليا وأنا هربيها من اول وجديد واياك تكسر بناتك قدام حد خالص خليك دايما الاب الحنين اللي بنظره من عينك يخافوا منك كتر الضرب والله مش هيعمل حاجه صح بالعكس البنات هتكرهك وهتكره اخوهم لما يحسوا بفرق البنات والله عتبوا امهم لما قالت دعت علي ابنك مني قالت وهو ذنبه اي ياماما اي نعم الكلمه طلعت غصب عنها بس برضه البنت قلبها وجعها علي اخوها يابني انا لازم اقولك الكلام ده لاني بحبك
ابراهيم.وانا بحبك والله ياماما ربنا يخليكي ليا يا احن ام في الدنيا
ثريا الغدا جاهز يلا بينا
الام يالله يا حبيبي قوم عالشان تاكل واتغدوا
ابراهيم :يالله البسوا يابنات
الام :كان نفسي اقولك بات يا حبيبي بس عارفه أن مراتك وابنك مينفعش يباتو لوحدهم
ابراهيم:هيجيلك والله يا ماما ونبات كام يوم كمان
الام:بيتك يا حبيبي تنور في اي وقت ومشيوا ووصلوا البيت
سمر :والله البيت كان ضلمه نورك بيكوا تاني
ثريا :مانا عارفه يا حبيبتي عالشان كده رجعت بالله ياابراهيم عايزك
ابراهيم حاضر ادخلي وجاي وراكي
ثريا :براحتك يا حبيبي خالص ودخلت ثريا
ابراهيم :طريقتك باينه اوي انها رخمه
سمر :تدعي علي ابني وروحت تجبها براحتك يا حبيبي خليك علي راحتك ودخلت الاوضه وقفلت الباب ودخل ابراهيم عند ثريا
ابراهيم :لسه زعلانه يا حبيبتي
ثريا خلاص ياحبيبي مافيش حاجه
ابراهيم:انتي طيبه اوي والله يا ثريا ربنا يخليكي ليا
ومني في اوضتها بعدت رساله لمحمد
مني :انا روحت
محمد :حرام عليكي يامني انا قاعد مرعوب بسببك فينك
مني:معلش. الله بابا جه ورجعنا البيت ومكنتش عارفه اتكلم خالص غير دلوقتي
محمد :حمد لله علي السلامه ياحبيبتي
مني ؛الله يسلمك يا حبيبي ويخليك ليا يارب
محمد :هشوفك بكره؟
مني:اكيد ياقلبي هشوفك بحبك اوي يا محمد
محمد :حبيبتي بجد وحشتني اوي اشوفك بكره علي خير وصحيت راحت المدرسه لقت استاذ محمد مجاش سالت عليه استاذ محمود زميله
مني : استاذ محمود ماشوفتش استاد محمد
استاذ محمود ده مجاش عالشان تعبان
مني :تعبان مالو يعني
استاذ محمود :عندو سخنيه جامده
مني :عرفت عنوانه وراحت ليه البيت
فتح محمد مني انتي ازاي تيجي هنا
يتبع
علقي ب 20 ملصقا لنزول الحلقه التاليه
بنتي والمدرس
الحلقه السادسه
مني:جيت اطمن عليك اي هتسبني اقف عالباب كتير وسع كده عايزه اشوف شقتك
الاستاذ :مسكها من درعها خدي هنا رايحه فين ازاي تيجي وانتي عارفه اني عايش لوحدي
مني:اخس عليك ياقلبي انا اللي افتكرت انك هتفرح لما تشوفني قدامك
الاستاذ :مني انزلي لوسمحت وانا هلبس وانزلك مينفعش تبقي هنا
مني:لا مش نازله انا قاعده اهو وادي قاعده
الاستاذ :مني متخلنيش اتعصب عليكي انزلي لو سمحت وانا هنزلك تحت انما وجودك هنا غلط كبير ومينفعش وانا ابقي غلطان لو سبتك وطوعتك اتفضلي لوسمحت
مني:اخس عليك يا محمد بقي كده تنزلي زعلانه من بيتك
محمد :فضل باصص عليها شويه وبعدين زقها بعيد عنه أنزلي يا مني انزلي لوسمحت دلوقتي ومتجيش هنا تاني.وخرجها برا الشقه وقفل الباب
لااااااا دي مجنونه بجد مجنونه رسمي وعمل بلوك ليها عالواتس والفون وكل حاجه لاااا يا محمد لازم تفوق بجد اللي انت فيه ده غلط والبت دي هتخليك تعمل مصيبه بدمغها دي الاول سافرت اسكندريه عالشان تشوفها ودلوقتي جتلك الشقه لا بجد وقفها عند حدا شويه وفعلا بقي يتعامل رسمي اوي ومعاها وكل ما تحاول تتكلم معاه يصدها ويبعد عنها وفي يوم روحت من المدرسه مخنوقه جدا
ثريا مالك يامني
مني: ابدا يا ماما تعبانه شويه
ثريا انتي كمان انا كمان تعبانه اوي من الصبح دايخه وعماله ارجع شكلنا خدنا برد في المعده وجايه تقوم راحت وقعت
مني:ماما مالك الحقني يا بابا ودخلت الاب اي فيه اي
مني :معرفش ماما شكلها اغم عليها وشالها عالسرير وجاب الدكتور يكشف عليها
الدكتور مبروك المدام حامل
ابراهيم :اي بجد يا دكتور
ثريا :اي حامل ازاي لا طبعا مينفعش
ابراهيم :والله انا حاسس ان المره دي ولد يا حبيبتي
سمر: هههههههههههه اه انشاء الله وبعدين مانت عندك عادل احنا لسه هنجيب عيال تاني
ابراهيم:سمر حطي لسانك في بوقك وادخلي اوضتك ملكيش فيه ودخلت سمر اوضتها
ثريا :انت فرحان يا ابراهيم
ابراهيم :ايوه طبعا والمره دي ولد وهتشوفي
ثريا :يارب ياقلبي اجبلك الولد
ابراهيم انتي تريحي في سريرك بقي متعمليش حاجه ياقلبي
ثريا :والبيت
ابراهيم : سمر تشيل مكانك شويه بقي ارحمي نفسك
مني :بابا انا عايزه فلوس
ابراهيم :ليه يا حبيبتي
مني اصل عايزه اجيب مذكره
ابراهيم :ماشي يا حبيبتي اتفضلي وخرجت مني راحت عالسنترال لو سمحت انا عايزه خط تلفون وجابت الخط وركبته واتصلت بمحمد
مني :الو
محمد:ايوه مين
مني :انا مني لو سمحت متقفلش عايزه اتكلم معاك
محمد :خير يا مني في حاجه مش فاهمها عايزه اشرحه ليكي
مني :لا انا اللي عايزه اشرحلك اني فعلا كنت خايفه عليك وعلشان بحبك عملت كده هو غلط اني اجيلك البيت بس غصب عني والله سامحني وغلطه عمرها ما هتتكرر
محمد :لوسمحت يا مني مش عايزك تفكري في اي حاجه في دراستك
مني :سامحني والنبي ااااااااه وعربيه خبطتها وهي بتعدي
محمد مني مني مالك يا مني ونزل من العربيه انتي يابنتي اللي كنتي ماشيه غلط
مني :ااااه رجلي وجعاني اوي مش قادره اقف
السواق طيب تعالي اوديكي المستشفي بسرعه وشلها وراح عمل اشاعه لقاه رجلها مكسوره وعايزه تتجبس
مني اتصلت بباها
مني :الو
ابراهيم ايوه مين معايا
مني :انا مني يا بابا مش عارفني
ابراهيم رقم مين ده
مني :ينهار اسود انا اتصلت من الرقم الجديد ايوه يا بابا معلش فوني فاصل انا في المستشفي رجلي انكسرت
ابراهيم اي ازاي ده في مستشفي اي
وقالته مني وقفلت لقت محمد بيرن
محمد :مالك يا مني
مني عربيه خبطني ورجلي اتكسرت شيل البلوك من الرقم التاني لان لازم اغير الخطوط
محمد انتي في مستشفي اي
مني ؛مش هينفع تيجي عالشان بابا جاي هروح واكلمك
وسمر راحت لمامتها
الام مالك شايله الدنيا علي دماغك ليه
سمر الهانم حامل وإبراهيم فرحان اوي وحاطط في دماغه أن هتجيب ولد المره دي
الام :ولد بنت الحمل ده لازم ينزل مينفعش تجيب عيال تاني
علقي ب عشرين ملصقا لنزول باقي القصه
تعليقات
إرسال تعليق