● الجزء التاسع ●
حكاية_قمر🌜💕
بقلم_ياسمين_علي ••
نسترجع آخر أحداث الجزء اللي فات مع بعض
قمر واقفة مستغربة
اسر : عامله ايه
قمر : انا كويسة ... لو جاي لتونة .. ف تونة مش موجودة
اسر فهم قصدها : لا انا مش جاي لحد غيرك
قمر باستغراب : عاوزني انا ! خير
اسر : خير متقلقيش .. بس تعالي معايا
قمر : اجي معاك ع فين
اسر : تعالي هنركب العربية وهنمشي بعيد عن الفيلا ..
قمر : بعيد عن الفيلا ليه . . هو في ايه يااستاذ اسر .. ماتنطق
اسر : ياستي قولتلك متقلقيش .. كل الحكاية مش عاوز ليل تشوفنا مع بعض
قمر بتبص حواليها : ليل .. هي فين ليل
اسر : متقلقيش انا اطمنت عليها انها ركبت وزمانها ع وصول .. ف ياريت تيجي معايا قبل ماتوصل وتشوفنا
قمر : طيب اتفضل وانا جاية وراك
اسر : ماشي متتأخرش
________________________________
احمد : مساءالخير ياعايدة
عايدة : مساء النور يابيه .. تأمرني بحاجة
احمد : هما الولاد هنا
عايدة : كريم بس اللي ف اوضته يابيه
احمد : ونور فين ! !
عايدة : خرجت من حوالي ساعة كدا وزين بيه خرج وراها وأسر من الصبح مجاش اظاهر كدا ف الكلية
احمد : طيب روحي شوفي شغلك
عايدة : تحب احضرلك العشا
احمد : لا لما يجوا
عايدة : تحت امرك يابيه عن اذنك
____________________________
قمر ركبت العربية مع اسر
قمر : خير يااستاذ اسر
اسر : مبدائيا احنا نشيل كلمة استاذ دي مالهاش لازمة
قمر : ياخويا ودا وقته ماتنطق
اسر : ايه التحول دا
قمر : ماهو انت مجرجني كدا وانا مش فاهمة حاجة .. وايشي موضوع مهم وايشي مش عاوز ليل تشوفنا .. هو في ايه
اسر : ايشي !! طيب انا هدخل ف الموضوع علطول ماشي
قمر : ها اخلص
اسر : بصي ياستي انا خدت بالي من نظراتك ليا ول ليل .. وحاسس بخوفك عليها
قمر : طب الحمدالله انك طلعت عندك دم وبتحس كدا
اسر : احم احم .. ممكن اكمل طب
قمر : اتفضل كمل
اسر : انا جيت علشان اقولك انك تطمني انا مش عاوز آذيها
قمر : اومال عاوز ايه
اسر : بصراحة انا اول لما شوفتها اعجبت بيها .. وبعدها ف موقف حصل بينا كدا خلاني مبقاش طايقها
قمر : معلش بس انا مش فاهمة حاجة ممكن تحكي من الأول
اسر : هحكيلك..
_________________________________
نور سلمت ع سائر ببرود وقعدت
سائر : تحبي تشربي ايه
نور : شكرا مش عاوزة
سائر للجرسون : طيب اتفضل انت دلوقتي
نور : ممكن اعرف ايه الكلام الي عاوز تقولو
سائر مسك ايدها : عاوز اقولك انك وحشتيني يانور
نور شدت ايدها : لو سمحت ياسائر .. اللي بتعملوا دا مالهوش لازمة
سائر : انا مش بعمل حاجة .. انتي وحشتيني بجد
نور : وانا قولت مالهوش لازمة !!
سائر : حرام عليكي يانور .. انا راجع مخصوص علشانك انتي
نور : حرام عليا انا !! وراجع علشاني ؟؟ ولما انت راجع علشاني مشيت وسبتني ليه من الأول
سائر : انا مسبتكيش .. انتي عارفة انا مشيت ليه
نور : لا سبتني ياسائر ..
سائر : مسبتكيش .. بس مكنتش هقدر اعيش هنا وابقا مرتاح .. وانتي عارفة ليه كويس اوي ..
نور : عارفة ليه .. بس انا كان زنبي اييه ف كل دا .. انت مفكرتش فيا .. انت فكرت ف نفسك وف راحتك . . سألت نفسك هل انا هكون مرتاحة ولالا .. طبعا لا المهم راحتك
سائر : صدقيني مكنش عندي حل تاني .. انا فقدت امي وفجأة لقيت بابا جايبلي واحدة تانية وبيفرضها عليا .. وعاوزها تاخد مكان امي .. مكنش قدامي حل غير اني ابعد عنهم
نور : كان ممكن تواجهه كل دا بس انت معملتش كدا ..انت بتهرب من غلطك .. واخد باباك وجوزاه شماعة تعلق غلطك عليه .. وانا مكنش ليا ذنب وخلتني مذنبة زيهم فاكر آخر مقابلة بينا لما اعترضت ع سفرك علشان مش عاوزك تبعد عني قولتلي ايه ؟؟
سائر سكت
نور : قولتلي انتي أنانية.. مش بتفكري غير ف نفسك.. عاوزة راحتك وسعادتك ع حسابي .. مشيت وسبتني من غير ماتسمعني ٨ سنين معرفتش عنك حاجة فيهم .. قررت تبعد عن الكل حتي انا .. جاي دلوقتي تقول راجع علشاني ؟ بعد ايه
سائر : انتي عندك حق ف كل كلمة .. انا خدتك بذنبهم .. انا كنت كارهه حياتي حاولت ابعد قولت انسا الكل .. مكنتش عاوز حاجة تفكرني بمصر .. وحاولت انساكي .. بس معرفتش انساكي .. كنت هكمل دراستي وارجع اتجوزك ونسافر .. بس مقدرتش استحمل لحد مااخلص دراستي .. نزلت مخصوص قبل عيد ميلادك علشان اكون معاكي .. اديني فرصة تانية يانور واوعدك مش هزعلك تاني
نور : وانا مش موافقة
سائر : ليه مش موافقة يانور .. انا متاكد انك بتحبيني
نور : اه لسه بحبك ومحدش دخل حياتي بعدك ولا كان حد هيدخل.. بس انا معنديش استعداد لصدمات تانية .. خلي شوية الحب اللي فاضلينلك ف قلبي ومتضيعهمش
سائر : صدقيني مش هضيعهم .. والله انا مش عاوز غيرك اديني فرصة تانية ..
نور : انا لازم امشي
سائر : بس انتي مردتيش عليا
نور : بعدين ياسائر بعدين .. عن اذنك
________________________________
قمر باستغراب : ليل كدبت عليك .. طب ليه
اسر : انا مش عارف وهي مردتش تقول السبب .. بس دا مش موضوعي هو حاجة وعدت وانا نسيتها و ...
قمر سرحت : معقولة ياليل مش عاجبك حياتنا .. انتي تكدبي .. مش مصدقة .. طب ليه كدا .. اه صح احنا فقره .. بس مكنتش بحرمك من حاجة .. اللي معايا كله كان ليكي.. ليه كدا ياليل ليه
اسر : قمر .. قمر .. انتي سمعاني
قمر : هاا
اسر : سرحتي في ايه
قمر : ولا حاجة كمل
اسر : بصي بقا نهاية الموضوع واللي انا عاوزه وجايبك هنا علشانه .. انا عاوز اخد الاذن منك اني اتقرب من ليل ..
قمر : وبعد ماتتقرب من ليل
اسر : هتجوزها ان شاءالله
قمر : طب لما انت عاوز تتقربلها ماتتقدملها علطول.. ايه لازمة المشي البطال من الأول
اسر : مشي بطال ايه بس يا قمر افهمي . . مش هينفع اتقدم دلوقتي
قمر : ليه بقا ان شاءالله ممعكش تمن الشبكة .. بسيطة اسلفك .. مش لازم نوسعها اوي هو دبلتين حلوين
اسر : لا ويت كدا شبكة ايه اللي ممعيش حقها .. انا بتكلم ع نقطة تانية
قمر : نقطة ايه بقا
اسر : انا علشان اتقدم لازم انجح السنادي ع الاقل علشان بابا يوافق .. وكمان ليل لو اتقدمت دلوقتي مش هتوافق اصلا دي مش طايقني
قمر : ولما هي مش طايقك .. حاطتها ف دماغك ليه
اسر : مش طايقني دا موضوع طويل .. بس انا متأكد ان هي كمان معجبة بيا .. بس بتكابر ..
قمر : عندك حق والله دي عنيدة ورأسها جزمة زيي
اسر : شوفتي بقا .. علشان كدا محتاج وقت علشان نتقرب من بعض يكون المشاكل اللي حوالينا هديت .. وانا بستأذنك ف الوقت دا .. واعتبري ان انا كدا بتقدملها ياستي .. بس المهم هي متعرفش بالحوار اللي دار بينا دا خالص
قمر : طب افرض هي اساسا مش عاوزك
اسر : لا متقلقيش هي هتموت عليا
قمر : لا ياشيخ تامر حسني بسلامتك
اسر : لا اسر الألفي.. مافيش بنت مش بتحبني اصلا ..
قمر : ونبي تتوكس .. وترجعني الفيلا .. قبل مالبت تيجي
اسر بيضحك : حاضر
قمر : قال مافيش بنت محبتنيش قال .. مانا جنبك بقالي ساعة اهو مش نزلي من زور .. سوق سوق
___________________________________
سامح : عملتي ايه مع البت يا نجلاء
نجلاء : قالتلي هفكر
سامح : يعني ميالة للموضوع
نجلاء : ومتميلش ليه ياسامح .. الواد كويس و محترم
سامح : طيب ع البركة .. نادي عليها يلا تأكل معانا
نجلاء : ماشي هجهز الاكل وادخلها
________________________
ليل : تونة .. اصحي
تونة : عاوزة ايه سبيني انا عاوزة انام شوية
ليل : فين قمر طيب
تونة قامت نطت تجري دخلت المطبخ وطلعت : مش جوا
راحت الحمام : مش ف الحمام كمان .. اوعي كدا رجلك يا ليل .. مش تحت السرير كمان .. اومال راحت فين
ليل : انتي بتعملي ايه ياهبلة
تونة : بدور عليها
ليل : وهي ايه يدخلها تحت السرير
تونة : انا اش عرفني يمكن عاوزة تفجعنا
ليل : الحركات المتخلفة دي انتي اللي تعمليها
تونة : يابنتي لمي لسانك
ليل : بنتك ايه يامفعوصة دانا لو اتجوزت هجيب قدك
تونة : تتجوزي ايه يابايرة هو انتي حد معبرك
ليل : لسانك دا هقطعهولك ف مرة
تونة : وريني كدا علشان اخزقلك عينك دي
قمر : فيييه ايه صوتكم عالي ليه
تونة : تعالي شوفي اختك .. الحق عليا اني دفعت عنها و مسبتهمش يقطعوها
قمر : بس ياتونة عيب كدا .. محدش يقدر يعمل لأختك حاجة
ليل : انتي كنتي فين ياقمر
قمر : كنت بشتري حاجة
ليل : هي فين الحاجة دي
قمر بتوتر : مانا ملقتهاش بقا
ليل : غريبة يعني طلعتي وسيبتي تونة لوحدها
قمر : عادي وهي اول مرة
ليل : جايز
قمر : انا هدخل اسخنلكم الاكل
_______________________________
حازم قاعد سرحان وبيفكر ف كنزي وافتكر أن رقمها معاه من وقت ماكانت ف القسم وقرر يكلمها
كنزي رديت : الو مين معايا
حازم : انتي مش مسجلة الرقم ولا ايه
كنزي : لا والله انت مين
حازم : انا حازم
كنزي : انت حازم الظابط
حازم : انتي تعرفي كذا حازم غيري ولا ايه
كنزي : لا والله انا معرفش حد اصلا بس اصل ماما
حازم : مالها ماما
كنزي : انا لازم اقفل ياحازم
حازم : استني بس متقفليش
كنزي : ياحازم والله مش هينفع
نجلاء دخلت فجأة : هو اييه اللي مش هينفع يابت
كنزي حدفت الموبايل واتنطرت : ماما .. استني هفهمك
نجلاء : تفهمني ايه دانتي خلاص مبقاش حد قادر عليكي .. انا هناديلك ابوكي
كنزي مسكتها : استني ياماما ونبي والله انتي فاهمة غلط
نجلاء : ولا كلمة زيادة.. والعريس هتوافقي عليه ياكنزي غصب عنك ومافيش قعاد ليكي هنا .. هتتجوزي وترجعي المنصورة ..
كنزي : بس انا مبحبهوش ياماما .. حرام عليكي
نجلاء : حرمت عليكي عيشتك يابت .. اومال بتحبي مين يابت بتحبي حازم
كنزي : أيوة ياماما بحب حازم
نجلاء : اخرسي كمان اتجرأتي تقوليها ف وشي من غير كسوف كدا .. كان عندها حق عايدة
كنزي : وست عايدة قالت ايه
نجلاء : مالكيش دعوة قالت ايه كلامي هو اللي هيمشي عليكي .. انا عملالك قيمة واقول البت كبرت وعقلت وانتي اتهبلتي اكتر .. بتحبي اللي اخره يكلمك من ورانا بس وسايبة اللي شاريكي ومتقدملك .. هو الزمن جرا في ايه بس
كنزي : وانا بقا هتحكم ف قلبي اقولو يحب مين وميحبش مين
نجلاء : أيوة ياعين امك من هنا ورايح هتتحكمي فيه .. وحسك عينك تقولي لا ع خالد .. انتي فاهمة
كنزي بزعل : فاهمة
نجلاء : يلا قدامي علشان تأكلي
كنزي : مش عاوزة اكل ..
نجلاء : احسن بردك
كنزي قعدت تعيط وتفكر ف كلام مامتها .. وحازم كل دا لسه مقفلش وسمع كل الكلام والعريس اللي متقدملها وأتضايق .. ياتري هيعمل ايه ؟ ...
_________________________________
احمد : نور كنتي فين ياحبيبتي
نور : كنت .. كنت مع سائر
احمد : مش موضوع سائر دا اتقفل من زمان ..
نور : ....
احمد : مالك يانور
نور عيطت جامد : انا لسه بحبه يابابي ومش عارفة اعمل ايه
احمد حضنها : طيب اهدي ياحبيبتي اهدي .... واللي انتي عاوزة انا هوافق عليه
_________________________________
سامح : اومال فين البت يانجلاء
نجلاء : قالتلي عاوزة تنام مش عاوزة تأكل
سامح : وانتي سبتيها تنام من غير اكل يا نجلاء .. حرام عليكي ..
نجلاء : انت رايح فين طيب مش هتأكل
سامح : رايح اجيبها تأكل معانا .. مش هسيبها تنام كدا
نجلاء : براحتك .. اكل انا
____________________________
زين : صباح الخير
الكل :صباح النور
زين : اسر تعالي عايزك
اسر : خير يا زين
زين : انا طالبة معايا انهاردة ننزل حمام السباحة تيجي
اسر : ماشي معاك بس انت مش عندك شغل
زين : لا هفكس للشغل النهاردة .. العوم وحشني اوي
اسر : ماشي انا جاهز
زين : اشطا هكلم حازم يجي
___________________________________
قمر : أيوة ياعربي .. ازيك ياولا والحارة اخبارها ايه
عربي : الحارة وحشة من غيرك ياست قمر والله .. انتي هترجعي امتا
قمر : والله ياعربي ما عارفة اذا كنت هرجع ولالا
عربي: معناه ايه الكلام دا ياست قمر
قمر : يعني اللي ربنا عايزه هيكون ياعربي.. المهم اسمعني ف اللي هقولو كويس .. ومش عاوزة حد يعرف حاجة انت فاهم
عربي : خير ياست قمر .. محتاجة فلوس
قمر : لا ياولا فلوس ايه انت حيلتك حاجة .. انا عاوزة خدمة منك هتعرف تعملها ولا اشوف غيرك
عربي : هعرف طبعا آمريني
قمر : انا عايزك ترقبلي حد وتنقلي كل أخباره خطوه بخطوة من غير مايحس
عربي : حد ! حد مين دا
قمر : هقولك ...
____________________________________
هدي : حبيبتي مش هتنزلي تفطري معانا
صافي : ماليش نفس ياماما
هدي : ليه كدا مين زعلك
صافي : اسر مش بيرد عليا بقاله يومين
هدي : اكيد عملتي حاجة قولي عملتي ايه
صافي : بصراحة عملت ياماما .. في بنت بقالها فترة متقربة منه
هدي : مانتي عارفة ياصافي ان اسر حواليه بنات كتير
صافي : أيوة بس انا مش مطمنة ل دي بالذات دي كمان سكنت معاه ف الفيلا كمان ..
هدي : بجد .. طب انتي عملتي ايه علشان يزعل منك
صافي : اتفقت انا وسهر ع ليل دي وضربنها و ...
هدي : استني يا صافي مين ليل دي
صافي : ماهي ليل دي البت اللي بتكلم عنها ياماما
هدي : اسمها ليل !!
صافي : اه هو ف حاجة
هدي : لا لا مافيش كملي
صافي : اكمل ايه انا خلصت .. خلاص مالك ياماما في حاجة
هدي : لا ياحبيبتي مافيش .. انا من رأي تحاولي تاني مع اسر لحد ما يرد وتعتذريله
صافي: حاضر
هدي بتوتر : انا همشي بقا علشان افطر بابا ..
صافي باستغراب : اتفضلي
_____________________________________
قمر : كنزي .. اتفضلي ياحبيبتي
كنزي : هي ليل هنا
قمر : اه نايمة اهي ادخلي صحيها
كنزي : لا خلاص اجيلها وقت ماتصحا
قمر : لا والله ابدا ادخلي نصحيها ولو مصحتش انا موجودة اهو اقعدي معايا ..
كنزي بابتسامة : متشكرة اوي
قمر : العفو ياحبيبتي دانتي تنوري ..
قمر : بتت ياليلل .. فوقييي .. انتي يابتت
ليل : ايه الصوت دا ع الصبح .. في ايه ياقمر
قمر : اصحي كنزي عايزكي
ليل : صحيت خلاص اهو .. خير يا كنزي
كنزي عيطت : انا مخنوقة اوي
قمر جريت حضنتها : ايه دا ايه دا مالك
ليل : يعني انتي مصحياني علشان تنكدي عليا ع الصبح
قمر : بس ياباردة انتي .. مالك يا كنزي مين مزعلك بس
كنزي : ماما
قمر : مالها ياحبيبتي
كنزي : مش حاسة بيا خالص .. وعاوزة تجوزني لواحد مبحبهوش وترجعني اعيش مع عمتي وابعد عنهم .. اهئ اهئ انا عاوزة اعيش هنا جنب بابا وماما
قمر : طيب ياحبيبتي فهمي نجلاء براحة وهي اكيد مش هترضا تزعلك
كنزي : لا ياقمر ماما خدت قرارها خلاص .. عاوزه تبعدني عنهم .. عارفة احساس يعني ايه تعيشي بعيد عن اهلك مع انهم عايشين ..
قمر : عارفة ياحبيبتي
كنزي : لا اكيد متعرفيش الاحساس دا .. ومحدش هيحس بيا
"قمر أتضايقت وسكتت وليل لاحظت وفهمت ليه أتضايقت "
قمر : طيب ياحبيبتي اهدي ومتزعليش .. كل حاجة هتتحل ان شاءالله
كنزي : يارب
تونة : ايه دا مين مات ع الصبح
قمر : موت ايه بس ياتونة بعد الشر
تونة : اومال قلبينها مناحة ليه كدا .. لا انا مبحبش النكد انا بحب الفرفشة
ليل : ااايوة الفرفشة .. فرفشووني .. يلا نشغل اغاني .. لا لا .. قمر تغني الاغنية اللي بتغنيهالنا دايما
تونة : أيوة أيوة يلا تافتيفي تا تا تا
كنزي : انتي بتغني ياقمر
قمر : يعني شوية دندنة كدا
ليل : دندنة ايه دي صوتها جميل اوي .. اسمعي بس واحكمي يلا
قمر : طب استنوا نفطر طب
الكل : لا دلوقتي يلا
قمر :البنات البنات .. الطف الكائنات
غنوا يا تلميذات ..
الكل بيسقف وبيلفوا حوالينا بعض : تافاتيفى تاتاتا
قمر : قولوا يابختنا ..
الكل : يابختنا يابختنا
قمر : قد ايه كلنا ..
الكل : كلنا كلنا
قمر : فرحانين اننا اتولدنا بنااااات
البنات حنينين .. كلهن طيبين
همهم خدمه بلدهم .. زيهم زى البنين
البنت زى الولد .. ماهيش كماله عدد
في الاحتمال و الجلد .. مذكوره ف المعجزات
البنات ناصحين تمام .. يسألو الحاجه بكام
ينفعو وزراء ماليه .. وإقتصاد مافيش كلام
البنت عين امها .. وابوها يحبها
والكل معجب بها .. في الحي والبلكونات
ياسلام على البنات .. الأروبه المدهشات
ذاكره فوتغرفيه .. كمبيوتر معلومات
يابنت يامؤدبه .. ياحلوه يامرتبه
وبحتة الموهبه .. كم فينا من مبدعات
البنات البنات الطف الكائنات .. غنوا ياتلميذااات
الكل : تافتيفي تاتاتا .. تافتيفي تاتاتا ... هييييه
____________________________
اسر : هما بيعملوا ايه جوا
زين بتريقة : فاتحين حضانة جوا
اسر : بقولك ايه انا شايف اننا نروح النادي أو اي مكان تاني بدل مانبقا ف وشهم كدا .. وممكن يتكسفوا يطلعوا
حازم : انا بقول كدا بردك علشان منقيدش حركاتهم
زين : لا طبعا لا نادي ولا زفت انا مش هتحرك من هنا ..
اسر : طب خلينا ف البسين التاني بعيد عن هنا
زين : لا هو دا الاكبر علشان نعرف نتحرك براحتنا
حازم : هو عند وخلاص يا زين
زين : اه هو كدا .. قال تتكسف قال دي وش كسوف دي
حازم : ع فكرة هو قال يتكسفوا مش تتكسف يا زين
زين : عاوز ايه يعني
حازم ضحك : ولا حاجة ياحبيبي طلعها من دماغك بس
زين : اطلع مين
حازم ضحك ومشي بعيد
زين : خد هنا بس انت تقصد مين .. استنا
____________________________
كنزي : لا حقيقي صوتك حلو .. وبجد فرفشتوني وانا كنت مخنوقة
ليل : اي خدمة انتي بس متعيطيش علشان ربنا يكرمنا
تونة : ايه داااه بصوا بصووا .. دول بيعملوا اييه دول
ليل وكنزي راحوا يبصوا : هما هينزلوا البسين ولا ايه
تونة : ياخرابي ع الحلاوة .. دول طلعوا مزز اكتر من ماكانوا
ليل حطيت ايدها ع عين تونة : بس يا تونة عيب كدا ماتبصيش
تونة زقت ايدها : ياسلام ياختي عيب ليا وحلال ليكي اوعي كدا .. نشوف عضلات الظابط
كنزي : ماتتلمي يا تونة بقا في ايه .. متبصيش عليهم
تونة : مبصش عليهم ولا ع الظابط يابتاعت الظابط انتي ... ونعمة لاروح اقول لامك نوجة اللي معرفتش تربيكي
كنزي : استني بس انا ناقصة.. خلاص بصي براحتك
قمر : انتو بتعملوا ايه عندكم
كلهم اتنطروا : مممم مبنعملش حاجة ياقمر
قمر : وسعي انتي وهي كدا .. ينيلك انتي وهي بتتفرجوا عليهم .. ادخلي ياختي انتي وهي بطلوا قلة أدب
تونة : قولتلهم كدا مسمعوش الكلام والله ياقمر
ليل : يابت ياكدابة انتي . . والله ياقمر هي اللي كانت بتبص
قمر : بس انتي وهي ادخلوا جوا يلا
زين : اهي اللي بتقول هتتكسف اهي واقفة وبتتفرج ..
قمر شدت الستارة
حازم : شوفت ظلمتها ازاي
اسر : اكيد أتضايقت ما بلاش هنا يازين
زين : تولع اعملها ايه يعني مش عاجبها تمشي هي مش احنا
_____________________________
تونة طلعت تتسحب وهما بيأكلوا وفتحت الباب وطلعت بسرعة ..
زين : دي جاية تهبب ايه دي كمان
تونة : اسلموعليكوو
زين : عاوزة ايه يابت انتي
تونة : طب رد السلام طب دا السلام لله
زين : عاوزة ايه اخلصي
تونة : انت مالك ياجدع انت انا جيت جنبك.. دانت حشري بصحيح
اسر : براحة يا زين .. عاوزة ايه ياتونة
تونة : عاوزة سلامتك ياحلو يامسمسم انت يابو عيون حلوة
اسر بيضحك : انشالله يخليكي ياشيخه
زين : عجبتك حلو ومسمسم
اسر : اه اوووي بصراحة ..
زين : طب خلص وانزل وسيبك منها
تونة : اللهم طولك ياروح
اسر : معلش امسحيها فيا انا .. ها عاوزة ايه
تونة : عاوزة انزل بلبسين
زين : بلبسين يعني ايه بلبسين
تونة : مش هرد عليك ها بقا ..
اسر : أيوة جدعة خليكي معايا انا
تونة : هتنزلني بلبسين وتعلمني العوم
اسر : عيوني ليكي بس مش دلوقتي علشان احنا عاملين مسابقة مع بعض لما نخلص هبقا اخليكي تنزلي براحتك
تونة : بيجاااد
اسر : ايووةة بيجاااااد
ليل : تونة .. انتي يابت ايه موقفك هنا
تونة بتغيظ ليل : اصل اسر قالي هيعلمني العوم واتحايل عليا وانا وافقت
اسر : انا
تونة : اه انت
ليل : لا ياشيخة طب يلا ع جوا بقا بدل ماناديلك قمر تجيلك بالشبشب
تونة : لا مش هدخل انا عاوزة اتفرج
زين : تتفرجي ع ايه ياباردة يابجحة انتي .. ادخلي محدش هنا عاوزك
ليل : انا هدخل اجبهالك ماشي ماشي
تونة : انت شكلك مش هتتلم ف ليلتك دي
زين : لا مش هتلم .. وريني هتعملي ايه.. *بيضحك بتريقة* صرصار بيهددني
تونة : طااااايببب .. جريت خدت هدومه وحدفتها ف البسين
زين : يابت المجنونةة .. استني
تونة خدت البورنص وطلعت تجري بيه وزين وراها وعمالين يلفوا حوالين حمام السباحة وحازم واسر ميتين ضحك
زين : والله ماهسيبك ياعفريته انتي .. راح وقع اتزحلق ع ضهره
تونة : هاهاهاها مش عيب ع طولك دا ... اءاءاء مش هتعرف تمسكني وطلعت تجري ع البيت وقفلت الباب وراها
زين قام وطلع يجري وعمال يخبط جامد ع الباب
قمر فتحت بصدمة : انت ازاي تخبط علينا وانت بالمنظر دا
زين : لا وانتي وش كسوف اوووي انتي واخواتك وبالذات الجزمة الصغيرة .. مانتي واقفة قدامي اهو بكل برود
قمر اتعصبت ورزعت الباب ف وشه
زين خبط تاني جامد : افتحي بدل مااكسره ع دماغكم
قمر فتحت حدفت البورنص بتاعه ف وشه ورزعت الباب تاني ووقفت ورا الباب وهي متعصبة من كلامه
تونة طالعة من ورا الكنبة : ها مشي
قمر قلعت الشبشب وحدفته عليها : انتي اللي جيبالييي الكلام يامفعوصةة
________________________________
عدا اليوم ع أبطالنا ونبدأ يوم جديد
كنزي : ليل استني ياليل .. انا جاية معاكي الكلية
ليل : انتي ف هندسة
كنزي : لا ف تجارة بس قولت امشي ع سكتك ..
ليل : ماشي يلا
اسر : لو رايحين الكلية تعالوا اوصلكم
ليل لسه هتمانع كنزي قطعتها
كنزي : اه اه ياريت يااسر
اسر : يلا اركبوا
______________________________
قمر : صباح الخير
عايدة : ست قمر صباح النور
نجلاء: صباح النور ياحبيبتي
قمر : مالك ياعايدة بتبصيلي كدا ليه
عايدة : لا مقصدش بس اصل مستغربة وجودك معانا ف المطبخ
قمر : لا متستغربيش .. انا وحشني الطبخ قولت اجي أساعدكم
عايدة : ياسلام تنوري وتشيلي عني شوية
نجلاء : لا طبعا ياعايدة ميصحش كدا
قمر : ليه بس يانوجة انا قعدة زهقانة قولت اجي اساعدكم وندردش مع بعض شوية
نجلاء : دردشي اه انما تساعدينا لا دا شغلنا احنا
قمر : لا الاتنين يانوجة ..
نجلاء : اللي يريحك ياحبيبتي
قمر : مالك يانوجة حساكي زعلانة ..
نجلاء : والله ياقمر قلبي واكلني ع البت .. انهاردة نزلت الكلية والكلية جديدة عليها .. خايفة حد يضحك عليها وانا بنتي هبلة
قمر : لا يانجلاء مالكيش حق كنزي عاقلة والله .. بس انتي متشديش عليها وهي مش هتعمل حاجة من وراكي
نجلاء : مبشدش عليها والله
قمر : عليا بردك يانوجة
نجلاء : هي اشتكيتلك مني
قمر : لا مشتكتش بس بيبان عليها الزعل
نجلاء : طب ونبي قوليلي دي زعلانة ليه دي
قمر : زعلانة ليه
نجلاء : جيلها عريس زي الورد أدب ايه وأخلاق ايه.. ومش غريب يعني معرفة .. مش موافقة عليه
قمر : ماهو من حقها تقبل أو ترفض .. هو الجواز مش غصب يعني
عايدة : ومن امتا البنات كان ليها رأي يعني . . دانا عرفت اني هتجوز قبل فرحي بيوم واحد بس .. وعرفوني بس علشان استحما غير كدا مكنوش هيقولولي
قمر : احنا نسيبنا من العلاقة القذرة دي ياعايدة.. وخلينا ف دلوقتي .. البنات مبقتش زي زمان.. دلوقتي كل واحدة من حقها تحب وتتحب وتختار .. مش يتفرض عليها اي حد
عايدة : حب ايه بس اللي بتتكلمي عليه ياست قمر .. مافيش الكلام دا .. لما تتجوز تبقا تحبه
نجلاء : أيوة عايدة عندها حق ياقمر .. الحب يجي بعد الجواز
قمر : طيب نسأل السؤال المهم .. انتي ياعايدة مثلا جوزك حبك بعد الجواز
عايدة : ولا بيطيق يبص ف خلقتي حتي
قمر : طيب وانتي يانوجة بزمتك مكنتيش بتحبي عم سامح قبل الجواز
نجلاء : ها
قمر : أيوة أيوة اعترفي
نجلاء : بصراحة اه بس ايش جاب سامح لشباب الايام دي اللي بيتسلوا بالبنات .. دا عمك سامح اول لما شافني جه اتقدملي علطول ولا فكر يتصل بيا ف نص الليل ولا الحاجات اللي مالهاش لازمة الي بتحصل دلوقتي
قمر : الزمن غير الزمن يا نوجة . . بس لازم زي مانتي اختارتي وحبيتي سيبي كنزي هي كمان تختار
نجلاء : اختيارتها زي الزفت
قمر : ياستي هي البنت لسه اختارت
نجلاء : اسكتي ياقمر .. انتي متعرفيش حاجة
_______________________________
ليل داخلة الكلية هي واسر .. صافي كانت واقفة بعيد هي وسارة شافتهم
صافي بعصبية : هووو دا اللي بتقولي مبيتكلموش مع بعض
سارة : انا معرفش
صافي : اسكتي انتي خالص
سارة : استني بس راحة فين
صافي : هعرفها مقامها .. اوعي سبيني
" صافي داخلة ع ليل علشان تتهجم عليها وخربشتها ف رقبتها وايدها اسر مسك صافي " والناس اتلمت
اسر : انتي اتجننتي ولا ايه .. ايه اللي بتعمليه دا
صافي : انت لسه شوفت جنان ياسر .. انا هوريك ازاي تسبني علشان الجربوعة دي
ليل : انتي مريضة والله واخرتك مستشفي المجانين
صافي : انتي تخرسي خالص ..
اسر : سارة خديها من وشي دلوقتي حالا
صافي دمعت : بتبعد عني علشانها يااسر
سارة شدت صافي : يلا امشي الناس بتتفرج
اسر : يلا ياسارة مشيها بسرعة
صافي : ماشي يااسر همشي .. بس مش ههنيكم ببعض لحظة واحدة وهتشوف
اسر : ليل انتي كويسة . . ايدك بتنزل دم
ليل : انا كويسة
اسر : انا اسف والله انا السبب ف اللي بيحصلك دا
ليل : محصلش حاجة خلاص .. هي اللي مريضة .. انا مش فاهمة كنت بتحبها ازاي
اسر : انا مبحبهاش اصلا ولا عمري حبيتها
ليل : اهدي طيب .. اومال بتعمل كدا ليه وكأنكم متجوزين
اسر : هي كدا ومش هتتغير .. سيبك منها تعالي نروح نجيب علاج نوقف الدم دا
ليل : دا حاجة بسيطة متقلقش
اسر : لا يلا بس اسمعي الكلام
ليل : حاضر " مشيت وهي مبسوطة ان اسر طلع مش بيحب صافي "
___________________________________
سائر : نور .. انا مش مصدق .. اخيرا اتصلتي
نور : عامل ايه ياسائر
سائر : انا بقيت كويس اول لما سمعت صوتك
نور : انا بتصل بيك علشان اقولك اني فكرت ف اللي اتكلمنا فيه آخر مرة
سائر : نور لو سمحتي متستعجليش وخدي وقتك ومتتسرعيش انا والله بحبك وعاوزك ومش هبعد عنك تاني و ....
نور فرحت من كلامه : انا كنت عاوزة اقولك اني موافقة ياسائر
سائر بفرحة : بجد يانور
نور : اه بجد .. بس عندي شرط
سائر : انا هنفذ اي حاجة تطلبيها مني قولي
نور : انا وانت هنعيش هنا ومش هنسافر
سائر : اييه !!
_____________________________________
ياتري سائر هيوافق ع شرط نور ولا هيختار السفر تاني ويسيبها .. هنعرف من الأجزاء الجاية.. تابعوا .. واحب اعرف توقعاتكم ياحلوين . .
حكاية_قمر 💕🌜
بقلم_ياسمين_علي ••
● الجزء العاشر ●
حكاية_قمر 💕🌜
بقلم_ياسمين_علي ••
نسترجع آخر أحداث الجزء اللي فات مع بعض ..
سائر : نور .. انا مش مصدق .. اخيرا اتصلتي
نور : عامل ايه ياسائر
سائر : انا بقيت كويس ..اول لما سمعت صوتك
نور : انا بتصل بيك علشان اقولك اني فكرت ف اللي اتكلمنا فيه آخر مرة
سائر : نور لو سمحتي متستعجليش وخدي وقتك ومتتسرعيش انا والله بحبك وعاوزك ومش هبعد عنك تاني و ....
نور فرحت من كلامه : انا كنت عاوزة اقولك اني موافقة ياسائر
سائر بفرحة : بجد يانور
نور : اه بجد .. بس عندي شرط
سائر : انا هنفذ اي حاجة تطلبيها مني قولي
نور : انا وانت هنعيش هنا ومش هنسافر
سائر : اييه !! ايه اللي بتقوليه دا يانور
نور : زي ماسمعت ياسائر .. انا مش هسافر بعد الجواز .. انا هفضل هنا وسط اهلي ومش هسيبهم
سائر : يانور انتي عارفة اني مش عاوز اكون هنا
نور : بس دي مش مشكلتي انا ياسائر ..
سائر : يعني ايه مش مشكلتك يانور .. اومال ازاي بتحبيني
نور : بحبك اه بس مش هسيب اهلي علشانك .. وبعدين ترجع انت ف لحظة تسبني
سائر : كلامك دا يدل ع انك مش واثقة فيا يانور
نور : دي الحقيقة
سائر : اومال وافقتي ازاي وانتي مش واثقة فيا
نور : عندي امل انك ترجعلي ثقتي فيك تاني
سائر : ووجودي هنا هو دا اللي هيرجعلك الثقة تاني ؟
نور : وجودك هنا علشاني هو اللي هيخليني ارجع اثق فيك تاني ياسائر
سائر : ماشي يانور انا مش هسافر علشانك ..
نور فرحت ومردتش
سائر : سكتي ليه
نور : ممم مافيش كنت هتكلم اهو
سائر : طب انا هروح اكلم بابا علشان نحدد معاد مع اونكل احمد
نور : لالالا طبعا .. مش دلوقتي
سائر باستغراب : ليه مش دلوقتي
نور : لما احس انك فعلا هتستحمل تقعد هنا .. بعدين ناخد الخطوة دي
سائر : انتي شايفة كدا
نور : اه اه طبعا
الباب خبط
نور : ادخل
عايدة : العشا جاهز ياهانم
نور : طيب ياعايدة انزلي وانا جاية وراكي
عايدة : حاضر ياهانم
نور : انا لازم اقفل ياسائر دلوقتي
سائر : ماشي يانور بس كلامنا مخلصش لسه
نور : ماشي بعدين هكلمك .. باي باي
__________________________
قمر عمالة تلف حوالين ليل
ليل : في ايه ياقمر مش عارفة اركز منك
قمر : لا انا كنت جاية اقولك لو عاوزة اعملك سندوتشات ولا حاجة
ليل : لا ياستي شكرا مش عاوزة
قمر : طب كوباية شاي بلبن
ليل : مبحبهوش اصلا
قمر : طب اعملك حبة شاي سادة
ليل : مش عاوزة ياقمر الله
قمر : طيب من غير ماتتعصبي خلاص .. الحق عليا
ليل : مش هتعصب اهو .. اتفضلي
قمر رجعت خطوتين : انا بس كنت عاوزة اتكلم معاكي حبة
ليل : هي مش باينلها مذاكرة انهاردة .. اتفضلي ياقمر عاوزة ايه
قمر : كنت عاوزة اقولك عاملة ايه ف كليتك .. اوعي يكون حد بيضايقك
ليل : لا انا كويسة
قمر : هو انتي وكنزي الصبح روحتوا مع بعض الكلية
ليل : اه
قمر : مين وصلكم
ليل بتوتر : اسر .. بس انا مكنتش هركب .. هي كنزي اللي اصرت
قمر : اه صح فكرتيني بكنزي مش انا كلمت نجلاء
ليل : قالتلك ايه
قمر : شاكة ان في حد ف دماغها
ليل : كل دا علشان رفضت العريس يعني
قمر : مش عارفة دي امها اللي بتقول مش انا
ليل : الله اعلم
قمر بخبث : تفتكري يكون الواد اسر اللي ف دماغها
ليل وشها اتقلب : لا طبعا مستحيل
قمر : مستحيل ليه يعني
ليل : اسر مش بيحبها طبعا
قمر بصتلها
ليل : ولا هي كمان مش بتحبه
قمر : وانتي عرفتي منين
ليل بتوتر : مجرد توقع عادي .. كنزي أكبر من اسر ومظنش تفكر فيه يعني
قمر : تصدقي عندك حق .. راحت عن بالي ازاي دي .. طيب اما اقوم انا بقا اشوف البت تونة نامت ولالا
ليل : اه روحي شوفيها
قمر : يلا تصبحي ع خير
ليل : وانتي من اهله
قمر خرجت
ليل بتكلم نفسها : يارب استر و ماتكونش لاحظت حاجة
________________________
نور نازلة ع السلم وع وشها الابتسامة
احمد : ايه يانور اتأخرتي ليه هي عايدة مقالتلكيش تنزلي
نور : لا يابابي قالتلي وانا نزلت وراها علطول
اسر : اهو زين جه كمان حماته بتحبه
زين : ريحة الاكل تجنن
احمد : عملت ايه ف الشغل
زين وهو بيأكل : كله تمام .. والشحنة هتتسلم كمان يومين .. ممكن تسبني اركز ف الاكل اللذيذ دا
احمد : الف هنا
اسر : دوقني الورق عنب دا كدا يا زين .. شكله يفتح النفس
زين : لا طعمه احلي من شكله بكتير
نور : فعلا الاكل حلو اوي انهاردة وفي اصناف مختلفة ..
كريم بيأكل وهو مبتسم وعارف سبب حلاوة الاكل ايه
اسر : عايدة عاملة عظمة انهاردة.. لازم نشكرها
احمد : الاكل ده مش نفس عايدة
نور : يمكن دادة نجلاء ساعدتها
اسر : انا بقول نجبها نسألها علشان نعرف هنشكر مين ....
احمد : عاااايددة يااعااايدة
زين مش موقف اكل : انا عن نفسي مش فارق معايا مين عمل الاكل . . انا ميت من الجوع اصلا ومصدقت اكلة حلوة زي دي
عايدة : خير يابيه في حاجة
زين : عايدة حقيقي تسلم ايدك .. انا هأكل صوابعي من جمال الاكل
عايدة : صحة وهنا ع قلبك يا زين بيه .. بس الحقيقة مش انا اللي عاملة الاكل
نور : شوفتوا زي مانا قولت يبقا دادة نجلاء مافيش غيرها
عايدة : لا نجلاء معملتش حاجة هي كمان
احمد : اومال مين !!
زين : يبقا اكيد الاكل جاهز
عايدة : بصراحة الست قمر هي اللي عملت الاكل انهاردة
الكل : ايييه
زين شرق واسر عمال يخبطله ع ضهره : انت كويس يازين
احمد : ازاي يا عايدة الكلام دا .. اومال انتي هنا بتعملي ايه
عايدة : والله يابيه هي اللي صممت .. حتي أسأل الست نجلاء
زين : يبقا اكيد حطت سم ف الاكل علشان تخلص مني
احمد : ايه الكلام اللي بتقولو دا يا زين
زين : انت مش سامع دي بتقولك صممت
عايدة : لا يابيه سم ايه الي تحطه .. دي كلت منه قدام عيني وانا اكلت و الست نجلاء كلت .. كلنا أكلنا وزي الفل اهو
احمد : طب روحي انتي يا عايدة .. وتاني مرة الموضوع دا ميتكررش
عايدة : اللي تشوفوا يابيه عن اذنك
احمد : مش عيب اللي قولتوا ع قمر دا يا زين قدام عايدة
زين : طيب قولي دي ايه يدخلها المطبخ اكيد ف سبب
اسر : والله ياريت تدخل كل يوم .. دا نفسها حلو اوي
زين : اه مانت ليك حق تطبلها
نور : غريبة يا زين دانت كنت شوية وهتاكل دراعنا
زين : الكلام دا قبل مااعرف مين اللي عمل الاكل ..
نور : ومالها قمر يعني ..
زين : اسمها لوحده يسد النفس .. انا طالع
اسر : مش هتكمل اكل
زين : شبعت
اسر : احسن بردك
_____________________________
مر الايام ع أبطالنا منهم االي حياته عادية زي زين وقمر مازالوا واخدين موقف من بعض وبيحاولوا ميتقابلوش أو يكون ف بينهم كلام .. ومنهم اللي حياته كويسة جدا زي اسر وليل اتقربوا من بعض جدا بس لسه معترفوش لبعض بحبهم .. ونور وسائر راجعوا زي الأول واحسن ... اما بنسبة لحازم كان مشغول طول الفترة دي ف شغله وف نفس الوقت بيفكر ف كنزي بس مش عارف ياخد قرار وكنزي مركزة ف دراستها و آخر سنة ليها .. ومنهم اللي مدمر زي صافي تعالوا نشوف حصل فيها ايه !
________________________________
صافي منهارة : انا هتجنن .. ازاي اسر يبعد عني كل الفترة دييي ميحاولش يطمن عليا حتي ... انا خلاص حياتي وقفت من غيره .. كل دا بسببها خدته مني
سهر : اهدي ياصافي ياحبيبتي مش كدا .. هيحصلك حاجة
صافي : اهدي ازاي انا خلاص اتدمرت .. اسر كان كل حاجة بنسبالي ... دا مبقاش طايق يبص ف وشي حتي ..
سهر : طيب سيبي الموضوع عليا وانا هحله
صافي : تحليه !! انتي السبب اصلا انتي اللي خلتيه مش طايقني
سهر : الحق عليا اني كنت بجبلك حقك من الجربوعة دي .. ياستي انا غلطانة اصلا انا قايمة اعملي اللي تعمليه
صافي : لالا متسبنيش انا اسفة يا سهر والله .. انا مش عارفة انا مالي بقيت عصبية دايما ونفسيتي وحشة
سهر : انتي بتاخدي الدوا اللي عطيتهولك
صافي : اه كنت باخده بس خلص .. هو اللي كان بيهديني .. لما انزل هبقا اجيبوا
سهر : لالا لا لالا .. تجبيه منين
صافي : في ايه يا سهر . . اجيبوا من الصيدلية طبعا مالك
سهر : لا اصل العلاج دا بيجيلي مخصوص من برا .. مش موجود منه هنا .. انتي متتعبيش نفسك خالص .. انا هجبهولك .. بصي استني .. انا لسه جيلي نوع تاني احسن من اللي اديتهولك ميت مرة انا جربتوا .. خدي ياحبيبتي العلبة اهي دا هيريحك جدا .. ولما يخلص قوليلي وانا هجبلك غيره متشغليش بالك
صافي حضنتها : ياحبيبتي انا متشكرة اوي يا سهر ع وقفتك جنبي .. واسفة تاني اني اتعصبت عليكي متزعليش مني
سهر : ازعل منك انتي ... دانتي اختي الصغيرة وحبيبتي ... عمري ماازعل منك ابدا
صافي : ربنا يخليكي ليا يا سهر
سهر بابتسامة : يارب ياحبيبتي
______________________
سارة : وليد عامل ايه .. غريبة يعني جيت الكلية مش عادتك
وليد : امشي يعني
سارة : لالا طبعا خليك .. تعالي اقعد معايا .. اصل مافيش حد جه النهاردة غيري
وليد : صافي مجتش ولا ايه
سارة : معرفش عنها حاجة من وقت خناقتها مع ليل ... و بكلمها مش بترد
وليد ماسك الموبايل ومش مركز معاها : مممم ماشي انا هبقا اكلمها اشوفها
سارة : ماشي .. بقولك ايه ماتيجي نفطر انا لسه مفطرتش وجعانة جدا
وليد : .....
سارة : وليد انت سامعني !!
وليد بيبص حواليه : اه اه معاكي .. بسس
سارة : بتدور ع ايه
وليد : بدور علي ... اه اهيي جت و شاور بايده وهو مبتسم
" سارة بتلف تبص لقيت بنت جاية "
هنا : هاااي ليدو عامل ايه ..
وليد : انا زي الفل والله
هنا : اخيرا جيت الكلية
وليد : والله انا جاي مخصوص علشانك .. لو اعرف انك قمر كدا كنت جيت من زمان
هنا : يابكاش .. بصيت لسارة .. سوري مخدتش بالي انك واقفة ..
سارة : ولا يهمك
هنا : طب ايه مش تعرفنا
وليد : دي سارة .. حكيتلك قبل كدا عن سارة وصافي واسر هما أقرب ناس ليا عشرة عمر اصحاب واخوات كدا
سارة بضيق : اه اخوات وأصحاب
وليد : طب ايه هنفضل وقفين كدا .. تعالي نروح نقعد ف مكان
هنا : اه ياريت يلا .. تيجي معانا ياسارة ولا عندك محاضرات
سارة : اه عندي محاضرات روحوا انتو
هنا : طيب .. اتشرفت بمعرفتك .. يلا بينا يا وليد
وليد : يلا ..
____________________________________
قمر قعدة لوحدها وبتفكر : وبعدين ياقمر هتفضلي عايشة عند الناس كدا وانتي معاكي اللي يعيشك انتي واخواتك ... لالا بس انا مش عاوزة حاجة منه هو راح وسابنا من زمان اوي وقدرنا نعيش من غيره هو وفلوسه .. انتي بتقولي ايه بس انتي نسيتي انتي سيبتي دراستك و اشتغلتي وتعبتي قد ايه علشان تأكلي اخواتك بس وف الاخر كله راح منك ف ثانية .. هترجعي كل دا ازاي هتشتغلي من اول وجديد ولا هتمدي ايدك للناس .. مش من حقك ترفضي الفلوس دي .. دا حق ليل كمان .. متحرمهاش منه ..
قمر بصوت مسموع: يااارب ساعدني ودلني ع الصح
طلعت الورق والحاجات اللي ابوها سابهم ليها وبتقلب فيهم لقيت ظرف صغير فتحته "جواب من ابوها " :" بنتي الغالية قمر .. اكتب لكِ هذا الجواب واعلم مدي كرهك الشديد لي بسبب ما فعلته معكم ... كم اتمني ان اقول هذا الكلام امامكم واعتذر علي ما فعلته .. اعلم ان الاعتذار لا يوفيكم حقكم .. كم اشتاق لكم و اتمني ان يعود بي الزمن .. لا اريد منكم سوا المسامحة علي ما فعلته ... احبك كثيرا ابنتي الغالية قمر "
قمر قفلت الجواب وغمضت عينها وبدءت تعيط وتفتكر كل اللي شافتوا من ابوها اللي عملوا فيها وف امها وقد ايه كان قاسي عليها لانها اتولدت بنت مش ولد زي ماكان عايز ..
قمر : اسامح ازاي يارب .. مش قادرة انسا صعب صعب
تونة : قمرر انتي بتكلمي نفسك
قمر فاقت : تونة انتي هنا من امتا
تونة : من ساعة صعب صعبب .. اتجنيتي و بتتكلمي مع نفسك
قمر : لا يا تونة انا بكلم ربنا
تونة : هو فين ربنا .. هو كان هنا
قمر : ربنا ف كل مكان يا تونة موجود سامعنا وشايفنا .. لما بكون مخنوقة افضل اتكلم كدا وهو يسمعني ويساعدني
تونة : بجد ياقمر يعني انا ممكن اكلمه
قمر : أيوة طبعا ياحبيبتي
تونة بفرحة : ماشي
قمر : تحبي بقا احطلك تأكلي
تونة : اه اه انا جعانة اوي
قمر : عنيا ليكي .. اشيل الحاجات دي بس واحطلك .. عملالك كفتة تستاهل بقك
تونة : هيييييييه
______________________________
سارة داخلة بيتها وهي زعلانة من اللي حصل
نادر : سارة انتي جيتي ياحبيبتي
سارة : أيوة يابابا
نادر : كنت عايز اتكلم معاكي
سارة : ممكن نأجل الكلام علشان تعبانة وعاوزة ارتاح
نادر : لا ياسارة لازم تعرفي اني قريب هسافر عندي شغل برا وهقعد فترة طويلة هناك
سارة : وانا ايه المطلوب مني
نادر : المطلوب منك انك تسافري لوالدتك ف اسكندرية لحد ماارجع
سارة : اسافر لماما .. انت يابابا اللي بتطلب مني كدا
نادر : اه ياسارة .. انا مش هطمن عليكي وانتي هنا لوحدك
سارة : طب ودراستي وحياتي
نادر : بسيطة تنقلي اسكندرية
سارة : بسيطة ازاي يعني !!! انا مش هنقل حاجة انا هفضل هنا
نادر بعصبية : وانا مش موافق مش همشي واسيبك هنا لوحدك
سارة : خلاص متمشيش
نادر : يا سلام يعني عايزني اضيع فرصة الشغل من ايدي علشان اقعد جنبك
سارة بتعيط : مانت كدا بتضيع حياتي وصحابي مني وكل حاجة
نادر : هما فين صحابك دول ياسارة .. مبشوفش حد منهم .. دايما انتي معاهم وهما مش معاكي وعلطول لوحدك .. اسمعي الكلام وروحي عيشي مع مامتك واختك ف اسكندرية .. هما دول اللي يستاهلوا تكوني معاهم بس .. فكري كويس ياسارة
سارة دخلت ع اوضتها من غير ماترد وقعدت تعيط كل حاجة ضدها هي فعلا عايشة لوحدها مالهاش حد .. حتي اللي هي موجودة علشانه هنا مش سأل فيها مبقتش عارفة تعمل ايه !!
______________________________
في الشركة
السكرتيرة : الأستاذ حازم مستني حضرتك برا
زين : دخلي بسرعة
حازم دخل سلم عليه وحضنه
زين : ايه يابني الغيبة دي كلها فينك
حازم : الشغل كان حاطط عليا جامد
زين : تشرب ايه
حازم : ولا اي حاجة انا جاي اتكلم معاك شوية
زين : خير ياحازم اتكلم
حازم : انا شكلي وقعت يا زين
زين : وقعت ازاي
حازم : قصدي حبيت يعني
زين : لا متقولش اخيرا ياراجل .. دي مين دي بقا اللي وقعتك
حازم : حد انت تعرفه
زين : مين !!
حازم : كنزي
زين : بجد دا من امتا
حازم : من وقت ما قلبت عليا العصير وانا بفكر فيها
زين : علشان كدا بقا كل شوية داخل طالع علينا.. وانا اللي فاكر انك بتيجي علشاني اتاريك عينك ع البت
حازم : بصراحة اه .. مع ان شخصية كنزي دي مكنتش ف بالي خالص ولا عمري فكرت ف شخصية كدا .. لا ومختلفة عني نهائي اللي هو لو حد كان حكالي عنها من غير مااشوفها كنت استحالة حتي افكر فيها . . بس مش عارف
زين : العب .. دانت واقع ع الاخر بقا .. طب هي ايه رأيها
حازم : بتحبني
زين : انتو اتكلمتوا واعترفتوا لبعض بقا .. وانا آخر من يعلم
حازم : لا والله دانا سمعتها صدفة بس هي متعرفش مشاعري ناحيتها
زين : طيب ماتتقدملها مستني ايه
حازم : ضغط الشغل عليا الفترة دي جامد .. بس مش سايبة تفكيري.. وخصوصا ان متقدملها عريس تاني وامها هتغصبها عليه
زين : دادة نجلاء تعمل كدا مستحيل
حازم : لا هتعمل كدا علشان شاكة فينا وحاسة بحاجة غريبة عندها حق انا لازم اخد خطوة ف الموضوع دا و ...
*التليفون رن
زين : استنا ياحازم .. أيوة.. طيب دخليه .. ماشي
حازم : فيه ايه
زين : حماك عاوزني
سامح دخل
سامح : ازيك يا حازم عامل ايه
حازم : الحمدالله انا كويس
زين : خير يا عم سامح
سامح : الأستاذ احمد مستنيك ف مكتبه
زين : طيب قوله عندي شوية حاجات كدا هعملها واروحله
سامح : ماشي يابني .. عن اذنك
موبايل سامح رن .
سامح : أيوة ياختي عاملة ايه .. والعيال عاملين ايه .. لامؤخذة يااستاذ زين
زين : خد راحتك يا عم سامح
روحية : انا بخير الحمدالله ياسامح والعيال زي الفل .. انا بتصل بس علشان اعرف ردك ف الموضوع اللي كلمتك فيه
سامح : موضوع ايه ياروحية
روحية : يووة ياسامح انت نسيت .. موضوع جواز كنزي
سامح : اه اه افتكرت .. والله لسه البت مردتش عليا
روحية : يعني ايه الكلام دا .. دا خالد خلص جيشه ونزل ومستني الرد علشان يجيلك
سامح : خالد خلص جيشه
حازم رفع حاجبه
زين بصوت واطي : مالك في ايه
حازم : خالد دا العريس
زين : طيب الحق نفسك بقا الواد خلص جيشه وممكن يجي ف اي وقت
حازم : انت شايف كدا
زين : أيوة طبعا يلا
سامح : طيب ياروحية خلاص هكلمها تاني واعرف ردها واقولك .. سلميلي ع جوزك والعيال.. يلا سلام ياحبيبتي سلام
.. معلش يا زين يابني صدعتكم
زين : لا صدعتنا ايه دا خير ما عملت
سامح : ها !
زين : اقصد انك تتكلم هنا احسن ماتتكلم برا
سامح : أيوة أيوة فهمتك .. يلا اسيبكم انا بقا
زين زق حازم : عم سامح استنا بس حازم كان عاوزك ف موضوع مهم
سامح : خير يابني اتفضل
حازم متوتر : انا ياعمي كنت عاوز اطلب ايد بنتك كنزي
سامح : بنتي كنزي
حازم : اه
سامح : بس يابني دا في واحد متقدملها قبلك
حازم قلب وشه
زين اتدخل بسرعة : بس يا عم سامح .. كنزي لسه مقالتش رأيها
سامح : أيوة صح كنزي لسه مقالتش رأيها . . الله انت عرفت منين يا زين
زين : احم احم .. ماهو حضرتك لسه قايل دلوقتي .. انا من رأي انت تسأل كنزي وتخيارها بين حازم والعريس التاني دا
سامح : حاضر هعمل كدا بس لو البت موافقتش عليك يااستاذ حازم .. احنا هنفضل حبايب
حازم ابتسم : طبعا طبعا .. انت أسألها بس انهاردة ورد عليا
سامح : ماشي يابني واللي ربنا عايزه هيكون .. يلا عن اذنكم
زين : اتفضل
حازم : يلا يا زين استأذن انا كمان
زين : خلاص خدت مصلحتك وماشي
حازم ضحك : لا والله بس انا لسه هرجع الشغل تاني
زين : ماشي ياحازم ربنا معاك
__________________________
نور : سائر عامل ايه ... وحشتني
سائر : وانتي كمان والله .. انا لسه مخلص شغل وداخل البيت اهو ..
نور : ياحبيبي ربنا معاك .. اونكل فاروق عامل ايه وصافي
سائر : كويسين .. نور كنت عاوز اكلمك ف موضوع مهم
نور : خير ياسائر اتكلم
صوت صريخ من بعيد
نور : ايه الصوت دا عندك
سائر : مش عارف اقفلي دلوقتي يانور.. أشوف في ايه
نور : ابقا طمني ياسائر ونبي
سائر : ماشي سلام سلام
طلع يجري ع فوق
هدي طالعة من اوضتها مفجوعة : الصوت دا جاي منين ياسائر
سائر بتوتر : مش عارف . . تقريبا عند صافي
هدي : صافي يلا نشوفها بسرررعةةة
دخلوا الأوضة.. وصافي عمالة تكسر ف الحاجة وتصرخ وهما مصدومين
هدي : صااافي
سائر : ايييه اللي بتعملييه دا يامجنونة
صافي بعصبية : ابعدددووواا عنننييي .. اخرجوووا مش عاوزة اشوف حد .. انا بكرهكواا ابعدوا عني .. انا مش عاوزكم
هدي بتقرب منها : اهدي ياحبيبتي بس
صافي بعصبية : ابعدييي عني متقربيييش
هدي : حاضر حاضر بس اهدي بس فاهمينا مالك
سائر : حبيبتي عرفيني بس مين مضايقك ... وانا هاخدلك حقك بس اهدي علشان خاطري
صافي بدءت تعيط : انا لوحدييي ..
سائر : مين قال كدا احنا جنبك اهو
صافي : انا مش عاوزكم انتو .. انا عاوزة هو
هدي : هو مين
صافي : اسر .. بس اسر بيكرهني .. اسر بعد عني علشان مش بيحبني .. خدته مني .. سابني علشانها .. *صرخت جامد* سااابني علشااانهااا
هدي : اهدييي بس مين قال ان هو سابك .. انتي مش قولتيلي ان هو زعلان منك بسبب اللي عملتيه .. هو هينسا الزعل ويرجع يكلمك
صافي : مش هيكلمني .. مش عاوز يشوفني خلاص اسر ضاااع منيي
سائر : انا مش فاهم حاجة
هدي : استني ياسائر .. اسمعيني يا صافي ياحبيبتي .. انا عاوزكي تهدي دلوقتي .. اسر مضاعش ياما زعلتوا من بعض عادي .. اوعدك ان هو هيكلمك بس انا عاوزكي تهدي
صافي : بجد ياماما هيكلمني بجد
هدي : أيوة ياحبيبتي علشان خاطري اهدي
صافي : امتا امتا قوليلي هيكلمني امتا
هدي : بكرا
صافي : بجد بجد بكرا .. *مسكت المهدأ اللي سهر اديتهولها وخدت منه واحدة* .. انا كدا ههدا وهبقا كويسة وهنام علشان اصحا القيني بكرا واسر يكلمني .. بجد ياماما هيكلمني
هدي : أيوة ياحبيبتي .. نامي وارتاحي دلوقتي
صافي : حاضر .. يلا اخرجوا علشان انام يلا
هدي : يلا ياسائر
سائر خرج : انا عاوز افهم .. ايه موضوع اسر دا .. وازاي تعمل كدا ف نفسها علشانه
هدي : صافي متعلقة باسر من زمان ياسائر .. صحوبيتهم قلبت معاها بحب ..
سائر : وهي اللي بتعملوا دا حب .. دا جنان
هدي : معاك حق بس هي اول مرة يحصلها كدا .. علطول بيتخانقوا عادي .. اول مرة اشوفها ف الحالة دي
سائر : طب وانتي هتعملي ايه .. ازاي تعشميها ان هو هيكلمها بكرا .. ممكن ميكلمهاش
هدي : متقلقش انا هتصرف
سائر : هتعملي ايه يعني فهميني
هدي : هروحله
__________________________
سامح : السلام عليكم
نجلاء : وعليكم السلام .. سامح جاي بدري يعني
سامح : الأستاذ احمد خلص شغل بدري
نجلاء : طيب ياخويا احضرلك العشا
سامح : لا استني عايزك
نجلاء: خير ياسامح
سامح : خالد خلص جيشه ومستني ردنا
نجلاء : قولو موافقين طبعا
سامح : هي كنزي وافقت
نجلاء : اه وافقت
كنزي خرجت من الأوضة: لا يابابا انا موافقتش ع حد
نجلاء : انتي بتتصنتي علينا يا كنزي
كنزي : أيوة ياماما بتصنت .. طلما الموضوع ليه علاقة بمستقبلي
سامح : استني يا نجلاء دا مش وقته .. بنتك بتقول مش موافقة
نجلاء : هي مش عارفة مصلحتها فين
سامح : بس مش دا اللي اتفقنا عليه يانجلاء.. وبتكذبي عليا تقولي البت موافقة
نجلاء : انا اسفة ياخويا بس غصب عني .. الفرصة متتعوضش
سامح : فرصة ايه يانجلاء وهو آخر راجل يعني .. قولتلك البت الف واحد يتمناها
كنزي : ريحوا نفسكم انا مش موافقة لا عليه ولا ع غيره . . ومش عاوزة اتجوز اصلا .. انا عاوزة اقعد معاكم .. انتو زهقتوا مني ولا ايه
سامح : لا ياحبيبتي تنوريني هو انا ليا غيرك .. وكدا يبقا انا خدت منك ردين مش رد واحد
نجلاء : ردين ايه
سامح : اصل كنزي جالها عريس تاني انهاردة
نجلاء بفرحة : بجدد ياسامح
كنزي : يلاهوووي هو انا خلصت من الاول لما تجبلي التاني .. *طلعت فوق الكنبة* اسمعوووني بقا انتو الاتنين.. دا قرار منييي اهو وانا بكامل قوايا العقلية ..ومش هسمح لحد يفرض عليا الجواز سامعة يانوجا
نجلاء : سامعة ياختي اقعدي جنبي ياموكوسة .. بدل ماتتجوزي وتجيبلك شوية عيال كدا
كنزي : انا مش هتجوززز ياماما.. مش هتجوز.. مش هتجوز . . مش عاوزة اتجوز ياستي مش عاوزة
سامح : خلاص انزلي من فوق لتقعي ... وتعالي اتصليلي بالراجل دا اكلمه اقولو انك مش موافقة
كنزي : ايوةة مش موافقة ومش هوافق .. يعرفني منين هو علشان يتقدملي .. اتصل بيه واشتمه كمان
سامح : لا عيب يا كنزي هو الراجل عمل ايه يعني .. خدي الموبايل اهو طلعيلي اسمه عبال مااغير هدومي علشان هو مستني ردي انهاردة
كنزي : مستعجل اوي بسلامته ... دانا لو اعرفه بس همسكه افشفش دماغه .. صح يابابا هو اسمه ايه
سامح : الأستاذ حازم
نجلاء وكنزي : حازم ميين !!!!
سامح : الأستاذ حازم صاحب زين .. متعرفهوش ولا ايه
كنزي بصدمة : الظابط حازم
سامح : أيوة هو دا
كنزي : اييييه
نجلاء : هيهي .. قلبي عندك يانوسة ياحبيبتي .. انا اقوم احضر العشاء
كنزي : استني ياماما انتي راحة فين.. ساعديني ونبي اتصرفي
نجلاء : انا مالي ياختي مش عملتي فيها خفاش وطيرتي ع الكنبة .. ومش عاوزة اتجوز يابابا .. انا عاوزة اقعد جنبكم ... اشربي بقا
كنزي : لالا مانا مكنتش اعرف ان هو حازم دا .. ونبي ياماما ساعديني .. قولي لبابا اني موافقة
نجلاء : لا مش هيصدقني .. مش انتي كدبتيني قدامه .. مش هقدر اتدخل قوليلو انتي
كنزي : استني بس ياماما انتي راحة فين وسيباني
نجلاء : مش فضيالك ياحبيبتي
كنزي : لا لا افضيلي مش انتي عاوزة تفرحي بيا ..
نجلاء : ابقا افرح بنجاحك بقا ياكوكو
كنزي : لالا افرحي بجوازي احلي
نجلاء : مالك يابت ماتنشفي كدا .. هو الواد دا واكل عقلك للدرجة
كنزي : بحبه ياماما .. انشالله يخليني ليكي لتساعديني..
نجلاء : انتي كدا بتدعي عليا
كنزي : اهئ اهئ اهئ ليه كدا بس انوجة .. دانا بنتك
نجلاء : طب اسكتي خلاص ابوكي جاي
كنزي : يعني هتساعديني
نجلاء : اسكتي يابت اسكتي
سامح : ها طلعتي الرقم
نجلاء : بقولك ايه ياسامح .. انا شايفة ان الواد كويس .. منديلوا فرصة كدا يجي وتتكلموا
سامح : فرصة ايه يانجلاء .. البت رافضة هو عافية
نجلاء بصت لكنزي : انا عملت اللي عليا .. اقوم احضر الاكل بقا
كنزي مسكت فيها : لالالالا .. انتي راحة فين بس وسيباني
سامح : في ايه يا كنزي .. انتي موافقة ع كلام امك دا
كنزي بتلقائية : أيوة أيوة
سامح بصلها
كنزي : قصدي ان ماما عندها حق .. ووطيت رأسها ف الارض
نجلاء : ملاك ياحبيبتي وبتتكسفي ملاك
سامح : يعني اكلمه اقولو ايه
نجلاء : قولو ان يجي هو واهله نتعرف كدا عليهم ونتكلم .. واللي فيه الخير يقدمه ربنا
سامح : خلاص ماشي طلما كنزي موافقة . . انا هطلع اكلمه برا علشان الشبكة
كنزي اول لما سامح خرج فضلت تتنطط وهي فرحانة .. هيييييه .. هييييه
نجلاء : اتهدي يابت في ايه
كنزي : فرحانة ياماما فرحانة
نجلاء : عارفة لو عملتي الحركات المتخلفة دي قدام الناس .. هبوظلك الجوازة .. تقعدي عاقلة وراسية كدا
كنزي : لالا ونبي متبوظهاش .. حاضر مش هتسمعيلي صوت
نجلاء : أيوة كدا تبقا بنتي حبيبتي .. تعالي تعالي ف حضني ..
كنزي حضنتها : مبسوطة ياماما
نجلاء : أيوة طبعا .. طلما طلع راجل كدا واتقدم .. مش صرمحة وكلام فارغ .. كدا انا احبه
____________________________
سامح : أيوة يااستاذ حازم .. أيوة سامعني
حازم : أيوة ياعمي سامعك..
سامح : طيب احنا منتظرينك انت وأسرتك كدا تنورونا
حازم بفرحة : يعني موافق
سامح : لالا احنا هنقعد قعدة تعارف كدا.. علشان البت كمان تعرفك .. ولو وافقت انا مش هعترض
حازم : اكيد هتوافق
سامح : ايه
حازم : بقول ان شاءالله توافق ..
سامح : ماشي ياحبيبي شوف يوم كدا وقولي
حازم : بكرا ان شاءالله
سامح : بالسرعة دي
حازم : اه اصل انا واخد اجازة بكرا
سامح : تنورنا ف اي وقت ياحازم يابني .. يلا اسيبك انا بقا تشوف اللي وراك.. سلام
حازم بفرحة : سلام ياعمي
فريال : بتكلم مين يا حازم.. وايه الغرحة دي فرحني معاك
حازم : هفرحك ياست الكل .. بكرا باذن الله هنروح نتقدم للبنت اللي بحبها
فريال : بجد يا حازم بتتكلم جد .. اوعا تكون بتضحك عليا
حازم : بجد والله ياماما .. لسه قافل مع باباها
فريال : لولولولولولولولولوليييييييي
حازم : أيوة بقا
فريال : دانا الفرحة مش سيعااني والله مش مصدقة انك خلاص هتتجوز
حازم : لا اتجوز ايه دي قعدة كلام بس
فريال : وان شاءالله تكمل وتبقا جواز
حازم : يارب ياماما يارب
_________________________
اليوم التالي ■
احمد : زين ع فين كدا
زين : عندي مشوار يابابا
احمد : انت مش هتقعد ف القعدة مع صاحبك
زين : اه طبعا هقعد معاهم .. هو مشوار سريع وهاجي .. انت كمان هتقعد صح
احمد : أيوة يابني كنزي زي نور اختك بنسبالي
زين : ماشي يابابا انا هروح بقا علشان متأخرش
احمد : ماشي يا زين
عايدة : الست هدي تحت يابيه وعاوزة تشوف اسر
احمد : هدي عاوزة اسر ف ايه
عايدة : معرفش والله يابيه
احمد : طيب روحي صحي اسر وانزلي شوفيها تشرب ايه .. ولو نور صاحية خليها تنزل تقعد معاها لحد مااسر ينزلها
عايدة : حاضر يابيه
__________________________
قمر وليل وتونة داخلين ل كنزي
قمر : لولولولولولولييي الف الف مبررروك ياحبيبتي
كنزي : حضنتها الله يبارك فيكي ياقمر
ليل : والله يابت كنت شاكة فيكم من يوم القسم
كنزي : بس ونبي لاحسن ماما تسمعك وتقلب عليا تاني
قمر : لا تقلب عليكي ايه بس دانتي عروسة ..
نجلاء : منورنا والله ياحباييي
قمر : دا نورك يانوجة .. قوليلي بقا بتعملي ايه واساعدك
نجلاء : لا انا عملت كل حاجة والله .. روحوا بس مع كنزي شوفوها هتلبس ايه وظبطوها احسن دي لابخة
كنزي : بقا كدا ياماما
نجلاء : لالا دي عسل
قمر : مش عاوزين نزعل عروستنا بقا
ليل : يلا من غير كلام كتير قدامي ع جوا
_____________________________
نور : عاملة ايه ياطنط هدي
هدي : الحمدالله ياحبيبتي انا كويسة .. انتي اخبارك ايه
نور : انا كويسة ياطنط .. اسر زمانه نازل دلوقتي .. اهو نزل
اسر : اهلا وسهلا اهلا .. ازاي حضرتك
هدي : انا بخير ياحبيبي .. معلش جيت فجأة كدا
نور : لا ياطنط تنوري ف اي وقت .. انا هسيبكم بقا
هدي: ماتخليكي ياحبيبتي
نور : معلش ياطنط بس علشان عندنا عروسة وكدا هروحلها بقا
هدي : عقبالك ياحبيبتي
نور : يارب ياطنط .. يلا عن اذنكم
اسر : اتفضلي ..
هدي : طبعا بتسأل نفسك ايه سر الزيارة دي
اسر : بالظبط.. خير
هدي : انا جيالك بخصوص صافي يااسر
اسر قلب وشه : انا الموضوع بنسبالي انتهي .. انتهي ايه هو مكنش في موضوع من اصله .. وكويس أن حضرتك جيتي يمكن تفهميني وتحاولي تفهمي صافي .. اني مافيش بيني وبينها اي حاجة
هدي : فاهمة يااسر .. بس انت مش عارف حالة صافي اتدهورت ازاي ... مش لازم يكون في بينكم حب .. بس ع الاقل انتو كنتوا اصحاب وعشرة عمر .. متسبهاش واقف جنبها .. والله العظيم انا لو مكنش حالتها وحشة مكنتش جيت لحد عندك .. بس انا حاولت معاها .. واخوها حاول هي مش هتتحسن غير لما ترجع تكلمها
اسر سكت
___________________________
نور : انا جيت
نجلاء : نورتي ياحبيبتي ..
تونة : ايه اللي ف ايدك دا يانور
نور : دا هدية بسيطة لكوكي ..
كنزي : هدية ليا بجد .. وريني كدا الله حلو اوي بصي ياماما الفستان حلو ازاي
نجلاء : ليه كلفتي نفسك بس يانور
نور : هو انا هلقي اعز ولا اغلي منكم يادادة
تونة : ااه يابت يا كنزي انتي وقعتي الواد يالئيمة .. جالك كلامي يانوجة .. تونة متقولش حاجة وتطلع غلط ابدا
ليل : لا ياشيخة
نجلاء بتضحك: اه والله تونة كان ليها نظرة للمستقبل
ليل : ليه ساحرة
تونة : مش سحر ولا حاجة . . بس البت كنزي كانت بتسابلو وحاجات كدا مش قادرة اتكلم
ليل كتمت بوقها : اسكتي يخربيتك .. انتي بتقولي ايه
تونة : بقول الحقيقة اكدب يعني
ليل : لا تنقطينا بسكاتك ..
قمر : ايه رايك يا تونة تطلعي تلعبي برا لحد مانخلص
تونة : لا مش طالعة
نور : ع فكرة كريم قاعد برا بيرسم
تونة : بجد كريم برا
ليل : شوفي البت وبجاحتها
تونة : مالكيش دعوة انتي .. قمر حبيبتي ممكن اطلع اقعد مع كريم
قمر : روحي ياحبيبتي .. بس متزعليهوش ماشي
تونة : حاضر حاضر .. وطلعت تجري
صوت حاجة انكسرت
قمر : ياساتر يارب ايه دا
كنزي : الصوت دا عند ماما
نور : تعالوا نشوفها طيب
قمر : في ايه يانجلاء خير
نجلاء بتعيط : بطلع طقم الكاسات من النيش اتكسر كله
كنزي : انتي كويسة طيب ياماما
نجلاء بتعيط : ف داهية انا المهم الطقم .. كله اتكسر طقم جوازي اتكسر بسببك يافقر انتي
كنزي : يوة وانا مالي انا
نجلاء : اسكتي انا متغاظة منك
قمر : استهدي بالله بس يانجلاء وانا هروح اجبلك غيره
نور : وتروحي ليه بس احنا عايشين مع بعض ولله واللي محتاجينه خدوه من الفيلا .. انتو اصحاب بيت
قمر : خلاص ياليل روحي هاتي الكاسات من الفيلا وانا هلم اللي اتكسر دا .. وانتي يانور حطي ميكاب لكنزي مافيش وقت زمان الناس جاية
ليل : ماشي انا هروح مش هتأخر
نور : يلا ياكنزي
قمر : صلي ع النبي بقا يانوجة
نجلاء : عليه افضل الصلاة والسلام
_________________________
هدي : ع اتفقنا يا اسر
اسر : حاضر هعمل كدا ومش هكسفك .. بس لازم تحاولي تفهميها ان انا وهي مافيش حاجة بينا
هدي : حاضر ياحبيبي بس هي ترجع زي الأول وهكلمها .. شكرا اوي يااسر .. واسفة اني ازعجتك
اسر : لا ولا يهمك انتي تيجي ف اي وقت تنوري
هدي : متشكرة اوي ياحبيبي .. يلا استأذن انا بقا
اسر : اتفضلي هوصلك
هدي ماشية واسر معاها وليل خارجة من المطبخ بالكاسات ... اتقابلوا ليل واقفة بصالها ومصدومة الكاسات وقعت من ايدها
..
اسر طلع يجري عليها : ليل انتي كويسةة
هدي : ليل !!!
___________________________
ياتري ايه سبب صدمة ليل لما شافت هدي .. معقول هيكون في سر ورا هدي .. هنعرف ف الأجزاء الجاية تابعوا..
حكاية_قمر 💕🌜
بقلم_ياسمين_علي ••
تعليقات
إرسال تعليق