القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بتاعت الرجالة البارت 11_12بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات

🌹البارت الحادي عشر 🌹

بقلم ✍️ سلطان زماني

اول ما صحيت رحت لحنان صحبتي وفطرنا مع بعض

وفضلت تسالني عن الفلوس وايه يابت التغير الي في شكلك

وأسلوبك وطريقتك قولتلها انا عرفت واحد من علي النت

ومبسوط ومرتاح اوي


وانا عرفته ظروفي وساعدني


قالتلي يابت عليا انا برضو

قولتلها أنا وخداهم منه سلف علي فكرة

بقولك ايه انا عايزة انزل اشتري براهات واندرات علشان الي

عندي شكلهم مش حلو وقدام اوي

ونزلنا اشترينا الحاجات دي وجبتلها جزمة كانت عجبها

ودلعتها احلي دلع ورجعت البيت وجهزت الغدا وجوزي رجع 

واتغدينا ودخل نام والساعه 9 احمد جيه وفتحت الباب ليه

قالي فين ابراهيم قولتله نايم قالي مش بتردي ليه عليا

برضو كده ياهالة قولتله مخدتش بالي خليك هنا هدخل اصحيه

صحيته وقام ودخله


وقالي كده برضو سيباه وقف علي الباب ياهالة

دخلت الواتس اب لقيته باعت كلام كتير أنه بيتخيلني مكان

مراته وهو نايم معها وأنه مش قادر ينساني ونفسه أن شاء

الله في بوسه مني

بعتله قولتله

انت ايه الي بتقوله ده قالي مش قادر يالولو اصبر واتحمل

اكتر من كده قولتله بكره نكمل كلمنا باي

فضلو يشربو ونزل وهو نازل احمد كان في الاوضه وشيفاه واقف علي الباب

عايزني اطلعله فضلت اشاورله من بعيد امشي امشي


قالي أنه هيكلمني بكره هزيت راسي ماشي ماشي


جوزي طلع قالي هياخد دش علشان يفوق

اخدت تليفونه وفضلت اقلب فيه وشفت المحادثات الي

بينهم وبين احمد ولقيته محتفظ بالمكالمة الي كنت بشتمه

فيها

وبعتها لوحد صحبه وبيقولو أنه هيطلقني بس بعد ما

اتنازل ليه عن حقوقي


رجعت لوراء بالمحادثة ولقيت صحبه ده  كان بعتله صورة

وحده يتعرف عليها وكلام كتير مش عارفه افهم

حاجه  بس حسيت اني في فخ   ابن الجزمة ده عملهولي

خرجت بسرعة وسبت الموبيل لما

حسيت أنه جي عليا


وجاني وقالي انتي لبسه لسه لبس البيت مش هتلبسي

قميص نوم حلو بقا قولتله مليش مزاج قالي أنا هعدلك

مزاجك وخليته هو يشرب وراح في داهية خالص قولتله

مش نفسك تخلف مني

ابراهيم ..ليه السيرة دي بقا يابنت الناس ماكنا مشين حلوين

هالة..خلاص ياروح قلبي انا اصلا مش عايزة في دنيتي غيرك


انت ابويا واخويا وابني وكل حاجه

ابراهيم ..الحشيش ده جامد اوي أنا تقلت في الشرب جامد

هالة ..ولا تقلت ولا حاجه ما انت زاي الفل اهو صب صب

ولف كمان سيجارة


ابراهيم ..حاضر ياستي وتاج راسي

هالة ..انت خدام مين

ابراهيم ..خدام ستي هالة

هالة ..وكلب مين ياحيوان

ابراهيم ..خدام والكلب المطيع بتاع ستي هالة

هالة ..يعني ياحيوان انت لو طلبت منك اي حاجه تعملها


ابراهيم ..اي حاجه ستي تقولي عليها هعملها

هالة ..روح هات الكرباج وافتح درج الاندرات بتاعي والبس

اندر من بتوعي

ابراهيم ...صمت تااام ومبرق

يتبع التفاعل بجد ضعيف جدا



🌹البارت الثاني عشر 🌹

بقلم ✍️ سلطان زماني

ابراهيم ...صمت تااام ومبرق

هالة ..يلا ياكلب اسمع الكلام

ابراهيم دخل وانا قاعده حطه رجل علي رجل وقلقانه حسه

أنه هيجيب سكينه وهيقتلني وقاعدة لوحه رقابتي عايزة

المحه اول ما يخرج من باب الاوضه

ولقيت طلع وقرب عليا

ولابس الاندر  واداني الكرباج

اخدت نفسي وقلبي قوي اكتر وقولتله لف

ولف سحبته من ودنه وهو مستسلم وجاي معايا ولا اكني

بجر قطة صغيرة وفضلت اضربه بالكرباج ولبسته قميص

النوم الجديد  وحطيت الشريطة السوده علي عينه ونيمته ع

بطنه ومسكت موبيلي وصورته فيديو 

وانا بضربه بالكرباج وبقوله انت كلب مين يا ابراهيم وخدام

مين يا ابراهيم  وهو يرد عليا ويقولي ستي وتاج راسي لولو

قولتله عايزني اعملك ايه يا (خ)  قالي أنا عبدك واعملي فيا

الي انتي عايزاه 

قولتله لف يا(ع)  قالي امرك ياستي صورت اكتر من

3فيديوهات كل فيديو دقيقة قالي مش يلا بقا قولتله يلا

ياقلبي خلصنا سهرتنا ونمنا والصبح قبل ما ينزل قولتله أنا

رايحه ل امي اسلم عليها واشوفهم قالي ماشي بس

متتاخريش نزلت رحت عند امي سلمت عليهم ودخلت

اوضتي كلمت احمد قولتله انت عارف اني ابراهيم هيطلقني

وعايزني أتنازل عن حقوقي ومقولتليش  اتصدم وقالي مين

قالك قولتله يعني انت عارف علي العموم كويس اني كل واحد ظهر ع حقيقته

احمد ..انتي ايه الي بتقوليه ده ياهالة انتي قصدك اني متفق

معه عليكي


هالة ..هي ليها تفسير تاني غير كده

احمد .. هو مش اول مره يقول كده وانا قولت أني في ساعة

غضب وتهور ومش هيعمل كده


هالة ..كلكم زاي بعض نفس الصفات والطبع منكم لله

احمد ..اي الي بتقوليه ده اصبري طيب هطلع برا المكان الي انا فيه واكلمك

هالة ..لا تكلمني ولا اكلمك ومفيش بنا كلام تاني اصلا وقفلت في وشه


احمد فضل يتصل ويبعتلي علي الواتس اب وانا بكلم سمسم

وسيباه ياكل في نفسه لما يجيب آخره

احمد ..انتي كده بتظلميني علي فكرة

هالة ..رجعتني ليه وخلتني أتنازل عن المحضر وعارف الي

هيعمله فيا ومقولتليش وتقولي ظلمتك


احمد ..معقول يكون هو الي قالك كده

هالة.. أنا صدمتي فيك انت مش فيه هو ..هو أنا اتعودت

علي وسخته وقلة أصله وغباءه ..إنما أنت تبعني أنا علشانه


احمد..ابيع ايه ياهالة والله انتي فاهمه غلط


هالة ..فهمني انت الصح طيب


احمد..هو قال إنه هيطلقك كتير وكل مره كان بيرجع في

كلامه والمره دي أنا قولت اكيد زاي كل مره

هالة .. البيه عايزني اتنازله عن حقوقي ويرميني في الشارع


احمد ..سيبك منه ده كلام كتير وفعل مفيش  اكيد ام كريم لعبت في دماغه تاني

هاله ..مين ام كريم دي يا احمد

احمد ..دي ست بتاكل بعقله حلاوه وبتنام مع طوب الارض

وهو مقتنع أنها محترمة وبيساعدها وكل ما كان يزعل معاكي

أو ميرتحش يرحلها تظبه وتخليه يجبلها سجاير واكل ليها ولعيالها

هاله ..دي عندها فيس بوك صح

احمد ..معرفش ب أنا معايا رقمها

هالة ..طب عايزة اعرف قرارها وكل حاجه بيعملها  ابراهيم

من ورايا


احمد ..طب مش هنرتاح مع بعض بقا

هالة ..لا ياحلو تخلصني منه الاول بعدها كلي ليك مش عيوني بس

احمد ..ياهالة عرفيني طيب ناويه ع ايه علشان ابقي فاهم

هالة ..ناويه أطلق منه واتجوز راجل محترم يحبني ويتقي

ربنا فيا واخلف

قفلت معه ورحت كلمت بابا وقولتله اني عايزة اطلق قالي ما

كل الستات عايشه ومستحمله وراضيه قولتله ده بيضربني

ويشرب خمرا وبيشتمني ب اهلي قالي ادعيله يابنتي ربنا

يهديه أنا كبرت يابنتي ومش حمل منهده قولتله ربنا يشفيك

ويعفي عنك قومي يابتي روحي بيتك قولتله حاضر


يتبع التفاعل ضعيف جدا ياحلوين ♥️

البارت 13_14من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع