القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المطلق والعذراء الجزء 13_14_بقلم صابرينا في موسوعة القصص والروايات

الفصل 13

كانت تاتي اليه متمايله ترتدي العبائه السوداء الغجريه 

وتضع النقياب المنقط بطريقه بنات الواحه 

وقفت اما عاصم 

بنت سينا:كنك 

عاصم:نعم ياختي 

دايس تدريسني 

عاصم: اد دا ان شاء الله 

بنت سينا:الحضر اغبياء 

بتبصلي كدا ليه 

عاصم:انتي مين 

بنت سينا:المرشد الي حايدلك للطريق 

عاصم:عاصم 

بنت سينا: وانا اسمي( صبا) 

بنت سينا :يالااااااا 


عاصم:انتي مين 

بنت سينا:المرشد الي حايدلك للطريق 

عاصم:عاصم 

بنت سينا: وانا اسمي( صبا) 

بنت سينا :يالااااااا 

ف الطريق رن هاتف عاصم 

رن رن رن رن 

عاصم:كنت عارف اني مش حااهون عليكي 

سيلاااا:اسفه 

عاصم:انا الي اسف 

سيلاااا:بحبك 

عاصم:وانا بعشق امك 

سيلااا:هههه بلدي 

بنت سينا :آبه عليك طالع مهمه ولا طالع تحب قفل المحروق ديه 

سيلااا:مين دي يااستاذ رايحه مهمه ولا رايح تخوني مع نسوان 

عاصم:ههههه نسوان اي بس دي بتفكرني بالشويش صالح 

سيلااا:ارجعلي بسررعه 

عاصم:حاضر والله انا كنت حاسس انك حاتتصلي عشان كدا مقفلتوش 

بس انا دلوقتي حااقفله وحااطمن عليكي بعدين 

سيلاااا:المهم تكون بخيير 

عاصم:بحبك 

واغلق الهاتف نهائيا. 

بنت سيناا(صبا): اتحبها 

حبيبتك 

تحدث عاصم بجديه 

حانوصل امته 

صبا:ايش فيك بنتساير (مالك بنتكلم) 

عاصم وقد غضب لطريقه كلامها 

القي عليها الهاتف  علي قدمها 

صبااا:ااااه 

ه


اك 

اصعيقي بتئن 

نعم ياختي 

دااي دا ان شاء الله 

اهل الخضر اغبياء. 

(حديدتك جت ف رجلي  وجعتني ياغبي جاي من المدينه) 

عاصم:اتلمي بدل مااخليش فيكي حته سليمه 

صبا:طب شوف مين تدلك 

عاصم:واخده فلوس مش ببلاش 

ودلوقتي فاضل اد اي ونوصل ع الواحه

صباا:بتسيبك ياحزين 

عاصم:وبعدين بقي ف ام اللهجه السودا دي

في بيت مالك سينا 

امجد الصواف 

رن رن رن 

امجد:ايش اخبارك 

مجهول :عملت اي ف القناص الي بعتته الداخليه 

امجد :ماشي علي خطتنا تمام 

مجهول :هههههه تمام 

...............ف الواحه......... ............

صبااا:وصلنا الواحه اهلا بيك 

عمران:اهلا بيك ياابني 

عاصم:اهلا شيخ عمران 

عاصم:حاتلبس لبسنا وحاتدهن نفسك باللون الاسود 

مالك سينا بيحب الخدم سود واحنا حاندعي انك اخرس 

عاصم:الحمد لله والا كان زماني مكشوف 

عمران:وحده وحده تتعلم اللغه 

صبا:والله اهل الحضر اغبياء وما يكفيهم سنين علي لهجتنا وكلامنا 

عاصم ف سره :شووف بت ال****الي بتشتمني  وانا مش عارف بتتكلم بالمشقلول ازاي 

بنت ال ##### اخلص بس المهمه وديني لافرتك الخزنه ف راسك وادخلي السجن بقي براحتي بعدين 

صباااا:وايش فيك كنك تدريسني 

عاصم:ياشيخه عبو شكلك ف الارض 

صبا:يعني اي 

عاصم:دي بنقولها بعد ما بنساعد بعض لانك ساعدتيني شكرتك 

فهمتي 

صبا:حلو اللكنه 

حااخبرهم بيها 

اعطي عمران صبااا بعض المال لشراء قوت اليوم من الطعام 

وشراء بعض الملابس لها 

صبااا:عبو شكلك ف الارض 

عمران:وايش هاد 

صبااا:بشكرك ياشيخ العرب ربي يخلي عبو شكلك ف الارض طووول العمر نلاقي عبو شكلك ف الارض دايما يارب 

عمران:تسلمي يابنتي وعبو شكلك ف الارض انتي كمان 

سمع عاصم حديثهم خارج الخيمه 

عاصم:عبو اشكال اهليكم ف الارض 

عمران:ليش بتتشكرنا 

عاصم:علي الخيمه 

............... ............... ................................  .............


كان جالس بغضب مع ريهااام 

اااااامي 

ريهام :نعم ياعز 

عز :ارجوكي كفايه انا الي شايفه انك بتحكي حجات مش مهمه 

انا عايز اعرف وعد حصلها اي 

وانت متجوزتيش قاااسم ليه 

ميهمنيش اعرف بنت سينا وحكايه سيلاااا 

كل الي يهمني اعرف حكايه ام حبيبتي 

حصلها اي يخليها كاهه بنتها تسمع اسمي 

ريهام :حكايه وعد مرتبطه بحكايه  سيلااااا وبنت سينااااا 

لازم تعرف الاول اي الي حصل 

عز:ارجوكي كملي  

........    ............. ......     ........     .........     ..............

ف سينااااء 

دخل عاصم وسط عصابه مالك سيناء علي انو خدام 

وكان بينقل اخبار العصابه علي طووول لحد ما جه يوم معاد تسليم شحنه السلاح 

ف الخيمه 

كان عاصم بيستعد لبكرا 

اخر العمليه وحايقتل الراس الكبيره ويروح ل سيلاااا 

كان فرحاان جدا بس مكنش عارف الي حايحصله  

دخلت بنت سينا حامله صينيه طعام 

صبا:وخر وخر 

عاصم:شهرين وانتي لسه دبش زي ماانتي  بس اهو ياسيتي  وخرت 

صبااا:تعودنا عليك 

عاصم:وانا والله حاتوحشوني كلكم 

وطوله لسانك كمان 

صبااا بدموع بتعاود تدرسنا تاني (حااتيجي تشوفنا تاني) 

عاصم اه ان شاء الله حااعاود اجيلكم واشوفكم تاني

صبا بدموع حاتتوحشنا جوووي 

عاصم:اي الي انت جيباه دا 

  صبااا:دا وكل وشرب 

كل واتغذي عشان بكرا.  

عاصم:كلي معايا دا كتير قوووي 

صبااا:اي وبيكون عيش وملح 

اكل عاصم وصبااا 

اليوم التالي 

دخل الشيخ عمران لخيمه عاصم 

لقي صبا تجاور عاصم علي الارض 

سحب الشيخ عمران سلاحه وموجهه علي عاصم 

وافاقه 

عمران :وخر عنها ياخسيس 

جاي تشتغل ولا تخونا ياخاين 

استبحت حرمت دارنا كمان 

عاصم مكنش عارف صبا بتعمل اي معاه 

اخر حاجه فاكرها انو اكل 

صبا كانت تبكي 

واخذت الملابس لتستر عري جسدها 

عمران:اتتجوزها 

عاصم:اي 

عمران :حااقتلك واتاويك  وحااجول لعصابه مالك انك من الشرطه 

عاصم خاف ان شغل شهرين يبوظ 

عاصم حااتجوزها 

عمران :الحين 

عاصم :تمام 

صبااا كانت تبكي 

واش سويت ليك عشان تعمل فيني هيك 

عاصم كان عايز يقتلها 

وتحدث ف سيره 

هو انا عملتلك حاجه يابتاعه انتي 

صبرك عليا اخلص  المهمه واشوف انتي الي ورا الي حصل ولا حد تاني 

عقد قران صباااا وعاااصم 

وتمت عمليه عاصم بنجاح وقتل مالك سيناء 

ورجع القناص مع بنت سينااااا لمصر. 

.......     ................. .................................    .......... 

عز:انا مش فاهم انتي قولتي انها عدوته 

ازاي ودلوقتي اتجوزها 

وسيلاااا عملت اي  مش قولتي ان عاصم حب سيلاااا بس 

ازاي يتجوز كدا عليها 

ريهاام:عاصم كان قناص ف الجيش عمل كدا عشان يحمي مهمته 

وكان متاكد ان صبااا وراها حاجه فااتجوزها عشان يراقبها وبعدين يطلقها

عز:ودا ليه علاقه انو يتعقد من كلمه عذريه 

ريهام:ايوا 

عز:ازاي 

ريهام:حااقولك 

...........   ..................................... .......  ........... .......

رجع عاصم لبلده 

واجر شقه لبنت سينا 

داخل الشقه 

عاصم:متخرجيش من هنا فاهمه 

صبااا:فاهمه 

بتروح وين 

عاصم:مال اهلك انتي انا متجوزك  لفتره  بس 

خرج عاصم وترك بنت سيناااا ف الشقه 

رن رن رن 

صباااا:الو 

تمام  وصلت مصر ودلوقتي ف الشقه والظابط شرب اللعبه وماشي علي الخطه 

وهو دلوقتي فاكر انو قتلك 

بس كل دا حاينقلب عليك لو اذيته 

انا بحبه 

ومش حااسمحلك تااذيه 

حتي لو كنت ابويا 

مالك سينا:بتهددي ابوكي 

صبااا:لا بحذره بس 

...................................

ف قصر الشريف 

دخل عاصم حاملا حقيبته 

فااستقبلته  سيلاااا بالاحضان 

سيلااا:وحشتيني قوووي قوووي 

عاصم : انتي الي وحشيني 

سلم عاصم علي عائلته وصعد للاعلي ليري حبيبته 

عاصم:الجميل سعيد 

سيلااا:ايوا اتحسنت  والدكتوره قالت الدوا جايب نتيجه 

فرح عاصم لكلام سيلااا فهو يعشقها 

ويتمني رؤيه اطفالها منه. 

عدي شهرين علي رجوع عاصم ومراقبته لبنت سينا مجبتش نتيجه 

وكدبه علي سيلاااا يزيد 

الا ف يوم 

ف شقه عاصم 

دخل الشقه 

عاصم:جهزي هدومك حااطلقك بكرا 

صبااا:ليه 

عاصم:سترت عليكي وجبتك هنا وخلاص حااطلقك 

ورقتك حاابعتهالك بكرا. 

سلاااام 

صباااا بغل وشر 

لا ياابن الشريف 

انت ليا انا وبس والي يبص لحاجه ملكي اخسفه من علي وش الارض 

 ..................اليوم التالي................     

داخل قصر الشريف 

كان الجميع جالس بالحديقه 

جميله تجلس بجوار احمد 

وريهام تتصفح الهاتف 

وعاصم واضع  راسه علي قدم سيلااا جالسين علي العشب الا ان جاءت الخادمه 

الخادمه :احمد بيه 

ف واحده برا بتقول انها مرات استاذ عاصم وعايزه تقابله 

احمد بصوت عالي :ااااااي 

جميله وسيلاااا مصدومين 

وريهام اطلقت العنان لفمها 

يكاد يلمس الارض 

كانت فاتحه فمها  من الدهشه 

وقف عاصم ليري بنت سينااااا 

احمد:عاااصم

خد هنا تعالا 

ولد 

ذهب الجميع خلف عاصم لرؤيه تلك الفتاه 

لكن تفاجيء عاصم من تلك الغبيه 

ملابسها محروقه 

ووجها متفحم من الدخان 

ركضت بنت سينا باكين تضم عاااصم متحدثه 

الشقه اتحرقت كنت حااموت 

وكانت تبكي بكاء غزير 

جرت سيلااااا اليهم تدفعها بعيدا عن زوجهااا 

سيلااابدموع :عاصم. قولي انها كدابه وانك متجوزتهاش عليا وانا حااصدقك والله 

قولي انها كدابه 

سيلاااااا ببكاء  وتضرب علي صدر عاصم 

ليييه 

ليييه عشان اي 

حبك ليا كان اي 

عاصم بترجي :سيلااا ارجوكي 

افهميني 

سيلاااا:افهمك 

انهارت سيلااا من البكاء 

اخذت جميله سيلاااا  تحتضنها 

جميله :ريهام 

ريهام مدهوشه هاااا 

جميله :ريهاام خودي سيلااا جوه ترتاح 

وراحت جميله لعاصم 

جميله :عاصم 

لم يجاوب عاصم علي والدته 

لسقوطه علي الارض من لكمه احمد له. 

احمد:دي الامانه الي عطيتهالك 

رايح تتجوز عليها واحده من الشارع 

عاصم :انا كنت حااطلقها النهارده 

صباااتتحدث بلكنه سينا  وهبطت لقدم احمد ترجها 

صباا:لا الله يخليك 

اي يدسوني حدانا الواحه 

شيخ القبيله يعصر قلبي 

جميله :مين دي مش مصريه 

احمد :لا وكمان ابنك مفهمنا انو رايح يشتغل مش يتجوز 

صباااا ببكاء تترجي احمد 

احمد:خوديها ياجميله جوا ف اوضه ترتاح 

جميله:ادخلها جوا وسيلااااا 

احمد:البنت شكلها بنت ناس ومش وش بهدله 

خوديها لحد ماافهم اي الي حصل 

دخل عاصم باانف تنزف الي المكتب 

وقص لوالده كل ماحدث 

احمد:مش يمكن عملوا كدا عشان يلهوك والبنت ملهاش ايد ف دا 

خصوصا انك بتقول انك راقبتها ومحصلش حاجه 

عاصم:مش عارف بس انا حااطلقها 

احمد:بلاش تظلمها  روح صلح علاقتك مع سيلاااا 

ادخلت جميله صبااا الغرفه 

صبااا بسرها تضحك 

دلوقتي دخلت بيتك 

وحده وحده حااخرج بنت الحرام دي من حياتك 

......   ........ .................. ..........................

عز:هااااا وبعدين 

ريهام:معرفش 

عز:يعني اي معرفش 

ريهام:معرفش غير اليوم الي عاصم قتل فيه سيلاااا واكتشفنا انها كانت حامل 

عز:قتلها 

ازاي 

وليه 

وعشان اي بعد الحب العظيم دا قتلها احكيلي 

..................................  ......... ..........................

...................... اليوم المشئوم.............. 

بعد مرور شهرين ف بيت الشريف 

كانت سيلاااا تتحنب الاقتراب من صبااا 

لكن صبا عرفت كل صغيره وكبيره عن سيلاااا من نور صاحبتها ف الميتم 

والخدم 

صبااااا:عرفتي حاتعملي اي 

نور:متقلقيش خليه يطردها من العز دا 

بس متنسينيش ف الفلوس 

صباااا :اعملي الموضوع دا وليكي الحلاوه 

اشترت نور تليفون جديد 

وسجلته بااسم دكتوره امل 

وجه يوم 

كان هاتف سيلااازا يصدر رنين كانت سيلااا منشغله فلم تستمع له 

فرد عاصم 

دكتور امل 

عاصم :الو 

نور وهي بتغير صوتها :هاااا ياسيلاااا مجبتيش البنت ليه النهارده 

عاصم:مين معايا 

نور:شكلك الي غلطت مع البنت 

عاصم :اي 

نور:لا  انجزوا عشان العمليات دي حاتدخلنا السجن 

خلصوا هاتوها وهاتوا الفلوس هي اول مره نعملها 

اسال سيلاااا مجربها كذا مره 

عاصم:عمليه اي 

نور:حايكون اي يا عنيا 

اعاده تغليف 

عاصم:اي دي 

نور:................. 

 دخلت سيلااا الغرفه 

عصومه جيت امته 

 عاصم بااعين محمره  سيلااا .

سيلاااا تضع يدها علي رحمها تطمئن علي طفلها 

متزعلش انا كنت حااقولك 

بس سيبتها مفاجئه  سيلااا بفرحه 

احنا حايجيلنا بيبي شبهك 

عاصم بغضب امسكها من كتفيها 

اي كنتي مستنيه اي 

يابنت الحرررام 

تولدي 

وتكتبي ابنك علي اسمي 

وانا الغبي الي حااصدق مش كدا 

اخذ عاصم يضربها بقوه ويركلها علي بطنها حتي نزفت من سائر جسدها 

سيلاااا:ارحمني 

ارحمني 

والله ماخنتك ولا اعرف بتتكلم عن اي 

ارحمني 

ارحمني 

ظل عاصم يضربها 

ثم جرها من شعرها والقاها 

لتسقط من علي السلالم 

واقعه بدمائها 

سيلاااا كانت غير قادره علي الحديث فقط تترجاهم بالرحمه 

جميله :اتفو 

بنت الحررررام عمرها ماتتغير 

اتفووووو 

ارموها برررا 

لا متطلعش كدا 

هي جتلنا وهي محليتها ش حاجه 

اقلعي الهدوم دي 

وجاءت الخادمات جردت سيلااااا من ملابسها. 

والقت عليها قماش بالي 

لتستر عوره جسدها. 

ريهام ببكاء :ماما حرام عليكي 

سيلاااا مستحيل تعمل كدا 

سيلاااا لايمكن  تخون عاصم 

عاصم وقد اشهر سلاحه ليقتل سيلااا 

الا ان رفعت صباااا سلاحه 

باكيه 

لاء 

بنت الحرررام الخاينه متستاهلش تضيع نفسك عشانها 

سيلااا بضعف :والله  ماخنتك 

والله 

الا ان سقطت واقعه علي الارض من كف احمد 

احمد:بنت الحرررام حاتقضل كدا 

دايما عرق الحرررام فيها 

سيلااااا:حررام عليكم انا لو كان عندي عيله مكنتوش حاتعملوا كدا فيا انا مش مسمحاكم 

مش مسمحاك ياعاصم

وزهقت روحها للسماء لتتخلص من هذا العالم المقرف 

..........................     .................... ........... ........

عز :يعني سيلااا خانت عاصم 

ريهام ببكاء :ظلمناها 

كلنا ظلمناها وقتلناها هي وابنها 

عز :ازاي ظلمتوها ازاي 

ريهام :بنت سينا دبرت مصيبه لسيلاااا وفهمت عاصم ان سيلاااااا مكنتش عذراء 

عز:اااااااي 

..............................................................

تابعوني 

Sabreen Harhash  💔

..


الفصل 14

عز :يعني سيلااا خانت عاصم 

ريهام ببكاء :ظلمناها 

كلنا ظلمناها وقتلناها هي وابنها 

عز :ازاي ظلمتوها ازاي 

ريهام :بنت سينا دبرت مصيبه لسيلاااا وفهمت عاصم ان سيلاااااا مكنتش عذراء 

عز:اااااااي وازاي خالي عاصم ياذي البنت الي حبها 

ازاي مكلفش نفسه يواجهها ويقولها حصل كذا وكذا 

ازاي معطاش حبهم فرصه يمكن تطلع مظلومه 

خلاص نصب محكمته واتولي منصب القاضي واعلن انها مذنبه وقتلها وقتل ابنه كمان 

وانا الي جالي لحظه شك ف وعد ام شجن 

وقولت اكيد بتعمل كدا عشان تخليني ابعد عنكم واظلمكم بس الواضح ياامي انك انتي واخوكي 

ظالمه وظلمتوا ناس كتير 

ريهام ببكاء والله. ان انا

عز بغضب وصوت جهوري 

انتي اي 

انتي اي 

خليتي اخوكي يااذي صاحبه عمرك 

يتمتي بنت اخوكي وخلتيها كارهاه وهو عايش ورافضه تسمع سيرته 

انتي اي 

ليه بتفتحي حواديت ظلمك للبنات 

كان ذنب سيلاااا انها لقيطه ليه شايفه ان عاصم عمل انجاز يستحق عليه وسام شرف لما اتجوزها ليه 

ماهي انسانه جميله ليها الحق انها تتجوز مش انتوا شايفين ان البنات عذريه 

فرقت اي هي عنك 

انتي كان عندك عيله 

وهي لاء 

بس عرفت تحافظ علي نفسها فرقت اي عنك 

انتي والمجتمع العقيم حسيستوها بالنقص والعجز 

ظلمناها 

بالبساطه دي قولتي ظلمناها 

مسمهاش كدا ياامي 

اسمها قتلناها 

قتلناها هي وابنها 

والواضح ان لعنتها حاتفضل محاوطه عاصم طوول حياته 

ريهام ببكاء متظلمش عاصم 

كان هو كمان ضحيه للعبه اتلعبت عليه 

عز بسخريه بالغه 

مش عيب علي قناص الدخليه الي بتحكي علي ذكاؤه ينضحك عليه 

ريهام بقهر :الي بيحب قوووي وقت مايحس بخيانه حبيبه ليه 

بيقلب حبه لكره مستحيل يتمحي 

ولا حياه فوق حياه ممكن تنسيه الي حصله 

عز متهكما :واضح ان مش عاصم لوحده هو الي انجرح 

ياامي 

ريهام ببكاء  😞 خلينا ف عاصم دلوقتي ياابني 

عايز تعرف اي 

عز:عايز اعرف انتوا عرفتوا ازاي ان سيلاااا انظلمت 

وحصل اي لبنت سينا (صباا) 

وليييييه وعد بالذات 

واي الي حصلها لما دخلت المستشفي 

وليه ياامي فرحتك ضايعه منك ليه مااتجوزتيش قاسم مع انك كنتي بتحبيه 

ريهام:💔

........................................................................

الفصل 14

.............

اعلن عاصم خيانه سيلااا له علي الملاء 

فما كان منهم الا ظلمها ووصفها ببنت الحرررام 

لم تستطع سيلاااا تحمل الضرب والسب 

بالرغم من المها الجسدي الا ان روحها تالمت لدرجه انها فارقت الحياه هي وطفلها 

ريهام ببكاء :عاصم سيلااا مش بتتنفس 

عاصم وقد جرت بقلبه لهفه وادمعت عيناه ولكنه حافظ علي صمود قلبه 

ارموها ف اي حته 

ريهام ببكاء  

.........دي ماتت  

عاصم بقلب مفطور 

ارموها ف اي خرابه 

ولا مدافن الصدقه ماهي كانت بنت حرام لااهل ولا نسب 

زباله وياريتها كان نفسها تنضف 

جميله بنظره قرف 

ياخدم 

جاءوا الخدم 

جميله :ارموا الزباله دي ف اي حته 

ونضفوا الارض من الدم 

كان احمد يشعر بالحزن فابداخله يستشعر صدقها 

لقد اقسمت بصدقها قبل موتها 

والذي يحتضر لا يكذب ابدا فهو هالك لا محال له 

ريهام تبكي  بحرقه 

بابا ليه كدا يابابا 

تركها احمد غاضبا ودلف الي مكتبه 

كانت صباا تبتسم بشر لموتها 

وتحدثت بسرها قولتلك يابت الحرررام عاصم حايكون ليا انا وبس

....... بعد عده اشهر من موت سيلااا.... 

تعود عاصم السهر وشرب الممنوعات 

كل ليله ياتي متاخرا ولم يواظب عل عمله 

ساءت احواله بشده 

............الا ف ليله..........

دلفت صبااا الي غرفتها كالعاده 

فوجدت عاصم بالغرفه جلس واضع قدم فوق الاخري 

صباا :عاصم انت بتعمل اي هنا 

عاصم :اي فيها اي ادخل اوضه مراتي 

صبا:مفيهاش بس انت شكلك سكران 

عاصم:وانتي مالك يعني مكنتش سكران قبلها 

صبا ويبدو ان خططها تنفذ الان كما رسمتها 

رسمت صبا الوجه البريء 

صبا:متزعلش ياعاصم دي واحده خاينه متستاهلش حبك ليها 

انا قلبي بيوجعني لما بلاقي حالتك كدا 

خليك معايا انا 

عاصم ببكاء ويري صباااا سيلاااا 

ليه خنتيني 

انا حبيتك 

انا مستعد اسامحك بس تقوليلي انك مخنتنيش 

صبا وتقمصت الدور لتصل لمبتغاها 

صبا:انا مخنتكش 

ابتسم عاصم فهو يراها سيلاااا 

مقبلاااا اياها  باديء حياه زوجيه جديده مع من لا عهد لها 

ووووو سكتت شهرزاد عن الكلام المباح 

ف الصباح الباكر 

كان عاصم مستلقي علي الفراش بجواره صبااا 

كان ناسيا لما حدث 

كل مايتذكره سيلااا فقط 

استيقظ من نومه 

فوجد صبااا بجواره 

لم يكن حلم بل كانت صبااا 

غضب بشده تاركا اياها تغط بالنوم دالفا للمرحاض 

ارتدي ملابسه وخرج من القصر بااكمله غاضب 

حتي وصل للشقه التي كان استاجرها من مده 

واخذ يكسر كل شيء يجده امامه 

ليه ليه 

غبي غبي 

ليه بعد موتها حاسس اني بخونها لما اقرب من اي واحده تانيه 

ليه حاسس بخنجر ف قلبي عشان مش موجوده في حياتي 

الواضح انك لعنه يابنت الحرررام لعنه مش حاتنتهي من حياتي 

انا بكرهك 

واخذ يبكي كالاطفال 

فهي خانته 

فات علي ذلك اليوم 3اشهر 

الا ان تلقي اتصال هاتفي من مستشفي 

لعلاج السرطان 

عاصم:مين 

موظف الاستقبال :حضرتك هنا مستشفي لعلاج السرطان ف مريضه هنا اسمها نور حالتها خطيره بتحتضر 

طالبها انها تشوفك 

عاصم:ممكن العنوان 

الموظف :العنوان............. 

بعد ربع ساعه 

دلف عاصم الي الغرفه الموجده بالمستشفي 

ووجدها نور صديقه سيلاااااا 

اه ياالهي ايعقل ان تلك الفتاه الصغيره تحتضر 

نور كانت متعبه بشده 

وقد اخذ المرض غايته منها وتساقط شعرها 

وجحظت عيناها 

وازرقت شفتاها كانت كالعصي فقد اكل المرض جسدها كانت كاالورقه الذابله 

عاصم متحدثا :نور 

انتبهت نور له 

وتحدثت بتعب ارجوك اسمعني ياعاصم باشا 

عاصم:عايزه تقولي اي 

نور:سيلااا بريئه 

عاصم بغضب رافض ان تتحدث عنها ويريد الذهاب 

الا انا سقطت من علي الفراش تتمسك بردائه 

نور ببكاء ارجوك اسمعني 

ارجوك تسامحني 

مش حااقدر اموت بالذنب دا 

سامحني 

عاصم:انتي بتقولي اي 

نور:انا دايما مع سيلااا من وهي صغيره كانت جميله 

كنت بغير منها ومن جمالها 

كان الكل بيحبها 

صاحب المطعم والشباب الي بيجوا المطعم وانت 

المل كان شايفاها حاجه كبيره ف حياته 

وهي مكنتش بتوافق لانها شايفه نفسها لقيطه فامكنتش حابه انهم يجرحوها 

دايما الكل كان شايفها ملكه 

وانا 

صفررررر 

عاصم بغضب :وبعدين 

نور:ف يوم اتعاركت من المشرفه وصاحب المطعم 

فاطردوني من الملجا وبقيت ف الشارع 

لقيت شغل  عند كوافير مشهور 

كنت بنضف 

المهم ف اليوم دا 

شوفت 

عاصم:مين 

Flash 

كانت تنظف الارض بتافف 

صبا:انتي يااا 

نور:نعم ياهانم 

صبا:حاسه اني شايفاكي قبل كدا 

نور:انا نور صاحبه سيلااا 

صبااا:واي الي بهدلك كدا يانور 

نور وقصت لها ما حدث ف الملجا وتم طردها 

صبا:متزعليش 

عندي ليكي عرض شغل وليكي الحلاوه 

نور:بجد ياهانم 

صبا:اه بجد 

بس قوليلي انتي ليه مروحتيش لسيلااا تساعدك 

نور:ارحلها فين بس 

دي بقت بنت زوات اكيد مش حاتوافق 

صبا:اخص عليها 

مش جدعه طب اي رائيك تنتقمي منها 

نوربشر :ازاي 

صبا :حااقولك بس اشتري خط جديد وسجليها بااسم دكتوره امل 

واستني مني مكالمه عشان تنفذي 

نور تمام. 

وبعد يومين 

صبا :يالا نفذي عاصم ف الاوضه  وتليفونها هناك   عاصم :الو 

نور وهي بتغير صوتها :هاااا ياسيلاااا مجبتيش البنت ليه النهارده 

عاصم:مين معايا 

نور:شكلك الي غلطت مع البنت 

عاصم :اي 

نور:لا  انجزوا عشان العمليات دي حاتدخلنا السجن 

خلصوا هاتوها وهاتوا الفلوس

هي  مش اول مره نعملها 

اسال سيلاااا مجربها كذا مره 

عاصم:عمليه اي 

نور:حايكون اي يا عنيا 

اعاده تغليف 

عاصم:اي دي 

Back 

نور :والباقي بقي انت عارفه 

عاصم بغضب وكسر الادويه الموجوده بالغرفه 

انتوا ياولاد ال #####

وقد امسك نور من عنقها 

عملت اي الغلبانه عشان تعملي فيها كدا  عملتلك اي يابنت ###

عشان تعملي فيها كدا 

طعنتيها ف شرفها عملتلك اي عشان تعملي كدا 

انا قتلتها 

قتلت ابني من غير رحمه 

قتلها ومسمعتهاش 

حتي معطيتهاش اقل حاجه للميت 

دفنتها وكنت فاكر اني بدفن عاري 

نور تكاد تختنق 

نور:سامحني 

عاصم:اسامحك 

دا بعدك 

خلي المرض ياكل فيكي 

ومش مسامحك

سمعاني 

مش مسامحك داانا حااعجل في موتك 

عاصم وقد تحولت عيناه الي اللون الاحمر من شده الغضب 

والقي علي الارض متالمه 

عاصم بهسيس الافاعي 

حاتدفعي تمن دا غالي قوووي 

مش انتي طعنتيها ف شرفها 

خلينا دلوقتي نشوف انتي اي نظامك 

اخذ نور المتوسله بالرحمه من المستشفي معه 

وذهب بيها الي المقابر 

الحج عوض :كل حاجه جاهزه يابيه 

عاصم :القبر جاهز 

الحج عوض :كله تمام 

عاصم والقاها ف القبر 

نور بتوسل 

ارحمني 

الرحمه ياعاصم 

الرحمه 

عاصم وقد اقفل القبر عليها وانتظر لساعات حتي تاكد من موتها 

الحج عوض:هي عملت اي يابيه 

عاصم:كانت خاطيه 

........................................................................

عاد الي القصر

فوجد الجميع يهنئه 

جميله:مبروك ياابني 

الف الف مبروك 

عاصم:علي اي 

جميله:صبااا حامل 

Stop 

ياتري انتقام عاصم من بنت سينا حايكون ازاي ؟

توقعاتكم 

البارت 15_16من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع