القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المطلق والعذراء الجزء الأول البارت 15_16بقلم صابرينا في موسوعة القصص والروايات

الفصل 15
عاد  عاصم الي القصر ينوي علي عذاب صبا 
فوجد الجميع يهنئه 
جميله:مبروك ياابني 
الف الف مبروك 
عاصم:علي اي 
جميله:صبااا حامل
عاصم:اااي 
جميله :اكيد الفرحه مش سعياك شوف ياابني ربنا عوضك عن جوازتك الاولي جوازه الندامه 
اهي بنت الحرام كانت عايزه تلبسك ابن الحرام ابنها 
بس الحمد لله ربنا  كشفها علي حقيقتها  وعوضك بصبا 
وحاتشوفك ابنك بعد كام شهر 
انا فرحانه قوووي ان حايجيلي حفيد صغير العب معاه وادلعه 
عاصم:صبا فين 
جميله:ف اوضتها بترتاح 
دخل عاصم غرفه صبا فلم يجدها 
فوجد الخادمه تنظف الغرفه 
عاصم:فين صبا 
الخادمه:الهانم ف جناحك يابيه 
ذهب الي جناحه كالثور الهائج كيف لها ان تدنس غرفته  التي جمعته بسيلاااا. 
فوجدها ملقيه صوره سيلااا علي الارض وقد كسرتها 
واتت بملابس سيلااا وعبائتها بااكياس للقمامه 
صبا وانتبهت لوجود عاصم 
صبا :انت جيت امته ياحبيبي 
عاصم بصوت جهوري :سيبي الي ف ايدك دا حاااااالا
صباااا:انا برمي حجات الخاطيه بنت الحرررام ف الزباله 
عاصم وقد اعطي كف لصباا ادي لسقوطها علي الارض تنزف الدماء من  وجهها 
هبط عاصم للارض وامسك بشعرها 
واقترب من اذنها بهسيس يشبه الافاعي 
بنت الحررررام دي اشرف منك 
يابنت امجد الصواف 
صباااا مذهوله 
اانت 
ذهب عاصم ليجلس واضع قدم علي قدم 
عاصم:ابوكي خاف علي نفسه زقك بدال المرشد 
وكنتوا بتبلغوني بمعلومات غلط واوصلها غلط للداخليه 
كمان يوم العمليه 
وهمتوني ان البديل الي حطتوه دا هو امجد الصواف 
طب انت تعملي نفسك مرشد ماشي 
حاتستفيدي حمايه ابوكي
بس الي مفهمتوش هو 
ليه تتجوزيني وانتي كنتي متجوزه 
صباااا ببكاء :اانت بتقول اي 
عاصم بصوت غاضب :بقولك اتجوزتيني ليه يابت سينا  وانتي كنتي متجوزه 
وهمتيني ليه اني اعتديت عليكي وانت اصلا لا عذراء ولا نيله 
اتجوزتيني ودخلتي حياتي دمرتيها ليه 
خلتيني اقتل مراتي وابني زي الحيوانات
داانا حتي مرحمتهاش 
دا الحيوانات حتي بتدفن اعدائها وانا رميتها زي الزباله حتي مصرحتش بدفنها 
وخليتها ف المشرحه مجهوله هويه 
عاصم وكان يكسر الاثاث  الموجود بالغرفه ليه 
ليه 
ليه تؤذوني فيها ليه 
ليه تدبري لعبه حقيره عليها وتطلعيها خاطيه ليه 
عاصم يلقي بالاشياء من حوله 
الا ان وقعت عيناه علي صوره سيلااا واخذت تدمع عيناه 
Flash 
سيلاااا ببكاء تلتقط انفاسها الاخيره 
مش مسمحاك 
مش مسمحاك ياعاصم 
Back
عاصم بصوت غاضب يصدر صوت زئير اسد غاضب 
قالتلي مش مسمحاني 
كان يتطلع الي يديه ناظرا لها 
والدماء عليها 
عاصم:شوفي 
شوفي دا نفس لون الدم 
بتاع ابني الي قتلته وهو ف رحمها
مرحمتهوش وقتلتهم هما الاتنين
عارفه يعني اي قتلت اكتر بنت حبتها ف حياتها 
عارفه يعني اي كنت بتمناها من الدنيا 
انا قتلتها وقتلت ابني قتلتهم بدم بارد انا حتي مااكرمتهمش لما قتلتهم ودفنتهم 
انا رمتهم زي اكياس الزباله ف الخربات 
شوفي الدم شوفي دا لون دم ابني ومراتي الي قتلتهم 
صباااا:انسي الي حصل وكانها مدخلتش حياتك 
وتعالا نبدا من جديد تاني 
انا وانت 
وهنا اشارت صبا لرحمها وقالت وابننا 
انا حامل 
والولد دا حايعوضنا عن سيلاااااا 
عاصم بذهول 
انسي بالبساطه دي انسي اني قتلت حب حياتي 
صبا بصررراخ لاء 
لاااااا هي مش حب حياتك انا حااعملك كل الي انت عايزه 
هي مش حب حياتك انا الي ضحيت بكل حياتي عشانك 
انا قتلت جوزي 
كنت بكرهه حبيتك انت 
انا دسيت ف الاكل منوم  وفضلت جمبك لحد ماالشيخ شافنا وجبرك تتجوزني 
كانت تتحدث صباا بشفاه مرتجفه 
بص بص ااانا انا 
حااسلمك ابويا واقولك علي عملياته ومخازن السلاح
وحااقولك علي قالنا علي اخبارك انك جاي لينا 
وحاتعمل اي 
حااعملك اي حاجه بس انساها هي ماتت
هي مش حاتحبك زيي 
انا انا الي بحبك 
انا قتلت المرشد وجيت مكانه 
وانا الي وقفت لابويا اما كان عايز يقتلك 
كان عارف انك ف الطريق وجاي 
انا حبيتك 
هنا وجثت صبا علي قدميها تتوسل عاصم 
انساها وخلينا انا وانت وابننا نعيش من جديد 
ارمي كل حاجه وراك 
انا حاابقي جمبك 
حبني انا وبس 
هي بنت الحرام دي مكنتش بتحبك قدي 
انتي ملكي انا وبس 
انا وبس خلينا نرسم حياتنا وطموحتنا انا وانتي لابننا 
عاصم يضحك كالمعاتيه
ههههههههههه صدقيني انا حااخلي اقصي طموحاتك انك تتنفسي بس مش تعيشي 
صبا:يعني اي  انت حاتقتلني 
عاصم:اااي الي بتقوليه دا اقتتلك انتي وابني 
اطمئنت صبا بداخلها ولكن سحب عاصم  صبااا من شعرها يجرها للاسفل 
الا ان القاها بالارض 
عاصم:دا نفس المكان الي رميت فيه سيلاااا فكراه 
تجمع الجميع لرؤيه مايحدث 
جميله:حرررام عليك ياابني 
دي حااامل 
سيبها 
عاصم:ليه مقولتيش كدا لما عملت ف سيلاااا 
ليه مادفعتيش عنها ولو شويه مش يمكن ظلمناها 
جميله:انت حاتساوي بنت الحرام ببنت الحلال سيلااا الي مكنش عندها لا اهل ولا عيله 
كانت واحده رخيصه واخده شرفها تجاره للي يشتري اكتر 
عاثم بغضب 
بسسسسس 
بسسسس ولا كلمه 
هنا وقد امسك عاصم عنق صباااا 
عاصم:انطقي 
قوليلهم الحقيقه 
صبااا ببكاء :الحقيني ياماما جميله 
حقيقه اااي بس 
عاصم:بغضب حقيقه الي حصل لسيلااا وانك انتي ونور الي دبرتوا المؤامره الرخيصه دي عشان تطلعوها خاينه 
انطقي 
جميله واصابتها الدهشه 
جميله:اي ياعاصم الي بتقوله دا هو للدرجه دي 
بنت الحررام هوستك وعايز تطلعها شررريفه بعد ماخانتك 
تحدث احمد بحزن 
احمد:الواضح ان بنت الحرررام ياجميله الي بتتكلمي عنها 
طلعت دموعها اشرف مننا كلنا 
جميله:احمد انت بتقوول اي 
احمد:البنت دي اتزقت علي عاصم من سيناء 
وجت خربت حياته وخلتنا كلنا نتاكد ان سيلااا خاينه 
جميله ببكاء  تتذكر حديث سيلااا 
Flash 

تعرفي ليه متمنتش اقول ياماما 
جميله :ليه 
سيلاااا:لان الام مكانتها عظيمه زي مكانه الرب 
فااتمنيت لقب الاب 
حاجه صغننه  مطمعتش والله 
اب 
سند
اسمع كلمه بنتي. 
بس متوفقتش ولا مره وحد اتبناني 
ويجي امير زي قصص الروايات 
عايز يتجوز لقيطه 
وضع احمد كفه علي كتف سيلااا 
احمد:بتتمني ليه وانا وراكي 
جميله:تعرفي لو واحده تانيه مكانك كنت جبتها من شعرها 
بس هو في ام تغيير من بنتها 
تعالي ف حضني ياقلب مامتك 
Back 
جميله:اانا 
انا خليت الخدم يقلعوها هدومها 
ويلبسوها خيش 
انا اذيتها وجرحتها ورمتها برا بيتي زي الزباله 
انا 
انا اذيت البنت الي اعتبرتني امها وجت عليها بظلمي وغلي 
فضحتها وهي كانت بريئه 
جميله بعيون باكيه محمره 
Flash 
سيلااااا بعيون باكيه وجسد ينزف الدماء من كافه انحاءه 
سيلاااا:مش مسمحاكم 
مش مسمحاكم 
Back 
جميله:ماتت يااحمد وهي مش مسمحانا 
ماتت ياااحمد واحنا جرحناها واذيناها 
وذليناها 
................................................................
عز:يعني اخيرا عرفتوا ان سيلاااا بريئه 
بس متاخر قوووي بعد ماماتت هي وابنها 
بس الي مفهمتوش عاصم عمل اي ف بنت سينا 
ريهام:معرفش 
دي كانت اخر مره اشوف فيها عاصم بالشكل دا 
وكمان اخر مره اشوف فيها صبااا 
عز:طب وابنه مش انتي بتقولي انها كانت حامل 
ريهام:من الحادثه دي 
وعاصم ساب الداخليه 
قفل جناح سيلااااا وسابه 
وتمل جناح ليه لونه باللون الاسود 
وكان حاطط فيها صوره سيلااا 
بعد الحادثه دي وعاصم بقي متعقد 
من كل بنت 
كل بنت ممكن تكون عذراء 
مش عارفه اذا كان اتعقد لانو شك ف عذريه سيلااا 
ولا لان بنت سينا ضحكت عليه وفهمته انو اعتدي علي بنت عذراء 
ولا من اي 
كل الي اعرفه ان قناص الداخليه من الوقت دا 
وحياته بقت ميته زي قلبه بالظبط 
عز:طب ووعد 
اي حكايه وعد وعاصم 
ريهام:وعد دي كانت احلا حلم جميل حلمت بيه لعاصم 
عز:يعني انتي السبب الي عرفتي وعد علي عاصم 
ريهام:داالي كنت فاكراها زمان 
بس عاصم يعرف وعد من قبل مااعرفها انا 
عز:ازاي 
ريهام: ازاي دي هو الوحيده القادر علي حكايتها 
عز:طب احكيلي عن وعد لما عاثم طلقها 
عايز اعرف حصل اي ليها 
عايز اعرف كمان حكايه قاسم 
وليه متجوزتيهوش 
ريهام:ليه تفتح ف جروح ردمتها من زمااان 
عز:لان الجروح دي دلوقتي بتاذيني ياامي 
ريهام :حااحكيلك من وقت ماوعد كانت ف العنايه وبتموت 
.................. ............ ................. ................ .....
ف المستشفي 
الطبيب:قدامها 48ساعه 
لو عديتهم حاتعدي مرحله الخطر 
عاصم:ارجوك اعمل اي حاجه المهم تبقي كويسه 
الطبيب :ان شاء الله 
احمد: ان الاوان نتكلم ياابني 
نزل عاصم واحمد للاسف ليتحدثوا 
جميله:عاصم ياابني 
سيلاااا ازاي عايشه واحنا دفناها 
عاصم:دي وعد مراتي 
جميله ببكاء :ااي دي مش سيلااا بس 
عاصم:وعد شبه سيلااا  بس مش سيلااا ياامي 
جميله:ياريتها كانت سيلاااا ياحرقت قلبي عليكي ياسيلااا يابنتي 
ياوجعي عليكي وقهرتي علي عملته فيكي 
احمد:اهدي ياجميله مش احنا روحنا عملنلها عمره عشان ترتاح ف قبرها 
جميله:انسي ظلمي ليها وان اخر كلمه قالتها مش مسمحاني 
انسي خوفي انو يتردلي ف بنتي 
وان مستنيه اليوم الي الاقيها مظلومه ومقهوره 
احمد:كانت لعبه قذره واتعملت علينا 
عاصم :انا حااروح الماذون دلوقتي 
جميله:ليييه 
عاصم وقصي لهم ماحدث له ولوعد
جميله:لييه ياعاصم 
لييه تعمل فيها كدا 
انتي مكفكش الظلم الي حصل  قبل كدا 
عاصم:ارجوكي ياامي 
انا مكتش فاكره وعد 
انا كنت مخدوع 
جميله :مخدوع
طب فهمني ازاي 
عاصم:وعد امانه عندك 
لان وقت الحساب جه 
انا وبنت سينا لازم نتواجه 
.........................................
ف شقه قاسم 
كانت  ريهام بين ذراعي قاسم 
بجواره تغط ف نوم عميق 
Stop 
حااخاول بالليل اكتبلكم فصل 
كااعتذار عن امبارح 
بس والله معنديش نت يابنات فصل 
والله 
البنات الي متضايقه مني 
دا غير دراستي بحاول مزعلكمش وانزلكم الروايه

الفصل 16
ف المستشفي 
وقد فات علي وجود وعد 48ساعه 
كانت السيده جميله جالسه علي المقعد بجوار فراش وعد 
تحدث نفسها 
جميله:يااااه لو الزمن يرجع بيا لورا 
ياااه لو الزمن لف ورجع بيا تاني مكنتش شكيت فيكي ياسيلااا وكنت وقفت جمبك ياابنتي 
وانتي يا مسكينه 
اول ماشوفتك افتكرتك هي 
بس واضح انك انتي وهي مشتركين ف نفس الالم والعذاب اتكتب عليكم اليتم وكمان تتعذبوا بذنب ملكمش فيه 
دنيا غداره وقاسيه مبتجيش غير علي اليتيم والضعيف 
فرقت اي سيلااا عن بنات العيله والناس 
فرقت اي اليتيمه عن الي ليها اهل 
علي الاقل اليتيمه قدرت تحافظ علي شرفها ونفسها 
ف عالم وحوش 
عالم بيجروا ورا ملذاتهم ميعرفوش يعني اي حلال وحرام 
ورب ستار 
ربنا يزرع محبه عاصم ف قلبك ياوعد انتي الوحيده القادره انك تحيي قلبه من جديد 
ويارب ريح قلبي ابني بقاله 6سنين عايش ف دوامه مابعد دوامه 
حب سيلاااا وقتلها هي وابنه 
يارب فوضت امري اليك 
انا ام ومش شايفه غير ابني مجروح من سنين مدبوح 
مش قادر يكمل حياته مبسوط 
يارب طلب 
طلب واحد بس 
ريح قلب ابني 
ابني تعب قوووي ف حياته 
.......كانت وعد تستفيق من نومها........ 
تئن بشده ف قدمها كسرت 
وعد وتضع يدها علي راسها الملفوف بالشاش 
وعد:ااه ااه 
انا فين 
جميله بعيون باكيه 
فوعد تمتلك نفس نبره صوت سيلاااا 
ياالله كيف يكون هناك شبه لهذه الدرجه 
جميله بحنيه :متقلقيش يابنتي 
انتي  ف المستشفي ودلوقتي بخير 
وعد ببكاء وقد تذكرت ماحدث لها وان عاصم طلقها 
وعد :هو 
جميله:عاصم كان قلقان عليكي اوووي يا حبيبتي
وعد:انتي مين 
جميله:انا جميله والده عاصم 
وعد ببكاء :الله يخليكي 
خلي ابنك يرحمني 
انا تعبت 
الله يخليكي خليه يحل عني 
جميله:بس ياحبيبتي متعيطيش انتي زي بنتي ريهام 
وانا مش حااسمحله ابدا انو ياذيكي 
ارتاحي 
وعد:عايزه اشوف نوجه 
جميله:ازاي ياسيلااااا 
وعد:سيلاا.  !!! مين 
جميله:لا مش قصدي 
ازاي تجيبي نوجه تشوفك وانتي ف الحاله دي 
انتي مش خايفه عليها لتتعب اكتر وحالتها تتاذم 
وعد ببكاء :وحشتني قووووي 
جميله واخذت وعد بااحضانها متقلقيش يابنتي 
انا معاكي 
وعد ببكاء اكثر ونحييب 
جميله :مالك 
وعد:تعرفي اني كان نفسي احس بطعم حضن الام 
جميله ببكاء 
Flash 
سيلاااا كانت تبكي بشده داخل احضان جميله 
جميله:مالك ياسيلااااا 
سيلاا:اصل حضنك دافي قوووي ياماما 
من وانا صغيره وكان نفسي اعرف يعني اي حضن الام 
يعني الدفي الي حساه دلوقتي ف حضنك 
Back 
جميله تزداد بالبكاء 
جميله:اعتبريني امك ياحبيبتي لو مش حايضايقك 
انا امك وحاافضل معاكي علي طووول 
مش حااسيبك 
وعد تمسكت بجميله جيدا 
فهي طوق النجاه والحنان التي حصلت عليها. 
وعد:ساعديني 
خلي عاصم يسيبني 
كفايه الي عمله فيا لحد دلوقتي 
جميله:ازاي اخليه يسيبك وانتوا متجوزين بقالكم يومين بس 
الناس خاتتكلم عليكي يابنتي وانتي بنتي وليكي سمعتك 
وعد:ليه هو الناس لسه متكلمتش عليا 
ابنك طلقني 
جميله:طلقه واحده بس وهو راح للماذون يردك 
متقلقيش يا بنتي 
انا معاكي 
استحملي سنه واقعدي معاه 
وعد:سنه 
جميله :ماانتي لو اطلقتي دلوقتي 
الناس عمرها ماحاترحمك وحاتطلع عليكي وعلي اهلك سمعه مش كويسه 
استحملي يابنتي واوعدك 
انو مش حايضايقك 
انا معاكي وعمري ماحااسيبك ابدا يا سيلااا 
وعد:!!!!!سيلااا 
جميله :يوووه يابنتي الاسم دا معلق معايا قوووي
وعد:حاسه اني سمعته قبل كدا 
جميله:ماانا لسه قايلاه من شويه 
عادي يابنتي ارتاخي دلوقتي 
عقبال ماعمك احمد ينهي ورق الخروج 
وعد:احمد مين 
جميله:جوزي 
وعد:هو حضرتك كنتي فين من زمان 
جميله:كنا بنعمل عمره 
وعد:تقبل الله منكم 
بعد عشر دقائق 
دلف احمد للداخل 
احمد :حمد لله علي سلامتك يابنتي 
وعد:الله يسلمك ياعمي  تسلم 
احمد:انا اسف يابنتي علي الي حصلك ومقدر جدا الي مريتي بيه 
بس طلب اخير 
وعد:اتفضل ياعمي 
احمد:اقبلي انك تعيشي مع عاصم السنه دي 
وصدقيني حايتغير خالص ارجوكي يابنتي 
انتوا الاتنين محتاجين تكملوا مع بعض 
انتوا تقدروا تداوا وجع بعض 
وعد:هو الي زي ابنك دا عنده وجع ولا حس بيه 
ابنك كل الي بيعمله انو بيتفنن ف تعذيب البنات 
ويشتري عذريتهم بيعامل البنات علي انهم سلعه رخيصه ولما يعترضوا زيي 
بيعمل اي حاجه عشان يكسرهم 
ابنك كسرني 
قتل روحي 
ولسه شايفينه مظلوم عايز فرصه تانيه 
جميله:صدقيني فرصه واحده بس ومش حاتندمي ياوعد 
احمد:واحده بس فرصه واحده ادوا لحياتكم منعطف تاني 
وعد:حاضر  😩 
موافقه اديه فرصه تانيه💔
........................................................................
                  ف مقر الداخليه 
دخل عاصم بهيبته المعهوده لمكتب العميد 
العميد:اهلا برجوعك ياقناص 
عاصم:اي هي الرساله الي سابتهالي ولقيتها ازاي ياسياده العميد 
العميد:الرساله اتبعتت من ظابط من بتوعنا مشغلينه مرشد ينقلنا اخبار العصابات الي هناك 
بس الواضح انو كان مكشوف ليهم من البدايه 
اتبعت معاه الرساله 
اخذ عاصم الرساله من العميد 
العميد:رايح فين 
عاصم:مراتي ف المستشفي بين الحيا والموت 
العميد:طب وبنت سينا 
مش حاتروحلها وتنتقم منها 
عاصم:مراتي فوق المل دلوقتي 
العميد بصوت عالي يعني اي 
دي اوامر ياحضره الظابط 
عاصم بضحكه استهتار 
اوامر اي حضرتك 
واضح انك ناسي من 6سنين حيت وقلعت شارتي 
ورتبتي وسلمت البدله الميري 
هنااااا 
العميد:عاااصم 
عاصم:حاابلغك ياسياده العميد امته حاارجع بس اطمن علي مراتي الاول 
........................................................................ذهب عاصم لصندوقه الاسوده 
(الشقه الي كانت محبوسه فيها بنت سينا) 
دخل الشقه وخصوصا الغرفه التي كانت بها بنت سينا محجوزه 
.........فتح الرساله  ......    
فوجدها 
الي ابو ابني المرحوم 
الي الشخص الذي كان عمله الشاغل الوحيد بالحياه هو تعذيبي 
انا الان عائده لاقبض روحك انت ومن تدعي بعوده سيلااا للحياه 
سااقتلها كما قتلت ابني 
اتذكر 
عزيزي كيف كسرتك من قبل 
فاانا الوحيده القادره علي كسرك وتحطيمك 
قتلك محتوم لا محال له 
تذكر عاصم ميف قتل طفله 
ابن صبا 
Flash 
جاء عاصم بصبا للشقه 
عاصم:وقد قيدها بالحبال 
واخرج كيس قماشي 
وتركه علي الفراش علي بطنها 
فخرج عقرب كبير سام 
عاصم:البدو 
الي بيعشوا ف الصحرا متعودين علي العقارب 
اوعي تتحركي 
وقتها العقرب يخاف ويلسعك 
بس ازاي متتحركيش وهو علي بطنك 
والعقرب دا من النوع الي بيسكن الصحاري 
يعني يحب الحراره 
وحراره جسمك 37 بالنسبه ليه تلج 
فيعمل اي 
يقرصك 
وسمه يوصل رحمك 
وفايموت الطفل 
بس مش حااخليكي تموتي  
ومش حاانقذك بالسهوله دي العقرب بينام وقت ما المكان يدفي 
واول ماينام 
اوعدك 
حااحلقك علي المستشفي عشان اكمل عذابك 
Back 
عزيزي 
سااقتلكم انتما الاثنين معااا 
حبيبتك #صبا #
  غضب بشده ومزق الرساله اللعينه الي قطع صغيره 
متوعدا بالقتل لها ااااااااا

......................................................
بعد ساعتين 
ف المستشفي 
جميله :احمد هو عاصم اتاخر كدا ليه 
احمد زمانه جاي ياحبيبتي كلمته وقالي انو طلع من عند الماذون 
جميله :طيب 
دق دق دق دق 
دلف عاصم بهيبته المعهوده 
عاصم:اسف اني اتاخرت عليكم 
كان عاصم يتحدث وعينه مرتكزه علي وعد 
وعد كانت تتهرب من نظراته تلك 
جميله :انا واحمد حانسبقكم علي البيت 
هات مراتك ياعاصم وتعالوا ورانا 
وعد خائفه بشده من فكره روجوعها مع هذا الوحش 
عاصم:حاضر ياامي 
خرج احمد وجميله وبقي عاصم  مع وعد 
عاصم:عايزه مساعده 
البسك الهدوم 
وعد:حيوووان 
عاصم:مش الي فهمتيه انا مش ف نيتي كدا خالص الي لو انتي الي عايزه 
بس رجلك مكسوره فقولت اساعدك انا 
وعد:الممرضه حاتساعدني 
شكرااا 
دق دق 
عاصم:ادخل 
دلفت الممرضه مفتوحه الفاه 
هل هذا رجل حقيقي 
اي كتله الوسامه دي 
عاصم:لو سمحتي 
الممرضه بدلع:اؤمر ياعثل 
عاصم::افندم 
الممرضه :النبي عثل 
اتفضل الجميل عايز اي 
وعد:نعم ياادلعدي 
اطلعي بررراا
المررضه :هو انا قولت حاجه يا مدام 
وعد:اطلعي برررا 
خرجت الممرضه للخارج 
عاصم:هي البنت غلطت ف حاجه دي كيوت خالص
وعد:اه ماانت عجبك الوضع 
عاصم:وانت بتغيري ليه 
وعد:وانا اغير علي القرد ليه. 
عاصم:مين القرد دا ان شاء الله 
وعد:اي عجبتك  عايز تشتري عذريتها.  😒😒
عاصم بنبره امره :وعد 
وعد:اي هو انا بتبلا عليك وانا مش عارفه 
عاصم اراد اغضابها 
عاصم:طيب حااجيبلك الممرضه الغلبانه الي كرشتيها دي تساعدك تلبسي 
وعد:لااااااااا مش عايزاها انا حاالبس 
وجاءت لتنزل مع علي الفراش ولكنها 
كانت ستقع 
لو ان وقعت بااحضان عاصم 
عاصم:وعد بلاش تكابري 
انتي مريضه 
حااجيبلك ممرضه غيرها 
بعد عده دقائق 
جاءت الممرضه الاخري وساعدت وعد بتغيير ملابسها 
ثم كان عاصم يساعد وعد بالمشي فرفضت ان يحملها عاصم 
كان يضع يد علي خصرها 
والاخري تمسك يدها 
كانت تمشي ببطء شديد 
الا ان رات تلك الممرضه تحدق بعاصم 
فجاه 
لفت وعد يدها حول رقبه عاصم 
وعد:شيلني 
تعبت 
عاصم تفاجا من حركتها الغير متوقعه 
فحملها 
الا ان رائها 
تظهر لسانها للمرضه 
عاصم بين نفسه :الله يعيني اتجوزت طفله 
بس طفله جميله قوووي 
...................    .............................. ..................
ف جامعه القاهره 
توقفنا عند 
قااسم:تتجوزيني 
ريهام:😐😐😐😐 اااااي 
وقعت الكتب من يد ملك واصدرت صوت  ضجيج انتبه له قاسم وريهام 
ملك:sorry مكنش قصدي. 
اقترب قاسم من اذن ريهام. 
قاسم:فكررري  اه ولو لقيتك واقفه مع مروان او غيره 
اقري الفاتحه علي روحك يا سقوطه 
وتركها قاسم متفاجأه 
خرج قاسم ملقي نظره علي ملك تفهمها 
بمعني انها بدايه خططه 
خرج قاسم 
وقفزت ريهام فرحه تصرخ 
وتضحك ريهام:سمعتي ياملك. 
عايز يتجوزني 
ياااه اخيراااا 
ملك باابتسامه حاقده:مبروك ياحبيبتي 
الف مبروك 
ريهام :انا حااروح البيت. 
عاصم كلمني وقالي بابا وماما رجعوا من السفر حايفرحوا قوووي 
لكا اقولهم 
ادعيلي ياملك انا فرحانه قوووووي 
ملك:ربنا يفرحك اكتر واكتر ياحبيبتي 
ذهبت ريهام لنوجه لتخبرها بما حدث وينتقلااا الي القصر 
للعيش هناك 
وقفت ملك تبكي بشده وكانت تصرخ فهي تعشق قاسم 
اااه اااه 
وضعت ملك يدها علي رحمها 
اه ياابني 
متقلقش ابوك حايفضل معايا 
انا لا يمكن اسيبك ابدا ولا حاسيب حد ياخد ابوك مننا 
الساعه السابعه مساء 
................... ف منزل نوجه............ 
ريهام:نوجه ياقلبي 
نوجه:وصلتي ياحبيبتي اخيرا 
ريهام:نوجه بابا وماما رجعوا من السفر 
نوجه:حمد لله علي سلامتهم يابنتي 
الف بركه 
ريهام:حايجوا ياخدونا عشان نرجع للقصر 
بس 
نوجه:بس اي مالها وعد 
ريهام:كانت نازله من علي السلم ورحلها اتكسرت 
نوجه:ياحبيبتي يابنتي 
وديني لوعد اشوفها 
خلينا نروحلها 
ريهام :متقلقيش هي كويسه الحمد لله 
وحانروحلها بكرا 
القاهره زحمه ياحبيبتي 
بكرا ماما حاتبعتلنا السواق 
نوجه:بس 
ريهام:متخافيش 
حااخلي عاصم يديهالنا نكلمها ونطمن عليها 
نوجه:طيب يابنتي 
ريهام:اخدتي الدواء 
نوجه:ايوااا ياحبيبتي الحمد لله 
ريهام:نوجه انا جالي عريس 
نوجه:مبروك الف الف مبروك ياحبيبتي مين 
ريهام:الدكتور الي كنتي عايزه تضربيه.  😄😄😍
.........................
ف شقه قاسم 
كانت ملك تنتظره الا ان جاء 
ملك:ممكن تفهمني ازاي حاتتجوز ريهام. 
قاسم:غير مل البنات الي عرفتها وعجبتني 
ملك:طب وانا 
قاسم:مالك 
ملك:انا اي بالنسبه ليك 
قاسم:واحده من حريمي 
ويالا ياقطه هاتي مفتاح الشقه لاني حاابيعها 
وحااشتري مكان تلني جديد نضيف ليا انا وريهام 
ملك ببكاء كامله ع جروب روايات ورده صابرينا
قااااااسم انا حااااامل  💔
نزلت الفصل بدري اهو 
بكرا في فصلين 
عذرل للتاخير يابنات 
انتظروا حكايه ريهام وقاسم 
وانتقام ملك من قاسم وريهام 
وياتري وعد  وعاصم حايحصلهم اي 
وشبح سيلاااا تاثيره اي عليهم 
Sabreen Harhash


تعليقات

التنقل السريع