القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة حياتي عمري البارت التاسع والعاشر الأخير بقلم دوداا حوده في موسوعة القصص والروايات


غلطه عمري

الحلقه التاسعه والعاشره الاخيره 

بقلم دودااحوده

الممرضه :انت بتتكلم بجد ولا اي يا استاذ 

مدحت :وانا ههزر معاكي يعني 

الممرضه انت عارف انت بتقول اي ده انا اعيش خدامه تحت رجلك لو فعلا هتيدني المبلغ ده 

مدحت :مش للدرجه دي انا عايز حقنه بسيطه تتحط في المحلول بتاع شريف 

الممرضه وشها أصفر وجاب الوان انت بتقول اي حقنه اي دي 

مدحت :شكلك مش عايزه الفلوس 

الممرضه :لا عايزهم والله بس فهمني براحه 

مدحت :حقنه غلط هو يخدها من هنا وهيسافر من هنا 

الممرضه :ينهار اسود انت عايز تموته 

مدحت :اششششش وطي صوتك انتي مجنونه 

الممرضه :لا مقدرش اعمل كده طبعا 

مدحت :برحتك بس لو حد عرف يومك مش هيعدي 

الممرضه:لا مش هقول لحد 

مدحت :وده الكارت بتاعي لو غيرتي رأيك 

الممرضه :ماشي ماشي ومشيت وعامله تفكر لا انا عمري ما اعمل كده لا انا عايزه بنتي تقوم بالسلامه اغضب ربنا ربنا هيحلها 

وروحت البيت وكان جوزها محروس قاعد 

محروس :انتي شرفتي يا زينب 

زينب :خير من اول ما بدخل البيت كده 

محروس : انا مش فاهم ممرضه ازاي ومستنيه علاج على نفقه الدوله ايه ما فيش اي واسطه بنتك تعمل بها العمليه 

زينب :لا مافيش واسطه                  انا ممرضه مش دكتوره

محروس : فالحه بس ست الممرضه رايحه ست الممرضه جايه

زينب : انا مش ناقصه كلامك كده شيماء عامله ايه

محروس: خشي يا اختي شوفيها هي نايمه جوه على السرير

زينب : شيماء حبيبتي عامله ايه يا حبيبتي مالك بتعيطي ليه

وعالسرير نايمه بنت في منتهي الجمال بس يعني مش بتقدر تتحرك لأنها عملت حادثه وأصيب العمود الفقري 

شيماء تعبانه قوي يا ماما نفسي اخرج من البيت ده بجد اتخنقت من النومه دي

زينب : حبيبتي ادعي ربنا وقولي باذن الله كله هيبقى تمام

شيماء : تفتكري هاقدر اقف ثاني يا ماما

الام: اكيد يا حبيبتي هنعمل عمليه باذن الله وكله هيبقى تمام

شيماء :ماشي يا ماما ماشي بجد بدعي ربنا يا رب الايام دي تعدي على خير بقى واقدر اقف على رجلي ثاني

الام : اكيد يا حبيبتي هيحصل سميره صاحبتك جاءت اهي تعالى يا سميره عامله ايه

سميره : الحمد لله يا طنط انت عامله ايه ازيك يا شوشو عامله  دلوقت ايه اخبارك

شيماء الحمد لله كله هيبقى تمام

الام : اسيبك بقى مع صاحبتك علي ما احضر الغداء هتتغدى معنا يا سميره ما حدش بيأكل شيماء غيرك

سميره : عيني لك يا طنط انتي وشيماء هو انا عندي غير شوشو واحده

وخرجت الام والتلفون رن 

محروس ايه ده رقم غريب بيرن عليكي من امتى ارقام غريبه بترن عليكي

زينب : مش عارفه هارد وبعدين نشوف مين ده الو ايوه مين معايا

مدحت : انا مدحت انا زودت المبلغ من نصف مليون لمليون الاربع

زينب :ولا كنوز الدنيا تخليني اعمل كده قلت لك كبر دماغك مني لاني انا مش هاعمل كده حتى لو عرضت عليا اثنين مليون جنيه

مدحت :انتي  اللي خسرانه بس انا عرفت موضوع بنتك شيماء لو عايزه تعملي ليها العمليه انا هاعملها لها غير الفلوس اللي انت هتاخديها يعني مش هخصم فلوس العمليه منك

زينب : لو سمحت يا استاذ بقى انا هاقفل السكه

مدحت : ماشي يا زينب بس فكري في موضوع كويس قوي بنتك مش اعز من واحد مريض مرمى في المستشفى بين الحياه والموت اصلا

محروس :انا بقى عايزه افهم ايه موضوع الفلوس ده هو الراجل ده بيعرض عليكي فلوس كثيره كده ليه

زينب :تصدق المجنون ده متخيل ان انا ممكن اقتل اخوه عايزني احط حقنه في المحلول عشان اخوه يموت وهو يورث كل حاجه شكل في مشاكل بينهم عن الورث بس انا طبعا عمري ما اعمل حاجه زي كده

محروس : هو عرض عليكي كام مجنون ده

زينب : كان بيقول نصف مليون دلوقتي بيقول لي مليون الا ربع

محروس:وهو اللي مجنون يا وليه يا مجنونه بقى شايفه بنتك بتتعذب وحالتنا الضنك دي ومش عايزه تعملي كده

زينب : انت بتتكلم جد انت فاكر ان انا ممكن اقتل روح

محروس :والله اللي شايفه بنتك تعبانه واحنا حالتنا تحت الصفر بقى هو يموت وهو اللي يشيل ذنب لانه هو اللى عايز يموت اخوه مش احنا خالص انت لازم تعملي كده وفي اقرب وقت بنتي لازم تعمل العمليه

زينب :مين اللي هيشيل وزر انا اللي اشيل انت اتجننت انا عمري ما اشترك في حاجه زي كده ولا اتسبب في موت حد لا طبعا انا مش هاعمل موضوع زي ده

محروس :يبقى بتفتحي على نفسك فاتحه اولا  هطلقك ثانيا مش هتشوفي  البنت دي ثاني وانا برده هنفذ اللي الراجل ده عايزه

زينب : لو عملت كده هبلغ عنك

محروس : عايزه تبلغي  عني انا يا بنت الكلب و مسكها ضربها

زينب :انا هاخذ بنتي و امشي من هنا مش عايزه اشوف وشك ثاني انا ما كنتش اعرف ان انت انسان واطي  كده و  ممكن تموت حد  عشان خاطر الفلوس ملعون ابو الفلوس افرض  اخذت فلوس وبنتك جرا لها حاجه فكر كويس يا محروس

محروس :في ايه يا وليه  ي هبله امشي اطلعي بره وهاتي تليفون ده امشي غوري من هنا مش عايزه اشوف وش  اهلك ده ثاني

زينب : طيب أخذ بنتي طيب خذ.  التليفون واديني بنتي

محروس :ابدا وانتي  عمرك هتشوفيها ثاني وغورى يا وش النحس انت من هنا

واتصل بمدحت 

مدحت :ها فكرت في اللي قلت عليه ولا ايه اتصلت بسرعه قوي

محروس لا يا باشا انا جوزها بس هنفذ كل اللي انت عايزه

مدحت : وايه بقى ان شاء الله انا عايزه مين حضرتك

محروس : متخافش  يا باشا الدار امان انا ناوي انفذ كل اللي انت عايزه ينفع اقابلك دلوقت

مدحت : انا مش فاهم انت بتتكلم في ايه ولا انت عايز ايه مني

محروس :انا ما بحبش كلام التليفون ده  يا ريت نتقابل و افهمك على كل حاجه و تفهمني برده انت على كل حاجه

مدحت ماشي شوف عايزني اقابلك فين

محروس : لا والله انا في منطقه عشوائيه اكيد مش هتعرف توصلي قولي انت فين وانا هيجيلك مكان ما تحب 

مدحت :ماشي هقولك وخد ميعاد وفعلا راح وقابله 

محروس :استاذ مدحت 

مدحت :ايوه 

محروس :معاك محروس جوز الممرضه زينب 

مدحت :تمام اقعد لاني مش فاهم منك حاجه 

محروس :انا مش بحب اللف والدوران انت عايز مصلحه منها 

مدحت : اممم واي كمان 

محروس : مقولنا يا باشا الدنيا امان ولو هي مش عايزه تعمل المصلحه دي انا اعملها بنتي تعبانه يابيه. هموت واشوفها بتمشي 

مدحت :تمام وانا عالشان عايز الموضوع يتم هوافق 

محروس :قولت يا باشا الدنيا في بيتها خالص متخافش بقي 

مدحت :طيب وانت هتدخل المستشفي ازاي 

محروس :عيب السؤال ده مراتي هناك والكل عارف اني سعات بروح ليها 

مدحت :طيب هي مش ممكن تبلغ عننا 

محروس :زينب عيب كده يا استاذ بنتها تحت ايدي وروحها فيها 

مدحت :هي مش بنتك انت كمان 

محروس :لا بنتي بس انا علشان الفلوس ممكن ابيع ابويا مش اخويا 

مدحت :تعجبني 

محروس :طيب مافيش عربون محبة

مدحت :مكنتش عامل حسابي في فلوس 

محروس :اه تمام 

مدحت :طيب هقولك دول١٠٠٠٠الف جنيه خدهم 

محروس :خد الفلوس وباس ايدو شكرا يابيه 

ومشي مدحت واتصلت بيه هاله مدحت :خير نعم عايزه اي 

هاله :انا لسه بحبك وعايزك 

مدحت :وانا مش عايزك 

هاله :ليه كل ده انا عملت ليك اي 

مدحت :علشان انتي السبب في كل ده انا كنت عارف ان مروه بتحبني وانتي عملتي كده علشان تتجوزيني 

هاله :هو انت بتحب مروه 

مدحت : اه وببوس أيدها علشان توافق اتجوزها 

هاله :يا واطي يا خسيس والله لوريك وقفل السكه وراح عالمستشفي 

صالح :اي اللي جابك هنا 

مروه :لو سمحت امشي اطلع برا 

مدحت :انا اسف يا بابا حقك عليا 

مروه.:وده من أمتي انشالله 

مدحت :حقك عليا يا مرات اخويا 

مروه :انا مش فاهماك انت مريض يابني 

مدحت :كنت مريض وباس  ايد ابوه

صالح :قوم يا حبيبي مينفعش كده 

مدحت :وهو بيعيط.   الشيطان ضحك عليا انا اسف.  واسف في حقك يا مرات اخويا عالكلام الكدب اللي قولته لشريف 

شريف :انا مش فاهم حاجه 

مروه :مش مهم يا حبيبي ريح نفسك انت 

مدحت :بجد انا كنت حيوان بس خلاص اتغيرت والله وهرجع هاله مراتي 

مروه :مش مصدقاك  يا مدحت 

مدحت :بكره تشوفي 

وشريف في باله:يبقي احساسي كان صح وانت كنت كداب يا مدحت وبتحاول تقرب لمراتي 

يتبع 

قصة عشق_ غلطة عمري الجزء الأخير 

شريف :ااااه معلش يا جماعه انا تعبان وعايز اريح شويه 

مروه :مش قولنا هنخرج انهارده يا شريف 

شريف :معلش ياااااا انا اسف هو انتي قولتي اسمك اي 

مروه ؛مروه يا شريف اسمي مروه 

شريف :سامحيني بس بجد انا مش فاكر اي حاجه خالص 

مروه :حبيبي ربنا يقومك بالسلامه يارب 

مدحت :طيب يلا يابابا احنا 

صالح :عايز حاجه يا شريف 

شريف :لا شكرا ربنا يخليكم ليا 

صالح :هيجيلك بكره بدري 

شريف :باذن الله 

مروه :مع السلامه يا شريف 

شريف :استني انا عايزك 

مروه :حاضر

محمد :طيب انا هستناكي برا يا مروه 

مروه :ماشي يا بابا نعم يا شريف 

شريف :انا سامع اني طلقتك بس انا شايفك بتحبيني اوي ليه طلقتك هو انا كنت انسان وحش كده واكيد كنت مفتري عليكي

مروه :انت ياريت الدنيا كلها زيك انت يا حبيبي انت بجد فتحت عيني علي حاجات كتير اوي انا بصراحه مكنتش بحبك انا كنت بحب مدحت اخوك وقولت الكلام ده لوحده زملتي اسمها هاله وقالت ليا أنها هتحاول توضح لمدحت من غير ما تجرحني قدامه بعدها لقيتها جايه تقولي أنها هتتجوز مدحت وإن مدحت بيحبها مشيت وانا كانت الدنيا سودا قصاد عيني انا كنت طالعه ب مدحت ده السما مش انا بس العيله كلها كانت شيفاه أنه انسان ملتزم بس طلع غير كده المهم انت كنت فاشل وبتعرف بنات كتير اوي واتقدمت ليا روحت البيت لقيتك انت وباباك ومدحت في الشقه بعدها بابا قالي انك عايز تتجوزني بصراحه كان الانتقام عميني لحد ما اتجوزتك شوفت قلبك الابيض اللي مكنتش مركزه معاه لقيتك بتحبني اوي الكره اللي كان جوايا لهاله اقسم بالله اتقلب حب اني اتجوزتك انت واحد بيحبني ونفسه أنه يجيب ليا الدنيا كلها بدأت احبك وانسي اي شي مضي بس للاسف مدحت شاف الرسائل اللي بيني وبين هاله قبل جوزنا وحاول يفرق بينا وفضل يكلمني بس انا اقسم بالله بحبك اوي ومكنتش عايزه مشاكل بينك وبينه وقولت لما انزل مصر هكلم عمي وانا قولتك قلبها عايزين شقه تانيه علشان نعيش فيها لوحدنا ولما تفتكر اكيد هتفتكر اني قولتك كده المهم اخوك كلمني اليوم اللي طلقتني فيه وانا قولت ليك اني بكلم ماما علشان اقسم بالله كنت خايفه من المشاكل بس انت مسكت موبيلي وانا في الحمام وعرفت اني بكلم اخوك وطلقتني بس اقسم بالله انا بحبك اوي 

شريف :حتي بعد ما عرفتي اني مش ابن عمك 

مروه :حتي بعد ما عرفت...... شريف حبيبي انت ....

شريف :وطي صوتك 

مروه :طيب ليه 

شريف :انا مش عارف هعمل اي وأحسن اني ابان اني فاقد الذاكره لحد ما اعرف هعمل ايه

مروه :حبيبي انا مش عايزه من الدنيا الا حبك بالله عليك نعيش في مكان لوحدنا بعيد عن الدنيا 

شريف :هيحصل ياقلبي المهم محدش يعرف حاجه 

مروه :بحبك يا شريف انت حياتي والله 

شريف :وانتي والله يامروه بحبك اوي وخرجت مروه من عند شريف 

مدحت :اي كل ده 

مروه :واحد مع مراته انت مالك وبعدين انت واقف ليه 

مدحت :انا غلطان اني قولت هروحك انتي وعمي 

مروه :لا شكرا معايا عربيتي يلا يابابا وروحت مروه هي. وأبوها وفضلت تفكر في شريف وتلفونها رن 

مروه :الو ايوه مين 

زينب :انا الممرضه اللي في المستشفي اللي فيها استاذ شريف 

مروه :خير شريف حصل ليه حاجه 

زينب :,لا لا بس انا عايزه اقابلك دلوقتي 

مروه : الوقت متاخر مينفعش  الصبح

زينب/من هنا لبكره ممكن تحصل مصايب انا لازم اشوفك دلوقت حالا موضوع يخص واستاذ شريف و استاذ مدحت

مروه : شريف ومدحت ربنا يستر طيب ماشي انا هنزل اقابلك دلوقت

زينب : يا ريت حالابالله عليكي

وراحت مروه تقابل زينب 

مروه :خير في ايه مع اني ما اظنش ان خير طالما فيها مدحت

زينب: ده شكله معروف في العيله استاذ مدحت ده كان عايزني ان انا قتل اخوه

مروه ؛يا نهار اسود ازاي وانت وافقتي يعني حاجه زي كده

زينب :لا طبعا بس المشكله مش في مشكله في جوزي محروس سامع المكالمه واخذ منى التليفون واكيد راح قابله و هينفذ الكلام ده

مروه : انت بتقولي ايه احنا في زمن اي  احنا نبلغ البوليس دلوقتي 

زينب : اخاف على بنتي ده مجرم ممكن يعمل في بنتي اي حاجه

مروه : انت مش بتقولي انك جوزك ازاي هايعمل حاجه في بنته

زينب : ده كلب وابو فلوس ممكن يبيعوا الدنيا كلها عشان خاطر الفلوس

مروه: ما تخافيش انا اعرف واحد  هيقف معنا كويس قوي في الموضوع دوت هيقدر يجيب لك بنتك  منه

زينب :خلاص تمام انا كده تحت امرك وروحوا فعلا القسم و بلغوه وطلع معهم ع  المستشفى      ودخل محروس  علي شريف وهو نائم في الاوضه وحاول يقتله واتقبض عليه وراح القسم اعترف على مدحت  بالكلام اللي هو قالوا وكلم مدحت في  التليفون

محروس : الو ايوه يا باشا كله تمام واخوك دلوقت بين ايد ربنا

مدحت : برافو كنت واثق ان انت هتعمل كده فكرني بكره وخذ بقيت حسابك

محروس :لا بكره ايه يا باشا انا مش هاقفل دقيقه واحده قابلني دلوقت عشان خاطر اخذ بقيت حسابي

مدحت : هو انا هاروح منك فين ما انا اكيد هاروح المستشفى بكره عشان اعرف ان اخويا ميت مش لما اتاكد الاول اللي مات

مدحت : خلاص احنا فيها هتيجي المستشفى دلوقت وتشوف الموضوع بعينيك

مدحت انت اتجننت وانا هاجي دلوقتي عشان خاطر اتعرف ان انا ليا يد في الموضوع ده قلت لك بكره فلوسك تبقى عندك خلاص خلصنا

وتم القبض علي مدحت في فيلته 

صالح ليه كده ليه عملت في نفسك كده يا مدحت بقى انت كنت عايز تموت اخوك

مدحت : انا طول عمري انا اللي احسن 

صالح : عاجبك اللي انت عملته في نفسك

مدحت : والله لو رجع يا زمن ثاني لا فكر اقتله انا باحب مروه وعايز اتجوزها

صالح : ما هي كانت قدامك يا غبي ليه ما رحتش خطبتها 

مدحت : خلاص اللي حصل حصل تم القبض عليه وعلى محروس بتهمه القتل العمد وخرج شريف من المستشفى ورجع الفيلا واشتغل هو ومروه في المستشفي وبعدها باسبوعين عرفوا أن مدحت موت نفسه في السجن وشريف دفع فلوس عمليه شيماء بنت زينب وزعل صالح شويه علي مدحت بس الايام بتنسي ومروه خلفت بنت وولد وكانت عايشه اسعد واحده

بصراح انا زعلان ليه مفيش تعليقات في المدونه انابنزل القصص والروايات كلها كامله ليه بقا مفيش كومنتات في المدونه 😢😢😢

فضلا ضعوا تعليقات ولو بتحبوا اي روايه وعاوزينها تنزل كامله هنا قولوا اسم الروايه 

💖محمد السبكي البرنس 🌹


 

تعليقات

التنقل السريع