القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المطلق والعذراء الجزء الأول البارت 23_24 بقلم صابرينا في موسوعة القصص والروايات


الفصل ال23 و24 


الفصل 23بعنوان (حسبي الله ونعم الوكيل ف الي ظلمني) 

المطلق والعذراء 

تذكير من الفصول السابقه 

استيقظ من نومه  وهو ينظر بسخريه للمرأه النائمه بجواره 

ذهب للمرحاض وتحمم جيدا 

وخرج بطوله الفارع وعضلات ومنظر عضلات صدره تزينها قطرات الماء الساقطه من شعره 

الفتاه:بضحكه رقيقه 

صحيت امته ياحبيبي 

يالا عشان تروحي ومااشوفش وشك تاني 

الفتاه:💔

انت بتقول اي 

يالا انا ماليش ف الساكند هاند 

الفتاه:بس انت اول واحد تلمسني 

قاسم :ههههههههه  ومش اخر واحد 

الفتاه :انت دكتوري ووعدتني تتجوزني 

قلسم:ليه ضربتك علي ايدك عشان تيجي شقتي 

ارتدي ملابسه كامله ووضع نظارته الطبيه

بصي ياحلوه 

انسي الي حصل 

لانك لو فكرتي تتكلمي وقتها حاتزعلي قوووي 

سلام ياست البنات 

...........      ........... ......... .....

كانت ف غرفتها تبكي وتئن 

تشعر بالخذلان والذل والقهر والعار فقد جلبت العار لاهلها ولنفسها واهانت دينها 

دخلت ياسمين  صديقتها 

هند :ف اي مالك يارودينا بقالك كتير قوووي ع الحال دا الي حصلك يابنتي دا انتي كنتي بشوشه قووي وبتضحكي 

اي الي حصلك بس يارودي 

رودينا ببكاء 

انا 

انا حااااامل 

هند :😱😱😱😱 انتي بتقولي ااي 

ازاي دا حصل 

ازاي تعملي كدا 

رودينا:ساعديني 

ارجوكي ساعديني لازم انزله 

هند:لاء طبعا لازم تخليه يتجوزك ويصلح غلطته 

ازاي يعمل كدا فيكي ازاي 

رودينا ببكاء :استري عليا والنبي 

هند:قوليلي مين عمل كدا فيكي 

رودينا ببكاء:دوك قاسم 

هند :اااااي 

دا حايتجوز ريهام كمان يومين 

رودينا :😱😱😱 ازاي دا يحصل 

هند :اسمعيني كويس بلاش تضعفي 

لازم نروح لريهام ونحظرها لانه حايدمر حياتها 

وانتي لازم تثبتي انو ابو ابنك 

رودينا: لا لا وافضح نفسي 

هند : اومال تسيبي الغلبانه دي حياتها تتدمر وتنزلي ابنك 

تقتلي روح وتبقي كافره 

رودينا ببكاء :يعني افضح اهلي وسط الناس 

هند:وانتي ليه مافكرتيش ف دينك 

وربك 

وابوكي وامك وكمان ريهام تبقي اخت عاصم بيه 

ودا ليه افضال عليا انا مستحيل اشوفه ف ضيقه ومساعدهوش 

مستحيل 

رودينا:وتفضحيني 

هند:انتي الي فضحتي نفسك 

انتي الي رخصتي نفسك من الاول جريتي ورا ملذاتك ونسيتي ان ف رب كبيره شايفنا  وعالم بينا وساترينا دااحنا بنطلب الستر وانتي جيتي ف لحظه وحطيتي دا كله 

علي جذمه قاسم بعيتي نفسك ودينك وعيلتك وسمعه اهلك عشان حب 

حب مكنش موجود غير عل جذمته 

رودينا:ابوس ايدك بلاش تفضحيني داانا 

انتي صحبتي بدل ماتساعدني 

هند:انا حااساعدك متقلقيش 

حااعمل اي حاجه عشان استر عليكي 

عاصم بيه طيب وحايعمل اي حاجه عشان اخته 

.................................................................

كانت وعد نائمه بجوار عاصم 

وعد:عاصم 

عاصم بنوم :اممم 

وعد:اصحي 

عاصم:صحيت ياقلبي نعم 

وعد:تلميذ بلييد 

قبلته وعد علي شفاهه قائله 

صباح الخير 

عاصم :بحبك

وعد:كنت عايزه اقولك حاجه 

عاصم:قولي ياحبيبتي 

وعد:انت بتثق فيا 

عاصم:انتي انا 

ازاي عايزاني مثقش ف نفسي 

وعد عايزه احكيلك عن حجات مهمه حصلت امبارح 

عاصم:قولي 

وعد:انا امبارح تلفوني رن وخالد كلمني وطلب يقابلني واتكلم عنك وعن مراتك بس انا والله مشيت ومستنتش اسمعه 

عاصم:مصدقك 

وعد:روحت بعد كدا المستشفي عشان افك الجبس و هنا سمعت 

عاصم:اي 

وعد:قاسم دا مش لازم يتجوز ريهام ياعاصم لازم نمنع الجوازه دي 

عاصم:مش فاهم 

وعد :قاسم عنده الايدز مش بس كدا 

دا لان دوك عمرو زميله كان بيقوله ابعد عن ريهام ومتتجوزهاش 

قاسم حاول يقتله وهو دلوقتي ف المستشفي بين الحياه والموت 

عاصم :اااااي 

وعد:والله ياعاصم انا بقول الحقيقه لازم نمنع ريهام تتجوز الراجل دا لازم 

ياعاصم 

عاصم انت مصدقني 

عاصم :ايوا طبعا مصدقك 

قولتلك انتي حياتي وواثق فيكي انتي نفسي 

وعد:حانعمل اي 

عاصم:قوليلي الاول اعراض المرض بتكون واضحه امته 

وعد:لما المريض يتحقن بحقنه مصل ضد المرض كا كورس اولي من العلاج 

عاصم :اسمه اااي الدوا دا 

وعد : اسمه............. x.   

بس حاتعمل اااي 

عاصم :حانثبت للكل دا وانو شخص قذر ومنظهر للعالم كله حقارته 

وعد:انا خايفه عليك دا واحد مؤذي 

عاصم واخذ وعد بااحضانه 

متخفيش عليا ياقلب عاصم من جوا 

..............................   ....................................

ف شركه عاصم الشريف 

كان يذهب الي مكتبه  

دخل مكتبه بهيبته المعهوده 

عاصم:هند ابعتيلي عدي 

دخلت هند  وراء عاصم 

هند:عاصم بيه 

عاصم:مش دلوقتي ياهند اجلي كل حاجه انا مشغول 

هند:الموضوع بخصوص ريهام اخت حضرتك 

عاصم:مالها ريهام انطقي 

هند:وقصت له كامل قصه رودينا ومافعله بها قاااسم 

عاصم وكان يرتب علي كتف هند 

انا 

دخلت وعد مندفعه 

وعد:انا خايفه عليكي وجيت وراك وانت عمال هنا مقضيها 

مع الهانم 

عاصم:وعد بلاش جنان 

افهمي الاول 

وعد:عمرك ماحاتتغير بس ذوقك وحش قووي المره دي 

هند:يامدام استهدي بالله بس 

مش كدا خالص 

انا حاامشي ياجماعه حلوا مشاكلكم بدون ما تدخلوني فيها 

كانت وعد ستذهب ولكن عاصم امسكها من يدها 

عاصم:بطلي غيره ياوعد 

وعد:كانت بتقولك اااي هنااا 

عاصم:قاااسم دا واحد مش سهل ياوعد 

وقص لوعد ماحكته هند عن قصه رودينا 

وعد:😱😱😱 احنا لازم نساعد البنت دي احتمال كبير قووي يكون نقلها مرض الايدز 

عاصم:فعلا لازم نتحرك 

وعد:حاتعمل اي 

عاصم:حااروح اتكلم مع البنت دي الاول

وعد:حااجي معاك مستحيل اسيبك لوحدك

عاصم:ياوعد ارجوكي بلاش تتدخلي ف المشاكل دي انا خايف عليكي 

وعد:انا مراتك وحااكون معاك ع الحلوه والمره مستحيل اسيبك 

عاصم :بحبك 

وعد:بعشق امك 

عاصم بضحكه رجوليه 

بلدي 

وعد:والنبي انت فايق ورايق 

مبسوط وانت بتلغي فرح اختك 

عاصم:اومال اعمل اي 

وعد:عل رائيك خلينا نكمل لڤلڤه 

عاصم:يالا يامجنونه 

................. ...........................    .................. ....

ف مكتب احمد الشريف 

كان احمد يجلس مع نور الدين 

احمد:هااا ياابني اخبارك ااي 

نور الدين :انا كنت عايز 

احمد:عايز اي ياابني قوول متتكسفش 

نور:انا طالب ايد بنتك ريهام للجواز 

احمد:بس 

نور الدين:بس اااي 

احمد :ريهام مخطوبه وفرحها قرريب جدا 

نورالدين:انا اسف انا مكنتش اعرف 

انا حقيقي اسف 

احمد:ياابني انت غالي قوووي عليا ومعزتك من معزه ابني عاصم 

نورالدين:ربنا يهنيها  هي تستاهل كل خير 

احمد:ويزقك بالزوجه الصالحه ياابني 

انت معزوم 

نورالدين:اكيد حااحضر 

احمد:ربنا يسعدك ويفرح قلبك ياابني 

......................................    .......................

اخذ عاصم وعد وهند 

وطلبوا من رودينا تقابلهم برا عشان عيلتها 

ف احدي الاماكن العامه 

كانوا يجلسون اربعتهم 

عاصم:ممكن تقوليلي انتي تعرفي قاسم منين 

رودينا:من سنه 

كنت طالبه ممتازه وكان هو دكتوري كان الاول بزعقلي ويهني فجاه لقيته بيقولي بحبك وبغير عليكي 

انا وقتها كنت فرحانه لانو وسيم وغني بس مكنتش اعرف انو عمل دا كله عشان 

واخذت تشهق بالبكاء. 

اخذت وعد تهدهدها 

وعد:معلشي ياحبيبتي 

كملي لوسمحتي 

رودينا:بعد ماخد غرضه مني رما الفلوس ف وشي 

وقالي ان اول مره معاه والجايات مع غيره 

واني شمال 

سيبت الكليه وحولت صيدله 

عشان ابعد عنه وانسي الي حصلي 

بس 

بس واخذت تشهق بالبكاء 

مكنتش اعرف اني حاابقي حاامل 

وعد:بس ياحبيبتي بس 

عاصم:عندك استعداد تقولي دا لريهام 

رودينا :ايوووا 

.................     .................    ............    ......  

كانت صبا جالسه بشقتها 

دق دق 

فتحت صبا الباب 

دخل خالد 

خالد:ممكن اعرف انتي مين وعايزه مني ااي 

صبا:انا مرات عاصم السابقه 

خالد:بس 

صبا:لا ماموتش انا سيلااااا 

خالد:طب ازاي 

صباا:لازم نساعد وعد ياخالد 

عاصم  دا واحد مريض 

انسان سادي وحايدمر وعد انا كان حظي حلو وعرفت اهرب لكن وعد ممكن تموت 

خالد:حانعمل اااي 

صبااا:حانتخلص من عاصم 

خالد:ازاااااي 

صبا :انا حااقولك  بس الاهم توعدني تعمل الي حااقولهولك 

خالد:اذا وعد حاتكون ليا ف الاخر 

اوعدك 

صبا:نهايتك قربت ياعاصم


الفصل............24


بشكر كل الي بيتابعني وحب روايتي 

الفصل 24

كانت صبا جالسه بشقتها 

دق دق 

فتحت صبا الباب 

دخل خالد 

خالد:ممكن اعرف انتي مين وعايزه مني ااي 

صبا:انا مرات عاصم السابقه 

خالد:بس 

صبا:لا ماموتش انا سيلااااا 

خالد:طب ازاي 

صباا:لازم نساعد وعد ياخالد 

عاصم  دا واحد مريض 

انسان سادي وحايدمر وعد انا كان حظي حلو وعرفت اهرب لكن وعد ممكن تموت 

خالد:حانعمل اااي 

صبااا:حانتخلص من عاصم 

خالد:ازاااااي 

صبا :انا حااقولك  بس الاهم توعدني تعمل الي حااقولهولك 

خالد:اذا وعد حاتكون ليا ف الاخر 

اوعدك 

صبا:نهايتك قربت ياعاصم 

خالد:انتي ازاي عايشه اميره الله يرحمها قالتلي انو قتلك 

صبا:اميره ساعدتني وزورت موتي عشان عاصم كان بيعذبني 

خالد:انا حااساعدك ياسيلااا متقلقيش 

صبا:وانا حااعمل الي اقدر عليه عشان  ننقذ وعد من عاصم 

خالد:استاذنك انا دلوقتي حاامشي 

صبا:حاابلغك بالمطلوب 

خرج خالد من شقه صبا 

وكانت صبا تضحك بشر ثم تحدثت 

غبي قوووي ياخالد فاكر ان عاصم اتجوز سيلااا بس 

ومتعرفش اني بستغلك عشان انتقم من وعد 

عاصم دا ملكي وحايفضل ملكي 

والي تتجرا انها تاخدوه مني امحيها من عل وش الارض 

سيلااا الغبيه سرقته مني وخلته يكرهني بس لا انا مسمحاك ياحبيبي وحااسامحك ياقلبي 

انت جوزي وابو ابني 

اه ابننا مامتش ابننا عايش 

ف بطني اهو بس هو نايم 

انا عارفه انها هي الي خلتك تحط العقرب وتسمه بس انا مسمحاك 

اما انتي ياوعد 

فا انا حااموتك 

........................................................................

كان عاصم جالس بغرفه مكتبه 

فدخل عليه عدي 

عاصم:هااا عملت ااي 

عدي:قاسم دا بلوه مسيحه ياعاصم 

عاصم:عرفت عنه ااي 

عدي:بص ياسيدي انا بدات من سكنه القديم والي اكتشفت انو بيغيره عل طوول 

عاصم:مش فاهم 

عدي:روحت قعدت مع البواب ووريته صوره قاسم 

البواب قالي انو كان سكن ف العماره سنه وكان كل شهر يجي مع واحده شكل والبنت الي يجيبها الشقه مره ميجبهاش تاني 

بس وجرجته ف الكلام وسالته عن السمسار الي جابله الشقه 

وروحت للسمسار دا واتاكدت انو فعلا كدا 

غير 3عمارت 

ب 12بنت 

عاصم:اااي 

عدي :دي الحقيقه ضحك علي بنات كتير قووي بالحب 

وجابهم شقته 

حاتعمل اي ياعاصم. 

عاصم:لازم اكشفه لريهام علي حقيقته لازم تعرف كل حاجه

مستحيل اسمح انو يتجوزها 

دا لو علي موتي 

عدي:بس انت كدا حاتصدمها 

عاصم:عارف حاتحزن شويه بس دا لمصلحتها 

وكمان مش حااسيبه علي عمله ف بنات الناس 

عدي:بلاش دم ياقناص 

احنا سيبنا الجيش من زمان ومعندناش الصلاحيه بالقتل 

عاصم:اي الفايده اني اقتل واحد مقتول 

دا القتل ليه رحمه 

عدي :حاتعمل اي 

عاصم:عايزك تجبلي كورس علاج لمرض الايدز 

علاج الحاله الثالثه 

عدي:ااااي ايدز 

عدي :عايز الدوا دا ليه 

عاصم:نفذ الي قولتلك عليه 

عدي حاضر 

خرج عدي خارج المكتب وفكر عاصم 

ف 

بكرا رودينا حاتقول كل حاجه لريهام 

وتظهر علي حقيقتك ووقتها عقابك يبقي عندي انا خطه عاصم وهي انو يصدم جسم مريض الايدز  بكميه علاج  مش بياخدوا غير الي اطوروا ف المرض وقاسم كان لسه ف اوله 

المريض الي ف اول المرض لما جسمه يتصدم بالكميه دي بتسبب وقتها شلل مفاحيء 

ودا ممكن يعمل ضمور كلي ف الاحساس. 

بيكون الشخص عايش عل الهواء وبس #(معلومه جوجل) 


.......................................................................

ف شقه قاسم كان يجلس بااسترخاء 

ثم دق الباب عده طرقات 

ذهب قاسم وفتح باب شقته 

قاسم:رودينا 

رودينا :ممكن ادخل 

قاسم:رودينا ميصحش تدخلي شقه واحد عازب. 

رودينا:مكنش دا كلامك من شهر 

قاسم:انا اتغيريت ومبقتش قاسم بتاع زمان 

امشي من هنا  

رودينا:طب اسمعني الاول 

قاسم:عايزه تقولي اي 

رودينا:مينفعش يتقال ع السلم ممكن ادخل 

ادخل قاسم رودينا للداخل 

رودينا:انا حامل 

قاسم:ااي 

رودينا :ايوا حامل منك ولازم تعترف بابنك 

قاسم:الجنين دا لازم ينزل 

انا مش ممكن اعترف بيه 

رودينا:انا بحبك ياقاسم ليه متعترفش باابنك ونكون اسره سعيده مع بعض 

قاسم:انا مش بحبك

رودينا:لماانت مش بتحبني ليه خدعتني وخلتني حامل منك ليه رسمت عليا الحب ياقاسم استفدت اي من دا كله 

قاسم:قولتلك كانت غلطته وندمت عليها 

رودينا:انت ندمت وانا بدفع تمن حياتي للغلطه دي 

انت اسمك غلطان وانا اسمي خاطيه 

قاسم:بلاش فلسفه كدابه والشويتين دوول انتي لو واحده محترمه كنتي تحافظي علي عفتك 

لكن انتي  بتاعه فلوس وبس يا رودي 

بلاش نكدب علي بعض انتي لما لقتيني وسيم وغني وافقتي تيجي معايا بمزاجك وانا بقولك اهو 

عايزه كام وتخلصي من الموضوع دا كله 

ابتسمت رودينا 

رودينا: انا قابلت عاصم باشا 

قاسم:اااي 

رودينا:اه قابتله امبارح ياعريس 

امسك قاسم رودينا مش شعرها 

اه يابنت ال **** 

رودينا ابتعدت عنه 

رودينا:لاء لاء عيب البيبي الي ف بطني يجراله حاجه 

قاسم:انطقي قولتيله اي 

رودينا :كل حاجه عننا ياحبيبي 

قاسم:ااي 

رودينا:اه ياحبيبي كل حاجه واتفقت اروح معاه عند ريهام واحكيلها كل حاجه عنك ياعريس 

قاسم:عايزه كام 

ابتسمت رودينا بخبث ووضعت يدها علي رحميها 

رودينا:بصي ياقاسم انا مش حااجبرك تعترف بالولد منكرش اني من عيله فقيره وعملت كدا عشان الفلوس 

بس المبلغ الي كنت حاتدفعه عشان انزل البيبي لازم يتغير ياحبيبي  قدر انت تمن حياتك مع ريهام 

قاسم :وانا اضمن منين تكوني بتعملي كدا عشان تاخدي الفلوس من هنا وتروحي تقولي لريهام بردو 

رودينا:معندكش حل تاني 

قاسم:لاء عندي 

رودينا:اي هو 

قاسم:حااكتبك شيك بالمبلغ الي عايزاه 

ومش حاتصرفيه غير لما تقولي لريهام 

ان عاصم قالك تقولي كدا عشان بيكرهني وشايفني اكبر منها 

فهمتي 

رودينا:يااه بتحبها للدرجه دي 

قاسم:ميخصكيش 

كل الي يهمك الفلوس وطالما المصلحه مشتركه 

يبقي تنفذي وانتي ساكته 

رودينا :موافقه 

مبروك ياعريس 

....................................................    ................

عاد عاصم متعب للغايه من العمل 

فدخل لجناحه 

كانت وعد جالسه علي الفراش ترتدي منامه علي شكل سلوبيت جينز قصيره 

وقد صففت شعرها علي هيئه قطتين 

كانت جالسه ع الفراش امامها  روايه بعنوان 

المطلق والعذراء للكاتبه صابرينا 

كانت تقراها باامعان 

دخل بهدوء يحاول الا يصدر صوت 

ثم وصل الي الفراش وجلس بجوارها ضامها الي صدره 

تفاجات وعد به فلم تدرك مجيئه 

عاصم جيت امته

عاصم:من زمان قووي بس مااخدتيش بالك مني 

وعد:حبيبي انا اسفه 

عملت اي ف موضوع قاسم دا 

عاصم:بكرا رودينا حاتيجي وتقول لريهام كل حاجه عشان ينتهي الكابوس دا 

وعد:طب وقاسم حايسكت 

عاصم:متقلقيش منه 

هاا قوليلي بتعملي ااي 

وعد:بقرا روايه لكاتبه كدا علي ماتفرج 

وعد:واي الي شدك ف الروايه دي 

وعد:البطل 

عاصم :ليه يعني هو حلو 

وعد:غير كل الابطال 

البطل كان بيدور علي السكينه والحضن والاحتواء 

اتعذب كتير ف حياته وكان قووي 

حبيت البطل لان شفتك انت هو 

اقترب عاصم منها مقبلا اياه 

وفصل قبلته قائلا 

خلينا علي ارض الواقع 

انتي سكينتي وحضني واماني الي لقيته 

والي عمري مااسيبه ابدا 

اوعدك 

وعد:بحبك 

عاصم:يووه حاافضل اعلم فيكي ياوعد قولنا مابتتقالش كدا 

وسكتت شهرازاد عن الكلام المباح............. ..........


....................................................................   

يوم الفرح 

الساعه 3عصرا 

كان عاصم مع وعد ف الحديقه 

وعد:انا قلقانه ياعاصم رودينا اتاخرت 

وفضل علي الفرح 5ساعات خايفه 

عاصم:متقلقيش

انا كلمت قاسم وقالي انو علي وصول 

ورودينا حاتيجي دلوقتي المهم 

لازم نواجههم ببعض قدام ريهام  

اتت رودينا القصر 

رودينا:اسفه ياعاصم باشا عن التاخير 

صعدت رودينا ووعد مع عاصم 

تنتظران خروجه من غرفه ريهام 

كانت ريهام تستعد لمجيء مصففه الشعر والفستان 

دق دق 

ريهام:ادخل 

دخل عاصم 

ريهام:ابيه امته جيت من الشغل. 

عاصم:ريهام ف حاجه لازم تعرفيها عن قاسم. 

ريهام بقلق ماله قاسم 

عاصم وقص لها قصه قاسم مع الفتيات وحمل رودينا منه 

ريهام بدموع مستحيل 

مستحيل دا يحصل مستحيل 

عاصم :انا كلمت قاسم بحجه  ان ف تعديلات ف الفرح لازم تتغير. وهو حايجي دلوقتي وحااخلي رودينا تواجه قاسم قدامك 

ريهام بدموع 

اكيد دي كدابه 

اكيد كدابه 

عاصم:تعالي معايا ف اوضه الضيوف 

قاسم جه ومستنينا 

دخل عاصم بصحبه ريهام لغرفه الضيوف 

قاسم:مالك ياريهام بتعيطي ليه 

عاصم :حاتعرف دلوقتي اي الي حصل 

دخلت رودينا برفقه وعد.

رودينا :السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 

نظرت لها ريهام بااعيون باكيه تتطلع بها من اعلا لاسفل بغيره انثي 

هل يعقل ان حبيبها قد خانها كما قال اخيها 

ايعقل ان قاسم شخص سيء وانه خدع الكثيرين قبلها 

انتبهت ريهام من شرودها علي صوت عاصم 

عاصم:احكي يارودينا كل حاجه لريهام 

قوليلهم كل حاجه 

رودينا :قاسم خانك مع بنات كتير يا ريهام 

ضحك علي بنات كتير غيري وخلاهم يخسروا اغز حاجه عندهم 

ولما لقاني حامل كان عايز يخليني اسقط الجنين واذا معملتش كدا كان حايفضحني 

عاصم:حقيقتك انكشفت دلوقتي يا قاسم والي كنت عايز تعمله ف اختي مش حااسمحلك بيه 

ولكم عاصم قاسم بوجهه 

فسقط متالما ينزف الدماء من فمه 

ذهبت ريهام  اليه تصرخ ببكاء مرير 

قاسم 

ثم تحدثت برجفه ف شفاهيها. ا ا ان انت انت عملت كدا فيها 

انت عملت كدا يا قاسم. 

طب ليه 

ليه تعمل كدا فيا 

اذيتك ف اي عشان تعمل فيا كدا واخذت تبكي بشده 

فاخذتها وعد بااحضانها تهدهدها 

وعد:ربنا كشفلنا حقيقته قبل مايعمل فيكي حاحه وحشه 

دا واحد حيوان ميستاهلش دموعك 

قاسم كان مذهول 

لانه اتفق مع رودينا عل المال هل يعقل ان لها ضمير قد صحي 

ثم بكت رودينا بكاء التماسيح 

وتمسكت بساق ريهام 

رودينا:سامحيني ياريهام 

سامحيني 

ريهام: بتقولي كدا لي 

رودينا وقد اشارت ع عاصم بيدها 

اخوكي ومرات اخوكي جبروني اعمل كدا فيكي عشان مش عايزينك تتجوزي قاسم 

وعد لم تتحمل ماقالته 

وامسكت رودينها من شعرها 

وعد"انتي بتقولي اي ياحيوانه 

انتي 

انتي واحده كدابه ورخيصه 

ازاي تقولي كدا عن جوزي وعني امسكت وعد شعر رودينا وبدات بضربها 

عاصم وامسك وعد من خصرها ليبعدها عنها 

وعد:سيبني ياعاصم سيبني عليها 

وامسكت يد رودينا ووضغطت عليها بااسنانها 

فكانت رودينا تصرخ 

وعاصم يخشي ان تقتطع لحم الفتاه  بااضراسها 

فحملها من خصرعا مبتعدا عنها 

ابعد عاصم وريهام وعد عن رودينا 

ثم تحدثت ريهام 

قاسم انت ساكت ليه 

قول حاجه 

قاسم: اقولك اي اقولك ان اخوكي هددني قبل كدا ابعد عنك 

ريهام:ومقولتليش ليه 

قاسم:محبتش اعمل مشاكل بين الاخوات لكن مكنتش اتوقع ابدا ان توصل بيه انو يحاول يشوه سمعتي قدامك ويلغي فرحنا 

عاصم:انت واحد  ولم يكمل كلماته 

ريهام:بس 

ولا كلمه. انا حااتجوز قاسم ياعاصم 

برضاك او غصب عنك 

وياريت تطلع الزباله الي جبتها دي معاك 

انا واثقه ف قاسم وعمري ماحااسيبه ابدا 

ولو مش قادر تفرح لفرحي 

متحضرهوش 

وعد ومسكت شعر رودينا تاني 

وعد:رخيصه وحاتفضلي رخيصه 

استفدتي ااي انتي منه 

زمانه جابلك الايدز 

الهي تموتي يابعيده 

ريهام:بس 

انتي بتقولي اي 

وعد:بقول الحقيقه الي فضلتيه عن اخوكي عنده الايدز يادكتوره 

قاسم:لو دي لعبه جديده انكم تطلعوا عليا المرض المهين دا 

ريهام كل شيء بينا انتهي 

تمسكت بيه من ذراعه 

لاء متسبنيش انا مصدقاك انت وبس وعمري ماحااصدق غيرك 

وعد :انتي غبيه  بقولك 

امسك عاصم وعد 

عاصم:يالا يا وعد كفايه لحد هنا 

عاصم:مبروك يا ريهام 

كانت وعد ذاهبه من الغرفه ولكنها رفست رودينا بقدمها 

وعد:رخيصه  😤😤 

ذهبت رودينا خارج القر بعد مااخدت العلقه التمام 

وبقي قاسم  وريهام بالغرفه 

ريهام بدموع :انا اسفه 

قاسم  مسح دموع ريهام باايده ليه العياط يا حبيبتي لاني بحبك حااستحمل اي حاجه عشانك حتي مستعد اواجه الموت 

ريهام:انت استحملت تهديد عاصم ليك ومرضتش تقولي عشان مزعلش 

انا عملت اي حلو ف حياتي عشان اخد راجل حلوو زيك كدا 

انا بحبك قوووي

قاسم:بعشقك ياملاكي واقترب ليقبلها ولكنها خجلت 

ريهام:بعد الفرح 

قاسم وقبلها من خدها 

اوك بس دي تصبيره 

انا حاروح اجهز سلام يااحلا ملاك انخلق ليا 

.........      .........    ........    .........

ف جناح وعد وعاصم 

وعد:ليه مسبتنيش اموتها 

داانا حااكولها بسناني 

داانا كنت حااجيبها ارض واجيب من الارض واحط عليها الحيوانه 

جلس عاصم علي كرسيه 

عاصم:ممكن تهدي 

وعد:انت ازاي قادر تبقي كدا بقولك دا مصدقاه وكدبتنا احنا 

عاصم:قاسم مش حايتجوزها ياوعد 

وعد :ازاي 

عاصم: ازاي دي بتاعتي انا.............

.................................

ذهب قاسم من القصر 

ودخل شقته 

ولكن زاد الالم عليه وفجاه سقط علي الارض يقاوم تشنجات جسده 

العنيفه التي استمرت لنصف ساعه وانتهت بتسرب 

ريم ابيض من فمه . 


................. ..................    ..............

الساعه 6مساء قبل  الفرح بساعه 

ف شقه صبا 

خالد:انتي بتقولي اي ياسيلااا دا مستحيل يخصل وعد مش خاينه 

صبا:اسمعني عاصم بعد فرح اخته حايطلع ماموريه تبع شغل الجيش والمطلوب منك انك توهم وعد انك انت وهي عملتوا علاقه 

خالد:ازاي

صبا:دي حبوب مهلوسه 

خالد:جبتي منين دوول 

صبا:المهم تديهم لوعد وهي لما تاخدهم 

حاتصحي من النوم تلاقيك جمبها 

وبعدين ضميرها ياانبها وتتطلق منه 

عشان متبقاش خاينه 

خالد:انا خايف ع وعد 

صبا:متخافش قولتلك حايطلع ماموريه 

خالد:انتي واثقه كدا ازاي 

صبا:انا مراقبها وعارفه كل حاجه عنه 

خالد اخد الحبوب 

تمام حااستني منك تليفون عشان انفذ 

خرج خالد من شقه صبا 

ضحكت صبا بشر 

اخيررا ياعاصم 

حااصحي علي خبر الصفحه الاولي 

عاصم احمد الشريف يظبط زوجته وعشيقها ف الفراش

ويطلق طلقات مسدسه الناريه علي الزوجه الخائنه 

نهايتك قربت ياوعد  


..........................................................يتبع ب 10 ملصقات 😍😍😍😍😍

البارت 25_26من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع