القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #تغيرت_لأجلها🖤⛓️البارت الخامس 6_7_♥️في موسوعة القصص والروايات


البارت الخامس 6_7_♥️🧚

#تغيرت_لأجلها🖤⛓️


رحيم بإستغرب:مين هيجيلنا دلوقتي؟

سرمد بإستغراب:أنت مستنى حد؟

رحيم:ادخلي الأوضه ومتخرجيش.

فتح الباب...

رحيم بصدمه:إياد!

إياد:ايه يا مان مش هتقولى اتفضل.

رحيم:عايز ايه؟

إياد وهو بيبص فى أركان البيت:سمعت انك معاك بنت.

رحيم:وده يخصك فى ايه؟

إياد:ما انا لازم اجربها زيك يامان هههه.

رحيم مسكه من هدومه واتكلم بغضب..

رحيم: بقولك ايه دى بالذات اياك تفكر فيها.

إياد:اووه يامان هي دى أخلاقك.

رحيم:هات من الآخر عايز ايه؟

إياد:إذا كان كده ماشي.

رحيم:انجز.

إياد بجديه:صفقة الأسلحة تبقي ليا.

رحيم بحيره:سبني افكر.

إياد بمكر:اسبوع كفايه.

رحيم:امشي من هنا.

إياد:سلام يا مان.

همس فى ودانه قبل ما يمشي...

إياد بخبث:لو عايز الحلوة تعيش فكر فى ال قولته.

ضحك بصوت عالى ومشي....


رحيم دخل لسرمد دور عليها فى الأوضه لقيها مستخبيه ورا الباب وماسكه زهرية ورد....


رحيم بضحك:هههه،بتعملى ايه؟!

سرمد بإسترياح:اوف،انا قولت أعدائك كتير فلو حد قتلك ودخل عشان يقتلني اموته.

رحيم: ماتخفيش محدش هيقدر يقربلك طول ماانا جمبك.

خرج رحيم.....

فتحت سرمد مذكراتها وكتبت:

                 "شعور الآمان مش هتحس بيه إلا جمب حد بيحبك،وانا شكلى حبيتك."


خرجت لرحيم...

سرمد:بتفكر فى ايه؟

حركت ايديها قدام وشه...

سرمد:أنت يا عم..

رحيم:امم

سرمد:سرحان فى ايه؟

رحيم:مش سرحان ولا حاجة.

سرمد:يا راجل طب عيني فى عينك كده.

رحيم: سرمد.،مش عايزه تروحى لأهلك.

سرمد ببراءه:واسيبك.

رحيم:أنا بفكر ارجعك ليهم.

سرمد:يعني مش عايزنى معاك،عادى وانا كمان مش عيزاك.

رحيم بضحك: سرمد.

سرمد:عايز ايه.

رحيم:انتي زعلتي؟

سرمد:وانت مالك.

رحيم بضحك:طب قومي حضري الغدا.

سرمد:مش بعرف اعمل آكل.

رحيم:سرمد.

سرمد:يوووه

دخلت المطبخ....


سرمد:اه ياقشطه بالزبادي ده انتي جامده موت.

رحيم قرب منها وحضنها من ورا...

رحيم بضحك:قشطه بالزبادي،ايه القرف ده.

سرمد:خضتني.

رحيم:انا آسف يا سرمدي.

سرمد:علي فكره عيب كده.

لفها ليه.....

رحيم:كبرتي وعرفتي العيب.

سرمد: أنا كبيرة من زمان.

رحيم: طبعاً يا حبيبى.

سرمد:لأ بقى انا مش كبيرة أنا صغيرة.

رحيم بضحك:ماشي ياصغيره.

سرمد: صغيرة في السن اه لكن كبيره في العقل.

رحيم:اه من حواء.

سرمد:روح اغسل ايدك عشان هناكل دلوقتى.

رحيم:لازم يعني.

سرمد:اه لازم.

رحيم: حاضر،يا سرمد هانم.

رحيم لنفسه:شكلي هرجع طفل من تاني.

___________________

سرمد:ايه رأيك فى الاكل.

رحيم بقرف:تسلم ايدك ياحبيبتي،اكل يشبع الواحد لعشرين سنة بعد كده 

سرمد:تقصد ايه يعني؟

رحيم:هو أنا اقدر اقصد حاجه.

سرمد:طب يلا اغسل ايدك بعد الاكل.

رحيم:حااضر.

سرمد:يحضرلك الخير يا حبيبى.

رحيم:ايه!

سرمد بإستغراب:ايه!

رحيم:قولتي حبيبي.

سرمد بإستغراب:ايوه في ايه؟!

رحيم بفرحه:يعني قولتي حبيبي.

سرمد بجديه: بقولك ايه اغسل ايدك عشان الدرس.

رحيم:درس ايه؟

سرمد:يلا وانت تعرف.

___________________

سرمد: ر ح ي م ا ل أ ل ف ي،دي "ح"دي مش كفايه خطك الزفت ده.

رحيم:يا حبيبتي انا بعرف اكتب اسمي والله.

سرمد:واضح.،هات القلم.

رحيم: اتفضلى.

سرمد:بص رحيم،ح مش خ بتحط نقطه ليه مش فاهمه.

بص ليها وسرح في عنيها وطريقة كلامها....

سرمد:يالهوي ركز في الكتابة مش فيا انا.

رحيم:قوليها تاني كده.

سرمد:هي ايه؟

رحيم:يالهوي.

سرمد:يالهوي انا بقول ايه وانت بتقول ايه!

__________________

في الليل:-

سرمد بنرفزه:كمان قافل تليفونك.

الباب فتح ،جريت عليه وحضنته....

سرمد بعياط:كده تسبني كل ده لوحدي.

باس عل جبينها...

رحيم بضحك:اهدي بس بتعيطي ليه؟

سرمد بغيظ:ايه البرود ال انت فيه ده؟

رحيم:جبت ليكي هدوم.

سرمد بفرحة:بجد.

رحيم:البسي.

سرمد:انت شايفني قالعه.

رحيم:هههه البسي عشان خارجين يا أم لسانين.

سرمد:ماشي.

__________________

عند المأذون:-

سرمد:انت جايبني هنا ليه؟

رحيم:انزلي،وهفهمك بعدين.

سرمد:لأ مش نازله إلا لما تفهمني.

رحيم بعصبية:بقولك انزلي.

سرمد بعياط:لأ مش نازله.

رحيم بيحاول يهدي نفسه...

رحيم:اسمعيني،لو مش بقيتي مراتي إياد هيدمرك.

سرمد:إياد مين؟

رحيم بعصبية:يوووه انزلي وخلاص.

سرمد بعياط:وكمان بتزعقلي.

رحيم حضنها....

رحيم:ممكن تسمعي كلامي.

____________________

خرجو من عند المأذون:-


سرمد بعياط:علي فكرة أنا مش بحبك ولا عمري هحبك.

اتعصب وضربها بالقلم على وشها في الشارع سابته وجريت..،ركب عربيته بسرعة وطلع وراها وفي لمح البصر داس فرامل لما شافها قدامه ،

خبطها بالعربية وهو مش واخد باله.....


#يتبع

#آيه_عزازي✍🏻

#شخابيط♥️💃🏻

#بقلمي💙🍂

خلصنا إجازة العيد ورجعنا تاني،وحشتووني😂♥️

تفتكر سرمد هتموت،ولا لأ توقعاتكو🖤😂

تفاعل ب10 كومنتات ولايك .

رأيكم يهمني 🖤🐥

اتفاعلو بعشر تعليقات ولايك وتفاعل كتير عشان اكمل


بارتين اهوه زى ما وعدتكم😂♥️


البارت السادس ♥️🧚

#تغيرت_لأجلها🖤⛓️


خبطها بالعربية وهو مش واخد باله،نزل بسرعة،الناس اتلمت،شالها وراح لأقرب مستشفى...

رحيم:خير يا دكتور.

الدكتور:خير إن شاء الله احنا جبسنا دراعها.

رحيم: شكراً يا دكتور.

دخل الأوضه مسك ايديها،باس على راسها.

رحيم: أنا آسف ياحببتى أنا السبب.

سرمد بعياط:أنا عايزه امشي من هنا.

رحيم:طب اهدى طيب وهنخرج.

_________________

فى البيت:-

رحيم:حمد الله على السلامة.

سرمد بتوتر:أنا عايزه اغير هدومى.

رحيم:غيرى.

سرمد:طب اخرج.

رحيم:اه اه حاضر.

خرج وقفل الباب وفتحه تاني..

رحيم:طب افضل معاكى عشان لو احتاجتي حاجة يعني وكده.

سرمد:اووف ،لأ شكراً.

رحيم:طب لو احتاجتي حاجة أنا فى الصاله.

سرمد:قولتلك شكراً.

بعد 5دقايق.

خرجت لرحيم الصاله..

سرمد:أنا مش عارفه اغير.

رفع رأسه.

رحيم:اجى اغيرلك مثلاً.

سرمد:ايه قلة الأدب دى.

رحيم: اومال أعمل ايه.

سرمد:تعالى ساعدنى.

رحيم: حاضر.

___________________

الساعة 3الفجر:-

سرمد بعياط:اعااااااا

رحيم قام من النوم مخضوض راح اوضتها.

رحيم:ايه مالك يا حبيبى؟

سرمد بعياط:شيل الجبس ده بسرعة.

رحيم:طيب اهدى بس.

سرمد:اهدى ايه،انت شايفني بشد فى شعرى.

رحيم:أنا آسف ،أنا آسف

سرمد بعياط:خليك جمبى ماتسبنيش.

حضنها...

رحيم:أنا جمبك ماتخفيش.

سرمد:بتحبني.

رحيم:كلمة بسيطة عليكى.

____________________

في الصباح:-

رحيم:سرمد،سرمد ياسرمدى

سرمد بنوم:امممم

رحيم:اصحى يا حببتي.

سرمد بخضه:أنت ازاى تدخل عليا من غير ما تخبط.

رحيم:هى المدام مش مراتي برضو.

سرمد: مراتك بالغصب.

رحيم:طب اتفضلى اللبن.

ابتسمت وسرحت..

رحيم:بتفكرى فى ايه؟

سرمد: فاكر أول مرة اتقابلنا فيها.

رحيم بضحك:هى دى تتنسي.

سرمد قامت من السرير....

رحيم:رايحه فين بس.

سرمد:أنت مالك.

رحيم:استني بس هاجى معاكى.

سرمد:والله!طب تعالى.

رحيم:ايه ده الحمام،عادى هاجى برضو.

سرمد:تيجى فين هو حمام التلات.

رحيم بغمزه:اعتبريني زى جوزك.

سرمد:أنت متخلف،ماانت جوزى فعلاً.

رحيم: اخيراً اعترفتي بكده.

سرمد:اقل هنا استنانى.

رحيم: حاضر.

بصت فى وشه بتركيز...

سرمد:ايه ده!

رحيم:ايه!؟

سرمد بضحك:رمش واقع من رموشك ياترى مين بيفكر فيك.

رحيم بضحك:ايه الهبل ده؟!

سرمد:يعنى أنا هبلة؟

رحيم:لأ طبعاً مين قال كده.

سرمد:لأ أنت تقصد إنى هبلة.

رحيم:أنا قولت كده.

سرمد:اه أنت قولت كده،يعني أنا بالنسبة لحضرتك واحده هبلة.

رحيم:اه من حواء.

بقلم:آيه عزازاي

___________________

بعد مرور أسبوع:-

رحيم:الو.

إياد:أهلاً يا مان.،فكرت؟

رحيم:مواقف.

إياد:هو ده الكلام.

رحيم:خد كل الأسلحة ال عندى.

إياد:مقابل ايه؟!

رحيم:عندى شرط.

____________________

سرمد:يلا أنا جهزت.

رحيم:تمام يلا.

سرمد:ايه رأيك احط انهى روج.

رحيم:مين قال انك هتحطى روج!

سرمد:أنا.

رحيم:لأ طبعاً،انا مراتى مش تحط مكياج أصلاً،وبعدين ايه ال أنتى لبساه ده.

سرمد:والله!

رحيم:ادخلى غيري والبسي حاجة واسعه واعملى حسابك انك هتتحجبى.،انا مش همشي وسط الناس اقولهم اتفرجو ع المزه ال فى ايدى.

قربت منه وهى بتظبط القميص بتاعه....


سرمد بإبتسامه:أنا هسمع كلامك عشان حاجة واحدة بس.

لف أيده حوالين وسطها....

رحيم:وايه هى بقى الحاجة دى.

سرمد:لأنك بقيت بتصلي وبطلت السجائر والكحول

رحيم:البركة فيكى.

____________________

فى المطعم:-

رحيم:ايه رأيك فى الاكل.

سرمد:هو أنا عارفه آكل وبعدين الحجاب مدايقني.

رحيم بضحك:أنتِ من غير الحجاب قمر بس بالحجاب قمرين.


يزن:سيادة المقدم يا سيادة المقدم.

المقدم عامر (الأب):نعم

يزن:مش ده رحيم؟


#آيه_عزازى✍🏻

#بقلمى💙🍂

ياريت ال ياخده ياخدها بإسمى والغلاف...

____________________________________


البارت السابع♥️🧚

#تغيرت_لأجلها🖤⛓️


يزن:سيادة المقدم يا سيادة المقدم.

المقدم عامر (الأب):نعم.

يزن:مش ده رحيم.

رحيم ركب العربية وسرمد معاه...

________________

فى البيت:-

رحيم:على فكرة الدكتور قالى انك هتفكى الجبس بكره.

سرمد:أخيراً.

رحيم:طب مفيش حاجة حلوه بقى بمناسبة الخبر ده.

سرمد:ههههه

قربت منه وباسته من خده،خدوده احمرت ودى أول مرة يتكسف فيها.

رحيم:بس انا مش عايز بوسه.

سرمد:اممم طلباتك؟

رحيم قرب منها وهمس فى ودانها.

رحيم:ارقصيلي.

سرمد:نعم!

رحيم:ار قصيلى.

سرمد بتفكر:اممم،وانا موافقة.

رحيم:احلفى!

سرمد:ايه يا بني متفاجئ ليه ده حقك وبعدين أنا مراتك.

رحيم: سرمد ال بتقول الكلام ده أنا مش مصدق ودانى.

سرمد:طب ايه.

رحيم:ايه؟!

سرمد:يالهوى ع المخ التخين شيلنى دخلنى اوضة النوم.

رحيم:ايوه بقى هو ده الكلام....هوبااا

سرمد بدلع:أنا بفكر أعمل دايت.

رحيم:بس انا عايزك تفضلى كده.

سرمد بدلع:افضل ايه!

رحيم:عايزك تفضلى مبطرخه ،عشان انتى كده ملبن.

ضحكت سرمد ضحكة تشبه الراقصات.

رحيم:ألعب...

دخل اوضة النوم ورزع الباب برجله.

___________________

تانى يوم:-

وتحديداً في المطبخ.

سرمد: صباح الخير.

رحيم ببهجة: صباح النور.

سرمد:بتعمل ايه؟

رحيم:بحضر الفطار.

سرمد:ايه ده يا ولا ده أنت بهدلت المطبخ.

رحيم:ولا؟!

سرمد بإستغراب:فى ايه؟

قرب خطوه..

رحيم:بقى انا رحيم الألفي يتقالى ولا؟

بعدت سرمد خطوه وهو قرب تانى...

رحيم: رحيم الألفي ال مدوخ البوليس يتقاله ولا.

بعدت سرمد بتوتر...

سرمد ببراءه:والله أنا عيله وبقول اى كلام.

رحيم: رحيم الألفي ال أكبر شنب فى مصر بيعمله حساب يتقاله ولا.

سرمد ببراءه:أنا آسفه والله.

شالها....

رحيم:خلصانه انتى هتتعاقبى النهارده.

سرمد:نزلنى ياحيوان.

رحيم:أنا هوريكي الحيوان ده هيعمل ايه.

سرمد:استني استني،انت هتعمل ايه!

رحيم بغمزه:تعالى اما اقولك فى ودانك.

بعد دقيقة:-

ضربته بالقلم على وشه..

سرمد:يا سافل.

رحيم:بس بقى تعبتينى.

سرمد: رحيم عشان خاطرى يا حبيبى خليك جود بوى.

رحيم بغمزه:الجود بوى ده نجيبه سوا.

دخل اوضة النوم ورماها على السرير....


بعد نص الليل،سرمد نايمه فى حضنه وحاطه أيديها على صدره...

سرمد:اوعدنى انك ما تشتغلش فى السلاح تانى.

خد نفس عميق...

رحيم:اوعدك

قامت من حضنه.

سرمد:أنت بتحبنى؟

دخلها فى حضنه تانى..

رحيم:انتى أول واحده حبيتها.

سرمد:وآخر واحده.

رحيم بضحك:ايه الثقة دى

ويقينى بك جعلني امتلك قلبك.|ل/آيه عزازاي|

___________________

فى بيت آخر:-

المقدم عامر (الأب):أتمنى ان المره دى العنوان يبقى صح.

يزن:أنا متأكد يافندم من عنوانه.

زينه(الأم):طب... سرمد معاه؟

يزن:ايوه،إن شاء الله سرمد هترجعلك الأسبوع ده.

زينه(الأم):طب بمناسبة الخبر ده يوم رجوع سرمد هيبقى كتب كتاب سرمد على مروان ابن اختى.

المقدم عامر(الأب):وأنا مش هلاقى عريس لسرمد أحلى من مروان.

زينه(الأم):أنتو هتقبضوا عليه امتى؟

المقدم عامر(الأب):يمكن يبقى النهارده بالليل.

زينه:أنا مش مصدقة ان بنتى هترجعلى يا عامر.

المقدم عامر(الأب):أنا مش عايزك تتعلقى بسرمد،خليكى فاكرة اننا اتبنناها.

زينه(الأم):الأب والأم هما ال خدو وربو مش خلفو ورموا.

المقدم عامر(الأب):.........

زينه(الأم):بتفكر فى ايه؟

المقدم عامر(الأب):بعد مااحبس رحيم هعرف مين ابو سرمد.

زينه(الأم):وتحبسه عشان رمى طفله زى دى وهى لسه مولوده.

المقدم عامر:أنا ماشي دلوقتى.

حضنها....

المقدم عامر:عايزه حاجة ياحببتى.

زينه:عايزه سلامتك ياحبيبى.


أعوام من الحب دون قطعه تحملنا فأين السعادة يا سادة.|ل/آيه عزازاي|

___________________

فى بيت آخر:-

رحيم:خلاص هفتح كافيه.

سرمد:ايوه بس....

رحيم:بس ايه،انا خلاص سبت تجارة السلاح وهنسافر الغردقة نفتح كافية على البحر ونعيش حياه سعيدة.

سرمد:طب وماما وبابا.

رحيم:يا سرمد افهميني قولتلك دول اتبنوكى يعنى مش امك وابوكى الحقيقين.

سرمد:أنا هدخل أجهز الشنط.

رحيم:أنا رميت كل الفلوس عشان نبدأ بالحلال مش ده كلامك برضو.

حضنته.....

سرمد بفرحة:وبعد الكلام ده،انا مستعدة اعيش معاك بقية حياتي....

رحيم:تغيرت لأجلها.

الباب خبط جامد يكاد ان ينكسر.......


#يتبع

#آيه_عزازي✍🏻

#شخابيط♥️💃🏻

#بقلمى💙🍂

تتوقعو مين ال بيخبط ،هتوقع معاكو عشان أنا لسه مكتبتش ال بعده😂💙

عايزه ريتش فى السما عشان انزل بدرى👀


رأيكم🖤🐥

اتفاعلو. كتير  بعشر تعليقات ولايك ومشاركه وتفاعل كتير

البارت الثامن والتاسع من هنا


 

تعليقات

التنقل السريع