القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية رغبة محرمه البارت 6_7_8_9_10 ساره احمد في موسوعة القصص والروايات


#سارة_احمد
6
#رغبة_محرمة
وده سبب اغتيال ابوها القاضي اشرف شريف الاميري

وانتوا طبعا سمعتوا عنه صح يا بابا يا شاهد علي الحكاية من اولها

يتنهد اسامة وبصوت مهموم صح اشرف كان قاضي كبيرة رغم صغرة سنة

ومشهودله بنازه والمنضاله في سبيل الحق وكان بيشتغل علي قضية تجارة الاعضاء وسرقتها

وادخال ادوية فاسدة
ووقعت ايده علي مستندات تيدين مسؤلين ورجال اعمال..

وكانت النتيجة قتله ومراته شهد هربت وهي حامل واختفت ومحدش سمع عنها حاجة..

وفجأة ليله وفاة بنتنا سارة وامك كانت في المشفي لقيتك داخل علي اوضتها في المشفي

ومعاك طفله واوراق وكنت بترتجف من الخوف،

وفهمت منك الحكاية بس امك زي ميكون حياة دبت فيها لما شافت الطفله

ومسكت فيها وضمتها لصدرها ومسكت فيها وبحاله هسترية مسكتها

وقالت دي بنتي وهكتبها باسمي دي تعويض القدر 

وطبع عشان حالتها وفقت بس

عشان حساب ربنا وحقها ميضعش في ورث ابوها اصله كان من اغني

العائلات في البلد

روحت للمحامي شامل اصل انا كمان محامي وهو عمل

الا وصية امها بي عمر..

واقترح علي ان الوضع يتن زي ماهو عشان حياتها متبقاش في خطر..

اسراء بدهشه يعني انا بنت الرجل ده 
.وو
علقوا 20ملصق لو عيزين اكمل من غير تريقه


#سارة_احمد
السابعة

طيب اسمي ايه؟

اسامه اسمك سارة اشرف شريف الاميري

وامك كانت صحافية لها وزنها واسمها شذي بدر اظن سمعتي عنه قبل كده

اسراء في حاله صطدمة وعدم اتزان..

مستحيل انا في كوبس وبكيت..

عبير في حاله عصابية فزيعه عجبك كده يا غبي

وصفعته بلقم..

بصلها عمر بصطدمه انتي بتضربني حرام عليكي سنين وانا
_بتعذب عشان انانيتك وتحديكي لقدرك مش مكتبلك تخلفي غيري

بعد ما جبتيني فضلتي تحاول الانجاب عشرة مرات ورغم خطورة الحمل عليكي

حملتي وتسببتي في عذاب بابا وعذابي وبرده مرتضيش وعنادك في تملك حاجة مش بتعتك

كانت ده النتيجة..

بصتله عبير بحقد ودخلت اوضتها..

اسراء بابا روح وراها بس سؤال المحامي شامل فين؟

تدمع عين اسامه انقتل في نفس اليوم بعد ما عمل اجراءت اثبات نسبك ونقل
_اموالك لي انا وجعلي وصي عليكي 
_
وانا حولتها لاموال في حسابات بره البلد باسم اسراء اسامة..وطبطب علي ظهرها وباس راسها

ماتخفيشي يا قلبي

انا هحميكي بروحي ودخل لي عبير

تجلس اسراء علي كرسي ووطت راسها في الارض وحطت ايدها عليها.. وبكت

يذهب لها عمر ويمسك يدها ويمسح دمعها

لا تخافي،

تمسح اسراء دمعها انا لازم اكمل مشوار اهلي..

علقوا 20ملصق عشان اكمل

#رغبة_محرمة
#سارة_احمد
8
عمر نظرة خوف و نرفزة.انتي مجنونة عيزه تموتي!

اسراء بنظرة تحدي جنونة اني اعرف اصلي وفصلي واكشف لي الدنيا فساد

بيأكل فيهم.
لا يا استاذ انا بعشق التحدي وده سبب دخولي لصحافة من اجل كشف الفساد ومحاربته.

ينادي عمر علي اسامة وعبير

_يالاهواي انتي هتجنني يابابا يا ماما الحقوني..

يخرج  اسامة وعبير بربكه وقلق.

في ايه يا عمر؟

عمر الست عيزه تكمل رحله كفاح اهلها

تبكي عبير يعني خلاص يا بنتي هتسبينا.

تحضنها اسراء بصوت حنون لا يا ماما انتوا اهلي بس 

لازم اعرف اصلي وجذوري وده اخر قرار وسبتهم..

_ودخلت اوضتها ..

عبير اعمل حاجة يا اسامه ارجوك؟

اسامة لا مفر من المكتوب؟

عمر بغضب متخفيش انا هوقفها 

ومر اسبوع والحال زي ماهو اسراء في حاله بحث مستمر

دخل عمر عليها اوضتها .

اتفزعت اسراء انت بتعمل ايه هنا؟

عمر بنرفزة انا حر انتي بتعتي انا ومسكها من ايدها..

بقوة وبصلها بغضب ازي يا هانم كل يوم خروج مع ازفت فادي وكمان ازي تخليه يبوسك من

خدك ازي..؟

اسراء بضحكه خبيثه وانت مالك وزقت ايده اوعي كده..انا هجوز فادي والا حصل مش

هيغير من حياتي؟

يهبد ايده في الباب كده طيب وخرج

في الصباح يرن 
تبع علق 20


#رغبة_محرمة

#سارة_احمد
التاسع
رن جرس الباب وراحت اسراء وفتحت وكان ما كان ..

ارتسم التتنيح علي وشها والغيرة والغيظ كانت مشاعر متلخبط..

عرفين من كان علي الباب؟؟!

ناردين قمر لبناني كانت زميله عمر في كلية الطب

وكانت متيمه بعمر بل كانت مهوسه به وكانت اسراء بتغير منها وبتكرها ومش طيقها،

وما كنتش فاهمه ايه السبب بس دلوقتي فاهمت

احمرت اسراء من الغيظ والغيرة وكأنها بركان هينفجر

ناردين بشعرها الاشقر وجسدها الساحق الجمال وعيناها الساحرة وفستانها الاسود القصير

وعطرها الاخاذ وبدلع ودلال

شو ماراح تدخليني يا سوسو

اسراء بنرفزة متقوليش الاسم ده تاني انا بكره..

ناردين بدلع شديد وين عموري.

ولسه هتنطق جه عمر وبابتسامه صفره نادو

ناردين يا عمري اشتاقتلك يا حبي وضمته

اتغاظت اسراء..

عمر ليه ما دخلتي ياقلبي اتفضلي ومسك ايدها واسراء

كانت هطق تموت من الغيرة

طلعت عبير ايه الدوشه دي فيه ايه؟

وتفجأت لما شافت ناردين وبفرح

نادو قلبي وحضنتها

وحشتيني يا عمري

عمر مبسوط من شكل اسراء وبضحكه خبيثه

ومين سمعك يا ماما وحضنها وحشتيني يا نادو..

اسراء تزخد عمر في جنبه ..

عمر اه ..نادو مالك يا عموري..

علقوا 20ملصق عشان اكمل


#رغبة_محرمة
#سارة_أحمد
العاشر

ناردين برقة ودلال عموري شو فيه يا عموري.

عمر بنظرة تمثليه بنرفزة بس من جواه فرحان

اصل فيه حد هنا معندهوش دم زخدني ...أه

ناردين شو يا عمري اشلح قميصك وريني هاك حبيبي!

هي لمسته من هنا واسراء ولعت من هنا وراحت زقها علي الكرسي ..

اسراء بخبث معلش مختش بالي ..
ناردين بنظرة غيظ ودلع ولا يهمك كله عشان عموري يهون ..

عبير فطسانه علي نفسها من الضحك 
عمر يقعد جنب نادو علي حافه الكرسي ويحط يده علي كتفها،

وملس علي شعرها ..
اسراء هتفرقع من الغيرة طيب انا قايمه اعمل عصير لضيفه..

ناردين انا ماني ضيفه هاك يا عموري وبصت لعبير هاك يا مامي..

تبصلها اسراء بغضب.

تضحك عبير صح يا روح مامي..
وفضلت  تضحك !

اسراء كده طيب وراحت تعمل العصير وبحركه ايدها ماشي يا عمر< يعني هوريك> وضحك عمر واسراء ببسمة خبيث دلقت عصير المانجو علي نادو اسفه نادو ببرود فداي عمر وبسته.

عبير باتي هنا يابنتي خد شنطتها لوضة  اسراء

نادو ميرسي يا مامي انا هاخد دوش وانام باي

اسراء بغضب ازي يعني يا ماما الصفرة ده هتقعد معنا هنا
عبير بضحك اهدي وفجأة يرن الهاتف وترد اسراء ويتغير وشها؟

علقوا 20ملصق عشان اكمل
يا طره ايه الاحصل؟

تعليقات

التنقل السريع