القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ظلمت نفسي البارت السادس عشر وقبل الاخير 🌹 🌹ظلمت نفسي 🌹بقلم ✍️ سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات

🌹البارت السادس عشر وقبل الاخير 🌹
🌹ظلمت نفسي 🌹بقلم ✍️ سلطان زماني 
أسامة ..ايه يافاطمة عايزه ايه 

فاطمة ..مش انت بتقولي اني زاي اختك 

أسامة ..اه يافاطمة يعلم ربنا 

فاطمة ..طب انصحني اعمل ايه ولو مكاني كنت عملت ايه 

أسامة ..بصي بلاش تبقي اختي في النصحيه دي علشان لو 

اختي فكرت تكلمه بس مش تتجوز واحد زاي ده كنت دفنتها 

بالحيه أنا هنصحك لله ..اديله آخر فرصة يمكن يتصلح حاله 

ويبقي بني ادم وراجل ويبطل شحاته من أخته ويشتغل 

ويشقه عليكم

 اتعدل كان بيها متعدلش يبقا تبهدليه بقا وتخدي حقك وحق ولادك

فاطمه ..ازاي اخد حقي وحقهم يااسامه 

أسامة ..هو انتي مش عايزة ترجعيله خلاص 

فاطمه ..خلاص رجوع ايه بقا بعد الي عرفته ده لا وكمان  وعايز ياخد 

فلوسي ويطردني أنا وعيالي

 قالي الزعله دي أنها شقته 

وشفني وانا نازله ومتبهدله ومصعبتش عليه 

أسامة .. بصي انت اقعدي مع نفسك وشوري امك الاول 

وأخواتك وبعدين نشوف هنعمل ايه

فاطمة ..من غير ما آشور ولا اقعد أنا خلاص كرهته 

أسامة ..بصي الي زاي هيثم ده بيترعب من الحكومة يعملها 

علي نفسه لو عرف أنه ممكن يتحبس أو  أنك رفعه عليه قضية

فاطمة ..اعملها ازاي دي 

أسامة ..هو مش جيلك كمان كام يوم 

فاطمه ..اه جاي .بس وربنا ما هرجع ليه لو أطبقت السماء علي الارض

أسامة ..انتي بهيمة مين جاب سيرة رجوع انتي استغلي أهله 

اول حاجه انتي بقالك كام يوم عند امك قولتله شهر وشوية 

قوليله اني امك صرفت عليكي وعلي عيالك 5000 وعايزاهم

وخديه يجبلك لبس ليكي وعيالك وخلي امك تعمل نفسها 

تعبانه وصممي انك تقعدي معها شوية وهو مش هيعترض 

ومش هيقدر يقولك لا علشان فلوسك الي عندها  انتي مش 

معاكي قايمة منقولات 

فاطمة ..اه ب ٦٠ الف ومكتوب فيها دهب ب20 الف بس 

مجبش ليا حاجه 

أسامة ..انتي هتاخدي ال5000 منه تشوفي محامي يكون 

شاطر ومعروف وتخدي اخوكي وترحيله يرفع الاول القائمة 

لاني دي بتكون خيانة امانه بيتحكم فيها بسرعة جدا 

وترفعي نفقة حضانه ومسكن وملبس وماكل وأجر حضانه

فاطمة ..ايه ده كله أنا مش هعرف اقول كل ده 

أسامة.  أنا علشان اخويا محامي فاهم بصي ياستي  عيالك 

من حقهم مسكن يعني بيت يسكنو فيه ماكل  يعني فلوس 

يكلو ويعيشو منها وعلاج وملابس وكده ذاد كمان انتي  

ليكي حق انك تخدي نفقه علشان  بترعي الاولاد دي 

وبتخدميهم

  ولوطلقك تاخدي بقة نفقة متعه القواضي دي بقا 

بتطول شوية بس بتضمن حقوقهم وبتاخديها من وقت ما 

بترفعي القضيه مش وقت ما ببتحكم فيها نهائي

 فهمتي كده 

فاطمة ..كل ده من حقي أنا 

أسامة.. اه يافاطمة وانا بقولك كده علشان صدقيني لو جيتي 

اسكندرية مش هتعرفي تعملي كده وانا مش ضامن ممكن 

يمضيكي علي وصلات امانه زاي ما طلقته عملت فيه أو 

يكرهك في عيشتك. يخليكي تتنزلي عن كل حقوقك 

قفلت مع اسامة واتصلت بخالي قولتله عايزك ضروري والنبي 

مفيش نص ساعة جيه حكتله كل حاجه وقولتله انا غلطانه 

واستاهل ضرب الشبشب وكل العبر فيا بس ساعدني أنا 

مليش غيرك قالي اهدي وانتي واثقة في أسامة ده قولتله لو 

عايز تكلمه وتتاكد منه بنفسك كلمه وفعلا خد رقمه وكلمه لما 

نزل وفهم منه الموضوع وفعلا تاني يوم

 خالي عده عليا ورحنا لمحامي اخد مني القائمة وشهادة 

ميلاد ولادي الاتنين وعنوانه وكل تفاصيله

 وقالي أنا هرفع القائمة الاول ناخد بس 

حاجتك ودهبك قولتله أنا عايزة حاجتي بس 

خالي قال للمحامي قائمة بنت اختي كاملة تيجي ده كان عايز 

ياخد ورثها ويرميها بعيالها  وفعلا المحامي اشتغل 

وهيثم جيه ياخدني خالي جيه حضر القاعدة وانا قولتلهم 

اني لسه بحبه وعايزاه وخالي زعق وخلاني اخش جوه وانا 

مثلت اني مغصوبه علي كده ومش ب أيدي

 ونزل وكلمنيوكلمني وقالي ينفع كده اروح من غيرك قولتله بيعيروني أنهم 

بيصرفو عليا وعلي عيالي انا هاخد فلوسي واعمل اي مشروع  

أن شاء الله سوبر ماركت

 قالي التاكس احسن وفي اي وقت تبعيه ترجعلك فلوسك 

قولتله أنت تشغله بقا ياحبيبي قالي هما يكفو يجيبو تاكس 

قولتله. هما 180الف قالي كويس اوي 

بصي حبيبي علشان عدل الله احنا نكتبه شركة بنا بس انا 

بنسبة 51%, قولي ليه قولتله ليه  قالي علشان في الترخيص 

والمرور اعرف ارخص أنا من غير ما تيجي معايا 

وتتشحططي 

قولتله ياحبيبي أنا مش عايزه غير انك ترجع 

تحبني وتهتم بيا زاي زمان 

قالي بصوت عالي هو خالك صرف كام قولتله بيقول 8000 

قالي يالهوي كل ده 

قولتله كله بسبب بعدك عني انا تعبت وكنت بعلق محاليل 

واتحجزت في المستشفي وتحاليل واشاعات  وانت حتي 

مكلفتش نفسك تسأل ولا تطمن قالي الف سلامة عليكي 

ياحبيبي

 الف ايه بقا 8000 سلامة عليكي ياحبيبتي 

ضحكت ضحكة صفرة 

 قالي المره الجايه هدهمله بس انتي 

مهدي  ل امك الموضوع بقا وحاولي تخديهم منها قولتله حاضر 

المحامي بعتله الاخطار علي  عنوانه الي في البطاقه بيتهم 

القديم 

 ومحدش بيستلم  وكان كل ما يكلمني مردش ويكلم 

خالي أو امي وهما يريحوه بالكلام لحد ما  كلمني وقالي اني 

الحكومة بتدور عليه ولما صحبه سال عرف اني القضية أنا 

رفعها 

قالي هسافر ل اختي وابقي وريني هتعرفي توصلي ليا 

ازاي 

قولتله لو راجل روح علشان اجي اقعد في شقتك 

وادورها زاي طلقتك قالي مين ضحك عليكي وقالك الكلام ده 

قولتله هي الي قالتلي اتجنن وفضل يشتمني ب اهلي 

ويشتمها  قولتله وحياة امك لدفعك تمن اهانتك وشتمتك دي 

غالي اوي بس اتقل
يتبع


تعليقات

التنقل السريع