القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري البارت الثامن عشر بقلم ابو السلاطين في موسوعة القصص والروايات



البارت الثامن عشر💥

بقلم ✍️ سلطان زماني+

بعد ما مشيو مسكت التليفون عايز ألم اخواتي وولاد  عمي ونروح نربي الكلاب دول

عقلي ..لو كنت اخدت الموبيل بتعها ياغبي كنت فضحتها

وطلقتها زاي الكلبة واتنزلت عن حقوقها


أنا. .انت مش شفت خربشتني ازاي ووشي كله كان بيجيب

دم ...حطيت ايدي علي وشي ودخلت ابص في المرايا

اتخضيت وشي متقطع متبهدل اخدت دش وكل شوية ابص

علي وشي في المرايا مش عارف اكلم مين واقولهم وهروح

الشغل ازاي كده اتصلت بالصيدلية وقولتلهم اني عندي

خرابيش في وشي وبعتولي مرهم وحاجات حطيت منها

ونمت صحيت تاني يوم بعد الضهر لقيت اخويا مكلمني وامي

عايز ارحلهم بس محرج ومكسوف هقولهم الي في وشي ده

من ايه وكمان شكلي قدام الجيران والشارع اكيد سمعو

الشتايم والزعيق وشفوها وهي نزله بالشنط مع اهلها فضلت

قاعد محبوس حتي الشباك مش بفتحو بجيب اكل دليفري

وكمان أمد ايدي من وراء الباب اخد الحاجه واحسبه ولا اكني

ست وخايفه فضلت علي الحال ده يجي 10ايام وشي خف

شوية ولسه في حاجات بسيطة باقيه وحشني الشغل

والشارع وعايز اروح ل امي اترمي في حضنها واقعد معها

يومين واتحامه فيه واحس بالامان في وسطهم لبست ونزلت

كانت الساعة 4 الفجر قولت فرصة انزل والناس نايمة واطلع

علي طول اشتريت سجاير واكل وعصير وطلعت لقيت مريم

بعتالي علي الواتس

بقلم ✍️  #سلطان_زماني

انت هتطلقني بالادب وتديني حقوقي ولا اوريك قلة الادب

علي أصولها وفي الاخر هتطلقني برضو

_ ايه هي حقوقك دي ..وحقي أنا فين

مريم ..حق مين يا ابو حق أنا مردتش اعمل محضر واحبسك

قولت يابت ده مهما كان برضو كان جوزك


_ كان جوزك

مريم ..هو انت فاكر اني هرجع لواحد شكاك ومريض وقليل

الادب ذيك

_ شكاك ومريض ده انا شيفك بعيني وسمعك في ودني

مريم ..أنا لو مكانك أطلق الصراحه انت مينفعش معاك غير

وحده زاي زينب الي جننتك وخليتك تشك في كل الستات

_ متجبيش سيرتها علي لسانك تاني

مريم قطيعه تقطع سيرتك وسيرتها طلقني بالادب احسن لك


_ يعني انتي كل الي فارق معاكي القايمة والمؤاخر والدهب

إنما أنا لا


مريم ..حقي ومش هسيبه لواحد مريض ذيك هبعتلك رقم

خالي وبودي تتواصل معاهم علشان أنا هعملك بلوك دلوقتي

ومش هتعرف توصلي تاني


_ لا قصدك علشان تعرفي تفجري برحتك وتعملي الي علي كيفك


مريم ..الفاجرة تبقا امك وانت ابنها يا حوده ونصيحه ليك

اوعي تغلط فيا قدام بودي بدال ما يعورك ده مستحلفلك

ومستنيلك غلطة

_ماشي ياوطية أنا هربيكي انتي وبودي بتاعك ياوسخه

ياعديمة الشرف ياخسيسة

مريم ..  يلا بقا شااااو يامريض ياناقص


عملت بلوك وانا اتعفرت وحالتي رجعت تاني تبوظ وحسيت

بقلق وخوف هموت من الفكر رحت قفلت الباب بالمفتاح

وحطيت كرسي الانترية وراء الباب خايف تجيب حد يقتلني

وقولت الصبح لازم اغير الكالون بتاع الباب

يتبع

البارت التاسع عشر من هنا  

تعليقات

التنقل السريع