القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري البارت الثامن بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات


 💥البارت الثامن💥

بقلم ✍️ سلطان زماني 

سبتهم ونزلت هموت واشوف زينب علشان اولع فيها وأزلها 


واشرب من دمها علي الي عملته فيا انا تضحك عليا وتطلع 


بتوقعني في الكلام وتخلي ابويا وعمي يغسلوني وانا في 


السن ده ماشي يازينب صبرك عليا 


طلعت البيت اول مره يكون كده هادي دخلت اخدت شاور 


وطلعت لقيت مريم بتتصل وانا ل اول مره مش قادر ارد ولا 


عارف ارد 


 حاسس اني لسان اتشل هقولها ايه طيب اني مش 


راجل ومليش كلمة ..اني مراتي ضحكت عليا وطلعت 


بتوقعني ولا اقولها انهم هياخدو شقتي ونص مرتبي وهطلق 


زينب رحت كلمت ريهام صحبتي 


ريهام ..اي الموزة مش عايزة ترد عليك تاني وعايزني اكلمها 


قول قول ما أنا عرفاك بتاع مصلحتك


_ لا مش كده انا عايزك في حاجه تانيه خالص 


ريهام ..حاجه ايه قلقتني


_انا بنهار ياريهام بضيع هموت لو مطلعتش الي جوايا وحكيت


ريهام ..يابني يخربيتك في أي ما تحكي وقعت قلبي 


_مريم بتضيع مني اهلي خربو الدنيا معايا وكمان زينب 


طلعت كدابه عملت نفسها موفقة علشان تعرف كل الي جوايا 


عمرك شفتي خبث كده 


ريهام.. يابنت الايه يازينب ده طلعت مش سهلة 


_عايزة تطلق وهتاخد الشقة ونص المرتب كمان 


ريهام ..اقولك علي حاجه وتسمع نصحتي


_قولي 


ريهام ..رجع مراتك وخليك في حضن ولادك مش جايز دي 


إشارة من عند ربنا علشان يبعدك عن مريم


_انتي ايه الي بتقوليه ده انا اتولدت علي ايد مريم قبلها 


مكنتش عايش كنت ميت بالحيه 


ريهام ..كله الا اني تخرب بيتك وعيالك يضيعو أنا هكلم مريم 


واخليها تبعد والي مترضعوش علي نفسها مترضعوش علي 


حد


_تكلمي مين يا ريهام . تصدقي أنا غلطان اني كلمتك وقولت 


افضفض معاكي اوعي تعرفيها حاجه ياريهام


ريهام ..يابني أنا لما عرفتك عليها والله ما كنت أتصور انك 


تقع في حبها ما أنا معرفها علي وائل ومدحت محبوهاش ليه 


_ مدحت ووائل عرفنها  من امتي 


ريهام ..معرفه سطحيه عادي بيسلمو عليها ذيك كده ..انت بقا 


الي شبطت فيها معرفش ازاي وانت متجوز


_ أنا هتجوزها ياريهام والي يحصل يحصل 


ريهام. .اخر مره هقولهالك رجع مراتك وعيالك يامحمود زينب 


زاي مريم زاي أنا كل الستات واحد بل بالعكس الي زاي زينب 


مراتك دي نادر بصراحه لما تلاقيها 


_ لعلمك بقا ضفر مريم براقبة الف من زينب وانتي  بتقولي 


اني كلهم واحد لا ياريهام 


مريم حاجه تانيه نفس الاخلاق واحترام وأدب زينب  اه


ريهام ...هههههههههه كمل كمل


_اي بيضحك ياريهام دلوقتي 


ريهام ...كمل كمل والنبي عايزة اعرف 


_ الفرق بنهم اني مريم بتحس بيا وبتفهمني واحساسها 


ومشاعرها شغالين مش عطلانين زاي زينب 


ريهام ..ل اول مره احس اني لو بيتك اتخرب هيكون بسببي 


أنا  مني لله يامحمود اني عرفتك عليها علشان خاطري رجع 


مراتك وسيبك من الاوهام دي 


_ ريهام أنا هقفل علشان هي بتكلمني علشان خاطري 


متقوليش حاجه من الي قولتها دي


ريهام ..برضو مفيش فايدة فيك ع العموم انت حر 


قفلت ورحت عملت كوباية قهوة وولعت سيجارة واتصلت ع 


مريم ويت بعد كام دقيقة ويت قلقت بتصل ب ريهام لقيتها 


هي كمان ويت عرفت انها بتتكلم معها فضلت قاعد علي 


اعصابي وقلقان ومستني اتصالها وفعلا بعد ربع ساعة اتصلت


مريم ..ممكن افهم في ايه 


_ هي ريهام حكتلك حاجه يامريم 


مريم ..أنا بسألك انت ومليش دعوه بحد


_ أنا غلطت فعلا اني حكيت مع ريهام  


مريم ..أنا كنت عارف اني امي كلامها صح. انك بتلعب بيا 


_ اي الي انتي بابتقوليه ده يامريم بدال ما تقفي معايا 


وتهوني عليا الي انا فيه


مريم ..لا ما أنا بقا يتقالي اني خرابة بيوت وخطافة رجالة 


_ مين الي قال كده 


مريم ..ريهام هانم لسه مبهدلاني وقالتلي ابعد عنك 


_ أنا كده كده مكنتش مرتاح مع زينب وكنت هطلقها يعني 


بيكم من غيركم كنت هطلقها مش انتو السبب يعني 


مريم .  ببكاء وكسره ..أنا اسفة يا محمود انا هبعد واتمنالك 


كل خير 


_ اي تبعدي دي يامريم بالسهولة دي تبعيني 


مريم..مش هقبل اني تخرب بيتك ولا يتقال عني الي قالته 


ريهام ده 


_حقك عليا انا مريم أنا تعبان ومخنوق اوي ممكن اشوفك 


واقعد معاكي شوية


مريم ..علشان خاطري بلاش احنا لازم نبعد عن بعض انا مش 


عارفه ازاي وليه حبيتك وعذبت نفسي وعلقت نفسي بجد 


مش ليا اصلا 


_ ممكن اعدي عليكي حتي لو بس هشوفك محتاجلك اوي يامريم 


مريم ..بسرعة طيب قبل ما ماما ترجع من عند خالو 


قولتلها هشوفك تحت ولا فين قالتلي اطلع يامحمود بس 


بسرعة  لبست هدومي وطيران علي شفتها 


......

يتبع ملحوظة مهمة جدا الأجزاء الاخير مش هتوصل غير


لاكتر ناس اتفاعلو وعملو شير للقصة..

البارت التاسع من هنا

تعليقات

4 تعليقات
إرسال تعليق
  1. انزل بالبارت التالى بسرعة لو سمحت
    النوع ده من الرجاله خاين وناكر للجميل وزباله

    ردحذف
    الردود
    1. عيوني حاضر تصدقي كل الرجاله خاينين بس سؤال بيخون مع مين مش مع ست برضه

      حذف
  2. الرجل اتهبل فعلا كيدهن عظيم بس انا مو منهم والله

    ردحذف
    الردود
    1. هههههه وانا كمان مش خاين 🤣🤣🤣🤣🤣

      حذف

إرسال تعليق

التنقل السريع