القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اغتصاب مع موافقة الأهل البارت الخامس والسادس بقلم شهد زكريا في موسوعة القصص والروايات


Part 5: 
هل يخمد الفراق لهيب الحب ام يزداد اشتعلاً ؟!
هل يبقي الحب رغم الزمن ام يموت ؟؟؟؟!!!!

Shoshka

فريدة برتباك : ها اه اتفضلوا 

ودخلت و فاء و صفاء الي داخل الغرف و في مكان اخر تحديداً في احدي منازل المهندسين كان يوم كنان مع تلك  التي تدعو اسيل

اسيل  بتساؤل : كنان مالك انت بتفكر في ايه 

اخد كنان نفس طويل ثم قال : مفيش حاجة 

اسيل  : طب انا هقوم اخد شاور 

ودخلت اسيل الي المرحاض و خرج كنان الي مكتبة و فتح الاب توب 

نرجع عند فريدة تاني 

وفاء كانت بتحاول تطمن فريدة و فريدة حكتلهم ازاي اتجوزت كنان و ازي مامتها ماتت و بعد ربع ساعة من حديث المتواصل .....

وفاء : يعني انتي مش عايزه تروحي شركة نهائي 

فريدة بحزن : اه..  اصل هروح ليه مهو معاه مراته 

صفاء : بس شركة بتاعتك و انتي مرات قدام ناس 

غمضت فريدة عيونها قليلاً وكانها تمنع دموعها من نزول ثم اخذت نفساً طويلاً وقالت : شركة مش بتاعتي شركة بتاعته لان هو اللي كبرها بشكل ده و كمان اه قدام ربنا مراته بس مظنش انه عاوزني اكون مراته و كمان يعني عادي مهو معاه اللي متجوزها و بيحبها خلاص مش مهم انا انا هتجوز لمده 6 شهور 

وفاء قربت و احضنت فريدة وقالت : ربنا يهدي حالك بجد ربنا يقويكي و اكيد هتلاقي اللي يحبك هو انتي خريجة ايه 

فريدة : إعلام خريجة الا ترم 

صفاء : ربنا معاكي طب احنا هننزل نام حضرتك عايزه حاجة نعملهالك 

فريدة بحزن شديد : لا شكراً تقدروا تنزلوا وشكراً علي كلمكوا تصبحوا علي خير 

صفاء و وفاء : وانتي من اهل الجنه 

ونزل وفاء و صفاء الي غرفهم و تلك الطفلة ذهبت تكتشف تلك القصر

ابدت فريدة تفتح الغرف و لكنها كان معظمها فارغ و طلعت الي سطح القصر و جلست علي الارض تحدث نجوم و تحدث والدتها أيضاً 

فريدة بحزن : انا كويسة يا ماما متقلقيش عادي يعني هعتبر نفسي محبوسه لمده 6 شهور مش حوار وكمان ايوا يا ست سبتيني و طلعتي عند نجوم انتي لوحدك.....  ابدت فريدة تبكي لا تعلم هل تبكي علي فراق والدتها ام علي زوجها ام علي وحدتها 

فريدة ببكاء: وحشتيني اوي مش عارفة اتصرف ازاي حتي سلطان زيتون ده مش جيبلي تلفون وتلفزيون اللي تحت ده كله انجليزي مش عارفه ثقافه اهله ايه ده

كنان بضحك : مصري يا ملوخية 

فريدة مجرد ما سمعت صوت كنان قامت من مكانها

فريدة بفزع : اعوذ بالله من غضب الله ايه في ايه جيت امته انت وفين الرنجة اللي كانت معاك 

كنان بمكر : ومين قالك اني جيت حتي تعالي كدا اضربيني...  انا جوزك اللي في خيالك 

فريدة بحزن شديد : حسيت اصلاً انك خيالي اصل هتسيب الرنجة اللي كانت معاك و هتجيلي...  انت بتحبها هي مش بتحبني انا وكمان يعني انا مش حلوه اوي يعني عشان تبصلي و تفضل معايا

كنان شدها لحضنه و هي بمجرد ما حضنها فضلت تعيط : اعمل ايه يا ربي اعمل ايه انا تعبانه اووي 

ظل كنان محتضنها و بعد 10 دقايق من بكاء نامت تلك الطفلة و حملها كنان الي غرفته و بدل ملابسه و نام بجوارها وهو يبتسم علي تلك الحمقاء التي احبته من دون ان تعلم 

فلاش باك 

جبل : ايه  اللي مصحيك بدري كدا 

كنان : من صوت المهم يا جدي انا هطلب طلب منك 

جبل : خير 

كنان : انا عايز شركة مراقبة تروح الڤيلا قبل نا نوصل تحط كاميرات في كل الاوض و السطوح و الجنينه و يكونوا متواصلين بلابتوب بتاعي او تلفون

جبل : وده ليه بقا...  وكمان قصر مش ڤيلا انا اشتريت قصر باسم فريدة 

كنان بذهول : قصر يا جدي...  عايز اطمن عليها محدش ضامن ايه ممكن يحصل 

وعندما فتح كنان الابتوب دخل علي غرفه فريدة و استمع الي كلمها و حس ان تلك الطفلة تحتاجة مش تلك الافعه التي بداخل ..... قام كنان بدل ملبسه و خرجت تلك الافعه 

اسيل باستغراب : انت رايح فين 

كنان : انتي طالق وورقه اللي كنا كتبنها قطعتها و تلمي هدومك و تغوري و رصيدك في بنوك متجمد 

وذهب كنان الي تلك الطفله وتلك الافعه ذهبت ولكن هل سوف تعود تلك الافعه ام لا 

يوم جديد علي ابطالنا 

استقيظ كنان من نومه نظر حواله وجد تلك الطفله تنام علي زراعيه ابتسم و قال في نفسه : معقول هتخليني اتغير ......معقول احبك ...مش عارف ازاي طلقت اسيل و جتلك...... مجرد ما سمعت صوتك وانتي زعلانه حسيت ان قلبي وجعني..... 

في ذالك الوقت دخلت وفاء ل غرفة فريدة و كانت لا تعلم ان كنان موجود من الامس 

وفاء : فريدة اصحي الفط.... كنان بيه 

كنان بهمس خوف ان تستقيظ : شششش انزلي انتي و و قت ما تصحا هتفطر 

ونزلت وفاء الي الاسفل و كنان كما هو بيتأمل ملامحها و بيبتسم و بعد دقائق استقيظت فريدة 

كنان بابتسامة: صباح الخير كل ده نوم 

فريدة بنعاس: صباح الن....  

ادركت فريدة وجود كنان و قفزت من علي الفراش الي الارض و كانت في حالة صدمة 

فريدة : انت انت ازي هنا

وقف كنان و وقبل جبهتها بحنان وقال... :  جيت امبارح لما كنتي علي سطوح 

فريدة بذهول : يعني امبارح ده كان بجد وكنتش بتخيل حاجة صح 

كنان ضمها بقوة الي حضنه : اه صح حسيت انك زعلانه فا طلقتها و سبتها و جتلك ومعرفش ليه بس حاسس اني مش هقدر انام من غير ما احضنك..... 
اه بقلنا يومين مع بعض بس مش عارف مالي...  مش عارف اتحكم في نفسي و قلبي ... من اول ما شوفتك وانا حاسس اني اعرفك من زمان فيكي حاجة جذبتني و ملكت تفكيري 

فريدة كانت بتحاول بكل قوتها تبعد عن حضنه ولكن دون جدوي 

كنان : انتي ساكته ليه 

فريدة : ابعد عشان اتكلم 

و ابتعد كنان عنها ثم جلس علي احدي مقاعد : بعدت قولي ايه رأيك في كلامي 

فريدة بخوف و حزن : اللي انت فيه ده اسمه رغبه مش اكتر انت .... عقلك مش قادر يستوعب ازاي في بنت رفضتك و مش عايزاه تخليك تسلمها...  انما بقا موضوع انك طلقت..  ف انت طلقتها عشان قلبك اداك إشاره انها مبتحبكش و لا انت بتحبها و عادي يعني الله اعام يمكن متجوز غيرها او مش متجوز ...  الكلام اللي انا قولته امبارح كانت مجرد تخاريف مش اكتر.....  انا وافقت علي جواز عشان ابعد عن بابا مش اكتر ولا اقل....  احنا متجوزين لمده 6 شهور و في وقت ده انت حر في كل تصرفاتك..  وملكش دعوة بيا نهائي ومش عايز تعرف الناس اني مراتك عادي علي فكرة انا مش هروح شركة وهرجع كلية بتاعتي و بس ده رأي في كلامك حاجة تاني 

كنان بحزن : لا مفيش حاجة انزلي افطري و انا همشي سلام 

وذهب كنان الي مكانه المفضل و فريدة فضلت في غرفتها تبكي علي حظها

وصل كنان الي مكانه مفضل و هو عبارة عن شقه ل شهواته

احدي الفتيات : وحشتني يا روحي فرحت انك بعتلي كنت وحشني اوي بجد 

كنان بشمئزاز : وانتي اكتر يلا بقا اثبتيلي كنت وحشك ازاي .......... 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


# اغتصاب مع موافقة الأهل 




Part 6: 
أشعل شموع الحب وأرسل لك أشواق، وأكتب على العنوان لعيونك أنا مُشتاق

و بعد عدة ساعات نزلت فريدة الي الاسفل تكتشف ذالك القصر فهو كان في غاية الجمال .... كانت تنظر بذهول ل هذا الجمال و ثم ذهبت الي صديقها   
فريدة : لو سمحت فكه 

الحارس : مينفعش يا هانم يتفك كنان بيه امر بكدا 

فريدة بجديه : بقولك فكه انا هنا صحبت البيت و بقولك فكه بدل ما افكه انا 

الحارس  بستسلام : حاضر يا هانم هفكه 

فريدة امرت الحارس ان ينصرف و ذهب الحارس لكي يبلغ ذالك السطان  بما حدث 

فريدة : ازيك يا قمر  جيت اقعد معاك شويه بما انك وحيد زي مش عارفة اتكلم مع مين بجد مخنوقه 

ثم طلعت من جيبها تفاح  وطعمته و تتكلم معاه و بعد نصف ساعه من الحديث المتواصل مع الحصان 

فريدة : صدعت صح معلش بس معنديش حد احكي معاه استحملني انا هقوم انام و انت نام و بكرا نكمل

أمرت الحارس ان ياخذ الحصان 

وفاء مسرعة الي فريدة : كنان بيه جيه 

فريدة حاولت تخفي ابتسامتها : اعمل ايه يعني ... المهم هو في اكل ايه 

وفاء بصدمة من رد فعلها : ها...  اللي تؤمري بيه هيتعمل حالاً 

فريدة : عايزه اندومي 

وفاء بصدمه : عايزه ايه 
فريدة : اندومي 

كنان بصوت عالي : وفاااااء  ادخلي جوا انتي 

وفاء بهمس : البسي الله يكون في عونك 

فريدة بخوف : لبست يا اختي

كنان بعصبية : انا مش قولتلك ادخلي 

وفاء بخوف : اسفه لحضرتك هدخل حالاً 

فريدة بهمس : اول مره اشوف بني ادمه بتخاف من سلطان زيتون مغرور 

كنان : بتقولي ايه سمعيني 

فريدة جمعت قوتها : ولا حاجه خير عمال تزعق ليه 

كنان مسكها من دراعها بقوه و قرب منها : ازعق او لا براحتي و كمان متنسيش نفسك انتي مراتي 

فريدة حاولت تخفي دموعها : براحتك في حمام مش هنا يا سلطان و كمان مراتك علي الورق و متنساش ان كلها 6 شهور و هتطلقني 

كنان مسك دراعها بقوة و بيده تانيه ابتدأ يلمس جسمها : طب ما تيجي كدا اثبتلك انك مراتي 

فريدة خافت من لمسته و فجاه طلعت سلاحها السري من جيبها  و رشت علي وش ذالك السطان: ايدك لو اتمدت تاني هرش اكتر علي عيونك وهعميك متنساش نفسك و ابقا روح لدكتور اتعالج عنده من الارف آللي عندك ده و ابقي اكشف نظر يمكن تعرف تفرق بين بنات الناس وزباله اللي بتنام معاهم 

كنان : عيوني ماشي يا ملوخية كلب لو هتيجي بمزاجك وهتشوفي وانا اللي هقولك لا 

فريدة : الطموح حلو 
ثم صرخت فريدة بأعلى صوت حتي يجتمع الحراس : الحقووووووا كنان بيه اتعماااااا

كنان : هطرش من صوتك يخربيتك 

و اجتمع الحراس و خدو كنان الي داخل القصر  و ثم اتصلوا علي دكتور الخاص بذالك السطان 

دكتور : الحمد لله التهاب بسيط .... بس ايه حصل 

فريدة حاولت تتصنع البكاء :  يا دكتور انا قولتله بلاش إنما هو مسمعش ورش علي عيونه..  انا فضلت اقوله بلاش هتتعمي مكنش مصدقني وقالي اني مبعرفش  اعمل بخاخه فلفل 

كنان بصدمة : انا قولت كدا 

دكتور : يعني بخاخه اللي كانت ممكن تعمي كنان باشا دي انتي اللي عملاها 

فريدة : أيوا زي ما حضرتك المتحرشين كتروا ف بدافع عن نفسي ايه ما أدفعش 

كنان : لا يختي دافعي 

دكتور : معاكي حق يا بنتي طب عملتيها ازاي عشان اعمل ل بنتي واحده زيها 

فريدة: شطه زيت ماشي و تجيب قرون شطه سوداني و فلفل حراق اخضر و احمر و يا سلام لو جبت الفلفل الاحمر الصغير ده و تضربهم في الخلاط جامد و عليهم فلفل اسود و بس 

كنان : وبس يا شيخه حسبي الله ونعم الوكيل اللي هيتحرش بيكي هيتحرش علي ايه معندوش نظر 

دكتور : طب بعد اذن حضرتك انا همشي سلام يا مدام و الف سلامة عليك يا باشا 

كنان : وفاء اجمعي كل اللي في بيت حالاً 

و بعد خمس دقائق اجتمع جميع الحراس و الخدم 

فريدة : تحب اساعدك 

كنان : لا يختي ابعدي كدا اللي بيساعد العباد ربنا 

وقف كنان بكل شموخ و ثقه :  اعرفكوا دي مراتي فريدة الكل هيسمع كلامها بلحرف و ممنوع تخرج برا القصر من غير ما اعرف و من نهاردة الحراسه هتشدد علي القصر لو اتعورت هحسبكوا و بنسبه للمطبخ فريدة متتدخلش المطبخ هتفضل قاعده و مفيش حاجة اسمها الاكل اللي تؤمري بيه الاكل اللي انا محدده هو اللي هيتعمل و القصر كله متراقب بالكاميرات يعني اي خطوه فريدة هتعملها وانتوا مقولتوش عليها هعرفها و هتتحسبوا...  فريدة ليها كل يوم ساعه تقعد مع كنان الحصان وهو مربوط 

فريدة : وماله مش عيب حضرتك تحب تتحكم في حاجة تاني في حياتي 

كنان : كل واحد يروح شغله 

فريدة بصوت عالي : اقفوا مكانكوا....  كل الهري اللي اتقال ده مفيش منه..  انا هخرج اقعد مع الحصان برحتي و هجيب مدرب خيل يعلمني اركبه ... كل يوم ساعه 7 صبح هجري ساعه هجري فين معرفش الحراسه تتصرف...  و الاكل برحتي بقا حتي لو انا اللي هطبخ مفهوم 

كنان ضحك علي تلك العنيدة : سمعتوا  كلامها يتنفذ كل واحد يرجع مكانه 

الكل اتصدم من رد فعل السلطان 

فريدة بخنقه : انا هنام تصبح على خير 

كنان : استني عايزك...  عرفت انك هترجع كليه عشان اخر ترم ... وسمعت انك عايزه تلفونك صح 

فريدة : صح 

كنان : بكرا هجبلك تلفون و اطلعي نامي عشان هتروحي بيتك تجيبي هدومك و هنروح كذا مشوار 

و صعدت فريدة الي غرفتها حتي تنام و صعد سلطان الي غرفة حتي ينام مع طفلته 
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

يوم جديد علي الابطال و هنعرف شخصيات جديده واسرار جديده 

استقيظت فريدة من نومها في تمام ثانيه ظهراً و استقيظ كنان و تناولوا الافطار معاً  

كنان بجديه : هنروح الشركة عملت اجتماع عشان يتعرفوا عليكي اطلعي البسي هتلاق فستان اسود علي سرير البسيه بسرعه وانزلي

و بلفعل صعدت فريدة الي غرفتها و ارتدت الفستان ونزلت 


كنان في نفسه : ياربي علي جمال طب البسها ايه دي عشان تبقا وحشه اعمل فيها ايه يارب صبرني 

فريدة : بتقول حاجة 

كنان : لا امشي خلينا نخلص 

و بعد نص ساعه تم الوصول الي شركة كنان نزل كنان و فريدة من السياره تحت انظار الجميع علي تلك الطفله الجميله 

مسك كنان ايديها ودخل الغرفة الاجتماعات و قال : الاجتماع ده جميع المواظفين و فروع الشركة بتتفرج عليه...  المهم احب اعرفكوا فريدة هانم مراتي و تملك نصف الشركات و الاملاك.. كل اللي هتقوله هيتنفذ بالحرف و دلوقتي نقدر نبتدي 

و بعد ربع ساعه من الكلام علي الشغل 

نادر صديق كنان : كدا احنا محتاحين وجه اعلامي جديد ومش معروف للناس 

كنان : نزلوا علي المواقع وهنلاقي 

نادر : مهو مقدمناش غير يومين و ولو جبنا حد معروف هياخد مبلغ كبير واحنا في اذمه 

فريدة : احم انا اقدر اساعد 

كنان : نعم 

نادر : حضرتك بتعرفي في فاشون 

فريدة بتوتر : لا بس انتوا بتقولوا محتاجين حد ميخدش فلوس ومش معروف ... وكمان مش موجود خبير ازياء و الميكياچ صح يبقا محلوله 

كنان : اقعدي يا فريدة ربنا يهديكي احنا بنتكلم بجد دلوقتي مش وقت هزارك 

فريدة : وانا بتكلم بجد واظن لسا قايل ان كلامي يتنفذ صح يبقا تجهزوا نفسكوا و بنسبه للدعايه امرها سهل ممكن حد يكلم كام فاشون بلوجر من علي الانستا و اعمل اكونت علي الانستا و يعملولي شير للاكونت وكدا هيكون ناس كتيره شافت استيل الهدوم و اسم شركة طبعا و كدا هتكون شهره ببلاش

نادر قرب من كنان وهمس : مراتك بتفكر علي فكره 

كنان : اسمعوا كلام الهانم وربنا يستر علينا الاجتماع خلص بكرا من ساعه 8 يكون كل حاجة جهزه 

وقف الجميع كي يرحبوا ب فريدة و بفكرتها و في ذالك الوقت رن هاتف كنان 

كنان : كل ده 
دكتور : اسف يا باشا بس تحاليل بتاخد وقت 

كنان : مش بنتي صح 

دكتور : لاسف يا باشا البنت دي طلعت بنتك 

كنان : طلعت بنتي ازاي 

فريدة بصدمة : انت مخلف 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,



تعليقات

التنقل السريع