القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري البارت العاشر بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات


💥البارت العاشر💥

بقلم✍️ سلطان زماني 

فضلت سهران مع مريم لحد الساعة 3 بليل


 وبعتتلي صور ليها وريحتني علي التليفون قمت الصبح 


الساعة 8 بالعافية طبعا لا فطار ولا عارف هلبس ايه لبست الطقم بتاع امبارح 


ونزلت رحت الشغل اول ما شفت ريهام بصتلها بقرف ولا 


اكنها عدوتي 


وهي لاحظت وقالتلي صباح الخير يامحمود 


_ صباح النور يا ريهام 


ريهام ..والله أنا كان قلبي عليك وهمي كله مصلحتك 


مكنتش. متخيله اني العبة تقلب جد


_ لعبة ايه ياريهام 


ريهام ..مريم كانت بتقعد تحكيلي كل حاجه بينكم حتي الي 


حصل في شقتها كل حاجه يامحمود بس عمري ما اتخيلت 


انك تضحي ب ام عيالك وعيالك علشانها


_ وهي ليه تحكيلك اصلا حاجه زاي كده 


ريهام ..مريم زاي اي وحده مطلقه هتموت وتتجوز حاولت 


مع مدحت ولما لقته مش بتاع جواز وبيتسله بعدت عنه 


وانت الي شبطت معرفش ليه


_ انتي ازاي تقولي علي مريم كده ..بقا علشان تكرهيني فيها 


تطلعيها بالبشاعة دي انتي ايه ياشيخه


ريهام ..يابني افهم أما المفروض مقولكش الكلام ده ومريم لو 


وصلها الكلام ده هتزعل مني ومش هتعرفني تاني وانا والله 


كل الي فارق معايا بيتك وعيالك افهم بقا 


_ هي كده كده مش هتعرفك تاني ولا انا كمان انتي كرهالي الخير زيهم


ريهام ..والله الخير مع ام ولادك وولادك


 مريم مش هيجي من وراها خير واديك شايف اول القصيدة 


كفر اهو بتخرب بيتك علشانها


_..اخر مره هقولك ابعدي عن طريقنا وخليكي في حالك اتفضلي بقا روحي شوفي شغلك


ريهام ..برحتك يامحمود برحتك

بقلم ✍️#سلطان_زماني

شوية ولقيت مدحت جاي وقالي عايزك بعد الشغل شوية 


قولتله خير يامدحت قالي ياعم عايز اقعد معاك شوية 


خلصنا الشغل وطلعنا علي شقتي ودخلت عملتله قهوة 


مدحت ..ايه ياعم حوار انك هتطلق وهتتجوز ده


_ هي ريهام قالتلك 


مدحت.. اه ياعم دي من ساعة ما عرفت انك هتخرب بيتك 


وهي متوتره واعصابها زاي الزفت


_الحسنة الوحيدة الي فاكره ليها أنها عرفتني علي مريم 


مدحت ..ياصحبي لم دورك وفكك وعيش معها الحظة وفكك 


منها ورجع مراتك وعيالك مريم دي مش شبهنا


_ تقصد ايه ب مش شبهنا دي 


مدحت ..اقصد انها مش هتنفعك وبتشتغلك وبتضحك عليك


_ انت ريهام مسلطاك عليا بقولك ايه انا مش نقصك انت كمان


مدحت..يعني انت ياصحبي لو لقتني هتجوز وحده مش 


كويسة وانا باخد رايك مش هتنصحني وتوعيني


_حسك عينك تقول ع مريم نص كلمة وبعدين أنا مخدتش 


رايك اصلا 


مدحت..علي العموم أنا كان واجب عليا اقولك بحكم الصداقة  


والاخوه الي بنا  والقرار الاول والاخير ليك هستاذن أنا يا ابو 


الصحاب

بقلم ✍️#سلطان_زماني

وصلت مدحت وانا مش قادر ارفع عينه في عينه وحاسس 


اني جبان وضعيف أو مكسوره عيني وفي نفس الوقت عقلي 


رافض يصدقهم أو يهتم بكلامهم وفضلت قاعد كلام مدحت 


وريهام كل شوية افتكره سبت الموبيل في البيت ونزلت 


قولت اتغدا واتمشي شوية بالعربية عايز انسي كل الي حصل 


والي اتقال النهارده .معقول مريم بتضحك عليا وبتشتغلني 


طب واحساسها وونظرة عنيها الي كلها حب وحنان وشوق ليا 


معقول تكون زينب بتكلم ريهام من ورايا وهما متفقين مع 


بعض يكرهوني في مريم أنا هتجنن مطولتش برا ورجعت 


البيت ومسكت موبيلي واول حاجه عملتها كلمت مريم 

بقلم ✍️ #سلطان_زماني

مريم ..حوده حبيبي عامل ايه 


_ بحزن ..الحمد لله يامريم وانتي 


مريم.. مالك ياحبيبي صوتك متغير ليه 


_ اتخانقت مع ريهام ومدحت بسببك


مريم ..بسببي أنا 


_ بيقولو انك بتشتغليني وانك كان عينك علي مدحت ولما 


عرفتي أنه بيتسله وبيضحك عليكي بعدتي عنه حاولتي معايا 


أنا 


مريم ..أنا هجيب الكلية دي معانا في مكالمة علشان اعرفك 


أنها كدابة اصبر 


_ لا لا يامريم أنا مش ناقص مشاكل وفضايح بلاش 


مريم ..قطع لسان الي يقول عليا نص كلمة هما ازاي يقولو 


كده اصلا عليا قدامك وانت تسكتلهم


_ مين قالك اني سكت أنا بهدلتهم وقطعت علاقتي بيهم


مريم ..السالفة الناقصه الوسخه تقول عليا اني كانت عيني ع 


مدحت  الي مقرطسه جوزها مع دكتور امجد بتاع السنان 


_ عيب كده يامريم متجبيش سيرة حد حرام 


مريم ..ومش حرام لما تقول عني كلام كدب لحبيبي وتدخل ا


الشك في دماغه   ..اصلا دي وحده زبالة وبتكرهلي الخير 


وبتحسدنا عن حبنا لبعض


_ وانتي ليه بتحكيلها كل حاجه بنا ده حتي الي عملناه 


فالبيت مع بعض عرفاه 


كنت مسكوف وفي نص هدومي قدمها


مريم ..معاش ولا كان ياقلبي الي تتكسف قدامه وحياتك 


الواطية دي ل افضحهالك  واعرفها اني الله حق 


بقلم ✍️#سلطان_زماني

يتبع 💥 ملحوظة مهمة باقي القصة مش هتوصل غير للمتابعين صفحتي فقط المتفاعلين 👌

 البارت الحادي عشر من هنا

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  1. انت حرامي قصص وسخ وانا وراك يا ابن الكلب لحد ما اققلك كل الاكونتات بتعتك علشان تبطل تسرق تعب ومجهود الناس يا اوسخ حرامي يا محمد ياسبكي

    ردحذف

إرسال تعليق

التنقل السريع