القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ظلمت نفسي الحكايه الاولى الجزء الأول بقلم ابو السلاطين في موسوعة القصص والروايات مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله


🌹الحكاية الأولي🌹(1)

بقلم ✍️ سلطان زماني 


اسمي فاطمة من عين شمس عندي ٣٠ سنة بنت وحيده


 علي ٣ صبيان مشفتش دلع ولا عشت طفولتي زاي باقي البنات 


كنت أصغر اخواتي وكنت بساعد امي في شغل البيت كله 


غسيل وتنضيف وترويق وخدمة بابا واخواتي كلهم 


لحد ما بابا إتوفي والبيت شبه  خرب 


 اخويا الكبير اتجوز وعاش في محافظة  بعيدة


 واخواتي الاتنين واحد كان خاطب وعايش حياته لخطيبته 


والبيت بنسباله فندق يجي ينام ويصحه علي شغله وصحابه 


والتالت شغال في البورصة وقاعد اليوم كله ع الاب توب 


مش فاضي لحد ..


تعبت وزهقت وقرفت من طلبات اخواتي الي مبتخلصش 


ومفيش خروج وكل حاجه ممنوع وغلط وحرام حتي مكنش 


ليا صحاب علاقتي محدودة امي اخواتي بنات العيلة وبس 


المهم خالي  كلم امي انه عنده عريس ليا محترم وبيصلي وابن ناس وزميله في الشغل


 وامي قالتلي نفسي افرح بيكي واشوف عيالك قبل ما اموت 


واطمن عليكي وانتي في بيت جوزك 


وفعلا جيه اتعرف ع امي واخواتي وانا شفته بس من 


كسوفي مقدرتش ادقق في ملامحه ولا شكله وطول فترة 


الخطوبة محترم ومؤدب جدا حتي الكلام في التليفون قليل 


ويطمن عليا ويقفل 


واتجوزنا كنت بصلي في بيت اهلي بس مش منتظمة 


وكنت بقراء القران بس في رمضان


 بصراحه هو كان ملتزم جدا بمعني الكلمة 


خلاني انتظمت في الصلاة وكان بيفهمني ويعلمني اصول الدين


 كان بيعاملني ب احترام وذوق هو كان من النوع الببتوتي 


يحب الاختصار حياته كلها ل أهله وليا وبيته وعبادة وبس 


كان يرجع من شغله يتغدا وينام ساعتين ويصحه ينزل 


يجيب كل حاجه ناقصه في البيت لا عمري وقفت في فرن 


ولا رحت كشفت لوحدي اي حاجه عايزها هو بيجبها مكنش 


بيحب انزل لوحدي  لدرجة لما كنت بروح ل امي كان يوديني 


ويجبني وطول فترة الحمل لما كنت بكون تعبانه كان 


بيساعدني في تنضيف الشقة واتعلم الطبخ من كتر ما كان 


بيقف معايا وكان فرحان اوي لما عرف أنه ولد 


 أهله كمان كلهم  ناس محترمه  لما خلفت مامته واخته 


كانو تحت رجلي بيخدموني بحب 


وهو كان يرجع من الشغل يفضل قاعد في الصالة وكل شوية يدخل يطمن عليا ويسأل


والصبح وقبل ما يروح الشغل ينزل يجبلي فطار ويجبهولي ع 


السرير ويسألني عايزة حاجه تانيه وينزل بعدها وكل ساعة 


يتصل يطمن


بعد ما ربنا رزقني ب حمزة ابني


 حبه واهتمامه بيا ذاد حياة هادية عمره ما زعلني ولا قلي 


كلمة وحشه كل ما اشوفه يا اما بيصلي أو بيقراء قران او 


بيتابع درس ع اليوتيوب او قاعد مع صحبه أو خالي


مرت الايام وانا مش راضية ولا مبسوطة عايشة حياة عادية 


مهتمة بجوزي وابني وشايفه واجباتي وبس


لحد ما يوم عيد ميلادي جبلي موبيل جديد أندرويد وهو الي عملي فيس بوك


 وكنت مشتركة في جروبات دينية وطبخ وكنت مستغربة ايه العالم الغريب ده


 وليه البنات جريئة كده واي الألفاظ الي بيقولها دي 


وكان في صفحة تانيه  مشتركة فيها 


بتنزل مشاكل لبنات وستات 


والمشتركين بيقول حلول ورايهم في الكومنتات 


وانا علقت ولقيت حد داخلي علي الخاص كاتب صباح الخير 


ممكن اتعرف علي حضرتك


 أنا محتاج اتكلم معاكي لو تسمحي .أنا مهتمتش لكلامه 


ومردتش لقيت بليل باعت مساء الخير وكلام حب واشعار 


برضو مهتمتش بس قريت الكلام فضل علي الحال ده اكتر 


من 5 ايام لقيته بعتلي فيديو اغنية ل ام كلثوم وقالي مش 


كفايا تقل بقا ياجميل ..أنا بحبك ونفسي اكلمك ..ردي عليا 


حتي لو حرف ..علشان خاطري ردي


عقلي عمال يقولي ..ماله ده يابت وايه الي بيقوله ده وهو 


يعرفك ولا  شافك علشان يحبك سيبك منه ولا تعبريه


بس شايفه كلامه جميل ازي يخربيت إحساسه 


ياسلام لو عمر جوزي بيقول كلام حب زايه كده ولا يحبني كده 


كان حمزة تعبان ومهتمتش بالموبايل الفترة دي وفتحت 


لقيته المره دي باعت صوره فتحتهم وشفتهم وكان كاتب 


انتي وحشتيني  مش ناويه تحني بقا عليا بحرف ..طب 


طمنيني عنك ياقمر رجعت اشوف الصور تاني وكل ما اكتب 


امسح وأيدي بتترعش واعصابي تبوظ ومتردده لحد ما 


امتلكت اعصابي  وقولتله انت عايز ايه وقفلت الموبيل ع 


طول .....

يتبع

البارت الثاني من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع