القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطه حياتي الحلقه الخامسه والسادسه بقلم دوداا حوده في موسوعة القصص والروايات

غلطه حياتي
الحلقه الخامسه
بقلم دودااحوده
مروه :وازاي تيجي وانت عارف ان اخوك مش هنا 
مدحت :تاني قولت ان عايز اتكلم معاك 
مروه :مدحت شكلك مش بتفهم في الأصول مع ان كنت فاكره غير كده لو سمحت ممكن تنزل عقبال ما انزل واتكلم قدام اخوك في اللي انت عايز تتكلم في معنديش مانع بعد اذنك وفكرت تقفل الباب راح فتح الباب 
مدحت :تحبي اسمع التسجيل ده ل شريف وشغل التسجيل 
مروه :هاله والنبي عملتي اي 
هاله :يابنتي ما تهدي فيه اي قولتك هحاول اتكلم معاه 
مروه :بس اوعي مدحت يعرف اني بحبه 
هاله :امال عايزني اعمل اي 
مروه :معرفش اتصرفي مش انتي قولتي هاتي رقمه وانا هحاول اقربكم من بعض 
هاله :هو انتي بتحبي اوي كده 
مروه :متعرفيش بنا بشوفه بعمل اي انا بحبه اوي والله 
هاله :مع ان قولت انك هتحبي شريف اكتر لانه هو اللي عالطول معاكي في الصيدليه 
مروه :يع شريف مين بلا قرف بالله عليكي يبقي مدحت موجود وأشوف حد غيره راحت خدت الفون وقفلت التسجيل 
مروه :الكلام ده جالك ازاي 
مدحت :كنت ماسك موبيل هاله ولقيت مسجله ليكي كل مكلماتك بس استغربت اوي انا كنت عارف انك بتحبي انا ازاي تتجوزي اخويا 
مروه :والله ولما انت كنت عارف كده ليه اتجوزت هاله 
مدحت :مكنتش متاكد من شعورك وكمان لما جت هاله وقالت ليا انك بتحبي شريف انا استغربت بس قولت يمكن كنت فاهم غلط وعالشان كده وافقت اتجوز هاله 
مروه :ايوه يعني عايز اي دلوقتي 
مدحت : عايز اريح قلبك 
مروه :مش فاهمه 
مدحت :يعني اتجوزك 
مروه :انت عبيط صح شكلك عبيط والله 
مدحت :ليه بس انتي عمرك ما هتحبي شريف انتي بتحبني انا واللي خلاكي تتجوزي شريف علشان افضل قدام عينك دلوقتي بقولك انا بحبك اطلقي منه وانا هتجوزك 
مروه :اقسم بالله انا ماكنت عارفه انك انسان حقير كده 
مدحت :تمام اسمع التسجيل لاخويا حبيبي وأشوف رأيه اي بقي 
مروه :, اعمل اللي انت عايزه في داهيه وقفلت الباب وبس مدحت لقاه هاله وافقه من بعيد وشيفاه الموضوع كله 
مدحت :اصل اصل قولت اصحيها تنزل معانا 
هاله : الله بجد تمام 
مدحت :هاله مروه دي بنت عمي قبل ما تكون مرات اخويا 
هاله:منا عارفه يا روحي هو انت ممكن تبص لوحده في مقام اختك برضه 
مدحت :ابص لمين حد يبقي معاه قمر ويبص للنجوم 
هاله :ماشي جبت السجاير علشان ننزل 
مدحت :اه اه معايا يالله بينا 
              #بقلم دوداا حوده#
شريف :معقول الكل يسبني كده ويطلع 
هاله :معلش كنت بجيب حاجه من الأوضه 
ومروه :نزلت ب اشيك مايو عندها 
شريف :اي القمر ده 
مدحت عينه مش راضيه تنزل من عليها 
هاله :صحي النوم 
مروه :انا جعانه اوي 
شريف :طيب يلا نروح نأكل 
مروه :لا هنزل المياه الاول وبعدين نروح 
شريف :تمام يا قلبي 
مدحت :ماتيجي ننزل احنا كمان 
هاله :مانت عارف اني مش بعرف اعوم 
مدحت :طيب انا نازل 
هاله :اترزع مكانك هنا 
مدحت :نعم انتي بتقولي اي 
هاله :قولت مش هتقوم اشمعنا دلوقتي لما هي نزلت المياه 
مدحت ؛شكلك اتجننتي انا نازل سلام ونزل المياه 
هاله :مراتك حلوه اوي بس خد بالك 
شريف : اخد بالي من اي 
هاله :انا عارفه جوزي كويس انسان محترم ومودب وكل بنت بتتمني فعلشان كده خايفه
شريف :والله مراتي اللي اختارني وبتحبني اوي واخويا عمرو ما يخوني وبوصي كده علي مراتي فين بعيد اوي عن مدحت رغم انو اخوها 
هاله :بتحبك هههههههههههه هههههههههههه اه فعلا انت هتقولي وسمع صوت الناس بتصرخ. تقول الحقوا وحده بتخرق بص ناحيه البحر لقاها مروه 
شريف :ينهار اسود دي مروه انا مش بعرف اعوم 
هاله :اهدي اهدي الناس بطلعها وطلعت من المياه وكان شيلها مدحت وفضل لحد ما فوقها وطلعت الاوضه 
           #بقلم دوداا حوده#
مدحت :عامله اي دلوقتي
شريف :سخنه اوي وتعبانه 
هاله :مش الدكتور قال هتبقي كويسه 
شريف :يارب تبقي كويسه انا هروح اجيب العلاج وخليكم معاها هنا 
مدحت :لا هات انا هروح اجيبه 
شريف :لا معلش بس يا هاله خليكي جمبها بالله عليكي اوعي تسببها 
هاله :اكيد حاضر والله روح انت ونزل وفضل مدحت باصص عليها 
هاله :في اي عينك هتطلع عليها ليه كده 
مدحت :في اي يا هاله اهدي بقي وخلي عندك ثقه في نفسك مش كده 
هاله :لا والله انا عندي ثقه في نفسي كويس اوي اهدي انت 
مدحت :,هاله احنا لسه عرسان بطلي نكد
هاله :انا دخله الحمام 
مدحت :وانا دخل البلاكونه لتخرجي تقولي ببص عليها 
ودخلت هاله الحمام وقعد مدحت قريب من مروه اوي 
مدحت :معقول انا كنت غبي كده اسيب القمر ده وابص للنجوم وياريتها نجوم وكانت مروه بتخرف من السخونيه 
مروه :مدحت مدحت 
مدحت :معقول انتي بتقولي اسمي يعني انتي فعلا بتحبني لسه وباس مروه من خدها 😡😡😡
وخرجت هاله 
هاله :فيه اي 
مدحت :مافيش بس سمعتها بتتكلم وراحت اتكلمت تاني وكان مدحت خايف تقول اسمه بس كانت بتتكلم عن شغل الصيدليه وجه شريف 
مدحت :جبت العلاج 
شريف :اه معلش نكد عليكم في شهر العسل
مدحت :بتقول اي ربنا يقومها بالسلامه 
شريف :يارب متعرفش دي روحي والله 
هاله : انا بنام علي روحي مش يلا يا مدحت 
مدحت :يلا بينا ومشيوا وفضل طول الليل يفكر هيعمل اي علشان يطلق شريف من مروه 
اه مهو انا مش هسيبها انا كنت غبي الاول وسبيتها دلوقتي لو هعمل اي هتجوزك يا مروه 
يتبع

غلطه حياتي
الحلقه السادسه
بقلم دودااحوده
هاله :اي ده هو انت لسه صاحي 
مدحت :اه كنت بشرب سيجاره 
هاله :تمام 
مدحت :ما تقومي تقعدي معايا شويه 
هاله :لا عايزه انام 
مدحت :ماشي نامي تصبحي علي خير وخلص السيجاره ونام 
وفي اوضه شريف كان قاعد علي الكرسي وعينه راحت في النوم وصحيت مروه 
مروه :هو اي اللي حصل 
شريف :حبيبتي اخبارك اي دلوقتي 
مروه :هو انت نايم كده من امبارح 
شريف : اه ولو العمر كله بس تقومي كويسه 
مروه :انت بجد بتحبني اوي كده 
شريف :جوازي منك بجد خلاني عايز اكون انسان تاني انسان ناجح عايزك لما تتكلمي عني تبقي فخوره بيا متتكسفيش قدام اصحابك لما تقولي ده جوزي 
مروه :ليه بتقول كده انا بجد مبسوطه اني اتجوزت واحد بيحبني اوي كده متعرفش انت بجد بقيت اي بالنسبه ليا 
شريف :بجد يا مروه 
مروه :اه بجد بس عايز نكون احنا الاتنين كويسين مع بعض 
شريف :طبعا اكيد 
مروه : ناخد شقه بعيد عن الفيلا عندكم 
شريف :مروه انا مش حابب اقولك لا علي حاجه بس صعب اوي انتي عارفه بابا متعلق بينا ازاي بس هقولك هحاول والله 
مروه :ده علشاني وعلشانك والله 
شريف :طيب ممكن افهم ليه 
مروه :انا وهاله مش بيقنا أصحاب زي الاول وهي بتحب المشاكل اوي وانا مش حباه مشاكل تكون بينا علشان خاطرك انت واخوك 
شريف :لو فكرت تعمل ليك حاجه مش هيحصل كويس ليها 
مروه :انا مش عايزه مشاكل معلش
شريف :حاضر عنيا ليكي يا قلبي 
مروه :  طيب تعالي نام شويه 
شريف :اه تعبان اوي فعلا وعايز انام 
مروه :طيب تعالي يا حبيبي نام وفعلا اول ما حط رأسه عالمخده نام عالطول وفضلت قاعده جمبه وباصه ليه 
مروه :معقول انا كنت عايزه اتجوز شخصيه زباله زي مدحت وخايفه اني اتجوز شريف معقول يا ربي انت بتحبي اوي كده أن تعوضني خير وشريف يتغير انا كنت خايفه اني اتجوزوا طلع انسان نظيف من جوا اوي كده والباب خبط 
مروه :ايوه فتحت 
هاله :مانتي قرده اهو 
مدحت :حمد لله علي سلامتك يا مروه 
هاله :اي اخبارك دلوقتي 
مروه :الحمد لله بخير 
مدحت :طيب يلا ننزل 
مروه :لا شريف تعبان ومش هينفع اسيبه 
مدحت : ننزل ولما يصحي يجي 
مروه :مينفعش اسيب جوزي وانزل ده دلوقتي هيقوم يصحي علشان قومت من جمبه 
هاله :والله طيب يلا بينا بقي احنا 
مروه :اول ما يصحي شريف هنيجي ليكم عالطول 
هاله :تمام يلا بينا 
مدحت :اول ما يصحي بقي تعالو 
مروه : تمام اكيد بعد اذنكم 
شريف :فيه اي يا حبيبتي 
مروه :انت صحيت ليه كمل نوم 
شريف :لا انا نمت خلاص يلا بينا بقي علشان عايزين نشوف السفاري عايزين نقضي رحله تحفه 
مروه :ربنا يخليك ليا يا حبيبي يلا بينا 
مدحت :البهوات صحيوا 
مروه :نعم هنبدها تريقه ولا اي 
مدحت :وانا اقدر صحي النوم 
شريف :ها هنعمل اي انهارده 
مدحت :شريف مش اللي هناك دي شبه البت شاهنده 
شريف :لا مش شبها وياريت نسكت بقي 
هاله : مين شاهنده 
مدحت : هههههههههههه دي اكتر وحده دوختنا في المحاكم 
شريف :وشه احمر خلاص قولت 
مدحت :دي وحده كانت معاه بمزاجه وبعدها قالت انو اغتصبها وفضلنا شهور دايخين في المحاكم وبابا رما في الشارع شهر 
مروه : هههههههههههه يخربيت فقرها بت سهله وهو شاب واكيد طبعا يعمل كده لما مكنش في حد في حياته زي انا اعرف ناس يا مدحت متجوزين وعنيهم زايغه انما شريف لو حصل اي عمرو ما يبص برا تيجي نتمشي عالبحر شويه 
شريف :تمام والله لاوريك يا مدحت 
مدحت :اي بهزر 
شريف :والله لوريك ماشي يازفت 
هاله :حلو اوي اللي انت عملته ده
مدحت : قولت بهزر اي 
هاله :لا انت قصدها علشان تبين ليها أن اختيارها زفت 
مدحت :ابدا والله انتو خدتوها كده انا مليش فيه بقي 
هاله : كلمنا بعدين ماشي يا مدحت 
مدحت :هاله انا مليش في جو النكد وحيات امك
هاله :اي وحيات امك دي 
مدحت :وحيات ممو حلو كده 
هاله :انت بتتريق 
مدحت :تيجي تننزل البحر 
هاله :مش بعرف اعوم 
مدحت :اعلمك ياقلبي 
هاله :انت بارد اقسم بالله 
مدحت :ميرسي ياقلبي وكانت مروه وشريف بيتمشوا عالبحر 
مروه :ساكت ليه
شريف :هقول اي بعد اللي سمعتي 
مروه :حياتي قبل ما اعرفك حاجه ودلوقتي حاجه 
شريف : يعني مش زعلانه 
مروه : ابدا مش زعلانه والله انا كنت عارفه انك انسان وحش بس عارفه برضه انك اتغيرت وكفايه عندي انك اتغيرت علشاني 
شريف انا مش عارف اقول لك ايه بصراحه كلامك ده فرحني قوي يا قلبي
مروه ما تقولش اكلني  انا جعانه قوي بقى مش هينفع كده
شريف : عيني لك يا عمري يلا نروح نفطر
مروه تمام يا حبيبي يلا بينا
مدحت ايه رايحين فين احنا كنا جايين نتمشى معكم
شريف لا عايزين نفطر نفطر  الاول وبعد كده نشوف احنا هنعمل ايه
مدحت تمام قوي يلا بينا نفطر انا كمان جعان قوي
هاله حبيبي طب ما قولتش ليه كنا روحنا فطرنا
شريف : طب يلا بينا هنفضل واقفين كده يلا نروح نفطر
وفي المطعم 
مروه ماما بتتصل انت كانت وحشاني قوي
شريف طيب يا حبيبتي روحي كلميها و سلمي لي عليها
مروه حاضر يا حبيبي الو ياه يا ماما ازيك عامله ايه وحشاني
الام : حبيبتي يا مروه انت اللي وحشاني عامله ايه يا حبيبتي فرحني
مروه : مبسوطه اوي يا ماما شريف طلع طيب اوي 
الام:الحمد لله يابنتي ده بفضل دعنا ليكي يا حبيبتي 
مروه :والله يا ماما ده طلع بيحبني اوي وبيخاف عليا جدا 
الام :حبيبتي صوتك باين عليه أنه مبسوط ربنا يكمل فرحتك علي خير 
مروه :ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي وسلمي علي بابا كتير 
الام : حبيبتي اول ما تيجي لازم تيجي تزورينا 
محمد : ها عامله اي 
الام :, بخير ومبسوطه اوي 
محمد :برضه مش هعرف احبه 
الام:مش بنتك مبسوطه 
محمد :برضه بعد ما قولتك أنه مش ابن اخويا بتقولي كده 
الام : بس اخوك بيحبه 
محمد :بس ضحك عليا ومقلش الا بعد ما الجوازه تمت 
الام :بنتك فرحنا بيه والله واخوك بيحبه 
           #فلاش باك #
صالح :مساء الخير 
محمد :مساء النور تعالي يا صالح 
صالح :انا عايزك في موضوع 
محمد :خير مروه فيها حاجه 
صالح :مروه كويسه بس عايزك في حوار تاني 
محمد :تمام تعالي ودخل صالح ومش عايز يقول اي 
صالح :انا بجد عايزك في موضوع 
محمد :قول فيه اي 
بصراحه  شريف مش ابني 
محمد: نعم انت بتقول اي 
صالح :بصراحه انا لما اتجوزت سهير وسافرنا برا علشان كانت حامل واحد ضحك عليها ووكانت حامل منه وانا كتبت الولد باسمي لان هي فعلا تابت وانا عارف 
محمد : انا مالي ازاي تجوز بنتي لحد ملوش نسب 
صالح :انا اللي مربي شريف 
محمد :تربيه زفت يعني هو متربي اوي 
صالح :محمد انا جيت قولت ليك علي سر عمري ما كنت هقوله لحد 
محمد :بنتي تطلق مفهوم 
صالح :ده ازاي يعني 
محمد :معرفش بس ده يحصل مفهوم 
صالح :اللي تشوفه بس انا عارف ان شريف هيتغير لان بيحب بنتك اوي 
محمد :مليش فيه بنتي تطلق يا اما هقول ليهم الحقيقه 
صالح :حاضر اللي تشوفه 
محمد :تمام اول ما يرجعوا تتصرف وبنتي تطلق 
        #رجوع#
وفي الفندق 
كان شريف في الحمام واتصل مدحت ب مروه 
مروه :نعم 
مدحت :وحشتني 
مروه :انت اتجننت بتتصل بيا ليه 
مدحت :بحبك اقسم بالله 
مروه :اقسم بالله لو فضلت كده لعرف شريف 
مدحت : هههههههههههه ضحكتني اقسم بالله موته علي ايدي انا 
وقفلت السكه كامله ع جروبي بقلم هويدا زغلول
شريف :مين يا حبيبتي 
مروه :ابدا دي ماما 
size: large;">شريف :تمام 
مروه :انا داخله اخد دش 
شريف :تمام وفضل قاعد شويه لا مش قادر عايز اشرب سيجاره لما اشوف كده مع مدحت ومسك موبيل مروه لان فونه كان فاصل 
شريف :اي مدحت طيب ليه قالت إنها امها 
مروه :مالك فيك اي 
شريف :ممكن افهم اي ده 
يتبع

تعليقات

التنقل السريع