القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة حياتي البارت السابع والثامن بقلم دوداا حوده في موسوعة القصص والروايات

غلطه حياتي

الحلقه السابعه

بقلم دودااحوده

مروه :اهدي بس وانا هفهمك كل حاجه 

شريف : هههههههههههه تفهمني اي مهي واضحه اهي معقول فعلا مروه الدكتورة تبص لشريف الصايع لا ازاي تبص لمدحت ولما معبرهاش وراح لصحبتها تعمل اي اه تروح لشريف بقي علشان تبقي جمب مدحت وتعرف تنتقم منه 

مروه :ولا ابدا انا حبيتك فعلا وربنا يعلم 

شريف : عبيط انا علشان اصدقك

مروه : بص لا مقدره انك فعلا حقك تكون زعلان بس والله والله انت فاهم غلط 

شريف :ليه كدبتي وقولتي انك بتكلمي مامتك 

مروه :والله والله خوفت تضايق لما تعرف أن هو بيكلمني في وقت زي ده

شريف :انا حبيتك من قلبي وبجد انتي غيرتني عشت معاكي احلي يومين بس انتي طالق 😧😧 

مروه :ليه كده اقسم بالله انت فاهم غلط اخوك اللي بيحاول يقرب مني والله انا كنت مش عايزه مشاكل بينك وبينه 

شريف موضوعنا انتهى يا مروه مش عايز كلام ثاني ارجوك خلاص بقى

مروه براحتك يا شريف بس انا كنت عايزه اعرفك انا مش انسانه وحشه

شريف :مش عارفه اصدق يا مروه كده انا شفتك وانت بتكلمي اخويا وقلت مامتك

مروه بكره تعرفي الحقيقه وراحت لما هدومها

شريف : انتي بتعملي ايه

مروه : ما ينفعش اقعد معك في اوضه واحده بعد ما رميت عليا اليمين 

شريف: خليكى هنا وانا هاروح اشوف اوضه ثانيه ابات فيها لحد الصبح

مروه : شريف انت ظالمني والله وبكره اتاكد من موضوع زي كده

شريف : تصبحي على خير

وفضلت تفكر مروه ازاي تنتقم من مدحت بسبب اللي حصل وثاني يوم خذت شنطتها وخرجت قبلت هاله قدامها

هاله: ايه ده رايحه فين الصبح كده برده الشنطه دي ورايحه ولا فين 

مروه : ابعدي عن وشي دلوقت مش طايقه اشوفك

هاله دي ما لها دي ايه اللي حصل لها

ودخلت هاله وفضلت تصحي مدحت

هاله مدحت مدحت قوم يا  مدحت شوفي اللي حصل

مدحت : في ايه يا هاله الصبح عايزه ايه بقى سيبيني انام شويه

هاله: شكل اخوك وامراته اتخانقوا مع بعض

مدحت انتي بتقولي ايه جبتي الكلام ده منين

هاله لسه شايفه مروه دلوقتي وهي خارجه بتعيط وشايله شنطتها

مدحت : بتعيط وشنطتها انتي بتقولي ايه يا بنتي

هاله : والله زي ما باقول لك كده لقيتها عماله تعيط وشكلها منهاره على الاخر

مدحت : طيب اوعى كده ما اشوف اخويا في ايه اللي حصل ما بينهم وراح فاضل خبطت على الباب ما حدش بيفتح

هاله معقول مشي وهو كمان

مدحت مش عايز تعال لما  نسال عليه

ونزل مدحت وهاله وعرفو ام شريف واخد اوضه ثانيه طلع وخبطته عليه

مدحت : ما لك يا شريف شكلك عامل كده ليه

شريف فاضل واقف باصلي مدحت شويه وبعدين دخلوا متكلمش 

مدحت : روحي انت يا هاله الاوضه  وانا اقعد مع اخويا شويه

هاله ماشي حاضر لما نشوف اخرتها

مدحت : ما لك يا شريف باكلمك مش بترد ليه وليه مروه مشيت واخذت شنطتها

شريف : هو انت ليه كده ليه عايز كل حاجه انت اللي تخذها انت متجوز الانسانه اللي بتحبها

مدحت : مش فاهم منك حاجه انت بتقول ايه يا شريف

شريف : عايز ايه من المرضى اقصد طلقتي 

مدحت : هو انت تطلقت مروه

شريف : امال عايزني اخليها وانا عارف ان هي بتحب اخويا

مدحت : انت انت جبت الكلام ده منين مين اللي قال لك الكلام ده 

شريف : اللي عايزه اعرفه منك ما لقيتش غير مرات اخوك وتبوص ليها

مدحت :ابوص مين يا ابني ده انت اخويا حبيبي هي كذا مره تكلمت في الموضوع ده بس انا بعثتها عني وكنت باكلمها امبارح عشان خاطر اقول لها لو مابعتيش  انا هاقول شريف كل حاجه

شريف : وازاي  ما تجيش تقول لي موضوع زي ده 

مدحت :ما كنتش حابب مشاكل بسببي  يعني حتى بص انا كنت اخذت السكرين ده من عندها هاله  كنت هاوريه لك بس قلت لا خلاص لان شكلها كانت بتحبك بس بعد كده عرفت غير كده

شريف : كنت متاكد ان هي متجوز يعني عشان خاطر تنتقم منك انا كنت عارف ان هي بتحبك

مدحت : طيب لي تجوزتها لما انت عارف حاجه زي كده

شريف : ارجوك مش عايز كلام في الموضوع ده خليني ساكت

مدحت : طيب انت ناوي تعمل ايه هتقول لبابا ولا هتعمل ايه

شريف : مش عارف بس انا لازم انزل مصر 

مدحت : وانا كمان هو معقول هيبقى في شهر عسل و منتكد  كده ده انت حبيبي يا شريف

شريف : لا عشان خاطر مراتك كده مش عايز مراتك تعرف بالموضوع ده

مدحت : تمام يا حبيبي بس انا كده كده نازل هنقول انا بابا تعبان شويه

شريف : تمام اللي انت عايزه

وفي بيت محمد فتحت ام مروه 

الام مروه حبيبتي انت ايه اللي جابك دلوقتي

مروه : انا تعبانه قوي يا ماما محتاجلك 

الام : خير يا حبيبتي شريف من زعلك ولا حاجه

مروه :لا يا ماما وفضلت تعيط ودخلت الاوضه 

الام : برده يا حبيبتي مش ناويه تقولي لي ما لك

مروه :مافيش يا ماما مش عايزه تكلم  دلوقتي ارجوكي 

محمد طيب نفهم الزفت ده عمل فيك ايه

مروه :والله شريف بيحبني جدا ما عملش اي حاجه يا بابا

محمد : والله كده طيب ماشي على العموم انا لي كلام مع صالح

مروه : لا يا بابا ارجوك يا ريت عمي ما يعرفش اى حاجه

محمد : دي مواضيع ه ثانيه لان طلاقك من شريف قريب

مروه : طلاقي طلاقي ليه يا بابا

محمد : بعدين نتكلم في الموضوع ده

وخرجت الام محمد من الاوضه وفضلت مروه ماسكه الموبايل وبتشوف صورها مع شريف

مروه : مسكت التليفون ورنيت على شريف وكان مدحت وهاله وشريف في العربيه ورن موبيل شريف 

مدحت : بلاش ترد يا حبيبي وانت متضايق كده

شريف : ما انا مش هارد مش عايزه اتكلم دلوقت

وراح الفيلا 

صالح: انتم جيتوا ليه جيتوا كده بسرعه كده

مدحت :بعدين بعدين يا بابا افهمك المهم انت صحتك عامله ايه دلوقت اطلع يا هاله فوق

هاله : ايه ده يا عمي مش انت كنت تعبان

مدحت : هاله  قلت لك لو سمحت اطلعي فوق 

هاله : حاضر ماشي طالعه اهو

شريف : انا طلقت مروه يا بابا

صالح: ليه هو محمد كلمك في حاجه

شريف : حاجه حاجه زي ايه لا ما حدش كلمني حاجه بس انا بحس ان انا مش عارفه اكون متجوز مروه عشان حاسس انها 

 احسن مني في كل حاجه

صالح : لا اله الا الله ماشي يا حبيبي اطلع وضتك دلوقت

مدحت : هو انت مش زعلان يا بابا

صالح: اسكت انت ما تعرفيش حاجه بعدين نتكلم

مدحت : طيب انا رايح اطمئن على مروه عشان خاطر عمي على الاقل

صالح: ماشي يا روح بس ما تفتحش في اي مواضيع 

مدحت : اكيد مش هاعمل كده يا بابا

وراح هناك وفتح ليه محمد 

محمد انا عايزه افهم في ايه بقى

مدحت عمي قول سلام عليكم وعلى الاقل اول ما تفتح الباب كده

محمد : بنتي راجعت دموعها  ل على خدها ليه

مدحت : ما انت عارف يا عم شريف انا كنت عارف ان ده اللي هيحصل

محمد: انا هاطلع عينه مش كفايه عرفت ان هو مش ابن اخويا

مدحت : ايه انت بتقول ايه يا عمي هو مين ده اللي مش

ابن اخوك 

محمد: ابقى روح اسال ابوك

مدحت : طيب ينفع اشوف مروه

محمد : دول عارف كانك مش زيه ما كنتش وافقت ابدا بس حاضر

وخرجت مروه 

مروه : معلش يا بابا عايزه اقعد مع مدحت شويه

محمد : ماشي يا حبيبتي

مدحت :انا رجعت مخصوص عشانك عامله اي 

مروه :نخلينا في المهم 

مدحت :انا زعلان علي اللي حصل بس فرحان انك اطلقتي 

مروه :انا مش بتجوز  واحد متجوز 

مدحت :أطلقها 

مروه :ومش بس كده اعرف انها انطرت من الفيلا 

مدحت :موافق طبعا 

مروه :هو شريف قالك أنه طلقني بسببك 

مدحت :اه ومش فارق معايا مش طلع مش اخويا 

مروه :اي الكلام الفراغ ده 

مدحت :لسه هفهم بس ابوكي عمره ما يكدب 

مروه :ماشي انا بجد لو عرفت انك طلقت هاله هعرف انك بتحبني وعايزني 

مدحت :اكيد حلا دلوقتي وراح الفيلا ودخل الأوضه وجاب هاله من شعرها ونزل فيها ضرب 

هاله :انت اتجننت 

مدحت :برا انتي طالق 

صالح :انت بتقول اي 

مدحت :لسه دورك جاي 

شريف :انت اتجننت ازاي تكلم بابا كده 

مدحت :اسكت مش طلع مش بابا انت مش ابنه 

صالح :اخرس قطع لسانك 

شريف :انت بتقول اي 

مدحت :والله انت مش ابنه 

شريف:بابا الكلام ده حقيقي

صالح : اصبر بس هفهمك 

شريف :طلع جري وهو بيعط وركب عربيته ومكنش شايف قدامه وعمل حادثه 

يتبع


غلطه عمري

الحلقه الثامنه 

بقلم دودااحوده

والناس راحت ناحيه العربيه وخرجوا شريف منها وخدوا علي المستشفي 

شريف :انا فين 

الممرضه :الحمد لله جت سليمه انت كويس رجلك بس اللي اتكسرت

شريف :انا مين اصلا 

الممرضه :انت بتقول اي انت مش فاكر اسمك 

شريف :انا مش فاكر اي حاجه خالص والله 

الممرضه :ثواني يا دكتور يا دكتور وراحت تعرف الدكتور 

الدكتور :الاشاعات عالمخ سليمه ازاي ده

شريف :بجد انا مش فاكر اي حاجه 

الدكتور :طيب ممكن محفظتك اشوف البطاقه 

شريف :محفظه هي فين 

الممرضه :ممكن تكون في الامنات وراحت تجبها 

الممرضه :اسمه شريف صالح 

الدكتور :العنوان 

الممرضه :هخلي حد يبلغ أهله لان الموبيل مش شغال خالص 

الدكتور:تمام 

                 #بقلم دوداا حوده#

وفي فيلا صالح 

مدحت :والله اعيش مع واحد بعد العمر ده واعرف في الاخر أنه مش اخويا 

صالح :اخوك من امك وابني انا اللي مربي 

مدحت :وليه يورث معايا 

صالح :الفلوس الفلوس ملعون ابو الفلوس اي اخوك مشي ومنعرفش عنه حاجه  انت اي 

مدحت :انا مليش فيه الفلوس كلها تتكتب باسمي ياما هثبدت أنه مش اخويا وبرضه هاخد كل حاجه 

الشغاله : استاذ صالح في حد برا وبيقول اسمه سامح  وبيقول أنه جاي بخصوص استاذ شريف 

صالح :خير يارب وراح 

ايوه انا ابو شريف 

سامح :مساء الخير حضرتك صاحب البطاقه دي عمل حادثه وموجود في المستشفي 

صالح :ابني ثواني وجاي معاك 

مدحت :رايح فين 

صالح :انت ازاي قلبك بقي جامد كده 

مدحت :علشان بقيت شايف أن شريف بقي احسن مني 

صالح :يا حبيبي انت ابني وهو كمان ومينفعش تبقي كده مع اخوك 

مدحت :طيب ثواني انا جاي معاك المستشفي وراحوا المستشفي 

صالح : ابني فيك اي 

شريف :الإله برحه جسمي وجعني

صالح :الف سلامه عليك 

شريف :مين حضرتك 

صالح :انا ابوك 

مدحت :بالتبني 

صالح :اطلع برا يا مدحت 

مدحت :ماشي وخرج واتصل ب مروه 

مروه :خير عملت اي 

مدحت :طلقتها وبهدلتها 

مروه :تمام 

مدحت : وربنا خدلك حقك من شريف 

مروه :ازاي يعني 

مدحت :ابدا كان متعطي مخدرات وعمل حادثه 

مروه :بتقول اي وهو فين 

مدحت :وانتي مالك انتي اي بتسالي عليه ليه 

مروه :قولي بس هو فين 

مدحت :لا مش هقول 

مروه :قفلت السكه وفضلت تتصل بعمها 

صالح :ايوه يا مروه 

مروه :والنبي يا عمي شريف في مستشفي اي

صالح :مروه انا مش ناقص مشاكل مع ابوكي شريف طلقك وخالص 

مروه :طلقني غصب عني ده جوزي وحبيبي وانا مش هسيبه اقسم بالله ياعمي انا معملت حاجه غلط 

صالح :شريف فقد الذاكره ومش فاكر اي حاجه 

مروه :انا لازم ابقي جمب جوزي 

صالح :هقولك احنا في مستشفي اي كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

شريف :كنت بتكلم  حد يعرفني 

صالح :ايوه طلقيتك 

شريف: هو انا كنت متجوز 

صالح :حبيبي نتطمن عليك بس وبعدها اقولك علي كل حاجه 

               #بقلم دوداا حوده#

مروه :انا نازله يا بابا 

الاب :رايحه فين يامروه 

مروه :شريف في المستشفي ولازم ابقي جنبه 

الاب :شريف ابن حرام وانا حسابي مع عمك كبير انو ازاي يخبي عليا حوار زي ده 

مروه :الغريب ده عمره ما ضيقني وابن عمي سوء سمعتي يا بابا وطلقني من جوزي الغريب ده عمل المستحيل علشاني انا مكنتش بحب شريف بس هو عرف يخلني  احبه معلش يا بابا انا هروح لجوزي بعد اذنك لو شريف سبني انا ممكن اموت 

الام :بعد الشر عنك يا حبيبتي 

مروه :والنبي يا بابا مش ذنبه لن مامته عملت كده ومش ذنب عمي أنه ربا ارجوك يا بابا طول عمري بسمع كلامك خليني جنب جوزي 

الاب :استني هلبس واجي معاكي 

               #بقلم دوداا حوده #

وفي المستشفي 

صالح :محمد تعالي يا حبيبي 

مدحت : خير يا عمي مش انت برضه اللي قولت ليا أنه مش ابن اخوك جاي تزوره ليه 

وكان نايم شريف 

مروه :شريف قوم يا حبيبي 

صالح :سبي ينام شويه معلش 

مدحت :حبيبك امال خليتني أطلق هاله ليه 

مروه ،:علشان اوقك السم اللي عملته ليا انا بحب جوزي وهفضل معاه وهعرفه حقيقتك 

مدحت : هههههههههههه مش لما يتفكر اسمه 

صالح :انت ازاي كده انت عمرك مش كنت كده 

مدحت :انا عرفت قضيه حجر عليك وهاخد كل شي وانتي بتاعتي يا مروه 

مروه :بتحلم انا هرجع لجوزي 

وخرج مدحت وكلم الممرضه 

مدحت :بقولك 

الممرضه :نعم تحت امرك 

مدحت :اي رايك لو تخدي ربع مليون جنيه 

الممرضه :احنا هنهزر يا استاذ 

مدحت :انا بتكلم بجد هتعملي ليا حاجه وهديكي ربع مليون جنيه ودلوقتي هديكي ٥٠الف عربون 

الممرضه :بتقول اي تحت امرك طبعا كامله ف جروب بقلم هويدا زغلول

مدحت :انا عايزك تعملي ......

يتبع 

يا تري عايز اي منها


البارت التاسع والعاشر الأخير من هنا  



 

تعليقات

التنقل السريع