القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جوزي ولكن البارت 1_2_3_4_ بقلم أمنيه صلاح في موسوعة القصص والروايات

 الاول 

جوزي ولكن 

بقلم امنيه صلاح

الام فريده :قومي ياندي في عريس متقدملك كفايه نوم 

ندي:حاضر ياماما هقوم اهو وبالفعل ندي قامت صلت المغرب وخدت شور وطلعت لبست درس لونه زهري وطرحه بيضه وحطت شويه مكياج بسيط 

 Stop

نتعرف بقا مين دول: ندي الرباعي بنت جميله جدا شعرها بني وطويل وعنيه رمادي وطويله وبشرتها فاتحه ومحجبه في في رابعه جامعه جامعه عندها٢٤ سنه في كليه هندسه بنت غنيه  ابوها محمد الرباعي فاتح شركه مقولات وعندها امها فريده دي بتحبها اوي وعندها اخواتها حسام وشروق 

نتعرف علي حسام: شاب وسيم اوي وجميل وعنده عضلات وبيروح الچم ..دكتور اسنان فاتح عياده وعنده ٢٨سنه بيحب عيلته جدا وبيخاف عليها عنيه بني غامق زي ندي وشعره طويل لونه بني وهو بردوا طويل مز من الاخر😂😂

اما شروق: دي بردوا قمر في تالته ثانوي عندها١٩سنه بنت عنيها زرقا وشعرها اصفر غامق وطويل قصيره مش محجبه

اما بقا العريس ال جاي لندي ده اسمه مصطفي السيوفي :مصطفي ده قمر بردوا عنيه رمادي ورموشه كسيفه وطويل وشعره طويل لونه اسود صاحب حسام اخو ندي بردوا دكتور بس دكتور اشاعات وتحاليل وابوه كامل السيوفي صاحب محمد الرباعي فاتح شركه مقولات بردوا مصطفي بيروح عند حسام وبيشوف ندي وعجبته فاقرر يجي يخطبها هو بيسكر ويروح الكباريه مش محترم من الاخر 😂😂

نرجع تاني بقا:

ندي لبست وطلعت عند العريس هي عرفاه بردوا فالمهم طلعت ومعاها العصير قدمتو وعملت نفسها مكسوفة وكدا 😂😂زي اي بنت وانا عرفاهم مش بيبقوا مكسوفين بس بيعملو نفسهم مكسوفين 😂😂نرجع لموضعنا قعدوا شويه وكامل السيوفي اتكلم وقال لمحمد الرباعي احنا جاين نخطب الانسه ندي لابني مصطفي طبعا ندي وشها احمر جامد قلب طماطميه 

😂😂طبعا محمد كان عارف ان هو جاي يتقدم لبنته 

فاراح محمد الرباعي قال نسيب العرسان لوحدهم 

وفعلا العرسان بقوا لوحدهم 

ندي باصه في الارض راح مصطفي بيوقولها انتي هتفضلي باصه في الارض كتير ندي اتكسفت اكتر قالها بكلمك راحت رافعه وشها وقالته بابتسامه نعم 

راح قالها اي القمر ده🥰 ندي في سرها نفسها تحضنوا هو قمر ومز بقا 😂البنات انا عرفاهم مش ساهلين 😂😂المهم قالها مش عايزه تسأليني اي حاجه قالتله لأ قالها طب انتي موافقه وبصتله وضحكت راح محمد الرباعي دخل عليهم وكامل معاه وقعدوا شوي وقالو نستأذن وهنستنا الرد مشيوا بقا وندي قامت صلت العشا  وقعدت تلعب بالفون شوي ونامت

ناموا ابطالنا 

تاني يوم 

ندي قامت وصلت وكان عندها جامعه لبست نزلت 

في الجامعه 

اعرفكم علي اصحاب ندي 

رحمه سالم الرباعي صحبتها وبنت عمها هي عنيها بني في رمادي وشعرها بني مش  طويل اوي وبشرتها بيضه ومحجبه واوزعه😂😂

اما اسراء في هي بنت جميله بردوا عنيها سوده ورموشها ثقيله جدا وطويله وبشرتها بيضه وشعرها لونه نبيتي 

 كلهم بيحبو الضحك والهزار ودمهم خفيف جدا وكلهم في كليه هندسه

نرجع تاني في الكافيه بقا ندي ورحمه واسراء قاعدين 

اسراء:عملتي اي في العريس يا ندوش 

ندي :لسه مش عارفه والله بس بابا وموافق والصراحه العريس امور كدا ومز وانا موافقه 

رحمه بضحك:لو مش عايزاه هتيهولي وانا اتجوزوا 

ندي بضحك:قلتلها لأ ياختي انا موافقه 

اسراء :معندهوش اخ يابت كدا زيه 

ندي :لأ معندوش اخوات خالص اتهدي بقا 😂😂

اسراء:ياخساره طب شوفيلي صحبه 

ندي بضحك:ماشي اما يجي يبقا اسألو 

رحمه:يلا ياختي انتي وهيه عندنا محاضره 

دخلو المحاضره والدكتور فهد : بدأ يشرح ويبص علي اسراء 

واسراء بردوا بتبص عليه معجبه بيه 😂😂

خلصو المحاضرات وطلعوا روحوا كل واحد بيته ندي دخلت وابوها: قالها تعالي عايزك 

ندي:قالتلو حاضر هغير هدومي واجي لحضرتك 

الاب :ماشي ياحببتي 

ندي غيرت هدومها ونزلت عند بابها 

ندي:نعم يا بابا عايز حاجه 

الاب :اقعدي يابنتي عايزك 

ندي قعدت وابوها قالها اي رأيك في مصطفي ندي قالت لابوها :انا 


 .نقف هنا بقا قالولي رأيكم اي بقا عايزه ملصقات كتير وشجعوني عشان انزل البارت التاني

انا عارفه ان البارت مفهوش حجات حلوه بس بنتعرف بس علي الاشخاص وانشاء الله اللي جاي احلي ياقمرات 🎀❤



البارت التاني 

جوزي ولكن 

بقلم امنيه صلاح

ندي قالت لابوها :انا موافقه

الاب :علي خيره الله هكلم انا ابو مصطفي ونقوله موافقين 

في الجانب الاخر في فله السيوفي 

مصطفي بيكلم ابوه:بيقوله تفتكر يابابا ندي هتوافق

الاب :وماتوافقش ليه يابني هو انت قليل ولا اي 

مصطفي قاله:ربنا يستر

وشويه و تليفون كامل ابو مصطفي رن وكان المتصل محمد الرباعي 

محمد الرباعي:الوو ازيك يا كامل عامل اي

كامل السيوفي:الحمدلله كويس وانت عامل اي واولاد 

محمد الرباعي:الحمدلله كويسين 

كامل السيوفي :عايزين نسمع اخبار حلوه (قصده علي ندي ومصطفي)

محمد الرباعي :قاله الف مبروك موافقين 

كامل السيوفي:الله يبارك فيك دا احلي خبر سمعته 

كامل السوفي:طب هنقرأ الفاتحه الخميس الجاي 

محمد الرباعي :علي خيره الله 

خلصو المكالمة وكامل قال لمصطفي الف مبروك وندي وافقت 

مصطفي فرح اوي 

عند ندي

كانو قاعدين علي السفره 

ومحمد قال هنقرأ الفاتحه الخميس الجاي 

حسام :اي ده علي طول كدا 

الام فريده قالتله:مش بدري ولا حاجه 

ندي قاعده ووشها احمر اوي ومكسوفه 

شروق :اي يا عم ما احنا بنتكسف اهو 

ندي:بطلي يارخمه 

خلصو الاكل وندي طلعت اوضتها وكلمت اصحابها وقالتلهم :احنا هنقرأ الفاتحه الخميس الجاي 

اسراء:الف مبروك يا صحبي

رحمه :الف مبروك يا قلبي عقبالي 

كلهم ضحكوا وقعدوا يتكلمو شوي وندي قفلت 

عند رحمه 

نتعرف علي اخو رحمه الوحيد وامها وابوها ماتو 

احمد سالم الرباعي شب وسيم جدا بيحب ندي اوي بس هي مش بتحبه بتعتبره زي اخوها وهو يقدر يعمل اي حاجه عشان ندي متتجوزش مصطفي وهنعرف بعدين هيعمل اي ابيض بس مش اوي طويل شعره طويل عنيه زرقا وقمر شغال مهندس

احمد:رحمه هي ندي وافقت علي مصطفي 

رحمه:اه يا احمد وافقت وهيقرأو الفاتحه الخميس الجاي 

احمد بهدوء عكس ال جواه :اه ماشي 

احمد في سره والله العظيم ما هتلحق تتجوزها خليك افرح شوي وبعدين هتندم 

رحمه قالت لاحمد احنا عايزين نروح نباركلها ونقعد معاهم شوي 

احمد:حاضر قومي البسي يلا 


عند اسراء:ابوها عايش وامها ميته وعندها اخت واخ اختها اسمها 

شهد :بنت جميله عنيها خضره  في تالته ثانوي زميله شروق اخت ندي 

اما اخوها اسمه علي 

علي شاب حلو بردوا عنده ٢٧ فاتح شركه وشغال هو وابوه فيها 

اسراء بتقول لابوها 

يابابا ندي صحبتي خطوبتها الخميس الجاي هروح 

الاب سعد :ماشي ياحببتي 

اختها شهد :هروح معاكي يا اسراء 

اسراء:ماشي 

________________""****


عند ندي

قاعده بتفكر في مصطفي 

واختها شروق بتذاكر 

وحسام في شغله 

والاب والام قاعدين بيتكلمو مع بعض 

وفجأه الباب خبط 

الشغاله راحت تفتح 

الشغاله:اتفضلو 

رحمه واحمد دخلو

سلمو علي عمهم وندي نزلت هي وشروق 

سلمو عليهم واحمد بارك لندي 

وقعدوا شويه وقالو نمشي احنا بقا ندي قالت لرحمه نامي معايا النهارده قالتها مش هينفع وبعدين مشيوا 

يوم الخميس جه وندي بتلبس وفرحانه ورحمه عندها واسراء

لبسو وندي نزلت وكانت اصحاب شروق واصحاب حسام واصحاب محمد الرباعي واصحاب فريده هانم موجودين واصحاب 

مصطفي واصحاب كامل السيوفي جم بردوا

اسراء نازله علي السلم وشافت 


وبس كدا البارت خلص محاتجه رأيكم


التفاعل قليل جدا والله 


جوزي ولكن 

البارت التالت

بقلم امنيه صلاح


اسراء نازله علي السلم وشافت الدكتور فهد 

نزلت وسلمت علي دكتور فهد 

Stop

نتعرف علي الدكتور فهد :شاب جميل عينه زرقا  قماحوي طويل عنده ٢٨سنه هو صاحب مصطفي ومصطفي عزموا علي الخطوبه هو بيحب اسراء واسراء معجبه بيه 

نرجع تاني 

 اسراء: ازيك يادكتور

الدكتور فهد :اي دكتور دي قوليلي يافهد 

اسراء وشها احمر وقالتله ماشي يافهد 

اسراء:امال اي اللي جابك هنا 

فهد:مصطفي زميلي وقالي تعالي 

اسراء :ماشي 

عند ندي ومصطفي قاعدين ولبسو الدبل 

والزغاريط شغاله وموسيقي هادئه 

واحمد واقف هيموت وقال في سره اللي يقرب من حاجه بتعتي بيشوف ايام سوده 


حسام واقف يبص علي رحمه 

ورحمه كذالك 

جه وقت الرقص 

ندي ومصطفي مع بعض 

واسراء وفهد مع بعض 

ورحمه وحسام مع بعض 

وشروق واحمد مع بعض 

وشهد وعلي مع بعض 

خلصو رقص والليليه خلصت 

وصباح يوم جديد تفوق ندي علي صوت العاصفير 

قامت ندي صلت ولبست وكانت عندها اجازه ،كانت رايحه المول تشتري شويه حجات ،وشروق بتذاكر 

رحمه وندي واسراء نزلو يشتروا شوي حجات مع بعض وراحو المول

عند حسام راح العياده وبيفكر في رحمه 

عند مصطفي السيوفي راح بردوا العياده

وعلي وابوه راحو الشركه 

ومحمد الرباعي راح الشركه 

وكامل السيوفي راح الشركه بردوا 

كل واحد اتجه الي عمله 

وعدي٥شهور ومصطفي حب ندي ،وندي حبته بردوا وكتبو كتب الكتاب بس العيله هي اللي تعرف بس لاكن الناس متعرفش ان مصطفي كدا يبقا جوز ندي  وحددوا معاد الفرح بعد شهر  


واسراء وفهد بردوا اعترفوا لبعض لحبهم 

ورحمه وحسام بردوا اعترفوا لبعض بحبهم 

لاكن احمد بيدبر حاجه لمصطفي عشان ميتجوزشي ندي هنعرفها بعدين

وشهد وشروق بيذاكرو 

وفي يوم .محمد الرباعي قال انا هسافر وحسام بردوا سافر 

وفريده ام ندي راحت النادي وشروق كانت عند صحبتها والساعه كانت ١٢بليل

والشغالين اخدوا اجازه 

وندي كانت قاعده في البيت لوحدها وفجأه الباب خبط 

ندي :مين 

مصطفي :انا 

ندي فتحت الباب لقت مصطفي 

ندي :مصطفي اي اللي جابك 

مصطفي باين عليه سكران 

مصطفي:اي ياقلبي مش هتقوليلي اتفضل 

ندي :انت سكران 

مصطفي:لأ سكران اي وبيبص عليها من فوق لتحت مش هتقولي لجوزك  اتفضل 

ندي:قالتله بس مفيش حد هنا 

مصطفي:ما انا عارف وبعدين انا جوزك محدش يقدر يتكلم 

ندي قالتله :انت سكران 

مصطفي قالها:انتي علقتي علي كلمه سكران انا كل ما اقول كلمه تقوليلي انت سكران 


ومسكها من خصرها 

وهي اتخضتت وشهقت وقالت له

ندي :احترم نفسك كمان شهر هتبقي جوزي 

واعمل ال انت عايزه 

مصطفي:وليه مش الوقت مفيش حد هنا 

ندي زعقت في وشه وقالتله احترم نفسك 

مصطفي:زقها علي الارض 

وقعت واتخبطت في ال التربيزه داخت محستش بنفسها خالص وبعد ساعتين


وقامت لقت نفسها


هنقف هنا 

بصو بقي التفاعل والتعليقات قليله خالص 

انا عايزه تفاعل كتير وكومنتات كتير عشان اقدر اكمل 

بحبكم❤🎀


---


البارت الرابع..

جوزي ولكن 

بقلم امنيه صلاح


لقت مصطفي نايم جمبها وبلبنطلون بس 

وهي قالعه هدومها وفي نقط دم علي السرير

ندي:قعدت تصوت وتلطم وتقوله انت عملت فيا اي يا حيوان 

مصطفي قام بكل بروود :وقالها اي في اي مش انا جوزك ومن حقي اعمل كدا 

ندي بعياط:انت حيوان انا بكرهك 

مصطفي قام وقالها :كلمه كمان وهموتك ندي قامت دخلت الحمام وقعدت تعيط 

ومصطفي لبس وقالها انا ماشي 

ندي قعدت تعيط كتير 

وطلعت لبست وشالت الملايه من علي السرير وفرشت ملايه جديده علي السرير وغسلت الملايه التانيه 

وعدلت البيت عشان محدش يشك في حاجه 

عدي ٥ايام وابو ندي رجع وحسام رجع 

وندي مش بتكلم مصطفي 

في يوم ندي قاعده مصطفي رن عليها 

مصطفي:الوو 

ندي :الوو عايز اي 

مصطفي:اي مش بتكلميني ليه 

ندي :وانت مالك بيا عايز اي 

مصطفي:انتي لسه زعلانه خلي قلبك ابيض وبعدين انا جوزك 

ندي :جوزي تقوم تعمل كدا انت اي يا اخي دا لو بابا عرف ممكن يموت فيها انا بكرهك بجد احنا هنتجوز تلات شهور وتصلح غلطتك وبعدين نطلق 

وفجأه الباب اتفتح


عارفه ان البارت صغير 

شوي كمان وهنزل بارت كمان 

وبعدين التفاعل قليل جدا دا يرضي مين ده 😂😂

عايزه تشجيع وقولولي رأيكم عشان انزل البارت الخامس

البارت 5_6_7_8 من هنا هنا













 

تعليقات

التنقل السريع