جوزي ولكن
البارت الخامس
وفجأه الباب اتفتح
ندي بصدمه:بابا
الاب :اي ال انا سمعته ده
ندي بعياط :مفيش حاجه يابابا
الاب بغضب:بقولك اي اللي حصل
ندي بدأت تحكي لبابها اللي حصل كله
الاب :ورحمه امي ما هسيبك يا مصطفي الكلب
الاب:احنا لازم نقدم الفرح شوي
ندي بعياط :موافقه
الاب:مش عايز حد يعرف بالموضوع ده عشان منتفضحش
ندي بعياط :حاضر يابابا ارجوك سامحيني انا مليش ذنب
الاب:خرج وسابها والغضب باين علي وشه
مصطفي كلم ندي وقالها اي اللي حصل
ندي بعياط :بابا عرف كل حاجه منك لله انت السبب
مصطفي:انا مكانش في وعيي وانا هتجوزك عادي مفيش حاجه
ندي :انا بجد علي قد ما احبيتك علي قد ما كرهتك
مصطفي:قفل في وشها السكه
______________________________
_____________________________~~
محمد الرباعي كلم مصطفي السيوفي
محمد الرباعي:الوو يا استاذ
مصطفي:ازيك ياعمي
محمد :عمك انت خليت فيها عم
مصطفي:اي اللي حصل يا عمي في حاجه
محمد :قول اي محصلش
محمد:احنا هنقدم الفرح وهيكون الاربع الجاي
مصطفي:حاضر ال تشوفه ياعمي
مصطفي الصراحه حس انه ندم علي اللي عمله و عايز يصلح غلطته😂😂
_________________________________عند ندي
محمد الرباعي:بيكلم ندي
الفرح الاربع الجاي
ندي:اي ده يعني باقي خمس ايام
الاب :'اه وياريت تحضري نفسك وانا هقول للناس ان الفرح يوم الاربع
ندي بحزن وخوف من باباها :ماشي يابابا
فريده :يعني اي الفرح الاربع الجاي مش تقولي في اي اللي حصل عشان الفرح يتقدم
محمد بعصبيه:هو كدا ومش عايز كلام في الموضوع ده تاني فاهمين
فريده :قعدتت ومش فاهمه حاجه
(ملحوظه ..مفيش حد.يعرف بل حصل غير ابو ندي)
ندي كلمت رحمه وقالتها ان الفرح الاربع الجاي
رحمه :اي ده ازاي مش هو كان بعد شهر
ندي :هو اتقدم وخلاص والفرح الاربع الجاي وتعالي عشان تساعديني
رحمه:حاضر ياقلبي الف مبروك
ندي بحزن :الله يبارك فيكي عقبالك
رحمه :يارب ياختي يارب
(البت هتموت عايزه تتجوز 😂😂)
رحمه قفلت مع ندي الفون
احمد :اي بتكلمي مين
رحمه:بكلم ندي بتقولي الفرح الاربع الجاي
احمد بصدمه:اي الاربع ازاي مش هو الشهر الجاي
رحمه :مش عارفه هي قالتلي كدا
أحمد بغيظ :ماشي
عدت الايام بسرعه ومفيش أي جديد وندي مش بتكلم مصطفي وزعلانه منه ونفسها تتجوزي عشان تخلص من اللي هي فيه
________________________________
الفرح جه والايام عدت بسرعه
ندي ورحمه واسراء وشروق وشهد بيجهزوا
ندي :اي رأيكم الفستان حلو
كلهم في صوت واحد:جميل
ونزلوا تحت والفرح كان كبير جدا وحلو معزوم في ناس كبار اوي اصحاب محمد الرباعي واصحاب كامل السيوفي
_________________________________
في كان أخر
جهزت كل حاجه اتفقنا عليها
مجهول :اه كل حاجه جاهزه يابيه
مجهول ٢:ماشي
__________________~~•
في الفرح واقفين والاغاني شغاله وفجأه صوت طلقه طلعت
انتظروني في البارت السادس وياريت تتفعالو وتعملو كومنتات كتير
عشان اقدر اكمل
🎀❤❤
---
البارت السادس
جوزي ولكن
بقلم امنيه صلاح
وفجأه صوت طلقه طلعت من مسدس
ندي :مصطفي قوم قوم الله يخليك
مصطفي مش قادر يتكلم وقالها بصوت متقطع:س.مح.يني
(سمحيني)قصده علي اللي عمله
ندي:قوم عشان خطري هاتو الاسعاف
كلهم جريوا عليه ومصطفي قطع النفس تماما
_______________
الاسعاف وصلت
الاسعاف شالو مصطفى وحطوه علي الترولي
محمد الرباعي:اطلعي ياندي انتي غيري وانا هاخد حسام ومامتك ونروح وانتي يبقا تعالي
ندي بعياط:حاضر يا بابا
حسام ومحمد وفريده
ركبوا في العربيه
وكامل السيوفي ركب في عربيه وراحو المستشفي
_______________________***
عند ندي
طلعت عشان تغير وتروحلو المستشفي
ورحمه معها وشروق
واسراء وشهد روحوا
______****
ندي دخلت الحمام وقعدت تعيط وتقول ربنا يسترها عليك عشان انت لو موت انا حياتي تبقا كدا ادمردت مش هينفع اتجوز تاني عشان الناس الوقت فكراني ان انا بنت يارب استر
ندي خلصت ولبست ونزلت
وشروق طلعت تذاكر عشان الامتحانات قربت
____________:_في المستشفي
الدكتور كان جوه بيعملو العمليه
وهما واقفين بره بيدعو ويقرأوا قرأن وندي جت وكانت خايفه اوي
ندي بعياط:يا بابا الدكتور قال اي
محمد الاب :لسه مطلعش ادعيلو
ندي قعدت تدعي كتير وفات ٣ساعات والدكتور لسه مطلعش
واخيرا الدكتور طلع :
كلهم جريوا عليه بلهفه :اي يادكتور مصطفي عامل اي
الدكتور :البقاء الله
البارت صغير انا عارفه هنزل واحد تاني الوقت حالا
اتمني يعجبكم قولو رأيكم
وياريت تتفاعلو والله التفاعل قليل خالص والكومنتات قليله دا يرضي حد دا ياجماعه
🎀🎀🥰❤
---
البارت السابع
جوزي ولكن
بقلم امنيه صلاح
الدكتور :البقاء لله
ندي وقعت اغمي عليها وابوها مش قادر يتكلم ....وابو مصطفي بردوا واقف مصدوم مش مصدق
الممرضه جريت علي ندي وفريده وحسام نقولها اوضه عاديه والمريضه علقتلها محلول
بعد مرور ساعتين ابو مصطفي خلص اجراءات الدفن
وندي فاقت :انا فين
ندي بدأت تتذكر ال حصل وقعدت تعيط وتصوت وتقول ازاي مصطفي مات وعيطت كتير وهما هدوها
بعد مرور شهر ندي حالتها اتغيرت تماما وابوها بيزعقلها وبيعاملها كأنها خدامه
وأم ندي مش فاهمه اي اللي بيحصل ومش عارفه هو بيعاملها لي كدا وهي كل ما تيجي تفاتح محمد في الموضوع محمد بيصدها ومش رادي يقولها اي حاجه
وفي يوم ندي واقفه في البلكونه وبتتذكر مصطفي وفجأه حست بدوخه
ابوها ماشي من جمب اوضتها دخل يشوفها
لقيها واقعه علي الارض قام اتصل علي حسام
محمد :الوو
حسام:ايوه يابابا
محمد: انت فين
حسام : انا داخل علي البيت اهو في حاجه ولا اي
محمد :ندي اختك دخلت عليها الاوضه ولقيتها واقعه علي الارض
حسام:طب انا جاي حالا
محمد :بسرعه
حسام:تمم باي
محمد قعد يفوق في ندي مش بتفوق لحد ما حسام جه
وكانت فريده في المول بتجيب شوي حجات وشروق كانت في الامتحان
اي يا بابا يلا نخدها علي المستشفي
محمد الاب:يلا وخدوها وراحوا المستشفي
عند اسراء
فهد :اسراء تتجوزيني
اسراء بصدمه؛:نعم قولت اي
فهد بضحك :تتجوزيني
اسراء وشها احمر طماطميه ومكسوفه
وقالتله موافقه بس مش الوقت لما ندي تبقا كويسه
فهد بي ابستامه خطفت قلب اسراء
:حاضر اللي تشوفيه ياقلبي
اسراء ابتسمت ومشيت روحت البيت
______________***في المستشفي
اي يا دكتور في اي
الدكتور :لأ مفيش حاجه دا المدام حامل
حسام ومحمد الرباعي بصدمه وفي صوت واحد :حامل😳😳
الدكتور اتفجأ :اه حامل انتو متفاجأين كدا لي
محمد اتكلم بسرعه قبل ما حسام يتكلم وقاله :ماشي يا دكتور متشكرين وقام وقع الارض
حسام جري علي ابوه ودخله اوضه والدكتور جه يكشف عليه
وحسام واقف بره مصدوم ومش فاهم حاجه ..عشان ابوها هو اللي عارف بس
فون حسام رن وكان المتصل فريده امه
فريده :اي يا حسام متعرفش فين ابوك وندي
حسام :احنا في المستشفي
فريده بصدمه :مستشفي اي و ايه اللي حصل
حسام :قالها ندي وقعت واغمي عليها وحكلها كل حاجه حصلت
فريده بعياط وحزن :مستشفي اي دي
حسام عطها اسم المستشفي***___
في جنب اخر تاني
أحمد بيلكم مجهول
ويقوله انت عارف لو حد عرف اي حاجه هقتلك وهتحصله
مجهول :انا مش هقول لحد حاجه بس المشكله ان كامل السيوفي مش ساكت
وفي ناس شافونا وفي كاميرات مراقبه صورتنا وانت كدا رحت في داهيه يا زعيم
أحمد :اي اللي رحت في داهيه دي انا مقتلتش حد انت اللي قتلت
مجهول :وانا مالي انا سلمتك المسدس
ومعملتش حاجه تاني وانت اللي قتلتله
أحمد:سك في وشه الفون ورماه علي الارض وقاعد خايف ومرعوب
عند ندي________
فريده جت وندي فاقت وعرفت انها حامل وقعدت تعيط كتير وعرفت ان ابوها وقع والدكتور بيكشف عليه
حسام واقف علي باب الاوضه
ومستني الدكتور يطلع يطمنه علي ابوه
وفريده واقفه معاه
الدكتور طلع:
مصطفي وفريده جريوا عليه وقالو بلهفه
اي يا دكتور عامل اي
الدكتور قال للاسف :عنده شلل نصفي
فريده :قعدت تعيط وتصوت
وحسام واقف مصدوم
البارت طويل خالص اهو عايزه تفاعل بقا يا قمرات ..ربنا يديمكم❤🎀🥰
اقولو رأيكم
---
البارت الثامن
جوزي ولكن
بقلم امنيه صلاح
حسام واقف مصدوم مش مصدق اللي الدكتور بيقوله
اما ندي خلت الدكتوره توديها عند ابوها ندي قامت والدكتوره ودتها عند ابوها
ندي دخلت من هنا وامها قامت ضربتها بالقلم
ندي واقفه مصدومه وحاطه ايدها علي وشها
فريده بغضب:عجبك اللي انتي عملتيه ده ابوكي عنده شلل نصفي بسببك مقدرش يستحمل عملتك السوده
حامل من مين يابت انطقي
ندي بعياط وحزن علي ابوها:انا أسفه والله انا مش ذنبي حاجه
فريده :احكيلي اللي حصل كله فاهمه
ندي:بدأت تحكي لامها اللي حصل
فريده :قامت ضربتها قلم تاني وقلتلها انا عرفت الوقت ابوكي قدم الفرح ليه وكان دايما بيهزق فيكي جبتلنا العار يا سفله غوري من وشي
ندي طلعت وهي بتعيط ومش قادره دخلت الاوضه اللي كانت قاعده فيها وقعدت تعيط
عند كامل السيوفي
كامل بيدور وبيشوف مين اللي قتل ابنه
كامل راح عند واحد فاتح محل ومركب كاميرات راح كامل دخل
صاحب المحل :السلام عليكم
كامل:وعليكم السلام انا عايزك في خدمه
صاحب المحل:اؤمر يابيه
كامل :عايزك ترجعلي الكاميرات اللي عندك دي من شهر
صاحب المحل:ليه يابيه في حاجه
كامل بزعيق :انا قولت اي
صاحب المحل بخوف:ح.حاضر
وبالفعل رجع الكاميرات وكامل شاف مين اللي قتل ابنه
كانت الصدمه ليه كبيره
صاحب المحل :اي خدمه تاني يابيه
كامل :لأ شكرا ونسخ المقطع اللي فيه هو الشخص بيقتل ابنه واخدوا ومشي
--البارت التاسع هنزله بكره الظهر انشاء الله معلش والله يا جماعه النت بيبقا ضعيف جدا ومش بعرف انزل
بحبكم❤❤🎀
تعليقات
إرسال تعليق