القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جوزي ولكن البارت التاسع والعاشر بقلم :امنيه صلاح في موسوعة القصص والروايات

جوزي ولكن 

البارت التاسع والعاشر 

بقلم :امنيه صلاح


كان في واحد مراقب كامل في صمت 

وكامل اخد sDوطلع بيه علي المركز 


مجهول :الوو يا احمد بيه 

أحمد :اي في اي

مجهول :كامل راح عند صاحب المحل وشاف الكاميرات وشافك وانت بتقل ابنه 

والوقت طالع علي المركز 

أحمد :واقف مصدوم مش عارف يعمل اي 

أحمد:اسمع اللي بقولك عليه انا لازم اهرب 

مجهول :طب هنعمل اي 

أحمد:عايزك تحجزلي طياره علي لندن علي الساعه٣ العصر 

مجهول: حاضر يابيه 

احمد :تمم يلا روح حضر التذكره 

___________________''"****

عند ندي 

ابوها فاق والدكتور سمح ليه بالخروج 

في البيت 

ندي دخلت وهي بتعيط وامها مش بتكلمها 

وحسام وفريده دخلو محمد وقعدوه علي السرير 

ندي دخلت عند ابوها :ندي بعياط ،انا أسفه يابابا انت عارف ان انا مليش ذنب والله قول لماما وحسام ان انا مليش ذنب وقعدت تعيط وابوها بيبصلها بغضب 

فريده بزعيق :قومي ادخلي اوضتك ومتطلعيش منها خالص مش عايزين نشوف وشك فاهمه 

ندي قامت من غير كلام ودموعها علي خدها ودخلت اوضتها 


بعد مرور ساعتين كانت الساعه ٣العصر 

وأحمد في المطار بيركب الطياره 

وهو جه يركب العساكر وقفوا 

والبوليس قبض عليه 😳

أحمد بصدمه :ازاي انتو.انا مسافر انا معملتش حاجه 

العساكر اخدوا واتسجن 


_____________________""***

عند رحمه قعدت تعيط وراحت عند ندي 

ندي قعدت تعيط عشان هو اللي عمل فيها كدا 

ندي بحزن :احسن كل واحد بياخد جزاته 

رحمه :ما هو دا كله عشان بيحبك 

ندي:ما هو كان جه قالي وانا كنت شوفت حل مش يروح يقتلو ويودي نفسه في داهيه عشان بيحبني 

رحمه :اهو اللي حصل بقا 

___________"""***

وعدا شهر وندي ورحمه مع بعض بس ابو ندي وامها دايما بيزعقولها ويهونها كانت اوقات بتصعب عليهم بس كانو برضوا بيقوللها كلام يوجع القلب💔


في المحكمه كلهم قاعدين ومستنين الحكم علي أحمد

 

القاضي:حكمت المحمكه حضوريا  علي المتهم أحمد سالم الرباعي بل 


كدا ابقا خلصت البارت التاسع هنستنا البارت العاشر الساعه ٩انشاء الله 

عايزه تفاعل وكومنتات كتير


---البارت العاشر هينزل الوقت حالا




جوزي ولكن

البارت العاشر

بقلم امنيه صلاح 


القاضي:حكمت المحكمه حضوريا علي المتهم أحمد سالم الرباعي بالاعدام شنقا 

رحمه اول ما سمعت اغمي عليها وحسام جري عليها (بيحبها بقا وكدا😂😂) 

حسام :فوقي يارحمه عشان خطري 

رحمه:مفيش رد 

كلهم جريوا عليها وراحو المستشفي

والعساكر اخدو أحمد علي السجن لحتي ما يتعدم 


في المستشفي 

حسام:اي يادكتور 

الدكتور:جالها صدمه عصبيه 

حسام:طب هي عامله اي فاقت 

الدكتور :اه فاقت تقدرو تتدخلو تشوفوها 


عند كامل السيوفي :واقف مبسوط عشان أخد حق ابنه وهو لسه معرفش ان ندي حامل 

بعد ٥ايام 

في شركه الرباعي 

محمد بيكلم فريده في التلفون 

فريده:اي يا محمد البنت مش بتاكل ولا بتشرب 

محمد:وانا اعملها اي يعني البت جابت وشنا في الارض لازم ال في بطنها دا ينزل عشان منتفضحش كدا مفيش حد عارف الا احنا والناس متعرفش اما بقا تولد الناس هيعرفوا وانا هتبقا فضحتتي بجلاجل 

فريده:اي اللي انت بتقوله ده يا محمد مستحيل ندي توافق علي الكلام ده 

محمد:غصبن عنها هتوافق 

(ملحوظه)محمد لسه عنده شلل نصفي وقاعد علي كرسي متحرك وبيروح شركته وبيدير الشغل 

فريده قفلت وكان في واحد سمع الكلام ده 

فجأه الباب خبط علي مكتب محمد الرباعي 

محمد الرباعي:ادخل 

سعيد الزناتي يامرحب

سعيد الزناتي :يا مرحب بيك يا محمد بيه 

محمد :اتفضل 

سعيد قعد وقاله ان عايز منك خدمه

محمد :خدمه اي 

تساعدني بملغ ١٥٠الف  جنيه عشان محتاجه 

محمد :وان قولتلك ممعيش هتعمل اي

سعيد :لأ انا لو عليا هعمل كتير 

محمد بسخريه:قولي هتعمل 

سعيد:هفضحك انا سمعت كل كلمه كنت بتقولها في الفون 

محمد حط ايدو علي قلبو 

سعيد:اهه قولت اي 

محمد :موافق 

سعيد وعندي حاجه تانيه 

محمد بنفاذ صبر:اي تاني 

اتجوز ندي 

محمد :اي انت مجنون دا انت قدي 

Stop

تعالو اعرفكم بسعيد 

سعيد ده عندو ٦٣ سنه وفاتح شركه صغيره خالص وكان جاي عشان محمد الرباعي يساعده وهو عارف ومتأكد ان محمد مش هيساعدو فا هو داخل سمع 

محمد وهو بيكلم في الفون مع فريده 

فا حب يمسكه من ايده ال بتوجعه 

وهو عارف ان محمد يعمل اي حاجه عشان ميتفضحش حتي لو كانت حياه بنته 


نرجع تاني 

سعيد :اي قولت اي شكلك كدا عايز تبقا فضحتك بجلاجل 

محمد:انا م


هنقف هنا ياحلوين  عايزه تفاعل  

بحبكم ❤🎀


توقعو كدا محمد هيوافق ولا لأ


 البارت 11_12من هنا هنا هنا هنا 

تعليقات

التنقل السريع