القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت_امبراطور_الصعيد البارت_الثالث_عشر_|13_14 بقلم منه رضا في موسوعة القصص والروايات

#البارت_الثالث_عشر_|13|

#عشقت_امبراطور_الصعيد

شخص تالت لفها ليه وراح مديها بالقلم ..

ريتال : اول ما بصتله اتصدمت و فضلت تعيط و تقول أنا ..انا ....

فهد : و لا كلمه قدامي علي جوه ..

صفيه : واقفه قدام السلم و بتفكر زمان فهد عمل اي مع ريتال ..

ريتال : داخله بتعيط و مش موقفه ..

فهد : مسكها من دراعه و قال من أمتي و أحنا بتفكر في الحاجات دي هاا انطقي ..

ريتال : حاولت تتكلم بخوف انا أنا و لكن كلام فهد نزل زي الصاعقه عليها ...

فهد : خساره تعب مرات عمي في تربيتك و الله ضحت بشبابها عشانك لكن طلعتي و لا تستاهلي الكلام الي بتقوله عليكي و سابها و مشي ....

صفيه : بتقرب منها و بتقول قولتلك نهايه ده وحشه و لو حد عرف هتروحي في داهيه ...

#منه_رضا

ريتال : ذقتها لدرجه ان هي خبتطها في الكنبه و قالت ده كله بسببك انتي الي روحتي و قولتي لفهد مش كده انتي مالك بحياتي و فضلت تزعق ...

صفيه : انا عملت كده عشان مصلحتك عشان بتحبي واحد اصلا مش عايزك في حياته واحد بيفكر في ست تانيه ..

ريتال : انتي كدابه قاسم مبيحبش حد ..

صفيه : طلعت من تليفونها صور لقاسم مع واحده و كانوا واقفين مع بعض علي الكورنيش و شكلهم كانوا في حفله ..

ها صدقتي خلاص صدقتي انو مش عايزك و بيفكر في ست تانيه ...

ريتال : الكلام ده مش صح و انتي جبتي الصوره دي منين ...

صفيه : من علي حسابه علي الانستجرام ...

ريتال : ذقتها و قالت و انتي ازاي عنده من غير ما انا اعرف ..

صفيه : انتي مالك و بعدين انتي تقربيله اي غير بنت عمه و بس و كانت بتأكد علي اخر كلمه قالتها ...

ريتال : انا البنت الي هيتجوزها و هتشوفي قريب ..

صفيه : بتضحك و بعدين قالت و ده هيحصل ازاي يا ريتال هانم ..

#منه_رضا

ريتال : اضحكي حلو بس عايزه اشوف ضحكتك دي بعدين في فرحي كده ان شاء الله و سابتها و مشيت ...

قاسم : بعد ما خلص التليفون الي كان بيعمله دخل القصر و شاف صفيه قاعده علي أول كنبه في الصاله و بتعيط ...
قرب منها و حط أيده علي كتفها و قال مالك ..

صفيه : انتبهت لوجوده بعدين مسحت دموعها و قالت ها.. لأ مفيش انا بس عيني وجعاني شويه أو باين دخل فيها حاجه ..

قاسم : طب وريني كده و مسك وشها في أيدو و ب الايد التانيه بدأ يفتح عينيها و ينفخ  فيها ...

صفيه : خافت لحد يشوفهم و ياخد فكره غلط راحت قالت خلاص انا بقيت تمام دلوقتي عن أذنك هطلع أنام عشان الوقت أتأخر ...

قاسم : تمام بعدين قال تصبحي علي خير ..

صفيه : و انت من أهل الخير ..

ريتال : قاعده علي حرف السرير و شغاله تقطع صورها هي و صفيه بكل غل ..
و بتفكر ازاي هتخلي قاسم يتجوزها ...

فهد : دخل الاوضه و شاف ماسه لسه نايمه و في دموع

 علي خدها بعدين راح مسحها و اخد الاب توب بتاعه و
 ‏
 ‏ قعد علي الكنبه يشتغل عليه لكن عذاب الضمير مكنش
 
 ‏ مخليه عارف يعمل حاجه بيفكر اد اي الي عمله معاها
 ‏
 ‏ كان غلط هي متستهلش كل ده منه رغم أن هي ملهاش
 ‏
 ‏ اي علاقه ب الي حصل معاه و بعدين هي في الاول و
 ‏
 ‏ الآخر مراته و المفروض يحترمها مش يقلل منها بعدين أتعهد مع نفسه انو هيحاول يتغير عشانها ...

*عند الباشا *

الوزير : كان واقف و باصص من الشباك و بينفخ سيجاره من النوع الفخم و بيقول للباشا احنا دلوقتي مش هنقدر نعمل حاجه عشان البوليس عينه علينا ..

الباشا : احنا لو معملناش دلوقتي مش هنقدر نعمل بعدين فهد لو رجع زي الاول مفيش مخلوق هيقدر يوقفه ..

الوزير : نفخ دخان السيجاره و قال تبقي غبي لو عملت حاجه دلوقتي و مين قال ان مفيش حد هيقدر يوقفه انت نسيت انا مين ..

الباشا : هتكون مين يعني ايد الريس الكبير * عاصي الحلواني  *

الوزير : كويس أنك لسه فاكر و متنساش انك من غيري و لا حاجه ..

الباشا : بصله و قال تؤ انتو الي من غيري و لا حاجه لأن لو حد عرف الحاجات التانيه الي معايا هتروحوا في داهيه ..

الوزير : لسه غبي زي ما انت الورق ده لو وصل للحكومه هتكون نهايتك معانا و لا أي ..

الباشا : و دي حاجه تفوتني انا عملت كل احتياطاتي و أمنت نفسي يا وزير و كان بيقول اخر كلمه بنبره سخريه ...

الوزير : اول مره اعرف انك ب الوساخه دي 

الباشا : ده انتو الي يشتغل معاكم يبقي حكم علي نفسه بالموت و بعدين فيها أي لما أضمن حقي و اخاف علي نفسي مش ممكن تحصل لحظه غدر و كل حاجه تبوظ ..

الوزير : سابه و مشي و كان بيقول جواه و الله و لعبتها صح يا باشا ..

سالي : دخلت الاوضه الي فيها الباشا و كانت لابسه فستان  بيكشف اكتر ما بيغطي من جسمها ...

و بعدين اتكلمت بدلع و قالت اي يا باشا مش هنام بقا و لا أي ..

الباشا : روحي نامي انتي انا مش فايق دلوقتي ..

سالي : طيب عايز حاجه ..

الباشا : لأ تصبحي علي خير..

سالي : و انت من اهل الخير...

*عند فهد *

الساعه تقارب 3 الفجر و كان فهد لسه مخلص شغل و نام مكانه علي الكنبه 

ماسه : حست بقلق فصحيت من النوم و استغربت لما بصت في الساعه و ملقتش فهد جمبها..

قامت من علي السرير و راحت تشوفه لقته نايم علي الكنبه و الاب توب محطوط علي رجله راحت شالته و عدلت نومته و جابت بطانيه خفيفه  من الدولاب و حطتها 
عليه لأن الجو كان برد شويه ...

بعدين رجعت نامت تاني ..

فهد : فتح عينه بعد ما أتأكد أن هي خلاص راحت علي السرير و قال وعد مني هخليكي تعيشي ملكه صح انا مبحبكيش بس هحاول اعوضك فقدان الاب  الاخ و الام 

الجد : بيكلم قاسم اي يا بني مفيش عروسه  و لا أي عايز افرح بيك قبل ما اموت ..

قاسم : بعد الشر يا جدي و بعدين انا لقيت العروسه ناقص موافقه أهلها و هي ...

الجد : طب متقول فين أو بنت مين يمكن نعرفهم أو نعرف البت ...

قاسم : لأ ما انتو تعرفوها كويس يا جدي 

الجد : قول يا واد و بلاش شغل المتهات ده ..

قاسم : صفيه بنت عمي ..

ريتال : كانت خارجه بالصنيه بتاعت الاكل و لما سمعت الاسم وقعت منها في الأرض ...

الجد : خير يا بنتي انتي كويسه . 

ريتال : اه يا جدي الحمد لله..

الجد : امال مالك كده مش مظبوطه..

ريتال : هاا .. لأ أنا بس حسيت بشويه دوخه ...

قاسم : طب ما تطلعي تستريحي فوق ...

ريتال : كاتمه الدموع الي في عينيها و قالت حاضر و سابتهم و مشيت قبل ما دموعها تنزل قدامهم ...

الجد : ها ..يا بني كنا بنقول ..

قاسم : ضحك كنا بنقول اني عايز اطلب ايد صفيه بنت عمي ..

الجد : انا لو علي رأي معنديش لأنك نشير  أخوها و أمها 
الاول ...

رانيا : بصت لابنها بقرف و قالت و هما يطولوا ينسبوا ابني ..

قاسم : ماما ممكن بلاش كلامك ده و بعدين دي بنتهم و ليهم الحق يعرفوا مين الي هيتجوزها مش يرموها لأي حد و كان بياكد علي كلامه ..

رانيا : انت برضوا بتحاول تلمح لنفس الموضوع مش كده بس اسمع بقا انا أهلي مرمونيش ابوك الي حارب الدنيا عشان يتجوزني ..

قاسم : قام و وقف في وشها و قال الكلام ده تقوليه لحد غيري عشان انا عارف كل حاجه و سابها و خرج ..

الجد : خد يا بني مش هتفطر ...

قاسم : مليش نفس يا جدي ...

*عند فهد *

ماسه : ماسكه قام في أيديها و بتشك بي فهد في أيدو ..

فهد : اتخض و قام متعصب بعدين قال في أي ...

ماسه : متزعقليش و قوم يلا عشان جدك عايزك ..

فهد : انتي مجنونه يا بنتي عايزه تسمميني ..

ماسه : علي فكره الاقلم مفهوش سن و ده قلم رصاص أصلا ..

فهد : زعق و قال ماسه قومي من قدامي بدل و الله العظيم اديكي بوكس اخليكي متنفعيش تاني ..

ماسه : بصتله و قالت ربنا يسهل و قامت تاخد شاور ...

فهد : مسك دماغه و قال كل ما اقول هتتعدل ترجع تاني ..

ماسه : خلصت الشاور و طالعه بالروب بتاع الحمام ..

فهد : بصلها و قال  حلو الهانم مبقتش تكسف و كان بيقرب منها ...

ماسه : سابته و مشيت ..

فهد : جاي مسك أيديها زقته..

ماسه : ممكن متلمسنيش و دخلت الأوضه الي فيها الهدوم ..

فهد : بص علي خيالها و دخل الحمام ..

ماسه : واقفه قدام الدولاب و مش عارفه تلبس اي ..

بعدين قررت تلبس فستان  ..

شويه و طلعت و كانت لابسه فستان لونه ابيض و في خطين اسود من الجمب و لحد الركبه و لبست شوز أبيض ...

قاسم : قاعد في الصاله و شاف ماسه و هي نازله نده عليها ..

ماسه : صباح الخير امال فين الباقي ..

قاسم : جدك في المكتب و الباقي في المطبخ تعالي اقعدي عشان في اخبار حلوه ..

ماسه : قعدت جمبه و قالت قول الواحد بقاله كتير مفرحش ...

قاسم : انا هتجوز ..

ماسه : بتضحك احلف و بعدين مين سعيده الحظ ..

قاسم : صفيه بنت عمك ..

ماسه : قامت وقفت بعدين حضنته و قالت الف مبروك يا عم و في الوقت ده كان فهد نازله ..

فهد : كان مستحلف ليها بس مستني يطلعوا الأوضه و بعدين قال في أي ما تفرحونا معاكم ..

ماسه : قربت منه و قالت قاسم هيتجوز ..

فهد : الف مبروك و ربنا يسعدك يابني عشان متبقاش زي كده ..

ماسه : سمعت كلامه و بعدت عنهم و فضلت تعيط عشان هي متستهلش ده كله منه ..

الجد : مالك يا بنتي ..

ماسه : مسحت عينيها و قالت مفيش بعدين طلعت علي الأوضه ..

قاسم : نده علي الكل عشان يقولهم الخبر ده و يطلب أيديها من امها ..

فهد : كان واقف و بيدور بعنيه علي ماسه لكن مشفهاش ..

*عند الباشا *

الباشا : بيكلم سالي الي كانت نايمه علي صدرو و بيقول بعد الي هعمله انهارده ماسه عمرها ما تسامح فهد خالص هتكرهه و كده ابقا اخدت جزء من حقي ..

سالي : هو انت ناوي علي اي 

الباشا : ناوي علي كل خير و قومي يلا عشان الوزير جاي و عايزين نقعد معاه ..

سالي : حاضر و قامت تلبس ...

الباشا : نفخ اخر نفس من السيجاره الي في أيده و قال نهايتك قربت يا امبراطور الصعيد ..*فهد *

*عند ماسه *

ماسه : كانت قاعده علي السرير بتعيط و بعدين في مسج جالها علي التليفون فتحتها و اول ما شافت الي في اتصدمت و قامت وقفت و حتط أيديها علي بوقها و فضلت تشهق ..

فهد : دخل الاوضه شاف حاله ماسه اتخض قرب منها و بعدين قال مالك ..

ماسه : ضربته بالقلم و فضلت تعيط و تقول انت كنت عارف مش كده 

فهد : كنت عارف اي ..

ماسه : رمتله التليفون و قالت خد شوف 

فهد : أول ما شاف الي في التليفون عينه احمرت و رمي التليفون في الأرض و لسه يتكلم مع ماسه راحت اغمي عليها ...

يتبع
#البارت_الرابع_عشر_|14|

#عشقت_امبراطور_الصعيد

فهد : أول ما شاف الي في التليفون عينه احمرت و رمي التليفون في الأرض و لسه يتكلم مع ماسه راحت اغمي عليها

فهد : شالها براحه رغم أن مكان الاصابه كان بيوجعه الي أنه حاول يرفعها ...

شاله فهد و حطها علي السرير و راح جاب ازازاه العطر من علي التسريحه و بخ منها علي ايدو و بدأ يشمم ماسها منها...

بعد شويه فاقت ماسه و فضلت تعيط ..

فهد : بيحط أيده علي كتفها ممكن تهدي ...

ماسه : بتصوت ابعد عني و رمت ازازه العطر من علي السرير للأرض ..

فهد : بيزعق الهبل الي بتعمليه ده مش هيفيد في حاجه ياريت تخليكي هاديه شويه و هفهمك كل حاجه...

ماسه : بتصوت و هي حاطه أيديها علي ودانها و بتقول اسكت مش عايزه اسمع حاجه اسكت و نامت و غطت وشها ب البطانيه ...

فهد : زعق بعدين خبط المخدات الي علي الارض ب رجله و قال لازم تسمعيني مش دي الحقيقه ..

ماسه : ارجوك أمشي و سبني لوحدي مش عايزه اسمع حاجه ...

فهد : وصله مسج علي تليفونه و كان مكتوب فيه اتمني المفاجاءه تكون عجبتك و باعت وش بيضحك ...
بعدين  بعت مسج تانيه بيقول فيها كان نفسي اشوف وشها دلوقتي و اي شعورها و هي بتشوف الفديو ده ..

*عند قاسم *

قاسم : ها يا مرات عمي مواقفه علي جوازي من صفيه ..

خديجه : بتضحك بص يا بني انا معنديش مانع بس اخوها عندك تقدر تاخد منه الإذن و كانت بتشاور علي فهد ..

فهد : نازل علي السلم متعصب و شغال يفكر هيعمل اي مع الباشا ...

قاسم : لأحظ الغضب علي وش فهد راح قرب منه و قاله مالك ...

فهد : تعالي عايزك بره...

قاسم : طيب بعدين راح استأذن من جده و الي كانوا واقفين ...

فهد : خبط كوتش العربيه برجليه و قال لأزم نلاقي الكلب الي اسمه الباشا ده ...

قاسم : ممكن أفهم في أي و متعصب لي ..

فهد : بعت الفديو الي كان و مقدرش يكمل راح مزعق و فضل يخبط في العربيه ...

قاسم : فهم و قال الفديو بتاعه الي كان ...لسه مكملش كلامه راح فهد اداله بوكس و قال 

فهد : مسمعش اي كلمه عن الموضوع ده ...

قاسم : قام و مسك منخيره و بيقول انا مالي انا ...

فهد : رن علي الرجاله بتوعه و قال في ظرف ساعه كل حاجه عن الباشا تكون عندي ..

الرائد جلال : داخل القصر و بيقول كويس اني لقتكم هنا ..

فهد : خير و جاي لي ..

الرائد جلال : كده بتستقبل ضيوفك امال فين كرم الضيافه الي معروفه عندكم ...

فهد : ده بيبقي للضيوف المرحب بيهم لكن انت مش نرحب بيك يا سياده الرائد ...

قاسم : ممكن أفهم جاي لي ..

جلال : بيكلم فهد و بيقول وصلتلنا اخبار بتقول أنك تعرف الباشا و هو بيعمل كده بسبب العداوه الي بنكم ...

فهد : بصله و قال طالما عرفت ده معرفتش مكان الباشا لي و مسكته و لا لسه مش قادرين توصلوا ليه ..

جلال : ضحك و قال للأسف لسه بندور عليه...

فهد : اه تمام لو محتاج اي مساعده قول و متتكسفش احنا نقدر نساعدك برضو ...

جلال : اضايق بعدين قال لأ شكرا احنا مش محتاجين مساعده يا فهد بيه و سابه و مشي ...

فهد : بيكلم قاسم و بيقول انسان مستفز بعدين قال المهم قدرت تعرف هو شغال مع مين ...

قاسم : مستني تليفون من الرجاله ..

معداش غير نص ساعه و تليفونه رن ..

فهد : رد كده شوف عملوا اي ..

قاسم : أي يا بني عملتوا أي..

مروان : دورنا يا بيه و قدرنا نوصل لشويه معلومات كده و صورنا المستندات و هبعتها لحضرتك دلوقتي علي الواتس ..

قاسم : تمام انا في الانتظار ...

فهد : لقوا حاجه ...

قاسم : ايوه بيقول شويه معلومات و مستندات مهمه و هيبعتها ليا علي الواتس دلوقتي ...

فهد : تمام و كان واقف بيبص في تليفونه ..

صوت مسج وصلت علي تليفون قاسم ..

فهد : افتح كده شوف فيها أي ..

قاسم : فتح و بدأ يشوف بعد شويه قاله أن الي موجود في المستندات دي بيقول إن هو اشتغل في المافيا بعد ما الشركه بتاعته خسرت في اخر صفقه عملها ..

فهد : و اي تاني ..

قاسم : في عليه قواضي كتير هو و بيشتغل مع واحد اسمه الوزير و الرئيس بتاعهم بيقولوله يا ريس 
و اسمه الحقيقي* عاصي الحلواني *

فهد : حلو اوي كده ...

قاسم : ناوي علي أي ..

فهد : ناوي علي كل خير ...

*عند الباشا *

الوزير : أنا مش عارف انت لي مش صابر علي ما ما القضيه بتاعتك تتقفل بعدين ترجع لشغلك تاني ...

الباشا : انا قولت لأ و هرجع مش حته قضيه الي هتوقفني عن شغلي و خصوصاً أن الكل عارف انك بتحاول تمسك كل حاجه و تبقي ليك لوحدك لكن ده مش هيحصل ...

الوزير : أي التخاريف دي أحنا بنقول كده عشان مصلحتك و لو علي كلامك انا كان ممكن اسيبك ليهم و اخد انا كل حاجه ليا ..

الباشا : برضو الي في دماغك مش هيحصل ...

الوزير : لأحظ ان انت بدأت تتمادي معايا في الكلام ...

سالي : دخلت و قعدت علي الكنبه و كانت حاطه رجل علي رجل بعدين قالت ممكن أفهم في أي و صوتكم عالي لي ...

الوزير : تعالي شوفي الاستاذ الي عايز يرجع الشغل دلوقتي و العيون كلها علينا ...

سالي : و أي الغلط في كده مش أحسن ميخسر زباينه و فلوسه و لا أي يا وزير ...

الوزير : انتو مالكم انتو الاتنين شغالين تلمحوا بكلام مش مفهوم لي ...

باشا : و الله انا بقول الصح انا مش هوقف شغلي عشان حد ....

سالي : و انا معاك في الكلام ..

الوزير : بص لسالي و قال طول عمرك كلبه فلوس ..

الباشا : لفله و قال تؤ تؤ كده تغلط في المدام و قدامي ..

الوزير : مدام أي انت كمان انت ناسي انت جايبها منين ...

الباشا : من ملهي ليلي فيها أي يعني ..

الوزير : أنت مش مكسوف و انت بتقولها يا أخي اتفو علي الرجوله الي عندك و مشي ...

سالي : قربت من و حتط أيديها حولين رقبته و قالت هو أنت ندمت يا بيبي انك أتجوزتني ...

الباشا : بعد كلمه بيبي دي متتكلميش تاني و سابها و مشي ..

سالي : قعدت علي سور البلكونه و هي بتشرب الكاس بتاعها بطريقه مقرفه و قالت اصبر أنت بس شويه و هخليك علي الحديده خالص بس أخد حقي الاول أنت مفكر أنك لقتني صدفه في الملهي ده راحت ضحك بصوت عالي ...

شويه و الوزير دخل عليها بعدين قال سوسو قلبي و فضل يضحك معاها ...

سالي : بس أي رأيك في تمثيلي ...

الوزير : و الله لو مكنتش عارف أنه تمثيل كنت صدقت ...

سالي : المهم دلوقتي هنعمل أي عشان انا الصراحه تعبت و قرفت من لمسه ليا و كانت بتقرب من الوزير و اول ما وصلت عنده بدأت تفتح زراير القميص بتاعه ..

الوزير : تؤ مش كده راح شد القميص بأيده الاتنين و بعدين قرب منها و سحبها من وسطها و قطع الفستان بتاعها ....

*عند ماسه *

فهد : طلع عشان يشوفها لقاها لسه زي ما هي بعدين قرب منها و قعد علي حرف السرير و قال ممكن نتكلم ...

ماسه : مغطيه وشها و بتعيط بعدين قالت مش عايزه اسمع حاجه أمشي و سبني ..

فهد : مش همشي و لازم تسمعي راح ساحب الغطي من عليها بسرعه بعدين قومي كده ..

ماسه : قامت من علي السرير بعدين فضلت تضربه في صدرو و هي بتعيط و بتقول بسببك مبقتش بنت كل المشاكل دي بسببك انا عايزه أمشي من هنا ...

فهد : مسك أيديها و لسه بيكلمها ..

ماسه : ابعد عني متلمسنيش ابعد و كانت بتزعق و هي بتعيط ...

فهد : رفع أيده لفوق و قال خلاص أهدي مش هقرب منك و لا حاجه بس اقعد كده و انا و الله هفهمك كل حاجه ...

ماسه : هتفهمني اي اخرج بره اخرج و الي و الله هخرج انا و مش هرجع تاني الي جثه ...

فهد : خلاص خارج اهو اهدي انتي ...
بعدين خرج و قفل الباب ...

ماسه : اول ما الباب اتقفل وقعت علي الأرض و فضلت تعيط اكتر ...

قاسم : واقف قدام الباب بيكلم فهد و بيقول الرجاله قدرت توصل لمكان الباشا ..

فهد : حلو أوي يلا عشان انا خلاص جبت اخري منه ...

قاسم : حصل حاجه تاني فوق ...

فهد : مش راضيه تسمعني أو تتكلم معايا ...

قاسم : غصب عنها يا فهد لازم تقدر اي واحدها مكانها كانت هتعمل اكتر من كده ..

فهد : أنا زنبي أي كل الي بعمله بحاول اساعدها مش أكتر ...

قاسم : تمام المهم خليك هادي معاها ..

فهد : اقفل علي الموضوع ده و يلا عشان خلاص نهايه الراجل ده علي أيدي أنهارده ....

*عند الباشا *

الباشا : داخل الاوضه الي فيها سالي و الوزير و هو بيسقف بعدين قال بس خطه حلوه اوي ده الشطان ذات نفسه مستحيل يفكر فيها بس هقول شكراً للرجاله الي انت جايبهم طلع عندهم دماغ تودي في داهيه ...

الوزير : أنت فاهم كل حاجه غلط انا هفهمك ..

الباشا : لأ أنا فاهم صح و صح أوي كمان ..

بعدين طلع السلاح بتاعه و ضرب الوزير طلقه في دماغه و لسه هيصوب علي سالي راحت قالت ...

سالي : و الله هو الي ضحك عليا ...

الباشا : ما انا عارف خلاص صدقت و لف وشه و لسه سالي هتقوم راح ضربها هي كمان طلقه و نامت جمبه نفخ الدخان الي كان طالع من السلاح و قال تستاهلوا ...

*عند فهد *

طب احنا دلوقتي لي واقفين ما ندخل قبل ما حد يحس علينا و يهربوا ..

قاسم : يلا بعدين قال سلاحك معاك ...

فهد : حط أيده علي وسطه و قال معايا ...

دخلوا علي مجموعتين فهد ماشي هو و شويه رجاله من اليمين و قاسم ماشي من الشمال و معاه شويه رجاله هو كمان ..

اول ما دخلوا الفيلا لقوها فاضيه و مفيش حد طلعوا الدور التاني و فضلوا يدوروا في الاوضه لحد ما وصلوا للاوضه الي فيها سالي و الوزير ...

فهد : حط أيده ورا دماغه و قال ده مجنون قاسم دخل وراه الاوضه و قال أي ده ..

كانت رقبه سالي مقطوعه و مرميه علي الأرض و جثه الوزير جنبها من غير دماغ و جسم سالي علي السرير و دماغ الوزير جنبها و مكتوب علي الحيطه بالدم ده جزات الي يخون الباشا ...

قاسم : يلا نمشي بدل ما حاجه تحصل ..

فهد : بعد ما شاف المنظر بطنه و جعته و نزل بسرعه و وقف جمب العربيه و فضل يرجع ...

قاسم : جايب علبه مناديل و بيدهاله . .

فهد : أنت شفت المجنون ده عامل فيهم أي ..

قاسم : ده محتاج مصحه مستحيل حد عاقل يعمل كده يلا خلينا نمشي ...

ركبوا العربيه و روحوا 

قاسم : داخل البيت و بيقول لفهد اي مش هتيجي ..

فهد : مش عايز اطلع فوق عشان ماسه هتتعب اكتر ..

قاسم : تعالي بات عندي في الاوضه..

فهد : بيضحك عشان يتعمل فينا زي الناس الي في الفيلا 

قاسم : بيضحك اسكت ده انا ما صدقت نسيت يا ابني و الله ..

فهد : خلاص يا عم و هو ميت علي نفسه من الضحك ..

قاسم : المهم أنت اطلع علي الاوضه بتاعتي علي ما اشوف اي حاجه نأكلها...

فهد : تمام ..

طالع فهد علي السلم و كان لسه هيدخل الاوضه بتاعته لكن خاف تكون ماسه صاحيه و تعمل زي الصبح راح قرر يدخل أوضة قاسم علطول ..

اول ما فهد دخل الاوضه بتاعت قاسم اتصدم و فضل يزعق ....

علق ب 20 ملصق ..

نزلت بارت تاني اهو زي ما قولتوا واحد العصر و واحد بليل بس ياريت القي تفاعل بقا لحد الصبح ...

التفاعل وحش يا شباب ...

بجد شكرا لكل واحد أو واحده علقت بكومنت و دعمتني فيه بحبكم …

#يتبع

عشقت_امبراطور_الصعيد



تعليقات

التنقل السريع