القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية غلطة عمري البارت (35)بقلم ✍️ سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

البارت (35)بقلم ✍️ سلطان زماني 


_ هااا وحصل ايه انجزي


وعد .. امها فضلت تقنعني اني الراجل محترم وبيمسح 


الحاجات دي واني لو مش احنا الي اشتغلنا واستغلينا الراجل 


في غيرنا هيعمل كده اتحرجت الصراحه ومريم قالتلي انها 


هتعمل كده بهزار وفعلا قلعنا ونمنا وامها الي كانت بتصورنا 


وانا كنت لبسه نقاب علشان وشي ميبنش وفضلنا كتير ع 


الحال ده وبقت تجيني وبودي في الشغل تعمل كده وقالتلي 


أنها حبت الموضوع 


_ حبت امها تمارس مع بنات قصدك 


وعد ..اه وعملت كده مع وحده صحبتها بس قلقت منها 


وخافت تخطف جوزها منها فبعدتها عنها 


_انا شفت أنها كانت يتقابل رجالة وبتاخد منهم فلوس وبتنام معاهم


وعد ..مش كتير هي مش بتعمل حاجه ببلاش ومعندهاش 


وقت للحب ممكن تسمع المكالمة دي وهتصدق اني مليش 


ذنب واني اضحك عليا ذيك بالظبط

    

           بقلم ✍️ سلطان زماني


_ سمعت المكالمة ..ملخصها ..أني مريم بتحبها وبقت تغير 


عليها من بودي وانها حسه اني وعد مرتها مش مرات بودي 


من كتر ما بتحبها ومتعلقه بيها 


وبتعترف ليها أنها الي أجبرتها علي كده واني الحوار كام 


بنسبالها هزار ولعب بس قلب جدا معها ومش عارفه تبطله 


وبتقول أني هي مستنيا سمير ينزل إجازة مصر علشان 


الهداية الي جيبها ليها وامها  وغير الفلوس الي هيطلعو بيها 


منه واني فات الكتير ما باقي الا القليل 


وعد ..صدقت اني والله مليش ذنب 


_ كملي كملي أنا عايز اعرف كل حاجه 


وعد ..أنا بعت عنها ومبقتش ارد اصلا عليها وبقت تيجي 


وتحاول تعمل كده معايا وانا ارفض بسبب 


_ ايوا بقا بسبب ايه


               بقلم ✍️ #سلطان_زماني


وعد ..قالتلي في مره انها هتروح تقابل حبيبها 


_حبببها مين 


وعد ..اسمه صلاح ده نور عنيها لو عمل فيها ايه بتسامحه 


المهم كان اوقات بيروح الشقة عندها وينام معها أو لما مراته 


تسافر عند امها وكانت حمات صلاح دي بتكشف وقعدت فترة 


طويلة ومريم جارها شاف صلاح وهو نازل من شقتها وبيقفل  


سوستة البنطلون وقال ل امها وسيح ليها في العمارة أنها 


بتجيب رجالة واتصلو بطلقها قالولو لم طلقتك او خدلها شقة 


تانيه بعيد عننا مش ناقصين شبها 


_ ده الكلام ده امتي يا وعد 


وعد ..وعنيها في الأرض من فترة كده 


_ايوا من فترة قد ايه يعني 


وعد وهي مراتك والموضوع اتلم علشان خافو اني يوصلك 


خبر لاكن قبل ما تتجوزك كانت بتحط صباعها في عين 


التخين وتقولهم أيوا أنا شر""طة وبتاعة رجالة واعلي ما في 


خيلكم اركبوه

                    

                      بقلم ✍️ سلطان زماني

_كملي كملي 


وعد ..قالتلي اني صلاح اتصرف في شقة بتاعة واحد صحبه 


وأنها اخيرا هتروح تقابله بس في مشكلة  اني صحبه عايز 


يعمل كده هو كمان وانتي عارفه صلاح بيغير عليا موت 


واستحالة يخلي صحبه يقربلي أنا عايزاكي تيجي معايا بس 


تبقي نصحه متخلوش يقربلك اخرك بوسه حضن تقفيشه 


ترقصي بس قولتلها يانهارك ازرق  قالتلي والله الواد صحبه 


ده اهبل خالص وانا معاكي متخافيش ده احنا هناك وهنشرب 


وهنحشش وهنخربها  وفعلا عدت عليا ورحنا الشقة دي 


وقعدو فعلا يشربو ورقصنا وشوية وصلاح خدها ودخل 


الأوضه وقفلو الباب وصحبه فضل يهزر ن بعيد والاهبل ده 


مطلعش اهبل عيل صايع مسكني من شعري لما لاقني مش 


عايزة قالي امال جايه هنا ليه قولتله هصوت فتحلي الشباك 


وقالي لو بنت ابوكي بصحيح صوتي انتي في شقتي ياروح 


امك يعني جايه بمزاجك وسحبني من شعري علي الأوضه 


وانا فضلت أنده واصرخ علي مريم وهي ولا هنا تعبت من كتر 


ما فرهدني وانا بقاومه وخلص وقمت لبست واخدت حاجتي 


ونزلت ومريم لسه في الأوضه  ومن بعدها وانا اخدت هعد ع 


نفسي اني مش هطوعها في حاجه تاني وكتير قولت لبودي 


يطلقني واعمل معها مشاكل بس هو مش راضي لحد ما كلمت 


اخويا وامي وقالولي أنهم هيطلقوني منه وكل ده بسبب مريم 


_ وانتي فعلا مش عايزة تكملي مع بودي


وعد . اه مش عايزة هو طيب وغلبان وبيصدق كدبها والاعبها 


حتي لما جالك الشقة وزعقلك والله صعب عليه وشك 


والجروح الي فيه وكان عايز يخدك معها بس مريم مكنتش 


هتسكتله 


_ انتي عايزة ايه دلوقتي مني


وعد ..أنا مش فارق معايا بودي لاني هتطلق منه يعني 


هتطلق كل الي فارقلي اهلي واني هنيهم تنكسر بسببي والله 


ميستهلوش مني كده


_تعرفي أنا لسه شاكك اني ده قلب مريم عملاه فيا 


وعد.  حقك تشك وتقلق وتحرص ..أنا زاي ما قولتلك اني دي 


مجرد محاوله بعملها نجحت خير وهحترم نفسي واعلم 


نفسي الادب من اول وجديد وهمشي جنب الحيط فشلت بقا 


ههرب لاني مش هيبقى عندي مكان أرح فيه وربنا معايا بقا 


_ارجعي ل اهلك واطمني أنا حسابي مش معاكي انتي ولا ليا 


حق عندك علشان اخده قامت باست ايدي وقالتلي كتر خيرك 


ربنا ما يوقعك في ضيقه ويستر عرضك زاي ما سترتني 


قمت ودفعت الحساب وسبتها وكلامها قلب دماغي وبقيت 


روحت البيت يدوب دخلت طلقها اتصل بيا وقالي أنه معه 


الإقرار  الي بخط ايديها وبصمه عليه وشكرني قولتله تمام 


ماشي عقبال الشقة بقا وخد بالك من ابنك قالي في عيني 


والله وخليني اشوفك انت انسان محترم والواحد يتشرف 


بالناس الي ذيك وزاي اخوك قولتله اكيد طبعا والشرف ليا 


وقفلت ✍️بقلم سلطان زماني

يتبع 💥 ملحوظة هامة باقي القصة مش هتوصل غير للمتابعين صفحتي فقط ♥️😘

البارت 36بعد عمل متابعه للمدونه علشان يوصلكم الجزء الأخير 

البارت 36من هنا هنا هنا هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع