القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ريان وليل البارت الثالث في موسوعة القصص والروايات

#بارت 3 ريان وليل


فوقت من تفكيري وانا لسه ماسكه الجواب بتاعه. 

انفع ممثل مش كدا. 

عيطت جامد وانهارت ومبقيتش عارفه اعمل ايه قومت لبست وروحت البيت الي ماما كانت بتشتغل فيه 


 لو سمحتي كنت بسأل علي واحد اسمه ريان الفهد. 

_ لا منعرفوش 

 انا قابلته في فرح ابن سعادتك. 

_ يا بنتي احنا ناس لينا معارف كتيره اوي وكا واحد جاي بصحابه هنعرفه منين. 

 تمام شكرا 

خرجت روحت لماما وبشتكيلها 

 قومي ياماما بقي بالله عليكي انا مش متخيله من يوم وليله يحصلي دا كله ليه بيحصلي كدا قومي يماما انا ضعيفه من غيرك محتاجالك لو انت رافضه الحياه افتكريني يا ماما انا معدش ليا غيرك. 

نمت علي كف ايديها. 

بعد كام ساعه لاقيت هرجله وممرضه بتصحيني بفدع وبيخرجوني بره الاوضه 

 في ايه يا دكتور 

_ خير انشاء الله خير اوي دي مؤشرات الجهاز عادي لان المريض بدأ يفوق انا ديتها حقنه وهتقوم كمان نص ساعه 

 شكرا شكرا اوي يا دكتور ربنا يخليك وجريت علي ماما 

بعد شويه لاقيتها صحيت 

حضنتها جامد اوي ولسه متبته في حضنها وبعيط ومش عايزه اسيبها حوطتني بايدها. 

 تعرفي انت اد ايه وحشتيني واد ايه كنت بعاتي من غيرك وان روحي كانت متعلقه بالجهاز دا 

ضحكت.. ليه دا كله انا نمت اد ايه. 

 لااا مش كتير دول تلت شهور ونص بس. 

_ بس طب اكل نوم طيب ولا ايه. 

 لا بالله انا محتاجاكي اوي يا ماما بدموع. 

_ ايه يا قلب امك بس مالك 

حكيتلها علي كل الي حصلي بدموع 

_ يضنايا يبنتي دا كله من غيري اوعي ترجع لابوكي 

 مهو.. مهو 

_ في ايه 

 اصل انا رفعت قضية خلع زي ما انت كنت عايزه بس مكنش معاكي الفلوس والشرطه جت هنا وشافوكي وانت بالحاله دي واتخذوا الاجراءات وانت دلوقتي حره قولت وانا خايفه من رد فعلها

_ بفرحه ردت عليا بجد طب هنعيش ازاي. 

 يعني انت مش زعلانه 

_ انت عارفه لو ابوكي كان خاف عليا ولو مره كنت زعلت بس عمره مخاف ولا داني ذره حب في قلبه حتي ولو كان بيمثل مالك يبنتي. 

 مفيش يماما حاسه اني عايزه ارجع ودوخت مره واحده مش قادره 

دخلت الدكتوره يطمن علي المريضه الي هي امها 

_ يبنتي شوفيها كدا اصلها تعبت مره واحده. 

بعد شويه

" لا عادي دي اعراص الحمل الف مبروك 

 انا حامل بفرحه ممزوجه بحزن ودموع 

_ اوعي تفكري انك تضيعيه يبنتي 

 بدموع فرحه لا يماما انا هعلمه وهكبره انا هبق ام يماما. _ واحلي ام يحبيبة ماما 


خرجو من المستشفي وبعد خمس سنين مبطلوش تدوير ونقوره علي ريان وباعو الشقه الي كانت فيها 

 ماما يلا عشان الطياره. 

_ حاضر يحببتي لبستي وتين 

" ايوه يا تيته انا بست وحدي 

 حبيبه تيته انت. 

ليل شالتها وجرت الشنط وركبو العربيه ناحيه المطار 


في الطياره 

_ طب احنا هننزل فين يبنت ولا هنعمل ايه مكنا في مصر كويسين 

 محتاجه انساه يماما. 

_ مطلقتيش ليه منه سايبك بقاله خمس سنيه الخكومه بتطلقك منه بعد اربع سنين من الفراق 

 مش عارفه بس كل الي اعرفه الي عايشه لبنتي ومش هدور عليه تاني. 

" تيته بثي حلبسه كتيره اوي ازاي 

_ دا سحابه اسمه سحابه دا الي بينزل المطر 

" لا دي حلبسه كبيييره لونها ابيض

 " الي هو غزل البنات يشباب "

 ‏ضحكو عليها 

 صح يا قلب ماما 


ليل كملت تعليمها في بريطانيا وبقت دكتوره جامعيه 

ووتين دخلت مدرسه وبقي عندها أصحاب وسنها 7 سنين 


ماما انا خارجه انا ووتين 

_ خلي بالك من نفسك ومن بنتك 

" ماما هو انا ليه معنديش بابا زي صحابي. 

 سكتت شويه. 

لا يحببتي عندك بابا وبابا حلو اوي كمان زيك كدا بس هو بيشتغل عشان يجيبلك الحجات الي تينا نفسها فيها. 

" بس انا عايزاه مش عايزه حاجه تانيه. 

حضنتها حاضر يا حببتي 

 تعالي نجيب حجات حلوه لتينا حبيبه ماما. 

ومشيوا وراحو يجيبوا حجات وتين لمحات عربية ايس كريم علي الجنب التاني  طلعت تجري وسابت ايد ليل 

 وتين استني وتيين. 

عربيه جايه من بعيد هتخبطهم هما الاتنين. 

لاقت الي بيشدهم هما الاتنين ولا سوبر مان شدهم كأنه حاضنهم ملتفتتش ليه وراحت علي وتين تشوفها 


 ينفع كدا ولما كان يحصلك حاجة ها اعمل انا ايه 

" انا اسفه يا مامي اخر مره بس انت كنت عايزه ايس كريم. 

 فين الايس كريم دا 

" اهو وشاورت عليه 

ايتا يلا بسرعه نلحقه قبل ما يمشي وشالتها 

ودا كله تحت انظار الي واقف مبتسم عليها ونظره مشتاقه ليها لسه زي ما هي بهبلها بضحكتها ونظرة استغراب لبنتها

افتكرته بصتله 

ياتري اي اللي هيحصل

رأيكم يهمني ❤️

اتفاعلو بعشر تعليقات ولايك وتفاعل كتير

البارت الأخير من هنا هنا



 

تعليقات

التنقل السريع