القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية فتون 💞 ( الجزء التاسع عشر )والأخير بقلمي مآآهي آآحمد في موسوعة القصص والروايات


فتون 💞

( الجزء التاسع عشر )والأخير 


بقلمي مآآهي آآحمد 


امير : اي الدم ده يافتون 😳

فتون : معرفش يا امير 

امير بص كده ودقق اكتر 

امير : ده دم عذريتك .. فتون انتي عذراء 

فتون : عذراء 😳😳

فتون : امير انت متأكد 

امير استغرب جدا وقلها 

امير : ( بعصبيه ) انتي بتقولي ايه يعني ايه  متأكد انتي لا يمكن يكون حد لمسك قبل كده يافتون 

فتون : ( بتوتر ) طيب .. طيب مش ممكن تكون بريوت الشهر بتاعتي 

امير : ( بنرفزه ) فتون انا دكتور وعارف انتي لا يمكن يكون حد لمسك قبل كده 

بقلمي مآآهي آآحمد

فتون فضلت تعيط وتبكي زي المجنونه 

امير : فهميني ايه اللي بيحصل يافتون عرفيني في ايه انا مش قادر استوعب اي حاجه انتي طالما مش عايزه عصام بقيتي معاه ليه يافتون عرفيني كل حاجه خليكي واثقه فيا ولو لمره واحده في حياتك 

فتون : سيبني يا امير ابعد عني 

وجت تقوم من علي السرير فتون حست بوجع رهيب مابقيتش قادره تقوم 


بقلمي مآآهي آآحمد

فتون : اه مش قادره اقوم .. 

امير : مش هتقدرى تقومي انتي لسه فاقده عذريتك حالا يافتون مش هينفع تقومي 

امير : ماتتحركيش من هنا انا جاي تاني 

امير ساب فتون وطلع بره وبقي هيتجن كان عايز يخبط او يكسر اي حاجه حواليه بس في نفس الوقت كان حاسس بفرحه رهيبه انه اول شخص في حياه فتون وانها مسلمتش نفسها الا لامير وبس .. بس برضوا ايه السبب انها تروح لعصام وليه عذبته وعذبت نفسها خمس سنين 

امير راح بسرعه يجيب  كوبايه لبن لفتون بسرعه 

(فتون في نفس الوقت في  الاوضه )

فتون مستغربه ومابقيتش فاهمه حاجه ابدا

فتون : ( بتكلم نفسها ) طيب ازاي انا شفت الفيديو بنفسي انا اه كنت مغم عليا بس ازاي انا شفت الفيديو بنفسي وهو معايا 

فتون كانت في نفس الوقت عندها مشاعر الفرحه انها طلعت بنت وامير حد يلمسها وفي نفس الوقت خيبه الامل انها ضيعت خمس سنين مع عصام في كدبه وبعدها 

بقلمي مآآهي آآحمد

امير خبط ومعاه كوبايه اللبن 

فتون : اي ده يا امير 

امير : دي كوبايه لبن عايزك تشربيها كلها وبعد ما تشربيها عايزك تحكيلي علي كل حاجه يافتون كل حاجه حرفيا انا مش هسيبك تضيعي تاني من ايدي يافتون مش هغضب مش هثور بالعكس انا المفروض افرح اني اول واحد المسك وانك مسمحتيش لحد يلمسك غيري بس انا من حقي اني اعرف ايه السبب يافتون ليه عملتي كده 

فتون : انا هحكيلك كل حاجه يا امير هقولك علي اللي ماقدرتش أقولهولك من خمس سنين 

بس الاول خدني في حضنك خليني جواك ماتطلعنيش ابدا من قلبك مهما احكيلك يا امير ممكن ..

 امير قرب من فتون وباسها من جبينها 

واخدها في حضنه وابتدت 

 فتون تحكيله علي كل حاجه حرفيا امير بقي بيسمع من فتون وهي بتعيط في حضنه وبقي عصبيه الدنيا كلها باينه علي وشه بس كان بيحاول يتماسك ويخليها تكمل كلامها 

بقلمي مآآهي آآحمد

فتون : لسه بتكمل كلامها وبعد ما اغتصبني فتحت عيني لاقيته عريان قدامي من غير هدوم غميت عيني بسرعه وفتح فيديو وورهوني وشوفته وهو نايم معايا غمضت عيني بسرعه وقالي انه هيفضحني وهيخلي كل اهلي يشوفوا الفيديو وانت كمان هيفضحك بيا وهيحطه علي مواقع كتير اوي يا امير خفت عليك .. خفت علي اهلي واخواتي .. بس والله ما خفت علي نفسي .. انا .. انا معرفش ازاي طلعت عذراء معرفش ازاي ده حصل بس امير ملمسنيش 

امير : وطول السنين اللي فاتت دي محاولش يقرب منك ابدا 

فتون : حاول كتير بس مكنتش بديله فرصه 

كنت دايما بهدده اني هموت نفسي لو قربلي يا امير .. انا كان عندي الموت ارحم الف مره من انه يلمسني مره تانيه 

امير اخد فتون في حضنه اكتر 

امير : انا ازاي ما اخدتش من حاجه زي كده .. ازاي كنت قاسي عليكي اوي كده 

فتون اتعدلت في قعدتها وبقت وشها في وشه ومسكت ايديه وقالتله 

فتون: انا ازاي اللي موثقتش فيك وحاكيتلك علي اللي حصل ازاي اضيع خمس سنين من عمرى خايفه من الفضيحه ازاي اعمل فينا كده 

امير : ورحمه امي يافتون ما هسيبه لا هخليه يندم علي اللي عمله فينا 

فتون: انت مسامحني يا امير 

امير : انا عايزك انتي اللي تسمحيني علي اللي عملته فيكي 

فتون : بحبك يا امير ❤️

امير : اخدها في حضنه وضمها لي اكتر

امير : خليكي هنا انا راجعلك علي طول 

امير راح اتصل بكمال من فون الاوتيل اللي هما فيه  وقاله علي مكانه وكمال جاله بسرعه 

بقلمي مآآهي آآحمد

كمال راح لامير وبقي هو وفتون وكمال 

امير : فتون اركبي العربيه هخلص الحساب بتاع الاوتيل انا وكمال وهنجيلك علي طول 

فتون ركبت العربيه من هنا وللاسف عصام كان ماشي ورا كمال وعرف مكانها 

عصام فتح باب العربيه اللي راكبه فيها فتون  بالراحه جدا من غير ما فتون تحس وحط علي بوقها منديل فيه منوم ونيمها واخدها معاه في عربيته 

امير رجع هو وكمال للعربيه بيبصوا مالقووش فتون

كمال : هتكون راحت فين ياكبير 

امير : مش عارف .. مش عارف دي كانت لسه هنا 

كمال : طيب وبعدين هنعمل ايه 

امير : ممكن حد خطفها اكيد العصابه بتاعت البدو اللي خطفوها احنا قريبين منهم 

كمال : اصل .. اصل .. ياكبير 

امير : ( بعصبيه ) في اي ياكمال ما تنطق 

كمال : اصل ياكبير مافيش عصابه ولا حاجه انا عملت كده انا وفهد عشان تقرب انت وفتون من بعض مش اكتر 

امير : انت ياكمال 😳

كمال: انا كنت حاسس ان فتون مظلومه ياكبير وكنت عاوز اعمل اي حاجه تقربكم من بعض ولما شوفتكم عند الصخره فهد اقترح عليا نعمل الفكره دي والرصاص اللي اتضرب عليكم ده ياكبير كان فشنك 

ولما لاقيتك برضوا قافش علي البت فتحت عليكم المايه عشان تقربوا من بعض واخيرا ياكبير قلبك حن عليها وبقيتوا سوا

امير : يابن ال .. 

كمال : مش وقته ياكبير احنا لازم نعرف فتون فين دلوقتي 

امير : يبقي مافيش غير حل واحد اكيد هي مع عصام 

كمال : ازاي ياكبير انا كنت واخد بالي من الطريق 

امير : انا متاكد مافيش غيره 

كمال : طيب اوامرك يا امير 

-----------------------------------------

( في نفس الوقت ) 

عصام اخد فتون ورجع بيها علي القاهره 

فتون متربطه من ايديها ورجليها في السرير 

اسيل : ده انتي طلعتي وسخه صحيح انتي مافيش فايده فيكي انا يابت مش حظرتك قبل كده ماتقربيش من امير .. امير ده بتاعي انا وبس 

فتون بقت تزووم عايزه تتكلم بس مش عارفه عشان اللازقه اللي علي بوقها

عصام : اطلعي بره يا اسيل 

اسيل : لا طبعا مش هسيبها الا لما اقتلها الاول 

عصام :. ( بشخيط ) قولتلك اطلعي بره انتي فاهمه 😡

اسيل طلعت بره وقفلت الباب وراها 

عصام شال اللازقه من علي فتون وقلها 

عصام : يافاجره بقي ماتسلميش نفسك لجوزك وتسلمي نفسك لامير

فتون : انت مش جوزي انا لو فاجره كنت سلمتك نفسي انت متجوزني غصب عني مش برضايا ابدا 

عصام ضربها بالقلم وقلها 

عصام : عارفه يافتون ولو عملتي اكتر من كده الف مره برضوا مش هسيبك انتي ليا انا وبتاعتي انا وبس 

فتون : مابقيتش اخاف منك خلاص انا عرفت الحقيقه عرفت انك ماغتصبتنيش انت عملت كده ليه ؟ عرفني ليه كل ده ؟ ليه العذاب اللي عيشتني فيه خمس سنين ده عملت كده ليه ياعصام انطق 

عصام : عايزه تعرفي ليه ؟ 

فتون : ايوه انا لازم اعرف واوعي تقول حب محدش بيحب حد يشوفوا بيتعذب قدامه كده .. عملت كده ليه ياعصام

بقلمي مآآهي آآحمد

---------------------------------

( في نفس الوقت ) 

كمال هو وامير في العربيه خلاص داخلين علي القاهره 

كمال : بالراحه ياكبير احنا كده هنعمل حادثه 

امير : انا متأكد ان فتون معاه انا لازم الحقها قبل ما يعمل فيها حاجه 

كمال جاله اتصال 

الووو : ________

كمال : انت متأكد من اللي انت بتقوله ده 

الراجل اللي بيكلمه : _____________

كمال : طيب اديني العنوان 

امير : في ايه ياكمال 

كمال: انا عملت زي ما انت قولتلي ياكبير وراقبت عصام  في الفتره الاخيره بس اللي عرفته ان عصام بيتعالج عند دكتور نفساني والغريبه انه كل مره بيقابله في حته شكل وبيقابلوا في نص الليل والراجل بتاعنا عرف عنوانه 

امير : ده اكيد عارف كل حاجه عن عصام احنا لازم نعرف بيروحله ليه ؟ 

امير وكمال وصلوا للدكتور

امير : انا مش جاي اتعالج انا جاي بالراحه كده اسالك عن مريض عندك اسمه عصام  عزمي وعايز اعرف بييجي عندك ليه  

الدكتور اتلغبط اول ما سمع الاسم وقال 

الدكتور : والله دي اسرار مرضي ماقدرش اقولها لحد

امير طلع مسدسه من ورا ضهره وحطه علي راس الدكتور وقاله 

امير : كلمه تانيه غير اللي عايز اسمعه منك هفجر المسدس ده في دماغك 

الدكتور : طيب .. طيب انا هقولكم علي كل حاجه 

الدكتور : عصام عمل حادثه وهو صغير بس كانت حادثه صعبه جدا خليته غير قادر علي اقامه علاقه مع اي ست وفضل يتعالج من الحادثه لحد سن التلاتين وبالرغم من انه اتعالج بس للاسف الحاله بقت نفسيه مش عضويه لكن في مره شاف بنت وعجبته اوي لدرجه ان شهوته جريت عليها جه وقالي واتبسطت جدا بس للاسف البنت دي ماكنتش عايزه عصام حاولنا انه يبقي طبيعي مع اي واحده غيرها معرفش جالي وقالي انه اتجوزها بس هي مش قبلاه وعرفت ان حالته النفسية لازم هي كمان تكون قبلاه عشان يقدر يتجوز ويخلف ويعيش حياه طبيعيه 

كمال : تقصد ايه انا مش فاهم حاجه 

الدكتور : من الاخر كده انه عصام بيفقد شهوته طول ما البنت دي رفضاه  لكن لو بأرادتها ممكن بعد كده يقدر يخلف ويجيب طفل من صلبه 

امير ساب الدكتور وقال 

امير : يابن الكلب ياعصاااااام 

يعني هو مابيحبش فتون ولا حاجه كل ده عشان يخلف 

_________________________________

(عصام مع فتون في نفس الوقت )

عصام حكي لفتون كل حاجه وقلها 

ان الحاجه الوحيده اللي هيخليها تعيش حره انها ترضي يبقي معاها بمزاجها ويجيب منها طفل يبقي من صلبه غير كده هيفضل ملاحقها طول عمره 

فتون : تفت في وش عصام 

فتون : اتفووووو عليك يا اخي 

عصام مسح التفه من وشه وقلها 

عصام : برضوا مش هسيبك لو عملتي ايه 😡

فتون : مش عارفه ليه جه في دماغي ولو لحظه واحده اني صعبت عليك ومارضيتش تغتصبني و خلتني معاك عشان بتحبني مش اكتر 

عصام : ومين قالك اني مابحبكيش انا بحبك عشان كده انتي الوحيده اللي نفسي فيها بس في نفس الوقت بحب نفسي اكتر وعايز يبقي عندي طفل يشيل اسمي واسم عيله عزمي من بعدي 

فتون : وانا عمرى ما هبقي معاك برضايا ابدا وعايزه اقولك اني مبسوطه اني سلمت نفسي لامير ولا اني اكون معاك في يوم 

عصام : يبقي مش هتعيشي لحظه واحده يافتون بعد كده 

عصام ابتدي يقرب من فتون وبقي يخنقها بالمخده ويكتم نفسها لحد ما خلاص كانت هتطلع في الروح 

امير بسرعه دخل عليهم وزق عصام وفتون رجعت تاخد نفسها مره تانيه وامير مسك عصام موته من الضرب بونيه في التانيه لحد ما جابه الارض ودماغه اتخبطت في سن ازاز واتفتحت مجابش منطق امير بسرعه فك فتون وفي لحظتها اسيل بلغه البوليس والبوليس جه قبض علي امير 

وعصام فضل في الانعاش القضيه فضلت واقفه علي ما يتحدد مصير عصام الصحي وللاسف لو عصام مات هيتحكم علي امير 

وللاسف عصام مقامش منها ومات  واتحكم علي امير 

حكمت المحكمه حضوريا في القضيه رقم ٧٨٣ بال ......


يتبع 

#فتون 

#مفتونها 

#مآآهي _آآحمد 


ياجماعه لو جابت ١٥٠٠ لايك لحد الساعه واحده والله هنزل الجزء اللي بعده انا مش بنزل الا لما مش بتجيب لكن لو جابت ١٥٠٠ مش هنزل ليه بس 


بكره ان شاء الله هينزل الجزء العشرين من الروايه الساعه 8 

لاف وعشر كومنتات عشان اقدر اكمل



فتون 💞

( الجزء العشرين والاخير ) 

البيدج الاصليه حكآآيآآت مآآهى 

بقلمي مآآهي آآحمد


حكمت المحكمه حضوريا علي المتهم امير حجازي الصفتي بالاعدام شنقا رفعت الجلسه 

فتون جريت علي قفص اللي فيه امير 

فتون : امير .. امير لا يا امير لاء انت ماينفعش تموت 

امير والعسكرى بيشد فيه 

امير : خللي بالك من نفسك يافتون 

بقلمي مآآهي آآحمد

ابو امير : لا يا امير ليه عملت في نفسك كده 

امير : خللي بالك من فتون يابابا دي اامانه في رقبتك 

بقلمي مآآهي آآحمد

امير بص لكمال وابتسمله وهزله راسه  

كمال : ماتقلقش يا امير فتون في عنيا 

امير دخل السجن وبقت فتون هتتجنن عليه هتموت حرفيا ولا بتاكل ولا بتشرب ولا بتنام 

فتون راحت لكمال البيت 

فتون : احنا هنعمل ايه دلوقتي ياكمال هنسيب امير كده يضيع من ايدينا 

كمال : امير معترف انه هو اللي موته يافتون ومش عايز يجيب سيرتك بأي حاجه احترمي رغبته 

فتون : انا لازم اقول كل حاجه في المحكمه ياكمال لازم 

اميره اتكلمي يا اميره ساكته ليه ؟

اميره : انا مش عارفه اقولك ايه يافتون بس اللي اعرفه ان امير عايز كده وكمال لا يمكن يكسر كلام امير 

بقلمي مآآهي آآحمد

فتون : انتوا هتجننوني انتوا الاتنين ولا ايه ايه برود الاعصاب اللي انتوا فيه ده بقولكوا امير هيتعدم  عارفين يعني ايه هيتعدم 

كمال : طيب انتي ايه الحل اللي عندك عايزه ايه .. عايزه تضيعي كل اللي امير عمله وتقولي انك كنتي متجوزه راجل ومايترضيش تسلميله نفسك ونمتي مع راجل تاني كده المحامي بتاعهم هيثبت ان دي خيانه شرعا وانتوا الاتنين متفقين انكم تموتوا عشان الجو يخلي ليكم انتوا الاتنين وللاسف اسيل بس هي اللي كانت موجوده في الفيلا وشهدت  علي امير بس ماشهدتش عليكي انتي كمان وقالت انك كنتي بتخوني اخوها مع امير 

فتون : امير كان بيدافع عني ده كان هيموتني 

كمال : اثبتي بقي وكل اللي في الفيلا بيقول غير كده 

كلهم بيقولوا انهم اتخانقوا عشان مشاكل في الشغل ما بينهم وكراهيه وامير نفسه موافق علي كده 

فتون : يعني ايه مافيش اي حل تاني خلاص 

كمال : روحي دلوقتي يافتون مبقاش فيه كلام يتقال 

فتون جت تمشي لاقيت نفسها دايخه وشويه وهتقع 

بقلمي مآآهي آآحمد

اميره مسكتها وبقت مخضوضه عليها 

اميره : فتون مالك يافتون فيكي ايه 

فتون اغم عليها ومابقيتش حاسه بنفسها 

كمال جاب الدكتور بسرعه لفتون 

الدكتور : مالكم قلقانين عليها كده ليه مافيهاش حاجه دي حاجه عاديه بالنسبه للي زيها 

اميره : بالنسبه للي زيها يعني ايه 

الدكتور : مبروك المدام حامل 

كمال : حااااامل 😳

فتون ابتدت تفوق لنفسها وقعدت نص قاعده علي السرير وبقت تعيط

فتون : انا لازم اروح لامير ياكمال لازم اعرفه اني حامل 

كمال : اهدي بس يافتون 

فتون : ( بعصبية ) انت تشوفلك حل وتخليني ازوره بكره انت فاهم 

كمال : فاهم يافتون فاهم 

فتون راحت لامير السجن في زياره 

اول ما شافت امير مأمور السجن سابهم سوا راحت جريت علي امير وحضنته وبقت تعيط 

امير : ماتعيطيش يافتون انا كويس قدامك اهوه وبعدين اهم حاجه انك كويسه ومش فيكي حاجه دي اهم حاجه 

فتون : امير ايه اللي خلاك ماتجيبش محامي ليه مستسلم اوي كده للمووت ليه عايز تموت نفسك يا امير 

امير : انا خايف عليكي وخايف علي سمعتك مش هينفع ابدا الناس تعرف انك مكنتيش عايزه جوزك وانك بتحبي واحد تاني الكل هيعتبرها قضيه شرف 

فتون : امير انا حامل 

امير : حااامل 😳

فتون : ايوه حامل يا امير 

امير مبقاش يتكلم امير انطق قول اي حاجه مش هينفع ابننا يتربي يتيم انا هرفع قضيه نقض وهنكسبها 

امير : اوعي تعملي كده يافتون انتي فهماني 

فتون: طيب ليه فهمني عشان خاطر ربنا فهمني ليه 

امير : انا هطلب منك طلب بس لازم تنفذيه 

فتون : اطلب يا امير

امير :  انا عايزك تعرفي الكل انك حامل واوعي تقولي لاي مخلوق ان الطفل ده  مني  تقولي انه من عصام واكتبي الطفل اللي جاي باسم عصام عشان مايبقاش ابن حرام انا مش عارف حكم الاعدام  هيتنفذ امتي ومقدرش اتجوزك وانا في الظروف دي 

العسكري : الزياره انتهت 

امير : خللي بالك من نفسك ومن اللي في بطنك 

فتون : بقت ماشيه مصدومه من اللي سمعته من امير 

كمال كان مستني فتون بره ولسه فتون هتتكلم 

كمال : من غير ماتحكي باين علي وشك امير قالك ايه اركبي يافتون 

فتون ابتدت تستسلم للامر الواقع ورجعت الفيلا مع اسيل وعرفت الكل انها حامل من عصام وطلع ان عصام عامل بوليصه ومأمن عليها بتأمين كبير جدا علي حياته ووقتها البوليصه دي لازم تقف لان في بيبي جاي وعايزين الاول علي الاقل يستنوا عشان يحددوا نوع الجنين لو ولد اسيل مش هتورث حاجه ولو بنت اسيل تقدر تورث معاه 

وقتها اسيل كانت هتتجن 

اسيل راحت لفتون

اسيل : ( بكل عصبيه ) انتي كدابه الواد اللي في بطنك ده مش ابن عصام انا اخويا مقربلكيش 

فتون: اثبتي انه مقربليش بصراحه كده انا قررت اعيشلي يومين والبوليصه ما شاء الله مبلغ محترم وان شاء الله اللي في بطني يطلع ولد عشان ماتاخديش منها مليم 

اسيل : وانا مش هخليكي تتهني علي اللي في بطنك ده ولا تتهني بجنيه من فلوس اخويا انتي فاهمه 😡

وابتدت اسيل تضرب فتون برجليها في بطنها 

وكانت بتحاول تسقطها لحد ما اميره جت دخلت عليهم فجأه وبعدتها عنها 

اميره : ابعدي عنها انا صورت كل اللي حصل ولو قربتلها تاني هبلغ عنك البوليس واقول انك عايزه تسقطي اللي في بطنها عشان تورثي في اخوكي 

اسيل : اه ياولاد الكلب والله ما هسيبك يافتون عارفه يعني ايه مش هسيبك 

فتون جريت علي حضن اميره وهي خايفه 

اميره: ماتخافيش يافتون انا هفضل معاكي مش هسيبك بعد كده لحد ماتولدي 

بقلمي مآآهي آآحمد

---------------------------------

اسيل بتكلم حد في الفون : 

اسيل : يعني ايه هنعمل ايه هنفضل نتفرج علي الحربايه دي لحد ما تاخد كل تأمين البوليصه واحنا نطلع من المولد بلا حمص 

اللي بتكلمه : _________________

اسيل : يا اخي ارحمني بقي الفلوس هتفضل محطوطه باسم العيل لحد ما يكبر محدش هيقدر ياخد منها جنيه انا مش هعرف اعيش انت لازم تتصرف 

اللي بتكلمه : _______________

اسيل : انا لو ماقتلتهاش هتموتني هي بالجلطه 

اللي بتكلمه : ________________

اسيل : طيب اسمعني كويس انا عملت كل اللي انت قولتلي عليه واكتر زياده وامير وضحيت بيه ما هو لو مش ليا مش هيبقي لغيري بس انت كمان لازم تتنازل ولو ما اتصرفتش انت هتصرف انا 

اللي بتكلمه : ______________ 

اسيل : محدش لسه يعرف ميعاد الاعدام بالظبط بس بالكتير اسبوعين 

الي بتكلمه : _______________

اسيل : تمام انا مستنياك تتصرف 

---------------------------------------------------------

الايام للاسف عدت بسرعه والحكم بالاعدام قرب لامير وبقي لابس البدله الحمرا وابو امير كان هيتجنن عليه 

ابو امير حجازي بيه  راح لفتون وهو ندمان ومش عارف يعمل ايه 

ابو امير : حقك عليا يابنتي انا ضيعتك وضيعت امير بأيديه 

فتون : ازاي انت عملت ايه 

ابو اميرر: انا اللي روحت قولت لعصام انك مسافره ورايحه لعيلتك في الصعيد عشان تعزميهم علي فرحك انتي وامير كان كل همي ان امير يرجع الشغل معايا من جديد لو كان اتجوزك مكانش رجع معايا من جديد ولا كنتوا وصلتوا للي انتوا فيه ده انا اللي اتفقت مع عصام علي كل حاجه وازاي يخطفك ويهددك انا اللي ادمرت مستقبل ابني بايديا وفكرت في نفسي وبس افتكرت انه طول ما هو معاكي هيفضل بعيد عني ومش هيرجع لحضني تاني ياريته كان فضل معاكي ومرجعليش ابدا ياريتني ما كنت فكرت في كل ده سامحيني يابنتي

فتون : انت دمرتني ودمرت امير امشي اطلع بره انت فاهم 😡 بره 

بقلمي مآآهي آآحمد

وجه اخيرا وقت حكم الاعدام وللاسف هيعدموا امير 

وباب الزنزانه اتفتح 

امير كان بيقرا في المصحف 

والعسكري اللي هناك شافووه 

امير : ايه خلاص الميعاد جه 

اللي بياخده عشان يوديه حبل المشنقه : ايوه يا امير 

امير : باس المصحف وحطه جنبه وقام معاهم 

بقلمي مآآهي آآحمد

المفتي : قول ورايا اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمدا رسول الله 

امير : اشهدوا .. ان .. بتنهيده .. لا  .. اله الا الله 

وان .. محمدا رسول الله 

المفتي : مش نفسك في حاجه قبل ما تموت يا امير 

امير : نفسي ربنا يسامحني وابني يطلع احسن مني 

بقلمي ماهي احمد 

وبعدها باب اوضه الاعدام اتقفل والمفتي مشي ومبقاش في الاوضه غير مأمور السجن واللي بينفذ حكم الاعدام 

وللاسف امير اتعدم وروحه طلعت للي خلقها

بقلمي مآآهي آآحمد

----------------------------------------

اسيل : كانت ليها عيون جوه السجن العسكرى اللي كان بيقف علي زنزانه امير 

العسكرى : خلاص ياست اسيل اتعدم

اسيل : ازاي قبل ميعاده 

العسكرى : والله ياست اسيل زي ما بقولك كده اتعدم وانا اللي موصله بنفسي لحد باب المشنقه 

اسيل ادت للعسكري فلوسه وزعلت جدا علي امير مهما كانت بتحبه 

فتون : اول ما عرفت اغم عليها وبقت مابتتكلمش وطول اليوم نايمه في السرير ما ببتحركش ياعيني من كتر الصدمه مابقيتش مصدقه ان امير اتعدم 

بقلمي مآآهي آآحمد

ومره واحده وهي نايمه بتبص لاقيت الستاره اللي قدامها بتتحرك وفي حد وراها 

ولاقيت جزمه سودا باينه من الستاره 

فتون : ( بخوف ) : مين .. مين اللي ورا الستاره 

وحطت ايدها بسرعه عشان تفتح الاباجوره اللي جنبها لاقيته قرب منها بسرعه وحط ايده علي بوقها 

فتون بقت مرعوبه عايزه تعرف ده مين بقت تقاوم بس مابقيتش عارفه 

لحد ما اخيرا هو فتح الاباجوره والنور نور بتبص لاقيت عصام قدامها 

فتون : عصااام 😳

اسيل دخلت عليها وقالتلها 

اسيل : عصام اللي انتي حامل منه بابنت الكدابه 

عصام : لاء بس طلعتي ذكيه يافتون عرفتي اني هورث قولتي تكتبي الواد اللي مش من مني بأسمي انا طول عمرى كان نفسي في طفل بس علي جثتي لو ابن امير اخد مليم من فلوسي 

فتون وقتها مكانتش بتتكلم كانت متنحه وبس 

فتون : طيب .. طيب ازاي وحصل امتي انت موت 

عصام : ليه هو انتي كلفتي خاطرك وحضرتي الدفنه بتاعتي 

ده انتي ياشيخه مازعلتيش علي جوزك زي ما زعلتي علي امير 

بقلمي مآآهي آآحمد

Flash back

اسيل : ايه يادكتور عصام اخباره ايه 

الدكتور : في تحسن الحمدلله هو دلوقتي فاق وشويه كده وهطلع اقول للنيابه انها تقدر تيجي تاخد اقواله 

اسيل : بس احنا مش عايزينه يفوق واللي انت عايزه هيتنفذ 

الدكتور : انا مش فاهم حاجه 

اسيل فهمت الدكتور انها عايزه الدكتور. يقول ان عصام في حاله حرجه وانه ممكن مايقومش منها ورشت طقم الممرضات اللي معاه وقاله فعلا انه خلاص مات وبدلوا جثه عصام كل ده عشان عصام ياخد البوليصه بتاعت التأمين اللي غلي حياته وعملها بقيمه عاليه جدا تخليه يسافر ويعيش ملك هو واخته وعصام قرر انه يودي امير بس في داهيه. عشان برضوا مصمم انه لازم يخلف من فتون وعايزها معاه 

بس فتون بوظت خطتهم بالطفل اللي طلعت حامل فيه 

فتون : ياولاد الكلب ياسفله 

عصام : لطش فتون حته قلم علي وشها انتي هتنزلي العيل اللي في بطنك ده وده اخر تحذير ليكي ولو منزلتهووش قسما بربي ما هسيب امك واخواتك في حالهم انتي فاهمه 😡

عصام مسك فتون : انا غضبي وحش يافتون ولحد دلوقتي انا صابر عليكي انطقي هتسمعي الكلام ولا لاء 

فتون : ( بخوف ) حاضر هسمع .. هسمع الكلام بس في حاجه عايزه اقولهالك قبل ما انفذ اللي انت عايزه 

عصام : ( بنرفزه ) قولي واخلصي 

فتون : انا مش حامل اصلا عشان انزل اللي في بطني 😁😁

عصام سابها وابتدي يحس بحاجه غريبه 

بقلمي مآآهي آآحمد

عصام ابتدي يبص شمال ويمين 

عصام : انتي بتقولي ايه 

فتون: قربت منه وقالتله زي ما بقولك كده انا مش حامل ياعصام وكل دي كانت لعبه مني ومن امير عشان تظهر تاني 

عصام : امير ازاي هو مش مات 

كمال : دخل الاوضه وصور كل حاجه حصلت فيها وقاله 

كمال : ياراجل تف من بوقك الكبير مايموتش 

عصام : ازاي انتي مش قولتيلي انه اتعدم يا اسيل 

اسيل : العسكرى قالي كده 

كمال : العسكري اللي انتي دفعتيله خمسين الف عشان يبقي جاسوس معاكي ده انا بقي هددته بابنه ومادفعتلهووش. حاجه وقالك اللي انا عايز اعرفهولك

كمال وقتها كان مبلغ البوليس ومسكوا عصام والتسجيلات الصوت والصوره وكل حاجه حرفيا وامير اخيرا اخد براءه من موت عصام وعصام دخل السجن هو واسيل مكانه

وفتون كانت مستنيه امير علي البوابه واول ما شافته اترمت في حضنه 

فتون: انا مش مصدقه انك طلعت منها 

امير : انتي واثقه فيا يافتون 

فتون: هزت راسها شمال ويمين وقالتله لاء 

امير : تمام يبقي نتجوز 

امير : بحبك يافتون ❤️

فتون : بعشقك يا امير ❤️

فتون حضرت فستان حلو اوي ولبسته يوم فرحها وكانت الفرحع مكانتش سيعاهه وبعد ما اخيرا كتبوا الكتاب  امير قال لكمال يلا 

كمال: يلا ايه 

امير : هتكتب كتابك انت كمان علي اميره 

كمال : لا ياكبير انا كده حلو اوي 

امير : بقولك يلا وانا هبقي شاهد علي العقد اميره بنت حلال وطيبه 

اميره بصيتله كده اللي هو وافق يعني كنال وقتها اخدها في حضنه وكتب كتابع عليها والكل بقي فرحان وبيزأتت من الفرحه ومافيش اجمل من ضحكه فتون وفرحتها وهي لابسه فستان فرحها وبقت ترقص علي اغنيه خاسه بسعاده واحساس خطير والفرحه ماليا قلبها هي وامير 

الحب دايما مهما قابلته صعوبات الحب اللي بجد دايما بينتصر في الاخر 


تمت الحمد لله 

انتظروني في قصص ممتعه وشيقه وحصريه مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله 



 

تعليقات

التنقل السريع