القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


البارت الاول من العاجز والخادمه لا اله الا الله ...انا تعبت ما فيش فائده من زيارتي الى الدكتور كل مره نفس الكلام واظب على العلاج ان شاء الله الدنيا هتبقى تمام انا عاجز ده نصيبي وراضي به انا خالد والدي ووالدتي متوفين بسبب حادثه واحنا راجعين من سنتين من حفله تخرجي  من كليه الهندسه كل راجعين بالليل ما اخدتش بالي الطريق كان ظلمه في عربيه نقل مقابل دخلنا فيها والدي ووالدتي ماتوا في الحال وانا على هذا الكرسي اللعين من يومها ما ليش في الدنيا اختي ياسمين مخطوبه لصاحب عمري محامي وفي نفس الوقت مستشار قانوني لشركتنا اللي ماسكاها ياسمين نفسي اقف على رجلي ثاني حاسس ان المسؤوليه كبيره على ياسمين مسئوليتي و مسؤوليه الشركه وكمان مش عايزه تتجوز غير لما تطمئن عليا واللي تاعبني اكثر ان ساعات بحس بكسره وانا قاعد على الكرسي المتحرك مش قادر اشوف نظارات شفقه في عيون الناس بتقتلنى ربى لا اعتراض سمعت طرقات على الباب دخلت ياسمين وابتسمت صبح صبح ضحكت على هذه الفتاه انها بالنسبه لي اختي وامي وحبيبتي اتكلمت وقالت أنا جايه اقول لك بتكلم بسخرية أن بنات عمي و مرات عمي جايين النهارده ناس ملزقه ما عرفناش غير لما بابا وماما ماتوا بصيت عليها لقيتها حزينه حبيت اغير الموضوع قلت لها صحيح عندك حق بس انا اعمل ايه هم الوحيدين اللي بيسالوا علينا حتى لو وراءهم حاجه انا ضحكت قولت لها أمال الواد علاء ماجاش يفطر معانا ليه قالت لي انت عارف ان وراء محكمه النهارده عشان قضيه زين الشيمي اللي رافعها علينا بيقول أن احناء لعبنا في اوراق المناقصه بتاعت فندق شرم الشيخ اه صحيح اخبار الشغل ايه ردت عليه تمام العمال شغالين وعمي اللواء منصور مصمم يوم الافتتاح هتقص الشريط الراجل ده محترم جدا بحس أنه بحس أنه هو زى والدنا واقف سند فى ظهرنا ردت وقالت له بس عنده بنت يا اعوذ بالله تنكه تناكه شايفه نفسها قوي قال لها قصدك ماهى.دى بنت شيك وجميله وذكيه ابتسمت بخبث وقالت له الصناره غمزت ولا ايه رد عليها وقال لها مين اللي تفكر تعيش مع واحد هيفضل طول عمره على كرسي قالت له ماتقوليش كده وبعدين دكتور طمئنا وقال إن في لك عمليه ان شاء الله هتبقى كويس حست انه حزين حبه تغير الموضوع قالت له انت الف واحده تتمناك شاب عيونه زرقه واد مز بعضلات انما ايه هيححح على الله علاء يسمعك قالت له ماتفكرنيش كل مابيشوف موظف واقف معايا في الشركه تحس انه عايز يرفدوا يا باي سمعت طرقات على الباب قال لها ادخلي يا دادا سعاد دخلت وصبحت عليهم واخبرتهم أن الست علا والست دينا ومرات عمهم ناهد تحت قال لها ماشي يا دادا احنا نازلين اهو شوفوهم بس يشربوا ايه هزت راسها له ومشيت ياسمين وقالت يا باي وهو ضحك عليها وقال لها تعالى يلا ننزل نشوفهم حركت الكرسي وباخوها وتوجهه الى الاسانسير لكي ينزل فيه الى الاسفل اتكلمت ياسمين وقالت بسخرية اهلين اهلين مرات عمي اهلين اهلين بنات عمي حبيت اغير الموضوع رحبت بيهم وقولت لداده تجهز الفداء النهارده علشان هيتغدوا معانا ردت مرات عمي مافيش داعي يا حبيبي دينا بنتى كانت عايزه تشوفك كانت محرجه تيجي لوحدها عشان احنا عارفين ياسمين بتبقى في الشركه رديت ياسمين وقالت طب معلش بقى هاسيبك عشان انا ورائي حاجات كتير فى الشركة نزلت لمستوى اخوها وهمست في ودنه وقالت له ربنا يعينك ضحك ومسك ايديها وقال لها ما تقلقيش عليا بعد ما ياسمين خرجت تكلمت ناهد انا كنت عايزه اقول لك على حاجه بس خايفه تفهمني غلط قال لها لا قولي قالت له انا سمعت ان يعني خلي بالك من مالك قال في يعنى قالت له ياسمين وخطيبها بيخسروا صفقات مقابل فلوس وبيحطها فى حسابهم قال لها ياسمين عندي خط احمر هي وصاحب عمري وكل ما املك لها وبعدين الشركه مش بتخسر حاجه غير بتبقى خارجه عن ارادتنا انا قاعد هنا وعارف اللي بيحصل في الشركه كويس قوي يعني مثلا عم علاء المصون مدير الحسابات بشركتى وشركه اختي اللي عينته اكراما لوالدي سمعت أن في ضرب اوراق وفواتير وانا ساكت وبعدي باقول مش مشكله ان جاءت على خمسة عشره عشرين خمسين ألف باقول عادي مش مشكله بمزاجي بس وقت الحساب هيبقى في كلام ثاني ردت وهي متوتره ايه الكلام ده اللي قال الكلام ده كلام غلطه وكذاب عايز يوقع بينك وبين عمك اللي بيحبك وبتمنى لك الخير قال لها انا كنت ساكت وعارف ما حدش بيوقع ولا حاجه بس لغايه اختي لا ردت علا وقالت حقك يلا يا ماما احناء هنمشى إحناء اسفين عندك حق كل واحد عنده اهله ما يحبش احد يهنئهم احنا اسفين لتاني مره  يلا يا ماما يلا يا دينا ردت دينا وقالت بمياصه انا لسه ماقاعدتيش مع خالد علا شدتها من ايديها وقالت له احنا اسفين لتاني مره معلش بقى احناء بيستاذن عشان وراءنا مشاوير وخرجوا رد مع نفسه قال هو الواحد بيستحملكم عشان خاطرك يا علا انت واحده غيرهم خالص ربنا يوفقك ورجع دخل اوضته.. على الجانب الآخر نجد بنت تنكمش على نفسها واخذ اختها ذات السبع سنوات في حضنها ودموعها تنزل زي المطره وهي شايفه امها بتنضرب من ابوها عشان يضغط عليها تسيب كليتها وتشتغل وتجيب له فلوس عشان يشرب بها واخيرا اتكلمت وقالت له سيبها وانا اعمل لك اللي انت عاوزه امها قالت لها لا بص لها بخبث وقال لها عايزه ترحمك انت مش ترحمى نفسك قال لها قدامك لغايه بكره اجي لاقي فلوس وتنسى حكايه الكليه دي خالص عشان انا بافكر اشوف لك عريس بتريش كده يرحمنا من اللي احنا فيه وانا مش هكبر واربى وفى الاخر مالقيش حق تعبي ردت امها من وسط المها انت مش مكفيك تعبي معك السنين اللي فاتت وشغلي هنا وهنا عشان بناتي مايشوفوش اذيه منك وفي الاخر برده عايز تؤذيهم زي ما ذيت امهم يا شيخ روح منك لله طب انا وماشى  طب وبناتك ما فيش رحمه ضربها بالرجل في بطنها قال لها ده اللي عندي بنتك تطلع تشتغل وتصرف علي بدل انت ما عدتيش قادره ومرضتى وما عادش منك منفعه بنتك بقى بدالك عرفيها بالناس اللي كنت بتشتغلي عندهم قالت له انا مش ههين بنتى قال لها انتى حره ارجع الاقى فلوس جاتكم القرف ومشىى تكلمت شهد وقالت لها ماتقلقيش يا ماما انا بدور على شغل ان شاء الله هلاقى ردت والدتها وقالت لها انت هتطلعي دكتوره زى ما اتمنيت قالت مش مشكله يا ماما اشتغل لغايه ما تخفي وبعدين ارجع الكليه هاجل السنه دي ردت والدتها وقالت لها على عيني يا بنتي بس بجد مش قادره قالت لها ولا يهمك يا ماما المهم تبقى كويسه خرجت شهد تدور على شغل هى ماشيه سرحانه خبطتها عربيه و نزلت من عربيه شابه جميله اخذتها بسرعه المستشفى وبعد ما فاقت طمنيت عليها البنت قالت لها انت اللي كنت ماشيه سرحانه ردت شهد وقالت لها انا اسفه حقك علي ردت البنت بابتسامه جميله المهم انا اطمنت عليكى اناكنت قلقانه جدا بس ممكن اعرف مالك قالت لها اعتبريني اختك قولي لي مالك قالت لها اصل انا كنت بدور على شغل من الصبح مش لاقيه البنت حاست بحزنها وقالت لها انا كمان كنت بدور على واحده تقعد مع اخويا تنظم له مواعيده تشوف مواعيد علاجه هو انتى بتدرسي ايه شهد قالت لها انا في كليه صيدله البنت اندهشت قالت لها انت صغيره قوي طب كويس انا عايزه احد يكون فاهم وعارف الادويه ونظامها ومواعيدها فان اخويا يعني على كرسي بسبب حادثه عايزه احد يهتم به لان بيبقى بره طول النهار ببقى قلقانه عليه اديتها العنوان وقالت لها بكره على الساعه ثمانيه تكوني موجوده وقالت لها انا اسمي ياسمين شهد ابتسمت شكرتها قلت لها بكره هاكون عندك ياسمين فتحت شنطتها قالت لها ده مبلغ صغير خليه معكى شهد حاولت ترفض لكن ياسمين اصرت ياسمين خرجت وانا الدكتور اطمئن على وخرجت روحت لقيت والدي يتبع لو لقيت تفاعل هنزل الجزء الثاني بقلم رهف (وزه محمد)يارب تنال اعجابكم ❤️😍😍

البارت التاني من هنا هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع