القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت مصارع الثالث والرابع بقلم يوستينا سامي في موسوعة القصص والروايات


#احببت_مصارع

(3)

(4 )

عادل 😳😳😳

قسم ايه بس يا مدحت خلينا نتفاهم ارجوك 


مدحت :نتفاهم وهي بنتك تعرف اتفاهم ولا الأدب ولا حتي الاصول بقي تضرب راجل في النادي ولا علشان هو مرديش يضربها ويكسرلها عضمها 


نور بعصبية :يكسر مين يا عم انت .ابنك ده افعصه بصباعي 


عادل بحدة :اخرسي يا نور ..اخرسي خالص .


مدحت بغل: طب وحياه ابوكي الي واقف ده لاحبسك يا نور 


عادل: يا مدحت متدخلش العيال في الموضوع 


الضابط :لو سمحت يا استاذ عادل احنا لازم ناخد آنسة نور معانا علشان المحضر 


منال بانهيار : لاااا بنتي لاااااا  وبدأت تحضن في نور 


الضابط:  يا فندم لو سمحت بسرعة بدل مانخدها بهدوم البيت


مدحت بتريقة : يلا يا حبيبتي ابوكي 


عادل بخوف وكسرة :غيري هدومك يا نور وانت يا عمر كلم المحامي يلااا


منال: يلا ايه هيخدوها يا عادل هيخدوا بنتي 


نور كانت واقفة مصدومة: اهدي يا ماما انا راجعة صدقيني 


وفعلا غيرت نور هدومها وعمر ووالدها ونزلوا مع الضباط 

ومنال وهنا كانوا مقهورين في البيت 


في القسم 

الضابط :انا هسيبكوا تتفاهموا وياريت تتفاهموا ده سوء تفاهم.... بعد اذنكوا 


عادل بخوف : قولي الي يرضيك وانا تحت امرك


مدحت :حط رجل علي رجل عايزني أتنازل عن المحضر يبقي تعمل الي هقول عليه بالحرف الواحد


عادل: وانا موافق يا مدحت .


مدحت :بنتك تعتذر لابني في النادي كله ومش بس كدة تقطع علاقتها بالاسمها شمس دي وتمشي من الناس وقبل ما تمشي هتعملنا شووو حلوو كدة 


عادل بصدمة: شوو ايه 


مدحت: تنكش شعرها في النادي وتغني ..ولا انت فاكر أن شكل بنتك اهم من شكل ابني وكرامته


عادل بصدمة: لا طبعا مش موافق انت بتقول ايه .


مدحت: يبقي خلاص حبيبة بابا تتحبس 


عادل :ماشي يا مدحت ماشي 

وخرج برا 


نور: بابا ايه الي حصل 


عادل اكتفي ببصة تحذير ليها ومشي وسابهااا 


عادل: الوو يا ابراهيم الحقني عندي كارثة 


ابراهيم بخضة: ايه الي حصل بس مالك 

عادل بدأ يحكيلوا كل حاجة 


ابراهيم: يا نهار اسووود ..متخفش يا عادل انا هتصرف 


عادل: ارجوك كلمني ابن اخوك 


ابراهيم في سره :لا مينفعش يوسف يدخل خالص 

متقلقش يا ابراهيم انا هكلمك محمد باشا اقفل دلوقتي 


وفعلا ابراهيم كلم سيادة اللواء وتتواصل مع حد من معارف مدحت ووافق مدحت انه يتنازل بالعافية بس نور كتبت محضر عدم التعرض .

____________________________&&&

وبعد حوالي اكتر من اربع ساعات رجعوا البيت 


منال بفرحة: نور حبيبتي ..انت كويسة طمنيني 


عمر بهزار :اه طبعا كويسة وقمر كماان 


عادل بعصبية : بس يا منال سيبيها 


منال :اهدي بس يا عادل اهدي


عادل :اهدي... انا برضوا الي اهدي  ماتهدي هي 

ايه يا شيخة حرام عليكي .ليه كدة ليبيه  تدخلينا قسم .

انت عايزة تعملي فيا ايه تاااني حرام عليكي بقي 


نور :انا معملتش حاجة 


عادل: اخرسي وضربها بالقلم 😳


هنا :يالهووي ..اهدي يا بابا والنبي 


عادل: اخرسي خالص ..واضح أن انا الي دلعتك اووي من النهاردة مافيش نادي ولا تدريب ولا نزول من البيت ويا انا يا انت يا نوور 

ودخل اوضته 

عادل: الوو يا ابراهيم انا مستنيكوا يوم الجمعة 


__________________________&&

في القاهرة


في بيت يوسف 


فهد :شوووط ياابن ....


ادهم :ما انا بشووك اهوووو 


فهد: مش انت يا غبي 


يوسف :بقول ايه اقفلوا الأرف ده واطلعوا برااا يلا 


علي: ههههههههه كبسة 


فهد: بقولك ياض انا واحد داخل علي جواز يعني خنقة  ومحتاج ادلع بقي 


ادهم: اوباااا ناوي علي ايه يا نمس 


فهد: ناوي العب بنك الحظ بعد الدور ده 


علي ههههههههههه 


ادهم: ده كل الي نفسك تعمله 


يوسف: ههههه ياااه قد ايه انت جميل 


علي: بقول ايه انا جعان حد ياكل 


يوسف :اه اناااا بس مش عازم 


فهد: انا عااازم 


علي ويوسف وادهم بصوا بصدمة 


علي: بقي انت يا جلدة يا معفن هتعزمنااا 


فهد: مش بقولكوا لازم ادلع 


يوسف: لا يا جماعة ده موضوع البنت المصارع دي جامد اووي 


فهد: صح فكرتني يا يوسف بالله عليك يا اخي علمني اي حركة الي انت عارفهم يعني علشان احمي نفسي


علي: هههههههه مش قادر ولله 


يوسف: حاضر يا خالتي حاضر 


ادهم بضحك :طب العب العب 


_____________________________

في اسكندرية 


هنا: اهدي بقي يا نور مش كدة 


نور :ولله لاسيبله البيت وامشي 


عمر: وبعدين بقي يا نور عيب الكلام ده لله ..بيت ايه الي تسيبيه ما تهدي كدة وقولي هديت 


نور: اهدي ازاي وهو عايز يقضي علي مستقبلي 


منال :مستقبل ايه يا بنت بطني. رايحة تضربي الراجل في النادي ..ايه خلاص مبقاش ليكي كبير 


نور: اومال اسيبه يحس أنه كسرني


عمر :مايحس ولا يغور في ستين داهية بقي 

تقدري تقولي شكل ابوكي وهو بيترجااه أنه يتنازل وهو كان عامل ازاي ...حرام عليكي بقي 


هنا :خلاص بقي سيبوها تنام شوية 


منال :عندك حق يا هنا ..ترتاحي يا نور بس يكون في علمك أن الموضوع مش هيعدي بالساهل 


وفعلا كلهم خرجوا ...


نور في سرها: ياااه عمري ما فكرت غير فيك معرفش ليه 

برغم اني معرفكش وفات اكتر من ٨ سنين بس منسيتكش 

واخدت المخدة في حضنها ونامت 


_______________________________&&

وفعلا فااات يومين وجيه يوم الجمعة 

قرروا أنهم يتحركوا من بيت يوسف وفعلا يوسف وفهد في عربية وإبراهيم وادهم في عربية واتجهوا للإسكندرية 


في بيت عادل 


عادل :بصوا بقي ابرهيم صاحبي وهيبقي شريكي يعني اوعوا حد فيكوا يزعلوا أو يبصلوا حتي 


نور: وبناته اسمهم ايه 


عادل: بصلها ومردش عليها (مخاصمهااا)


نور: افففف بقي ..عمر 


عمر بتوتر :نعم 


نور :اسمهم ايه 


عمر: ولا أعرف ولله حاجة 


نور :طيب انا رايحة اكلم شمس 


منال: وانا هقوم اجهز الغداء للضيوف  ..يا عادل انت ازاي ماتقولش لنور 


عادل: لا خليها تتفاجاه احسن 


وفعلا بعد حوالي أربع ساعات اتفاجاه بالباب بيرن 

عادل :احم يا بنات يلا تعالوا يلا يا عمر 


منال: يلا اهوو انا جاهزة 


عادل فتح الباب :ابراهيم حمدالله علي السلامة اتفضل اتفضوااااااا 

عادل 😳😳😳

وفاجااه


انا عيد ميلادي كان امبارح سوري علي التاخير  🎈🎉❤️🥳

انا اسفة علي اللخبطة الي حصلت ولله سوري

#احببت_مصارع

(4)


عادل اتفضلوا.. اتفضل يا ابراهيم 

طبعا كلهم  بلا استثناااااااء اتفاجوا 

نور اتفاجات أنهم ولاد كتير وهنا وعمر اتفجوا من احجامهم 


هنا بصوت واطي :واد يا عمر


عمر: ايه 


هنا :هي دي الرجالة بجد 


عمر: لا دول مش رجالة ده ابوكي جايب دولاب جديد 


هنا بصوت واطي: لا وانت الصادق تلاتة مش واحد 


عادل اتفاجاه أنهم شباب زي الورد: اتفضوا يا اهلا وسهلا 


ادهم بصوت واطي :مين دول


يوسف: مش بقولك حاسس بمصيبة وانت تقولي يا لطيف 


فهد بيقرب من ادهم ويوسف : انا هموت وادخل الحمام 


ادهم ضحك بصوت عالي وكلهم بصوا عليه 


ادهم بحرج: انا اسف ..


عادل: اسف علي ايه بس ضحكنا معاك 


ادهم :وليه ما اضحك لوحدي وبلاش فضايح


عادل وإبراهيم  ضحكوا 


ابراهيم: اعرفك ده يوسف ابن اخويا وده ادهم برضوا ابن اعز صاحب ليا يعني ابن اخويا ...... وسكت


فهد :اي ده وانا 


ابراهيم بضحك: ده فهد ابني الصغير 


فهد بصدمة: ايه ده هو انت عندك ابن كبير وانا معرفش 


عادل :هههههههه لا هو اكيد يقصد يوسف صح 


ابراهيم :ايوه ..كلهم عيالي 


عادل: ربنا يخليهم ليك  اعرفك  دي هنا اخر العنقود 

ودي نور بنتي الكبيرة البكرية ..وده ..


فهد بغباء: ودي بنتك المصارع بس متنكرة صح 


كلهم ضحكوا جامد ماعدا نور وعادل 

وخصوصا أن عمر فعلا شبه نور وكمان كان لابسة طاقية علي رأسه 


نور تضايقت اوي من تشبيه وقامت وقفت :لا يا عسسل انا نور الي بلعب مصارعة ..وسابتهم ومشيت 


فهد بحرج :ولله ما اعرف هي طلعت كدة انا اسف بجد مكنتش متخيل انها بنوتة كدة 


(توضيح نور فعلا قمورة اووي بيضاء وشعرها بني فاتح بس علطول لاماااه وعيونها عسلي صافي)


هنا بتضحك بصوت واطي 


منال :طبعا بنت وست البنات كمااان 


يوسف :هو ميقصدش ولله هو بس غبي شوية 


ابراهيم بحدة :قوم راضي بخاطرهااا يا استاذ


فهد بتوتر: أيوة طبعا هي فين يا عمي 


هنا :هي في البلكونة تعالي معايا 


فهد :اوك 


ابراهيم بحرج: انا اسف اوي يا عادل ولله 


عادل: ولا يهمك محصلش حاجة هو مكنش يقصد 


عمر بصوت واطي: متقلقش يا عمو دي نور هتربيه 


___________________________&&&

في البلكونة 


هنا :نور فهد عايز يعتذرلك 


نور لفت بمنتهي الحدة :انت ايه الي جابك ورايا يا بني ادم انت 


فهد اتحرج اوي :انا اسف ولله مقصدش الي قلته حقك عليااااا 


نور: لا يا حلو انت انت تقصد وتقصد اوي كمان   ..بقولك ايه يلاا انت تتجنبني خالص سامع ولا كانك شايفني اصلااااا 


فاجأه جيه يوسف مع عمرو وادهم 


يوسف:  بصي انا مقدر انك زعلتي بس هو ميقصدتش وجيه واتاسف فعيب انك تكلميه كدة وهو في بيتك حتي 


نور: وانت مالك انت ايه دخلك في النص ولا هو اخرس ميعرفش ياخد حقه وانت المساعد بتاعه 


هنا بحرج: نوور 


نور: اخرسي انت خالص


عمر :بس يا نور عيب كدة ميصحش 


نور :لا يصح  داخل ولا كانك شاروخان في نفسك كدة وواثق اووي من نفسك فاكرني هخاف منك مثلا ولا هعملك اعتبار 


عمر بحدة: نووور بس 


يوسف ببرود مصاحب بحدة:  لا يا عمر سيبها واضح انها مفروسة اووي وكلام فهد جيه في الحتة الصح .بصي يا بت انت انا يوسف المنشاوي الي عمر ما في راجل عينه اترفعت فيااا...... يكون في علمك انا بالذات مبعرفش اخد حد علي قد دماغه بس اقدر اكسر دماغه عادي 

بدأ يوسف يقرب منها برغم أنهم كانوا موجودين في البلكونة بس محدش فاهم هو عايز ايه  وبدأت نور تتوتر وترجع لورا 

يوسف مسكها من كتفها علشان تثبت وقالها :علفكرة انا عديت كل الكلام الي قولتيه بمزاجي لكن المرة الجاية برغم اني واثق أن مافيش مرة جاية .انا هزعلك وسابها وخرج وفهد وادهم خرجوا وراه 


نور واقفة مصدوومة مش من الكلام الي هو قاله لااا ازاي تقف متعرفش ترد عليه .حست أن عينيه جامدة وقاسية برغم أنه كان هادي  حست انها خافت فرفضت الفكرة 


نور بصوت عالي: ازاي يكلمني كدة ازاي 


عمر :انت الي محترمتيش حد كالعادة. وسابها وخرج 

ونور خرجت راحت اوضتهاااا


____________________________________&&

بعدها بحوالي نصف ساعة


منال :يلا يا جماعة الغداء جاهر يلا يا حبيبي قوم 

يلا يا هنا اندهي نور 


نور: انا جيت يا ماما وقررت تقعد علي الكرسي الي جنب يوسف علشان تحسسه انها مش خايفة منه أو حاجة ويوسف كان فرحان أنها شخصية جامدة 


فهد بخنقة: بابا انا مش جعان معلش ممكن تقولي عنوان الشقة وانا هروح 


ابراهيم اتوتر اووي لانه مكنش قائل ليهم 


عادل فهم نظرة ابراهيم :.عمر خد فهد ودخل شنطته الاوضة خليه يريح شوية ولما يصحي يتغدا 


فهد: أوضة ايه يا عمو شكرا انا هروح 


ابراهيم: لا ماهوو عمك عادل مستضيفنا هنااا 

في اللحظة دي يوسف فضل يكح 

ونور عملت نفسها مش شايفاه اصلا يكشي يمووت 


منال: اصم لله يا حبيبي اتفضل ماية


يوسف :شكرا يا طنط ..نقعد فين يا عمي ميصحش وماينفعش اصلا 


عادل: لا ينفع طبعا ولله واوضة فاضية موجودة واوضة عمر كماان 


ابراهيم: ولله تعبناك يا عادل يلا يا فهد ادخل بقي 


فهد بغل: لا انا هنزل اتمشي شوية وراجع 


عمر: طب عارف الطريق احسن تتوه 


فهد: لا متخفش باي 


وفعلا اتغدوا ويوسف دخل يقف في البلكونة يشرب سجارة وفااااجاه سمع صوت زعيق بره جامد فخرج


عادل: لا يا نور ولا ادخلي علي اوضتك 


نور: لا يا بابا كدة كتير انا لازم انزل وأروح بكرة النادي 


عادل: لا يا نور افرضي شوفتيه ..انا مش عايز مشاكل بقي كفاية الي حصل 


نور: يا بابا انت كدة بتظلمني ولله 


ابراهيم: اهدواا بقي ...اهدي يا عادل 


يوسف:  هو في ايه بس يا عمو  


ابراهيم: مافيش نور عايزة تروح النادي وباباها رافض علشان في حد هناك في مشاكل بينهم 


يوسف :طب ايه المشكلة ما عمر يروح معاها 


عادل: المشكلة مش في الولد بس في نور كمان وكفاية اوووي الي حصل بجد 


يوسف :خلاص يا عمو انا هوديها بكرة النادي وكدة كدة انا بروح الجيم كل يوم 


ابراهيم: طب ولله فكرة وعمر يروح معاهم 


نور: لا طبعااا 


عادل: لا ليه دي فكرة حلوة وانا موافق 


يوسف بص لنور ببصة تحدي ورخامة وسأبها ودخل البلكونة تاني ونور دخلت وراه 


نور: انت يا بني ادم انت انا مش عايزاك معايا سامع ولا لااء 


يوسف :لا مش سامع وسيبيني في حالي بقي بلاش صداع بقي اففف 


نور بغل: انت بارد ومستفز جاية تخرج بس يوسف مسك ايديها جامد وشدها ليه 


يوسف: لسانك ده بعون لله هقطعهولك بت انت انا لا بخاف من حد أو بعمل اعتبار لحد فخافي مني والاخر مرة هقولهم لسانك الي فرحانة ليه ده هقصهولك .. سامعة 


نور زفت ايديه: شكلي انا الي هعيشك اسبوع نكد وهم ويا انا يا يوسف يا منشاوي يا انت ..ولله لاندمك علي كلامك ده 

وسابته وخرجت 


________________________________&&

في الشارع فهد كان بيتمشي مش عايز يرجع ويشوف نور تاني بس حصلت قدامه حاجة مفاجاه 


شاف بنت واقفة عند سور البحر في حتة ضالمة وعمالة تعيط 


بنت بدموع وقهرة : يارب سامحني ارجووك انا عارفة اني غلط بس غصب عني ولله وفاجاه وبدون مقدمات لقاها بترمي نفسها في البحر بس فهد جري ولحق رجليها وهي علي السور ونزلها 


بنت بعصبية وخضة : انت مين وعايز مني ايه يا اخي 


فهد بعصبية:  انت غبية وحمارة رايحة تنتحري ..ايه الغبااااء ده 


بنت : وانت مالك انت مش وأصي عليا  غور بقي 


فهد  : لا طبعا تعالي هنااا انا مش هسيبك 


بنت : عايز ايه مني سيبني 

وفعلا اخدها علي العربية وركبت معاه 


بنت : عايز اي مني تاني ماتسيبني في حالي بقي 


فهد : فهميني ليه عايزة تنتحري وانا ولله هساعدك


بنت:  انا مينفعش احكيلك .فضلت تعيط جامد 


فهد بحزن:  طب بصي جربي حتي تحكيلي ولله ممكن اساعدك 


بنت:  انا ابويا قبض فلوس عليا علشان يبعني الي ييدفع اكتر. وطلع حظي في بلطجي ..وفضلت تعيط 


فهد كان مصدوم بس جمع نفسه : طب بصي اهدي اهدي ..ليه رايك اهربك 


بنت مسحت دموعها : تهربني ازاي .


فهد : انا هنا لفترة حوالي أسبوع وبعد كدة هنزل مصر 


بنت:  مصر وهتخدني معاك ..بس الاسبوع ده اقعدوا فين


فهد:  خلاص انا هتصرف اهدي بقي 

وفعلا فهد اتصرف ...ياترا ازاااي ؟!!

ورجع البيت لقه عادل وإبراهيم ومنال بيلعبوا كوتشينه وعمر وادهم بيلعبوا بلاستيشن ويوسف واقف في البلكونة هو ونور 


منال:  يا حبيبي اعملك بقي تتغدي يلا غير هدومك 


فهد:  تمام  يا طنط ودخل يقف في البلكونة شوية 

بس لقه نور رجعت تاني و بتزعق مع يوسف 


فهد : في ايه يا يوسف 


يوسف:  بتاخد السيجارة مني وترميها علي الأرض انت  عبيطة يا بت انت 


نور ببرود : بقولك ايه احترم نفسك .. اه عندنا حساسية 


يوسف:  ده انت باردة صحيح وملزقة انت الي جاية جنبي يا باردة 


نور :ده بيتي يا كابتن انت وبعدين لو في حد مأزق يبقي انت ولله  انت الي قاعد في بيتنا 


فهد بعصبية :بيتنا ...بيتنا مابراحة لحسن يتشدلك عضلة يا كابتن 


يوسف: هههه ولله عندك حق دي حتي مش هيبقي ليها لأزمة والناس يا حرام هيتكاتروا عليها 


نور بحدة وعصبية:  انت مستفز وغبي كمااان 


يوسف مسك ايد نور جامد اووي.:  لآخر مرة بلاش تختبري صبري 


نور بدأ يظهر علامات الألم علي وشها : سيب ايدي سيبهااااا 


فهد : يوسف بس ...بقولك بس سيبها 


يوسف : اهووو علشان فهد بس يا نونو 


نور جريت علي اوضتهاااا بس فاجأه سمعوا صوت صوييييييت 


ياترا ايه الي حصل ؟!!


البارت الخامس والسادس من هنا هنا  



 

تعليقات

التنقل السريع