القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بنات الصاوى الحلقه السابعه والثامنه بقلم صابرينا في موسوعة القصص والروايات

الحلقه السابعه والثامنه 

هاشم :عايز صابرينا 

استوووووب 

..............


في قصر نور الدين كامل 

..................... 

نوح الانصاري 

28 سنه شاب وسيم تعشقه النساء جذاب حد اللعنه 

وصل نوح الي القصر  حيث كانت في استقباله والدته السيده جميله 

اخذته بالاحضان ودخلا القصر 

في حجره الصالون 

كان نور الدين جالس بصمت يفكر بصابرينا فهي تكره وترفض هذا الزواج 

راي نوح نورالدين غارق بالتفكير 

نوح،:الي واخد عقلك 

فلم ينظر له نور الدين بل كان مستغرقا في التفكير 

ذهب نوح وجلس بجواره واخذ يلوح بيديه 

نوح:الي واخد عقلك ي نور باشا 

نور الدين باابتسامه :نوح 

تعانق الشابان وتحدث نور الدين 

حمدلله علي السلامه 

نوح:لسه فاكر 

نورالدين : جيت امته 

نوح: النهارده 

بس انت كنت في عالم تاني خالص 

نور:معلش ظروف 

نوح:اي رائيك نروح نضرب نار في الصحرا زي زمان  

نور:ياابني ارتاحلك شويه 

نوح:خالصه حاانلعب النهارده اطلع انت البس عقبال مااجهز 

نور:تمام 

صعد نور لاعلي 

اما نوح 

فقد قرر الذهاب للقبو لجلب السلاح 

في القبو ......

دخل نوح الغرفه المظلمه لاحضار السلاح  

حاول نوح اناره الغرفه لكن الغرفه ليس بها كهرباء 

اخرج هاتفه من جيبه وشغل الكشاف 

اضاء الكشاف بوجهها وظهر جمال عينها الحمراء من كثره الدموع 

كانت الاضاءه خافته ولم ترى وجهه لكنها تعرف انه نور الدين 

هجمت عليه وضربته بصدره عده ضربات قويات 

ولكنها لاشيء امام قوته 

صابرينا بدموع :اناا بكرهك 

بكرهك وعمرى مااهااحبك 

بكرهك

 ولو عندك ذره كرامه تطلقني 

مازالت صابرينا تدفعه بقوه وتبكي 

ونوح يستمع تصريحاتها المؤلمه 

صابرينا:انا بكرهكم كلكم كلكم 

من ابويا الي باعني للظروف الي خلتني اتجوز واحد زيك 

حرام عليكم انا طاقتي خلصت خلاص ارحمني وطلقني 

طلقني 

اغلق نوح كشاف الهاتف وهبط لمستواها 

وعانقها كأب يعانق طفلته 

نوح:شششش 

بس انتي في امان معايا 

لم تنتبه صابرينا لكلماته لانها فقدت الوعي 

نوح:صدقيني محدش حايجبرك علي اي حاجه تاني 

كفايه 

اخذ يتحدث ولكنها لا تجيب 

حملها نوح واخذها في بهو القصر 

سحر نوح بجمالها وبرائتها 

نوح:ليه حق ميطلقيش 

صابرينا كانت تتحدث بهمهمه 

صابرينا : م ميه م ميه 

سارع نوح بالذهاب الي المطبخ لجلب الماء  لكنه نظر لها نظره اخيره فوجدها تهرب 

.......................

استغلت صابرينا انشغاله بجلب الماء وهربت تركض للخارج ............ 

اخذت تركض صابرينا حتي وصلت للشقه والدها 

ثم طرقت طرقات  عنيفه ع الباب الذي كاد ان ينكسر زجاجه 

..... 

في الداخل 

كان سعيد يمشي نحو الباب وهو يتأوب  

سعيد،:طيب يالي برا

 حاتكسر الباب ي ابن الكلب.

طيب 

فتح سعيد شراعه الباب 

سعيد من خلف الباب وهو ينظر لبنته الباكيه 

سعيد:انتي مين 

صابرينا:انا بنتك ي بابا 

ي منه 

ي ايه افتحولي 

سعيد:معنديش بنات انا بعتكم وارتحت من زمان جايه هنا ليه روحي بيت جوزك 

في داهيه داانتي بيعه خسرانه 

اغلق سعيد شراعه الباب وسقطت صابرينا علي الارض 

صابرينا :بيعه خسرانه 

عندك حق 

هبطت صابرينا درجات السلم بيأس وتوجهت الي المستشفي حيث توجد والدتها

.......... في المستشفي ......

كانت سعاد تتوسط الفراش والاجهزه الطبيه تحيط بها 

صابرينا كانت تبكي خلف الزجاج علي والدتها المريضه 

صابرينا :طب مين الي حايطبط عليا ي ماما

حتي اخواتي باعهم 

ياريته كان موتني ولا يبع اخواتي زيي 

##################

في منزل منتهي سعيد 

................. 

كانت بالصاله تبكي لا تعلم ماالذي اقترفته لتحدث كل هذه النصائب

دق جرس المنزل 

ذهبت لتفتح الباب فااصدمت به 

منتهي: ياابن الكلب انت اي الي جابك هنا 

دفعها مؤمن للدخل واغلق المنزل 

مؤمن: خطه حلوه وجميله حانلعبها سوا 

منتهي:انا مش حااعمل حاجه 

طلقني 

مؤمن:بس انا متجوزتكيش اصلا عشان اطلقك 

من الاخر كدا انا اتجوزتك ببطاقه اخويا التؤام 

مؤمن عبد التواب 

وطبيعه الحال هو شاطر وناجح وانا خايب وفاشل 

انا اصلا اسمي مصطفي

منتهي:ي ابن الكلب 

ارادت ان تضربه لكنه صفعها 

مصطفي: اعقلي كدا يابت 

اخويا حاينزل من السفر بعد اسبوع 

ومهمتك بقي انك تشغليه بالقضيه دي هوب نقتله ونورث بقي 

وحااديكي عشره في الميه 

منتهي :اطلع براااا 

مصطفي:اه نسيت 

دي اصلا شقه اخويا ولما يرجع من السفر حاياخودها 

انا حااشوفلك اوضه فوق السطح لحد مايجي 

خرج مصطفي من الشقه وتركها تبكي 

كانت تبكي علي مايحدث لها 

توضأت واتجهت الي الله بقلب منكسر 

منتهي:يارب ساعدني 

#################### 

في قصر نور الدين كامل 

................................ 

نور الدين بصراخ :ازاي ي كلاب تسيبوها تهرب 

الحارس:حضرتك مقولتناش 

واحنا بنفذ اوامر حضرتك 

نور بصراخ : وانتوا بهايم مش بتفهموا معندكمش عقل يفكر 

كانت تدخل باب القصر 

نور :غوروا في داهيه دلوقتي 

ذهب نور اليه ولكن صابرينا قاعته وارتمت بااحضانه ثم فقدت الوعي 

حملها نور الدين بين يديه كالعروس 

نور:دكتور بسرعه 

في الغرفه ..... 

كانت صابرينا تبكي بقهر 

نور:طي فهميني حصل ااي 

صابرينا:انا بحبك .....

........................................ 

في غرفه نوح

.......

دخلت جميله برفقه ناني 

جميله:شوفت الي حصل ي نوح 

تذكر نوح معامله سعيد الغير ادميه ووالدتها 

نوح ببحه رجوليه :شوفت 

ناني:شوفتها وهي بتعيط دموع التماسيح 

نوح: بلاش انتي ي ناني 

هاتي الي في بطنك من الاخر 

ناني: لازم نطردها من البيت 

نوح:بس نور الدين مش حايوافق 

ناني: بس انا عندي فكره ممكن تخليه يطردها 

نوح:اي هي 

ناني: لو نستغل دوخته ووقعتها دي ونجيب الدكتور ويقول انها حامل وقتها نورحايطردها وتخرج من حياتنا

جميله: وانا موافقه وانت ي نوح رائيك اي  

نوح:موافق .... 

################### 

في منزل هاشم المنشاوي 

........................... 

دخلت نانسي حجره منه 

نانسي:ممكن افهم انتي مش بتباتي في اوضه هاشم ليه 

منه:جوازنا جه فجأه 

نانسي:احكيلي 

قصت منه كل شيء لنانسي 

نانسي:يعني هاشم اتجوزك شفقه 

منه:اه 

نانسي: هاشم عمر قلبه ماكان طيب مع حد غيرى 

منه:مش فاهمه 

نانسي: ي حبيبتي اخويا قاسي مع الكل الا انا 

والي عمله دا يثبتلي انو بيحبك 

منه:طب اعمل ااي 

تروحيله 

كانت منه ستذهب لكن نانسي مسكتها من قفاها 

نانسي:حاتروحيله ببجامه الكرتون دي 

استني هنا كويس اني عامله حسابي 

اخرجت من الكيس  قميص نوم احمر نارى 

نانسي:البسي دا 

منه:دا عريان 

نانسي: اه عندك حق 

انتي عبيطه يابنتي 

البسيه دا جوزك

################ 

في غرفه هاشم 

.......... 

دخلت منه الغرفه فوجدتها خاليه تماما 

جلست علي الفراش الا ان نامت 

:::::::::::::::: 

في غرفه ايه 

........ 

كانت تتحدث بالهاتف مع صديقتها 

ايه:بحبه 

نورين: انتي مجنونه ي ايه بتحبي مين دا جوز اختك 

انتي عبيطه 

ايه:بس متقوليش جوزها 

هو متجوزها ع الورق بس لكنهم ف الحقيقه اخوات 

نورين:ويافالحه متعرفيش انو يمكن عنده عيب 

يعني ليه عايش كانها اخته الا لو كانت اخته بجد 

ايه:دا راجل وسيد الرجاله 

نورين:راجل ست لنفسه مش لينا 

خلي عندك دم وبطلي الي بتعمليه دا 

ايه:انتي مش فاهمه حاجه 

انا بحبه 

بحبه ......

اغلقت الهاتف بوجهها

###################### 

في قصر نورالدين كامل 

............ 

كان هاشم ينتظر في الصالون

دخل نور الدين ونوح الصالون  

نورالدين :خير ي ابن المنشاوى 

هاشم:هو خير بس مش ليك ياابن كامل 

نور:عايز ااي 

هاشم:صابريناااااا



الحلقه الثامنه 

.....

دا يبقي عشيقك ي فاجره 

############## 

في قصر نور الدين كامل 

........... 

جالس يدخن سيجارته واضعا قدم فوق الاخرى 

هاشم المنشاوى للخادمه 

هاشم:اطلعي لصابرينا هانم قوليلها ان هاشم المنشاوى تحت وعايز يقابلك 

الخادمه: حاضر 

صعدت الخادمه لغرفه صابرينا &نورالدين 

وطرقت علي الباب ففتح نور الدين 

الخادمه وهي تنظر للاسفل 

الخادمه: هاشم بيه المنشاوي عايز يقابل ستي صابرينا 

نور بغضب :طب انزلي انتي 

دخل نورالدين  الي الغرفه 

فوجدها بمنتصف الفراش متعبه 

قبض نورالدين علي شعرها 

نور:اه ي فاجره ي بنت الكلب وصلت بيه يجيلك لحد هنا 

صابرينا ببكاء :والله ماخونتك 

نور:انطقي 

هاشم يبقي عشيقك 

صابرينا ببكاء:والله مااعرفه 

نور : هو الي جني علي نفسه .

#################

في غرفه الصالون 

............. 

دخل نور الدين برفقه نوح 

هاشم باابتسامه سمجه

هاشم: هي فرصه مش لطيفه خالص لاني مجتش ليك في الحقيقه 

نور: عايز ااي 

هاشم:صابرينا 

نورالدين وهو يقبض علي عنقه 

نور:انت اتجننت عايز مراتي 

هاشم باابتسامه سمجه 

هاشم: لا عايز اخت مراتي 

كانت صابرينا تستمع لما قال 

صابرينا:اخت مراتك 

انت الي اتجوزت منه صح 

هاشم وعيونه قد لمعت لرؤياها 

هاشم:صح 

ابتعد نور الدين عن هاشم 

هاشم:اوحش حاجه في الموضوع دا كله. ان وانت بقينا نسايب 

صابرينا. :منه وايه فين 

هاشم: انا جايلك في السكه اهو 

عايز اتكلم معاكي بخصوصهم 

صابربنا :اتكلم 

نظر هاشم لنورالدين ونوح اللذان رفضا الخروج 

نور:مش سر هو مش طالع 

فقد هاشم الامل في خروجهم 

فااخرج كارت به العنوان فااخذه نورالدين منه 

هاشم:دا عنواني حبيت اجي اعرفك مكان اخواتك فين 

ومتقلقيش حايكملوا تعليمهم وتقدرى تيجي تشوفيهم في اي وقت 

بيتي مفتوح ليكي انتي بس 

عن اذنكم 

خرج هاشم وقبل ان يذهب مد كفه ليسلم علي صابرينا لكن يد نوح سبقت يدها وتحدث نوح 

نوح:مرات اخويا مبتسلمش علي رجاله 

شرفت ي ابن المنشاوى ........ 

##################### 

في قصر هاشم المنشاوى 

....................... 

دخل هاشم غاضب مما حدث 

فلم يستطع لمس يد حبيبته 

توجه الي غرفه المكتب حيث اخرج كاس زجاجي وزجاجه من الخمر 

ظل يشرب بشراهه فقد خاب ظنه ولم يستطع ان يلمس يدها  

هاشم بجنون :مسيرها تيجي 

اخواتها عندي

ماشي ي نور محدش غيرى حايقتلك 

مش كل مره تتجوز الست الي بحبها 

صعد هاشم غرفته 

فوجدها نائمه بمنتصف الفراش ترتدى قميص نوم. احمر نارى 

كانت حاله هاشم مغيبه بسبب الشراب حيث لم يستطيع تميز من النائمه بالفراش 

دخل هاشم الغرفه واخذ يقبلها قبلات متفرقه  ظنا منه انها صابرينا 

ارادها زوجه فتحقق له المطلوب 

&&&&&&&&&&___&&&&&&&& 

في منزل منتهي سعيد الجزار 

******************** 

دخل زوجها المخادع الي المنزل 

منتهي:انت جاي ليه 

مصطفي: اسمعي ي بت اخويا جاي بكرا لازم تمشي من هنااا 

منتهي:انا حااقوله كل حاجه عملتها فيا 

مصطفي:مؤمن اخويا مش بيطيق صنف الحريم عشان يصدقك 

بالهداوه كدا اسمعي الكلام يااما اوديكي الملجأ الي جبتك منه 

ولا نسيتي ايام الملجأ

منتهي:انت مش بني ادم 

مصطفي:انا حجزتلك في فندق تقضي فيه يومين لحد ماانفذ 

هو يجي من السفر نقتله وانتي تورثيه 

منتهي: انا مالي ومال كل دا كان ممكن تقتله وتاخد فلوسه 

مصطفي:حايبقي مشكوك في امرى لكن لو انتي ورثتيه وانا اتجوزتك كل حاجه حاتبقي مترتبه وبعيد عن لبش الحكومه 

منتهي:خطه حقيره 

وانت فاكرني حااتجوزك 

مصطفي: اخد الفلوس وتغورى في داهيه 

منتهي:حسبي الله ونعم الوكيل 

################ 

في قصر هاشم المنشاوى 

................... 

اخذ يتململ في الفراش والصداع يسيطر علي راسه 

هاشم وهو يضع يده علي راسه مصدرا اهات 

هاشم،:اه 

استيقظ من نومه علي تلك المصيبه 

كانت منه عاريه بجواره مشعثه الشعر تغطي جسدها علاماته الخاصه 

هاشم بصدمه :اي الي انا عملته دا 

ابتعد عنها فظهر نقطين من الدماء 

هاشم:ي نهار اسود 

ذهب اليها 

هاشم:اصحي 

انتي 

اصحي 

منه بتململ ووجع : نعم 

هاشم:انا قلتلك ان جوازنا ع الورق وبس انتي هببتي اي 

منه : انت الي قولتلي متسبنيش انا محتاجك 

هاشم : انا كنت مغيب مش في وعي 

منه:انا مراتك ودا طبيعي يحصل 

هاشم:وانا مش بحبك 

انا جايبك هنا شفقه وعطف 

احسان مني انا مش بحبك 

افهمي 

الي حصل امبارح دا مش حايتكرر تاني 

انتي فاهمه 

منه ببكاء : فاهمه 

اخذ الملائه تغطي جسدها لكن قوتها لم تسعفها 

فحملها  بين ذراعيه متوجها الي غرفتها 

وضعها بالفراش وتركها 

...........في غرفه هاشم ........ 

كان يشعر بالغضب مما حدث امس 

وذهب للفراش كان سيخلد للنوم لكن النقطتين من الدماء كانوا بالفراش 

هاشم وهو ينظر لهم 

هاشم: انا اي الي عملته دا بس 

كان يشعر بالغضب لما فعله والسعاده باانها كانت عذراء وهو اول رجل في حياتها 

...................................... 

في قصر نور الدين كامل 

.......................... 

في غرفه صابرينا 

ارتدت فستان ابيض طويل ووشاح وردي رقيق  وتركت شعرها البني للعنان  وخرجت الي الاسفل 

في الصالون ..... 

كانت ناني جالسه تتناول الشاي 

فرات صابرينا فنادت عليها 

ناني:صابرينا 

اتت صابرينا لناني 

صابرينا:نعم 

ناني:رايحه فين 

صابرينا:رايحه بيت هاشم المنشاوى 

ناني:وانتي عارفه المكان 

صابرينا:لا حااسال اي حد 

ناني: استني حااخلي السواق بتاعي يوصلك 

صابرينا:شكرا ي ناني هانم 

خرجت صابرينا الي السائق وطلبت منه ايصالها للمنزل 

في الداخل 

كانت ناني قد اخرجت هاتفها 

ناني:الو ي نور 

صابرينا خرجت من القصر 

نور:خرجت فين يعني وانتي ازاي تسيبيها تخرج 

ناني: مقدرتش عليها قالتلي حاتروح بيت هاشم المنشاوى ومش حاترجع تاني 

************************* 

في قصر هاشم المنشاوى 

............................ 

في غرفه ايه 

كانت ترتدى زي المدرسه لتذهب لوالدتها ثم المدرسه 

انتهت من ارتداء ملابسها قاصده غرفه اختها منه 

:::::::::::: 

في غرفه منه 

........ 

كانت بالفراش ترتدى منامه بيضاء رقيقه 

ايه:منه يلا بينا انتي لسه ملبستيش 

منه :معلش تعبانه شويه روحي انتي 

ايه:خلي بالك ع نفسك 

############## 

خرجت ايه فوجدت هاشم 

ايه:صباح الخير ي جوز اختي 

هاشم باابتسامه :صباح النور ي قرده 

اعطاها هاشم المصروف

ايه في سرها انا ليه كراشاتي العشره متجوزين 

#################

وصلت الي القصر 

وبعد عشر دقائق من الانتظار دخلت الي بهو القصر حيث كان باانتظارها هاشم 

هاشم: حمدلله علي السلامه اتفضلي 

صابرينا:شكرا بس فين اخواتي 

هاشم:هاتشوفيهم طبعا وتقعدى معاهم بس لما نتفق الاول 

صابرينا:نتفق علي اي 

اخذ هاشم صابرينا الي داخل غرفه المكتب واغلق الباب 

صابرينا:في ااي للدرجه دي الموضوع صعب 

هاشم: ايوا 

في اتفاق لازم تعرفيه 

انتي فاكره لما قابلتك اول مره 

صابرينا بابتسامه : ايوا 

انا اسفه علي الي عملته وقتها

هاشم:انا مفيش حد اتجرأ انو يغلط فيا واسكتله زي ماعملت معاكي 

من يومها وانتي عجباني وبقيت ادور عليكي في نفس المكان تاني 

صابرينا :واهو ياسيدى اتجوزت اختي 

هاشم:بس انا عايزك انتي ي صابرينا 

انا بحبك انتي واتجوزت اختك عشان ارحمها من سعيد 

صابرينا :انت بتقول اي 

هاشم :تتجوزيني 

صابرينا :انت مجنون انت متجوز اختي 

هاشم :حااطلقها 

صابرينا :انت اتجننت انا مش موافقه 

هاشم : طيب 

كل شيء مباح في الحب والحرب 

وانتي مش حاتلمحي اخواتك ولا توصليلهم الا لما توافقي نتجوز 

صابرينا :اتجوزك اي انت مجنون 

هاشم : انا معايا اخواتك ولو اتجوزنا حاتبقي معاهم طول العمر 

فكرى وردى عليا ...... 

#############################

في المستشفي 

.......... 

في غرفه سعاد 

كان جاسر  يدون بعض الادويه واعطها للممرضه 

جاسر  :لا احنا بقينا زي الفل 

سعاد:انا امته حااطلع ي دكتور 

جاسر  :قريب بااذن الله عن اذنك 

خرج جاسر  الي الخارج لكنه اصطدم بفتاه ذات ضفيرتين ترتدى زي المدرسه الثانويه 

ايه :مش تفتح ي بني ادم انت 

جاسر : معلش ي شاطره 

ايه:شاطره في عينك امشي كدا وانت ريحتك ادويه 

تخطته ايه ودخلت الغرفه مغلقه الباب بوجهه 

************* 

في قصر نورالدين كامل 

......عادت صابرينا متجهمه الوجه الحياه تصفعها صفعه تلي الاخري 

كان نورالدين ينتظرها في بهو القصر 

نورالدين :كنتي فين 

صابرينا :روحت اشوف اخواتي 

قبض علي خصلات شعرها بقوه 

نور:وانا بقولك كنتي فين 

صابربنا :انت اطرش قولتلك روحت اشوف اخواتي 

نور:تشوفي اخواتك ولا عشيقك يافاجره 

صفعها نورالدين علي وجهااا حيث ارتمت صابرينا في الارض فاقده الوعي

طلب ي بنات زودولي نسبه المشاهده عشان خاطرى 

  

ذهب نور اليها يحاول افاقتها دون استجابه 

اتصلت ناني بالطبيب الذي حضر بعد نصف ساعه 

ناني بغمزه للطبيب ..

الطبيب :المدام حامل في شهرين .........



يتبع 


البارت التاسع والعاشر من هنا هنا




 

تعليقات

التنقل السريع