القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت اخى حب جنوني البارت الخامس عشر والسادس عشر بقلم آيات عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات

قصة أحببت اخى حب جنوني

البارت الخامس عشر والسادس عشر 

........

اخر حاجه وقفنا عندها لما فاعل الخير اتصل على اسر وماعرفناش هو قاله ايه

تابعوا معايا

فاعل خير: انت اسر 

اسر: ايوه انا اسر

المتصل: لو سمحت تعالى على العنوان ده***********

اسر: ليه

المتصل: هتعرف لما توصل وقفل التليفون

اسر اسر لسه هيجهز وقدامه كتير اوي بس الفضول خده جامد أن هو لازم يروح العنوان ده ويعرف ايه اللي فيه وليه الفاعل متصل عليه

كان خارج من اوضته وشكله متغير اوى


ولاء: انت لسه ماجهزتش يااسر 

اسر سألها ومشى 


ولاء: بسرعة يا مصطفى وراه بسرعه ليكون في حاجه 

اسر راح على العنوان اللى المتصل قال عليه ومصطفى وراه بالعربيه


اسر وصل على العنوان كان قدام عماره كبيره جدا واقف بيقدم رجل ويأخر التانيه

لحد ما قرر يطلع ومصطفى واقف بعيد بيراقبه

طلع اسر فوق في الدور الثالث غرفه رقم١٩ لقى الباب مفتوح الخوف اتملكه اكتر فتح الباب بهدوء ودخل واول مادخل سمع صوت مش غريب علي

سمع 

خلاص هتتجوزيه ومش هشوفك تانى

ليالي: لا ياعمرى انا مقدرش استغنى عنك انت انا دلوقتي هروح للدكتور اعمل العمليه

(اللى هترجع بيها بنت تانى)

وانا اتكلمت مع المشرفة اللى هتجهزنى وقولت ليها لو اسر سألها عليا تقوله انى مشغوله 

وهشوفك تانى امتى

ليالي: احنا لسه هيكون في هنى مون وكده يعني شهر وهكون معاك تانى


هو انا لسه هستنى شهر

ليالى: اصبر ياقلبى وانا اوعدك في نص الشهر ده هقول انى عايزه ارجع مصر


هتسافروا فين 

ليالى: أوروبا


كل ده واسر واقف بيسمع الكلام ولما دخل شافهم في وضع مخل للاداب


وقف مكانه مصدوم وبعد كده مصطفى دخل وشافهم على الوضع ده


عشان مصطفى يقدر يثبت أن هى خاينه طلع تليفونه وصورها هى واللى معاها 


واتصل على احمد والد اسر وحكى ليه اللى حصل

وكل ده واسر واقف مكانه مابيتكلمش ولا بيتحرك


بوليس الآداب جه خدها هى واللى معاها

واسر مابقاش بيتكلم مع حد خالص

وطول الوقت حابس نفسه 


ويمر اسبوع على الاحداث دى


مى في جنينة القصر قاعده لوحدها 

مالك اخو اسر: احم هاى 

مى: هاي 

مالك: الجميل قاعد لوحده ليه

مى : افندم

مالك: امممم لا هو ماينفعش معايا الكلام ده بصراحه يعنى اسمها ميرسى مش افندم

مى: طب ميرسي وايه المطلوب دلوقتي

مالك: مالك ممكن اقعد معاكى

مى: لا مش بحب اقعد مع ولاد

مالك: هو انا ولاد 

مى: هههههههه اومال انت ايه

مالك: اعتبرينى صديقه مقربه

مى: هههههههه هموت صديقه واسمها مالك

مالك: اعتبريها ملك 

مى: مش بحب الاسم ده

مالك: خلاص مشيها ملاك ها حلو ولا اقلب على مليكه

مى: هههههههه جميل 

مالك: اقعد ولا امشي

مى: اممممم افكر

مالك: يبقى اقعد

مى: هههههههه هو انت عادى كده مع اى حد

مالك: تؤ تؤ انا نادر جدا مع البنات بس دايما بابا بيقول عنى زير نساء 

مى: هههههههه هههههههه هههههههه

حلوه دى

مالك: تعرفى أن ضحكتك حلوه اوي

مى: انت اللي عيونك حلوه عشان كده شايف ضحكتى حلوه

مالك:لا بجد مش مجامله

مى: ميرسي جدا على زوقك

مالك: لا عادي انا زوقى دايما يجنن كده 

مى: هههههههه والله هههههههه انا لمابضحك هههه كتير بطنى بتوجعنى

مالك: الف لا بأس على الجميل

امممم تحبى تخرجى 

مى: لا 

مالك: ليه

مى: انا عمري ماخرجت مع حد غير أسر

مالك: بس اسر تعبان دلوقتي وانا بصراحه كده عايز اخرج 

مى: تخرج تروح فين يعنى

مالك: حفلة زفاف واحد من صحابى

وكل واحد هيروح ومعاه مراته أو خطيبته وانا هروح لوحدى


مى: طب وانت لي لسه مااتجوزتش أو خطبت لحد دلوقتي

مالك: لسه مالقيتش البنت المناسبه ها قولتى ايه

مى: افكر

مالك: معاكى لحد المغرب كده اوكى

مى: اوكى


المغرب جه ومى استأذنت من والدها وخرجت مع مالك كانت الحفله جميله جدا كان موجود فيها اكتر مغنيين بتحبهم حمو بيكا وحسن شاكوش


كانت فرحانه اوي ورقصت سلو مع مالك 

وبعد الحفل ماخلص لفوا المدينة كلها 


وضحكوا كتير اوي ماحسوش بالوقت لحد ماسمعوا صوت قرأن الفجر 


مى: اي ده

مالك: تقريبا كده الفجر

مى: ايييه الفجر بسرعة يلا نرجع ممكن اسر يقتلني فيها


مالك: اسر مش حاسس بأي حاجه بتحصل حواليه الدكتور قال إن الصدمه اللى اتصدمها قويه جدا

مى: ربنا يشفيه طب يلا بقى عشان بابا

مالك: هنخرج تانى

مى بإبتسامه : أن شاء الله


مى ومالك داخلين القصر زى الفئران فجاه النور اتفتح عليهم


احمد: اتأخرتوا كده ليه

مى : والله ياخالو هو اللى لف المدينة وخدنى معاه

مالك: اه ياسوسن ياكدابه انتى قولتى عايزه تخرجى وتشوفة المدينة

مى: انت اللي كداب انت اللي قولت نخرج

مى تقول حاجه ومالك يقول حاجه تانيه واحمد بيبص لمى شويه ولمالك شويه


احمد: باااااااس يلا كل واحد على اوضته


مالك: اوه الحمد لله طلعت منها المره دى

مى: اه دقيقة وكنت هعيط

مالك: اشوفك بكرا 

مى: ماشى

احمد: انتوا بتقولوا ايه

مى ومالك في صوت واحد: بنقول تصبح على خير

وكل واحد دخل اوضته

احمد ضحك ودخل هو كمان ينام


تانى يوم

مصطفى دخل يطمن على اسر ملقاش حد فى الاوضه فضلوا يدوروا عليه في كل البيت 

مفيش ليه اسر

احمد البواب: ماشوفتش اسر

البواب: طلع من بدري بالعربيه

احمد: راح فين

البواب: معرفش والله


توأم اسر محمد نازل بسرعه من على السلم وبيتكلم في التليفون

احمد: في ايه يا محمد


محمد: بابا اسر عمل حادثة كبيره بالعربيه ومش عارف ايه اللي حصل معاه


هنقف لحد هنا النهارده وهستنى توقعاتكم مى هتحب مالك ولا لا واسر ايه اللي ممكن يكون حصل ليه هيموت ولا هيعيش



قصة أحببت اخى حب جنوني

البارت السادس عشر

... .  ........

اخر حاجه وقفنا عندها حادثة اسر وايه اللى حصل فيه تابعوا معايا


مى ومالك راجعين القصر الفجر ونايمين ومش حاسين بحاجة خالص


مصطفى وأحمد ومحمد اخو اسر وولاء وندى ومنى واخو اسر الرابع معاهم 


مبقاش فاضل غير مرات محمد ها مرات محمد الى عايزين يجوزوه واحده من اخوات مى  والخدم 


مى نايمه وعرقانه جدا كإنها غرقانه في بحر

وبتحلم بأسر.    نشوف الحلم😴


اسر في عربيته وبيسوق بأقصى سرعة ممكنة وفجأة تظهر قدامه عربيه تانيه فيتصدموا في بعض


مى: اسسسسسر 


وهو دا فعلا اللى حصل في الحادث


في المستشفى

احمد ومصطفى رايحين جايين قدام اوضة العمليات

والباقى واقف ودموعه نازله

محمد: أهدى بس يا بابا انت وخالو وان شاء الله هيبقى كويس ومش هيكون فيه حاجه

الدكتور خرج من العمليات

الكل جرى عليه

مصطفى: خير يادكتور ابنى فيه ايه كويس ولا لا 

الدكتور: تعالوا المكتب


#بقلم_أيات_عبدالرحمن

روايات كامله 😍💙


في قسم الشرطة


والد ليالي: بنتى مستحيل تعمل كده هو اللى دبر دا كله عشان ماتتجوزش ابنه عشان مش من مستواه

الضابط: احنا ماسكين بنتك على السرير مش في الشارع

والد ليالي: هما اللي عملوا فيها كده حطوا ليها بنج عشاف ينفذوا الخطه كويس اوى

طبعا والدها ظبط المحامى وجاب إثبات أن هى كانت متبنجه 


احمد ومصطفى ومحمد في طريقهم لمكتب الدكتور تليفون محمد رن 


محمد ضابط شرطة

ايوه يا حسام 

حسام صديقه وضابط شرطة

حسام حكى لمحمد اللى حصل من والد ليالى والاثبات اللى مع المحامي


محمد : ازاى ده حصل دى متاخده اداب وكانت بكامل وعيها 

حسام: اللى حصل

محمد: خلاص هنتطمن على اسر وبعد كده اجيب بابا وخالو ونييجى


احمد: في ايه يا محمد هنروح فين

محمد: علي القسم جوز عمتى بيقول اننا خضرنا ليالي وعملنا خطه عشان الجوازه 


تنتهى وتطلع حضرتك بريئ انت واسر 

وكل اللي استفدت منه تشويه سمعت البنت

وكمان خالو مصطفى كان مشترك في اللى حصل


احمد: تمام اوى هنتطمن على اخوك وبعد كده نروح قسم الشرطة


مصطفى: حضرتك قلقتنا اسر ماله

الدكتور: اسر قبل الحادث كان بيمر بصدمه قويه صح

احمد: ايوه

الدكتور: تمام قبل الحادث اسر ماكانش في كامل وعيه كان سايق بأقصى سرعة

وقبل الحادث بدقيقتين بدء يستوعب 


كانت داخله عليه عربيه تانيه لكن قبل العربيتين مايتصدموا اسر طلع من العربية 


لكن أثناء خروجه من العربية وقع على الأرض اتخبطت رأسه في حجر أو صخره المهم أن الصخره دي ازيت دماغه 


ودا كان كفيل يدخله في غيبوبة 


احمد: يعنى اسر في غيبوبة

الدكتور: بالضبط اسر في غيبوبة لمدة ٢٤ ساعه لو طولت عن ال٢٤ هيدخل في مرحلة الخطر ووقتها مش هنقدر نحدد هيفوق منها امتى


مصطفى: طب فيه فقدان ذاكره ولا حاجه


الدكتور: لا مفيش فقدان ولا حاجه هو فيه بعض الكسور في جسمه لأنه خرج من العربية وهى فى أقصى سرعاتها 


محمد: والكسور دى في مناطق

الدكتور: رقبته عليها قناع وأيده اليمين ورجليه الاتنين وبعض الكدمات في الظهر  وفي بعض الجروح في مناطق في الوجه 

أيده الشمال مش مكسوره ولكن مجروحه


محمد: طب وبعد ده كله ايه اللى سليم فيه كل ده عشان خرج من العربيه اومال لو كان فضل كان حصله ايه


احمد: محمد انت هتهزر

محمد: لا يابابا دا مش هزار والله 


مصطفى: متشكرين يادكتور


مى اول ماعرفت لبست وراحت المستشفى 

ومصطفى ومحمد واحمد راحوا الاسم


هنقف لحد هنا كده زى ماحضرتكم عارفين النهارده الخميس وشوبينج وكده 

يدوب الحق

هنقف لحد هنا لحد دخولهم القسم وهل من منجى بعد الاثبات احمد رجل اعمال غني جدا وواصل لكنه مابيخالفش أوامر ربنا وشرعه ياترى هيقبل بالكلام ده ولا لا 

وعشان يكون فيه نجاة من التهمه لازم يكون فيه اثبات على اللى حصل  ده ليالى هتخرج ولا هتفضل في السجن 

وايه هو اللى هيثبت براءة مصطفى وأحمد هنعرف ده في البارت اللى جاى

البارت 17_18 من هنا هنا




 

تعليقات

التنقل السريع