القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي الخائفه البارت 16_17_18_19_20 بقلم شهد عبد السلام في موسوعة_القصص_والروايات



طفلتي الخائفه

البارت 16_17_18_19_20


مدونة#موسوعة_القصص_والروايات 



اسد :مابحبكيش تكدبي يا حوري

حور بتاخد انفسهاا بصعوبه وبتوتر:م..ش

اسد ضحك:مش ايه انطقي

حور:...

اسد:بعد كده تلبسي هدومي 

حور:ليه 

اسد:عشان حلوه اوي فيكي

حور:ابعد

اسد:تؤتؤ

حور:عايزه اقوم 

اسد:قومي انا ماسكك

حور:هقوم ازاي 

اسد:بوسيني وانا هخليكي تقومي

حور بعند:ومين قالك ان انا عايزه اقوم انا هكمل نوم وغمضة عيونها

اسد:وانا بقول كده بردوو وقرب عليهاا يقبلهاا من عنقهاا في اجزاء مختلفه وبيطبع علامات علي عنقهاا

حور مش قادره تتكلم من كتر توترها وبصوت ضعيف:اسد

اسد وهو مستمر :ايه يا قلبي 

حور وبتحاول تقوم:عايزه اقوم 

اسد بعد عنها شويه:هتعملي اللي قولتلك عليه 

حور بلعت ريقها بصعوبه:ح..حاضر

اسد:يلا


حور رفعت نفسها شويه من علي السرير وقربت منه وطابعة قبله رقيقه اووي علي خد اسد

وكانت هتموت من كسوفهاا

حور رجعت لوضعهاا بس عيونها مغمضين ووشها كلو احمر

اسد:مافيش داعي تتكسفي يا فراولتي 

واتعدل ونام جنبهاا 

وحور شديت الغطا علي وشهاا

اسد شدها بالغطا وحضنهاا

حور:انت عايز مني ايه 

اسد وبيحضنها اكتر:عايز انام

حور:انا عايزه اقوم

اسد:لا

حور:طب انت عايز تنام انا مالي

اسد:انتي مراتي حبيبتي تنامي معايه 

حور:ل.......

وفجاء كان صوت ضرب نار عالي اوي

حور بخوف قربت من اسد:ه..هو ..ف.ي ايه

اسد:اهدي مافيش حاجه 

وبيحاول يبعدها

حور:رايح فين والنبي يا اسد ماتسبنيش 

اسد:اهدي مافيش حاجه هطلع اشوف في ايه 

حور بخوف وعياط:هططلع ازاي 

اسد:اهدي خليكي هنا بس وثانيه وهرجعلك وسبها وخرج وحور كانت هتموت من العياط

اسد طلع وكان الرصاص بيضرب في كل اتجاه وخد سلاحه وطلع يضرب وبعد نص ساعه من التعب واصوات النيران وقف الصوت 

واحد من الرجاله :اسد بيه في حد طلع بالعربيه 

اسد طلع خلف العربيه بسرعه وبعد شويه ومسكه 

واحد من الرجاله:حضره اللواء يا اسد بيه

اسد:ايوا يا فندم

حضره اللواء:كلكم بخير

اسد بحزن:كام مصاب يا فندم والاسعاف علي وصول

حضرة اللواء:ان شاء الله خير في كام راجل من العصابه عندك

اسد:معرفش يا فندم لو حد حي منهم بس انا معايه واحد

حضره اللواء:طب علي السفاره 

اسد:حاضر يا فندم

وقفل

اسد : اتصل علي ريماس وفي ثواني تبقا هناك مع الهانم و الاسعاف تستعجلوهاا 

الراجل:حاضر يا اسدبيه

واسد ركب العربيه ومعاه جزء من الحراس و طلع علي السفاره 

وبعد ساعه اسد رجع ل حور 

اسد:هي كويسه

ريماس:انا جيت كانت منهاره من العياط و فاقدة الواعي وكنت بحاول افوقهاا 

اسد:طب سيبيهاواطلعي

ريماس طلعت من الاوضه و اسد قرب عليها وشالها وكانت حور علي رجله 

اسد بصوت هادي جنب ودنهاا:حور حوري وبيحرك ايدو علي وشهاا وشويه وكانت  وحور بدات تفوق 

حور:ا...ا.س.د

اسد:ايه يا قلب اسد وبيعدهاا :انتي كويسه 

حور بعياط حضنته اووي 

اسد وبيمسح علي ضهرهاا: اهدي ماتخفيش انا معاكي اهوو 

حور بعياط:س.سس بت.ن.ي 

اسد:هششش خلاص انا معاكي اهوو

حور بعياط:سبتني ليه 

اسد:معلش كان لازم اطلع يا روحي اهدي بقا كفايه عياط و مسحلهاا دومعهاا

حور:ا.ن.ت. ك.ويس

اسد:اهدي انا كويس اهوو بطلي عياط وبيقربها منه وبيطبطب عليها وبيمسح علي شعرهاا

بعد شويه

وبيبص علي وشهاا

اسد:انتي كويسه 

حور:اه

اسد وبيقبل ايديها:سامحيني ان حصلك كده بسببي حقك علياا 

حور:....

اسد:حور

حور:نعم

اسد: حقك عليا يا روحي

حور:ماتقولش كده يا بابي 

اسد:قلب بابي سامحيني وربنا سيبتك غصب عني ماينفعش اسيبهم وافضل هنا 

حور:سبتني 

اسد:حقك علياا صدقني غصب عني و طول كلامه بيبقبلها من ايديهاا

حور:عارفه ان غصب عنك 

الباب 

اسد:ادخل

ريماس:الفطار يا اسد بيه 

اسد :سيبي عندك يا ريماس وابعتي حد يجيب هدوم ل حور 

ريماس: حاضر 

وخرجت

اسد:تعالي وبيقوم بيهاا :يلا افطري

حور وهي نايمه علي صدر اسد:مش عايزه اكل 

اسد:اسمعي الكلام وبدا ياكلهاا 

بعد شويه 

ريماس: الهدوم يا اسد بيه 

اسد:شكرا يا ريماس 

اسد:حور

حور:نعم

اسد:غيري هدومك عشان نمشي 

حور:مش قادره 

اسد:طب استني 

حور :هتعمل ايه يا قليل الادب 

اسد  :حتي وانتي مش قادره بتشتميني 

اسد:هغيرلك هدوم منغير ما اشوف حاجه 

حور بتعب:لا

اسد:هشش خلاص بقاا 

وطلع ايديهاا من التيشيرت وطبعا التيشيرت ساعده عشان كبير عليهاا ولبسهاا دريس 

حور:اوعا بقاا

اسد:اهدي بقا خلاص اهو بقيتي قمر 

 

اسد شالهاا وبعد شويه حور كانت في الڤيلا نايمه و اسد خد شاور ونزل عشان يشوف الحراس في المستشفي ورجع 

اسد بيحضها من ضهرها  وهي نايمه 

حور بخضه :مين...

اسد بحزن وتعب:اهدي

وراسه علي عنقهاا 

حور:مالك !؟؟

اسد:مافيش 

حور :صوتك مالو طب

اسد بعصبيه:مافيش يا حور ونامي 

حور بخوف:حاضر

تاني يوم الصبح 

حور صحيت كانت الاوضه فاضيه وكانت حاسه ان هي تعبانه 

حور بغضب:بردو نزلت وسبتني

ريماس:حور هانم الفطار جاهز تحت 

حور بتعب:لا انا مش جعانه 

ريماس: بس اسد بيه...

حور:هو مين هياكل انا ولا اسد وانا بقولك مش جعانه.... وخدة نفس عميق وخرجته .. اسفه يا ريماس عشان طريقة كلامي

ريماس: ولا يهمك 

ونزلت

حور دخلة خدت شاور وقاعدة 

وشويه واسد رجع ودخل المكتب 

اسد:اتفضل

فريال: القهوه 

اسد:شكرا

فريال:والغدا جاهز 

اسد:حور هانم فين

فريال:فوق يا فندم

اسد:طب قوليلها تنزل 

فريال:حاضر يا اسد بيه وطلعت ل حور

حور: ادخل

فريال:الغدا جاهز يا حور هانم

حور بتعب نايمه علي السرير:مش جعانه


 فريال:مش جعانه يا اسد بيه 

اسد:قوليلها بيقولك اسد انزلي


فريال طلعت 

فريال:قولتلها يا فندم وقاله لا مش قادره 

اسد طلعلهاا بعصبيه وفتح الباب عليهاا مره واحده

اسد بعصبيه:مش قلت تنزلي .. وبعد كده ركز في وش حور

وقرب عليهاا

اسد وهو ماسكهاا:مالك انتي سخنه كده ليه مالك

حور بتعب:مش عارفه 

اسد:طب استني ومسك الفون طلب الدكتوره 

اسد:الدكتوره جايه 

حور:انا كويسه 

اسد:كويس باين عليكي الحساب بعدين 

بعد شويه 

اسد:هي كويسه

الدكتوره:اه المدام كويسه وانا عطيتهاا خافض للحراره وهتبقا كويسه 

اسد:طب شكراا ودخل ل حور وكانت نايمه

اول مادخل لمسهاا بخفه عشان يشوف حرارتهاا

اسد:الحمد لله وجلس جنبهاا 

اسد وهو ماسك ايديها: اسف مفروض احميكي و بس انا حصل عكس كده وربنا غصب عني  انا لو اطول اشيل جوا عيوني هشيلك وغصب عني امبارح اتعصبت عليكي في وقت غلط وقت انتي كنتي عايزه حد يطمنك 

حور بهلوسه:بحبك 

اسد :بتقولي انت 

حور:يا اسد بحبك اووي 

اسد ضحك غصب عنه

حور بهلوسه:بابي جعانه 

اسد:طب فوقي وانا هاكلك يا مجنونه 

حور :اسد

اسد :ايه يا قلبي

حور:اصاله دي حيوانه 

حور:هي وبنتها 

وبعد ساعتين حور بدات تتحسن و بقيت كويسه و سكتت عن الكلام الغير مفهوم ده واسد قاعد ماسك ايديهاا و مستنيهاا تفوق

حور بتفتح عنيها:اه

اسد فاق عشان كان رايح في النوم وهو قاعد جنبها:انتي كويسه

حور:انت نايم هنا ليه

اسد لمسهاا عشان يشوف حرارتهاا وكانت كويسه 

حور:في ايه

اسد:كنت بشوف حرارتك

حور:لا انا كويسه 

اسد :امبارح كانت حرارتك عاليه ماقولتليش ليه 

حور:هاا

اسد بجديه:حووور 

حور:نعم 

اسد:حسيتي ب اي حاجه تعبانه فيكي اي حاجه تقولي 

حور:ما انت كنت في الشركه 

اسد بعصبيه: في حاجه اسمها تليفون في ثانيه هرد عليكي 

حور:يعني انا تعبانه وانت جاي تتعصب علياا 

اسد:انا مش متعصب ولا حاجه انا بعرفك بس 

حور:هو كان في ايه امبارح كنت راجع غريب كنت زعلان اوي

اسد:لا مافيش حاجه

حور:قولي يا اسد مش انا بقولك كل حاجه انت كمان قولي وبعدين انت كنت نايم ليه علي الكرسي كده رقبتك توجعك 

اسد:انا كنت قاعد جنبك 

وقرب عليهاا حضنهاا 

حور:قولي بقا كان مالك ليه زعلان كده ما انا وانت كويسين اهو

بتتكلم وعنيها في عين اسد

اسد:لا مافيش حاجه 

حور:طب ضرب النار ده ليه 

(اسد مش عايز يقولها ان هو الي كان مقصود)

اسد:كان سوء تفاهم مش اكتر واقفلي الحوار ده 

تاني يوم الصبح

في منطقه متوسطه في مصر


تاليا:انزلي انت ايه مابتشوفش 

مالك نزل من العربيه:ايه مابشوفش دي احترمي نفسك يا انسه 

تاليا:انا محترمه غصب عنكك ايه ماشي تدوس علي خلق الله 

مالك:انا كنت نازل اعتذارلك 

تاليا بعصبيه:اه لما تموتني بقا هتقولي انا اسف 

مالك:انتي مجنونه يا بت 

تاليا :بت في عينك بشكلك ده انت شكلك عامل جريمه والبوليس بيدور عليك صح ايواا المناظر دي انا عرفهاا 

مالك بيقرب منهاا :اه قاتل قتيل 

تاليا بعصبيه:ماانا قولت كده بردوو 

مالك كان هيحسبهاا علي كلامهاا بس افتكر حاجه خليتوو مايعملهاش حاجه

و ركب العربيه و سابهاا ومشي 

تاليا بعصبيه:انسان ماعندهوش دم  وبتركز علي الارض كان واقع منو حاجه مسكتهاا وكانت البطاقة الشخصيه 

مالك احمد الصقر 

البارت انتها



طفلتي الخائفه 

البارت17 

حور:اسد يا اسد

اسد بنوم:عايزه ايه 

حور:جعانه 

اسد: كل يوم نفس الكلمه 

حور:اممم مش انت بتديني الدواء وانا جعاااان

اسد: بس خلاص هاكلك 

حور:بس 

اسد:ايه تاني

حور: ونوتيلا

اسد:من عنياا 

حور:وبيبسي

اسد:ده لا

حور:ليه 

اسد:يلا عشان هننزل مصر النهارده 

حور:طب يلا بسرعه 

اسد:مجنونه

حور:يلا بقا عايز ارجع 

اسد وبيدوس علي سنانه:لسه لسه الطياره مش دالوقتي 

حور:خلاص انت بتكلمني كده ليه هاا

اسد:.....

حور:هااا

اسد:ايه يا حور في ايه 

حور:في يا اسد بتكلمني كده ليه 

اسد:لا مافيش حاجه واقع في مصايب بس 

حور:مصايب ايه 

اسد:انا هاخد شاور وهنزل وفي ثانيه تبقي تحت فاهمه

حور:حاضر 

بعد شويه اسد علي السفره مستني حور

اسد بغضب:ايه ده 

حور بخوف:ايه في ايه هدومي محترم 

اسد:نازله بشنطة هدومك ليه 

حور: مش انت قلت يلا

اسد:بقولك يلا عشان تفطري اقعدي يا حور اقعدي افطري الطياره لسه بعد خمس سعات

حور:يلهوي خمس سعات 

اسد بصلها:اقعدي 

حور:حاضر 

 حور قاعدة علي كرسي قريب من اسد

اسد:من امته وانتي بتقعدي كده 

حور:مش فاهمه 

اسد مسكهاا من ايديها وقربها ليه 

حور:في ايه 

اسد:مافيش اي حاجه وشلها علي رجله 

حور:مش انت زعلان بتشيلني ليه

اسد:اه زعلان بس ده بردو مايمنعش ان اشيلك 

حور:طب مالك فيك ايه

اسد:هقولك صدقني بس مش دالوقتي 

حور:ماشي

اسد:كلي بقاا و فضل ياكلهاا 

وبعد سعات كانت حور و اسد في الطياره 

حور بتوتر:لا نزلني

اسد:تاني تاني اهدي وحضنهاا 

وبعد شويه كان وصلو الببت 

اسد:انا هاخد شاور ونازل

حور:رايح فين.... يعني هترجع امته 

اسد:شويه و راجع ومش عايزك تفتحي لاي حد

حور:هو في ايه وليه الحراس 

اسد:بعدين هقولك كل حاجه 

حور:ماشي


اسد نزل

اسد:نزلت ليه 

مالك:في ايه يا اسد 

اسد بعصبيه:بقولك نزلت ليه 

مالك:يا عم هفضل هنا احسن كده كده ماحدش هيعرفني و بذات في المنطقه دي 

اسد:بس بردوو لسه في خطر

مالك:ضربو عليك نار في لندن 

اسد:اه 

مالك:مراتك كانت معاك

اسد:كانت معايه والحمد لله كويسه عارف لو كان جرالها حاجه..

مالك:حبيتهاا 

اسد: اووي حبيتها دي قليله ده انا بقيت مدمنها 

مالك:ايوو ابو قلب حجر 

اسد:مابقاش حجر 

مالك:ايوو يعني العيال في السكه 

اسد:ان شاء الله 

(اسد في نفسه:هو انا كذبت ليه يمكن عشان عايز كل الناس تشوفها مراتي بتاعتي)

مالك:صح نسيت اقولك 

اسد:في ايه 

مالك: البطاقه وقعت مني ومش فاكر فين 

اسد: هو انت نزلت من هنا 

مالك:الصراحه اه 

اسد:اه انت يا بني مستغني عن عمرك

مالك: يا عم مافيش حاجه المهم البطاقه 

اسد:ماشي انا هشوف الحوار ده انا همشي عايز حاجه 

مالك بشاكسه:مستعجل انت عشان ترجع ل حو...

وكان اسد ضربه بالبوكس

اسد بعصبيه:مالك دي مش حاجه تهزر فيهاا و اسمها مايجيش علي لسانك تاني

مالك: خلاص يا عم يخربت ايدك 

اسد نزل علي البيت و جاب ل حور النوتيلا ورجع البيت بس البيت كان هادي جداا 

اسد:حور يا حور

ودخل اوضة نومها و اوضتو و مافيش حد 

اسد للحراسه:فين الهانم 

واحد من الرجاله:الهانم جوه يا اسد بيه

اسد دخل يدور عليها تاني 

حور:اه يا بنتي

اسد فتح باب الاوضه كانت في اوضة الرياضه حضنها:انتي كويسه

حور بستغراب: اه كويسه في ايه 

اسد :كنتي بتكلمي مين 

حور بتوتر:هااا ... اصل

اسد:اصل ايه مالك

حور:لا مافيش حاجه 

اسد:كنتي بتكلمي مين 

حور:كنت بكلم بنت خالو ياسر

اسد:اه وماقولتيش ليه عماله اصل اصل

حور:كنت بحسبك هتزعق 

اسد:هزعق ليه يا حور 

حور:اصل في البيت ماكنتيش بكلمهاا 

اسد:عند طارق حاجه وعندي حاجه تاني انتي هنا ست البيت وست البنات

حور:شكرا

اسد:يعني بعد ست البيت وست البنات شكرا شكرا بس 

حور:يعني اقولك ايه 

اسد:ماتقوليش اعملي 

حور بستغراب:اعمل ايه 

اسد:حاجه ذي بتاعت امبارح كده 

حور بتبعد عنو:لا انت...

اسد مسكها:انا ايه 

حور:انننت. سبني

اسد فضل يضحك :انت سبني ايه الجمله دي 

حور:طب سبني

اسد:كنتي بتدربي 

حور:اه كنت قاعده فاضيه 

اسد:امممم ماتجي اعمل بيكي ضغط 

حور ضحكة:هتعرف 

اسد:عيب ده انا اسد الباشا 

حور:يخربيت التواضع 

اسد وبيحضنهاا :طول عمري يا حوري 

حور بكسوف:اسد 

اسد:ايه يا قلبو 

حور بكسوف:انت بتعمل ايه سبني 

اسد:طب يلا 

حور بتوتر:يلا ايه 

اسد:ماتفهميش غلط يا حوري يلا عشان اعمل الضغط بيكي 

حور :ماشي يلا

اسد:جبتلك النوتيلا و اي شوكلاته بتاكليها جبتهالك 

حور:وبيبسي 

اسد:حور قلت بيبسي لا عشان عضمك 

حور بضحك: هو انت هتخاف علي عضمي اكتر مني

اسد:اه هخاف عليكي كلك اكتر منك يا روحي  راحه فين

حور:كنت بجيب النوتيلا 

اسد:هدخل اخد شاور و هطلعلك

حور:ماشي 

بعد شويه اسد خلص 

اسد:بتعملي ايه 

حور:يلا تعاله ناكل 

اسد:لا ده انا امي دعيالي بقاا ايه الحلاوه دي

حور:انت لسه دوقت 

اسد و بيبوس ايديهاا:اي حاجه من ايديكي حلوه يا حوري 

حور :تسلم يلا بقا ناكل 

بعد شويه 

اسد:يلا 

حور:لا انا خايفه 

اسد:خايفه من ايه يا روحي

حور:تعمل بيا ضغط هبقا تقيله 

اسد فضل يضحك

حور:بتضحك علي ايه 

اسد:انتي كام كيلو 

حور بتناكه:45 كيلوو  

اسد: تخنتي 2 كيلوو 

حور:اه 

اسد:انتي وزنك قليل اووي 

حور:كل ده و قليل يا بابا

اسد:اه يا قلب بابا هي الدكتوره قالتلك اقل حاجه تبقي 60 يعني لسه 15 كيلو يلا اخلصي 

حور:طب هقعد ازاي 

اسد وصفلها هتقعد ازاي 

حور:لا كده..

اسد مسكهاا :كده ايه يا اخر صبري يلا

وشويه وكانت حور علي ضهره و هو بيلعب بيهاا 

حور بعند:اهو قاعده وباكل كمان يعني بتخن وهتقل بردو

اسد بيضحك عليهاا:محسساني انك هتتخني عشره كيلوو 

بعد شويه

حوور:انت لسه ماتعبتش

اسد: تؤتؤ

حور:انا عايزه انام 

اسد في ثانيه كان عدلهاا وكانت علي رجلو 

اسد:في ايه بقا 

حور بتوتر واستغراب :ا...ن.ت.

اسد:اتكلمي 

حور بتجري :انا هنام

اسد مسكها: ايه رايك اشيلك علي كتفي و امشي بيكي علي المشايه

حور:لا والف لا طبعا في حد بيبهدل بنتو كده 

اسد ضحك: ده هاشيلك 

حور:لا شكراا 

اسد:هو انا بابيع مناديل ايه لا شكرا دي طب ايه رايك هاشيلك 

حور:والنبي

ولسه ...

اسد: اوووف مش وقتك(الفون بيرن)

اسد:ايه 

عادل:اسد باشا البطاقه عندنا

اسد:جبتوهاا ازاي

عادل:كان في واحده جايه تقدم بلاغ 

اسد:مين دي

عادل:تاليا ياسر 

اسد:طب عايز كل المعلومات عن البت دي 

و قفل 

اسد : حظك ( علي حور عشان دخلت علي الاوضه )

اسد:جبتهاا 

مالك:ازاي

اسد:كان في واحده عايزه تعمل بلاغ فيك

مالك وعرف هي مين:ماشي عايز ملفهاا يا اسد 

اسد: ماشي بكره هيبعتلك 

وقفل 

عند مالك 

مالك:بقا راحه تعملي فيا بلاغ ماشي حسابك بقا تقيل معايه

كل سنه وانتو طيبين+في العيد تحبو يكون اجازه من الروايه


البارت 18

طفلتي الخائفه 

اسد:حور افتحي 

حور:نعم

اسد:انتي دخلتي هنا ليه 

حور:اوضتي 

اسد:اوضتك 

اسد وبيرجعلها شعرها برقه:انتي شكلك بتنسي يا حوري

حور:..؟

اسد:مش قولتك انك هتنامي في الاوضه التانيه 

حور:بس...

اسد بصلها :بس ايه

حور:لا مافيش حاجه

ودخلت 

حور:الجامعه بعد يومين 

اسد:عارف 

حور:طب هتوديني صح

اسد:صح 

حور:تصبح علي خير 

اسد قرب عليها وحضنها من ضهرها 

عند تاليا 

تاليا بتتكلم مع نفسها:هو في ايه يعني راحه اعمل بلاغ  ياخد مني البطاقه 

(فلاش باك)

عادل:اتفضلي جايه في ايه 

تاليا:كنت جايه اقدم بلاغ 

عادل:بلاغ ايه

تاليا:شروع في قتل 

عادل:قتل طب معاكي المعلومات 

تاليا:ايوا يا فندم دي بطاقته 

عادل خد البطاقه و مسكهاا

عادل:بلاغ في مالك احمد صقر

تاليا:اه

عادل بستهزاء: وحاول يعمل كده امته 

تاليا:النهارده

عادل:النهارده تمام اتفضلي وياريت تروحي لدكتور 

تاليا:؟؟

عادل:عشان عقل حضرتك اتفضلي 

تاليا:البطاقه 

عادل:اتعرف ب اسمك

تاليا:تاليا ياسر

عادل:استاذه تاليا ياريت تتفضلي بدل مااقدم فيكي بلاغ كاذب 

تاليا:يا استاذ....

عادل:انا صعبان عليا الحلاوه دي تتمرمط في السجن 

تاليا:لا بقولك ايه تتكلم عدل 

عادل:يااا احمد خدهاا في الزنزانه 

تاليا:لا لا خلاص عن ازنك و مشيت 

عادل ضحك:مجنونه 

باك

صباح يوم جديد 

حور:انت هتنزل 

اسد:لا ايه رايك ننزل نجيب شوية حاجات 

حور:بجد يلا

اسد:اهدي شويه كمان شويه كده عندي شوية حاجات هخلصها وننزل

حور:ماشي 

اسد:عايز قهوه 

حور:هشيل الفطار واعمل

اسد دخل المكتب 

اسد:مالك كل حاجه عنهاا جيالك في الطريق

مالك:تسلم يا حبيبي

الباب 

اسد:ادخلي 

حور:القهوه 

اسد مسك ايديها:  وانتي تعبانه قولتي كلمتين حلوين اوووي عايز اسمعهم تاني

حور بتوتر: هاا انا قولت ايه 

اسد:انتي مش فاكره 

بيتكلم وهو بيقاعدها علي رجلو

حور:لا

اسد جنب ودنها:تحبي اقولك

حور بتوتر:ياريت

اسد:لا هسيبك تفتكري

حور بتوتر:ماشي اول ما افتكر هقولك 

اسد:وعد

حور:وعد  وجريت 

 حور دخلت الاوضه 

عند طارق و اصاله 

طارق :مش عارف اعمل ايه الشركه كده بكبيرها يومين و تبقي في الارض وهعلن افلاسي

اصاله:ازاي الشركه هتقع يا طارق اعمل اي حاجه وكلم اي حد يساعدك 

طارق: انا كلمت ناس كتير بس كلهم رافضين يساعدوني 

اصاله:خلاص كلم اسد 

طارق بلع رقيه بصعوبه:اسد ماقدرش اكلمو وبعدين دي شركات محمد اخويا

اصاله:مش انت كلمت محمد اخوك وقالك الشغل كلو في ايد اسد كلم اسد 

طارق:لا هيرفض انا مش عارف ازاي الشركه وقعت 

اصاله: خلاص كلم بنتك و قولها كلمتين حلوين 

طارق:ماشي

اصاله:كلمهاا و انت عارف بنتك مش هتقدر تقولك لا هتخاف

طارق:هكلمها 

عند حور الفون بيرن

حور بفرحه:بابا 

حور:الو يا بابا

طارق:عامله ايه يا قلب ابوكي 

حور بفرحه:الحمد لله يا بابا انت عامل ايه 

طارق:الحمد لله يحبيبتي وحشتيني 

حور:وانت اكتر

طارق: عايزك تكلمي اسد عشان يقف جنبي احنا بقينا نسايب 

حور بحزن ان هو كلمها عشان يقولها حاجه مش عشانها:مش فاهمه يا بابا يقف جنبك في ايه 

طارق:الشركه بتقع وعايزو  يدخل معايه شريك او يديني فلوس 

حور بتوتر:بس....

اصاله بحقد:بس ايه يا حبيبتي ده ابوكي و بيقولك هيعلن افلاسه قولي ل اسد يا حور و اقنعي يقف جنب ابوكي

حور:حاضر هقوله 

طارق:ماشي يا حور وقولي هو قالك ايه 

حور فضلت تعيط و خايفه مش عارفه تعمل ايه وخايفه تقول ل اسد وهي عارفه ان هو مابيحبش بابهاا 

اسد من برا الاوضه:حور 

حور بسرعه مسحت دموعها و طلعت ل اسد 

حور وشها في الارض

اسد:يلا عشان.....

اسد وبيركز في وشهاا وقرب عليها و بيرفع وشها:مالك

حور بتحاول تتهرب من عيونه :مافيش

اسد و بيرفع وشهاا تاني:انتي معيطه ليه 

حور:مش معيطه 

اسد:هو انا مش عارفك ايه الي مزعلك معيطه ليه 

حور:مافيش 

اسد:انتي خايفه مني 

حور مره واحده فضلت تعيط بشهقات و حضنتو جامد

اسد وهو بيمسح علي ضهرها:اهدي يا روحي اهدي خلاص في ايه حور ...اهدي يا حبيبت قلبي ... هشششش اهدي ...خلاص بقا كفايه عياط

.. بسس اهدي 

وكان في جنبه مايه 

اسد ولسه حور بين احضانه وبتعيط:اهدي بس اشربي وبدا يشربها 

وحور سكتت عن العياط 

اسد:اهدي يا روحي في ايه ل ده كلو 

حور:مافيش 

اسد:بردو مافيش .. طب بتعيطي ليه 

حور:...

اسد:طارق كلمك 

حور بتحرك رقبتها (اه)

اسد بعصبيه:لسه بردو بتخافي منهم هو انا  قولتك ايه مش قولتلك طول ما انا جنبك ماتخفيش من حد 

حور بخوف:م..ش ع.ارفه مش عارفه اقف قدامهاا 

اسد:حور انا مش هتكلم كتير ومش هقولهاا تاني لو شوفت في عنيكي نظرة خوف من خراا دي تاني(اصاله) مش هيحصلك خير 

حور بعياط:حاضر 

اسد شدها لحضنو 

اسد:تعالي ماتعيطيش وبدا يطبطب عليهاا 

اسد بيحاول يبقا هادي : اهدي انا بكلمك كده عشان مصلحتك مش اكتر انتي مهما تعملي   وحش ماحدش هيقدر يعملك حاجه انتي مراتي وماحدش يقدر يقرب من حاجه بتاعت اسد الباشا 

حور:...

اسد:لو فضلتي كده انا هتغير معاكي طارق و اصاله هيبقو طيبين جنبي 

حور بعدت عنو:يعني ايه 

اسد:يعني تقفي قدام الخوف يا حور مش عايز حاجه علي وجه الارض تخوفك سامعه 

حور:سامعه بس...

اسد:بس ايه مافيهاش بس يا حور 

ودخل المكتب 

وطول النهار حور في الاوضه بتحاول تتشجع عشان اسد يفضل معاها و اسد قاعد في المكتبه و بيشرب سجاير بسبب عصبيته 

بعد شويه 

اسد دخل الاوضه و كانت حور نايمه  

اسد في سره:بردو بردو معيطه اعمل معاكي ايه يارب 

و قرب عليهاا وحضنهاا من ضهرها و دفن وشه في عنقها 

اسد في سره:ريحتك دي بقيت ادمنها وشعرك الدهبي الحرير بعشقه وبياخد نفس عميق نفسي اشوف فيكي حاجه ماتتحبش انتي كلك تتعشقي يا حوري كلامي الي قولته كان غصب عني صدقيني انتي مهما تعملي هتفضلي بنتي وحبيبتي وعشقي  حتي خوفك بحبه بس تبقي خايفه قدامي انا موافق بس خوفك ماحدش يشوفه ابداا 

في الاتجاه التاني 

تاليابخوف:مين برا 

ومره واحد كان حد ماسكهاا وغابت عن الواعي بسبب ضربه علي راسهاا 

 (تاليا 25 خريجه صيدله عايشه لوحدها بابها ومامتها متوفين طويله وعيونها خضراء وشعره اسود طويل)

والبارت خلص و بكره اجازه وان شاء الله هنكمل في اول يوم العيد



طفلتي الخائفه

البارت 19 

بقلم/ شهد عبد السلام

في المخزن

تاليا وهي مربوطه في الكرسي وعنيها و فمها عليهم شريط

وبتحاول تتحرك او تتكلم 

تاليا بعياط:اممم

مالك وبيقرب عليهاا: اخير فوقتي 

وبيشيل الشريط من علي عنيها 

مالك وبيشلها الحجاب:كفايه عياط يا تيتي 

تاليا بتعيط اكتر وبتحاول تبعد عن لمسات وهو بيشلها الحجاب 

مالك بتهديد وبيتكلم في وشها :ورحمة امك هتشوفي ايام سوده معايه 

تاليا بتعيط اكتر وبتحاول تتحرك 

مالك بصوت الافعي ولمسات بسيطه بيمسح دموعها:ماتعرفيش دموعك  دي مفرحني اد ايه  

تاليا بتحاول تبعد وتتكلم 

مالك شلها الشريط 

تاليا بعياط وخوف:انت عايز مني ايه 

مالك:بتقدمي فيا انا بلاغ 

تاليا: لا صدقني لا 

مالك وبيرجع شعرهاا: تؤتؤ كدب لا

تاليا بعياط:انا انا... اسفه وبتحاول تبعد 

مالك:اممممم ...اسفه طب ايه رايك احبسك هنا ذي ما كنتي عايزه تحبسيني 

تاليا بعياط وخوف:لا لا سبني سبني وحيات ربنا عندك

مالك ببرود:تؤتؤ مش هسيبك غير بمزاجي 

تاليا بعياط :انت عايز ايه

مالك وبيلمسها:عايزك انتي

تاليا وبقوه مصطنعه:انت زباله 

مالك ضربها بالقلم وتاليا غابت عن الواعي 

عند حور واسد 

حور قامت من النوم مخضوضه 

اسد بخوف:مالك 

حور بخوف:اوعا تسبني يا اسد

اسد وبيحضنها:اهدي ده كابوس 

حور:اوعا يتحقق والنبي

اسد:ماتخفيش يا روحي مش هيتحقق 

وبيعدل حور وراسها علي صدره

اسد وبيمسح علي ضهرها:نامي يا حبيبتي مافيش حاجه 

وكام ساعه والنهار طلع 

اسد صحي وكانت حور علي نومتها علي بطنه وحركها بهدوء ونايمها و دخل خد شاور و غير هدومه وبقا في قمة الجاذبيه 

اسد بصوت هادي:حور يا روحي 

حور بنوم:نعم 

اسد:قومي 

حور قامت:نعم.. هو انت خارج 

اسد:اه ايه رايك تروحي عند ليلي 

حور:انا عايزه انام 

اسد:يعني هتقعدي هنا 

حور:اه 

اسد :خلاص نامي وانا ساعه و همشي 

حور:هقوم اعملك فطار 

اسد:لا يا روحي نامي انتي 

حور نامت تاني واسد بعد شويه نزل 

بعد شويه

حور صحيت وصليت فرضها وكانت طول اليوم بتفكر ازاي هتواجه و ازاي هتخلي اسد ذي ما هو مايتغيرش معها

بعد شويه اسد كان بيفتح الباب 

حور:تاكل

اسد ببرود:تؤتؤ

حور:ليه

اسد قرب عليها اوي وكانت حور في الحيطه وحور كانت متوتره 

اسد جنب ودنها ببرود:تعرفي تخليكي في نفسك وتابعي تمرينك 

حور بتوتر:مالك 

اسد ببرود وبيرجع شعرهاا:سمعتي انا قولتلك ايه 

حور:حاضر 

اسد دخل يغير هدومه

حور في سرها:يارب والنبي مايتغير صدقني والله مش قادره 

حور:انت خارج؟؟!

اسد:قولتلك ايه من شويه 

حور:..

اسد نزل مشوار مهم 

عند مالك وتاليا

تاليا بتفوق :اه راسي و بدات تشوف هي فين 

تاليا:يا نهار اسود(كانت في غرفة نوم كبيره بس يبان عليها مهجوره ) وبتبص علي نفسها ..

مالك:ماتخفيش لسه

تاليا:انت جايبني هنا ليه 

مالك وبيقرب عليها وبيتكلم ببردو:قلت ناخد علي بعض شويه

تاليا:انت حيوان  وبتحاول تقوم

مالك مسكها من ايديها:هو انتي فاكره انك هتخرجي عادي كده 

تاليا:يا حيوان سبني 

مالك ضربها علي وشها ووقعت علي الارض وفمها بينزف 

مالك ومسكها من شعرها:لسانك لو طول تاني هقطعه فاهمه 

تاليا بتحاول تاخد نفسها وبتحاول تفك ايد مالك

مالك:هسيبك ترتاحي شويه


 الليل في اوضة المكتب

حور:بابا

اسد :ايه 

حور :انت بتعاملني كده ليه من الصبح

اسد:بعاملك ازاي يعني 

حور:هو انت مش طايقني؟!

اسد:بتسالي ليه 

حور:لو مش عايزني امشي

اسد:هتمشي تروحي فين 

حور:اي حته بس ماتفضلش هنا وانت بتعاملني كده 

اسد:مافيش خروج من هنا 

حور:طب اروح عند ماما ليلي

اسد:مش هتروحي في حته 

حور بعياط: طب انا اسفه 

اسد ولسه علي بروده:اسفه علي ايه؟

حور:عشان بابا..

اسد:حور

حور:نعم

اسد:بابا ده يبقا انا انا مابحبش حد يشاركني في بنتي فاهمه 

حور :حاضر 

اسد في سره:يخربيت ضعفك الي بيدوبني فيكي وانتي شبه الملايكه كده 

اسد: لو طارق كلمك مافيش رد

حور:بس..

اسد:بس ايه موافقه ترد وتواجهي 

حور :لا

اسد:بكره عندك جامعه هدومك تبقا محترمه 

حور:هدومي محترمه

اسد:انا ممكن اوريكي قد ايه انا محترم

حور:لا لا خلاص حاضر 

اسد:هتنامي 

حور:لا 

اسد:احسن بردو 

حور بعند:هنام 

 دخلو الاوضه 

حور:انا هنام 

اسد ببرود:نامي 

حور زعلت ان اسد ماحضنهاش 

وشويه وكانت حور نامت اسد قرب منها وحضنها 

اسد:واحشني حضنك اوي من امبارح بحبك ....اعقل يا اسد في ايه دي صغيره وعمرها ما هتقبل حبك هي كده عشان ده طبعها وبيكمل بغزل فيها طبعها رقيقه وهاديه بقتي دواء ل قلبي 

تاني يوم الصبح 

حور بتفتح عيونها وفرحت ان هي بين احضانه ونامت علي جسمه العريض

حور بفرحه:رموشك حلوه اوي .انت كل حاجه فيك حلو يا بابا 

وقامت عملة فطار ودخلة تاخد شاور 

واسد لسه هيدخل الحمام هي فتحت الباب وهي بالبرنوس 

اسد وبيبص علي جسمها:بتعملي ايه 

حور بتوتر :ك..كنت .

اسد:اطلعي

حور طلعت :بارد 

اسد:بتقولي ايه 

حور:مش بقول

اسد بيقرب :كنتي بتقولي ايه يا حور 

حور بتوتر:انت بتقرب كده ليه 

اسد:لسانك هقطعه 

حور بتعيط 

اسد بيحاول يمسك نفسو ومايحضنهاش:اسكتي خالص وغيري يلا عشان جامعتك 

حور:حاضر 

اسد دخل خد شاور وكانت حور غيرت لبست دريس اسود وشوز موڨ وحزام نفس اللون 

اسد:قربي كده 

حور:نعم وبتقرب 

اسد وبيمسح في فمها

حور بوجع:براحه 

اسد مكمل و بيمسح خدودها 

اسد:تمام 

حور وشها احمر من مكسة ايدو 

حور:انزل بقا 

اسد:هتنزلي ازاي 

حور:ذي الناس 

اسد مسكها من دراعهاا بيتكلم بعصبيه : ماتعصبنيش عليكي انتي معاكي فلوس تعرفي جامعتك فين 

حور بعياط:ايدي 

اسد سبها:استني وهننزل سوا 

بعد شويه 

اسد :دي فلوس خليها معاكي ودي الفيزا ودي بطاقتك 

حور:شكرا 

اسد:يلا وخدها ونزل 

اسد:عمي ابرهيم هيبقا معاكي دايما 

وركبها 

اسد ل ابراهيم:مش هوصيك 

حور:هترجع امته 

اسد:مش عارف 

وحور طلعت بعربيتها واسد راح مشوار 

حور دخلت الجامعه وكانت متوتره 

حور:اسفه 

عمر ومركز في عيونها:لا ولا يهمك 

حور مشيت وكملت طريقها للمدرج 

صبا:هاي

حور بابتسامه:هاي 

صبا:انا صبا وانتي 

حور:حور 

صبا:عاشت الاسامي يا حور 

حور:تسلمي.. ولسه هتكمل دخل الدكتور 

بعد المحاضره 

حور رجعت 

اسد:كل ده 

حور:المحاضرات اعمل ايه 

اسد:هي زفت محاضره 

حور بتوتر:اسد هو في ايه ليه بتعاملني كده 

اسد:انا هنزل وانتي خلي بالك من نفسك ونزل 

في الشركه 

طارق:عايز اقابل اسد بيه 

قمر:اسفه اوي يا فندم مستر اسد رافض اي مقابله 

طارق:قوليلو عمك طارق 

قمر:حاضر يا فندم وكلمت اسد واسد قالها ان هو يدخل 

طارق:عامل ايه يبني 

اسد:اقعد يا طارق 

اسد:في ايه 

طارق:كنت طالب من حور انها تكلمك عشان نتشارك انا وانت في شركتي عشان بتقع ومحتاج راس مال انا بقيت علي الصفر 

اسد: انا اخر واحد ممكن يساعدك 

طارق:ليه يا ابني 

اسد:عشان انا الي نزلت الشركه بتاعتك في الارض كده ودي حاجه بسيطه اوي جنبك الي انتو عملتو في مراتي يا طارق 

طارق:ب...

اسد:اطلع برا ومش عايز اشوف وشك هنا تاني 

طارق:وبنتي 

اسد:بنتك بنتك منين معلش انت مالكش بنات عندي دي تبقا مراتي اتفضل 

 عند تاليا 

تاليا بتعب:حرام عليك سبني 

مالك بيدخل عليها:واحشتيني الشويه دول و بيقرب عليها 

تاليا:سبني بقاا 

مالك:الواحد فاضي مش عارف يعمل ايه ايه رايك نلعب سواا 

تاليا بتعب :انت زباله 

مالك مسكها ضربها بس بشديد 

مالك ومسكها من شعرها ونازل ل مستواها علي الارض :هنعمل اتفاق انك هتفضلي هنا  ومش هططلعي من الڤيلا او اعمل معاكي كل الي في مزاجي والي هموت واعملو 

تاليا بتعب:هفضل هنا 

مالك:منغير طولة لسان فاهمه

تاليا :اه شعري 

مالك:عاشق اشوفك بتتوجعي قدامي يا تيتي

تاليا بوجع:انت اكيد مش بني ادم 

مالك وبيشد شعرها اكتر:قلت لسانك يا حلو 

تاليا بتعب وخلاص شبه فاقده الواعي من الضرب وقلة الاكل والشرب:سبني بقا حرام عليك

مالك:بت بت فوقي وبيضرب علي وشها 

مالك شالهاا وحاول يفوقها 

مالك:اخيرا فوقتي 

بدات تعيط 

مالك:اسكتي خالص 

تاليا بتحرك رقبتها بمعني هسكت 

مالك:شويه وهجيلك يا تيتي و نزل 

حور كانت زعلانه جدا من طريقة اسد معاها وبتعيط 

اسد دخل الاوضه حور اول ما شافته اتخضيت ومسحة دموعها 

حور:انت جيت امته

اسد:من بدري انتي الي مش حاسه 

حور بعياط مكتوم:اممم 

اسد: طارق لو كلمك في حاجه قوليلي 

حور:بس بابا...

اسد ومثبتها في الحيطه مسكها من وشها :كلمة بابا تتقالي انا بس 

حور بتبصلو مش عارفه تتكلم ولا حتي بتقاومه 

اسد سبها لما شاف الدموع في عيونها وحضنها 

اسد:هششش خلاص اهدي 

حور بعياط: هقولهالك تاني لو مش عايزني معاط انا ممكن امشي من هنا خالص 

اسد بعصبيه: تمشي منين انتي هتفضلي هنا طول عمرك يا حور وعمرك ماهتخرجي من حصوني يا حلوه 

حور:طب عاملني حلو 

اسد:ولو عاملتك وحش ........ هتكسري كلامي مثلا وتمشي 

حور:......

اسد:اعقلي يا بنت الناس 

حور:حاضر

اسد:تابعي علي نظام اكلك و تمرين فاهمه 

حور:حاضر 

اسد:حد عملك حاجه في الجامعه 

حور:لا 

اسد:ماشي 

حور:هتاكل 

اسد:اه 

حور:حاضر ومشيت 

اسد في سره:واحشاني اوي ضحكتك الحلوه و غمازاتك

حور:الاكل جاهز 

اسد:يلا 

علي السفره 

اسد:شكل عقابي واحشك 

حور:هو عملت حاجه عشان تعاقبني 

اسد شدها:قولتلك هناكل متخانقين مولعين في بعض هتقعدي هنا علي رجلو 

حور:اسفه بس انا .....

اسد: كلي 

حور اول مابقيت في حضنه واسد مسكها من ضهرهاا نامت علي صدره 

حور في سرها:حتي في قسوتك عليا مش حارمني من حضنك وحضنتو واسد استغراب 

بعد شويه كانت راحت في النوم 

اسد:ملاكي

وشالها وبيسبها علي السرير 

حور بنوم:عاقبني 

اسد:ايه؟؟

حور:وحشتني اوي 

اسد:بيصحيها 

حوربخضه:في ايه 

اسد:فوقي عشان نعمل كده وانتي فايقه 

حور:هتعمل ايه 

اسد وبيفك زراير القميص :الي انتي طلبتي يا موزتي 

حور بتوتر:انا

بقلم/شهد عبد السلام

التفاعل بيقلل اوي عن الاول اخر بارت من قبل العيد و لسه 9 تلاف يلا بقا عوضوني في البارت ده +لو التفاعل عالي احتمال انزل بارت جديد قبل بكره



البارت 20

طفلتي الخائفه 

حور بتوتر: انا 

اسد بيقرب:اه

حور بتوتر:انا انا كنت نايمه 

اسد:ما انتي فوقتي اهو 

حور في سرها:انا نيلت ايه يارب 

اسد:كل خير يا حبيبتي 

حور:انت بتقرب ليه 

اسد مسكها:اقولك كنتي بتقولي ايه 

حور بتوتر:لا مش عايزاك تقولي 

اسد:ياجامد انت عايزه فعل يعني 

حور:ياعم مش عايزه حاجه 

اسد ثبتها وقبلها بشغف وطالت لوقت 

حور بهلوسه و مش قادره تاخد نفسهاا: اهه 

اسد:عرفتي قولتيلي ايه 

حور بتاخد نفسها بصعوبه: لا 

اسد خدها في قبله تاني وطالت اكتر بس كانت مختلفه عن اي قبله عشان حور اسجابت معاه 

اسد بعد

حور وشها احمر وعنيها في الارض وبتاخد نفسها بصعوبه 

اسد بيمسكها تاني :واحده تاني معلش 

حور :والنبي يا اسد. م..مش ق.قادره 

اسد:هو انا عملتلك حاجه يا حوري 

حور:م ..معلش م.مش قادره 

اسد:ماشي وبيقرب اكتر من عنقها 

حور:في ايه 

اسد قبلها من رقبتهاا وحور بدات تفقد السيطره علي نفسها وايد اسد هي الي سندها 

بعد فتره 

اسد: اهدي و شالها ونايمها علي السرير وهي بين احضانه 

عند تاليا ومالك 

مالك دخل الاوضه وهو شايل الاكل 

مالك:ياريت تاكلي 

تاليا بتعب:انا عايزه امشي من هنا 

مالك بعصبيه:مافيش خروج من هنا 

تاليا بعياط:لا هخرج من هنا انا عملتلك ايه عشان تعمل فيا ده كلو 

مالك مسكها من دراعهاا: انا لسه ماعملتيش فيكي حاجه كلي 

تاليا :مش عايزه من وشك حاجه 

مالك ضربها بالقلم و غابت عن الواعي ومالك بيحاول يفوقها مش عارف

في الفون 

مالك:الو اسد

اسد :في ايه مالك 

مالك:دكتور بسرعه يا اسد بسرعه عندي في الڤيلا 

اسد:مالك فيك ايه 

مالك:مش انا بسرعه يا اسد 

اسد:ماشي هبعتلك الدكتور

اسد في ثانيه كانت اتصل بالدكتور ووبعتو مع واحد من رجالته بيثق فيه 

حور:في ايه يا بابا 

اسد: مافيش حاجه نامي انتي 

حور بتقرب منو:انت قلقان ليه 

اسد بعصبيه:حور ابعدي عن وشي دالوقتي 

حور دخلة الاوضه من غير كلام 

بعد شويه

مالك:ايه يا دكتور 

الدكتور:هي كويسه دالوقتي بس هي تقريبا بقالها كتير مش بتاكل حططلها محاليل وياريت تعملو بلاغ دي متعرضه ل شروع في قتل بسبب وشها واثار الضرب عليه  

مالك:طب شكراا 

و الدكتور مشي 

مالك مع نفسه:حرام عليك يعني هي ذنبها ايه تعمل فيها ده كلو كان بيتكلم وهو باصص علي وجه تاليا 

مالك بيفوق من سرحانه علي صوت الفون 

مالك:ايه يا اسد

اسد:الدكتور قالك ايه 

مالك:مش انا انا كويسه دي واحده معايه 

اسد:انت وس**ياض انتي وقفل 

اسد خد نفس عميق و دخل ل حور كانت قاعده علي السرير و ضامه رجليها علي جسمهاا وباين علي وجها الزعل 

اسد:قاعده كده ليه 

حور:مافيش عادي 

اسد بحنيه مسك ايديها وفكها:تعالي 

حور بزعل:عايز ايه 

اسد وبيشدها من ايديها ل اخر السرير مكانه:هكون عايز ايه وبيشدها

حور:نعم

اسد:زعلانه 

حور:لا 

اسد:قلبك ابيض ياحوري 

حور:مش زعلانه

اسد:مش انا بابا بابا بقا كان متعصب شويه عشان كده زعلتك معلش 

اسد شالها وراسها علي رجلو وجسمها علي السرير وبيمسح علي شعرهاا

حور :هو انت ليه بقيت بتتعامل معايه كده

اسد:كده

حور:ليه 

اسد:عشان مابتسمعيش الكلام 

حور:انا اسفه 

اسد: مش عايزك تتاسفي ماشي وانا هرجع ذي الاول بس توعديني انك تتغيري 

حور بفرحه:بجد حاضر اوعدك

اسد قبلها من خدها:ماشي 

حور:قولي بقا 

اسد:ايه

حور: اليومين عدو عليك ازاي 

اسد:كانه يومين وحشين اوي منغير 

حور ضحكت اسد قبلها مكان غمازاتها 

اسد:عارفه ايه اكتر حاجه كانت واحشاني 

حور:ايه 

اسد:ضحكتك يا نور عيني

حور:بابا 

اسد:نعم

حور:هو انت عملت ايه مع طارق

اسد:كل خير 

حور:يعني هو كويس 

اسد :اه ماتخفيش علي ابوكي 

حور: مش انت بابا 

اسد:طبعا ياروح قلب بابا ده انتي دلوعة بابا وجوا عين بابا عايزه  ايه يا روحي 

حور:انزل نفسي انزل معاك اوي 

اسد:حاضر بكره 

حور:هتوديني فين 

اسد:النادي 

حور :لا 

اسد بضحك:لا هننزل وبعد كده هنروح اي حته انتي عايزاها 

حور:اي حته اي حته 

اسد:اه يا روحي 

حور:طب يلا ننام

اسد:عدلها علي السرير 

حور:اسد 

اسد:ايه 

حور:عايزه اروح ل تاليا عشان فونها مغلق من يومين 

اسد:حاضر 

اسد نام علي ضهره وحور حضنته ونامت 

اسد في سره:هدوبيني فيكي ايه تاني وقبلها من شعرها 


مالك:ماتتحركيش 

تاليا:هو انت ايه بقا سبني امشي 

مالك بتحزير:قولتلك لسانك وبعدين احنا اتفقنا مافيش خروج من هنا يا تيتي 

تاليا:حرام عليك يا مالك 

مالك اول ماسمع اسمو منها سرح

تاليا: هتسبني 

مالك فاق من سرحانه علي صوتها 

مالك بنبره هاديه غير طبيعته:مافيش خروج من هنا يا تاليا ياريت تتعودي انك هتفضلي هنا 

تاليا:طب انت هتخليني هنا ليه 

مالك:كده 

تاليا:...

مالك:لو حاولتي تهربي هيبقا موتك 

تاليا:ماشي

مالك:ياريت تاكلي 

ونزل بعد شويه 

مالك:ماكلتيش ليه 

تاليا :.

مالك قرب منها وقومها ودخلها اوضه تاني كانت نضيفه 

تاليا: هو في ايه

مالك:مش عايز اسمعلك صوت والاكل ده تخلصه (كانت واحده شايله الاكل)

مالك خرج من الاوضه وساب تاليا وقفل الباب 

مالك:عايز الاوضه نضيفه في ثواني عشان تمشي الساعه داخله علي 5 الصبح قبل النهار

تاني يوم عند حور 

حور جنب اسد بهدوء:بابا اسد يا بابا 

اسد بنوم:ايه يا حور 

حور:يلا عشان نفطر 

اسد:مش دلوقتي 

حور:يا اسد قوم بقا 

اسد:طب قولي صباح الخير الاول 

حور:مش عارفه ليه مش متعوده اقول صباح الخير خالص 

اسد :انا اعلمك 

حور:لا ده تعود 

اسد:انا هعودك علي صباح الخير بتاعتي 

وشدها وقبلها 

حور نبضات قلبها سريعه 

اسد:اهدي خلاص مافيش حاجه انا هاخد شاور ونفطر 

وقام وحور لسه علي وضعها نايمه علي السرير وباصه للسقف 

اسد:انا بقولها مره واحده لو عايزاني اقولها مرتين اقولهالك وبيقرب منهاا 

حور بتقوم:لا لا ...

اسف ان ماعرفتيش انزله امبارح

يتبع 

تكملة الروايه من هنا 




 

تعليقات

التنقل السريع