القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفله الفهد البارت 29_30_31بقلم بسملة بدوي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت 29_30_31
طفله الفهد

طفله الفهد
البارت 29
رعد 
رعد بحزن ......ايوه رعد 
فهد بغضب جحيمي.........انت بتعمل اي هنا وانا فين موديني فيييين 
رعد بحزن شديد.......... متخافش ي صاحبي انا والله مش هأذيك وحبيت واشكرك اني بعد كل الي عملته فين واخدت ابني وربيته وكأنه ابنك بالظبط 
-ابنك مين 
 رعد بهدوء .......مروان  
فهد ببرود.......مكنتش اعرف أنه ابنك وبعدين  ابنك ازاي انت كنت متفق مع سوزي ي بن*****
 رعد ضحك ........ لا بس بعدين هتعرف المهم شويه وهنوصل امريكا عشان عمليتك
فهد بغضب.......نعم عمليه أي انا مش هعمل حاجه ابعد من قدامي اخلص وبيحاول ويقوم مش عارف 
رعد بص عليه بحزن وقال ...........ما تحاولش  انتي واخد حقنه شل*ل يعني مش هتعرف تتحرك اسمع الكلام وبطل العند ده 
بقلم بسمله بدوي
فهد بغضب........ ابعد من وشي ي رعد انا مستحيل اصدقك من تاني ابعد وقفوا الطياره دي في اي حته اخلص وربنا لندمك ي رعد على الي عملته ده اصبر 
رعد قرب منه بهدوء واعطاه  حقنه منوم 
وثواني وفهد راح في النوم 
سامحني ي صاحبي عارف اني كنت ندل معاك بس ندمت وخرج
عند ايام 
ايام بدموع.........نعم انتي بتقول اي ي يامن لا انت بتكذب صح ده مقلب قول صح والنبي ده انا وثقت فيك وحبيتك تقوم تعمل فيا كده طلع كل ده تمثيله طب لي عملت كده 
يامن بصدمه.......انتي سمعتي اي 
ايام بغضب شديد وضربته بالالم على وشه .......سمع كل حاجه طلعت ****اكتر منهم اتف*وه عليك  وعليهم طب لي عملت كده 
يامن بغضب......... مش عارفه ده انا هوريكي اسود ايام شوفتيها في حياتك ومسكها من شعرها ورماها على السرير
ايام بخوف شديد........انت هتعمل اي 
يامن بشر ......... هتعرفي الوقتي وبيقلع تيشرته 
ايام بصدمه ......فين الجرح الي الدكتور  بيعقمهولك من ساعتها 
-غبيه انتي غبيه كل ده تمثيل وانتي اصلا كنتي برده وبطلي أسأله بقا خليني في المفيد 
بقلم بسمله بدوي
وفجأه
 .عند لارا صحت وقامت صلت واخدت مروان وخرجت من المستشفى وركبت تاكسي وراحت عند الشرطه عشان تبلغ عن فقدان فهد 
الظابط .......لازم يعدي  24ساعه ي مدام 
لارا بدموع........ايوه عدي 
الظابط .......طب تمام اوي اسم حضرتك اي 
لارا محمد الدالي  
الظابط بصدمه............ نعم 

في مكان تاني خالص 
- احنا ازاي هنواجه لارا ي ****
انا خايفه اول ما تشوفنا يحصلها حاجه انا عملت كل ده لمصلحتها اكيد مش هترضي تسامحنا وده حقها بس انا حزين اوي من اخر مره شوفتها وشوفت نظره استنجادها بيا وانا بموت بالبطئ 
،احساس بشع اما تكون متكتف مش قادر تعمل حاجه ، تفتكري ممكن تسامحني 
-لارا قلبها طيب اوي وبتترضا بأقل كلمه بس انا خايفه الايام تكون غيرتها .
وكمان احنا في نظرهم ميتين ،ياترا شكلها عامل اي الوقتي اكيد بقت قمر 
قمر زيك يروحي نسخه منك اذا كانت في براءتك ولا في جمالك وطيبتك .
ردت عليه بكسوف ......لسا بعد العمر ده كله بتحبني  
-انا كل ثانيه حبي ليكي بيذيد 
(نسيب عصافير الحب دي ونروح لفهد 😹🙈💙)

عند رعد  الطياره وصلت امريكا 
وركبوا العربيه وراحوا المستشفي الي فهد هيعمل فيها العمليه 

رعد بشر .....لو حصله حاجه هموتك مكانه واهم حاجه تشيلوا السم من رجله من غير اي ضرر ورجله ترجع احسن من الاول  
الدكتور ......حاضر يرعد بيه 
بعد حوالي 10ساعات 
الدكتور .........*******
رعد بصدمه 

انت بتقول اي يعني اي خرجتوا السم ورجله كويسه بس هيقعد على كرسي يعنييييي ايه اومااال انا مسفررواااا لييييي 
يرعد بيه أهدى هو بس حكايه وقت وسنه بالكتير وهيرجع احسن من الاول 
رعد مشا بنرفزه ودخل لفهد جوه 
فهد بصله بغضب ......وقال بتبصيلي كده لييييي متبصليش بشفقه انا فهههههد الداااااالي عارف يعني اي وربنا لدفنك يرعد  اخرج برااااااااا برااااااااااااااا 
رعد بصله بحزن شديد.......... حاضر ي فهد هروح اجيب اكل واجي عشان متكلتش من فتره وخرج 
فهد في نفسه ......... ياترا انتي فين ي لارا الوقتي يارب تكوني بخير وحشتيني اوي ياتري اما تعرفي اني بقيت كده ردت فعلك اي وقعد يفتكر ذكرياتهم مع بعض وبيعيط على اي حصله في حياته 

عند لارا 
الظابط بصدمه........انتي قولتي مين انتي مش عرفاني انا جاسر صاحب فهد الي كنت مع المؤذن يوميها 
لارا ......ايوه افتكرت حضرتك 
جاسر بمرح بيحاول يخفف عنها......... حضرتك اي بس والله انتي الوحيده الي بتحترميني مش جوزك الي كل ما بيشوفني بيهزقني 
لارا ضحكت بابتسامه باهته.
جاسر بهدوء ....... اقعدي وقوليلي كل حاجه بس قبل كل ده تشربي اي 
-مفيش اي داعي 
جاسر بتصميم ......لا قولي بجد بصي هجيبلك عصير ليمون يهدي اعصابك 
ورن الجرس الي جنبه والعسكري دخل 
-ايوه يباشا
-كوبايه عصير ليمون ي عم محمد وفنجان قهوه مظبوط 
-حاضر يبيه وخرج 
هاااا قوليلي اي الي حصل 
لارا بدموع وشهقات.........  ففهد كككان هيعمل ععمليه في ررررجله عععشان لوففففضل  من  خخخخطر على حياته وانفجرت في العياط جامد 
جاسر بحزن .......طب قوليلي من الاول خالص 
لارا بدأت تحكيله كل الي حصل واول ما خلصت 
جاسر بشر ........ انتي قولتيلي أن البوليس اخدها
-ايوه 
بقلم بسمله بدوي
تمام اوي ومسك لونه وقال ايوه يحسام في متهمه اسمها سوزي الرفاعي عايزك تظبطها لحد ما اجيلك 
وقفل السكه 
جاسر بحب اخوي........ وقال قومي معايا يالا 
-على فين 
هتيجي معايا البيت ،لارا بصتله بصدمه وخوف قاطعها ..... ماتخافيش أمي واختي معايا في البيت 
لارا راحت اشتالت مروان وراحت معاه ،عشان هي اصلا هتخاف تروح القصر مشت معاه ووصلوا فيلته 
قابلته مراته وأمه واخته 
سيرين بصراخ ........عاااااا وبتشاور على لارا ومروان 
-انا اتجوزت عليا ي جاسر وكمان مخلف يلهوووووي 
أمه (دولت ) ......كده ي جاسر كده يخسارت تربيتي فيك بقا تروح تتجوز من ورانا 
سيرين بصت لها بصدمه 
دولت ......اقصد تتجوز على مراتك كده اخص عليك 
أخته ساره .......  أبيه هي مصريه أصلها شكلها تحس انها لعبه كده 
سيرين بصراخ ......طلقنااااااي طلقنااااااي ي جاسر 
جاسر باحراج وبيوجه كلامه ل لارا ..... احم معلش ي لارا اهلي بيحبوا يهزروا كتير 
وقال بغيظ ...... دي لارا مرات فهد يماما 
دولت بفرحه وجريت ......عليها يحبيبتي بسم الله ماشاء الله تبارك الله بدر منور بقي انت مرات فهد الواد فهد معرفتيش شكل ابو ورده وحشه ههههه 
سيرين باحراج  ........أما اسفه ي لارا احم يعني مش كان قصدي بس اتخضيت اول ما دخل بيكوا انا اسفه مره تانيه 
لارا بتعب وهدوء ...... ولا يهمك عادي يحبيبتي 
ساره بمرح ........ هو انتي طلعتي مصريه يلهوي 
كله ضحك على جملتها 
جاسر بهدوء .......سيرين طلعي لارا لغرفتها وجهزوا الاكل 
لارا .......لا لا مافيش داعي خالص 
دولت بعتاب ....... داعي اي بس يبنتي ده انتي وربنا يعمل دخلتي قلبي على طول قومي يحبيبتي اطلع ونميلك شويه واعتبري البيت بيتك ي حبيبتي كل ده من خير فهد ياما وقف معانا هو صحيح فين 
جاسر بسرعه ......بعدين بعدين ،يالا ي سيرين طلعي لارا لغرفتها 
لارا طلعت مع سيرين واخدت شاور وصلت قاطعها الفون بتاعها الي فهد (قلها يكون معاها على طول )
***********
_اييييييه

عند ايام 
يامن بصدمه وهو بيشاور على دراعتها الي باين عليهم أنها مضروبه جامد 
وقال بصوت عالي غاضب ......... مين عمل فيكي كده 
ايام بصتله بغضب ......ملكش دعوه ابعد عني انت متختلفش عنهم بدل انت طلعت *****منهم ابعد 
يامن بغضب........اسكتي احسن ما اسكتك بطريقتي وبعدين قام ببرود وقال ......غيرت رأيي انتي اصلا مش من نوعي المفضل انتي مش بتبصي على نفسك في المرايا ولا اي وثواني والاقيقي جاهزه عشان المؤذون تحت اخلصي ولبس تيشرته تاني وخرج 
ايام بغضب وغيظ......اصبر عليها وربنا لربيك من اول وجديد 
وقامت لبست فستان اسود طويل وعملت شعرها ديل حصان ولبست جذمه حمرا ونزلت وكان شكلها رقيق جدا وكيوت 
يامن أعجب جدا بيها بس مش بين 
تسريع الاحداث
المؤذون خلص وقال جملته المشهوره 
بقلم بسمله بدوي
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير".
وايام بقت مرات يامن 
وطلعت وجت فكره في بالها وابتسمت بخبث  وراحت اخدت شاور ولبست بجامه بيضا ستان بس قصيره عباره عن شورت ابيض وقميص بكم ابيض برده وسابت شعرها ورشت من عطرها الفواح 
وفجاه يامن فتح الباب واتصدم من جمالها  وقعد يقرب منها وفجأه ايام

البارت الثلاثون 
طفله الفهد 

قعد يقرب لحد ما حاصرها عند الباب وقال بصوت لاهث من فرت المشاعره ..... ايام 
ايام بتوهان ......اممم وفجأه راحت ضربته تحت*الحزام 
يامن بصراخ .....ااااه يبنت*المتخلفين انتي غبيه عملتي كده لي
ايام بخبث ...... انا حره وبعدين انت قايلي أنك مش هتقرب مني صح بتقرب مني ليه الوقتي رجعت في كلامك .
يامن بغضب........ لا انا اصلا كنت بختبرك 
ايام بخبث.......اممممم ونجحت انا في الاختبار صح 
يالا بقا يبابا قوم من على السرير عشان انا الي هنام عليه 
يامن بصدمه........اومال انا هنام فين 
-على الكنبه يالا
يامن بصله بشر بس قال ببرود ....... تمام عادي وراح نام على الكنبه 
بقلم بسمله بدوي
وايام راحت نامت على السرير وشها الجهه التانيه وضهرها ليامن 
 شويه ويامن قام يشوف ايام نامت ولا لاء وفعلا نامت وراح نام جنبها وخدها في حضنه

عند لارا ردت على الفون وقالت ......الو 
مفيش رد 
الو مين وبعدين قالت بفرحه ......فهد فهد انت فهد صح حبيبي انت فين وحشتيني فهد رد عليا انا متأكدة ان انت 
قفل السكه 
فاااااااااااهد لاااااااااااا  
كلهم طلعوا على صوتي 
جاسر بخضه ........ مالك ي لارا مالك بتصرخي ليه 
لارا بدموع وبتشاور على الفون .......فهد اتصل انا متأكدة أنه فهد وربنا قلبي قالي كده انا حسيت بيه 
-بجد طب قالك اي 
- متكلمش 
طب ممكن يكون حد طلب الرقم غلط 
لا انا متأكدة أنه فهد وربنا اهي اهي. 
سيرين راحت لها واخدتها في حضنها وقالت ......أن شاء الله خير ي حبيبيتي 
وقالت خليهم ي جاسر يحضروا الاكل ويطلعوه بسرعه 
جاسر بهدوء ......تمام وقال لامه واخته يالا 
دولت بطيبه ......انا في الاوضه الي جنبك ي حبيبتي تمام اي حاجه قوليلي ومشت
بقلم بسمله بدوي
عند فهد قاعد ماسك الفون وحاضنه وبيعيط .
اسف ي لارا اسف يحبيبتي عارف أنه حزينه ومقهوره بس مش قادر اتكلم ومش هقدر اواجهك بشكلي كده ااااه ي قلبي مش قادره وحشتيني اوي 
قاطعه خبط على الباب.
-ادخل 
رعد بحب اخوي ......يلا يفهد جبتلك اكل اهو بس اي ريحه الاكل تجنن 
فهد بغضب ورما الاكل على الأرض بغضب جحيمي........ اخرج براااااا سبوني لوحدي برااااااااا 
رعد بصله بحزن على الحاله الي بقا فيها وقال بابتسامه باهته .......حاضر هروح اشوف الدكتور
رعد بغضب ........  يعني انت كل شويه تطلعلي بحكايه جديده  ،ايه وبعدين مسكه من ياقه القميص وقال ....... قسما بالله لو ما شوفت حل لقتلك
الدكتور بتوتر وخوف .......ي رعد بيه انا بقولك اهو ،فهد بيه ممكن يمشي بس العمليه نسبتها قليله جدا  
رعد بصله بحزن......وقال اعملها وان شاء الله خير 
-حاضر يفهد بيه ومشا 
بعد حوالي 5ساعات الدكتور خرج 
*******
-يعني اييييه انا هقفللكم  المستشفي دي 
عند لارا 
لارا بحب اموي .......مارو مروان حبيب ماما قوم يالا عشان تاكل
مروان ......حاضر انتي اكلتي 
-ايوه ي حبيبي لا مش تكذبي انتي ماكلتيش قولي معايا يالا 
وقعد يأكلها ،ويالا بتسمع كلامه ومبتسمه 
قاطعهم صوت عالي تحت والخدامه دخلتلها وقالت......... في حد عايزك تحت يهانم 
لارا بطيبه ......اسمي لارا تمام وانا نازله حاضر 
وشهدت مروان ونزلت 
صدمه نعم صدمه 
وقال بدموع ........ بابا

طفله الفهد
البارت 31

فهد بصدمه ........ ايييييه وبعدين قال ببرود  وانا مالي 
-ي فهد بيه بقولك جد حضرتك حالته خطر وبيطلب وعايز يشوف حضرتك بتمني تنفذ رغبته عشان أما يموت يموت  مرتاح 

فهد ببرود........ لا وقفل السكه في وشه
لارا صحت على صوته وقالت بدلال ......فهودي 
فهد بخبث....... انا خايف عليكي انتي مش قد الكلمه والدلع ده 
لارا وهي بتمسك وشه بين ايديها برقه وقالت ....لا قده ونص 
-خلاص يباشا قده ونص هو انا اقدر اقول غير كده وقال بس انتي الي جبتيه لنفسك وغمز 
لارا وهي بتغير الكلام ..... كنت بتكلم مين على فون  
فهد ببرود......  مش مهم 
-لا قول مين 
-الدكتور بيقول أن سليمان باشا حالته خطيره وطالبني
-وانت قولتله اي 
طبعا مش رايح 
بقلم بسمله بدوي
لارا بغضب ......يعني اي مش رايح 
يعني مش رايح انا بقولك اهو مش رايح وهو يستاهل كما تدين تدان 
لارا بعصبيه ...... لا هتروح والوقتي كمان يالا قوم البس 
فهد بشر ....... اسكتي ي لارا ملكش دعوه انتي 
لارا بدموع........ وغلاوتي عندك ي فهد لتروح والنبي ده مهما كان جدك 

فهد بصوت عالي لدرجه كل الي في القصر سمعه .......لارااااااااا انا قوووووولت لااااااااء
لارا بصت له بعتاب ودموع وجريت على الحمام 

فهد بغضب من نفسه ...... لي كده انا غبي استغفر الله العظيم وبيمسح على وشه بغضب 
وسامع صوت عياطها ،راح خبط على الباب 
-لارا  حبيبتي قومي يالا يروحي خلاص حقك عليا هروح وهتيجي معايا كمان يالا اخرجي عايز اشوف غمازاتك يعيوني يالا 
فجاه باب الحمام اتفتح بسرعه ولارا بتضحك وبتقول .....بجد  ولا بتضحك عليا 
فهد وهو بيشدها من خصرها وقربها منه وبيبوس جبينها بحب ....... الي تؤمري بيه يقطتي
يالا بسرعه البسي 
لارا بهدوء ....حاضر
لبست بنطلون اسود ضيق وتيشرت اسود وكوتش ابيض وعملت شعرها كحكه فوضاويه ونزلت خصلات على وشها وكان شكلها رقيق وكيوت اوي

وفهد لبس بنطلون اسود وتيشرت اسود وكوتش ابيض وسرح شعره بطريقه شبابيه زادته جمال على جماله ولبس ساعته الروليكس ورش من برفانه المثير 
وخرج  ولقا لارا واقفه قدام المرايا بص عليها برضا من شكلها المحتشم وقال ......قمر ي روحي ونزلوا وعلى وجههم السعاده ولكن هنا السؤال هل هدوم ام للقدر راي اخر
بقلم بسمله بدوي
مروان اول ما شافهم جري عليهم وقال ......انتم لابسين زي بعض 
لارا بحب .....ازاي 
مروان بطفوله ...... انتي لابسه تيشرت اسود وهو برده وبنطلون اسود وبابا اسود وكوتش ابيض وبابا برده بس انتي احلي 
لارا شالته وحضنته جامد ولسا هتبوسه من خده ،فهد شدها بغيره وقال .....خلاص كفايا 
مروان بطفوله .......لا هي تعمل الي هي عيزاه وانا عايز كده انا كمان 
فهد بصله بغصب .......بس دي مراتي انا 
قاطعهم صوت لارا بضحك عليهم .
يالا يفهد عشان هنتأخر كده بسرعه 
وودعوهم ومشوا ركبوا العربيه وطول الطريق فهد ماسك أيدها وبيغنيلها ومن مميزاته صوته الساحر 
~~~~~~~~~~~~~~~~~•
بات الامل في عيني يروي الجفن صبرا ، والعشق في جسدي يجعلني ادوب 
وآلام الشوق تروي فؤادي عطشا
وما ادراكي وما عشق القلووووب  
يا اميرتي ياجميلتي ،ياسيده كل النساء  لاتتركيني في وحدتي ،فالابتعاد  عندك ابتلاء ،يصعب علي تحملي وحان وقت الانتهاء ،سأكون معكي برغبتك وكما مولاتي تشاء ،ياحور عين قد اكتفيت من العذاب  والله رحيم فكيف انتي لاترحمين ،سؤالي انتي وانتي الرد والجواب اني على قلب قد بات مغرم 
يااميرتي  ياجميلتي ياسيده كل النساء

لا تتركيني في وحدتي فالابتعاد عنكي ابتلاء يصعب علي تحملي وحان وقت الانتهاء سأكون معكي برغبتك وكما مولاتي تشاء 
 بقلم بسمله بدوي
سأكون معكي برغبتك وكما مولاتي تشااااااااء
 
لارا بتبص عليه والدموع في عيونها وبتضحك وفرحانه جامد  ومن صوته صوته كان ساحر جدا وإحساسه عالي 

ومسك أيدها وباسها برقه كأنها الماسه أو ازاز وخايف تنكسر وكمل كلام وقال .....اه لو تعرفي انا كنت عامل ازاي من غيرك ،كنت بعدي الثواني والدقائق عشان اكون في اللحظه 
معاكي ،كنت بموت حرفيا من غيرك 
لارا بدموع وصوت عالي جدا جدا.........وانا بعشقك يفهدي بعشااااااقااااااااااااااك ي فااااااااااهدي ،وطلعت راسها من الشباك وقالت ........بحبااااااااك وبعشقااااااااااااك ي فااااااااااهدي
الناي ماشيين في الشارع والي بيدعيلهم والي بيبص عليهم بغيره وببحسد والي نفسها تكون مكانها وغيره 

فهد بفرحه وطلع رأسه من الشباك ......وانا بعشقك ي قطتي بعشقااااااااااك كل ده وهو بيسوق 
لارا بضحك .....يمجنون سوق هنموت هههههههه 
وبعد شويه وصلوا المستشفي وهما فرحانين 
سألوا عن سليمان وطلعوا وفجأه صدمه 
لارا بصدمه ......بابا  ،ماما 

عند ايام 
يامن بصدمه ....... ايام ايام حبيبتي مالك في أي وراح اشتالها وحطها على السرير وبيتحسس جبينها لقاها سخنه اوى اشتالها وراح الحمام ووقف بيها تحت الدش ،ايام اول ما حست بالميا مسكت فيه جامد ،ويامن قربها منه اكتر 
بعد شويه جابت الفوطه وحطها عليها واشتالها وحطها على السرير وبعدين قال ..... طب اعمل اي دلوقتي هدومها اتبلت ولو فضلت عليها هتمرض اكتر ،وقال خلاص هغيرلها انا وقال هي كده كده مراتي وهطفي النور كمان وراح طفى النور وغيرلها هدومها وخدها في حضنه ونام ب اطمأنان  عليها بس ما حرارتها نزلت 
شويه وايام صحت وبتبص على نفسها لقيت شعرها مبلول شويه وهدومها متغيره 

عااااااااااا انت ي حيوان 
يامن بخضه .... اي في اي 
انت عملت اي قالتها بخوف 
يامن بخبث ......وقال اي مراتي ولسا هيكمل الجمله هوب 

STOP

يتبع .

تعليقات

التنقل السريع