القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قاتلة جوزها وعاشقها البارت الثامن بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

البارت الثامن بقلم✍️ سلطان زماني 
أسامة مرتحش في الشغل الجديد واتزنق في فلوس

 علشان كان بيطلع رخصة قيادة علشان يشتغل علي تاكس أو 

ميكروباص قالي أنه شغل احسن ودخله كويس وطلع 

الرخصة فعلا واشتغل بعدها بفترة لقيته بيكلمني إنه عايز 

يشتري عربية وأنه صاحب العربية هو الي بيكسب مش هو 

قولتله بكام العربية دي قالي دي عربية اسمها تمنايه بتشيل 

8افراد بس لو جديدة ب ١٢٠.الف وفي مستعمل ب ١٠٠ و٩٠ 

الف قولتله وانت مش معاك فلوس تشتري قالي أنا قدمت ع 

قرض بس محدش وافق عليه لانهم عايزين ضمانات وانا 

وامي عايشين في شقة ايجار لو كانت تمليك كنت اخدت 

علي الشقة قرض قولتله ربنا يصلحلك الحال ويرزقك 

ياحبيبي أن شاء الله وتجيها فض يزن ويحكي ويقولي انتي 

عارفه أنا لو معايا العربية كده اقدر اجي اطلبك من اهلك 

بقلب جامد بعد ما تلطقي وكمان هقدر اعيشك في مستوي 

كويس متشاركيني عليها أنا ممكن اسحب وحده من اي 

معرض وادفع النص والباقي امضيلهم عليه و ادفعه اقساط 

قولتله لا يا حبيبي اوعي تمضي لحد أنا هتصرفلك فيهم 

متقلقش قالي بجد يابطتي قولتله بجد الجد ياقلب بطتك أنا 

معايا حساب في البنك غير ورثي شوف انت بس العربية 

وقولي ومن ساعتها واسامة بقا حنين اوي عليا ويسأل عليا 

يوميا ويغير ويطمن وبقينا منتخصمش خالص ولا بيزعق ولا 

يزعلني وشاف العربية وقالي أنها ب85 الف رحت سحبتله 

الفلوس واخدها وقالي امضيلك علي وصل وانا استعيبتها 

وقولتله أنه مفيش فرق بنا وفلوسي كلها فلوسه بعد ما جاب 

العربية بقا ينساني ومش بيهتم بيا زاي الاول ولما بنتكلم 

بحس أنه بيتلكك أننا نبعد أو نزعل معرفش ليه وكنت 

بستحمل وصابره علشان بحبه وعايزة اكمل حياتي معه

بقا كلامه معايا قليل ودائما حجج واعزار بسبب ضغط الشغل 

ولما كنت بكلمه القي موبيله ويت ولما أسأله يقولي زباين أو 

صحابه وكل ما افاتحه في موضوعنا اني اول ما جوزي يرجع 

هطلق منه ونتجوز يقولي يامساهل والي في. الخير يقدمه 

ربنا ويقولي ما تعيشي وتكملي معه واحنا اهو مع بعض ولما 

يلاقيني اتعصبت وزعقت يقولي أنه مش عايز يخرب بيتي 

وصعبان عليه العيال واني جوزي هيخدهم مني وهتتحرمي 

منهم طول عمرك وهيقول العيال اني امهم رمتكم وراحت 

اتجوزت علشان مزاجها وأنهم مش بتحبكم وعيالك هيطلعو كرهينك😯

نهاية القصة قربت عايز تفاعل جبار بقا ياحلوين ♥️


تعليقات

التنقل السريع