القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قاتلة جوزها وعاشقها البارت السادس بقلم ✍️ سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات


البارت السادس بقلم ✍️ سلطان زماني 

رحت لماما وماما حكت لبابا وقالي انتي بقالك ٩ سنين 


يابنتي قابلة وعجبك الوضع وعمرنا ما سمعنا منك انك مش 


مبسوطة ولا اشتكيتي اي الي جد


قولتله يابابا تعبت زهقت كل وحده معها جوزها وفي بيتها 


وعايشه انا مش اقل من اي وحده فيهم ومتقوليش فلوس 


وبيت ومستقبل انا عمري بيضيع


انت لو حسبت أنا جوزي قعد معايا كام يوم طول فترة جوزنا 


مش هيكملو ٣ شهور حرام ده ولا حلال 


قالي خلاص يابنتي اهدي احنا في أيام عيد اول ما ينزل 


إجازة هكلمه أن شاء الله متنكديش ع نفسك ولا علي العيال 


قولتله أنا كلمته كتير وهو مش بيسمعني اصلا وبنسباله ده 


كلام فاضي قال خلاص انا هتكلم مع حماكي وهو يكلمه 


خلصنا قعدتنا وروحنا اول ما دخلت بيتي اتوضيت وصليت 


العشا وفضلت اقراء قران وادعي ربنا أنه يهدي جوزي 


ويبعدني عن اي حاجه حرام وتغضبه وفضل أسامة يتصل بيا 


وانا مش برد يبعت رسايل قفلت الموبيل خالص عده يومين


قلبي وجعني ومودي زفت وهموت مش متظبط فضلت اصلي 


واروح عند بابا اقضي اليوم كله معاهم علشان مفكرش فيه 


شوية والغفير ومراته جيه وقعدو تحت


وحشني اوي ووحشني كلامه وحضنه ونفسه ولمسته ولهفته 


عليا وحشني كل حاجه فيه جوزي اتصل علي التليفون 


الارضي قالي انتي قافله موبيلك ليه قولتله محدش بيكلمني 


اصلا وملوش لازمة معايا قالي افتحيه عايز اكلم العيال 


ومتقفلهوش تاني  وافردي وشك واتعدلي معايا بدال ما اعدلك


 قولتله انت مبتعرفش تقول كلمة عدلة هو في أي ده جزاتي 


اني صبره عليك ومستحمله وبربيلك عيالك احسن تربية 

وصاينه غيبتك


 قالي انتي شكلك مش ناوية تحبيها البر خليكي كده زني ع 


خراب عشك وأما اجيلك ليا كلام تاني مع أهلك


 قولتله أنا عايزة اطلق


 قالي اشتقتي للخرابة الي وخدك منها ماهو في 


بني ادمين كده مش وش نعمه احترمي نفسك يامنال أنتي 


لحد دلوقتي يابنت الناس مشفتيش مني الوش التاني فتحت 


الموبيل واديته عياله يكلمهم وقفلو معه وانا لقيت أسامة 


بعتلي رسايل كتيييير اوي


دخلت الواتس اب لقيته بعتلي اغنية بتوحشني لشرين عبد 


الوهاب سمعتها واتصل بيا رديت 


أسامة ..كده يامنال تعملي فيا كده ده انا موصيكي عليا 


قولتلك متبعديش عني 


_ أنا بعدت علشان مينفعش اكون موجوده اصلا ولا اقرب 


كفايا الي حصل أنا معرفش اصلا ازاي قبلت ع نفسي اني 


اعمل كده 


أسامة ..انتي عملتي كده علشان كان نفسك اني ده يحصل 


حاجه أقوي منك الي خليتك تعملي كده حرمانك يمكن أو 


احتياجك واكيد انتي مش مبسوطة ولا مرتاحه مع جوزك أنا 


بقا عملت كده علشان بحبك وعلشان بجد بعشقك من اول 


مره شفتك فيها


_ اسكت بقا وكفايا علشان خاطري انا مش عارفه ولا قادرة 


انساك يا اسامة أنا بغصب نفسي أنها تبعد


أسامة ..وتغصبيها ليه حرام عليكي نفسك وحرام عليكي 


تظلميني أنا ببعدك 


_ أنا طلبت الطلاق بس هو مش عايز يطلقني عايزني افضل 


كده عايشة تحت رحمته طول عمري 


أسامة ..وتطلقي ليه خليكي في. حياتك عادي وخلينا زاي ما احنا 


_ زاي ما احنا ازاي في الحرام أنا مش كده يا اسامة ولو مره 


ضعفت ده مش معناه اني هقبل بالوضع ده قول كده بقا انك 


عايزني كده من غير جواز امال حب ايه الي بتحكي عنه


أسامة ..لا لا انتي فهمتي غلط أنا بقول كده علشان مش 


عايزك تخسري بيتك وولادك مش اكتر إنما أنا بتمنا انك 


تكوني مراتي وحلالي ياقطتي


يتبع ..التفاعل ياجماعة وحش جدا جدا جدا

البارت 17من هنا هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع