القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

قصة ..قاتلة جوزها وعاشقها الفصل الاول بقلم ✍️ سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات

قصة ..قاتلة جوزها وعاشقها الفصل الاول

بقلم ✍️ سلطان زماني


وكيل النيابة ..يعني بعتي جبتي جوزك من دبي وخلتيه ينزل 


علي ملاء وشه وقولتليله ابنك تعبان علشان تقتليه 


منال ..أنا مكنتش عايزة اقتله ولا في ضميري اني اقتله هو 


الي مرضتيش يطلقني 


وكيل النيابة ..وانتي كنتي عايزة تطلقي ليه التحريات 


وشهادة الشهود في المنطقة بتقول أنه مكنش حرمك من 


حاجه حتي لما طلبتي تسكني لوحدك اشترالك بيت لوحدك 


منال..اعمل اي بالفلوس هو أنا متجوزة جزنة ..بنك ..أنا من 


ساعة ما اتجوزته وهو برا يجي كل سنة سنتين يقعد 20 يوم 


يقضي نصهم مع أمه وأهله وأصحابه والباقي مع ولاده 


ويحملني ويسافر وانا احمل وأولاد لوحدي


وكيل النيابة ..انتي قصدك انك كنتي بتعاني من الحرمان 


علشان بعيد عنك وهو ده الي علشانه طلبت الطلاق 


منال..أنا حضرتك دخلت في مرحلة اكتئاب ومرض نفسي 


اعصابي بقت بتتعب لما اتفرج ع فلم ولا مسلسل أو اشوف 


في الشارع اتنين حبيبين ماشين مع بعض أنا كنت بغير من 


البوابة لما بشوف شعرها مبلول أو جوزها كان نايم معها أنا 


بغير من اخواتي البنات وأخواته وبقيت احسدهم اني 


جوزتهم معاهم وبينامو في حضنهم الفلوس معوضتنيش عن احتيجاتي ك انثي وست 


وكيل النيابة ..طلبتي الطلاق ليه وليه مخلعتهوش أو غضبتي 


وخليتي اهلك يطلقوكي منه 


منال .. الشيطان يابيه و أسامة منه لله الي شجعني اني اعمل كده 


وكيل النيابة ..شجعك تعملي ايه


منال ..أسامة ده استغل احتياجي والحالة الي كنت فيها 


ودخل حياتي ازاي واستحوزني كده انا معرفش ..أنا ست 


محترمة وولدي شيخ وأمام جامع وولدتي محفظة قران كريم 


متربية وبنت ناس وعمري ما كنت اتخيل اني اعمل كده 


وكيل النيابه..كملي اتعرفتي عليه ازاي أسامة ده 


منال..أسامة ده كان شغال في السوبر ماركت الي جنب البيت 


وكنت ببعت البواب يجبلي ديما الطلبات أو مراته لحد ما في 


مره سافرو البلد هما قبل العيد ب اسبوع إجازة العيد وانا 


بقيت الي بنزل اشتري حاجات من السوبر ماركت ولما شافني 


كذا مره عرف اني ساكنه في البيت الي جنبه وقالي كلميني 


وانا اوصلك الطلبات لحد عندك لو مش عايزة تتعبي نفسك 


لحد ما عطية البواب يجي قولتله شكرا اول مره وسبته وطلعت


بعدها نزلت اشتريت حاجات كتير من عنده وكانت الشنط 


كتير وتقيلة جيه معايا وأصر أنه يوصلني اتحرجت أقوله لا 


طلع معايا وحسه بيه وبخطوته وهو طالع ورايا علي السلم  


حط الحاجات قدام باب الشقة وقالي خدي حضرتك الرقم 


خليه معاكي لو احتاجتي حاجه وفعلا سجلته عندي وجيت 


اديله فلوس قالي والله ابدا عيب حضرتك كده بتشتميني 


وعينه بتاكل جسمي مش مجرد بصه عاديه


يتبع ..التكملة علي حسب التفاعل


البارت الثاني والثالث من هنا هنا


 

تعليقات

التنقل السريع