القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #حورية_العسكرية البارت الثالث والرابع #بقلم_ايمان_نصر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


الثالث والرابع 

حورية العسكريه 


لسة هتنزل فهد ضرب السرير جامد وحور وقعت

حور: اااااه ي مامي اهي اهي

فهد: قولتلك متنزليش بس انتي مسمعتيش الكلام

حور بعياط: حرام عليك انا عظمي خفيف اهئ اهئ

فهد: بطلي عياط

حور: مش قادرة دراعي هيموتني اهئ اهئ

فهد: اووف منك قومي البسي حاجة وهنادي الدكتور

حور: مش قادرة اتحرك اهئ

فهد اخد تيشيرت من دولابو ورماه عليها 

فهد: قومي البسيه

حور: انت اهبل بقولك مش قادرة اتحرك

فهد بضيق: هساعدك

لبسها التيشيرت ونادى للدكتور

الدكتور: في خلع في الكوع هعملها جبيرة

حور : لا لا لا مبحبهاش

فهد: بس ي بت شوف شغلك ي دكتور

الدكتور: انا خلصت بس مين البطل دي ي فهد

فهد: دي المصيبة الجديدة

الدكتور: ياريت كل يوم مصايب حلوة زي دي ومشي

حور: انت ليه بتقول عليا مصيبة

فهد: لما العسكرية كلها تعمل حفلة عشانك تبقي مصيبة

حور باستغراب: حفلة عشاني ليه!؟

فهد: معرفش اسالي احمد

حور: احمد قالي الحفلة دي للصيع بس

فهد: احمد بيغير عليكي من دلوقتي اول مرة تحصل

حور: طبيعي يغير على اختو

فهد: 😂😂اختو حلوة

خلصت الحفلة والكل دخل العنبر

احمد: مالك ي حور

حور: وقعت من فوق السرير

احمد: والدكتور قالك اي ي حبيبتي 

حور: خلع في الكوع،،عملتو الحفلة عشاني ليه ي احمد

احمد: عشانك!!؟

حور: متردش السؤال ب سؤال

احمد جاب كرسي ووقف عليه في نص العنبير ولسة هيتكلم 

نور: معقول معقول نبقا عاملين حفلة عشانك ومتحضريش

حور باصة على احمد

نور: متبصيش عليه كتير احمد ميعرفش

احمد: الكل يسمعني هحكيلكم حكاية وحدة اتولدت بعدي بشهرين مامتها سابتها ل امي واتجوزت عاشت معايا انا وامي 8سنين كانت اختي وصحبتي امها رجعت واختدها معاها امريكا ودلوقتي البت دي رجعتلي تاني ومش هسمح لحد يدايقها وال هيدايقها هفرمو حور دي اختي وصحبتي ودنيتي واي حد يدايقها هشيلو من على وش الارض سمعتو

 نور بصت على حور وقالت: كده صدقت ان دي اختك بتعمل نفس ال انت بتعملو ي احمد

احمد: نور متقربيش من حور ولا تحتكي بيها

نور: تؤتؤ طب مش تشوف اختك لابسة تيشيرت مين مش ده برضو تيشيرت فهد

احمد هيفهم من فهد وحور ولا هيتصرف من قبل م يسمع ونور هتسيب حور في حالها ولا هنشوف في البارت الجديد

#حورية_العسكرية

#البارت_التالت

#بقلم_ايمان_نصر


احمد:مهما تحاولي أنا واثق في حور وفهد

فهد:عين العقل ي صاحبي وانا عمري م اخونك

احمد:عارف ي صاحبي اه صح أنا نسيت م اقولكم بكرة في معسكر نامو عشان اليوم بكرة طويل

نور:هتخسري متزليش احسن ليكي

حور:هنشوف مين ال هيخسر

نور:اوعدكم لو الصغيرة دي كسبت هعتذر ل احمد قدام العسكرية كلها

حور:أنا مش صغيرة أنا في تالتة قدك وهتعتذري ي ضلمة تصبحي على خير

صباح يوم جديد والكل مستعد للمعسكر

المدير:مينفعش تنزلي عشان دراعك

حور:متصابة في دراعي الشمال وبستخدم السلاح باليمين

المدير:فهد ابقا معاها

فهد:مفهوم ي فندم

المدير:زي م انتو عارفين المعسكر كلو كاميرات وهنشوف كل حاجة مع بعض بعد م تخلصو وال هينتصر هيبقا المسؤل عن العسكرية لمدة شهر مستعدين

الكل:مستعدين ي فندم

بدء صوت ضرب النار بعد3ساعات صوت ضرب النار اختفى

المدير:برافو عليكم ي ولاد تعالو بقا نشوف مين ال انتصر

احمد:ثواني ي مدير حور وفهد مش قاعدين

المدير:اكيد حد فيهم اتصاب دورو عليهم

الكل:اوامرك ي فندم

بعد وقت قصير لقيو فهد متصاب في رجلو وحور سنداه

احمد ومحمد اخدو فهد للدكتور طلع الرصاصة وعقم الجرح

احمد:اي حصل ي حور

حور:محصلش حاجة

المدير:انت كويس ي فهد

فهد:الحمدلله ي فندم 

المدير:تعالو نشوف المنتصر

فهد:حور

حور:نعم

فهد:أنا بكلم المدير النصر لحور

المدير:هنتاكد

دخلو اوضة المراقية وفعلا كان النصر ل حور

المدير:أنا اول مرة اشوف قتل بالاحترافية دي العسكرية بتفتخر بيكي ي حور

حور:ميرسي اوي ي حضرت المدير

المدير:من دلوقتي متقوليش مدير قوليلي حسن انتي دلوقتي زي زيك هنا لمدة شهر

حيو المديرة الجديدة

الكل:اهلا بيكي ي حضرة المديرة

حسن:اوضتك جاهزة ي حور استلميها في اي وقت

حور:شكرا ي حسن بيه

حسن:حسن بس عن اذنك ي حور *مشي*

احمد:مبروك ي حبيبتي

حور:يبارك فيك ي قلبي

الكل:مبروك ي حضرت المديرة

حور:يبارك فيكو

فهد:عاوزك

حور:تعالى على الاوضة انت واحمد

فهد:احمد تعالى عاوزك

احمد:سامعكم وجاي وراكم

فهد وحور دخلو الاوضة

فهد ببرود:متقلقيش أنا كويس

حور:عملت كده ليه ي فهد

فهد:هعرف انتقم براحتي 

حور:وانا هديها قرصة ودن صغيرة

فهد:لا دي عقربة وانتي مش قدها

احمد:عاوز اعرف العقربة نور عملت اي بالتفاصيل

حور:مين قالك اننا بنتكلم عن نور

احمد:مفيش عقربة غيرها

Flash Back 

حور:الحق ي فهد نور بتغرق

فهد:ده تمويه منها متروحيش

حور:تمويه ازاي

فهد:اي حد يبعد عن الكاميرات متنقذهوش

حور:ي فهد بتغرق بجد

فهد:خليكي أنا هشوفها

حور:اجي معاك

فهد:لا بس راقبيني من بعيد 

فهد بيتحرك عند نور وفجأة اتصاب في رجلو

نور:كان نفسي تبقا هيا بدالك بس نصيبك 

وهيا دورها جيه باييييي

حور مسكت السلاح وضربت كل ال قدامها باحترافية

حور:فهد انت كويس

فهد ببرود:قولتلك تمويه بس انتي ال مسمعتيش

حور:أنا اسفة

فهد ببرود:اسفك مقبول تعالي اسنديني

#بقلم_ايمان_نصر

Back

حور:بس هيا دي الحكاية

احمد:نور عاوزة تخلص على حور

فهد:هيا دي اصل الحكاية

احمد:اي العمل

حور:انتو نسيتو حاجة مهمة أنا المديرة هنا اقدر اعمل كل حاجة ومحدش هيكلمني

فهد:نور لازم تقف على التمريض وبكده ضربنا عصفورين بحجر

احمد:عصفورين!؟

فهد:مصطفى معاها ي صحبي عينو على حور

احمد:كده هيبقو مع بعض

فهد:وهيفتكرو كل حاجة ماشية على هواهم

حور بضحك:وهوووب نطلعلهم احنا صدمة ههههههه

فهد ابتسم على ضحكتها:مجنونة

احمد بضحك:احنا الخازوق ال في الموضوع

فهد:الاخ واختو مجانين هههههه

حور:احنا احلى اخوات

نور دخلت الاوضة بعصبية وقالت......

ياترى نور سمعتهم ولا 

#البارت_الرابع

#حورية_العسكرية

#بقلم_ايمان_نصر

البارت الخامس من هنا هنا


 

تعليقات

التنقل السريع