القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #أحببت_منحرف #البارت_11_12_13_14_15 بقلم رشا محمد في مدونة#موسوعة_القصص_والروايات جميع الفصول كامله مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله

#أحببت_منحرف

#البارت_11_12_13_14_15

مدونة#موسوعة_القصص_والروايات 

آدم قرب منها وهمس بأذنها وقال : هرقعك بوسه من 

شفايفك قدام الحاج والجدع اللي يبعدك عني 

غرام اتكسفت ووجهها كله احمر وطلعت تجري ع 

الأوضة 

آدم : لو سمحت يا بابا مش عايز الموضوع دا يتفتح 

تاني 

محمد : يابني غرام خلاص بقت واحدة مننا ولازم تعرف

كل حاجة 

آدم بغضب : لو سمحت يا بابا بلاش الموضوع دا أنت 

عارف قد ايه هو حساس بالنسبة ليا 

محمد بعتالك : أنت بتتعصب عليا يا آدم !!

آدم : حقك عليا يا بابا وراح باس ايده وقال : 

عن اذنك هطلع أغير هدومي وأروح الشركة 

محمد : طيب اقعد افطر الأول 

آدم : معلش مليش نفس وسابه وطلع أوضته وفتح 

الباب وجد غرام تبدل ملابسها 

غرام : عاااااا وغطت نفسها ب الفستان وقالت مش 

تخبط قبل م تدخل 

آدم بهيام وتوهان صفر وقال : واحد داخل أوضته 

يخبط ليه !!

غرام : عشان في واحدة موجودة ف الأوضة معاك لازم 

تخبط قبل م تدخل 

آدم يقرب عليها وعيونه تكاد تخترق جسدها تتفحصه 

ويقول : والواحدة دي تبقي مراتي يعني احنا واحد 

وعادي ادخل وأخرج من غير م استأذن وبعدين أنت 

بتغيري ورايحة فين 

غرام : رايحة عند عمي بقالي كتير مشوفتهمش 

آدم : مش أنا قولت ممنوع الخروج حتي من أوضتك

غرام : م هو بصراحة كدا كتير ومينفعش الخنقة دي

آدم : وريني كدا كنتي هتلبسي ايه

غرام : طيب ابعد كدا شوية ودور وشك عشان البس 

الفستان عشان تشوفه

آدم : ابعد ايه أنت عبيطة أنا جوزك يا هبلة 

غرام : لو سمحت بلاش قلة أدب وسيبني ألبس الفستان

آدم قرب عليها وقال بخبث : ولو مبعدتش!!

غرام : هصوت يا آدم وعمو هيسمعنا 

آدم ضحك ضحك رجولية عالية وغمز بعينه وقال : 

وعمو لما يسمعك هيفكر ان أنا بعمل حاجة ومش هيجي

غرام : أنت قليل الأدب علي فكرة 

آدم قرب عليها وغمز بعينه وقال : ومنحرف كمان وشد

منها الفستان وأصبحت أمامه شبه عاريه أخذها ب 

أحضانه وشالها وراح ناحية الحمام 

غرام : عاااا عيب يا آدم نزلني لو سمحت 

آدم لم يجيب عليها 

غرام : طيب أنت رايح بيا فين بس !!

آدم : عايز أخد شاور 

غرام : طيب وأنا مالي أنا لسه أخده شاور من شوية

آدم : الشاور دا هيكون مختلف وغمز بعينه

غرام : عااااا نزلني يا قليل الأدب نزلنااااااا

ولم تكمل كلمتها فلقد التهم شفتيها في بوسة طويلة 

تحمل كل الحب والمشاعر والرومانسية التي تكمن

بداخله ثم انزلها في البانيو ونزل معها.....

( ونسيبهم بقي عشان أكيد عارفين انه عييييييب😁🙈🤣)

وفي مكان آخر ب شركة آدم الدمنهوري ♡♤♡♤♡

ريماس سكرتيرة آدم الدمنهوري تجلس مع ريناد 

صديقتها التي تعمل بالحسابات 

ريماس : أنا لازم أوقعه بأي شكل دا داير مع كل واحدة 

شوية جت عليا يعني

ريناد : اللي أنت بتفكري فيه دا هيخليكي تخسري كتير

ريماس : بالعكس دا هيخلي كل اللي شيفاه دا بتاعي 

وملكي

ريناد : طيب ومفكرتيش في مراته .. مش يمكن يكون 

بيحبها 

ريماس : وهو لو بيحبها ايه اللي يخليه يسهر كل يوم 

للصبح ويشرب بالشكل دا ؟

ريناد : أنت بتلعبي بالنار يا ريماس وأنا خايفة عليكي

ريماس : متخافيش عليا أنا عاملة حساب كل حاجة 

وفجأة يدخل آدم عليهم ويقول : ما شاء الله سايبين 

شغلكم وقاعدين تتسايروا هنا وقال بصوت عالي : يالا 

كل واحدة علي مكتبها 

ريماس وريناد مع بعض : حاضر يا فندم وذهبت كلا 

منهما لعملهما 

ثم دخل آدم لمكتبه 

جلست ريماس علي مكتبها وامسكت هاتفها وقالت :

لازم يا آدم تبقي ملكي أنت وكل أملاكك وكتبت رسالة

محتواها : جوزك بيخونك مع السكرتيرة بتاعته وبعتتها 

لغرام

آدم رن علي ريماس وقال : هاتي الاوراق اللي عايزة 

تتمضي والايميلات وتعالي حالا

ريماس : أوامرك يا فندم وقامت قلعت الجاكيت واتنت 

أكمام الشيميز وفتحت أزرار الشيميز من عند صدرها و

أظهرته ثم رفعت الجيب لفوق الركبة وأمرت البوفية 

ب احضار عصير فريش لآدم باشا وأخذت الملف 

وخبطت ودخلت 

عند غرام في الفيلا ♡♤♡♤♡♤♡♤♡♤

كانت تتفحص هاتفها ثم اتت لها برسالة من رقم غريب

فتحت الرسالة وشاهدت محتواها وهي : جوزك بيخونك

مع السكرتيرة بتاعته

فزعت غرام وغضبت كثيرا ثم ألقت بالهاتف علي الأرض

وقالت : والله يا آدم لو الكلام دا صحيح لهوريك النجوم

ف عز الظهر ثم اتجهت للخزانة وابدلت ملابسها 

وتوجهت لشركة آدم 

عند آدم ف الشركة ♡♤♡♤♡♤♡♤♡♤

دخلت ريماس مكتب آدم وهو ينظر في أوراق الصفقة 

ويقول : جبتي اللي طلبته منك 

ريماس : أيوه يا فندم اتفضل وذهبت خلف المكتب 

بجانب آدم تعطيه الملف وتقول : اتفضل يا فندم

رفع آدم رأسه وجدها بقربه تفحصها جيدا من تحت 

لفوق ثم قال : أنت ايه اللي أنت عملاه ف نفسك دا

ريماس بمياصة : ايه يافندم وحش !!

وخبط باب المكتب ودخل العامل بالعصير الذي طلبته

ريماس

آدم : ايه دا !! أنا مطلبتش حاجة

ريماس : أنا طلبته لحضرتك يا فندم عشان تروق 

أعصابك 

آدم : شكرا يا أنسة ونظر لها بخبث وقال : مش أنسة 

بردو !!

ريماس : أيوه طبعا يا فندم لسه النصيب مجاش 

واحضرت له كوب العصير وقالت : اتفضل يا فندم 

آدم لسه هيمد ايده ياخد العصير وقع علي البنطلون 

ريماس : أنا أسفة جدا يا فندم 

آدم : أنت اتجننتي عاجبك شكلي كدا

ريماس : أسفة جدا والله غصب عني حضرتك هات 

البنطلون وثواني أنضفه لحضرتك

آدم : أنت مجنونة !! اديكي البنطلون ازاي

ريماس : أنا مش عايزة حضرتك تقلق ابدا وحطت ايدها

علي حزام آدم لتخلعه وتفتح البنطلون 

آدم : حاسبي كدا أنت أكيد مجنونة

ريماس : ابدا يا فندم وتكمل خلع بنطاله 

وفي هذه الأثناء تدخل غرام ..........

يتبع ...............

أتمني البارت يكون عجبكم يا حلوين 💖

وقولولي رأيكم ف الكومنتات 💝


#أحببت_منحرف

#البارت_الثاني_عشر

آدم : حاسبي كدا أنت أكيد مجنونة

ريماس : ابدا يا فندم وتكمل خلع بنطاله 

وفي هذه الأثناء تدخل غرام 

غرام بصدمة : ايه اللي بيحصل دا بالظبط 

آدم بيزق ريماس ويقولها : أوعي كدا 

آدم لغرام : أنت ايه اللي جابك هنا !! وايه اللي نزلك من 

الفيلا بدون اذني اصلا !!

غرام : هو دا كل اللي همك!! ومش هامك ان شوفت 

خيانتك بعيني !!

آدم : خيانة ايه وزفت ايه !! ايه اللي أنت بتقوليه دا !!

غرام : لسه بتنكر بعد م شوفت بعيوني !!

آدم : أنت اتجننتي شكلك .. دي ...

تسكته غرام وتقول : أنا مش عايزة أعرف حاجة اللي 

شوفته أنا فهماه كويس ومش محتاجه انك تفهمني 

آدم : نزولك من الفيلا بدون اذني دا مش هيعدي بسهولة

وينظر لريماس ويقول : واللي حصل دا ميعديش علي 

واحد بريالة واللي غلط هيتحاسب 

غرام : لسه ليك عين تهدد وتحاسب كمان.. طلقني!!

آدم : بلاش تخليني أعمل حاجة تندمي عليها ويالا 

قدامي ع الفيلا 

غرام : أنا مش راجعة معاك أنا هروح عند أهلي وأنت 

تبعتلي ورقتي عند أهلي

آدم اخد جاكيت البدلة والفون والمفاتيح وشد غرام من 

ايدها وجري بيها برا الشركة وركبها عربيته وركب 

غرام : طلقني !!

آدم مش بيرد وبيسوق بتهور 

غرام : بقولك طلقني أنت مش بتسمع 

آدم فرمل فجأة وضرب غرام بالقلم وقال : مسمعش 

الكلمة دي علي لسانك تاني أنت سامعة !!

غرام مذهولة وحطت ايدها علي خدها مكان القلم وبعد

ثواني قعدت تعيط كتير 

آدم ساق العربية بسرعة وتهور لحد م وصل الفيلا نزل 

من العربية وراح عند غرام فتح باب العربية وشدها من

ايديها نزلها بالعافية ودخل الفيلا وطلع السلم جري

غرام من سرعة آدم وقعت علي السلم شدها من ايدها 

قومها وكمل وفتح باب أوضته وزق غرام دخلها الأوضة

بالعافية ودخل وقفل الباب بالمفتاح 

آدم : كنتي بتقولي ايه ؟

غرام بخوف وتوتر : اااا.. اااا 

آدم : ايه نسيتي أنت قولتي ايه من شوية ؟

غرام استجمعت شجاعتها وقالت : كنت بقولك طلقني 

آدم بسرعة شديدة ضرب غرام بالقلم من قوته وقعت 

ع الأرض وانهارت من البكاء ..

آدم قلع الجاكيت والقميص وأصبح عاري الصدر وقال

أنا هعلمك أزاي تقولي كدا تاني وقلع حزام البنطلون

وضرب غرام بالحزام وهيا تصوت 

آدم : مسمعش الكلمة دي تاني علي لسانك أنت سامعة

ويضربها مرة أخري ويقول عايزة تسيبني يا غرام 

وتبعدي عني بموتك يا غرام أنت فاهمة وظل يضربها

وهي تصوت وتعيط وبعدين سابها وراح أخد ملابس

من خزانته ودخل الحمام أخد شاور وأخذ متعلقاته 

وخرج من الأوضة وقفل علي غرام بالمفتاح ونزل السلم

وخرج من الفيلا وركب عربيته وراح الشركة مرة أخري

ركن عربيته ونزل دخل الشركة وراح عند ريماس 

ريماس أول م شافته جاي من بعيد قالت لنفسها :

شكل تخطيطك يابت يا ريماس نجح وهوصل لكل اللي

بحلم بيه وشكله وقع وراجع متشيك دا أول مرة يخرج

من الشركة ويرجع تاني بالسرعة دي بس هو موزززززز 

الصراحة وتستاهل وقامت وقفت لاستقباله وابتسمت 

ولسه هتقول اهلا 

آدم شدها جرجرها من شعرها ودخلها مكتبه وزقها 

وقعها ع الأرض وقال : هو أنت فاكرة الشويتين اللي 

عملتيهم دول يخيلوا علي آدم الدمنهوري ؟

وضربها بالقلم وقال : مين اللي كلم مراتي ؟

ريماس : حضرتك فاهم غلط يا آدم بيه 

ولم تكمل كلامها وآدم ضربها بالقلم تاني وقال : انطقي 

أحسنلك 

ريماس بعييط : خلاص خلاص يا فندم هتكلم 

آدم : انطقي 

ريماس : أااانا يافندم بعتلها رسالة 

آدم : وفيها ايه الرسالة دي 

ريماس : اااا اصل ااااا 

آدم ضربها تاني وقال : انطقي

ريماس : فيها جوزك بيخونك مع السكرتيرة بتاعته 

آدم : يعني أنا كان ظني ف محله انك واحدة بنت***

ماشي ياقطة شايفة الكاميرا اللي هناك دي.

ريماس : أيوه 

آدم راح قفل باب المكتب بالمفتاح ورجع عند ريماس 

وقال : أنا ممكن اقعدك ع الكرسي دا واكتفك واقلعك 

هدومك مالط وراح شادد الشيميز بتاعها مرة واحدة 

قطعه وأصبحت عارية الصدر 

ريماس حاولت تغطي نفسها وانهارت من العيط 

وأكمل آدم كلامه وقال : وهعمل فيكي اللي أنت عايزاه 

وقولتيه علي نفسك لمراتي وهصورك بالكاميرا دي 

وهفضحك ع السوشيال ميديا ها ايه رأيك ؟

ريماس مندهشة م اللي سمعته وعيطت كتير

آدم : اخلصي مش هنقضيها عياط هنا 

ريماس : أنا أسفة يافندم مش هتتكرر تاني واللي 

حضرتك عايزة هنفزه بدون نقاش بس أرجوك بلاش 

اللي حضرتك قولت عليه أرجوك

آدم : تطلعي برا بدون ولا كلمة وتنسي اسمي خالص

ولو شوفتك بتقربي ناحية مراتي متلوميش غير نفسك

ريماس وطت تبوس رجليه وقالت : حاضر هنفذ كل اللي

حضرتك قولت عليه أنا هختفي خالص ومش هتشوفني 

تاني 

آدم رمي مفتاح المكتب ع الأرض وقال : يالا برااا 

ريماس وطت أخدت المفتاح وجريت فتحت باب المكتب

وخرجت برا الشركة كلها ...........

يتبع ...............

أتمني البارت يكون عجبكم يا حلوين 💖

وقولولي رأيكم ف الكومنتات 💝


#أحببت_منحرف

#البارت_الثالث_عشر

آدم رمي مفتاح المكتب ع الأرض وقال : يالا برااا 

ريماس وطت أخدت المفتاح وجريت فتحت باب المكتب

وخرجت برا الشركة كلها 

آدم مسك الفون وطلب مراد وقال : أنت ف مكتبك ولا 

برا الشركة ؟

مراد : أنا ف المكتب في ايه مالك !! مش عادتك تطلبني 

وتسأل سؤال زي دا

آدم : عايزك تيجي علي مكتبي حالا 

مراد : ومن امتي وأنت بتطلبني بنفسك!! أومال فين 

السكرتيرة ؟

آدم : أنت بتسأل كتير ليه !! تعلالي حالا وقفل السكة 

مراد بدهشة : بردو قفلت يا آدم !! عمرك م هتتغير 

وقام مراد من علي مكتبه وذهب لمكتب آدم خبط ودخل

قعد ع الكرسي أمام مكتب آدم 

مراد : في ايه يا آدم مالك !! وراحت فين السكرتيرة 

بتاعتك

آدم : عايز بكرا يكون قدامي سكرتيره جديده

مراد : وعملت ايه ريماس عشان تمشي 

آدم : سمعت قولتلك ايه 

مراد : ماشي يا آدم هجيب السكرتيره بتاعتي عندك 

علي م ابقي أشوف أنا سكرتيره

آدم : لاء .. أنا عايز واحده جديدة ملهاش علاقة بالشركة

قبل كدا 

مراد : ماشي يا سيدي.. مش هتقولي بقي مالك !!

آدم قام وقف واخد متعلقاته وقال : أنا ماشي 

مراد : استني بس يا آدم قولي مالك 

آدم بدون ولا كلمة رفع ايده لمراد بمعني انا ماشي وخرج

برا الشركة وركب عربيته وراح الفيلا ركن عربيته وطلع 

السلم وفتح باب الأوضة بالمفتاح ودخل وقفل باب 

الأوضة وراه لقي غرام نايمة ع الأرض زي م سابها 

وشعرها مغطي وشها نزل علي ركبه وشال شعرها من 

علي وشها وحط ايده علي خدها لقاها بتعيط وهيا نايمة

باس عيونها وقال بصوت يكاد يسمع أنا أسف يا غرامي

أنت اللي بتخليني أعمل معاكي كدا وشالها وراح نيمها 

ع السرير وخلع قميصه وبنطاله ودخل الحمام وملاء 

البانيو بالماء الدافئ وذهب لغرام وخلع ملابسها وهي

نائمة وشالها وذهب للحمام واجلسها في البانيو أول م

شعرت غرام بالماء استيقظت 

غرام : عااااا في ايه !! أنا فين !!

آدم : هشششششش أنت ف حضني يا غرامي 

غرام بكت بكاء شديد وضربته علي صدره بيديها 

وقالت : عااااا ابعد عني أنا مش عايزة أشوفك تاني أنت

قاسي ابعد عني

آدم : قولت هشششش ومش همشي من هنا قبل م 

أساعدك ف الشاور بتاعك واعملك إسعافات ع الجروح 

دي 

غرام : شاور !! ونظرت حولها ثم نظرت ف البانيو 

ونظرت لنفسها وجدت نفسها عارية عاااااااا ياقليل الأدب

ابعد عنااااااي وتحاول اخفاء مفاتنها بيديها دور وشاااك 

يا قليل الأدب 

آدم ضحك ضحكة رجولية عالية ثم قال : اهدي يا ماما 

هو أنا أول مرة أشوفك كدا وأكمل ضحك ووقف 

غرام برقت وقالت : عااااا أنت ايه اللي عاملة ف نفسك 

دا روح استر نفسك كدا عيب 

آدم يضحك عاليًا ونزل لمستوي غرام وقال : شوفي يا 

غرامي لمي نفسك أحسنلك لأن أنا قولت هساعدك وبس

لو اتكلمتي زيادة نظر لجسدها وقال هكمل ومحدش 

هيحوشك من ايدي قولتي ايه ؟

غرام : عااااا وكمان بتهدد...

ولم تكمل كلامها حتي التهم شفتيها بقبلة عنيفة وبعد 

فترة تركها لاحتياجهما للهواء ثم قال بصوت مبحوح : 

ايه اكمل ولا هتسكتي 

غرام لم تتفوه بكلمة وهزت رأسها بالموافقة 

ساعدها آدم في الشاور ثم أحضر لها ملابس النوم قبل 

أن ترتديها قالت : ايه دا !!

آدم : زي م أنت شايفة قميص نوم 

غرام : وهو أنت ملقتش غير قلة الأدب دي عشان البسها

دا كأني مش لابسة اصلا 

غمز آدم بعينه وقال : خلاص بلاش أحسن وخلينا كدا 

غرام : ااااا لا خلاص هلبسه وأمري لله 

آدم ابتسم وقال : لا لا مش عايزك تعملي حاجة غصب 

عنك بلاش أحسن 

غرام : بلاش قلة أدب يا آدم وهات 

ساعدها آدم في ارتداء القميص ثم حملها السرير 

واجلسها عليه 

آدم : ثواني هجيب شنطة الإسعافات واجي 

ذهب آدم وأحضر شنطة الإسعافات وساعدها في تطهير 

جروحها ثم ذهب وارجع شنطة الإسعافات مكانها واطفأ 

النور وذهب لينام 

غرام : هو أنت هتنام هنا !!

آدم : أومال هنام ف الحمام مثلا !!

غرام : وهتنام كدا !!

آدم : حاسبي يا غرام عشان أنام أنا ماسك نفسي بالعافية

اصلا 

غرام : هتعمل ايه يعني !! أنا مش بخاف اصلا 

آدم غمز بعينه وقال : هكمل اللي عملته ف الحمام وأنت 

اختارتي تسكتي كملي واسكتي للآخر أحسنلك 

غرام : خلاص خلاص واتاخرت عشان آدم ينام 

آدم طلع ع السرير وشد غرام ف حضنه أصبح ظهرها في

صدره حضنها جامد وناااااام وغرام كمان ذهبت في نوم 

عميق .........

يتبع ...............

أتمني البارت يكون عجبكم يا حلوين 💖

وقولولي رأيكم ف الكومنتات 💝


اقتباس من البارت الجاي ان شاء الله يعجبكم 💖

#أحببت_منحرف

آاه يا غرامي لو تعلمين كم أحبك لا بل حبك تحول لعشق

يملؤني فأنت أماني ومأمني ودوائى من داءٍ أصابنتي به

الحياة فحضنك هو ملجئ ومسكني الذي أهرب فيه من

غدر أقرب الناس ف أنت الهواء الذي أعيش به وعليه

وأنت من أسعي جاهدًا أن أقتل من أجلها غروري 

وكبريائي وأسعي أن أصبح الشخص الذي تريديه 

وتعشقيه مثلما أعشقك فلن أترك جنتي بعد أن أصبحت 

بين يدي سأصنع مني الرجل الذي يستحق حضنك 

وغرامك 



#أحببت_منحرف

#البارت_الرابع_عشر

آدم طلع ع السرير وشد غرام ف حضنه أصبح ظهرها في

صدره حضنها جامد وناااااام وغرام كمان ذهبت في نوم 

عميق .......

في الصباح ◇☆◇☆◇☆◇☆◇☆◇☆

استيقظ آدم علي صوت عالي ف الفيلا وسمع صوت 

والده نهض مسرعا ولبس الروب وذهب ليري ماذا يحدث

محمد : جاية هنا تاني ليه؟ مش كفاية اللي حصل من 

تحت راسك لحد دلوقت !!

علا : أنا غلطت واعترفت بغلطي وربنا غفور رحيم 

وبيسامح أنتم ليه مش عايزين تسامحوني؟

محمد : مش كل غلط بيغتفر وابعدي عننا كفاية اللي 

حصل لآدم لحد كدا 

آدم نزل لقي علا ف وشه غضب جداا واتعصب وقال :

ربنا هو اللي بيسامح وأنا بشر ومش مسامحك ومش 

هنسي انك اتخليتي عني ف عز م كنت محتاج لأم جنبي

اطلعي برا ومعنتيش تيجي هنا تاني 

علا وطت علي رجل آدم تبوسها وقالت : أرجوك يابني 

بلاش تبعدني عنك أنا محتجالك أرجوك سامحني 

آدم : أنت زمان بعدتي عني وأنا محتاجلك ومسألتيش 

عني جاية دلوقتي عايزاني أسامحك وأفضل جنبك !!

امشي اطلعي برا ومتجيش هنا تاني بدل م أندهلك 

الحراس زي المرة اللي فاتت 

علا قامت من ع الأرض وقالت : خلاص يا آدم أنا همشي 

لوحدي ومش هفقد الأمل انك تسامحني ف يوم من 

الأيام

آدم اعطي لها ظهره وانتظر خروجها

وبعد أن خرجت قال لابيه : مش أنا قولت للبهايم اللي 

برا دول انها متدخلش تاني ؟

محمد : والله يا بني أنا فجأة لقيتها قدامي 

آدم اتصل ب الحراس وقال : مش أنا قولت يا بهايم ان 

الست دي متدخلش هنا تاني 

الحارس : حضرتك أنا جديد والنهارده أول يوم ليا هنا 

وزمايلي بيفطروا وكنت واقف لوحدي ولما قالت إنها

والدة حضرتك أنا دخلتها علي طول معرفش انها بتكدب 

آدم : واديك عرفت لو جت هنا تاني متدخلش أنت 

فاهم !!

الحارس : حاضر يا فندم 

آدم أغلق الهاتف وقال لوالده : أنا طالع أكمل نوم لأن 

تعبان شوية

محمد : طيب أقعد افطر معايا الأول 

آدم : لاء مليش نفس .... وطلع وفتح باب الأوضة ودخل

وقفل الباب وراه ونظر لغرام وجدها نائمة مثل الملائكة

تنهد تنهيده طويلة واستلقي بجانبها علي السرير يتأملها

ويتحسس شعرها وخديها وقال : 

🌺🌿آاه يا غرامي لو تعلمين كم أحبك لا بل حبك تحول لعشق

يملؤني فأنت أماني ومأمني ودوائى من داءٍ أصابتني به

الحياة فحضنك هو ملجئ ومسكني الذي أهرب فيه من

غدر أقرب الناس ف أنت الهواء الذي أعيش به وعليه

وأنت من أسعي جاهدًا أن أقتل من أجلها غروري 

وكبريائي وأسعي أن أصبح الشخص الذي تريديه 

وتعشقيه مثلما أعشقك فلن أترك جنتي بعد أن أصبحت 

بين يدي سأصنع مني الرجل الذي يستحق حضنك 

وغرامك 🌺🌿

فتحت غرام عينيها وقالت : 

🌺آاه يا عاشقي لو تعلم كم أتمني أن أبقي بين أحضانك 

ما تبقي من عمري فمعك تعلمت ما هو الحب تعلمت

كم أعشق الهواء من أنفاسك وتعلمت أن أحب ذاتي 

من صورتي بداخل مقلتيك ف أنا أتمني أن أعيش 

وأموت وأنا بداخل حضنك الدافئ فبرغم قسوتك من

الخارج فأنا بأمان بين أحضانك 🌺🌿

آدم قرب من غرام وهمس ب أذنها وقال : 

🌺إذا كُنتُ أَذَيتُكِ من قبل فهذا خوفًا من أن تضيعي مني

وتتركيني فوجودك بحياتي هو الحياة وببعدك عني 

تنتهي الحياة🌺

همست غرام وقالت : وكيف أبعد عن روحي !!

فهل يوجد بشر يعيش بجسد دون روح ؟ 

قرب آدم من غرام أكثر وقبلها قبلة طويلة تحمل كل 

معاني الحب والرومانسية ثم ابتعد عندما أحس 

بحاجتها للهواء ثم احتضنها كاد أن يكونا جسد واحد 

وعاد وقبلها مرة أخري و..ااا....

( أنا بقول كفاية بقي كدا ونسيبهم عشان عيييب 😉🙈🤣 )

في الشركة عند مراد ◇☆◇☆◇☆◇☆

مراد رن ع السكرتيرة الخاصة بتاعتة وقال : البنات

اللي جم عشان الوظيفة الجديدة جاهزين كلهم ؟

السكرتيرة : أيوه يافندم جاهزين

مراد : طيب ابتدي دخلي واحدة واحدة 

السكرتيرة : حاضر يا فندم 

أغلق مراد الهاتف ثم قال لنفسه : والله م أنا عارف أنت 

عايز ايه بالظبط يا آدم ولا ف دماغك ايه !!

ومدبسني أنا ف اختيار السكرتيرة كمان مش كان 

المفروض تختارها أنت !! أنا هرن عليه أحسن يكون عايز

مواصفات معينة أو حتي يجي يحضر الانترفيو 

امسك مراد هاتفه واتصل ب آدم .......

مراد لنفسه : وكمان مش بترد عليا يا آدم !! 

خلاص أنا هختار واللي يحصل يحصل 

باب المكتب خبط ثم قال مراد : ادخل 

فتح الباب ودخلت الفتاة المتقدمة للوظيفة 

الفتاة : السلام عليكم ..

مراد يرفع رأسه ويقول : وعليكم السلام ورحمة الله 

وبركاته ثم ينظر بدهشة للفتاة ويسكت لبرهة من الزمن

يتفحص الفتاة من قدمها وصولا لرأسها..........

يتبع ...............

أتمني البارت يكون عجبكم يا حلوين 💖

وقولولي رأيكم ف الكومنتات 💝

#أحببت_منحرف

#البارت_الخامس_عشر

الفتاة : السلام عليكم ..

مراد يرفع رأسه ويقول : وعليكم السلام ورحمة الله 

وبركاته ثم ينظر بدهشة للفتاة ويسكت لبرهة من الزمن

يتفحص الفتاة من قدمها وصولا لرأسها 

مراد لنفسه : دا ايه الملاك اللي دخل عليا دا !!

مراد ب اعجاب وهيام : اسمك ايه ؟

الفتاة : حنين يا فندم

مراد : وعندك كام سنة يا حنين ؟

حنين : ١٩ 

مراد لنفسه : كل الأنوثة والجمال دا وعندها ١٩ سنة 

بس !!

مراد : وعندك خبره ف الشغل يا حنين ؟

حنين بكسوف من نظراته لها حطت وشها ف الأرض 

وقالت : بصراحة يافندم أنا أول مرة أشتغل 

مراد : بس احنا شرطنا ف الاعلان ان يكون في خبرة ع 

الاقل سنتين 

حنين عيونها تجمعت فيها الدموع وقالت : يعني أنا مش 

هشتغل؟

مراد : لا لا استني أنت هتعيطي !! دا أنا أقعد ف بيتنا 

وأنت تشتغلي بس متعيطيش 

حنين : يعني أنا هشتغل ؟

مراد : هقولك بعد م تخلص الانترفيو 

حنين : ماشي يا فندم 

مراد : هو أنت عايزة تشتغلي ليه وأنت لسه صغيرة 

وأكيد لسه مخلصتيش دراستك؟

حنين بدموع : أصل أنا بابايا توفي من اسبوع وكان لازم

أنزل أشتغل عشان أكمل تعليمي 

مراد : البقاء لله 

حنين عيطت : الدوام لله وحده 

مراد : مش قولت بلاش عياط وقرب منها عشان يمسح 

دموعها ب ايديه 

حنين افتكرت والدها وانهارت ف العياط مراد أخدها ف 

حضنه وطبطب عليها 

وفجأة حنين زقته وبعدت عنه وضربته ب القلم 

مراد اتصدم وحط ايده علي خده وقال : ايه اللي أنت 

عملتيه دا !!

حنين : وأنت ايه اللي أنت عملته دا !! 

مراد : عملت ايه !!

حنين : أنت بتستغل الفرصة وتحضني وكدا ولاااااا أوعي

تفكر ان بنت سهلة من بتوع اليومين دول واذا كان ع 

الشغل يبقي الله الغني 

مراد : ايه يابنتي في ايه لكل دا !! كل دا عشان صعبتي 

عليا وبطيب خاطرك وأواسيكي!!

حنين : متشكرين يافندم خلاص بلاش تواسيني 

مراد : شكلك هبلة وهتتعبيني معاكي 

حنين : افندم !!

مراد : لا مفيش حاجة ع العموم هخلي السكرتيرة 

بتاعتي تفضل متبعاكي لحد م تتعلمي الشغل وتقدري 

تعتمدي علي نفسك 

حنين قربت منه وقالت بفرحة : بجد يا فندم !!

مراد ب ابتسامة جذابة : بجد يا حنين 

حنين : أنا متشكرة جدا يا فندم وحضنته 

مراد اتصدم وبعد ايده وقال : أنا مليش دعوة أنت اللي 

حضنتيني أهو 

حنين بكسوف وشها الدائري الابيض الصافي الخالي من 

مستحضرات التجميل احمر جدااا وبعدت عنه وحطت 

وشها ف الأرض وقالت : أسفة يافندم 

مراد ضحك ضحك رجولية عالية وقال : خلاص خلاص 

بقيتي زي الطمطماية يالا روحي عند السكرتيرة وأنا 

هكلمها ولو احتاجتي أي حاجة تعاليلي علي طول وراح 

قعد علي مكتبه 

حنين فتحت باب المكتب وخرجت وقفلت وراها

مراد رجع بظهره ع الكرسي وقال لنفسه بهيام وتكة بنت 

الايه وحجابها هياكل من وشها حتة ولايق عليها اللبس 

الواسع مخليها شبه ملاك 

وبعدين افتكر وكلم السكرتيرة ف الفون وقال : خلاص 

الأنسة حنين هيا اللي هتاخد الوظيفة و مشي باقي 

البنات اللي عندك وخليكي معاها وعرفيها كل صغيرة 

وكبيرة ف الشغل 

السكرتيرة : حاضر يافندم 

مراد أغلق الفون وقال : اتصل بقي علي آدم أعرفه ايه 

اللي حصل وان أنا اخترت السكرتيرة 

عند آدم ◇☆◇☆◇☆◇☆◇☆

الفون بتاعه رن : أووووف مين الزفت اللي بيتصل ف 

الوقت دا ؟

غرام ابتسمت وقالت بدلع : ايه يا دومي هو أنت مش 

بتشبع وحطت ايدها حوالين رقبته 

آدم : م هو كدا أنا عمري م أشبع منك ابدا والتهم شفايفها

بعنف وفجأة الفون رن 

آدم بغضب وعصبيه مسك الفون ورد : ألوووو يا زفت

أنت مبتحسش لما أنا مردتش عليك بتتصل تاني ليه

يا زفت 

مراد : عشان السكرتيرة اللي أنت طلبتها يا سيدي 

ومدبسني ف الانترفيو وحضرتك ولا علي بالك

آدم : سكرتيرة ايه وزفت ايه م تولع الشركة بحالها

مراد بخبث : هو أنا شكلي اتصلت ف وقت غير مناسب 

ولا ايه !!

آدم : أنت شكلك كدا هتتهزق 

مراد بضحك : الله يسهلووو يا سيدي 

آدم قفل السكة ف وشه ورمي الفون وقال ل غرام : احنا

كنا بنقول ايه !!

غرام ب ابتسامة خلابة : لاء مش هفكرك ويالا روح خد 

شاور عشان تروح تشوف شغلك 

آدم : بقي كدا 

غرام ابتسمت وهزت رأسها بالموافقة 

آدم قام بسرعة وشالها وقال طيب تعالي بقي وأنا أفكرك 

وأنا باخد شاور 

غرام ضحكت ضحكة عالية وحضنته جامد 

عند مراد ◇☆◇☆◇☆◇☆◇☆◇☆

كل م يجي يشتغل صورة حنين تفضل قدامه مش بتروح

من خياله فقرر يسيب كل اللي ف ايده ويقوم يشوفها 

بتعمل ايه 

قام وخرج برا مكتبه وذهب لمكتب حنين بجانب مكتب 

آدم وجدها جالسة متوترة وبتقلب ف الأوراق

مراد : أخبار الشغل معاكي ايه

حنين : عاااااا خضتني 

مراد ضحك وقال : مالك متوترة كدا ليه 

حنين : بصراحة خايفة ابوظ الدنيا واخسر الوظيفة 

مراد : لا متخافيش احنا هنراعي انك أول مرة تشتغلي

حنين : مش عارفة أقول لحضرتك ايه بصراحة 

حضرتك طيب جداااا 

مراد : متقوليش حاجة وهاتي الفايل اللي ع الرف هناك

دا عشان محتاجة 

حنين قامت تجيب الفايل ومراد يتفحصها بعينيه 

ويضغط علي شفايفة ب أسنانه ويقول لنفسه : وتكة 

مفيش فيكي غلطة يا بنت الايه ثم ينظر لأرجلها 

ويضحك ضحكة رجولية عالية 

ثم تنظر حنين له وهو يضحك وللمرة الأولي يلفت 

انتباهها وسامتة الشديدة وغمازتة اللتي ظهرت مع 

الضحك وعينيه الرمادية وتتوه بهم 

مراد : أنت قالعة الشوز بتاعك ليه 

حنين : ..........

مراد قرب منها وقال : عارف اني موززز لسه هتبصي 

عليا أكتر من كدا ولا هتردي عليا ؟

حنين بكسوف : ها !! ايه !! حضرتك قولت ايه ؟

مراد ب ابتسامة : بقولك قالعة الشوز بتاعك ليه ؟

حنين : أصل لسه جيباه جديد عشان الانترفيو ووجعلي 

رجلي ف قلعته 

مراد : وتمشي حافية كدا ؟

حنين : سوري نسيت البسه ولسه هتروح عشان تلبس 

الشوز اتكعبلت ف الدريس بتاعها وكادت أن تقع حملها 

مراد من خصرها واقتربت من أحضانه .........

يتبع ...............

أتمني البارت يكون عجبكم يا حلوين 💖

وقولولي رأيكم ف الكومنتات 💝

يتبع 

تعليقات

التنقل السريع