القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انتقام وعشق البارت 11_12_13 للكاتبه اميره محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


انتقام وعشق البارت الحادي عشرروايه انتقام وعشق11_12_13


للكاتبه اميره محمود

سليم أنا جبت المأذون ساره فين


سليم ، مينفعش البنت منهاره فوق مشي المأذون حالا


رائد ، مش همشيه وساره هتبقي مراتي الليله لو سمحتي يا منال طلعيلها الفستان ده عشان أنا حاجز الياخت وهعمل الحفله الليله


منال ، ساره منهاره يابني مينفعش مش هترضي


رائد ، طب أنا طالعلها عن اذنكم


منال ، يارائد لو سمحت اسمع الكلام البنت اتعرضت لصدمه كبيره مش هينفع ووشها وارم من الضرب اللي الحيوان ضربهولها مينفعش خالص


رائد ، طب ممكن اطلع لها بس 


منال ، ماشي بس والنبي ماتخليها تنهار تاني أنا مصدقت أنها هدت


رائد ، عن اذنكم وطلع لها جرى 


رائد خبط علي الباب 


ساره واقفه قدام المرايا تعيط علي شكل وشها والضرب اللي معلم عليه


ساره ، ادخلي يافرح 


رائد فتح الباب ودخل 


رائد ، أنا آسف اني اجيت متأخر 


ساره لفت بسرعه ، انت ازاي تدخل هنا اطلع بره


رائد قفل الباب ودخل ، لازم تسمعيني


ساره ضربات قلبها بقت سريعه وبدأت تنهج بصوت عالي ، اطلع بره كلكم كده


رائد ، كلنا مين اهدي يا ساره


ساره ، لا مش ههدي وامشي وبدأت تعيط عياط هستيري


رائد ، أنا جيبلك بوكيه الورد ده وحبيت اجيبه كله ابيض عشان ده لون قلبك 


ساره ، أنا قلبي معتش قادر يستحمل كفايه اللي حصلي


رائد ، ممكن تنسي اللي حصل ونبتدي بدايه حلوه مع بعض أنا جبت المأذون وحجزت اليخت وجبتلك فستان ابيض عشان نبتدي حياه جديده مع بعض


ساره ، هتقدر تنسي شكل الحيوان وهو بيقطع في هدومي وبينهش فيا هتقدر لا مش هتقدر يا رائد ولو مثلت عليه انك مش فارق معاك أنا اللي حصلي عمرى ما هنساه و معتقدش اني هقدر أنساه 


رائد ، أنا من خمس سنين كنت ظابط مخابرات وليه اسمي ومركزى قدرت اعرف كتير عن جواسيس رجال أعمال كبار بيخونوا البلد ودخلت وسطهم وعرفت الكبير اللي فيهم اخدوا مراتي وكانت حامل ودبحوها وبعتولي فيديو باللي حصل أنا مهدتش الا أما قتلت كبيرهم بايدي وصفصفتهم كلهم وبعدها سيبت شغلي وحلفت أن عمرى ماهعلق قلبي بحد تاني بس اول ماقبلتك حبيتك حاولت اعاند نفسي وابعد عنك كنت بتعذب بجد مكنتش بنام وانا مزعلك قلبي بيقولي انت بتحبها وعقلي بيقولي ابعد عنها انت مش ناقص عذاب وفراق بس للاسف عقلي طلع معاه حق أنا همشي يا ساره ومش هوريكي وشي تاني أنا هسافر تركيا ومش راجع هروح اعيش وسط خيلاني وراح يفتح الباب عشان يخرج


ساره ، رائد


رائد ، نعم


ساره ، بجد بتحبني


رائد ، انتي شايفه ايه


ساره ، شايفه أن اللي حصلي ده يخليني اكره ابص في وش اي راجل


رائد ، اممم اتخدت في الرجلين يا رورو


ساره بضحك هستيري ، أنا بحبك اوي


رائد جرى عليها اخدها في حضنه جامد


رائد ، وانا بموت فيكي ياللا ننزل بقي المأذون تحت


ساره ، هو الراجل ده ماشي ورانا في كل حته


رائد ، اكل عيشه يعمل ايه ههههه


ساره ، طب انزل هغير هدومي وانزل معاك


رائد ، أنا جيبلك الفستان ده البسيه وانزلي ورايا


ساره ، اوك انزل وانا هنزل وراك


رائد ، هتوحشيني


ساره ، امشي بقي ده انت لزقه


رائد ، اممم كده ٱطمنت انك بقيتي كويسه أما انزل بقي متتأخريش

،،،،،،،،،،،،

سليم ، اي عملت اي


رائد ، بتلبس الفستان ونازله اطلعي يا فرح ساعديها


سليم ، طب احنا هنطلع نجهز عشان هنسهر علي حساب البرنس


رائد ، عيوني انت تؤمر أمر


منال ، شكرا يا رائد انت بجد راجل وجميلك ده فوق راسي 


رائد ، جميل ايه وايه اللي بتقوليه ده اطلعي يا مونه اجهزي الله يخليكي عايز نص ساعه والكل يكون جاهز


منال ، ماشي يا حبيبي ربنا يهنيك يارب


نرمين ، أنا ممكن اجي معاكوا أنا وأحمد


رائد ، تنورى يا نرمين بس مش عايز اشوف وش البني ادم ده


سليم ، علي فكره احمد طيب وغلبان ملوش دعوه باخوه هو اصلا متبري منه


رائد ، لا يا سليم


احمد دخل عليهم ، لا ليه يا رائد 


رائد ، انت ايه اللي جابك هنا


احمد ، جاي اكون شاهد علي جوازه اخويا


رائد ، اخوك اخوك منين روح لاخوك اللي كان هيدمرلي حياتي والله ما هسيبه غير أما اخد حق ساره


احمد ، بس احنا اصحاب يا رائد وانا مليش دعوه باللي اخويا عمله


سليم ، احمد ابن عمي زي ما اسر ابن عمي بس احمد غيره يا رائد احمد اخويا المحترم واخوك اللي اي حاجه بتحصلنا بيكون هو طوق النجاه واكيد هو مش راضي عن اللي عمله أخوه


احمد ، خلاص يا سليم هو حر لو هو مش عايزني مش هفرض نفسي عليه وعلي العموم أنا آسف عن اللي حصل يا رائد واسف اني اجيت عن اذنكم


رائد بص لاحمد لقي احمد ماشب


رائد ، استني روح ادي بطاقتك للمأذون


احمد حضن رائد ، حبيبي يا صاحبي 


سليم ، ايوه كده احنا التلاته سند لبعض


نرمين ، اووف ايه الجمال ده


سليم وأحمد ورائد بيبصوا علي نرمين لقوها باصه علي السلم علي ساره وهي نازله بالفستان الابيض فستان مجسم بديل طويل نازله علي السلم تشبه اميرات ديزني


رائد فضل باصص عليها و سرح في جمالها


رائد ، ايه الجمال ده


ساره بكسوف ، مش اوي ده انا وشي مشلفط جامد فرح تعبت عما دارت الجروح بالميكب


رائد ، معلش يا حبيبتي يومين وهتبقي كويسه


ساره حبت تغير الموضوع ، بس الفستان جميل اوي يا رائد تحفه


رائد ، حلو عشان انتي اللي لبساه يا حبيبتي 


احمد ، طب ياللا يا قطاقيط المأذون خلل جوه


رائد ، اوف نسيته ياله ياحبيبتي 


دخلو كتبوا الكتاب 


بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير


رائد ، يعني كده بقت مراتي صح 


المأذون ، ايوه يا بني


رائد شالها وقعد يلف بيها من الفرحه


ساره ، والله دوخت خلاص بقي يا رائد


رائد ، ياللا عشان نروح اليخت كلنا 


ام ساره ، ياللا ياحبيبي

،،،،،،،،،،،،،،،

في اليخت


ساره دخلت مع رائد اليخت وهي طايره من الفرحه


رائد ، علي فكره انهارده عيد ميلادي


ساره ، كل سنه وانت طيب ومعايا


الشيف حط التورتايه قدامهم 


ساره ، اي ده


رائد ،، كنت كل ما بشوفك كنت بصورك غصب عنك وأما كلمت الشيف يعمل التورتايه عطيته الصور دي كلها وقولتله حطوهملي علي التورتايه كلهم


ساره ، أنا بحبك اوي


رائد ، وانا بعشقك اومي نرقص سوا


ساره ، مش بعرف


رائد ، ويعني أنا اللي بعرف اهو نقعد نلف وخلاص


ساره ، هههههههه نلف ده انت مسخره


رائد ، ياللا بينا


وقاموا يرقصوا سوا


رائد ، يخربيت جمالك عارفه جمالك هادي اوي


ساره ، بتعاكسيني أنا ممكن اعمل فيك محضر حالا 


رائد ، وانا هاجي معاكي اشهد علي نفسي في المحضر

،،،،،،،،،،

سليم ، تعالو يا جماعه نسيبهم ونمشي احنا ياللا من غير مايخدو بالهم


منال ، هي هتروح معاه


سليم ، مش بقي جوزها 


منال ، والله هتوحشني وراحت معيطه


سليم ، ياللا مش وقت دموع ياللا بينا

،،،،،،،


ساره ، اللا بالحق هو انت خيلانك قاعدين في تركيا ليه


رائد ، عشان بلدهم امي اصلا من تركيا


ساره ، اووف يعني انت تعرف مهند اكيد ماهو انت شبهه بس هو احلي شويه


رائد ، اخرسي خالص 


ساره فجأه عينيها اتملت دموع


رائد ، مالك انتي زعلتي 


ساره ، رائد أنا مش قادره انسي أنا بحاول اهزر عشان مزعلكش بس بجد مش قادره أنا عايزه امشي


رائد ، لو بتحبيني متعيطيش وحاولي حاولي عشاني


ساره ، ماشي وبصت حواليها مره واحده ، هما فين


رائد ، والله بيفهموا سابونا ومشوا تعالي نروح بقي


ساره ، أمممم هنروح فين


رائد ، فيلتي


ساره ، هي دي الفيلا اللي اتجوزت فيها هنا


رائد ، لا 


ساره ، اومال فيلت هنا فين


رائد ، كنا متجوزين في شقه عالنيل بس مبروحهاش 


ساره ، ليه


رائد ، مش حابب اتكلم في الموضوع ده ياللا نروح الفيلا بتاعتي


ساره ، بس انا عايزه اروح شقه هنا


رائد ، لا


ساره ،. لا هروح الشقه يا رائد


رائد بنرفزه ، وانا قولت لا


ساره ، خلاص براحتك بس انا هكلم ماما اشوفها فين وهروح معاها وسابته ومشت


رائد شدها من أيدها ،


ساره ، اااااه أيدي 

أيديها مزرقه من ربطه الحبل اللي كان ربطهولها اسر


رائد بص لايدها ووطي باسها ، أنا آسف


ساره بدموع ، طب ياللا روحني لماما


رائد بنرفزه ، ماشي ياللا 


،،،،،،،،،،،

رائد وقف قدام برج بيطل عالنيل


ساره ، انت وقفت ليه هنا


رائد ،. الشقه الدور الاخير هتطلعي واللا اعمل ايه


البارت القادم روعه



انتقام وعشق 12 و13 اشوف التفاعل بقي والله البارتين تحفه

انتقام وعشق

للكاتبه اميره محمود

افتحولي والنبي افتحولي عايزه امشي من هنا


ايمن ، عامله دوشه ليه


فرح ، عايزه اروح ارجوك يا بابي افتحلي


ايمن ، ماقولنا أنا مش ابو حد


فرح ، بس انت اللي مربيني وانا اجيت هنا عشان بحبك وهفضل احبك زي ابويا عشان خاطرى افتحلي بقي والنبي


ايمن ، تصدقي صعبتي عليه تؤتؤ انا وحش اوى كده اخرسي يابت بقي ومسمعلكيش حس احسنلك وعلي فكره لو اجا واخدك من هنا ومتنازلش عن المصنع عارفه امك طبعا عارفها هدبحها وهتبقي خسرتيها للابد


فرح قعدت علي الارض وفضلت تعيط جامد انا خسرت سليم خلاص انا خسرته أنا اللي هبله ياريتني سمعت كلامه ده مش بني ادم ده حيوان مفترس


،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،

سليم دخل الفيلا بينفخ ومش طايق نفسه قرر ميقولش حاجه عن فرح لامها عشان متقلقش


ام ساره ، بقولك يا سليم أنا رايحه اقعد في بيتي مش عايز مني حاجه


سليم ، حد ضايقك 


ام ساره ، لا أنا هروح اقعد في بيتي أنا برتاح في شقتي


سليم ، خلاص اللي يريح حضرتك


ام ساره ، هي فرح فين


سليم ، راحت المول تاخد شوبنج وهتتاخر


منال ، طب أنا ماشيه واما تيجي ابقي سلملي عليها


سليم ، ماشي 


منال ، هو انت في حاجه مضيقاك


سليم ، ضغط الشغل أنا هكلم السواق يوصل حضرتك


منال ، ماشي يا حبيبي ربنا يعينك سلام


،،،ؤؤؤؤ،،،،،،

سليم اتصل برائد


سليم ، ايوه يا رائد تعالالي حالا الفيلا


رائد ، في حاجه يا سليم 


سليم ، متعرفش مراتك حاجه وتعالي فورا


رائد ، ماشي نص ساعه واكون عندك


سليم ، ماشي سلام


ساره ، هو في ايه


رائد ،. مش عارف بس لازم اروح


ساره ، ماشي وابقي كلمني


رائد ، هو انتي هتفضلي قاعده هنا كتير


ساره ، أمممم ده بيتي وياللا بقي اديك خلعت وهنضفه لوحدي


رائد ، ماشي بس خلي بالك عشان في هنا عفاريت


ساره ، ههههه عادي يا بابا دول حبايبي متقلقش 


رائد ، ماشي يا صرصور شكلي هتعب جامد معاكي


ساره ، متخافش يا رورو مش هتتعب اوي


رائد ، رورو بلاش اجي افكرك رورو عمل ايه امبارح


ساره ، النص ساعه خلصم اللي انت قولت لصاحبك عليهم


رائد قام وقف وخبط رأسه بكف أيده ، اووف نسيت أما اغير هدومي وانزله 


ساره ، بسرعه يا رورو


رائد لقها بالمخده وهي طلعت تجرى تضحك وخرجت المطبخ تنضفه


،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،

عند سليم ورائد


سليم ،ايمن خطف فرح وبيسومني بالتنازل عن المصنع قصادها


رائد ، خطفها ازاي


سليم ، معرفش بس الحل ايه


رائد ، أنا هكلم ظابط صحبي يجيب قوه ويروحوا يجبوها مش هي مراتك تيجي بسهوله


سليم ،. راحت عن بالي الفكره دي اتصل بسرعه وياللا عشان نروح سوا نجيبها


رائد اتصل بصاحبه وجهزوا قوه وراحوا لفيلت ايمن


،،،،،،،،،

سليم دخل فيلت ايمن مع الشرطه ، فين مراتي يا ايمن


ايمن ، نورت يا جوز بنتي واي ده دخلي بالحكومه معاك ليه


سليم بصوت عالي ، مراتي فين قولت


ايمن ، ام احمد اطلعي هاتي فرح لجوزها


ام احمد ، حاضر يا سيدي وطلعت فتحت الباب 


فرح ، في ايه


ام احمد ، مفيش جوزك تحت ياللا عشان تنزيليله


فرح نزلت جرى لسليم 


الظابط ، هو انتي كنتي مخطوفه واللا جايه هنا ازاي


فرح ، مش مخطوفه أنا جايه عادي اشوف با


سليم ، سكتي ليه


فرح ، ممكن اتكلم معاك علي جنب


سليم ، ماشي وراحوا وقفوا بعيد


فرح ، عشان خاطري يا سليم ووطت علي رجله تبوسها عشان خاطرى اتنازل عن المصنع


سليم ، لا


فرح ،. لو بتحبني اتنازل


سليم ، أنا بقيت مبكرهش في حياتي قدك انت ايه اللي عملتيه ده مفيش كلام بيتسمع خالص انا حاسس أنه كان حاطك وسطنا جاسوسه


فرح بدموع ، والنبي والنبي يا سليم امضي علي ورق التنازل والنبي


سليم ، في ايه


فرح ، مفيش حاجه بس عشان خاطرى امضي


سليم ،. لو مضيت اعرفي أن كل حاجه بينا انتهت


فرح ، موافقه ولو عايز تطلقني طلقني


سليم ، مش هطلقك تؤتؤ انا هوريكي قيمتك عندي


فرح ، ماشي بس امضي والنبي


سليم راح وقف مع الظابط ورائد


رائد ، اي يا سليم بيه اجهز الورق 


سليم حرك دماغه باه


رائد بصدمه ، ورق اي يا سليم


سليم ، مش وقته أما نمشي يا رائد


رائد ، اتفضل يا سلم امضي 


سليم ، مضي علي الورق واخد مراته وخرج

،،،،،،،،،،،،

سليم بنرفزه ، اركبي


فرح بتفتح الباب اللي قدام


سليم ، ورا متركبيش جنبي


فرح ركبت في الكرسي اللي ورا


رائد ، ركب عربيته ومشي ورا سليم


،،،،،،،،،،،،،،،

وصلو الفيلا


سليم ، نزل من العربيه و شد فرح من أيدها وجرها لحد ماوصل الإسطبل بتاع الاحصنه وراح راميها جواه


سليم ، انتي من النهارده مهمتك تأكلي الاحصنه وتنضفيلهم وتحميهم وبردك مسؤوله عن الزرع أنا همشي كل الخدامين وانتي اللي هتتولي مهمتهم ومشوفش وشك قدامي واياكي ثم اياكي اشوف وشك فاهمه


فرح بيه في الارض وعماله تعيط جامد ، فاهمه


سليم ، انتي هتباتي هنا مع الاحصنه مفيش نوم في الفيلا 


فرح حركت دماغها ، ممماشي


رائد ، في ايه يا سليم ليه كده


سليم ، لو سمحت يارائد مش عايز اسمع ولا كلمه 


رائد ، في ايه بس بتعمل في مراتك كده ليه


سليم ، الهانم سلمت رقبتي لايمن الهانم هي اللي ضيعت مني المصنع 


رائد ، اي اللي حصل


سليم ، سيبني دي الوقت يا رائد والصبح نتكلم وانتي يا ست هانم حمي الاحصنه ونضفي المكان ده ياللا 


فرح بدموع ، ممماشي


سليم سابها ومشي


رائد ، اي اللي حصل سليم اتنازل عن المصنع ليه وانتي روحتي ازاي عند ايمن


فرح بشهقات ، مفيش حححاجه 


رائد ، طب اهدي دي الوقت والصباح رباح وسابها ومشي


،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،

رائد روح لساره


ساره ، في ايه يا رائد هو سليم كان عايز ايه


رائد ، مفيش حاجه في الشغل وعملناها خلاص الا ايه ده انتي رجعتي البيت احسن من الاول


ساره ، اسكت والنبي ده انا ضهرى اتقطم في تنضيفه


رائد ، حسيت والله انك تعبتي فيه جبتلك اكل معايا وانا جاي 


ساره ، ايوه كده حبيبي يا دودو


رائد ، طب خلصنا من رورو دخلنا علي دودو


ساره ، اي مش عجبك


رائد ، لا طبعا عجبني اهو ارحم من رورو


ساره ، هههههههه طب ياللا عشان ناكل 


رائد ، يخربيت الضحكه اللي تجنن دي بتودي الواحد في حته تانيه


ساره ، طب ياللا الاكل هايبرد يا حبيبي وانا جعانه اوي


رائد ،. اوي اوي


ساره ،. اممم اوي


رائد بتريقه ، طب ياللا ناكل يا حبي بدالك جعانه اوي اوي


ساره خبطته علي دراعه ، يارخم


رائد ، طب والله وحشني اللسان الطويل


ساره ، أنا هقوم اكل مليش دعوه بيك


رائد استني أنا جاي معاكي أنا عارفك لو عرفتي أنه استربس وبانيه هتخلصيه 


ساره ، بجد وخرجت جرى علي الاكل


رائد ، ههههه بحب مفجوعه ياربي


اي اللي هيحصل مع فرح وياترى سليم هيسامحها واللا لا كل ده في البارت الجديد

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع