القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق الرعد بقلم رحمه سكيكرالبارت 1_2_3_4_5 في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

عشق الرعد 1_2_3_4_5


كان يجلس علي كرسيه و هو غاضب و يقول انا عايز اعرف مش عرفين تلقو ازي 

احدالحرس بخوف منو: ولله يا رعد باشا دورنا كتير بس ملوش اثر

 رعد بصوت كالافعي : ماشي اقسم بلله لو ملقيتوخلال ٢٤ساعه اعتبرو نفسكم في عداد متكم الحرس: تمام يا باشا 

في الصباح يستيقظ رعد و بيلبس بدلته السودا ويرش عطره مع حذاء اسود ي يصفف شعره بطريقه خرافيه وبنطلق علي شركته 

رعد: عايز كل الورق بتاع ماجد السيوفي 

السكيرتيره بدلع: حاضر يا رعد باشا 

رعد بصوت عالي: اطلعي بره يا مايا 

مايا بخوف: ح حاضر يا رعد بيه 

بعد نصف ساعه استاذ رعد دا كل الروق عن ماجد السيوفي عندو بنت من مراتو الاوله بس عيشه عند جدتها في الارياف دول ختا منعنها من الخروج بره البيت 

رعد بصوت خبث:  ماشي يا احمد مشي انتا 

اخذ الورق وقال: نهيتك علي ايدي يا ماجد ياعيني بتك مش هتلاقي الي ينقظها 

في مكان في الارياف تستيقظ بطلتنا عشق و تفتح عينها الفيروزيه و تقول بصوت نعاس يا تاتا قيمه اهو تقوم و تاخد شاور سريع و ترتدي بيجامه قطنيه مريحه و تذهب لتخضر الفطور مع جدتها 

جدتها: صباح الخير يا عشق يا حبيبتي 

عشق ب ابتسامه: صباح الخير يا تيتا 

بتاكل و بتشيل الاطباق و تجلس مع جدتها شويه 

عشق:  تيتا انا ممكن اسالك سوال 

جدتها: طبعا يا عشق قولي 

عشق:  هو انا ينفع اطلع بره 

جدتها بعصبيه: احنا مش اتكلمنا في الموضوع دا كتير يا عشق و قلنا لا 

عشق بدموع: يعني اي يا تيتا مش هطلع 

جدتها بحنيه: يا عشق بره مش كويس علشانك هنا امان 

عشق ببراءه ماشي يا تيتا انا هروح اكمل ترويق البيت 

جدتها: ماشي يا عشق 

عند رعد بابتسامه شر: هكسر قلبو علي بنتو هتحوزها و احسرو عليها 

احمد صحبو: متاكد يا رعد من دا 

رعدبعصبيه: ايوه متاكد هو الي قتل ابويا لزم انتقم منو علي كل حاجه 

احمدبتنهيده: ماشي يا رعد برحتك 

تاني يوم بيصحا رعد: الو تخطفها و تجبهالي هنا 

الرجل: حاضر يا رعد بيه 

رعد ب ابتسامه شر: هنتقم منك يا ماجد 

بعد منتصف الليل الحرس: الامانه و صلت يا رعد بيه هي في المخزن 

رعد: ماشي روح انتا 

و يذهب رعد الي المخزن و كانت الصدمه......... 


يا رب تعجبكو 💙

عشق رعد 💚



عشق رعد البارت التاني 

رعدبصدمه: لقها في ركن بعيد و بتعيط بشهقات وره بعضها رعد بصوت عالي: انتي قومي 

عشق بعياط: انا عيزه تيتا ونبي ودوني ليها 

رعد بصوت اعلي: بقولك قوميييييي 

قامت عشق و بتترعش و علي وشها التوتر رسها لتحت: نعم 

رعد: لما اكون بكلمك ترفعي و شك ليا فهما 

عشق: حاضر

رعد: رفع وشها بيدو وكانهو راي البحر في عينها تاملها لماذا هي جميله هكذا فا كانت شديده البياض مع عيون فيروزيه و شفاه كريزيه جميله 

رعد: ا انتي مين 

عشق بعياط مكبوت: ا ا انا ع ش ق 

رعد بتوهان: عشق رعد و فاق عن شرودو و قال اعملي حسابك انتي هتجوزيني النهرده بليل يا قطه 

عشق: لم ترد عليه و فضلت سكته 

رعد استغرب: انتي متكلمتيش لي 

عشق بدموع: متعودش اعترض علي حاجه يا ابيه 

رعد: ابيه 

عشق ببراء: اه 

رعد: ابتسم ابتسامه خفيفه و افتكر هي تكون مين 

رعد بعصبيه: بت انتي شوفي هتتجوزيني هتعيشي تحت امري خدمه من الخادمين هنا 

عشق كانت تنظر له فقط 

فا استغرب اكتر و سبها و خرج 

عشق فضلت تعيط اكتر و رعد رجع الفيلا بتعتو تاني 

بليل انتي يا زفته خودي اللبسي دا يله 

اخدت عشق منه و كان فستان زفاف 

عشق: اي دا 

رعد بنظره سخريه: فستانك يا عروسه 

عشق بدموع: بس انا مش عيزةاتحوز 

رعد بصوت عالي: مهو مش بمزاجك يا ر*ح امك انتي 

عشق: حاضر هلبسو هلبسو ولله

سبها و خرج لبس بدله تحفه سوده و شرح شعره الطويل و رش برفانه و لبس ساعته 

احب اعرفكو (رعد محمود المنشاوي اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط بل العالم عيونه عسليه فاتح و شعره ناعم طويل بني قمحاوي عندو ٣٠سنه) 

(عشق بنت عندها ١٨سنه عينها فيروزيه شعرها طويل اويييي عسلي قصيره بعض الشي بابها سبها هو و مامتها و اتربت عن جدتها) 

عشق لبست الفستان و اتا بعض الفتيات التي طلب منهم رعد ان يساعدوها و جهزت عشق و ماكنت مش الاميرات لا بل الملكات فكانت ارتدي فستان فضي ضيق من الصدر و منفوش من الاسفل و عاري الاكتاف 

نزل رعد حتي ياخذها خبط علي الباب 

رعد: مش يله وله اي 

فا خرجت حوريه من الباب فا ظل رعد يتامل  كيف كيف لها من كل هذا الجمال اهل انتي حقيقيه يا فتاه فاق علي صوتها الناعم 

عشق: ابيه 

رعد: يخربيت ابيه دي 

رعد: انتي حقيقه يا عشق وله اي 

فحمر وجها فزادا جمال 

رعد: لا كده كتير كتير 

نزل بها الي الفرح  اسطورييي جميل فهذا حفل زفاف رعد المنشاوي نزل بها علي السلالم و خطفت الانظار كلها علي عشق فا كانت نظرات اعجاب شديد و نظرات خبيثه  فهذا ما زاد غضب رعد قال في نفسو تب اعمل فيها اي بقا اخبيها يعني

عشق: ابيه هي الناس بتبصلي كده لي 

رعد: حد قلك تبي حلوه 

عشق: ابيه هو انتي هتتحوزني بجد 

رعد: متفكريش اني ممكن اتحوز وحده زيك انتي هنه بس زي الخدامين و لو علي الفستان و البنات الي بعتهملك فدا بس علشان مظهري قدام الناس ماشي يا بطه انتي 

عشق بدموع علي نفسها 

رعد:  امسحي الدموع دي مش عيزها تنزل تاني 

عشق بدموع مكبوته: حاضر 

و فجاء انفتح الباب و كانت المفاجاه لي رعد فذاد هذا غصبه و قال..................... 


شكرا علي التفاعل ولله اول مره اكتب شكرا ليكم بجد 🥺💚💚💚💙



عشق رعد الثالت علشان خطركو بس ولله 


رعد بصوت عالي جدا: مين الي دخل الحيوان دا هنه يا حرس طلعو  يلي بره 

حازم و هو بيتكلم بكل برود: جي احضر فرح اختي مش حده بردو وله اي 

رعد بصوت عالي يا رحرس خدو طلعو مش عيزه يدخل هنا يله 

حازم: مش هسيبك يا رعد مش هسيبك 

رعد: وريني هتعمل اي يا وس*

رعد اخد عشق و طلعها علي الجناح بتاعو 

عشق بتوتر:  ه ه هو الي تحت دا ك ك كان اخويا

رعد بصوت عالي: لا لا دا مش اخوكي ابدا 

عشق بحزن و عياط: يعني مفيش بابا و لا ماما ولا اخويا دلوقتي 

رعد في نافسو: بابها عايش و امها عيشه معقول اكون ظلمتها معايا 

رعد اخدها في خضنو خس احساس جميل اوي 

رعد: متعيكيش انا معاكي 

عشق بدموع : انا انا عيزه تيتا

رعد ببتسامه: حاضر هجبهالك لحد عندك 

عشق و هي تمسح عيونها مثل الاطفال: بجد يا ابيه 

رعد: انتي لي بتقوليلي يا ابيه انتي مش عرفه اسمي 

عشق بحزن: هزت رسها بي لا 

رعد: حملها انا يا ستي رعد محمود المنشاوي  

عشق ببراء: و انا عشق 

رعد ضخك علي طفولتها 

رعد: بقولك اي متخدي دش كده عبال ما تيتا تيجي 

عشق: حاضر بس مش معايه هدوم 

رعد: حاب قميص قالها خدي دا البسي عبال ما اقول لي دادا سعاد تجبلك لبس 

عشق: ماشي 

زهبت هي الي الحمام 

رعد: الو عيزك تجبلي جده عشق هانم هنا دلوقتي 

الحرس: حاضر يا فندم 

رعد سند راسو علي البلكونه: معقول اكون حبتها بس ازي دا اول مره اشوفها فيها 

فاق علي صوتها 

عشق: رعد 

يالله كم كان جميل هذا الاسم منكي 

رعد توهان فكان القميص كبيره عليها جدا و جذاب عليها و بنطلون كبير ايضا 

رعد: قوليها تاني 

عشق بخجل: ابيه 

رعد بضحك: يخربيت ابيه يا شيخا 

عشق بطفوله : مش هننزل بقا علشان نشوف تيتا

رعد و هو يقرب منها طبعا و طبع قبله طويله علي شفتيها و بعد عنها بعد مده 

رعد: عملتي فيا اي 

عشق بخجل اكتر : يله ننزل يا رعد 

رعد بعشق: ا ه ه ه رعد تصدقي حلوه اوي 

عشق: يله 

رعد: يله 

وقعت عشق بسب البنطال الكبير فحملها رعد يله بنا بقا كده احسن و ابتسم في النهايه 

نزل كل منها عشق نزلت علكول و خضنت جدتها 

عشق: و حشتيني يا تيتيا اوي 

جدتها: انتي اكتر يا عشق 

رعد بصدمه: هي دي جدتك.............  

..... 

يا تري مين جده عشق



عشق رعد 


رعد بصدمه: دي جدتك 

عشق بستغراب: اه في اي 

جدتها بفرحه: رعد عامل اي اي يا حبيبي و حشتني اوي 

رعد ببتسامه: و انتي كمان و حشتيني اوي 

عشق بستغراب: انتو تعرفو بعض وله اي 

رعد: جدتك دي كانت زي امي بضبظ بس حصل شويه حاجات كده خلاني ابعد 

جدتها ببتسامه: عرفت انك اتحوزت عشق 

رعد ببتسامه:   شد عشق لي ايوه مراتي 

عشق:  ابتسمت بس 

رعد: اطلعي ريحي يا تيتا فوق شويه يا نبيله 

نبيله:  ايوه يا بيه 

رعد: طلعي الهانم الكبيره فوق يله 

نبيله: حاضر يابيه 

في مكان اخر 

ماجد بعصبيه: يعني اي اتجوزها ازي يعني يعني انا كل الي عملتو هيضيع لا يا حازم لا 

حازم: اعملك اي يابابا رحت الفرح علشان استفزو طردني 

ماجد بنظره خبيثه: مش بنتي معاه يبا اتحلت يابني 

حازم: ازي 

هقلك............. 

حازم:  يابن اي يا بابا و لله تفكير شياطين 

ابتسم ماجد بشر وقال: نهايتك قربت 


عند رعد 

رعد: مش يله نطلع وله اي 

عشق بجوع: بس انا جعانه اوي 

رعد ببتسامه: تب استني فوق و هقول لي نبيله تجبلك الاكل 

عشق بعند: لا انا هعمل الاكل بنفسي 

رعد: لا انتي مش هتخشي المطبخ يا عشق يله علي الجناح 

عشق ب توسل: يا رعد ونبي بقا 

رعد بستسلام: ماشي يا ستي يله 

ذهبو الي المطبخ 

عشق: رعد فين الدقيق 

رعد: هتعملي اي 

عشق ببتسامه: هعمل 🍕بيتزا 

رعد بضحك: ماشي يله 

عشق و هي تنظر الي الخادمات و تسمعهم 

الخدامه الاولي: شوفتي يختي دا الي كان مش بيضحك وله بيعمل حاجه بيطبخ 

الخدامه الثانيه: زمن ياختي شوفي ياختي بيضحك و زي القمر ازي 

عشق سمعتهم 

عشق بدلع: رعد 

رعد استغرب بس لما شاف الخدمات بتبص ابتسم بخبث: عيونه 

عشق بدلع اكتر: يله يا رعدي بقا علشان نعمل البيتزا 

رعد بتوهان: انا رعدك ثم حملها و اجليها علي الرخامه 

و جعل رجليها تحاوط خصره و يدها حول عنفه

رعد: كنتي بتقولي اي يا قلب رعدك

عشق بتوتر:  مكنتش بقول حاجه 

فا استغل توترها ثم قبلها علي شفتيها فا انصرفت الخدمات فورا عند رؤيه هذا 

رعد: كنتي بتقولي اي 

عشق بخجل و توتر: مكنتش بقول حاجه 

قبلها قبله اخري 

رعد: كنتي بتقولي اي و لو مقلتيش هفضل كده لحد متقولي 

عشق و هي تتفن وجهها في عنقه

عشق بخجل: كنت بقول رعدي 

لم يتحمل هذا القدر من المشاعره 

فا حملها ثم ذهب الي جناحه 

في الجناح 

و هو يجلسها علي رجليه 

رعد و هو يدفن وجه في عنقها ع ش ق

عشق: رعد ممكن اسالك سوال 

رعد بحب: طبعا 

عشق: اا انا ع ي ز ه 

رعد بنفاذ صبري: عيزه اي يا عشق 

عشق: ........................ 

صفعها رعد بشده: انتي بتقولي ايييييييييييي

عشق بصدمه 


اتمني تعجبكو يا رب انشاء لله في بارت بليل 💙



الخامس من عشق رعد 


عشق بتوتر: انا عيزه اشوف بابا 

صف*ها علي و جهها 

رعد بعصبيه: انتي بتقولي اي عيزه تشوفي الي قت*ل ابويا ه الي رم*اكي عند ستك من صغرك ولا سائل عندك يا عشق عيزه تشوفي 

عشق بدموع و شهقات : بس انا كونت  نفسي اشوفو بس ولله 

رعد بهدؤء عكس الي جوه: لا يا عشق لا 

عشق بدموع : تب انا ليه مين 

رعد: ليكي انا انا ابوكي و امك و اخوكي و جوزك و كل حاجه انتي ليه انا 

يحضنها بقوه يدفنها في صدره 

عشق بدموع خفيفه: رعد 

رعد: قلبو 

عشق: ممكن انام في حضنك النهرده 

رعد بحب: دا مكانك انتي بس فهمه و يحضنها و ينام 

في الصباح يستيقظ رعد فيري هذه الجميله تنام في احضانه يتامل فيها اهل هذه لي ويدفن وجه في عنقها 

رعدو هو يلعب في عنقها: يله يا عشق قومي يا كسوله 

عشق بنوم: سيبني يا تيتا و نبي شويه صغننه بس 

رعد و هو يزعزها بضحك : يله يا بت انتي 

عشق و هي تضحك بقوه و يتطاير شعرها في كل مكان 

عشق بضحك: سبني يا رعد و نبي 

رعد بضحك عليها: لا قومي بقا يله يا قلب رعدك 

عشق: صباح الخير 

رعد: هي صباح الخير كده بردو 

عشق بستغراب: اومال ازي يعني يا رعدي 

رعد بتوهان: رعدك و يجلس فوقها و يق*بلها قبله رقيقه علي شفت*يها 

رعد: كده بيبا صباح الخير يا عشق رعد 

عشق بخجل: مش يله علشان ننزل تحت يا ابيه تلقي تيتا مستنيانا 

رعد ببتسامه: يا لهوي علي ابيه 

عشق بخجل: مش يله ننزل 

عشق: ممكن اخد حاجه من عندك عبال ما اجيب هدوم بس 

رعد: كل حاجاتي ليكي يا عشقي

عشق: انا عشقك

رعد بضحك: ما انا رعدك جات عليه وله اي 

عشق بضحك: ماشي هات بقا 

قام جبلها تيشيرت و بنطلون 

رعد: يله ثم حملها 

عشق بخجل : في اي بعرف اتحرك يا رعد نزلني

رعد بحب: ديما تنزلي و انا شيلك يا عشقي 

عشق و خجلت كثرا و خدودها بقت حمرا 

رعد بضحك: اموت انا في الفراوله 

عشق بخجل: بس بقا يله انزل  

نزلو 

رعد: فين الهانم الكبيره يا نبيله 

نبيله: في الجنينه يابيه 

رعد: ماشي 

رعد: عشق انا هروح مشوار صغنن اوي و جيلك علطول اطلعي عند تيتا و انا هجيلك 

عشق بدموع: انتا هتسبني 

رعد بحب: خمس دقايق بس ولله 

عشق: تب خدني معاك 

رعد بضحك: و انا متجوز بت اختي يا ناس

و طبع قبله علي شفت*يها و قال جيه علطول 

ذهب رعد و خرجت عشق جلست بجانب جدتها 

عشق: صباح الخير يا تيتا 

جدتها: صباح الخير 

بعد ربع ساعه دخل رعد 

عشق بصدمه اي داااا........... 


شكرا شكرا شكرا علي التفاعل اويييي بحبكم 💙💖

البارت 6_7_8_9_10 من هنا 





 

تعليقات

التنقل السريع