القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق الرعد البارت 6_7_8_9_10بقلم رحمه سكيكر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



السادس عشق رعد 6_7_8_9_10


فكان رعد يحمل كميات كثيره من الشنط هو و الحرس 

عشق بصدمه: اي دا 

رعد: شويه هدوم ليكي 

عشق بصدمه اكبر : شويه بس 

رعد بضحك: اقفلي بوك الدبامه دخلت 

عشق: تب تعاله اقعد معانه 

رعد: لا تعالي شوفي جبتلك اي و نقعد مع بعض بعد اذنك يا تيتا 

جدتها: اذنك معاك يابني 

طلعو علي جنحهم 

عشق: مش كتير يا رعد و كمان شكلهم غالي اوي 

رعد: ميغلاش عليكي يا حبيبتي 

رتبو الهدوم في غرفه الملابس 

عشق بحب : رعد 

رعد :عيونه 

عشق: ينفع اخد شاور و انزل انتا مع تيتا علشان متقعدش لوحدها 

رعد: ماشي بس متتاخريش 

نزل رعد 

عشق بتفكير : معقول اكون حبيتك يا رعد  

عشق اخدت شاور طلعت ولفه الفوطه عليها 

و شعرها الطويل المبلول 

عشق بصدمه: رعد اي الي جابك هنا 

رعد و هو ينظر ايها بصدمه و توهان فكانت جميله جدا قام و حاصر خصرها و قربها اليه 

رعد بتوهان: انتي لي حلوه كده يا عشق 

عشق بخجل مطط شفت*يها بمعني (معرفش) 

قبل*ها قبلا"ت رقيقه علي شفت*يها 

و يمشي يده علي جس*دها بجراءه 

وهي لم تقاوم ابدا فحملها الي السرير 

و نسكت احنا بقا 

في المساء 

رعد و هو ينظر الي عشقه التي تنام علي صد*ره

رعد: عشق يا عشق 

عشق بنوم: اي يا رعدي في اي 

رعد بضحك: رعدي اي يا شيخا  

عشق و هي تقوم من احضانه و شعرها علي وجهها: نعم عايز اي يا رعد عيزه انام 

رعد: يله علشان ورانا حفله 

عشق و هي تنهض: حفله اي دي 

رعد: حفله تكريم 

عشق: تكريم مين 

رعد بضحك: تكريمي يا ستي يله قومي البسي 

عشق: حاضر 

رعد لبس بدله رصاصي مع قميص ابيض 

عشق لبست فستان نبيتي بعد الركبه و فردت شعرها الي الوراء و اضافت بعض مساحيق التجميل و شوذ اسود عالي 

عشق: رعد انا خلصت 

رعد بيبص اليها 

عشق: رعد 

رعد:........ 

عشق بصوت عالي شويه 

رعددد

رعد: ه اه اه انتي عشق 

عشق بضحك: ايوه انا 

رعد في نفسو: اعمل فيها اي دي بس اخبيها 

رعد: الي الحلوه دي 

عشق بخجل:  بجد الفستان حلو 

رعد بحب: انتي الي محليا 

اخدها و نزلو لتحت 

جده عشق: ريحين فين يا ولاد 

عشق: رعد قالي اننا ريحين حفله 

جدتها: تب متتاخروش 

رعد: ماشي يا تيتا هنتغدي في الحفله اتغدي انتي 

جدتها: ماشي يا حبيبي 

اخد عشق و ذهب لركب سيارتو 

عشق: رعد 

رعد: نعم 

عشق: هو الفيلا و العربيه دول بتوعك 

رعد بضحك: ايوه يا ستي بتوعي 

عشق: تب انتا شغال اي 

رعد: انا رجل اعمال 

عشق: مش يله علشان متاخرش 

رعد: ماشي يا عشقي 

ذهب رعد بسيارتو و معو الحرس الي الحفله 

نزل رعد من السياره و معه عشق 

رعد: متكلميش مع حد 

عشق: حاضر 

دخل رعد و توجهت الانظار اليه و كانت معظم الانظار الي عشق 

دخل و جلس علي كرسيه 

رعد بنفسو: انا اي الي اخلاني اجبها معايا بس 

عشق و هي تشد رعد اليها 

عشق: رعد انا مش عرفه حد هنا 

رعد: منا معاكي اهو 

و ياتي شخصا و يقول 

     اهلن بجوز بنتي.............. 


ممكن من اي بنوته تعملي غلاف 💙


شكراعلي التفاعل 💖


عشق رعد


ماجد: اهلن بجوز بنتي 

رعد بهدوه عكس الي جواه: اهلن 

عشق بفرحه: انتا بابا و بتقوم علشان تسلم عليه 

ماجد بخبث: اهلن ببنتي 

رعد بغضب: مسك ايد عشق و قلها تقعد 

رعد بغضب مكتوم: اقعدي 

عشق بحزن قعدت جمبه 

ماجد بخبث و يتصنع الحزن: ازيك يا بنتي 

عشق: الحمد لله يا بابا 

(طبعا كلكم بتقولو عشق مش زعلانه ان بابها مش بيجلها و مقلتش هو لي سبها عشق لما كانت عيشه مع جديتها كانت جدتها بتقولها انهم مسفرين و بتضحك عليها و هنفهم لي ) 

رعد و هو بيحط رجل علي رجل: عايز اي يا ماجد 

ماجد بخبث: عايز بنتي  

رعد ببرود و بيولع يسجاره: اه اي كمان 

ماجد بغضب: اي كمان اي بقولك عايز بنتي 

رعد ببرود: بس دي مش بيتك 

ماجد بتوتر: ه لا لا بنتي

رعد ببرود: بعد اذنك يا ماجد بيه عندي تكريم مش فضيلك و اخد ايد عشق و مشي 

ماجد بغضب: منا لزم اخدها مش كل الي عملتو هيضيع علي الفاضي 

عند رعد 

عشق و هي بتبعد عن رعد و بدموع 

عشق بدموع: لي بتعامل بابا كده يا رعد لي 

رعد و هو يحضنها: مش ابوكي ولله مش ابوكي 

عشق يذداد عياطها: تب تب هو لي بيقولي يا بنتي تب انا بنت مين فين امي يا رعد 

رعد و هو يواسيها : هنلقيها يا عشق متعيطيش انتي بس شوفي ماجد متقربيش منو هو ولا حازم علشان متتاذيش ماشي يا عشقي 

عشق و تمسح دموعها: حاضر يا رعدي 

رعد بضحك و خبث: بقولك اي ما نسيب الحفله و نروح البيت 

عشق و هي تضربه علي صدره: قليل الادب 

رعد و بيضحك عليها: بقولك اي تولع الحفله تيجي نتغدا 

عشق: تصدق فكره انا اصلن جعانه 

رعد و هو يحملها: يله بينا 

عشق بخجل: يو يا رعد كل شويه تشلني بقا 

رعد: اشيلك علطول 

وذهب الي سيرتو ذهبو الي المطعم راقي جدا 

اجلسها رعد علي كرسي 

رعد: تتطلبي اي 

عشق و هي تنظر الي المنيو: مش فهمه يا رعد مكتوب اي 

رعد: تب ما تسيبني اطلب انا 

عشق بحب: ماشي 

بدا النادل:اهلن رعد بيه ينزل الاكل 

رعد: اهلن 

عشق: مش كتير الاكل دا يا رعد 

رعد: عيزك تخلصي كلو 

عشق بصدمه: انا 

رعد بضحك: اه انتي 

فجا تاتي فتاه تلبس قصير جدا و يكشفها كثيرا 

ذهبت الي رعد و اعتضانه و قبي*لته 

لمياء بدلع: ازيك يا رعد و حشتني 

رعد و هو يبعدها عنو: اذيك يا لمياء 

عشق بغيره: مين دي انشاء لله 

لمياء بدلع اكتر: خطبتو مش كده يا رعد 

رعد سبقها: السابقه خطيبتي السابقه يا لمياء احب اعرفك علي عشق مراتي 

لمياء بغيظ و تكبر  من جمال عشق: اه اهلن 

عشق و هي تبعدها عنو: بعد اذنك يا ختي وسعي كده 

رعد و هو كاتم ضحكتو

عشق و هي تمسك بيد رعد: معلش يا اخت لمياء اصل انا و جوزي قره عيني عيزين نمشي اصل نفسي اتسدت 

لمياء بغيظ: اه طبعا 

خرج رعد و ضحك بقوه: يا مراتي يا قويه 

عشق بغيظ: انتا ازي تخليها تبوس*ك كده 

رعد بضحك: معلش يا عشق بس كان منظرك تحفه 

في مكان 

مجهول: ايوه هما قدامي دلوقتي اموت رعد المنشاوي 

ماجد بخبث: ايوه اقتلو بسرعه

مجهول: الفلوس 

ماجد: متخفش انتا بس موتو انتا و انا هديك الي انتا عيزو

يصوب المجهول المسدس علي رعد 

و يطلق الرصاصه 

رعد بفزع و خوف: عشق عشق عشق اه ه ه ه عشق ردي عليه ععععشقققق.......... 


بحبكو اوي ولله 💖عيزه غلاف ياجماعههههه


عشق رعد 


رعد بدموع و صدمه : عشقققفق يا عشق ردي عليه كانت شيلها و الد*م علي ايدو 

راح العربيه و مشا بيها علي اقصي سرعه 

رعد بدموع و هو بيسوق العربيه: مش هتموتي يا عشق مش هتموتي صدقيني 

وصل المستشفي

رعد بصوت عالي جدا: انتا يا دكتور الزفت انتا فين الحق مراتي

الكتور بفزع : ااهلن رعد بيه 

نفز صبر رعد و قال بصوت جحيمي  : انتااااا مش شايف مراتي بتموت مني و انتااا جي تقولي اهلن 

الدكتور برعب: متقلقش يا رعد بيه 

جات الممرضه اخدت عشق الي غرفه العمليات 

رعد بدموع: مش هتموتي انا عارف انتي مش هتسبيني لوحدي يا عشق انا عارف 

جه مدير المستشفي و راي رعد المنشاوي و هو يبكي 

مدير المستشفي: رعد بيه 

رعد بغضب مسك المدير من القميص 

رعد بغضب: مراتي لو حصلها اي حاجه مش هسبكو ابدا فاهمم 

المدير برعب: ف فاهم يا رعد بيه 

في مكان اخر 

ماجد بغضب: ازيييي يعني الرصاصه جات في عشق 

المجهول: اعمل اي هي الي جات مكان الرصاصه 

ماجد بغضب: استر يارب عشق لو حصلها حاجه هنروح في ستين دهيه 

عند رعد و كان وحيده منتظر عند العمليات بعد مرور ساعات 

الكاتبه: Rhma Skeker 

الدكتور خرجه من الاوضه 

رعد قام بسرعه: ع عشق كويسه 

الدكتور ببتسامه: ايوه الحمد لله 

رعد بفرحه: تب ينفع اشوفها 

الدكتور: لا يا رعد بيه بكره الصبح ينفع 

رعد بعصبيه: يعني اي لا انا عايز اشوفها دلوقتي 

الدكتو بفزع: حاضر بس متطولش 

دخل رعد و جلس بجوارها و قبل يدها 

رعد بحزن: انا اسف اني مقدرتش احمكي اسف 

جلس بجنبها و احتضنها و ظل يق*بل و جهها 

رعد: اسف 

نام رعد بجانبها 

في الصباح 

استيقظت عشق و وجدت ان رعد ينام بجوارها 

عشق و هي تتامل ملامح رعد الجذابه 

عشق بحب: اد اي انتا جميل يا رعد 

رعد و هو يفتح عينيه ببط 

رعد بلهفه: عشق عشق انتي صحيه و احضتنها بقوه 

رعد:كنت خايف اخسرك  

عشق بوجع : اه يا رعد بتوجعني 

رعد بلهفه و يخفف يده عنها: معلش يا عشقي اسف 

عشق بحب: وله يهمك 

دخل الدكتور: احم احم 

رعد و هو بيقوم من علي السرير 

الدكتور ببتسامه: حمدلله علي السلامه يا مدام عشق 

عشق: الحمد لله يا دكتور 

 كان رعد ينظر الي الدكتور بغيظ  

الدكتور: مدام عشق بخير الحمد لله محصلش مضاعفات  الرصاصه كان فيها سم قاتل لو انتا يا رعد بيه اتاخرت شويه كده كانت الاسف تموت 

رعد بغضب: متقولش تموت تاني فااهممم 

الدكتور برعب : فاهم يا رعد بيه 

رعد: اتفضل انتا يا دكتور 

عشق: رعد ممكن طلب 

رعد بحب: عيون رعدك نعم 

عشق............... 

رعد: نعم يختيي 


اسفه للتاخير بجد 🥺


ق: رعد عيزه شيكولاته 

رعد: نعم يختي 

عشق ببراءه: اي يرعد عيزه شيكولاته مش هتجبلي 

رعد بحنان: يا حبيبتي احنا في مستشفي لما نروح اجبلك 

عشق بحزن: ماشي يا رعد 

رعد: متزعليش بقا 

عشق: خلاص مش زعلانه 

دخلت الممرضه: لو سمحت يا رعد بيه ممكن عيزينك في الحسابات 

رعد: ماشي 

رعد: عشق انا هنزل ادفع الحساب و اجيلك علطول 

عشق: متتاخرش 

ذهب رعد 

دخل علي عشق 

ماجد بخبث: اذيك يا بنتي 

عشق بخوف لا رعد حزرها منو: ب بابا 

ماجد بخبث اكبر: ايوه ابوكي الي رعد خدك مني و من امك 

عشق بخوف: ه هي ماما عايشه 

ماجد و يتصنع الحزن: ايوه عايشه و نفسها تشوفك 

عشق بتسرع: تب ممكن اشوفعا 

ماجد بخبث: ايوه طبعا بس رعد ميعرفش 

عشق: رعد لي ميعرفش هو هيوديني ليها 

ماجد بخبث: لو رعد عرف ممكن يموتك 

عشق بخوف: لا لا رعد ميعملش كده ابدا هو بيحبني 

ماجد بخبث:  هو قالك انو بيحبك 

عشق بتذكر و دموع: لا بس هو بيحبني 

ماجد: همشي انا و فكري في كلامي 

مشي ماجد و دخل رعد

رعد بخوف: مالك يا عشق بتعيطي لي في حاجه وجعاكي 

عشق وهي تمسح دموعها: لا مفيش حاجه

رعد بشك: متاكده اجبلك دكتور 

عشق بتوتر: لا مفيش حاجه بس انا عيزه اروح 

رعد بعد ارتياح: ماشي النهرده بلليل نمشي 

عشق: تب انا هنام 

رعد بستغراب: انتي لسه صحيه 

عشق بتوتر: لا اصل انا تعب بس 

رعد: ماشي

عشق نامت و رعد فضل قاعد فرحها 

رعد في نفسو يا تري مخبيه عني يا يا عشق 

جه بليل و رعد نام و هو ماسك ايد عشق 

عشق صحت و بصت لرعد 

عشق في نفسها: يا تري بتحبني يا رعد 

صحا رعد و اخد عشق و وصلو الفيلا 

جدتها بلهفه: عامله اي يا عشق قلقتيني عليكي 

عشق بحب: الحمد لله يا تيتا 

رعد: بعد اذنك يا تيتا عشق ترتاح شويه 

جدتها: اذنك معاك يابني 

شال رعد عشق و طلع علي السلالم 

عشق بخجل: يو بقا يا رعد كل شويه و احمر وجهها 

رعد بضحك: اموت في الفراوله يا ناس 

طلع رعد الجناح 

عشق: انا هدخل اخد شاور و اجاي

رعد بخبث: عيزاني اسعك 

عشق بخجل: قليل الادب 

رعد و هو بيشدها من خصرها و حط جبهته علي جبهتها : لي عملتي كده و اختي الرصاصه بدالي يا عشق انا كنت هموت لو حصلك حاجه 

عشق و هي تنظر الي عينه : مش يمكن اكون حبيتك يا رعدي

رعد لم يتحمل وق*بله*ا  قبلات عديده 

رعد مع كل ق*بل*ه: انا بحبك اوي ياعشق انتي الي غيرتيني مكنش ليه حد ابدا 

عشق بحب: انا دلوقتي معاك يا رعدي

حملها و اتجه نحو السرير 

رعد و هو يدفن وجهه في عنها 

عشق بحب: رعد انتا ممكن تسيبني في يوم 

رعد و يحضنها اكتر و اكتر: مستحيل انتي عشقي انا 

عشق بحب اكبر: انا بحبك اوي يا رعد 

زاد عشق رعد لها و ذهبو الي عالمهم الخاص 

.

ياتري السعاده هتدوم وله لا 

بحب اشكر

Amera Mohamed جدا علي الغلاف العسل دا



عشق الرعد العاشر 


و في الصباح استيقظ رعد وجد حبيبته نائمه علي صد*ره ظل يتائملها حتي فاقت و فقحت عينها ببط 

عشق ببتسامه: صباح الخير 

رعد و هو يق*بلها: صباح الفل 

عشق و هي تنظر في عينه: رعد 

رعد: قلبو 

عشق: انا جعانه 

رعد بضحك: عارف 

عشق بمشاغبه: يله قوم بقا علشان ناكل 

رعد بحب : حاضر 

ذهب رعد اخد شاور و لبس بدله كحلي و قميص ابيض و سرح شعره و كان جذاب جدا 

و عشق لبست دريس بيبي بلو و كوتشي ابيض 

عشق: اي دا انتا رايح فين 

رعد: هنزل الشركه 

عشق بحزن: و تسبني 

رعد: الشغل زاد اليوم الي فاتو الاني مكنتش بروح الشركه 

عشق: متتاخرش يا رعدي 

رعد بضحك: ماشي يا قلب رعدك 

شلها عند السلالم

عشق بضحك: نفسي انزل السلالم لوحدي 

رعد بضحك: مش هيحصل 

نزل رعد و عشق 

رعد: نبيله الهانم الكبيره فين 

نبيله: في اوضتها يا رعد بيه 

رعد: ماشي حضري الفطار 

نبيله: حاضر يا بيه 

جلس رعد علي كرسيه و جات عشق تقعدوعلي الكرسي سحبها الي و اجلسها علي قدميه 

عشق بخجل: بتعمل اي 

رعد بضحك: مش مراتي وله اي 

عشق: تب نزلني 

رعد بعند: لا هتكلي هنا و تاكليني معاكي 

عشق بخجل لم ترد عليه 

رعد بدا انا ياكل عشق حتي انهت طعامها 

رعد: دوري بقا يله 

بدات عشق ان تاكل رعد 

رعد: ياا عمري ماكلت زي النهرده 

عشق: لي 

رعد بحب: اصل حبيبتي الي ماكلاني و طبع قب*له علي ش*فت*ها  

في مكان اخر 

ماجد بغضب: حازم هنعمل اي عشق لزم توقع الورق دا ضروري

حازم: منا قلتلك اخطفها و في الاخر رعد هو الي اتجوزها و شكلها بتحبو ومش هتقدر تعمل حاجه 

ماجد بغضب: ماهي دي المشكله انها بتحبو 

حازم بتفكير: تب متخليها تكرهو 

ماجد: ازي يعني 

حازم: فاكر لمياء خطيبت رعد القديمه 

ماجد و قد عرف ما يفكر به حازم: اتصل بلمياء خليها تيجي بسرعه 

ابتسم ماجد بشر 

. يا تري ماجد عايز اي من عشق تعلقات كتير بقا بحبكم اوي 💚


تكملة الروايه من هنا هنا  



 

تعليقات

التنقل السريع