القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نبض الأسد 7_8_9_بقلم سيرلاوبي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله


نبض الأسد 7_8_9

نبض الأسد ️✨

مراد :سارة هربت ومش لاقينها هي والحارس جمال .

اسد :اييييه هربت ازيي .

مراد :هقلب الدنية عليها يا أسد انت خلي بالك من مراتك اسد :من هنا للمسا تكون عندي فاهم وقفل السكة .

دخل لنبض .

نبض :اسد .

أسد بحنية :قلب الأسد .

نبض :جسمي بيوجعني اوي خلينا نخرج من هنا .

اسد يلا هغيرلك ونطلع .

نبض :طب نادي عالممرضة تساعدني .

أسد :طيب هناديها .

اسد نادا على الممرضة وغيرت لنبض دخل أسد شال نبض وحطها بالعربية وركب وروحو عالبيت .

في مكان  ثاني . 

مريم :ازي عرف ازي نخلص منها والله مش هيسيبنا فحالنا .

سارة :اهدي شوية اما نفكر اعمل بنفسي ايه دا عايز يشرب من د**مي عشان لمست نبض .

مريم *:هنسافر فترة لبين ما يهدا ونرجع تاني .

مها :احسن حل .

عند اسد ونبض دخل اسد على نبض بصينية أكل وقال :هتخلصيهم كلهم .

نبض :دول كتار اوي يا أسد .

اسد ماهتمش وبدأ يأكلها فبوقها .

بعد ما خلص .

اسد :هحطلك المرهم على الجروح .

نبض :اوك .

اسد بدأ يحط المرهم وحابس دموعو بالعافية من منظر جروح طفلتو .

خلص أسد ونبض كانت بتبصلو وقالت :أسد انا مش عارفة انام ضهري بيوجعني اوي .

اسد قام قعد وراها وحطها بحضنو ولعب بشعرها لحد ما نامت .

عند مراد ويوسف .

مراد :ازي هنلاقيها .

يوسف :والله لو مالقيناها اسد هيعملنا حتت كفتة .

مراد :فكر معايا ممكن تكون فين .

يوسف قام بسرعة وقال :عمم اسمها عالطيارات والحدود فورا .

مراد اتصل وعمم اسمها .

عند سارة ومريم ومهى كانو بالمطار وبيقدمو جوازات السفر .

المضيف :انسة سارة في بعض المشاكل بجواز سفرك ممكن اهلك يسافرو نجهز الجواز وتلحقيهم .

مريم ومها :الحقينا بطيارة ومشيو .

اول ما مشيو المضيف :اتفضلي معايا .

سارة ماشية وراه .

وصلو برا المطار وجت 5 عربيات سوداء وقفت قصادهم وقال المضيف بهمس مخيف :أسد بيه بيرسلك سلامو .

سارة برعب :ابعدو عني .

اخدوها الرجالة واخدوها للمخزن .

عنج اسد رن الفون بتاعو .

اسد :خلص يامراد .

مراد :الحلوة صارت بالمخزن .

اسد :تمام بس افضالها اجي انا ونبض خليها عايشة لحد ما نوصلها .

مراد :تمام .

نبض بدأت تصحى .

أسد :عاملة ايه ياقلبي دلوقتي .

نبض :الحمد لله احسن بس عطشانة اوي .

اسد جري جاب كباية ماي وقدمها لنبض .

أسد :ليا خبر يفرحك .

نبض :ايه هو .

أسد :جسمك بيقاوم الكانسر وعندك بس 4 جرعات باقية ليكي .

نبض بفرح :بجد .

أسد :ااه بجد .

stop ✨



نبض الأسد ️✨

part 7 

نبض بفرحة :بجد .

أسد :ااه بجد ياقلبي  .

نبض : هو انا قلبك .

أسد :انت الحتة الشمال بتاعي .

نبض :وانت الحتة الثمال بتاعي .

أسد :انت هتدرسي بعد شهر تفتح المدرسة وتكوني شفيتي عالأخر تخلصي مدرسة يكون السواق منتظرك برا تيجي لعندي عالقسم او الشركة حسب موجود فين لان عندي يوم فالشركة ويوم فالقسم متعاونين انا وظابط صاحبي يوم انا يوم هو والشركة مع مراد ويوسف .

نبض : طيب حاضر .

أسد :ايه رأيك نشوف فيلم كرتون .

نبض بفرحة :هيييي اه عايزة يلا حط .

أسد بضحك :والنبي طفلة .

حط فيلم كرتون وقعدو يتفرجو .

في مكان تاني بالمخزن .

سارة :سيبوني ياحي**وانات سيبوووووني .

مراد :تؤ تؤ ياحلوة ماتعليش صوتك تاني احسن ما اخفيه 

سارة :سيبوني عملت ايه .

مراد بعصبيه :كل دا وعملتي ايه دبرتو حادث العربية لصاحبي وكنتو عايزين تموتو نبض يازب**الة .

سارة :ايوه وهق**تلها لو باقي من عمري نهار واحد .

مراد :لا ياقطة انتي النهاردة اخر يوم بعمرك وسابها ومشي .

 عند العيلة الكبيرة .

الجد بغضب :ازي مريم تعمل كده .

خالة أسد بطيبة :أهدا ياحج الحمد لله نرض بخير واسد بخير .

مازن بخبث وبيفكر بنفسو :مريم وسارة راحو بخبر كان بس والله مش هسيبك مبسوط يا أسد نبض ملكي انا .

نرجع لأسد ونبص .

نبض :أسد .

أسد :عيون الأسد .

نبص :انا عايزة انام تعبت صارت الساعة 12 .

أسد :نامي ياحبيبتي .

نبض :طب انام ازي وضهري بيوجعني .

أسد فهم على نبض واخدخا بحضنو ونيمها بطريقة مريحة وقعد يلعب بشعرها لحد ما نامت .

في الصباح  .

رنيم :صباح الخير .

كلهم صباح النور .

رنيم :ازيك ياجدي .

دق باب الفيلا ودخل مراد ويوسف .

مراد :صباح الخير ازيكم .

الجد :هلا مراد كنت فين يابني الصبح .

مراد :كنا منأنجز حاجة انا ويوسف كده ماتاخدش بالك.

مراد بص على رنيم يلي كانت بتبصلو بحب وقال :ازبك يارنيم عاملة ايه .

رنيم :الحمد لله وانت عامل ايه يامراد .

مراد بتوهان :اللله اسمي حلو اوي منك .

الجد ضرب بعكازو عالأرض ومراد اتخض .

الجد بضحك :يلا نفطر .

وقعدو يفطرو .

عند أسد ونبض .

أسد صحي وقعد يتأمل بملامح نبض .

نبض ابتدت تتحرك فتحت عنيها وقالت :صباح الفل .

أسد :صباح الورد والياسمين ياحبيبتي يلا نقوم هيزورونا اهلي يتطمنو عليكي .

لبست ملك وفطرت مع اسد ودق الباب كانت العيلة برة .

الجد :ازيك يا نبض أزيك يا اسد .

نبض :..

stop 

هنزل التكملة باالليل .

اقبل يا ادمن ❤



نبض الأسد .

تكملة part 7 

نبض :بخير كويسة ياجدي انت عامل ايه .

الجد :كويس يابنتي أسد نحنا هنبات هنا اسبوع في صفقة هتمها بالشركة يلي هنا ونرجع الصعيد بعد اسبوع.

أسد :تنورونا ياجدي امال فين رنيم ومراد .

الجد :رنيم ومراد بيشترو شوية حاجات وبيرجعو كمان شوية .

مازن بخبث :ازيك عاملة ايه يانبض دلوقت خفت عليكي اوي .

أسد رد مكانها :هي بخير الحمد لله اتفضلو .

دخلو وقعدو يتكلمو ومازن مارفعش عينو عن نبض وأسد هيعمل جر**يمة بمازن من نظراتو لنبض .

دخلت نبض المطبخ ومازن استاذن بحجة يروح الحمام ودخل المطبخ لنبض وحط ايدو على أيدها وقال :انتي ازي جميلة كده ياحلاوتك .

نبض بتوتر :ابعد وارجع الصالة يامازن .

مازن بخبث :طب أسد بأيه احسن مني .

نبض :ابعد ايدك يامان ومازن كان بيقرب ليبوسها وأسد بيشوف المنظر دا وعقلو مش بيحملو وبيضرب مازن بوكس خلاه يوقع عالارض وزعق فيه بصوت هز الفيلا وقال :ياحي*وان تبعد عن مراتي احسن ما اقتل*ك هنا فااهم .

انجمعت العيلة عالصوت .

الجد *:فيه ايه يا اسد .

أسد بغضب ؛ دا الح*يوان بيحاول يتحر*ش بمراتي .

الجد بغضب :مااازن لو اتكرر الكلام دا تاني هزعلك مني اوي ابعد عن نبض .

نبض كانت واقفة مصدومة وأسد شدها من ايدها جامد وطلع الجناح .

أسد بغضب شديد :اززي يامحترمة تسمحي لواحد يقرب منك هاااا .

نبض خافت اوي من شكل أسد وقالت :والله ماليش دعوة هو لحقني المطبخ .

أسد بغضب :وازي تسمحيلو يلمس أيدك دي ومسك ايدها جاامد .

نبض بخوف ووجع :اااه ايدي سيبني يا اسد ماليش دعوة

أسد بغضب اكبر :لا وعادي كان هيبو*سك لو اتاخرت كاان حصل ايه هاا قولي بس لا انا شكلي دلعتك أوي يازبا*لة أبقى اوريكي الوش التاني لأسد .

نبض بقوة مصطنعة :ماتقولش زبال*ة فاااهم .

أسد راح ناحية الباب وقفلو بالمفتاح وقرب منها ومسكها من شعرها وقال :انا ما عاش يلي يعلي صوتو عليا فااااهمة .

نبض مش بترد .

أسد ساب شعرها وقال :مافيش خروج من هنا فاهمة قال الجملة دل وكان لافف لجهة التانية وضهرو لنبص.

نبض لا رد .

اسد لف لقا نبض واقفة مش نازلة دمعة وحدة منها واستغرب وقالت بهدوء عكس النار والحزن يلي جواها :يلي انت عايزو .

اسد خرج من الغرفة وقفل الباب بالمفتاح من برا .

أول ما طلع أسد نبض ...

stop 

معلش البارت بيزعل شوية😁 هنزل البارت ال 8 بعد ساعة انتظروني 

اقبل يا ادمن "♥

لو لقيت تفاعل هطول البارت انا كل يوم بنزل بارت وتكملت البارت"



نبض الأسد .

part 8 

أول ما خرج أسد نبض انهات كل قوتها وحصونها عشان هي مش بتبكي قدام حد عيطت باعلى صوت عندها وقالت :ياارب انا ماليش دعوة والنبي ايه ياريتني امو*ت وارتاح يارب عايزة ماما توقف جمبي اهي اهي .

بعد فترة دخلت اخدت شاور دافء لتهدي اعصابها وكانت بتعيط وهيا تحت المي وبتفتكر معاناتها وهي صغيرة وكل حاجة كسرتها وأسد يلي قسي عليها .

خرجت وكانت عينيها حمرة اوي من كتر العياط خرجت ببجامة سوداء نيشرت نصف كم وبنطلون اسود وقعدت على السرير وحطت اغاني حزينة عالسماعات يلي بتسمعها دائما وقعدت تعيط 

( ايه دا يابنتي انتي بحر عياط 🙂 )

عند أسد نزل وخرج من الفيلا وراح مكانو الخاص دخل وكسر كل حاجة فيه وعور ايدو وافتكر ميرا يلي خانتو والشر مغطي على عينيه .

بعد فترة نبص كانت وتقفة عالبلكونة وكل ما تفتكر اسد يلي افتكرتو سند ليها ان ماسمعش منها حتى .

وصل اسد الفيلا وطلع الجناح وفتح الباب بامفتاح ودخل ونادا :نبض يا نبض .

نبض دخلت من البلكونة وكانت ايدها متعورة عشان كسرت المزهرية بالغرفة وعيونها حمرا من شدة العياط 

أسد :مالها ايدك .

نبض بهدوء  : مفيهاش حاجة .

أسد :ازي وهي متعورة كده .

نبض بصت بعيون اسد نظرة حزن وكسرة وقالت  : ماتخدش فبالك عايز حاجة .

أسد ببرود عكس يلي جواه : جهزيلي الحمام يلا اخلصي.

نبض بدموع على وشك النزول :حاضر وجهزتو .

خرجت وقالت : جهزت الحمام اتفضل .

أسد دخل من غير ما يرد عليها .

نبض اول ما دخل عيطت من تصرفاتو معاها وبعدين مسحت دموعها وقعدت عالكنبة فتحت الفون بتاعها وقعدت تقلب بالفيس بوك بملل .

خرج أسد كان لافف فوطة على جسمو .

نبض ماخدت بالها كانت بتنزل دموعها من غير صوت وكانت حاطة السماعات ومغمضة عنيها .

أسد قرب منها ونزع السماعات ورما الفون بعنف وقال :قومي هاتيلي هدوم .

نبض راحت من غير ماتقول حاجة وجابت هدوم وخرجت بيها وادتها لاسد : أتفضل .

اسد اخد الهدوم وغير وطلع كانت نبض واقفة عالبلكونة وبتبص للنجوم .

أسد :نبض نبض يازفت*ة فينك.

نبض جت لأسد :نعم .

أسد : ألبسي حاجة هننزل نتغدى يلاا .

نبض راحت لبست بنطلون جينز وتيشرت بسيط لكن رغم بساطة شكلها كانت بريئة وحلوة جدا .

أسد :يلا تعالي ونزلو والجميع كان قاعد .

أسد :مسا الخير .

الكل :مساء لنور .

رنيم انتبهت على شكل نبض وقالت :ازيك يانبض .

نبض بحزن حاولت اخفائة بابتسامة باهتة :تمام وانتي .

رنيم :تمام 

stop 

اقبل يا ادمن



نبض الأسد 

تكملة part 8

كانو بيتغدو ونبض قاعدة بآخر الطاولة وسابت اسد وماقعدتش جنبو وكان بتلعب بالاكل مش بتاكل والجميع ﻻحظ عليها كده .


نبض بعد فترة قامت : الحمد لله شبعت عن اذنكم وطلعت الغرفة .


أسد خلص اكل وطلع عالغرفة .


دخل أسد بص لنبض لقاها بتقرا كتاب .

 

أسد دخل غير ولبس بجامة قطنية بنطلون من غير تيشرت وكان عاري الصدر .


خرج من الحمام ونبض مابصتش عليه حتى وفضلت باصة بالكتاب .


أسد ببرود :بكرا جلسة علاجك التالتة.


نبض بهدوء :تمام .


أسد قعد وقال بهدوء : احكيلي ايه يلي حصل.


نبض :دخلت المطبخ لقيت ايد مازن على ايدي اتخضيت وزعقت فيه ان يبعد بس هو ماردش وحاول يبو*سني وانت جيت بس خلاص مش مهم تسمع انت حكمت من غير ما تسمعني حتى .


أسد وقد لام نفسو كتير بس كبريائه منعو ان يعتذر : ماشي يلا ننام ولف ضهرو ونام .


نبض بنفسها :حتى الليلة دي مش هنام انا اتعودت انام بحضنك بس ليه عملت كده يا أسد .

نبض لفت ضهرها ومش عارفة تنام وأسد مش عارف ينام برضو وكده ونبض قامت بالليل تقريبا الساعة 2 دخلت الحمام واخدت شاور سخن تهدي أعصابها بيه وخرجت .


قعدت عالكنبة ومسكت مذكراتها وكتبت. 

"هل الحياة قاسية لدرجة انه حتى من تحب يقسو عليك ، الناس تحكم فقط ولا تسمع ، انا لا استطيع ان انهار امام أسد او اي احد لكني أدفع غالياً ثمن هذه القوة ""فيا نفسي كوني اقوى قليلاً ""


أسد مش عارف ينام وبيفكر بنبض :ازي عملت كده انا هعمل يلي عايزة ووقف تفكير وقام فجأة من على السرير واتجه لنبض .


أسد قعد عالكنبة وفتح ايدو ثواني ونبض كانت داخلة بحضنو وبتعيط اول مرة تنهار بالشكل دا قدام اي حد .


أسد :وحشتني ريحتك أنا أسف ياحتة من قلبي انتي نبض الأسد .


نبض بدموع وشهقة :انت ضربتني وشديت شعري وزعقتلي وماسمعتنيش وخلتني مانامش أمس .


أسد :ومين قالك ان انا نمت اصلا بس معلش انتي قلبك كبير .


نبض :سامحتك بس ماتتعصبش عليا تاني .


أسد : انتي اييه ادمان انا متت من غيرك .

 

نبض :معلش بقا ننام عشان مش نايمة من امبارح .

 

أسد شال نبض وأتجه للسرير واخدها بحضنو ونامو 

( 🤎🍯 )نبض الاسد بقلم SeSerla WappiaSerla Wappiحل الصباح على الجميع .

عند اسد ونبض .

أسد صحي ونبض صحيو عالمنبه  

اسد :صباح الورد .

نبض :صباح الفل .

أسد :يلا نغير لازم تروحي معايا مكان قبل الدكتورة .


نبض :اوك .

stop 

تفاااعل .

اقبل يا ادمن 

عايزة تفاعل سكر عشر كومنتات واعجاب 🤎


نبض الاسد 

Part 9 

نبض :اوك .

اسد :يلا نغير 

أسد لبس بدلة بني وقميص ابيض وحط بارفان وساعة وسرح شعرو ، نبض لبست تيشرت وبنطلون باللون الاسود وجاكيت باللون الخمري وطلعو .

أسد بذهول :الله على جمالك يابت .

نبض :احمد ربنا عندك ملكة جمال .

اسد :ام تواضعك يلا نروح .

اسد مسك ايد نبض ونزلو .

اسد ونبض :صباح الخير. 

الجد :صباح النور .

الجدة :صباح الورد .

اسد ونبص قعدو يفطرو .

رنيم بزعل :كان انتو التنين ناسيين وجودي .

نبض بحب :لا ياقلبي بس انشغلنا بحاجة .

رنيم :اوك اشطا .

أسد ونبص قامو واستأذنو وركبو العربية ووصلو لمخزن كبييير .

نبض :جايبني فين يا اسد .

اسد :هتعرفي بس قوي قلبك شوية .

دخلو لقت سارة مربوطة وشكلها متبهدل .

سارة برجاء :ارجوك سيبني .

اسد :فالحلم .

نبض اتجهت لسارة وادتهالها قلم نزل زي الصاروخ :دا عشان يلي حصلي بسببك وادتها واحد تاني وقالت :ودا عشان طفولتي يلي ضيعتيها انتي وامك ومسكتها من شعرها وقالت :وكل دا عشان كنتي ناوية تاخدي جوزي مني يازبا*لة .

سابتها واخدت ايد اسد وقالت :يلا نمشي يا اسد وخرجو عالعربية .

نبض قالت :بص خليها هنا كمان اسبوع وبعدين جوزها لحد من الرجالة يلي واقفة تمام .

اسد بذهول من قوتها :تمام ياقلبي يلا نروح تاخدي علاجك .

نبض :وايمت هاخلص من الزفت دا .

أسد :باقي جلستين .

ومشي بالعربية ووصل لحد باب العيادة دخلت نبض وبعد ربع ساعة خرجت .

الدكتورة :الحمد لله الكانسر خف اوي وباقي جلستين .

اسد :تمام 

اخج نبض من ايدها ونزلو الشركة .

اسد دخل الشركة بكل شموخ وكبرياء وهيبة ونبض يلي الناس هتاكلها بعنيها .

دخلو المكتب وكانت الصدمة .

سالي بسهوكة وشايلة بنت صغيرة :هااي بيبي .

نبض :مين دي 

سالي :مراتو  

اسد بعصبية :مرات ايه انا طلقتك يا رو*ح امك .

سالي *:عارفة ومش جاية ارجعلك انا جاي اديك البنت مش عايزتها عشان بتذكرني بقرفك .

أسد جري اخد البنت وضمها وقال :تروحي ماشوفش وشك تاني .

سالي :اصلا انا مسافرة مع مروان باي ياقطة .

وخرجت .

نبض بذهول :اسد فهمني يلي بيحصل .

أسد :اوك انا كنت متجوز وهي كانت حامل وانا كنت مسافر رجعت قبل بيومين دخلت بالليل لقيتها مع واحد بغرفتي المهم طلقتها بس ماكانتش عايزة تديني البنت انا حبيتها بس هي كانت خاين*ة وزبا*لة المهم اتجوزتك انتي .

نبض جريت اخدت البنوتة وحضنتها :هي القمر دي ممكن تعيش معانا .

أسد باستغراب من تصرفات نبض .

stop 🖤💜



نبض الاسد 🖤💜

part 9 تكملة 

اسد باستغراب من تصرفات نبض :طيب انتي هتتقبليها انا توقعت تهدي الشركة على دماغي .

نبص :بص انا بحياتي بفمر بعقلي مش بقلبي انت طلقتها ومافيش حاجة بينكم ليه ﻻخسر قلبي وحبيبي عشان ماضي خلص ليه لانزع حياتي .

أسد حضن نبض والبنوتة وقال :نسميها ايه .

نبض : ملك .

اسد :ماشي هنزل اعدل اسمها بكرة 

نبض بفرحة كبييرة لا توصف :انا حبيتها بص كده اد ايه كيوت وجميلة وملاك يلا نرجع البيت .

اسد :ماشي يلا يانبضي .

ركبة العربية واتجهو عالبيت ودخلو والكل انصدم ان نبض شايلة بنت اسد وبتلعبها .

الجد :انت قولت لنبض .

اسد :النهاردة اجت سالي ورمتلي حتة قلبي يلي معاها .

الجدة راحت حضنت نبص وملك :ربنا يوفق مابينكم يابنتي.

نبض :تسلمي ياطنط .

الجدة سامية :طنط ايه قوليلي ماما زي اسد .

نبض بفرحة وعيون دامعة :بجد ممكن اقولك ماما .

سامية :يشرفني يكون عندي بنت زيك .

نبض :ماشي ياماما انا هطلع ارتاح انا وملك .

اسد ربع ايدو وقال بغيظ :ايه نسيتيني مثلا ياجدعان باعتني بقشرة موزة .

نبض ضحكت على شكلو .

رنيم ومراد ويوسف طلعو من الغرف .

رنيم جريت على نبض وملك :اووو وحشتني البنت دي اووي .

مراد ويوسف بصدمة :ازي قولتلها وماقت*لتك .

أسد بضحك *:عشا هي غير كل البنات يلا ياست البنات نطلع نغير .

نبض وقفت اسج وقالتلو :ﻻ انا وملك هنطلع انت لا يشيخ انت هتروح تجيب هدوم والعاب للبنوتة يلا ياجدع .

اسد :اي اوامر تانية .

نبض :لا انصرف .

مراد :هههههههههه عشت وشوفت اسد بيتلقى اوامر ومن ست كمان ههههه 

أسد نظر نظرة على مراد وبث على رنيم :وانت عن قريب هتتلقى اوامر الست الهانم .

رنيم اتكسفت .

اسد :يلا انا ماشي برجع المسا سلام .

نبض بصريخ:استنى 

اسد بفزع :اييه في ايه .

نبض جريت وحضنتو وقالت :دلوقت تقدر تروح .

اسد بضحك :طفلة وربنا سلام ياطفلتي.

نبض :سلام .

وطلعت نبض وهي شايلة ملك وقالت لرنيم تجي معاها .

نبض :انا عايزة اقولك سر ماتقوليش لحد تمام .

رنيم :قولي .

نبض :انا عندي كانسر بس متاخر يعني باقي عليا جلستين وأخلص .

رنيم :ايييه عشان كده ماكنتيش فاضية .

نبض :ااه يلا انا هرتاح من غير مطرود.

رميم بضحك :ماشي ياختي يلا انا هروح انام .

مشيت نبض غفت على السرير بهدومها هي والملاك يلي معاها .

حل المسا ورجع اسد ومعاه هدوم كتيير اوي وطلع عالجناح .

اسد :نبض ياقلبي اصحي 

..

stop 

انتهى البارت تفاعل عشان ما اتاخر 🖤💜

البارت 10من هنا 






 

تعليقات

التنقل السريع