القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب غير حياتي البارت السابع بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت السابع 💥 بقلم سلطان زماني 


رحت قبلتها وطول المقابله وهي مكسوفه كلامها كله عن 


علاء وعن علاقتهم ببعض اول لما قالت إنها كانت بتحلم أنها 


تتجوز راجل زاي علي قد ما أنا انصدمت بس فرحت كتير 


وحسيت بنفسي واني لسه مرغوب فيا  ومرحتش عليا زاي 


ما هويدا محسساني بكده  ومرتضتش احكي معها عن 


علاقتي ب هويدا واني مش مرتاح معها ومتعذب فضلت 


اسمعها اسمعها لحد ما قالتلي يابخت هويدا بيك أنا بحسدها 


عليك بصراحة عجبني الكلام وسألتها ليه بتقولي كده قالتلي 


انت طيب. حنين اوي ياحسن وچان في نفسك كده واستيل 


لبسك وطريقة كلامك وذوقك وادبك وكفايه كده بقا لحسن 


اتهور بقا 


قولتلها تتهوري ازاي وضحكت


اتكسفت وقالتلي يلا بقا علشان اتاخرت ولازم امشي قولتلها 


يلا بينا طول الطريق وهي عماله تبص عليا وانا سايق وكنت 


مشغل اغنيه سهرنا ياليل ل اليسا وعجبتها وبعد ما خلصت 


قالتلي شغلها تاني وصلتها قبل البيت بمسافة كبيره وودعتها 


وفضلت ابص عليها وهي كمان لفت وسهلا لقتني ليه واقف 


بالعربية اتحرجت ومشيت وروحت وانا حاسس اني عامل 


عمله مصيبه خايف يبان عليا أو هويدا تحس 


اتقبلنا تاني مرتين والمرتين دول أنا الي طلبت منها كده طبعا 


غير المكالمات وصرحتني ب إعجابها بيا وأنها خايفه تحبني 


وتتعلق بيا وانا كمان صرحتها اني مرتاح ليها جدا ويارتني 


كنت اعرفها من زمان واني بحس معها بحاجات مش بحسها 


مع هويدا وكلام كتير بنا 


هويدا بقا شبه حست أو شكت اني متغير حتي في خناقتنا 


مع بعض مبقتش اجدلها زاي الاول لقتها بتقولي ياحبيبي 


مش وحشاك شقتنا 


_ شقتنا انهي ياهويدا 


هويدا ..ياقلبي شقتنا الي اتجوزنا فيها أنا صعبان عليا قفلتها 


وكمان الشقة دي ليها ذكريات معايا حلوه انا عايزه انقل هناك


_ ما احنا كنا قاعدين فيها وانتي الي طلبتي ده علشان تبقي 


جنب ماما اي الي خلاكي تغيري رايك دلوقتي 


هويدا ..أنا ياحبيبي حسه بيك انك مش مرتاح هنا واقتنعت 


بكلامك لما كنا بعيد كان الوضع اريح واهدا كتير 


@ قربت. مني وقعدت ع رجلي وقالتلي مش انا حبيبتك ياحسن 


_ اه حبيبتي طبعا 


هويدا.. قول والله حبيبتك


_ استغربت للحظات.. والله حبيبتي وروح قلبي كمان 


هويدا ..طب ياقلبي علشان خاطري خلينا ننقل علشان أنا 


مش مرتاحه هنا وانا اوعدك اني اعيشك في جنة هناك 


 وحضتني اوي وفضلت تبوس فيا 


@.... اول مره اشوفها بالضعف والانكسار ده وكمان تتحايل 


عليا علشان اوفق شكيت فيها اني في حاجه مخبيها عليا


هويدا ....هاااا قولت اي ياحسن


_ حاضر ياحبيبي هاخد إجازة يومين وهتصل بالشركة النقل وننقل ياقلبي 


عيشتني ليلة ولا في الخيال وفضلت ترقصلي وتغير في 


قمصان النوم ودخلنا خدنا شاور مع بعض ولا اكني عريس 


جديد ....ده زود شكي اكتر وفعلا بعد اسبوع نقالنا وكانت 


تمسك موبيلي وتشوفه وانا طبعا مش مسجل رقمها وبمسح 


المكالمة من السجل بعد ما اكلمها علطول خوفا من هويدا 


لحد ما في مره رجعت من الشغل لقيت وشها مقلوب قالتلي انت شرفت يابيه


_ في أي ياهويدا مالك 


هويدا ..كل خير ياحبيبي ولما انت بتحب يا اخويا وهيمان ع 


نفسك مش تقولي كده برضو اعرف من برا 


_ركبي بقت تخبط في بعض ...احب احب ازاي مش فاهم


هويدا ..انت هتستعبط عليا يلا


 ولا انت فكرني هبله ..لا تكون فاكر اني بغير عليك


 لا ياحبيبي اشبع بيها بس انا محدش يديني ع قفايا  طلقني 


يا خاين يابتاع مي 


_ اي الي بتقوليه ده يا هويدا أنا قبلتها مره بالصدفه وكلمتني 


عن علاء إنها عايزه تسيبه علشان حسه أنه قلبه متعلق بوحده 


غيرها 


هويدا ..لا ما أنا عرفت كل حاجه مش قادره اصدق اني 3 


سنين عايشه معاك وانا مغفله نايمه ع وداني والبيه 


بيستغفلني ما أنا لو معايا راجل محترم مكنتش وحده كلبه 


زاي دي علمت عليا وخزوقتني كده 


_ اي خزوقتك دي بصي ياهويدا انتي حره عايزه تصدقي 


صدقي مش عايزة برحتك  شوفي اي الي يريحك واعمليه 


هويدا ..ماشاء الله دي قوتك عليا ..والله وكبرنا وبقينا نقول 


برحتك واعملي الي عايزاه ده احنا اتغيرنا خالص واتفرعنا


_ بصي أنا استحملت كتير اوي وعشت معاكي حياة لا يمكن 


كان يخطر ببالي اني اعشها أو اكمل فيها استغليتي حبي 


ليكي واني مليش غيرك وقسيتي عليا كتير حتي لو غلطت 


أو ضعفت ده كان بسببك وبسبب اهمالك ليا ومعاملتك الي 


كرهتها وكرهتك معها 


هويدا ..كرهتني كمان ماشي ياحسن أنا رايحه بيت بابا 


وطلقني بالادب بدال ما تخليك تشوف ايام اسود من الي 


شفتها معايا وهي هتكلمك وهتقولك كلام عني ابقي صدقه ما 


أنا عرفاك مريض ودماغك تعبانه والحمد لله اهلي عارفين 


عنك كده كمان 


_ أنا مريض ومجنون يا وسخه ياعره الستات انتي فكره 


نفسك أي ولا مين انا أقل واحد في عائلتي انضف وأشرف 


منكم كلكم 


مسكتها ضربتها وهي فضلت تضرب  وتشتم وفعلا لما 


هدومها ومشيت واكتشفت أنها اخدت دهبها كله واستغربت 


لما ملقتش قمصان نومها المهم فضلت اكلم مي مش عايزه 


ترد وتقفل موبيلها لحد ما عملتلي حظر من رقمها الشك جيه 


في دماغي اني دي حركه متفقين عليها هما الاتنين علشان 


يضحكو عليا كلمتها من رقمي التاني اول ما قولت الوو 


عرفتني من صوتي وقفلت وعملتلي حظر  كنت هتجنن 


هموت من الغيظ والفرسه معقول تكون بيضحكو عليا  وكلام 


اي الي هويدا خايفه اني مي تقولهولي 

يتبع 💥

البارت الثامن من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع