#البارت_السابع
#اجبرتني_علي_عشقهاا
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
نظر حمد بجانبه لتلك التي تختبئ خلف رعد وعلامات الخوف ظاهره على وجهاا وأردف بإستغراب... مين دي يا رعد...؟
رعد بهدوء... دي الدكتوره آسيا ال هتابع مع تيته عشان رجلها...
حمد بهدؤء... تمام اتفضلي... ثم نظر الي رعد.. وانتاا تعالي معايا هتنام عندي انهاارده...
رعد ضاحكا... ليه ده كله ياا لمبي محسسني اني صغير وهتخطف من على السرير ويقت"لوني ويبيعو اعضائي هههه....
حمد بصرامه... رعددد متهزرش في الحاجات دي تاني انتاا متعرفش الفكره نفسها بتعمل فيا ايه فلو بتحبني متجبش سيره الموت تااني...
رعد بإبتسامه وتجمعت الدموع في مقلتيه وقام بإحتضان حمد... بحبك وبحب خوفك عليا بحسك بابا ال اتحرمت منه وانا مكملتش ال ٩ سنين...
حمد واغرورقت عيناه بالدموع وشدد من احتضان رعد وظل يربت على ظهره... أناا ابووك فعلاً ياا رعد اناا ال ربيتك يبقى انا ابوك...
اماا آسيا فظلت تنظر لهم بإستغراب على من يتحدثون ولما كل هذا الخوف ومن الذين ماتوا فهي لا تفهم شئ.. (عامله زي الأطرش في الزفه هههه) ولكنها نظرت لهم بحب من علاقتهم وحبهم لبعض وعند هذه اللحظه تذكرت تيام وخوفه عليها عندما كانت تخرج وتتأخر في العوده كان خوفه مماثل لخوف حمد على رعد فأغرورقت عيونها بالدموع واردفت في نفسها.... وحشتني ياا تياام... ولكنها فاقت من شرودها على صوت رعد وهو يصرخ من الوجع فنظرت بإتجاه وجدت سيده كبيره في العمر ممسكه بأذنه فلم تستطيع تمالك نفسها وظلت تضحك بصوت مرتفع.... ههههه ياا رعد نفس ال تيته كانت بتعمله معااياا لماا كنت ارجع البيت متأخر هههه بس الصراحه شكلك مسخره وانتاا طول العمود كده ولسه بتتشد من ودنك هههه... فانتبهت على ما قالت ونظرت للكل وجدته موصب نظره بأتجاهاا فأحمرت وجنتيها من الخجل ووضعت رأسها في الأرض وحمحمت بإحراج... فلم يستطيع رعد تمالك نفسه وظل يضحك بصوت مرتفع على شكلها... اماا حمد ظل ينظر لهاا مطولا وسرح في ضحكتها وعفويتها وقلبه ظل يدق بشده وتذكر صغيرته المشاغبه فتذين ثغره بإبتسامه جميله وقام بوضع يده مكان قلبه فوجده يقرع مثل الطبول فأردف في نفسه... ليه قلبي دق اول ماشفت ضحكتك مع انك مش هي ولاا هتاخدي مكانها في قلبي هي حاجه وحده بس ال متشابها بنكو وهي تشأبه الأسماء ليه حسيتك للحظه انك هي وعند تذكره لصغيرته المشاغبه ابتسم ابتسامه تلقائيه وكانت ابتسامته من الأذن للاذن "كماا يقاال بالمصري" فنظر له رعد بإستغراب فحمد اول مره يضحك او يبتسم بتلك الطريقه البلهاء فأردف بمرح... حاااااااسب ياااااا حمددد حاااااااسب...
نظر له حمد بإستغراب وخضه من صوته المرتفع وأردف... ايه في ايه وايه ال حصل...
رعد ضاحكا وهو يتعد عنه ويقف خلف جدته لانه يعلم انه بعد تفوهه بكلامه سوف يضرب من حمد لا محاله...الدباان دخل بقك يااا جدع وانتاا ولاا داري.. ثم اكمل بمرح... وعند كلمه ولاا داري احب اقدملكم الفنانه روبي... وقام بتقليد صوتها ومشيتها وغني بمرح.. واناا داري كدا ولاا داري كدا اااااه ولاا داري كدا ولاا داري كداا ااااااه... فاردفت أسيا بمرح وهي تصفر.. اووووووو عظمه على عظمه يااا ست ايه الراشقه والجمدان ده ياا جدع هههه بس تعرف ان احناا هنبقى تيم جااامد جدي "بصوت جوني" تدري ليش...
رعد ضاحكاا.... ليش يااا مصيبه...
آسيا بمرح.... لانناا عندنا نفس ليفل التافهه منتاش ملاحظ هههه....
كل هذا تحت نظرات جميع العائله فمنهم من يبتسم على تلك التافهين ومنهم من ينظر لهم بح"قد... فاردفت حنين بمرح... قصدك التيم بتاعنا احناا التلاته يااا فواااااز ههه... نظرت لها اسيا ثم اردفت بمرح اذا كان كداا يبقى تعاااال في حضن اخوووك ياااا فوااااز هههه...
نظرت لهم الجده بحب واردفت في نفسهاا.... شكلك بعفويتك بمرحك وجنونك هترجعي روح البيت ال راحت من يوم موتهم... ثم اردفت بصووت مرتفع.... بااااااس بطلوا جنون وكل واحد يطلع على اوضته ثم نظرت الي آسيا بحب وربتت على كتفها... أناا ابقى ماجده الجده... اردفت اسيا بإحترام.. تمام ياا مااجده هاانم انا آسيا ال هتابع معاكي هناا....
الجده بصرامه.... قولتي ايه..؟
نظرت لها آسيا بخوف من صوتها المرتفع ونظر لها جميع العائله بإستغراب من تغيرها المفاجئ.... ووووو ماذا سيحدث يا ترى
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
"في مكان آخر"
جنات بمرح وصوت مرتفع.... أنتي يااا اموومه انتي عامله اكل ايه انهاارده...
صفاء "الام".... عمرك مدخلتي علياا مره وقولتيلي عامله ايه يا ماما اخبارك ايه يا ماما لا كله اكل موركيش غير الاكل...
جنات بمرح.... الله ماالك داخله حاااميه علينا كدا ياا ابو الصفصيف مكفرتش لماا قولت عاايزه اكل شويه...
الام ضاحكه... شووووويه أنتي يااا جنااات بتكلي شووووويه ده انتي بتخلصي على الاكل ياا بنتي....
جنااات بنصف عين وذمت شفتيها بطفوله وربعت يديها عند صدرهاا.... قوووووري بقااا يااا صفاء قوووووري... ثم تصنعت البكاء.... حسبي الله في كل ظالم ومفتري ماااشي يااا صفاء بتبصلي في لقمتي ياا مرات ابويااا اهي اهي...
صفاء بنفاذ صبر وهي تنظر لتلك المشاغبه فمهما كبرت ستظل صغيره كماا هي واردفت بجديه.... باااس اسكتي ايه مصوره واتفتحت المهم دلوقتي يومك في الجامعه كان عامل ازاي...
تغيرت معالم وجه جنات واردفت ببرود.... كاان ممل وبااارد....
نظرت لها صفاء وحزنت على حاله ابنتها واردفت.... ليه مجااش انهارده بردو...
جنات........ ووووو من الذي تتحدث عنه الام ياا ترى وماذا سيحدث....
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
"في فيله عائله العمري"
كان الكل جاالس في صمت والحزن والصمت هم سيدان المكان فكانت سيدرا جالسه تبكي بصمت وتتذكر اسيا واياهم معا فزادت في البكاء..والجده وخلود جالسين وعلامات الحزن ظاهره على وجوههم.. فاردفت حنان وابنتها بخبث وكر"ه.... مش عاارفه انتو زعلانين عليها ليه ده انتو المفروض تفرحوا انهاا غاارت في ستين داهيه وش الشئم من وشهاا الأسود اهلهاا ماتو بسببها ومش عاارفه هي عااشت ازاي فانتوا متفكروش فيها وانتوا دلوقتي قاعدين زعلانين عليهاا وهي دلوقتى زمانها هربت مع واحد قليله الربايه.... ولكنها صمت فجأه بخوف..... وووووووو ماذا سيحدث يا ترى....
#اجبرتني_علي_عشقهاا
#بقلمي_فرحه_احمد
#البارت_التامن
#اجبرتني_علي_عشقهاا
.....................................
صمتت حنان فجأه ونظرت خلفها وجدت تيام ينظر لها وتحولت عيونه من اللون الأخضر الي الأسود القاتم من شده الغضب وبرزت عروق يده ووجهه وأردف بعصبيه وصوت مرتفع.... عيييدددي ال انتي قولتيييه كدااا تااااني وربي وما اعبد لو سمعتك بتجبي سيرتها على لساااانك مره تااانيه لقطعهووووك كلاامي مفهووم وآسيا ال انتي بتقوليه عليها الكلام ده اشرف منك ومن بنتك ال انتي فرحناالي بيها ومتخلنيش اتكلم اكتر من كدا والمرادي اناا نبهتك وكلمتك براحه المره الجايه هدفنك وانتي حياا وإياك اسمعك تجبي سيرتها على لسانك الو"سخ واناا هعمل خااطر لعمي ومش هحسبك على كلامك انتي وبنتك بس اسمعك تقولي حاجه عنها تااني مفهووووووم....
حناان بخووف..... مف.. مفهووم.....
ثم وجه نظره لجدته التي تنظر له بحب وأردف بهدوء.... أناا طاالع فوق عايزه حاجه...
اردفت الجده بهدوء... آسيا شوفتها....؟
تيام بجمود.... لا مشوفتهاش بس هلقيها وهدمرها وهكسرها زي مكسرتني...
سيدرا.... كدب يا تيام ال يدافع عنها وهي مش موجوده وميرضاش حد يجيب سيرتها بحاجه مش كويسه يبقى عمره مهيقدر يئذيها....
تيام.... ده ملهوش علاقه بده ياا سيدرا في فرق بين ان انا ادافع عنها عشان هي مش كدا لان كلنا عارفين اخلاق اسيا وفرق مابين ان انا عايز انتقم منها على ال هي عملته معايا في فرق كبير...ثم تركهم وصعد غير معير لأي أحد فيهم اهتمام...
"في غرفه تيام"
دخل تيام الي غرفته وقام بخلع سترته والقاها على السرير بإهمال ودخل الي المرحاض واخذ حمام دافئ يريح به اعصابه وبعد مده خرج من المرحاض وارتدي ملابس مريحه مكونه من بنطال قطني من اللون الرصاصي وتيشرت قطني بنصف كم من اللون الأبيض وامسك هاتفه وأجرى مكالمه...
تيام ببرود... هااا عملت ايه عرفت مين الشاب ال كان في الكاميرات....
الطرف الآخر... ايوه ياا فندم هو يبقى رعد الجارحي اخو حمد الجارحي رجل الأعمال المشهور....
تيام ببرود.... والبنت ال كانت معاه تبقى مين....
الطرف الآخر.... دي تبقي الدكتوره بتاعت جدته....
تيام... تمام.... وقام بإغلاق الهاتف وأردف.... حمد الجارحي تمام اللعبه شكلها هتحلو..... فماذا سيحدث ياا ترى....
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
آسيا بخوف من صوتها المرتفع ووجهت نظرها للرعد بخوف وتحدثت بصوت متقطع.... هو ف... في ايه يا مااجده هاانم اناا دي.. ديقت حضرتك في حااجه...
ماجده بصوت مرتفع.... تااني بتقوليهاا تااني...
حمد بإستغراب ونظر لتلك التي تقف بخوف وتجمعت الدموع في مقلتيها ثم وجه نظره لجدته قائلا بهدوء.... هو في ايه يا تيته هو ايه ال حصل.... ؟
مااجده وارتسمت إبتسامه على ثغرها ووجهت نظرها لأسيا التي تقف بخوف... في أن الاستاذه آسيا بتقولي ياا هاانم واناا اعتبرتها حفيدتي يبقى المفروض تقولي يا تيته مش يا هاانم شوفت في ايه...
نظر لها الجميع بإستغراب مماا قاالت فتحدث رعد بمرح.... ايه ياا تيتاا رعبتيناا وقطعتي للبنت الخلف واناا كاراجل اهو قطعتيلي الخلف اناا كماان يعني جو الرعب ال عملتيه لناا ده عشان قلتلك ياا هاانم... ثم وجه نظره لأسيا قائلا.... قوليلهاا ياا تيته ياا ستي خلينا نخلص عشان نطلع نتخمد الواحد عنده جامعه بكرا... نظر له حمد بيأس من ذلك التافهه كماا يسميه فمهماا كبر سيظل صغير وتافهه وقام بضربه بخفه على رأسه وأردف قائلا... بطل هبل ياا رعد انتاا مش صغير ويلاا اطلع ناام انتاا واحنا هنطلع وراك...
رعد بصوت مرتفع... لاااا....
فاردف حمد بخضه من صوته.... في ايه يا متخلف انتاا لاا ايه....
رعد بإبتسامه بلهاء... لازم أشاهد المباره لاخرها واشوف الأخت آسيا هتعمل ايه.... ثم وجه نظره لاسياا وجدها شاارده ودموعها تنزل على خدها فعلم انها اشتاقت لجدتها....
اردفت آسيا بهدوء... طب طالما اعتبرتيني حفيدتك ممكن احضنك يا يا تيته...
أومات ماجده بسعاده وقامت بأخذها في احضانها.... بعد حوالي عشر دقائق صعد الجميع الي غرفهم..... وووو ماذا سيحدث يا ترى....
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الام بحزن على حاله ابنتها... ليه مجااش انهارده بردو...
جنات بحزن... لا بقاله اكتر من اسبوع مبيجيش وحشني يا ماما وخايفه يكون جراله حااجه....
الام... متقلقيش ياا حببتي هو أن شاء الله بخير خشي انتي بس غيري وتعالي عشان تاكلي...
أومات لها جنات بهدوء ودخلت الي غرفتها ابدلت ملابسها بأخرى مريحه وظلت تفكر بمالك قلبها وعقلها منذ اول مره رائته بهاا وهي تعلم جيدا ان هذا الحب لا ينفع لأنها اكبر منه ولكن ماذا تفعل بقلبها الذي دق له فقلبها ليس بيديها لتتحكم به... مسحت دمعه نزلت منها وقامت بالخروج لولدتها لكي يتناولو الطعام سوياا..... وووو ماذا سيحدث ياا ترى...
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
"في فيله عائله العمري في غرفه سيدرا بالتحديد"
فاقت سيدرا من نومها على صوت رنات متتاليه من هاتفها فنظرت في الساعه وجدتها الواحده بعد منتصف الليل فأستغربت من الذي يهاتفها في ذلك الوقت المتأخر من الليل ففتحت الخط واردفت بهدوء... الو مين معايا...
الطرف الآخر.... لا رد....
سيدرا بنفاذ صبر.... ألوو ولله لو مردتش لقفل....
الطرف الآخر... لا رد...
سيدرا بعصبيه.... تمام اناا هقفل.... وقبل ان تغلق الخط سمعت صوت تعرفه جيدا واشتاقت لسماعه.... ووووووو ماذا سيحدث ياا ترى.....
#اجبرتني_علي_عشقهاا....
#بقلمي_فرحه_احمد....
#البارت_التاسع...
#اجبرتني_علي_عشقهاا...
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
سيدرا بنفاذ صبر....ألو والله لو مردتش لقفل....
الطرف الآخر....لا رد....
سيدرا بعصبية....تمام اناا هقفل... وقبل أن تغلق الخط سمعت صوت تعرفه جيداً واشتاقت لسماعه وتحدثت بخنقه أثر كتمانها لدموعهاا....وحشتيني ياا آسيا...
آسيا وتجمعت الدموع في مقلتيهاا....وحشتيني اكتر ياا سيدرا طمنيني عليكي كويسه وتيته وعمتو خوخه كويسين.....؟
سيدرا وبدأت دموعها بنزول.... أحنا كويسين المهم أنتي أخبارك وروحتي فين لماا خرجتي من هناا وأنتي فين دلوقتي وبتكلمنى ازاى أناا مش فااهمه حااجة...؟
آسيا بخنقه في صوتها....هحكيلك كل حااجه بس الأول تي...تياام عاامل إيه...؟
سيدرا...مش كويس في غيابك يا آسيا وعمال يدور عليكي زي المجنون...؟
آسيا.... هيبقى كويس وهيتعود علي غيابي وهيتاكد ان ال هو حاسس بيه اتجاهي ده مجرد أوهام وان ال هو عايز يعمله ده غلط المهم دلوقتي افضلي جمبه ومتسبهوش تيام مش كويس الاياام دي....
سيدرا.... أكيد عمرى مهسيبه ولاا هتخلي عنه.... بس قوليلي أنتي فين دلوقتي....؟
آسيا..... أناا دلوقتي في فيله الجارحي "وقصت لهاا كل شئ منذ أول دقيقة رأت بهاا رعد حتي وصولهم إلى القصر"
سيدرا...تمام ياا روحي خلي بالك من نفسك واناا عاايزه أشوفك أعمل إيه....؟
آسيا...بصي أناا هبقي أتصل عليكي واحدد معاكي معاد واشوفك بس أناا هبقي أتصل متتصليش أنتي... وآه ابقي سلميلي علي تيته وعمتو وقوليلهم إني هبقي أتصل عليهم...يلاا سلام....
سيدرا.... سلاام ياا روحي...
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
أغلقت آسيا الهاتف مع سيدرا وقامت بوضع يدها علي بطنها التي تصدر أصوات من الجوع واردفت قائله...يااا ربي اوووف يعني ده وقته اجوع أعمل إيه دلوقتي أجيب اكل منين....خطرت ببالها فكره وقامت بتصفيق وذهبت إلي غرفه رعد....
آسيا بتوهان.... ياا ترا اوضه رعد أنهي وحده...ثم قامت بوضع يديها علي فمها كعلامه علي التفكير واردفت...اناا هروح الاوضه دي وان شاء الله هتكون هي... ثم ذهبت بإتجاها وطرقت علي الباب عده طرقات متتاليه وبعد مده فتح رعد الباب وكان يرتدي شورت برموده يصل إلي الركبه وعاري الصدر ويفرك في شعره ومغمض عين ويفتح الأخري واردف بنعاس....مش وقتك ياا حنين اناا عاايز اناام عندي جامعه بكرا ابقي تعاالي الصبح واناا هشرحلك ال أنتي مش فهماا مش وقت اينشتاين ال جواكي يفوق دلوقتي....
آسيا وهي تضربه علي رأسه بخفه....اناا آسيا مش حنين ياا غبي وبعدين ايه ال انتاا لابسه ده روح استر نفسك بحاجه ههههه وبعدين ايه مصوره واتفتحت ده كله كلام قلته اومال لو مكنتش عايز تنام كنت دوشتني اكيد...المهم دلوقتي اناا جعاانه أعمل إيه....؟
رعد وهو يضع يده على رأسه مكان الضربه....هو حد بيطفح دلوقتي....
آسيا وهي تذم شفتيها كالاطفال....مش اناا هطفح دلوقتي...
رعد...اه
آسيا بإستفزاز...يبقي في..."بصوت تامر حسني"ويلاا بقا روح البس تيشرت وخلص لاني بجد جعانه..
رعد وهو ينظر لها بتقزز....يبقي في نينيني عبو شكلك... ثم تركها ودخل إلي غرفته أرتدي تيشرت ونزل هو وهي إلي المطبخ لتحضير طعام....
آسيا....ايه ده هو كل الاكل ال هنا عباره عن لنشون وتونه ايه يسطاا هو انتوا بتاكلو قطط لامواخذا يعني....
رعد.... ايه لامواخذا ويسطاا ال أنتي بتقوليهم دول اتعلمتي الألفاظ دي منين....
آسيا بستفزاز... أقولك بس متقولش لحد....هز رعد راسه بمعني نعم فأكملت هي....من عند عمي حسين البواب هكوهيكو.....وقبل ان يتحدث رعد تكلمت هي....وقبل متقول أي تعليق رخم زيك اناا هاكل ايه لاني اكيد مستحيل أكل اكل القطط ده....
رعد بتفكير.... إيه رأيك تعملي تشيز كيك شكولاته...
سقفت آسيا بمرح..... اشطاا ياا زميلي...ثم قامت بإحضار المكونات وقامت بخلطهم مع بعضهم جيداً ووضعتهم بالقوالب الخاصه بهم ثم جلست علي رخامه المطبخ بجانب الفرن وجلس رعد علي الطاوله أمامها....ثم أردف بتسأول...
ابت آسيا هو أنتي معندكيش أي موهبه اهو نتسلي علي ما ال تشيز كيك يستوي.....
آسيا....صوتي حلو اغنيلك....هز رعد رأسه بحماس فبدأت هي بالغناء....ياا ضي القلب والنني اناا خاايف عليك مني خليك جمبي طمني.....وعند هذه الكلمه أختنق صوتهاا بسبب كبتهاا لدموعهاا فنظر لهاا رعد بإستغراب لماا توقفت فخمن انها قد تكون اشتاقت لاحد من عائلتها خاصه تيام فاردف بتسأول وهدوء......محبتهوش ليه.....؟
آسيا......وووووووو ماذا سيحدث يا ترى.....
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
"في غرفه حمد"
كان حمد جالس على سريره وممسك بصوره في يده وينظر لهاا بحب واشتياق ويتحدث معاها كانها شخص يقف امامه...
حمد... أنتي علي فكره وحشتيني ونفسي اشوفك ولماا رجعت من السفر اناا مسبتش مكان مدورتش عليكي فيه تعرفي ان رعد دايما يقولي حتي لو أنتي قدامي انا مش هعرفك لانك أكيد شكلك هيتغير بس هو ميعرفش أن قلبي هيحس بيكي مش عاارف ليه أول مشفت الدكتوره آسيا حستها انتي وقلبي فضل يدق كانه بيقولي ان آل فضلت ١٧ سنه تستناها ودور عليها واقفه قدامك بس مستحيل تكون أنتي لان مهاش شكلك بس تعرفي ياا صغيرتي المشاغبه لسه عندي احساس ان الدكتورة آسيا هي نفسها أنتي.....كانت تلك اخر كلمات يقولها حمد قبل ان يذهب في نوم عميق وهو محتضن صوره صغيرته ومعذبه قلبه والتي أجبرته علي عشقهاا...... فهل تلك الفتاه التي يتحدث عنها حمد هي الدكتوره آسيا او شخص آخر فماذا سيحدث ياا ترى....؟
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
"في مكان آخر"
مجهول واحد..... الكلام ال انتاا بتقول عليه ده لو طلع صح وحمد عرف الحقيقه مش بعيد يقت"لنا ....
مجهول اتنين.....اناا زيك بظبط مكنتش مصدق غير لماا هي جبتلي صور حمد وهو قاعد جمبها وماسك اديها وبيكلمها وهي ناايمه شبه الجثه والأجهزة الطبيه حوليها وقلتلي ان محدش في القصر يعرف أنها عايشه غير حمد وجدته وهي عرفت بصدفه لماا شافت حمد ماشي يسحب زي الحرميه ودخل اوضه سريه وهي دخلت ورا من غير ميحس وصورت كذا صوره لهم وانا هبعتهملك....
الطرف الاول بخوف وقام بإغلاق الخط...وبعد مده وصلت له الصور ففتح عينه بصدمه وسقط الهاتف من يده وتحدث بخوف..... مستحيل تكون عايشه هي لو فاقت وحكت لحمد ال شافته هروح في داهيه ومش بعيد حمد بقت"لني....ووووووو ماذا سيحدث ياا ترى...
#اجبرتني_علي_عشقهاا...
#بقلمي_فرحه_احمد....
تكملة الروايه من هنا هنا
تعليقات
إرسال تعليق