القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اجبرتني_علي_عشقهاا.... #بقلمي_فرحه_احمد.....البارت 10_11_12في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#اجبرتني_علي_عشقهاا

#البارت_العاشر

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

مجهول اول بخوف وقام بإغلاق الخط وبعد عده دقائق وصلته رساله ففتحهاا ولكنه عندما رأي محتوى الرساله فتح عيونه بصدمه وخوف وسقط الهاتف من يده وأردف بصدمه.... ممم ممسستحييل تككون عاايشه ههي لوو فااقت وقالت لحمد على ال حصل وشافته يوميها انا هروح في داهيه ومش بعيد حمد يقت"لني... وظل يسير في الغرفه ذهابا وايابا بخوف وجسده يتصبب عرق فدخل عليه احد الغرفه...

مجهول تلاته.... ايه ده مالك فيك ايه وليه وشك مخطوف زي ال ميتله حد وعرقان كداهو في ايه.. ؟؟

شاور المجهول الأول بيده على الأرض ومازال في صدمته وجسده يرتجف فنظر مجهول تلاته له بإستغراب وقام بالانحناء والتقط الهاتف من على الأرض ونظر فيه فجحظت عيونه بصدمه وأردف بتلعثم..... مممم... ممسستحييل هي لو فاقت وحكتله على ال شافته يوم الحادثه احنا هنروح في ستين داهيه وهنتعدم ده لو حمد عفا عنا وسلمنا لشرطه من غير مينتقم مننا على ال عملناا احنا لازم نتصرف ونشوف حل في المصيبه دي عشان كدا احنا لازم نقت"لها.....

نظر لها مجهول واحد وأردف بكر" ه وشر.... هو ده ال هيحصل.... فماذا سيحدث ياا ترى...؟ ؟

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

رعد بهدوء وهو ينظر لهاا... محبتهوش ليه... ؟

اسيا بخنقه في صوتها.... معرفش صدقني معرفش ليه معرفتش احبه زي مبيحبني او اشوفه كحبيب انا مش شيفاا غير اخ وبحبه على الأساس ده حولت كتير احبه بس للاسف معرفتش.... ثم نظرت بإتجاهه وتجمعت الدموع في مقلتيها ووضعت يديها مكان قلبها واردفت قائله.... قولتها كتير وهرجع اقولها تااني ده مش بأيدي اني اتحكم فيه واقوله حب ده او متحبهوش لان قلبنا مش بأدينا ومش احنا ال بنتحكم فيه لان هو للأسف ال بيتحكم فينا وبيمشينا على مزاجه انا بعد مفوقت من الغيبوبه ملقتش غير تيام واقف قدامي هو ال كان دايما يهتم بيا وبيخاف عليا وبيعملني بحنيه وكان سندي في الحياه فأنا لما حبيته حبيته على اساس انه اخوياا ال بيسندني لو وقعت حبيت حنيته ال بتفكرني بماما بحب خوفو عليا ال بيفكرني ببابا انا لما جيت احبه حبيته كأب كأخ كأم بس مش كأحبيب....

نظر لها رعد مطولا وأردف بإستغراب.... هو انتي قولتي غيبوبه.... ؟؟

هزت آسيا رأسها بمعنى نعم واردفت قائله... ايوه انا بعد الحادثه دخلت في غيبوبه لمده ٣ شهور...

رعد بتذكير.... ايواااا افتكرت انتي كنتي قولتيلي على الحادثه اليوم ال شوفتك فيه بس محكتليش تفاصيل فممكن دلوقتى تحكيلي لو مش هديقك...

هزت آسيا رأسها وبدأت بقص له ماا حدث في ذلك اليوم المشئوم ولكنها صمتت فجأه قبل أن تحكي له أي شي وفتحت عيونها على آخرها وحدثت بها تشققات حمراء وظل جسدها يرتجف بطريقه غريبه ووضعت يديها على اذنيها وكأن المشهد الخاص بذلك اليوم يتكرر أمامها بكل تفاصيله فظلت تصرخ بهستريه.... لاااااااا بابااااا مااامااا لااااا مترحَووووش وتسبووووني لوووحدي لاااااا بااابااا مااااماااا ووقعت مغشياا عليهاا....

فااق حمد بخضه من نومه وظل ينظر بجانبه مثل المجنون ووضع يده على قلبه الذي يدق بشده وأردف بصوت مرتفع وخوف.... اسياااااا وقام من على السرير ونزل مهرولا الي أسفل فوجد آسيا تبكي وتصرخ بهستريه ووقعت مغشيا عليها فعندما سقطت سقط قلب حمد معهاا وخاف عليها بشده من أن يصيبها اي مكروه وركد بإتجاها وأردف بصوت مرتفع.... وسعععع ياااا رعد هو ايه ال حصل لهاا... وقام بحملها وصعد بها إلى غرفتها وصعد رعد خلفه وضعها حمد على التخت وطلب من رعد إحضار بعض الماء فأحضر رعد كوب من الماء واعطاه لحمد فرش حمد على وجهها بعض قطرات الماء وبعد مده فاقت اسيا وما ان فاقت حتى دخلت في نوبه من الصريخ فأخذها حمد بين احضانه وظل يربت على كتفها.... ششششش اهدي ياا اسيا انا جمبك متقلقيش....

اسيا ببكاء وتشبست به اكثر.... يعني مش هتسبني زيهم....

حمد وبدأ قلبه يدق بشده من قربها واحس بشعور غريب ولكن بتأكيد ذلك الشعور لم يكن حب وأردف..... أهدى اناا مستحيل اسيبك او اتخلى عنك..... استكانت آسيا بين احضانه فأحس حمد بثقل على صدره فعلم انها قد نامت فقام بوضعها على سريرها ووضع عليها الغطاء واطفأ الانوار وخرج هو ورعد....

حمد بعصبيه وهو يوبخ رعد..... هو ايه ال حصل وانتا عملت ايه وصلهاا للحاله دي يا متخلف...

رعد... ولله معملت حاجه انا بس سألتها على حاجه فهي لسه هتجوبني على سؤالي لقتها حصلها كدا....

حمد بغيره ولكنه لا يعرف سببها.... وايه الموضوع المهم ال حضرتك بتسألها عليه...

رعد بإبتسامه حاول اخفائها لانه علم ان أخاه يغير وأردف بإستفزاز وهو يلعب حواجبه.... ملكش دعوه ده موضوع سري بيني اناا وهي..

حمد بغيره... لا ولله طب يلاا غور على اوضتك عشان تنخمد عشان جامعتك بكرا....

هز رعد رأسه بمعنى حسنا وذهب الي غرفته والقه نفسه على سريره وما ان وضع رأسه على الوساده حتى ذهب في نوم عميق....

ذهب حمد هو الاخر الي غرفته ونام هو الاخر..

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

في صباح يوم جديد كان الكل جالس على طاوله الطعام وتترأسهم الجده وامامها على الكرسي الاخر يجلس حمد وبجانبه رعد وعلى الجانب الاخر يجلس منصور عم حمد وسناء زوجه عم حمد وبجانب رعد تجلس حنين وهم يتناولون الطعام بهدوء.... فتحدثت الجده بهدوء... مالك يا حمد مبتكلش ليه... ؟

حمد.... عاادي يا تيته مليش نف.... ولكنه صمت فجأه ونظر لتلك الحوريه وهي نازاله من على الدرج وشعرها يتطاير على وجههاا وقلبه ظل يقرع مثل الطبول.... فكانت آسيا ترتدي بنطال جينز من النوع البوي فريند من اللون التلجي وتيشرت ابيض قصير بنصف كم وحذاء رياضي من اللون الأبيض وتركت لشعرها الأسود الغحري العنان فكان يتطاير على وجهها مما جعلها تبدو كالواحه فنيه رائعه أبداع الرسام في رسمها.... فالاحظت الجده نظراته لها فنظرت له بحب واردفت في نفسها بإبتسامه.... شكلك هتفتح قلبك لها وان شاءالله دي هتكون العوض ليك وانا عندي شعور بيقولي ان دي المناسبه ليك..

اما زوجه عمه نظرت اتجاهه بكر"ه واردفت في نفسها ... نظراتك لها تبين انك معجب بيها واكيد الإعجاب هيتحول لحب ساعتها انا هدخل وهحرق قلبك عليها واعتبر ده وعد مني لك.....

اماا رعد نظر الي الخلف ليري على ما ينظرون ولكنه فتح عيونه بصدمه مماا رأي..... وووو ماذا سيحدث يا ترى.....

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

"في فيله عائله العمري"

انتهى الجميع من طعام الإفطار فقام حمد وذهب بإتجاه جدته وقبل يديها وجبينها... واحتضن عمته وقبل يديها واستئذن منهم لكي يذهب إلى العمل ولكنه توقف على صوت سيدرا فنظر خلفه ولكنه تسمر مكانه من كتله الجمال التي رائها تركد بإتجاهه فظل ينظر لها وعيونه تلمع فكانت سيدرا ترتدي بلوزه قصيره من اللون الوردي بنصف كم وجيب من النوع البلسيه من اللون الأبيض تصل إلى بعد الركبه وحذاء رياضي من اللون الأبيض وترفع شعرها على هيئي ذيل حصان وتنزل منه القصه وعلى وجهها ابتسامه جميله واردفت بمرح.... استنى يا تيمو عاايزه اجي معااك.... ولكنها لحاظت نظراته لها فوضعت رأسها في الأرض بخجل....

وقبل ان يتحدث تيام سمع حنان زوجه عمه تتحدث بسخريه.....

حنان بسخريه.... استنى ياا تيمو عايزه اجي معاك هه بطلي رخاصه شويه وخلي عندك حبت كرامه ومتبقيش عامله زي الك"لب ال مستني عضمه يشمشم فيها الكل عاارف انه مبيحبكيش ولاا عمره هيحبك فعشان كدا سبيه في حاله ومتبقيش رخيصه.... فاردقت سالي" بنتها" بسخريه..... ههههه معاكي حق ياا ماما دي اصلا وحده رخيصه ههههه.....

نظر تيام لتلك الواقفه ومتجمعه الدموع في مقلتيها ثم نظر بإتجاه زوجه عمه وابنتها وأردف بعصبيه وعيون سوداء من الغضب...... وووووو ماذا سيحدث يا ترى

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

بااااارت طويل اهو عشان اعوضكو على اليومين ال منزلتش فيهم عاايزه بقاا تفاعل حلو يااا قمراتي......

#اجبرتني_علي_عشقهاا..... 

#بقلمي_فرحه_احمد.....


#اجبرتني_علي_عشقهاا... 

#البارت_الحادي_عشر...

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

اسفه بجد على التاخير بس كان عندي ظروف عشان كدا معرفتش اكتب اليومين ال فاتو وانا أن شاء الله هبقي اكتب بارت كمان بليل كتعويض على التأخير... يلاا نبدأ...

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

نظر تيام لزوجه عمه وتحولت عيونه من اللون الأخضر الي الأسود القاتم من شده الغضب وبرزت عروق وجهه ويده ولكنه قام بطغط على يده وأغلق عينه وفتحها مره اخرى في محاوله منه لتخفيف من غضبه وزفر الهواء بشده ونظر لتلك الواقفه وواضعه رأسها في الأرض ومتجمعه الدموع في مقلتيها وأردف بهدوء عكس ما بداخله من عصبيه كفيله على أن تقتلع ذلك القصر الخالي من المشاعر من جدرانه قائلا... ومين قلك اني ما بحبهاش.... ؟

صدمه احاطت الكل مما قال...

صدمه.... استغراب.... فرح.... حزن.... لأنها تعلم جيدا انه لا يحبها ولكنه قال هكذا لكي يسكت زوجه عمه عن الحديث وحتى لا تنجرح مشاعر سيدرا.. كل تلك الاحاسيس احستها سيدرا واردفت بتلعثم وخنقه في صوتها أثر كبتها لدموعها.... انن... اننتتاا تتققصصدد اييه...؟

اكتفي تيام بنظر لها ولم يجيبها على سؤالها وامسك يديها وأردف بهدؤء... يلاا ياا سيدرا عشان نمشي على الشركه لاني متأخر ولاا انتي غيرتي رأيك ومش عايزه تيجي....!!

سيدرا بتوهان... هااااا لااا اوف قصدي اااه هااجي يلاا....

نظر تيام في قهوتيها التي تلمع بدموع والي شفتيها الكرزيه التي ترتجف والي ملامحها الطفوليه الجميله وشبح ابتسامه ظهر على ثغره وأردف.... طب يلاا بيناا... جرهاا تيام خلفه كطفله الصغيره وخرج من القصر غير معير اي احد منهم اهتمام وتركهم في صدمتهم مما قال وركب سيارته هو وسيدرا وقادها متوجها الي شركته.....

في داخل القصر كانت الجده واقفه وابتسامتها من الأذن لااذن "كما يقال بالمصري" وتحدثت في نفسها.... اخيرا ياا تيام هتفتح قلبك لهاا واناا عارفه ومتاكده انك مقولتش كدا عشان تسكت مرات عمك وانتاا حاسس بحاجه اتجاها والحاجه دي اكيد حب وال يأكد ده نظراتك ليها انهارده وهي نازله وسرحانك فيها وآسيا كان معاه حق لما قالت إن ال انتا حاسه اتجاها ده مجرد أوهام..... ثم نظرت بجانبها لتلك الواقفه بجانبها وتبتسم مع نفسها واردفت هي وخلود بنفس الوقت..... آسيا كان معاها حق ياا ماما... ياا خلود... ثم نظرو الي بعض وانخرطو في الضحك.... وبعد مده هدئو من نوبه الضحك تلك ونظرو لحنان وابنتها الواقفين والدخان يتطاير من اذنهم ويستشيطون غضبا وغل وكر"ه واردفو بإستفزاز..... لولولولوي وهيبقي عندنا فرح قريب لولولولوي هههههه... ثم صعدو الي أعلى.....

في الأسفل ظلت حنان تكسر بكل شي بغضب كبير واردفت بصوت مرتفع

وكر"ه..... صدقوني أنتو الاتنين الفرح مش هيدخل البيت ده غير على جثتي اناا بكر"هكو وهدمركو كلكو وبكرا تشوفو اناا هعمل ايه وازاي هدمر فرحتكو قصاد عنكو وانتو مش هتقدرو تعملو حااجه بكر"هكو....

سيدرا بخنقه.... ممكن تفهمني ايه ال انتا قلته ده.... ؟

تيام ببرود.... قلت ايه لاني مش فاكر.... ؟

سيدرا بنفاذ صبر... متستعبطش ياا تيام انتاا عارف اناا اقصد ايه.....

تيام.... تمام وايه الغلط وال مش عجبك في ال انا قلته....

سيدرا.... كله مش عجبني وكله غلط في غلط لأنك مبتحبنيش وبتحب اسيا فليه قلت كدا....

تيام ببرود... ومين قال اني ما بحبكيش.....؟

سيدرا وبدأت كل حصونها تنهار وبدأت دموعها بالهطول مثل الشلالات واردفت بصوت مرتفع وهي تضربه على صدره.... انتااا ايه يااا شيييخ حررراااام عليككك انتااا ليييه مصمم انككك تجرحني وتلعب في مشاعري كدا اناا تعبت اقسم بالله ولله تعبت ومش هقدر اكمل اكتر من كدا حررررااااام علللييككك بجددد ولكنها صمتت عندماا اطبق تيام شفتيه على شفتيها في قبله..... ووووووو ماذا سيحدث يا ترى....

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

نظر رعد خلفه ليري على ما ينظرون ولكنه انصدم مما رأي ونظر لحنين التي تفتح فمها من الصدمه وقبل ان تتحدث كما بوضع يده على فمها بحركه سريعه منه ودون ان يلاحظ احد من الجالسين وحرك رأسه لها بمعنى لا تتحدثي فحركت رأسها هي الأخرى بمعنى حسنا..... فأزال رعد يده من على فمها وركد بإتجاه آسيا وقام بأخذها بين احضاانه تحت نظرات الصدمه من آسيا وجميع العائله..... فاردفت آسيا بصدمه.... ابعد ياا متخلف ايه ال هببته ده...

رعد بعصبيه وصوت منخفض... أناا بردو ال متخلف يا بني ادمه برأس بقره انتي متنيلتيش تبصي في المرايه وانتي نازله تشوفي شكلك....

فاردفت آسيا بإستغراب.. ماله شكلي يلاا....

رعد..... لماا نطلع فوق ابقى شوفي حضرتك مهببه ايه... ثم ابتعد عنها ونظر الي للجالسين فمنم من ينظر له بصدمه واستغرب من فعلته ومنهم من ينظر بغيره وعصبيه واخذها وصعد هو وهي الي غرفتها في الأعلى.....

آسيا... اديناا طلعنا اهو ايه بقا الشي الفظيع ال اناا عملته ولو الحاجه دي تفهه ومستدعيش الموقف الزباله ال انتاا عملته تحت صدقني هزعلك....

رعد بعصبيه وقام بشدها من يديها واوقفها أمام المرأء.... شوفي حضرتك كنتي نازله ازاي ياا دكتوره قال آخر جملته بسخريه منها....

جحظت عيون اسيا بصدمه واردفت قائله.... ياا نهاار ملون اناا ازاي نسيت ونزلت كدا.... ؟فكانت اسيا نازاله بشكلها الطبيعي ولم تضع العدسات السوداء ولم تضع من ذلك الون القمحي على وجهها ولم تضع الحسنه"وال ميعرفش يعني ايه حسنه الحسنه هي الشامه" فوق شفتيها....

شدها رعد من يديها واجلسها على السرير وبداء بوضع لها العدسات ودهن وجهها... أما بنسبه لأسيا فظل قلبها يدق بشده من قربه واحست بشعور لا تفهمه ولكن كل ما تفهمه بإنها سعيده بقربه وبعد مده انتهى رعد مما كان يفعله......

في الأسفل كان حمد يشعر بالغيره الشديده لا يعرف مصدرها او لماذا هو يغار عليها بتلك الطريقه فهو لا يعرفها غير من يومين فلماذا كل تلك الغيره لماذا قلبه يظل يدق بشده عندما يراها او يره ابتسامتها التي تذكره بصغيرته المشاغبه لماذا يحسها هي لماذا لديه شعور ان آسيا تلك هي نفسها الدكتوره آسيا مع انهم لا يمتلكون نفس الشكل والملامح فصغيرته آسيا كانت تمتلك البشره البيضاء والعيون الخضراء على عكس الدكتوره آسيا فهي تمتلك العيون السوداء..... كل تلك الأفكار كان يفكر بها حمد وكاد ان يجن من تلك الاسئله التي تدور في عقله وهو لا يعرف الاجابه وأردف بصوت مرتفع...... لييييييه.... ؟

فنظر له جميع الجالسين بإستغراب من صوته المرتفع فاردفت الجده.... مالك ياا حمد ليه ايه ومبتكلش ليه...

حمد بعصبيه غير مبرره وغيره... مفيش يا ايته انا قايم رايح الشغل يلا سلام.... وقبل ان يتحرك توقف على صوت جدته....

الجده..... مالك ياا حمد شكلك مش عجبني فيك ايه.... ؟

حمد.... مفيش ياا تيته ويلا انا ماشي..... وهم بذهاب ولكنه توقف مره اخرى على صوت جدته وهي تقول....

الجده..... غيران يا حمد....

حمد بتلعثم.... نععم واغير عليها ليه هو انا أعرفها عشان احبها او اغير عليها....

الجده بإبتسامه خبيثه.... بس انا مقولتش انك بتحبها او بتغير عليها وانا مكنتش اقصدها بكلامي انا كان قصدي رعد انك مثلا غيران انه معدتش بيشارك يومه معاك وكل الوقت قاعد هو وآسيا.....

حمد ببرود.... خلاااص بقاا ياا تيته اناا ماشي وقبل ان يذهب توقف عندما رائهم نازلين وماسكين بيد بعضهم وآسيا تنظر لرعد بعيون لامعه وحب فشعر حمد بالغضب الشديد من هيئتهم ومن نظرات اسيا لرعد والتي تبين انها تحبه او انها معجبه به فاردف بحده..... رعاااد....

نظر له رعد بخضه من صوته المرتفع وأردف بإستغراب.... ماالك ياا حمد في ايه وبتزعق ليه.....

حمد وحاول أخفاه غيراته الواضحه... مفيش بس قصدي انك اتاخرت على الجامعه...

ترك رعد يد آسيا التي تنظر لهم بإستغراب وذهب بجانب حمد وأردف في اذن حمد بإستفزاز وهو يحرك حواجبه.... ماالك ياا حمودي بتغيري ياا بيضه ههههه....

حمد وهو يتكئ على أسنانه لمحاوله منه على تخفيف غضبه..... امشي ياا رعد من قدامي عشان مضربكش....

رعد وهو ينظر له.... وعلى ايه ده كله ياا لمبي اناا مااشي اهو بس عايز اعمل حاجه الأول..... نظر له حمد بإستغراب.... فاكمل هو ونادي على آسيا وقام بإعطائها قبله في الهواء وركد الي الخارج وهو يقهقه بصوت مرتفع....

اما اسيا فقد احمرت وجنتيها من الخجل ووضعت رأسها في الأرض وابتسمت ابتسامه خفيفه ولكنها رفعت رأسها بصدمه عندما شعرت بيد تمسكها بشده وووووو ماذا سيحدث ياا ترى....

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

"في الجامعه"

كانت جنات ذاهبه الي المدرج لكي تلقى المحاضرات كاعادتها بطلتها الساحره الجميله وشعرها الأسود الفحمي يتطاير على وجهها وكانت لابسه بنطال من الجينز الضيق من اللون الاسود وتيشرت قصير من اللون الاسود وحذاء ارضى من اللون الأبيض وتضع ملمع شفاء من اللون الوردي وبعض من الكحل الذي أظهر عيونها الزرقاء وجمالها ولكنها توقفت عندما شعرت بأحد يمسك يديها فنظرت خلفها واردفت بعصبيه..... ابعد ايدك ياا حيوان....

الشاب بوقاحه.... لما يبقى قصادي كتله الجمال دي وابعد يبقى انا غبي ومابفهمش ويرضيكي اني ابقى غبي.....

وقبل ان تتحدث جنات سمعت صوت تعرفه جيدا واشتاقت لسماعه يتحدث بعصبيه.....

رعد بعصبيه وقام بلكمه واوقعه أرضا وظل يسدد له الكمات بعصبيه وهو يقول.... انتاا ازاي تلمسها ياا حيوان ياا زباله ولله لندمك على اليوم ال فكرت فيه انك تكلمها يا "$¥¢£¥" "شتايم كتير" ولكنه توقف عن ضربه ونظر لتلك المجنونه كما يسميها التي تصرخ بإسمه فنظر خلفه وجد شاب ممسك بما تسمى "مطو"ه "وأراد ان يضربه بها ولكن وضع رعد يده أمام وجهه بحركه سريعه لمحاوله منه حمايه وجهه فقام ذلك الشاب بضربه في يده ووووو.... ماذا سيحدث يا ترى....

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

اناا عااارفه اني اتاخرت في تنزيل البارت اناا اسفه مره تانيه والروايه من اول انهارده هتنزل اربع ايام في الأسبوع "حد.. وتلات... وخميس... وجمعه." وهنزل بارت انهارده بليل عشان اعوضكو على الايام ال منزلتش فيها..... 

#اجبرتني_علي_عشقهاا...

#بقلمي_فرحه_احمد.....


#اجبرتني_علي_عشقهاا....

#البارت_الثاني_عشر....

...............................................................

وضع رعد يده أمام وجهه بحركه سريعه في محاوله منه لحمايه نفسه فقام ذلك الشاب بضربه في يده ونزلت منهاا الدماء......فنظر رعد ليده الملطخه بدماء وظل جسده يرتجف بشده ووقع مغشياً عليه.....

الشاب الأول.... الله يخربيتك إيه آل أنتاا عملته ده أنتاا متعرفش ده يبقي مين ده رعد الجارحي أخو حمد الجارحي رجل الأعمال المشهور ده لو عرف ال حصل لاخوه وان انتاا آل عملت فيه كده هيوديك ورا الشمس.....

الشاب الثاني بخوف واردف قائلاً.... ياا نهاار أسود أناا مكنش قصدي إني ائذيه أناا بس كنت بخوفه عشان يبعد عنك بس لما لقيته مبعتش ضربته....

الشاب الأول بصوت مرتفع وخوف.....طب يلاا نمشي بسرعه من هناا....وقام باخذو وركدو بعيداً عن المكان.......

ظلت جنات تنظر له بصدمه ودموعها مغرقه وجنتيها وبعد مده فاقت من صدمتها ونظرت لجسده الممدد علي الأرض ونزلت الي مستواه وظلت تهز جسده بشده وهي تبكي....رعد قوم بالله عليك أناا أسفه ده كله بسببي قوم يا رعد متخوفنيش اكتر من كده ياا رعد قوم بقا متدلعش....ثم نظرت لجميع الواقفين واردفت بعصبيه وصوت مرتفع.....حد يتصل بالاسعاف بسرعه متبصوليش كدا خلصوا ده نزف دم كتير......

أتصل أحد الواقفين بالاسعاف وبعد مده وصلت سياره الإسعاف واخذت رعد وركبت جنات معه....... ووووووو ماذا سيحدث ياا ترى

................................................................

صمتت سيدرا فجاه عندما اطبق تيام شفتيه علي شفتيها في قبله فظلت سيدرا تضربه علي صدره لكي تبعده عنها ولكن كان مثل الصخره لا يتحرك وظل يتعمق في قبلته وامسك يديها ووضعها خلف ظهرها ولكن قامت هي بضربه في بطنه بقدمها فبتعد عنها فقامت هي بضربه علي وجهه واردفت بعصبيه ودموع..... أنتاا إزاي تعمل كدا ياا حيوان أنتاا ايه ياا شيخ مبتحسش حررااام علييك ولله ال بتعمله فياا ده أبعد عني وعن حيااتي اناا بجد كر"هتك وكر"هت وجودك وكر*هت إني اشوف وشك علي قد مكنت بحبك علي قد مكر*هتك انتاا عاايز مني ايه انتاا ليه مصمم انك تكسرني وليه قولت كدا انهارده اناا مش فاهمه حاجه مش فاهمه اذا كنت بتحبني ولا لا بكر"هك ياا تيام صدقني كل الحب ال كان في قلبي اتجاهك اتحول لكر*ه .....ثم قامت بوضع يديهاا علي وجهها لكي تداري دموعهاا وعلا صوت بكائها ونحيبهاا.... أما بالنسبة لتيام فظل ينظر لهاا وإلي بكائها وشعر بنغذه في قلبه لروئيتها بتلك الطريقة فهو لا يحبها ولكن لا يعرف لماذا أحس بنغزه عندما رئها بتلك الطريقة وظلت كلماتها تتردد في اذنه....بكر*هك ياا تياام كل الحب ال في قلبي اتجاهك اتحول لكر*ه وتذكر رفض آسيا له فتجمعت الدموع في مقلتيه واردف بصوت مرتفع وهو يمسكها من يديها.....اناا مش وحش زي منتو شايفيني ليه كلكو بتكر*هوني اذا كنتي أنتي أو آسيا ليه مصرين انكو تطلعوني الوحش بس ولله اناا مش وحش ولاا قاسي.....نظرت له سيدرا والي دموعه ولعنت نفسها لتفوهاا بتلك الكلمات فهي تحبه بشده وأكثر من أي شئ وهو قالت هكذا من عصبيتها....ولكنها نظرت أمامها بصدمه واردفت بصوت مرتفع......حاااااااسب ياااااا تياااااام.....

نظر تيام امامه ولكن قبل ان يتفادي تلك الشاحنه الكبري التي أمامه كان قد فات الاوان وانصدمت سياره تيام في تلك الشاحنه....... ووووووو ماذا سيحدث ياا ترى

..................................................................

وضعت آسيا رأسها في الأرض واحمرت وجنتيها من الخجل وظهرت ابتسامه جميله علي وجهها ولكنها أحست بيد تمسك ذرعيها وتضغط عليها بشده فرفعت رأسها لذلك الذي يتنفس بشده من كثره الغضب وقد تملكته الغيره فاردفت هي بإستغراب......هو في إيه ياا مستر حمد هو اناا ديقت حضرتك في حاجه.....

حمد بغيره شده تملكته ولا يعرف سببها......وليه الألقاب ياا حضره الدكتوره متقوليلي ياا حمد زي مبتقولي لرعد ولاا احناا منشبهش.....قال آخر كلماته بسخرية.....

آسيا بإستغراب.....هو ايه ال حضرتك بتقوله ده انا مش فاهمة حاجة ولاا حضرتك بتتكلم عليه وممكن تبعد إيدك عني لأنك بجد وجعتني......

حمد وهو يبتعد عنها واردف بصوت مرتفع......ولاا أناا فااهم حااجه اناا كمان....نظرت له آسيا وباقيه العائله بإستغراب فأكمل هو.....مش فاهم ولاا عاارف ليه لماا أشوفك او أشوف ضحكتك ليه قلبي بيدق ليه بحسك هي ليه لما أشوفك بتتكلمي أو تضحكي مع رعد او أي حد غيره بحس بنار في قلبي ليه لما ابص في عيونك قلبي بيفضل يدق وكانه بيقولي ان ال فضلت اكتر من ١٧ سنه تستناها ودور عليها واقفه قدامك بس مستحيل تكوني هي لان مفيش أي وجهه شبه بينك أنتي وهي ده ال بحاول أقنع نفسي بيه وده ال عقلي ببقوله لياا بس قلبي مش راضي يصدق كدا......

نظرت له آسيا بإستغراب وظل قلبها يخفق بشده واحست ان كل شئ موجهة لها وان تلك الفتاه فعلاً هي واحست لولهه انها تعرفه او رائته ولكنها لا تستطيع تذكر شئ واردفت بهدوء.... أهدي ياا حمد اسفه أقصد ياا مستر حمد وان شاء الله ربناا هيريحك والبنت آل بدور عليها هتلقيها صدقني بس أنتاا أصبر او حاول تنساها عشان متتعبش اكتر من كده.....

نظر لها حمد وابتسم بسخريه منها ومن نفسه اهي تظن أنه سينساها بتلك السرعه فهو انتظرها أكثر من ١٧ عام وسينتظرها أكثر واردف......اهه معاكي حق لانك لو جربتي شعوري وشعور الشوق والبعد عن ال بتحبه مش هتقولي كدا....ولكنه صمت عندما سمع صوت رنات متتاليه علي هاتفه فاردف بهدوء......الو مين معايا.......صمت.....صدمه...... صوت شئ اتصدم في الأرض......فاردف حمد بصدمه.......... ووووووو ماذا سيحدث ياا ترى........

...........................................................

#اجبرتني_علي_عشقهاا....

#بقلمي_فرحه_احمد......

تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع