القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لا أحد مثلها البارت الخامس والسادس بقلم ريناد احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


لا أحد مثلها 


*البارت الخامس* 


نادين ببكاء : كنت عايزه انتقم من عمر 

حمزه : عمر مين 

نادين بصدمة : ....

حمزه بهدوء : مين عمر يا نادين 

نادين بتوتر : ده واحد زميلي وكان بيضايقني ف كنت عايزه انتقم للي هو بيعمله 

حمزه بغضب : اسمه عمر ايه بالظبط وانا هجيبهولك تحت رجلك وهعرفه يتعامل معاكي ومع غيرك ازاي 

نادين بتوتر : ايه .. ايه لا مش مهم خلاص اول ما يضايقني في اي حته هقولك على طول .. بلاش مشاكل 

حمزه : تمام يا نادين .. تمام

_________________________

لا اله الا الله ♥️


سليم لنفسه : بس انا بحبها 

كل شويه اقوله لا متقولهاش 

وكل شويه انا احاول محبهاش 

بس غصب عني ، انا مش عايز ازعل صاحبي مني ، ده اغلى واحد في حياتي ، شايف حب لين ليا وساكت ، انا غبي ، بجد غبي 

قاطعته سيهار " اخت سليم " : مالك يا سليم 

سليم : تعالي يا سيهار ادخلي 

سيهار : مالك طيب

سليم : هقولك بس متلومنيش لاني عارف اني غلطان وفي نفس الوقت مبعرفش اخبي عليكي حاجه 

سيهار : قول يا حبيبي مالك 

سليم حكى لها كل شىء 

سيهار بحزن على حالة أخيها : انا رأيي انك تدي فرصة ل لين وحاول تحبها طالما انت شايف انها بتحبك 

سليم : صح وانا هعمل كده 

وعانق أخته : شكرا لانك جنبي 

سيهار بابتسامه : لو موقفتش جنبك هقف جنب مين يعني 

واكملت : مستنيه الثنائي الجميل "سليم ولين" هبقى عمتو حربايه على فكره 

سليم : عقربه *

سيهار : الاتنين واحد يسطا في ايه 

وضحكوا الاثنان

_________________________

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ♥️


باليوم التالي 


سليم : ازيك يا لين 

لين : الحمدلله وانت عامل ايه 

سليم : الحمدلله .. ممكن اخرجك النهارده ونروح كافيه واتكلم معاكي 

لين بفرحة : تمام امتى ؟

سليم : بعد الجامعه ؟

لين : تمام 


حمزه : عامله ايه يا حور النهارده 

حور : الحمدلله احسن بكتير وانت اخبارك ايه 

حمزه : الحمدلله 

حور : يدوم الحمد يارب .. انا هدخل المحاضره بقا 

حمزه : تمام وانا كمان 

حور : تمام 


بعد الجامعه" 


سليم : تشربي ايه 

لين : اي حاجه على ذوقك 

سليم : بتحبي الآيس كوفي ؟

لين أشارت له بالايجابيه 

سليم : 2 ايس كوفي لو سمحت

- تحت امرك يا فندم 

سليم : كنت عايز اتكلم معاكي في حاجه 

لين : اتفضل 

سليم فجأه : لين ، تتجوزيني ؟ 

لين بصدمة : ايه ! 

سليم : تتجوزيني ؟ 

لين : .... 

سليم : شكلك مش موافقه 

لين بفرحة:  لا بس فاجئتني .. موافقه 

سليم : هاتي عنوانك عشان اجي اتقدم 

لين بتوتر : حاضر 

وقالت له عنوانها 

سليم : انتظريني 

لين بابتسامة : تمام 

_________________________

الحمدلله ♥️


بعد اسبوع 


احلام : جايلك عريس يا حور 

حور تذكرت عمر وخيانته لها : مش عايزه حد يا ماما 

فراس : حد كويس واحنا نعرفوه بالذات انت 

حور : بالذات انا !! 

فراس أشار لها بالايجابيه

محمود : هو جاي بكره يا حبيبتي .. شوفيه وقولي رأيك 

حور أشارت بالايجابية 


باليوم التالي 


احلام : حضري نفسك يا حبيبتي

حور : حاضر يا ماما 

حور ارتدت فستان لونه لبني وكانت تشبه الاميرات 

احلام : يلا يا حور عشان تطلعي 

خرجت حور للعريس 

حور : السلام عليكم .. حمزه !!! 

أشار لها بالايجابيه

حور : ازي حضرتك يا عمو .. ازي حضرتك يا طنط .. 

ووقفت عند نادين بصدمة : انت !!! 

نادين : ايه ده انت !!!

حمزه : انتوا تعرفوا بعض 

حور : تقربلك ايه دي يا حمزه ؟

حمزه : اختي في ايه 

حور بصدمة : اختك !!!

حمزه : اه اختي .. مالك في ايه 

حور : لا مفيش 

محمود : حور ، حمزه شخص محترم وخلوق جدا ووقف جنبك كتير وبيحبك يا حور 

حور : .....

حمزه : حور ، مش هتتكلمي ؟


"عمر : دي .. دي 

نادين : حبيبته وقريب إن شاء الله هبقى خطيبته انت مين"


قاطع شرود حور صوت فراس : انت كويسه ؟

حور بحزن أشارت له بالايجابيه

محمود : موافقه يا حور 

حور : ....

فراس : حور .. مالك في ايه يا بنتي 

حور وقفت فجأه : مش موافقه يا بابا ....


يتبع .....


#روايات 

#بقلم_ريناد_احمد 

#البارت_الخامس


*البارت السادس*


حور وقفت فجأه : مش موافقه يا بابا .. وركضت لغرفتها وبكت بحرقة 

فراس بصدمة : .....

محمود : احنا اس ...

محمد بمقاطعة وغضب : ايه قلة التقدير دي 

فراس : لحظه بس اكيد في سوء تفاهم .. وركض على غرفة أخته 

فراس بغضب : ايه اللي انت عملتيه ده يا حور 

حور تبكي ولم تجيب عليه 

فراس : عملتي كده ليه 

حور : .... 

فراس : ما تردي يا حووور 

حور بانهيار : عشان اخت حمزه تكون .. تكون البنت اللي خاني معاها عمر

فراس بصدمة : ايه !!! .. هي دي !!! 

حور أشارت له بالايجابيه

فراس بهدوء : اهدي يا حور .. انا معاكي ومش هنوافق على الجوازه دي

احلام دخلت فجأه : طب وهو ماله يا بنتي 

فراس : في مليون غيره يا ماما .. انا اه كنت موافق بس عشان هو محترم وجدع بس انا مش هقبل أن احنا نناسب عيلة البنت اللي قهرتها وبوظتلها حياتها ... مشوا يا ماما ؟ 

احلام : اه يابني مشوا .. حاولنا نقعدهم بس زعلوا ومشوا 

حور تبكي وتستمع لهم فقط 

_________________________

لا اله الا الله ♥️


سليم ذهب هو وعائلته لبيت لين 


عبدالله "والد سليم" : احنا جايين نطلب ايد بنت حضرتك

عبد الوهاب "والد لين" : شرف لينا تكونوا نسايبنا 

عبد الوهاب : نادي اختك يا نضال 

نضال : حاضر يا بابا 

نضال ذهبت ل لين 

لين ارتدت فستان رمادي جميل جدا وهي كانت مثل القمر 

نضال : تعالي يا لين يلا 

لين : حاضر جايه اهو 

_ السلام عليكم 

سليم وعائلته : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

سيهار : ما شاء الله .. دي لين طلعت قمر 

لين ابتسمت

وسلمت على والد واخت سليم وجلست 

عبدالله وعبد الوهاب تحدثوا في امور الزواج 

عبدالله : نقرأ الفاتحه؟

عبد الوهاب : نقرأ الفاتحه

وقرأوا الفاتحه 

وحددوا ميعاد الخطوبه .. بعد اسبوعين 


سليم اتصل بحمزه وأخبره بميعاد الخطوبه ولين أخبرت حور 

حمزه : مبروك يا صاحبي 

سليم بحزن : الله يبارك فيك يا اخويا 


حور : مبروك يا حبيبتي

لين بفرحة : الله يبارك فيكي يا قلبي

_________________________

لا حول ولا قوه الا بالله ♥️


نادين بغضب : البنت دي مش كويسه يا حمزه 

حمزه : انت تعرفيها منين اصلا 

نادين بتوتر : كانت معرفة قديمه 

حمزه بغضب : ومش كويسه ليه بقا إن شاء الله

نادين : مش لازم اقول بس هي قليلة الادب 

حمزه صفع نادين بقوه : انا عارف انك كدابه وهعرف ايه علاقتك بيها يا نادين 

_________________________

اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ♥️


مر اسبوعين على غياب حور من الجامعه 

حمزه : لين ، فين حور 

لين بتوتر : معرفش عنها حاجه

حمزه : مع ان باين في عينك الكدب بس ماشي يا لين ماشي 

وذهب وتركها


باليوم التالي تحديدا يوم خطوبة سليم ولين 

حمزه ذهب للقاعة وأخذ يبحث عن حور لكن لا فائده

فجأه حور دخلت القاعه مع فراس 


*فلاش باك*

حور : لو سمحت يا فراس تعالى معايا عشان لو حمزه حاول يكلمني او لو أخته جات معاه 

فراس : تمام يا حبيبتي انا هجهز وننزلوا 

حور بابتسامه : تمام 

*باك*

حور رأت حمزه عن بعد وحاولت أن تبتعد عن نظره لكنه رآها 

حمزه ركض لحور وفراس : ازيك يا فراس 

فراس : الحمدلله

حمزه : ازيك يا حور 

حور : كويسه الحمدلله 

حمزه : حور ، ممكن سؤال ؟

فراس : كلامك معايا انا 

حمزه : فراس ، مالك في ايه مش انت كنت موافق عليا 

فراس : ودلوقتي غيرت رأيي 

حمزه : ممكن اعرف ليه ؟

فراس : مش لازم 

حمزه : ارجوك عايز اعرف ليه 

فراس : بسبب .. بسبب اختك 

حمزه : نادين !!! 

فراس : اه هي 

حمزه : عملت ايه نادين ؟

فراس : عملت ايه !! .. عمر خان حور مع اختك يا حمزه 

حمزه بصدمة : ....

فراس : عرفت ؟ .. مش عايز اشوفك بتقرب من اختي تاني .. يلا يا حور 

وسحب حور وذهبوا بعيدا عن حمزه 

حور عانقت فراس : شكرا لانك جنبي يا فراس 

فراس : معنديش اغلى منك 

حور ذهبت ل لين : مبروك يا اختي

لين : الله يبارك فيكي يا روحي 

فجأه في نصف الخطوبه بكت لين متذكرة والدتها 

سليم : مالك يا لين 

لين : كان نفسي تبقى ماما موجوده 

سليم بحزن : اهدي يا لين .. هي اكيد في مكان احسن .. وانا كمان مفتقد ماما جدا .. ربنا يرحمهم 

لين : يارب

وانتهت حفلة الخطوبه 

حمزه ينظر لحور من بعيد وبحزن 

وكلهم ذهبوا لبيوتهم 

حمزه بغضب : نااااديييين 

نادين بفزع : عايز ايه 

حمزه : مش قولتلك هعرف ايه علاقتك ب حور 

نادين بصدمة : ايه !!! 

حمزه مسك يد نادين بقوة : احكيلي كل حاجه يا نادين احسنلك 

نادين بكت وحكت له كل شىء وعلى علاقتها بعمر 

حمزه بغضب : يعني انت كنتي عارفه أنه هيخطب واحده تانيه ومع ذلك خليتيه يحبك 

نادين : اه كنت أعرف أنه هيخطب بس انا بحبه وحاولت أوقعه ووقع 

حمزه : مش متخيل أن اختي بالقذارة دي .. من النهارده وانت بالنسبالي ميته .. و اه هتجوز حور هه .. وهحجزلك تذكره على تركيا ومش عايزك ترجعي تاني ومش عايز اشوف وشك تاني يا نادين 

نادين جلست على الأرض واخذت تبكي بشده 

_________________________ 

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️


حور : انا نازله اشم شوية هوا 

احلام : ماشي يا حبيبتي متتأخريش 

وهي تمشي فجأه ظهر أمامها شخص .....


يتبع ....

#بقلم_ريناد_احمد

#البارت_السادس

تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع