القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية همس الادم البارت 11_12_13_14بقلم يمني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


part 11♥️✨

تفااعل 

وإذا سألوني عنك من تكون في حياتي سأكتفي، بقول معجزه يتمناها الجميع وأنا من حظيت بها "🖤✨

يلا نبدأ ⚡

اول ما بيدخلو بتكون همس قاعده تحت بتتفرج علي(Tv) وبتسمع صوته بتعرف ان هو جه وبتكون راحه له بالكرسي وبتنده آدم............... آدم..................اول ما بتشوفه 

همس بصدمه:-مين دي 

مايا:-انا خطيبته ومراتو القادمه انتي متعرفيش ما هو هيطلقك 

آدم:-بس يا مايا 

مايا:-تمام 

مايا:-ما تقومي تفرجيني علي الڤله 

مايا:-أوبس نسيت ان انتي عاجزه 

همس الدموع بتتجمع في عنيها وبتتحرك بالكرسي وبتطلع غرفتها 

آدم:-عجبك كده يا حيوان'ه 

مايا:-مش انت اللي قولتلي أضيقها 

آدم:-بس مش لدرجادي إمشي يلا 

مايا:-مش هتوصلني يا (baby) 

آدم:-انتي صدقتي نفسك إمشي يلا 

مايا بغض'ب:-تمام 

آدم بيكون طالع غرفته بيسمع صوت شهقات همس بيحس بنغزه في قلبه ومش عارف دا من إيه 

آدم لنفسه شكلي حبيتها 

بيدخل الغرفه وبيغير هدومه وهو نازل يتغدي بيخبط علي غرفه همس 

همس بصوت ممزوج بالعياط:-مين 

آدم:-يلا عشان ناكل 

همس:-مش عايزه آكل 

آدم :- تمام جهزي نفسك عشان تيجي معايا حفله باليل 

همس:-مش عايزه آجي 

آدم:-لا هتيجي 

همس:-أومال بتسئلني ليه 

آدم بيتسم ويمشي 

تسريع الاحداث بليل همس بتلبس فستان اسود بكوم شفاف ومنفوخ وهييلز أحمر وروج أحمر وبتبقي حاجه قمر وآم بيلبس بدله كحلي وبيروح لهمس وبيخبط خلصتي 

همس:-آه 

وبيفتح الباب وبينصدم من جملها

آدم بدون وعي:-إيه القمر ده ♡

همس بتكسف:-شكرا

وبيخدها وبيروحو الحفله 

بيقعدها علي طربيزه 

آدم:-خليكي هنا متتحركيش 

همس:-متسبنيش لوحدي 

آدم خليكي هسلم علي صحابي واجي

وبتيجي مايا تسلم عليها 

مايا:-اخبارك 

همس الحمد لله يا ميه (بتس'تفزها) 

مايا بتتع'صب وتمشي 

آدم بيروح يدور علي مازن 

آدم:-أخبارك يا بني وشك عامل كده ليه 

مازن:- الحمد لله 

آدم:-في ايه 

مازن:-فاكر الصبح 

آدم:-خلاص بقا هي هبل'ه وضكت عليها بكلمتين 

وفجأه بيسمع صوت شهقات من وراه 

يا تري ايه اللي هيحصل؟ 

تفاعل عشان الروايه متقفش 

نكمل البارت الجاي 

#بقلمي يمني



part 12♥️✨

تفااعل وشكرا لاي حد بيدعمني 💕

"من يحبنا ونحن في أسوء حالاتنا، هم من يستحقون أن يبقوا في قلوبنا للأبد." 💛


- Who loves us and we are at our worst they deserve to remain in our hearts forever.

يلا نبدأ ⚡

وفجأه بيسمع شهقات من وراه يلاقي همس . همس بتمشي بالكرسي بتعها بسرعه وبتمشي بالكرسي بسرعه 

آدم:-استني يا همس........ همس وكل الا في الحفله بيبص عليهم وبتيجي تعدي الطريق طخخخخخخخخ عربيه خبطته'ا آدم بيجري عليها بسرعه بيكون الفستان عباره عن د'م 

 آدم بيحس ان قلبه وقف آدم بيمسكها لا ونبي يا همس لاااااا 

مازن بيخبط'ه وبيقوله فوق وديها المستشفى وكل ده وآدم مش حاسس بأي حاجه كل اللي بيفكر فيه همس 

مازن بيخبط'ه تاني 

آدم بيشلها وبيحطها في العربيه وبيسوق بسرعه رهيبه ومازن بيركب عربيته وبيمشي وراه 

وطبعا الصحافه صورت كل حاجه

 باباه ومامته بيتفرجو علي التلفزيون 

(هناء مامته)(أحمد باباه) 

عاجل إصابه مدام آدم المنشاوي رجل الاعمال المشهور في حادسه  

أحمد بخضه:-مش دي همس 

هناء بصدمه:-قوم بسرعه نلبس ونروح 

عند آدم فى المستشفى بيوصل وبيدخل دكتور بسرعه بيخدوها غرفه العمليا'ت آدم بيكون قاعد علي الارض وبييجي مازن 

مازن:-هي كويسه 

آدم بقلق:-مش عارف 

مازن:-ان شاء الله هتبقي كويسه 

مازن:-انت بتحبها 

آدم:-مش عارف 

مازن:-شكلك وقعت يا صحبي

وبيدخل والده وولدته 

أحمد:-ايه الا حصل 

آدم:-مفيش حاجه وبعدين عرفتو منين

أحمد:-هو ده كل الا همك هي دي الامانه واعمل حسابك هتطلقها 

آدم بصدمه:-مش مطلق حد وبيتعص'ب ويمشي 

بيلاقي جامع بيدخل يتوضي ويصلي وبيفضل يدعلها وبعد مابيخلص بيلاقي شيخ قاعد جمبه

انا آسفه البارت صغير عندي ظروف 

يا تري هيقول ايه؟ 

نكمل البارت الجاي 

#بقلمي يمني



part 13♥️✨

تفاعل 

‏”وًّكنَ يَا الَلَهَ أنَتََ الَرَفَيَقَ وًّالَأمَانَ لَقَلَبَيَ دَائمَاً.♥️

يلا نبدأ ⚡

الشيخ:-في ايه يا بني شكلك مهموم 

آدم:-والله ما عارف اعمل ايه انا شكلي بحبها بس زعلتها كتير وهي دلوقتي في المستشفي بسبي 

الشيخ:-شاور علي قلبه اسأل ده وحاول تصلح اللي فات قبل فوات الآوان 

آدم:-شكرا 

الشيخ:-على ايه يا بني 

آدم بيمشي وبيرجع المستشفى

 وبيلاقي الدكتور خارج من غرفه العمليا'ت 

آدم بلهفه:-هي كويسه 

الدكتور:-هي في العنايه ولو الحاله 

استقرت خلال 24ساعه هنقلها غرفه عاديه 

آدم:-ينفع آدخلها

الدكتور:-بس خمس دقائق 

آدم:-تمام 

وبيتعقم وبيدخل 

آدم الدموع بتنزل من عينو لما يشوفها 

آدم بعياط:-أنا آسف انا عارف ان كل ده بسببي

 بس نفسي تسمحيني انا اكتشفت اني بحبك

 مش هكابر اكتر من كده ياريت تسمحيني بوعدك اني هعوضك عن اي حاجه حصلت بتمني فرصه تانيه 

بيقوم يخرج كل ده وهمس سمعاه 

بتفضل تعيط بعد ما بيخرج وبتقرر

 تديلوه فرصه تانيه بس هتعملو الادب الاول 

هناء:-قوم يا آدم روح وانا هفضل معاها 

آدم لو سمحتي يا ماما روحو كلكم

 وانا هفضل معاها وبعد جدال طويل 

بيروحو كلهم وآدم بيفضل معاها 

تاني يوم بينقلو همس غرفه عاديه

 آدم بيدخل الغرفه وبيروح يقعد 

علي كرسي في الغرفه همس بتبدأ تفوق أول ما آدم بيلاقيها بتفتح عينها بيقوم من علي الكرسي بسرعه 

آدم بلهفه:-انتي كويسه 

همس بتحاول تقعد بيسعدها وبيروح ينده للدكتور 

الدكتور:-هي كويسه جدا 

آدم:-عايزين نخرج النهارده 

الدكتور:-بس محتاجه عنايه ورعايه كمله 

آدم:-تمام 

بيكتبلهم علي خروج وبيروحووكل ده وهمس ساكته 

وهما طلعين بتلاقيه رايح علي غرفته 

همس بجمود:-دي مش غرفتي 

يا تري هيحصل ايه؟ 

نكمل البارت الجاي 

#بقلمي يمني


part 14♥️✨

شكرا علي التفاعل 

اللهم أصلحني .. وأصلح ما فسد من قلبي .. وردني إليك رداً جميلاً ✨💛

يلا نبدأ ⚡

همس بجمود:-دي مش غرفتي 

آدم:-عارف. عشان أهتم بيكي وديكي الدوا 

همس بجمود:-تمام 

آدم بيدخلها الغرفه والحزن

 باين علي عيونه من طرقتها

 همس بتحس بكده بس بتقرر تتجاهل الاحساس

 وتكمل في الا هي بتعمله 

آدم بيغير هدومه وبينام علي الكنبه

 وهمس نايمه علي السرير 

تاني يوم آدم بيصحي قبلها 

وبيطلب من الخدامه تحضر الفطار 

وبيطلع وبيدأ يصحيها وبيدها 

الفطار وبعدين بيخرج 

بيروح يشتري ورد وشوكلاه 

وبيروح وبيبدأ يخبط على الباب 

همس بجمود:-ادخل 

آدم بيدخل وبيديها الورد والشوكلاته 

همس بتفرح ولاكن بتظهر الجمود 

همس بجمود:-شكرا بس انا مش هبل'ه عشان تضحك عليا بورد 

 آدم بحزن:-مش قصدي حاجه من دي خالص 

(ظلمتي الواد 🙂😂) 

همس بجمود:-تمام 

(البارت برعايه الجمود 😂) 

بيعدي إسبوع وهما الحال ده 

آدم مهتم بيها جدا وكل يوم ورد وشوكلت

 ومهتم بالأكل ومواعيد الدوا وهمس بقت كويسه جدا

تاني يوم آدم بيتأخر جامد 

وهمس بتكون قلقانه جداا 

وفجأه بتلاقي آدم داخل 

همس بسرعه وتوت'ر:-في حاجه 

آدم مبيردش وبيدخل 

يغير هدومه وينام علي الكنبه 

همس بتضايق جدا 

لان وجه آدم باين عليه الزعل

تاني يوم بتصحي 

بتلاقي جمبها بوكيه ورد وعليه كلمه بحبك ♥️ بتبتسم وبتفرح جداا لاكن

 بتلاقي صندوق كبير في الغرفه وبعدين 

بتلاقي الباب بيخبط 

همس:-ادخل 

بتلاقي الخدامه 

آدم بيه بيقولك اجهزي علي الساعه تسعه 

وبتسعدها تقعد علي الكرسي

 همس بتروح عند العلبه 

بتلاقي فيها فستان مينت جرين حاجه كده قمر 

بيعدي اليوم ويجي بليل همس بتكون جاهزه وشكلها 

زي القمر 

يا تري ايه اللي هيحصل 

نكمل البارت الجاي 

#بقلمي يمني

يتبع 

تكملة الروايه من هنا هنا  





 

تعليقات

التنقل السريع