القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية همس الادم البارت 6_7_8_9_10بقلم يمني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

part 6♥️✨

ياريت تفاعل 

آدم بغض*ب:-بوصي أنا إتجوزتك عشان بابا انا عمري ماكنت هتجوز وحده عاجزه مش آدم المنشاوي اللي هيتجوز وحده زيك انتي هتامي في غرفه وانا في غرفه 

همس بدموع:-تمام فين غرفتي 

آدم بجمود:-أول غرفه فوق علي الشمال 

همس:-ممكن تطلعني الغرفه 

آدم بجمود:-في مكان هناك ممكن تطلعي منه لوحدك 

بيكون آدم عامل زي ممر عشان تطلعي منه

همس بدموع وحرج:-تمام 

بتطلع وبتقفل الباب همس بعياط هستير*ي ليه يا بابا سبتيني وبتفضل تعيط كتير 

آدم بيسمعها آدم في نفسه بس هي ملهاش ذنب عقله بس انا إتجوزتها وانا مش عايز 

همس بتحاول تتوضي وفعلا بتعرف وبتفضل تصلي كتير وبعدين بتحاول تقوم من علي الكرسي عشان تنام بتق*ع جامد والكرسي بيعمل صوت عالي آدم بيقوم يجري علي الغرفه بتعتها بيلاقيها وقع*ه وبتعيط وبتحاول تقوم وشفيفها بتجيب د*م بطريقه فظيعه بتصعب عليه وبيحاول يشيلها 

بتعيط عياط هستيري سبني سبني متلمسنيش

آدم بيحاول يهديها:-إهدي هشيلك بس وهمسح الدم ده 

همس بعياط:-لا سيبني 

آدم بيروح يشيلها وهي بتعيط وبيقعدها علي السرير وبيمسحلها الد*م بكل رقه همس بتحس بكهرب*ه في جسمها وبيفضل جمبها لغايه ما بتنام بيغطيها ويقوم يروح غرفته وينام 

تاني يوم آدم بيخبط علي غرفه همس مفيش رد بيدخل الغرفه وبيصحها همس........... يا همس........... إصحي.......... 

همس:-ها سيبني يا بابا شويه عايزه انام 

آدم:-بابا مين يلا عشان بابا وماما زمنهم جايين 

همس بتبدأ تفوق وبعدين آدم بيشلها وبيحطها علي الكرسي وبيخرج 

همس بتتوضي وتصلي وبتلبس فستان بيبي بلو وبتسيب شعرها مفرود

آدم بيلبس وبعد شويه بيروح لها الغرفه وبيخبط 

آدم:-خلصتي 

همس ببرود:-آه تمام 

آدم بيضايق من برودها وبيفتح بابا الغرفه وبينبهر من جمال همس 

بيخدها بالكرسي وبينزلها تحت بيكون باباه ومامته موجودين 

أحمد:-عامله إيه ياهمس أوعي يكون آدم مزعلك 

همس:-مفيش حاجه يا عمو دا آدم طيب جدا 

آدم بيستغرب هي ليه قالت كدا 

مامت آدم:-مبروك يا حبيبتي 

همس:- الله يبارك فيكي 

وبيقعدو شويه مع بعض وبيمشو 

وبعد شويه بيجي مازن 

مازن وهو داخل بصوت عالي 

انت فين يا ابووو الصحااااب 

آدم بغض*ب

ياتري قال ايه؟ 

نكمل البارت الجاي 

#بقلمي يمني


part 7♥️✨

مرسي اوييي علي التفاعل علي البارت اللي فات تفعلو على ده كمان

‏"ستبتسمُ الأماني عن قريبٍ .. لنا في اللهِ ظنٌ لا يخيبُ"♥️

يلا نبدأ ✨

آدم بغض'ب:-مش هتبطل الطريقه الزبال'ه دي 

مازن:-إهدي يسطاا في ايه 

آدم:-تاني هظبطك زي امبارح 

مازن بضحكه:-خلاص إني آسف 

همس بتضحك 

آدم بغض'ب:-في ايه يا همس 

همس ببرود:-مفيش حاجه 

آدم بياخد مازن وبيدخل المكتب 

مازن:-انت عامل فيها إيه 

آدم:-مفيش هعمل إيه هكولها 

مازن:-إحكي اللي حصل 

آدم حكا له كل حاجه 

مازن:-حرام عليك زمنها زعلانه من كل اللي قولته إمبارح وزعلان عشان برودها 

ربنا علي الظالم 

آدم:-إتلم 

مازن:-خلاص انا ماشي اتلم وصلاحها 

آدم:-يلا يله بره 

مازن:-انا تقريبا بطرد يلا سلاام واعقل شويه 

آدم:-يلااا برا 

آدم بيروح لهمس 

آدم:-روحي إعملي فطار 

همس ببرود:-تمام 

آدم مضايق من برودها 

همس بتعمل أكل وبتحطه علي السفره وبتنده لآدم 

آدم بيبدأ ياكل والأكل بيعجبه 

آدم بقرف:-إيه القرف ده وبيخبط الطبق علي السفره الطبق بيتكسر 

آدم:- لمي الأزاز ده مش عايز أزازه وحده تفضل علي السفره 

همس ببرود:-تمام 

آدم مضايق من برودها 

همس وهي بتلم الزجاج إيديها بتتفت'ح جامد وبتنزل د'م علي السفره بتكون همس بتعيط بتشوف آدم جاي بتمسح دموعها بسرعه 

بيكون آدم رايح التويلت بيشوفها 

بتكون همس بتحاول تلم الازاز 

آدم بيشوف إيديها آدم بخوف وغ'ضب همسسسسس 

يا تري قال إيه؟ 

نكمل البارت الجاي 

لو لقيت تفاعل هنزل بارت تاني النهارده 

#بقلمي يمني



part 8♥️✨

تفااعل

شكرا لمن هُم بجانبنا بدون سبب.. وبدون شروط ..وبدون مصالح 🖤✨ 

يلا نبدأ ⚡ 

آدم:-انتي بتعملي إيه مش إيدك اتعورت وبيبص في وشها بيعرف أنها معيطه 

بيشوف إيديها بيلاقي الجرح عميق 

آدم:-الجرح لازم يتخي'ط 

همس بخوف:-لا والنبي انا بخاف 

آدم:-متخافيش مش هتحسي بحاجه 

وبيخدها وبيروح المستشفي 

الدكترر بيديها بينج وبيبدأ يخي'ط

همس بتمسك إيد آدم جامد 

بعد ما بيخلص الدكتور بيكتب لها علي علاج وبيقول لازم تحافظ علي الجرح وما يتلوثش عشان منترش لقدر الله (للبط'ر) 

آدم بجديه:-تمام شكرا 

الدكتور بيمشي 

همس:-أنا آسفه عشان مسكت إيدك 

آدم بجمود:-لا عادى مفيش حاجه ومتفكريش عشان خفت في حاجه لا أبدا 

همس ببرود:-تمام

بيروحو البيت آدم بيطلع همس الغرفه 

همس بتتوضي وتصلي وبتنام 

تاني يوم بتصحي تتوضي وتصلي وبتلبس فستان نبيتي وبتبدأ تقرأ قرآن بيكون آدم معدي بيسمع صوتها بيلاقيه حلو جدا بيقف يسمع لغايه ما تخلص وبعدين بينزل بسرعه

همس بتنزل تحت آدم اول مابيشوفها 

آدم:-إعملي فطار 

همس ببرود:-وإيدي 

آدم:-إتعدلي وإعملي بإيدك التانيه 

همس:-آسفه أعمل لنفسك 

آدم بيتعص'ب وبيروح ليها بيمسك'ها من شع'رها جامد وبتهوي صفع'ه علي خدها كل ده تحت عيا'ط همس وتوسلها عشان يسبها آدم بيسبها وبيدخل بعصب'يه المكتب 

آدم بيكس'ر كل حاجه في المكتب همس بتسمع الصوت بتكون خايفه جدااا بعد شويه آدم بيخرج من المكتب وبياخد المفاتيح والعربيه ويخرج  همس بتدخل الغرفه وبتنده للخدامه وبيبدؤ يلمو الازا'ز همس وهي بتلم إيديها المتخيط'ه بتتفت'ح تاني بتشيل الازازه وبتربطها بشاش بتطلع الغرفه وبتفضل مستنيه آدم الساعه 12منتصف الليل وآدم لسه مجاش بتفضل مستيه وهي متوت"ره ومش عارفه متوت"ره ليه وبعد شويه بتسمع صوت عربيه بتروح تنام 

آدم بيطلع وبيروح الغرفه وبيفتح الباب آدم شاف.......... 

يا تري شاف إيه؟ 

نكمل البارت الجاي 

 انا مش فاضيه وكتبتو دلوقتي وتعبت بجد تفاعلو 

#بقلمي يمني


part 9♥️✨

تفااعل 

‏- قيمتك عند الشخص بـتعرفها من محاولاته التي يبذلها من أجلك وليس من الكلام ♥️~

يلا نبدأ ⚡

وبيفتح الباب بيشوف إيديها بتنزل د"م 

آدم بخوف بيروح عندها وقلبه بيدق بسرعه بيبدأ يصحيها بيدقق في وشها بيعرف إنها صاحيه 

آدم بجمود:-قومي 

مفيش رد...................... 

آدم بجمود وصوت مخيف:-إصحي أنا عارف إن إنتي صاحيه 

(كل ده وإيديها بتنزل د'م)

همس بتخاف بتقوم وبتحاول تقعد بيسعدها 

(مننساش ان هي عاجزه) 

آدم:- إيه اللي في إيديكي ده 

همس بتبص علي إيديها بتخاف من الد"م اللي نازل من إيديها وبيبان علي وشها آدم بيعرف إنها خايفه 

آدم:-إهدي مفيش حاجه قومي إلبسي يلا 

همس:-ألبس ليه 

آدم:-هنشوف أي مستش'في او صيدل'يه تعمل حاجه في الجر"ح علي ما الصبح ييجي

همس:-تمام وبتلبس 

آدم بيجي يخبط عليها خلصتي 

همس:-آه تمام 

بيفتح الباب وبيخدها وبينزل وبيدخلها العربيه وهما في الطريق 

آدم:-إيه اللي حصل لإيدك 

همس:-مفيش حاجه 

آدم بعصبي'ه:-إيه اللي حصل 

همس:-وانا بلم الحجات اللي اتكسرت في حاجه دخلت في إيدي وتفتح'ت ولفتها بشاش بس ده اللي حصل 

آدم:-تمام 

وبيفضلو يلفو وبيلاقو مستش'في وبيدخلو وهمس بتخي'ط الجرح تاني وبيروحو البيت وكل واحد بيروح غرفته وبيفكرو في بعض شويه وكل واحد بينام وبيروح في أحلامه تاني يوم همس بتصحي وبتحاول تقعد على الكرسي وبتنزل تحت وبتجهز الفطار مع الخدمات وبيحطوه علي السفره 

وبتطلع عشان تصحي آدم بتخبط علي الباب مفيش حد بيرد بتدخل براحه بتلاقيه نايم بتدخل بالكرسي بتروح عند السرير وبتحط إيديها علي شعره 

همس:-إيه القمر ده متجوزه قمر ياربي نفسي بس تعملني حلو 

آدم:-أعتبر دي معكسه يعني 

همس ووشها أحمر زي الفرواله  أكيد دا مش بجد أكيد هو مش صاحي 

آدم بضحك:-فعلا انا مش صاحي 

همس بضحك :-طب الحمدلله 

همس وهي بتخرج من الغرفه بسرعه يلا عشان نفطر 

آدم:-إهربي اويي 

تمام انا جاي أهو 

آدم بياخد شاور وبينزل وبيفطرو مع بعض بحب ولاول مره بيعدي إسبوع وهما بيتعملو مع بعض حلو

ياتري هيحصل حاجه تخلي المعامله تتغير ولا هيفضلو حلوين؟ 

نكمل البارت الجاي 

بارت طويل اهو

#بقلمي يمني



part 10♥️✨

ـ أمّا القريب فقال: "اقتلُوا يوسف" 

ـ وأمّا الغريب فقال: "أكرمي مثواه"


إنَّ الحُبَّ رزق، وإنك لا تعرفُ في أي قلبٍ رزقك💙

يلا نبدأ ⚡

بيعدي إسبوع وهما حلوين مع بعض 

تشرق الشمس تعلن بدايه يوم جديد همس بتصحي من النوم بتتوضي وتصلي وبتنزل تعمل الفطار مع الخدمات 

بتلاقي آدم نازل بتستغرب إن هو صاحي بدري ولابس قميص أبيض وبنطلون أسود وحزام جملي وشوذ جملي 

آدم:-في إيه 

همس:-صاحي بدري ولابس كمان 

آدم:-آه ما أنا هرجع الشغل بقاا 

همس:-آه تمام 

بيفطرو آدم وهو خارج 

همس:-آدم خلي بالك من نفسك 

(يا عيني ما تعرفش اللي جاي 🙂) 

آدم ببتسامه:-تمام وانتي كمان وبيروح الشركه 

أول ما بيوصل مازن بيدخل من غير ما يخبط 

آدم:-إيه مش هتتعلم الادب خالص 

مازن بضحكه:-آه 

مازن:-سيبك من كل ده إحكيلي إيه اللي حصل 

آدم:-وإنت مالك؟ 

مازن:-إيه اللي حصل وبسرعه 

آدم:-أمري لله وحكاله كل حاجه 

مازن:-منك لله هتموت البت 

آدم بغيره:-وإنت مالك 

مازن بضحكه:-إيه ده بتغيري يا قطه آدم المنشاوي بيغير 

آدم بغض'ب خفيف:-إتلم يله 

مازن:-ماشي بس انا مش مستريحلك 

آدم بضحكه خبيث'ه:- ليه انا عملت حاجه 

مازن:-مش بقولك مش مستريح 

مازن:-هتعمل ايه يا آدم

آدم:-مفيش كل اللي هعمله أنا هجيب مايا البيت وهقول إني هتجوزها وهطلق همس وبس كده(لاء حنين يا ولا 😂) #بقلمي يمني 

مازن:-مايا مين السكرتيره 

آدم:-آه 

مازن:-بتهزر 

آدم:-هي دي حاجه فيها هزار 

مازن بغض'ب:-لو عملت حاجه من دي إنسي ان انا صاحبك 

آدم:-كل ده عشان دي 

مايا وهي دخله:-يلا يا baby

آدم:-يلا 

مازن:-يبقي انت اللي اختارت 

وبيمشي بعصب'يه من المكتب 

آدم بياخد مايا وبيمشي وبيوصلو الڤله 

يا تري إيه اللي هيحصل؟ 

نكمل البارت الجاي 

بارت طويل 

#بقلمي يمني

تكملة الروايه من هنا 





 

تعليقات

التنقل السريع