القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية همس الادم البارت 1_2_3_4_5بقلم يمني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


part1♥️✨

آدم ماشي بالعربيه بسرعه كبيره وفجأه بتظهر وحده وبيخب**طها يخب*ط إيه بيطي**رها بينزل من العربيه يشوف البنت بيلاقها غرقانه د**م آدم هعمل ايه دلوقتي بيشلها بسرعه ويدخلها العربيه وبيطلع بسرعه رهيبه علي المستشفي 

آدم:-ترولي بسرعه 

الدكتور بييجي آدم لو حصلها حاجه هقتل**ك بتدخل العملي*ات أربع ساعات الدكتور بيطلع 

آدم بتوتر:-حصلها حاجه 

الدكتور:-هي كويسه بس للأسف.... مش هتقدر تم**شي تاني 

آدم:-مفيش حل 

الدكتور:-في عمليه بس علي الاقل ثلاثه شهور 

آدم:-مينفعش نعملها لوقتي 

الدكتور:-للأسف لا 

آدم:-بيدخل الغرفه وبيقعد علي كرسي وبينام تاني يوم الصبح تحديدا الساعه عشره بتبدأ تفوق 

همس:-آااااه....... آاااااه 

آدم بخضه:-انتي كويسه ثواني هنادي للدكتور 

الدكتور:-انتي كويسه 

همس:-رجلي مش حاسه بيها 

الدكتور:-للأسف آدم نغزه

آدم:-شويه تعب بسيط إن شاء الله هتبقي كويسه 

همس:-بجد 

آدم بابتسامة:-آه بجد 

همس:-ينفع أخرج 

الدكتور:-ثلاثه ايام على الاقل 

همس:-كل ده 

آدم:-خلاص يااا..... إسمك ايه 

همس:-همس إسمي همس 

آدم:- إسمك جميل ♡

همس بكسوف:-شكرا 

آدم:-ممكن أتصل علي حد من أهلك 

همس بحزن......... 

ياتري قالت ايه؟ 


نكمل البارت الجاي 



part 2♥️3✨

همس بح*زن:-أنا يتيمه 

آدم:-ربنا يرحمهم وفونه بيرن 

آدم:- ألو.. يا بابا أخبار حضرتك إيه 

أحمد والد آدم:-الحمد لله انت كويس مجتش من إمبارح ليه 

آدم:-بصراحه انا خب*ط وحده وانا مروح بليل 

أحمد بخض"ه:-وحصلها إيه؟ 

آدم:- مش هتعرف تمش*ي تاني 

همس من وراه بخضه:-لاا من دي انا مش هعرف أمش*ي تااني وبتعي**ط............. 

آدم:-سلام يا بابا 

آدم:-إنتي عارفه إن اي حاجه بتصبنا بلاء من عند ربنا إهدي كل حاجه هتبقي كويسه 

همس بعيا*اط:-يعني انا مش همش*ي تاني 

آدم بهدوء:-إهدي في عملي*ه بس بعد ثلاثه شهور انا هعملهالك 

همس بعي*ااط:-تمام 

تاني يوم والد آدم بيجي عشان يشوف همس 

والد آدم:-إيه ده همس!

همس:-عمو أحمد 

آدم:- انتو تعرفو بعض؟ 

أحمد:-دي همس بنت عمك آدهم مش فاكره 

آدم:-تمام 

إحمد:-بباكي عامل إيه يا همس 

همس بح. زن:-ربنا يرحمه 

أحمد بح. زن:-معلشي يا بنتي كله قضاء وقدر

همس:-الحمد لله انا راضيه 

أحمد:-ممكن آخد آدم دقيقتين بس

همس:-آه طبعا إتفضل يا عمو 

أحمد:-مش انا زي بباكي قوليلي يا بابا 

همس:-طبعا. حاضر يا بابا

آدم بضحك:-أمشي انا ولا ايه 

همس وأحمد بيضحكو 

أحمد:-تعالي يا آدم 

أحمد:-إنت هتتجوز همس 

آدم بعصب*يه............. 

يا تري قال إيه؟ 

نكمل البارت الجاي 

part 3♥️✨

آدم بعصب. يه:- لا طبعا هو عشان حضرتك تعرفها هتجوزها انا هعملها العملي*ه بس 

أحمد ضرب*ه بالقلم 

آدم بصدمه:-حضرتك اول مره تضربن*ي عشان دي  

أحمد:-اللي قولته يتنفذ 

آدم:-أنا اسمع كلامك في أي حاجه الا الجواز 

أحمد:-لو متجوزتهاش الأسبوع الجاي هحرمك من الميراث ولا انت ابني ولا أعرفك 

آدم بصدمه:-كل دي عشان دي أنا أخري ست شهور وهطلقها 

أحمد:-تمام بس تعملها حلو 

آدم ببرود:-إن شاء الله 

أحمد:-هتقعد معاها لبكره وبعدين هتجبها عندنا البيت 

آدم ببرود أكبر:-تمام 

وبيتصل بصاحبه مازن 

آدم:-ألو يا مازن 

مازن:- ألو يسطاااا

آدم بغض*ب:-إظبط يلا 

مازن:-تمام اهدي 

آدم:-خلي بالك من الشغل النهارده وبكره 

مازن:-في ايه 

آدم قفل الفون في وشه 

مازن عمره ما هيبطل الحركه دي

بيدخل آدم الغرفه من غير كلام بتستغرب همس 

همس:-في إيه 

آدم:-.............. 

همس:-في حاجه 

آدم:-متسك*وتي مردتش عليكي مفيش كرا*مه خالص وغبي*ه وعاجز*ه كمان

همس بعيا*ط هست*يري:-أنا آسفه بس متنساش ان انت اللي عملت كده 

آدم بيحاول يهدي:-أنا آسف بس اسكتي 

همس بتعي*ط................. 

تالت يوم بتصحي همس الاول بتلاقي آدم ماسك إيدها بتلاقي آدم بيفتح عيونه بتعمل إنها نايمه آدم بيروح للدكتور 

آدم:-ينفع تخرج 

الدكتور.................. 

ياتر قال ايه؟ 

نكمل البارت الجاي

تعريف بسيط ✨

البطله(همس آدهم 22سنه يتيمه فتاه ذات بشره بيضاء وقوام ممشوق وعيون فيروزيه وشفاه كريزيه) 

البطل (آدم أحمد المنشاوي 27سنه شاب ذا بنيه قويه وعضلات وشعر بني وعيون عسلي وبشره بيضاء ولديه أكبر شركه استسمار) 

#بقلمي يمني


part 4♥️✨

الدكتور:-هكتبلها علي خروج بس كمان شويه 

آدم بيجيب كرسي بعجل وبيحطه في الغرفه 

همس بتعي*ط......... 

آدم:- إهدي ان شاء الله كل حاجه هتبقي كويسه وبيقولها انتي هتيجي عندنا الڤله 

همس:-لا انا هرجع البيت 

آدم:-بيرن علي باباه كلمها وقولها تيجي الڤله 

أحمد:- ألو يا همس معلشي يا حبيبتي تعالي إقعدي معانا الثلاث شهور دول مش انتي بتعتبريني باباكي أكيد مش هترفضي 

همس:-تمام هاجي بس انا مش عايزه أتقل عليكو 

أحمد:-مفيش حاجه يا حبيبتي 

همس:-تمام مع السلامه 

أحمد:-مع السلامه

الدكتور بيجي وبيكتبلها علي خروج 

الدكتور لآدم:-لازم تاخد الأدويه دي

آدم:-حاضر يا دكتور 

وبينزل الكرسي تحت وبيطلع يشيلها من علي السرير بهدوء 

همس بتوتر وكسوف:-انت بتعمل ايه 

آدم:-إهدي هنزلك تحت

بتكون قريبه منه جدا وقلبه بيدق بشكل غير طبيعي وهي بتكون مكسوفه جدا وكل المستشفى بتبص عليهم بتدفن وشها في رقبته بيحس بكه*ربه مشيت في جسمه بيحاول يسيطر علي أعصابه وبيدخلها العربيه 

وبيوصلو الڤله همس بتكون مبهوره من جملها

بيدخلها غرفه في الڤله وبيقولها متنسيش تخدي العلاج 

مامت آدم:-بترحب بيها 

بيعدي ثلاثه أيام من غير ما تشوف آدم 

أحمد:-تعالي يا همس عايزك 

همس:-نعم يا بابا 

أحمد:-آدم عايز يتجوزك 

همس بتسكت................ 

أحمد:-فكري يومين وردي عليا 

همس بتفكير:- يا تري هيكون شفقه ولا إيه 

بيعدي اليومين من غير أي أحداث وهي بتفكر كل ده من غير ما تشوف آدم 

أحمد:-فكرتي يا همس 

همس:-هو دا شفقه أنا هرجع البيت تاني 

أحمد:-لا يا حبيبتي أكيد انا مش هرضي بكدا 

همس:-اللي حضرتك تشوفه 

أحمد:-جهزي نفسك الفرح بعد يومين 

همس بصدمه:-يومين قليل أوييي 

أحمد:-كويس يا حبيبتي كل حاجه جاهزه 

همس:-تمام 

بيعدي يومين وتجهزات الفرح شغاله دا آدم المنشاوي صاحب أكبر شركات الاستسمار لازم يكون أحلا وأجمل فرح 

يوم الفرح همس بتصحي بتلاقي صندوق  كبير قدام الغرفه وفيه فستان أبيض رقيق وبنات عشان يعملولها الميكاب 

بالنسبه لآدم بيصحي يروح الشركه 

مازن بصدمه................... 

يا تري قال إيه 

البارت طويل أهو✨ 

أي حد ياخد الروايه بعد إذنكم يكتب إسمي

#بقلمي يمني



part 5♥️✨

بالنسبه ليوم الجمعه انا مبنزلش بارت واليومين اللي فاتو مكنش في نت آسفه بجد بارت طويل تعويضا عن اللي فات 

يلا نبدأ... ✨

مازن بصدمه:-العريس بنفسه جاي الشركه 

آدم:-أظبط انت عارف اني مش عايز أتجوزها 

مازن:-يا عريس........ يا عريس.....

آدم بغض*ب وضرب*ه بالبوكس في وشه 

مازن:-يا مفتري ربنا علي الظالم 

موظف دخل علي آدم 

ألف مبروك يا آدم بيه 

آدم:-الله يبارك فيك بس علي إيه 

الموظف باستغراب:-مش حضرتك هتتجوز النهارده 

مازن:-همشي انا تمام 

آدم بصوت عالي:-استني يا مازن 

آدم:-الله يبارك فيك اتفضل انت 

وبيقوم يضر*ب مازن بوكس تاني ويمشي 

بيروح بيلبس بدله سوداء وبيسرح شعره 

بيكون معاد الفرح جه وهمس بقت حرفيا زي القمر بيطلع لها الغرفه بينبهر من جملاها وبيسرح وبيفضل باصص لها شويه همس بتتكسف 

همس بكسوف:-مش هننزل 

آدم بيفوق 

آدم:-ها. يلا ننزل 

وبيشلها وبيكونو قريبن من بعض ولاول مره يركزه في عينيها الفيروزتان 

بينزل تحت كل الناس بتنبهر من جملها وبيقعدها علي كرسي مخصص ليهم هما الاتنين وبيقعد جمبها وبيشتغل أغاني وبعد شويه بيقوم يقف مع أصحابه وبتكون زعلانه جدا عشان قاعده لوحدها 

أحمد ومامت آدم:-ألف مبروك يا همس♡

همس:-الله يبارك فيكم 

مازن:-ألف مبروك يا عروسه 

همس: الله يبارك فيك 

بتيجي مايا سكرتيره آم 

مايا:-هاي إنتي العروسه 

همس ببتسامه:-آه انا العروسه 

مايا:-متقومي ترقصي معانا آه نسيت ان انتي عاجزه سوري (sorry)  همس بتتجمع الدموع فعنيها بييجي آدم من ورها 

آدم بغض*ب جحيم*ي:-إنتي حيوان*ه إيه اللي قولتيه ده 

آدم:-إعتذري حالا 

مايا بغض*ب:-أنا آسفه 

همس ببتسامه عشان ردلها كرمتها:-تمام 

آدم لهمس متزعليش 

همس:- مفيش حاجه 

بيقعدو شويه والفرح بيخلص 

آدم لباباه انا هخودها وأروح الڤله بتعتي 

أحمد:-خليكو معانا 

آدم خلاص بقا يا بابا 

أحمد:-اللي تشوفه يابني 

آدم:- يلا يا همس

همس:-ماشي يلا 

آدم بيشيل همس وبيركبها العربيه وبيبدأ يسوق وبيشغل أغنيه وفين لياليك عمال بناديك مشتاق لعنيك ووحشني لقاك بالي مشغول بهواك علي طول والليل بيطول وانا مش ويالك 

همس سنده رسها علي الشباك 

همس:-ممكن نقف شويه عند البحر 

آدم:-تمام 

بيوقف العربيه وبيخرج الكرسي من العربيه بيشيلها ويقعدها عليه وبيفضلو شويه والاتنين سكتين 

همس بتبدأ ترتعش 

آدم بيغطيها بالچاكت بتاعه 

وبعدين بيروحو 

همس بتنبهر من جمال الڤله 

اول ما بيدخلو 

آدم بغض*ب

يا تري هيقول إيه؟

نكمل البارت الجاي 

تفاعل بقاا 

بارت طويل تعويضا عن اللي فات 

#بقلمي يمني


تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع