القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حورية قلبي البارت 1_2_3_4_5بقلم مريم حسن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



حورية قلبي ١


كان ماشي في شارع ضالمة و بيتكلم في التليفون بيلاقي بنت قاعدة على الرصيف


مراد.. طب اقفل دلوقتي يا جاسر و وقف العربية و نزل 

… انتي يا


بصتله البنت بخوف… انت انت مين 


مراد بسرحان … ها انا ابقى مراد انتي قاعدة لواحدك في وقت زي ده ليه


البنت بدموع.. مشيت من خالتو عشان كانت عايزة تجوزني 

عمو الجزار 


مراد بشفقة… طب متعيطيش طيب تعالى معايا


البنت وقفت بغضب.. انت فهمت ايه يا عمو انا مش من البنات دول فاهم 


مراد… انتي فهمتي ايه على فكرة ابني في البيت 


البنت… يعني انت عجوز يعني 


مراد ضحك بخفة.. لا مش عجوز متخافيش تعالي معايا 


بتروح تركب معاه العربية بخوف و بتبقى لازقة في الباب لحد ما بتنام من كتر التعب و هو بيبص بابتسامة بعد شوية بيوصل لبيت كبير بتلت ادوار في فلة يعني 


مراد… انتي يا يا 


بتتنفض بخضة.. انا اسفة اني نمت 


مراد… انتي خايفة كده ليه احنا وصلنا انتي اسمك ايه 


… حورية


مراد بهيام.. اسم على مسمى و بعدين انتبه لنفسه و قالها .. عن كام سنة 


حورية… تمنتاشر 


مراد… طفلة اوي 


حورية… انا مش طفلة و بتطلع لسانها 


مراد ضحك.. طب انزلي 


بتنزل حورية و بتقف تبص بانبهار شديد على البيت و بتفتح بقها بصدمة بتلاقي فجأة حد بيضر'بها على بقها


مراد.. الدبان هيدخل بقك 


حورية بصتله بغضب و دخلت وراه 


كنز…. باباااااااااا


مراد… حبيب بابا و بيحضنها و بيشيله


كنز بيغمزله بعينه… مين دي يا بابا دي المزة بتاعتك 


حورية اتكسفت و نزلت راسها 


مراد ضر'ب كنز بخفة على كتفه… عيب يا كنز 


كنز بينزل.. طب خلاص انتي المزة بتاعتي 


حورية ضحكت… موافقة 


كنز .. تعالي اوريكي لعبي بقى و بياخدها و بيطلع فوق


مراد بزهول.. يبن اللعيبة 


كنز دخل اوضته قعد يوري حورية اللعبة بتاعته و هو كان فرحان اوي 


كنز… هو انتي هتفضلي معانا على طول 


حورية… لا لما الاقي مكان اقعد فيه همشي انت عايزني امشي


كنز بحزن… لا عايزة تفضلي متمشيش زي ماما 


حورية باستغراب.. و هي ماما فين 


كان مراد داخل و قال بغضب


يتبع



حورية قلبي

البارت التاني


كان مراد داخل و قال بغضب… مش معنى اني بساعدك انك تدخلي في خصوصيات فاهمة 


حورية بغضب… متزعقش و ده كان سؤال عادي انا ماشية 


مراد مسكها من ايدها.. مش هتمشي 


حورية بتزقه… اوعى ايدك كده انت مين انت عشان تعمل كده 


مراد استغرب من قوتها رغم انها كانت بتعيط من شوية 


كنز بيعيط حورية بتروح تهديه و. بتبص لمراد بغضب 

كنز نام و هي سابته على السرير و جاية تخرج


مراد بيتنهد بضيق… انا اسف 


حورية بانتصار.. ايوه كده 


بتدخل حورية و تطلع اوضة كنز و بتنام جنبه و تاخده في حضنها 


بتصحى حورية من النوم 


حورية… كنز كنز قوم يلا 


كنز بيفتح عينه و بيبتسم و بيقوم بيدخل الحمام و حورية كذلك كنز بينزل قبل حورية 


بتسرح شعرها و تخرج بتكون في اوضة في اخر الطرقة بتحس قلبها بينبض جامد 


في مكان تاني 


عز… الغي الاجتماع النهاردة 


نهى… مش هينفع 


عز بعصبيه… انا اللي اقول ينفع ولا مينفعش فاهمة و تلغيه عندي معاد 


بيخرج من الشركة و بينزل الجراج يركب عربيته و بيمشي 

و بيفتكر اللي حصل امبارح 


سلمى .. كفايا بقى كفايا انا زهقت منك انت غيور و بتوصل للشك انت كنت هتقتله فاهم يعني ايه 


عز… يعني عايزاه اشوفه بيقولك بحبك و اسكت


سلمى… هتتعصب اه دي غيرة طبيعي لما تعرف ان حد قالي كده بس انت شكيت فيا انا و كنت هتقتله لولا اني رفعت المسدس انا مش بحبك يا عز انا بقيت بكرهك و ابعد عني و عايز اقولك حاجة عمر ما واحدة هتحبك انت على طول مكروه من الناس انا قاسي 


الحاضر 


عز بغضب… ولله لاندمك على كل كلمة قولتيها 


يتبع



حورية قلبي البارت التالت


مراد… عندي حفلة شغل  النهاردة بليل هتيجي معايا 


حورية… بس انا معنديش لبس 


مراد… جبتلك 


حورية… طب ممكن تشوفلي شغل عشان مش هفضل قاعدة هنا كتير 


كنز… انتي بردو عايزة امشي افضلي معايا ونبي 


حورية بتبص بشفقة على الطفل بتيجي الساعة خمسة و الفستان بيجي بتطلع حورية عشان تلبس بيكون فستان اسود بحملات طويل و مجسم عليها و جابت شعرها على الجنب 


مراد و كنز بيصفروا 


مراد.. لا جامد .. يلا يا كنز عشان تروح عند تيتا 


حورية بتتكسف و بتمشي وراهم و بعد ساعة الا ربع بيوصلوا الحفلة بتكون في ناس كتير اوي و فخمة و عربيات اخر موديل بتنبهر حورية جدًا مراد بيروح يتكلم مع الناس و حورية بتقف على الطربيزة لواحدها دماغها بتوجعها من الدوشة و بتطلع برا بيبقى زي بلكونة كبيرة 


حورية بكحة… ممكن حضرتك تطفي السجاير بتتعبني


عز ببرود… و انا مالي 


حورية بغيظ… ما تطفيها يا بني ادم و بتقرب منه بعصبيه رجليها بتتلوي كانت هتقع من السور عز بيلحقها و هي بتبص عليه بسرحان 


عز بيبعدها بسخرية… ايه يا قطة 


بتبصله حورية بغيظ و بتدخل جوا 


… و مين دي بقى يا مراد


مراد بشرود… دي تبقى اختي 


الياس… اختك اه 


بيكون عز واقف على طربيزة و بيبص على حورية بغضب و بيلمح سلمى داخلة مع عدوه و هو حاضنها و بيبص ل حورية و بيروح بسرعة على طربيزتها 


مراد… عز ازيك 


عز… الحمدلله انت عامل ايه


مراد… تمام اختي حورية


عز… اختك مين انت معندكش اخوات 


مراد.. بعدين 


حورية بغيظ… انت تعرفه يا مراد


عز باستفزاز.. احنا صحاب يا انسة حورية 


بتيجي سلمى و رجل الاعمال اللي كان معاها على الطربيزة 

بيبص عليهم بضيق 


سلمى بضيق من قرب عز و حورية.. و انتي مين


حورية… انا 


عز ببرود… خطيبتي و اخت مراد


حورية…😮😮😮😮😮


مراد…😮😮😮😮😮


سلمى…😮😮😮😮😮


يتبع



حورية قلبي البارت الرابع 


عز ببرود… خطيبتي و اخت مراد


حورية…😮😮😮😮😮


مراد…😮😮😮😮😮


سلمى…😮😮😮😮😮


حورية بعصبيه… ايه اللي انت بتقوله ده 


عز بيمسك ايدها… انا عارف يا حبيبتي انك مكنتش عايزة تقولي لحد بس ان الاوان بقى 


مراد بغضب مكتوم و بهمس في ودن عز… او ملمتش المسرحية دي هنزعل من بعض يا عز 


سلمى بغيظ… بس مش بلدي شوية يعني 


حورية… بلدي انا بلدي طب شيلي المحارة اللي على وشك دي و احنا نعرف مين البلدي 


سلمى… ياااااااي ازاي يدخلوا الجرابي@ع دول 


حورية بتهجم عليها و عز و مراد بيشدوها بالعافية و بيطلعوها برا الحفلة


حورية… سيبوني عليها سيبوني عليها ولله هموتها بلدي مين يا ام شعر ليفة 


مراد بعصبيه… بس اسكتي اسكتي شششش


حورية… و بعدين ايه خطيبتك دي و  اخت مين يا ابو اخت انت ها 


مراد … عشان انتي اختي فعلًا 


يبتع


حورية قلبي البارت الخامس


مراد … عشان انتي اختي فعلًا 


حورية بصدمة… انت بتقول ايه 


مراد… انا قولت الحقيقة انتي اختي يوم ما جيتي البيت طلبت من حد يعرف عنك كل حاجة عرفت ان دي مش عمتك دي  خالتك امك سابتك عندها امك كانت الشغالة بتاعت البيت من عشرين سنة كانت عمالة اقولك كلام وحش عن بابا و انه سابك مع انه كان طيب و امك هي اللي حطتله حبوب هلوسة في العصير و هاته يعمل كده


حورية.. انت بتكدب صح 


مراد… لا مش بكدب دي الحقيقة 


حورية بتطلع تجري و مراد كان هيروح وراها 


عز… مراد استنى دلوقتي انا هروح وراها و انت كمان اهدى

و متقلقش هجيبها لحد عندك 


عز بيركب عربيته و بيمشي وراها 


عز.. اركبي يا حورية 


حورية بعند… لا مش هركب معاك 


عز بيوقف العربية و بينزل 


عز… انا قولت اركبي يبقى تركبي


حورية بخوف… انا في العربية يا باشا و بتركب بسرعة 


عز… انا قولت لمراد اني هجيلك عشان تهدي شوية 


حورية دمعت… انا تعبت تعبت من كل حاجة من خالتي اللي فكرتها عمتي اللي كانت عايزة تجاوزني جزار و متجوز اتنين كل ده عشان فلوس و امي سابتني ليه كل ده لي اشمعنى انا لي 


عز… كل حاجة بتحصل بيبقى ليها سبب لو مكنتش خالتك هتجوزك للجزار و انتي هربتي مكنتيش عرفتي ان ليكي اه و ان ابوكي مظلوم 


حورية… بس اكيد مراد بيكرهني بسبب ماما 


عز… مراد شخص مش كده و عارف انك مش السبب مش بيكرهك بالعكس ده بيحبك 


حورية… تفتكر


عز… اكيد 


حورية.. شكرًا على كلامك ده ريحني و بعدين قالت بعصبية… و انت ازاي اقول اني خطيبتك ها 


عز… انتي اتحولتي امتى


حورية… ايوه بردو رد استنى استنى ان عرفت لي عشان البنت اللي كانت موجودة انت تعرفها صح انت بتغيظها صح انت استغلتني 


عز… اسف 


حورية… انت حيوان انا حتى لو لسة عارفتك النهاردة بس انت جرحتني و استغلتني 


عز… شوية و نقول سيبنا بعض 


حورية… انت ايه يا اخي ايه 


عز… كانت بتقابل عدوي من ورايا عرفت بقيت اشد عليها اكتر رايحة فين جاية منين بقيت شكاك و بغير احد ما اكتشفت ان هي صاحبته و هو باعتها عشان تاخد معلومات من عندي 


حورية… كنت بتحبها 


عز بوجع … اكتر من نفسي 


حورية… و انت عايز تعمل كده ليه 


عز… عشان عايزها تيجي تقولي يلا نرجع و تتذل و تتكسر زي ما كسرتني 


حورية… بس اللي بيحب حد مش بيحب يشوفه مكسور يمكن هي محبتكش و عملت حاجة عشان حد تاني سيبها هي لو رجعت تتذل او و هي مكسورة مش هتبقى بتحبك هتبقى انانية منها و انها لمًا بتحس ان الحاجة بتضيع من ايدها بترجعلها و اما بتملكها بتهملها 


عز… المهم اوصل لالي عايزه 


حورية دمعت… بس انا مش هشترك في اللعبة دي 


و بتنزل لانهم بيكونوا وصلوا 


مراد.. حورية 


حورية بتحضنه و بتعيط


مراد… شششش اهدي 


حورية… خليك جنبي على طول 


مراد… متخافيش 


حورية… انا عايزة اروح الكلية انا كنت علمي رياضة مجموعي يدخلني هندسة 


مراد.. احلا مهندسة و انسي اللي حصل النهاردة من عز و انا هبعده عنك  


حورية… ماشي 


بتعدي الايام و حورية بتفكر في عز بس بتنفض افكارها 

و يجي وقت الكلية بتاعتها 


حورية.. حلو صح 


مراد.. تحفة 


كنز… عمتو 


حورية بغيظ.. مبحبش عمتو اسمي حورية 


بيحرك حواجبه و بيفضل يقول… عمتو يا عمتو عمتو 


بتجري وراه و بتشيلر و بتقعد تزغزغ فيه 


كنز بضحك… خلاص ولله انا اسف 


مراد… يلا يا استاذ عشان مدرستك و انتي عشان الكلية 


بتروح حورية الكلية بتدخل بيبقى الطلاب كتير حواليها بتبقى خايفة 


بتيجي بنت… لو سمحتي هو مدرج b1 فين


حورية.. انا كمان عايزة اروح بس معرفش فين 


… انا ماسة 


حورية.. و انا حورية 


ماسة… خلاص بقينا صحاب انا مليش حد هنا 


حورية… ماشي يلا بقى ندور على المدرج


بيقعدوا يدورو لحد ما بيلاقوه و بيدخلوا يقعدو جنب بعض 

و اول ما الدكتور بيدخل 


حورية بهمس… عز


يتبع

تكملة الروايه من هنا 






 

تعليقات

التنقل السريع