حوريه قلبي البارت السادس
حورية بهمس… عز
ماسة بهمس… انتي تعرفي المز ده
حورية بصة قدامها بشرود لحد ما المحاضرة بتخلص
حورية بتطلع برا هي و ماسة و عز بيبقى لسة جوا
بيجي ولد… هاي انا فريد
حورية… و انا حورية
بيمد ايده عشان يسلم فجأة بتلاقي حد بيشدها بيكون عز و بيدخل المكتب بتاعه
عز… انت ازاي تقفي معاه
حورية… انا حره
عز.. انتي متعرفيش ممكن يقولوا عليكي ايه و اي حد يقول اي حاجة مش هرحمه
حورية… هو انت صدقت اني خطيبتك بجد و بعدين مش فضينا الموضوع ده
عز.. بس انا ابتديت احبك
حورية.. مش مصدقاك مفيش حد بيحب حد من اول مرا
عز…و انتي اللي خليكي تقولي كده
حورية..عشان انت لسة بتحبها
عز… لا انا بحبك انتي
حورية … و انا ايه اللي يخليني اصدقك انت واحد كنت عايز تضحك على واحدة و اقولها انك خطبت مش هتضحك عليا
و بتخرج
عند مراد
مراد بغضب… انتي يا مصيبة همشي ورا عربية الرش بسببك
صفا… كنت بشرب الشاي مشربش
مراد… وقعتاه على الرب لييييه يا ربي هتشل انتي كل يوم بمصيبة
صفا.. سوري
مراد… انتي مرفودة برا
صفا.. اخر مرا
مراد.. مرفودة
صفا… يلا هو انا مرفودة من جنة جتك القرف
مراد… بت بت همو@تك
بتخرج صفا و اول ما بتنزل من الشركة و بتقعد على الارض تعيط و بتفتكر حالها كانت عايشة قصر كبير مع جدها و دلوعة عفاوية فوضوية لكن جدها توفى و عمها طردها من البيت و اخد ورثها و امها كانت متجوزة و مردتش تاخدها
و ابوها ميت هي عندها 19 سنة
نزل مراد من الشغل لقاها قاعدة بتعيط و هي اول ما شافته وقفت
مراد… انتي بتعيطي
صفا… لا ده حاجة دخلت في عيني و بتمسح دموعها
بيتنهد مراد… لو اتأخرتي تاني في الشغل و عملتي مصيبة ولله هزعلك
صفا بفرحة… بحد و بتحضنه و بتبعد عنه على طول… انا اسفة مكنتش اقصد
مراد.. احم تعالي اوصلك
********
حورية خلصت المحاضرات و روحت على طول
مراد… مالك يا حورية قاعدة سرحانة ليه
حكتله اللي حصل
مراد… عز عمرو ما هيضحك عليكي انا عارفه ده صاحبي
الباب خبط و الشغالة فتحت و كان عز
حورية.. انا طالعة فوق يا مراد
و بتطلع جري
مراد.. نعم
عز… انا عايز اتجوز حورية
مراد… بتحبها بجد
عز.. حورية قالتلي اللي بيحب حد مش هيكسره و انا عمري ما هبقى عايزها مكسورة
مراد… حورية خايفة تكون بتضحك عليها
عز… هسبتلها اني بحبها
بتعدي الايام و عز بيحاول يقرب من حورية و يسبتلها انو بيحبها لكن هي مطنشه
و مراد بيحب صفا و ماسة لسة هيظهر اللي بتحبه
حورية داخلة بثقة و هي متعودة ان عز هيجي وراها لكن المرا دي ملقتهوش و دخلت بقت الناس بتتهامس
حورية… هو في ايه يا ماسة
ماسة… دكتور عز خطب
يتبع
حورية قلبي
البارت القبل الاخير
ماسة… دكتور عز خطب
حورية بصدمة… ايه انتي بتكدبي
ماسة… لا
حورية مشيت و راحة الشركة لمراد
حورية بدموع.. مراد و بتحضنه و بتعيط
مراد… شششش اهدي في ايه
قصت عليه ما حدث
مراد… بس عز مخاطبش
حورية بصدمة… يعني ايه
مراد… عز كان بيعمل كده عشان تحسي بيه لانك دايمًا رفضاه
حورية… حتى انت بس مش من حقه يلعب بمشاعري انت كلكوا كذابين انا بكرهكو
و بتروح تفتح الباب بتلاقي عز في وشها بتمشي و تسيبه
و بتنزل تاخد تاكسي
بليل
عز… دورت في كل حته مش لاقيها
مراد … انا السبب انا اللي وافقت على كده
كنز ببراءة… بابا انتو متدايقين ايه ده حورية قالت انها رايحة لماسة
عز.. ايوه ماسة ازاي تاهت عني
و قام خرج بسرعة و مراد بينادي عليه و بيخلي حد يجيب عنوان ماسا و بيتجه للبيت
ماسة… احم دكتور عز
عز… حورية عندك
ماسة… ايوه
خرجت و قالت بغضب… ايه اللي جابك امشي من هنا
عز… يا حورية انا بحبك
حورية… و انا لا انا لا انا عمري ما هحب واحد بيكذب
عز صرخ في وشها… انتي كمان مكنتيش عايزة تكلميني و على طول تصديني دلوقتي عرفتي انك ضيعتي حاجة من ايدك انتي كمان السبب مكنتيش حاسة بيا
حورية… عندك حق كلنا غلطانين و مش متفقين احنا مننفعش لبعض و قفلت الباب و فضلت تعيط
بعد مرور اربع سنوات
صفا و بتحط طرحة على وسط بنتها و مسكت كنز الطبلة و هي الصاجات
صفا… يا سبايسي
كنز بيبرق
صفا… مالك مبرق كده ليه
كنز بهمس… بابا
بتلف و بتبلع ريقها بخوف .. مراد
مراد… ايوه مراد بتعلمي العيال ايه يا صفا ها و البت اللي مكملتش تلت سنين دي محزماها و انت يا شحط انت في اعدادي و بتعمل كده
كنز… يا بوب ايه يعني
مراد… هشد في شعري
قاعدة في مطعم كبير و لابسة فستان بعد الركبة و حملات
و قاعدة بتاكل لواحدها وسط الحبايب اللي قاعدين جنبها بيجي فجأة و بيشد الكرسي و بيقعد
حورية بصدمة… عز
يتبع
علق ب 20 ملصق
حورية قلبي البارت الاخير
حورية بصدمة… عز
عز بابتسامة… وحشتيني انا لسة بحبك و عمري ما نسيتك انا تعبت اول لما بعدتي
حورية.. انا ماشية
عز مسك ايدها… مش هتمشي من هنا الا لما نتكلم
حورية… و انا مش عايزة اتكلم
عز… طب انا هعرف الناس و اتكلم بصوت عالي… انا بحب البنت دي من خمس سنين بقالي كتير وراها
حورية بتحاول تسكته و هو مستمر في الكلام
عز… انا بحبها و بقولها تتجوزيني و فتح علبة خاتم
بصتله بتوتر و رفعت ايدها و هو مسكها و لبسها الخاتم و حضنها
عز بهمس…. وحشتني
حورية بخجل… ابعد
بيبعد عنها و هو مبتسم و بيخرجوا من المطعم
حورية… انا هروح بعربيتي
عز… لا احنا مش هنروح
حورية… اومال فين
عز.. هنتجوز
صاحت به.. نتجوز انت مجنون
عز بحزن… اومال ايه
حورية … انا عايزة فرح
عز… انا حاجز القاعة الناس مستنيا يلا
حورية وقفت بصدمة و هو ركبها العربية و راحو على فندم و كانت كل حاجة جاهزة الفستان الميكب
مراد.. العروسة القمر
حورية ضربته على كتفه بخفة… كده و انتي انتي صحبتي
صفا… كلو عشانك يا حبيبتي
حورية… شكلي حلو طيب
مراد… قمر
خرجت حورية و هي ماسكة ايد مراد و نزلوا لحد القاعة و شافها عز حاضنها بقوة و اتجوزوا
جت بنت مراد و هي ماسكة ايد طفل
ريتال … بص يا بابا يوسف
صفا.. يخلاثي
مراد… يخلاثي ايه انتي كمان امشي يا بابا من هنا في ايه يلا شطبنا و انت يا اخيرا مش دي اختك و انتي
صفا بحدة.. انا ايه
مراد بهمس… انتي القمر
صفا ضحكت بدلع
مراد.. الله
…
حورية… لا لا خلينا ندخل نرقص الفرح خلص ليه
عز… هو ايه اللي خلص ليه الساعة اربعة الفجر يلا
حورية بحماس… خلاص هطلع ارقص فوق
و طلعت تجري
وقفت قدام المراية و هي لابسة فستان ضيق و كت
حورية… يخرابي عليا قمر هروح انام بقى
و راحة نامت على السرير و عز طلع من الحمام ابتسم بخفة و راح غطاها و نام جنبها
تمت
تعليقات
إرسال تعليق