القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت #اماني❤️البارت 1_2_3❤️بقلم #ملك_امير❤️ في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله ❤️


كنت قاعده بعيد وهو بيغني نفس الصوت الي بيحسس قلبي بالامان فضلت اسمعه وانا عامله اني بذاكر مهو اصل مستحيل ابين اني مهتمه بيه 

لان عمره ما هيبصلي لاني يعتبر اغرب حد في الكليه وديما ببقي ساكته يعني انطوائيه كنت جايه ابص لقيته باصصلي انا لقيت وشي احمر اوي ومش عارفه بس قلت اكيد بالغلط يعني بس لما صوته سكت اتوترت اكتر 

_احم لو سمحت ي

لسه برفع راسي لقيته هو اتصدمت انو جاي يكلمني

=ايوه اسمي رونا

_اسمك جميل زيك يرونا

=ايي

برقتله جامد وكنت يعتبر مصدومه

_دي مجامله عادي هه

=اه تمام ي

_محمد اسمي محمد

=اه تمام في حاجه بقي

_لا مفيش بس انت قاعده لوحدك لي

=بذاكر يعني لو معندكش مانع

_لا طبعا في اي يعني داخله حامي كدا بوراحه

=طيب 

_هو انت سنه كام

=انا سنه تانيه

_يا محاسن الصدف تصدفي وانا كمان

=وانت كمان اي

_ في سنه رابعه

وضحك ضحكه سمجه للحظه بصتله بقرف وبعدها

قلت

=اتشرفنا ياستاذ محمد

_انا اشرف

=اي 

_اي

قلنا كدا وبعدها ضحكت جامد اوي فكرني بنفسي مش بعرف ارد بردو وبعمل مواقف محرجه لنفسي كتير 

ساعتها محمد كان بيقول في نفسه

_يخربيت جمال ضحكه امك

=عل العموم عن اذنك عشان ورايا محاضر بقي

_احم هو ينفع رقم والدك

=اييي

_ايي

=عايزه لي

_احم لا مفيش اصل والدك الي هو عمو جمال يبقي صاحب بابا ومكناش عارفين نوصل لرقمه وأنا عارف انك بنته فجيت عشان اخده منك

=اه تمام خد الرقم اهو

بعدها سيبته ومشيت وانا مدايقه ومش طايقه نفسي وروحت حضرت المحاضره وانا طالعه كان بيبصلي وانا خت بالي بس مهتمتش وكنت ماشيه بسرعه ومكنتش واخده بالي وكان في عربيه هتخبطني لولا انو جري عليا وشدني جامد كنت في حضنه في اللحظه دي كنت يعتبر عقلي اتشل مش قادره افكر اصلا وووو

يتبع



بارت 2

وانا طالعه كان بيبصلي وانا خت بالي بس مهتمتش وكنت ماشيه بسرعه ومكنتش واخده بالي وكان في عربيه هتخبطني لولا انو جري عليا وشدني جامد كنت في حضنه في اللحظه دي كنت يعتبر عقلي اتشل مش قادره افكر اصلا لحد ما قطع تفكيري وقال

_مش تحاسبي كان ممكن تموتي دلوقتي

=ءءء انا مكنتش واخده بالي

_طيب حصل خير 

وقام وقومني معاه 

=شش شكرا

وقمت جريت ودخلت البيت لقيت حازم اخويا كان قاعد يذاكر مهو اصله ثانوي عام وناوي يخش هندسه الفاشل 

= اي يعم الساقط انت بتعمل اي

«لولا انك الكبيره كنت غلط فيكي 

=يواد يمؤدب انت 

«اهو احسن منك

=فين ابوك

«لسه مجاش انت الي جايه بدري سيكا

=طيب عايز تطفح

«اطفح هو انا بعد تطفح دي هاكل حسبي الله 

=والله دا اسلوبي ان كان عاجبك بقي

«عاجبني يواد يحلو انت

=بكاش اوي والله

«طيب يلا اعمليلي اكل

=ولا تعالي نطلب بيتزا مش قادره اطبخ انا او خلي الحج يجبلنا معاه وهو جاي

«خالصه

فضلت قاعده مع الي بقيت اليوم ودخلت نمت وصحيت تاني يوم عشان اروح الجامعه وروحت فعلا لقيته قاعد مكانه نفس القاعده ونفس الناس الي حواليه بس الي لاحظته المره دي ان عينه كانت معايا انا جريت بسرعه عشان ادخل قاعه المحاضرات وفعلت دخلت محضراتي وخلصتها وكنت مروحه في ناس كتير مستغربه من الروتين الي في حياتي وان يعتبر مليش صحاب بس دي حقيقه انا جربت اقرب من الناس كتير اوي بس للاسف كل مره كانت بتبقي استغلال فبقيت بفضل ان ابقي لوحدي روحت البيت لقيت بابا وحازم وكانو بيلعبو بلاستيشن سوا 

«وهوبا وهوباااا جووووون كمان مستواك معدش عاجبني يحج

{يخويا اتنيل عل اساس انك الي مستواك حلو انا سايبك تكسب بس بمزاجي

=اي يجدعان في اي انا جيت

{اخوكي يستي مفكر انو خسرني

= تؤ تؤ ودي تيجي بردو دا انت عم اللعيبه كلها يحج

«والنبي كلي بعقله حلاوه كمان وكمان

{المهم عايزكو في موضوع 

=اشجيني

{بكرا في واحد صاحبي من زمان يعني مشوفناش بعض هيجي هو وعيلته فعايزكو تبقو محترمين قدامهم

«بذمتك يحجوج حد يبقي جاي لكباريه ويطلب ينسون 

=اهو المفعوص دا اول مره يقول حاجه صح

«مفعوص هه ضحكتيني خفه دمك دي اوي

=كتك نيله المهم مين هيطبخ

{ هجيب جاهز مانا عارفك مش قادره تحطي ايدك غير في طبخ الاندومي الزفت الي بتاكلو دا

=علفكره انت بقيت قفوش اوي اوي يعم جمال بكرا اتجوز وتتمنو الاندومي دا

«يستي اتجوزي بس واحنا مش هنكلمك اصلا

=مااشي يحازم

دخلت اوضتي وقضلت سهرانه مهو اصل بكرا الجمعه فضلت ادور روايات اقراها وسهرت طول اليل عليها وروحت في النوم من غير ما احس 

تاني يوم صحيت عل العصر كدا قمت لقيت بابا واخويا لسه جاين من برا ومعاهم الاكل يدوب فضيته في الاطباق ولبست وفضلنا مستنين الضيوف الي لا انا ولا حازم نعرفهم الباب خبط وبابا استقبلهم ومكنتش انا وحازم معاه كنا بنجيب العصير والكيك من جوا ولما دخلت شوفته شوفته محمد ووو

يتبع



بارت 3

الباب خبط وبابا استقبلهم ومكنتش انا وحازم معاه كنا بنجيب العصير والكيك من جوا ولما دخلت شوفته شوفت محمد لقيته باصصلي ومبتسم وانا اتعاملت عادي وتجاهلته مكنتش مهتميه اوي بوجوده

(يااه بنتك دي يجمال

{اه بنتي يحسن يخويا

)الله واكبر عليها زي القمر تعالي اقعدي جمبي يحبيبتي 

روحت قعدت جمب طنط حسناء واخت محمد الي اسمها يمني وكنت بتعامل عادي والي لاحظته ان محمد عايز يتصاحب عل حازم وعمال يتكلم معاه في اي حاجه وكل حاجه 

=وانت في سنه كام ي يمني

»انا تانيه ثانوي

=بجد دا انت قريبه من سن حازم خالص يدوبك الفرق بينكو سنتين

»اها انا عارفه حازم كان بيجي اوائل طلبه السنه الي فاتت وكان السبب في خساره مدرستنا

«مش بحب اتكلم عن بطولاتي كتير

=يشيخ اتنيل يعني جبت جايزه نوبل

_مش جايزه نوبل بس كفايه انو خسر. البنات الدحيحه الي مبيسبوش الكتب دول

فهمت انو بيلمح عليا لاني بطلع ديما الاولي والدحيحه بتاعت دفعتي

=الثانوي مش مقدار لحاجه اصلا

_دي وجهه نظرك وانا بحترمها 

=طيب

قضينا باقي اليوم وانا ساكته ومليش نفس اتكلم اصلا واول ما مشيو يدوبك شيلت كل حاجه ودخلت نمت عشان اروح الجامعه

صحيت تاني يوم نقيت طقم اسود في اسود حتي البندانه والشوز وروحت الكليه وكالعاده هو قاعد وحواليه ناس كتير بس المره دي بصلي وركز معايا بس انا لفيت وشي بسرعه عنه بس لقيته بينده عليا

_رونا يرونا

=ءءايوه 

_ اي مبترميش عليا السلام ولا بتكلميني حتي 

=والمفروض اكلمك لي

_عادي اعتبريني صاحبك

=امم ماشي

_ماشي يلا عن اذنك عندي محاضره 

سابني ومشي وانا ابتسمت وكنت ماشيه لحد ما وقفتني واحده

›انت كنت واقفه مع محمد لي

=اي دا انت مين اصلا وازاي تتكلمي معايا كدا

›طيب انت متعرفيش انا مين بس انا ممكن اعرفك ولو شوفتك واقفه م محمد تاني متلوميش غير نفسك

كنت لسه هرد بس هي مشيت وانا كمان مشيت وروحت للمحاضره وبعدها السيكشن وكنت طالعه عادي لقيته قدامي مره واحده

_ الجميل رايح فين

=ابعد يعم مش ناقصه مشاكل انا

_مشاكل! مشاكل اي 

=شوف يعم انت معجبينك دول بيهددوني عشان وقفتني الصبح

_بقلك اي سيبك من الهبل دول 

=لا يباشا اخاف

_يواد يخواف انت

=احم يلا انا مروحه عايز حاجه

_اه 

=عايز اي

_اوصلك 

=احم ماشي

_طب يلا قدامي عل العربيه

روحت معاه وركبنا العربيه فضلنا ساكتين لحد ما قال

_رونا ينفع سؤال

=اسال

_هو انت لي بتقفي مع زياد المعيد دا كتير

=يخصك في اي معلش

_بسال عادي يعني اصل باين بيحبك اوي

كان بيقولها وهو بيضغط عل الدركسيون جامد وانا مش فاهمه بيعمل كدا لي

=مفيش حلجه بيني وبينه انا بقف معاه عشان بساله عن حجات تبع السكاشن والمحاضرات لا اكتر ولا اقل 

_ممم انا هشغل اغنيه

=اوك 

شغل اغنيه شوفي حالي بتاعت محمد سعيد وحقيقي انا بعشق الاغنيه دي فضل يبصلي ويبتسم انا كنت بتمني ان السرعه تعدي 180 عشان اروح بسرعه بدأ يغني مع الاغنيه من بدايه الكوبليه الي بيقول " ما تيجي نسيب كل دا ونمشي بس انا وانتي في عيون الغير مجانين ونتوه جوا حضن الليل ونقول مواويل حتي لو الناس سامعين انا وانتي بس"

بصلي بعد ما سكت وكنت متوتره اوي من الحركات دي كنت خايفه وابتدي يغني تاني مع كوبليه "انا حبيت ولا عمري هقول مليت تكوني الحضن زي البيت وتيجي كل ما تحني واقول اني ملكت الجنه فوق كفي ولو هتغيبي يوم عني هفضل بردو ما تيجي نسيب كل دا ونمشي بس انا وانتي في عيون الغير مجانين ونتوه جوا حضن الليل ونقول مواويل حتي لو الناس سامعين انا وانتي بس" 

وشي كان عمال يجيب الوان ساعتها وكنت مبسوطه اوي لحد ما وصلنا وطلعت البيت جري وانا اصلا م عل بعضي بس الحمدلله ملقتش حد في البيت وحضنت المخده وفضلت الف بيها وبعدين سبتها ومسكت الفون لقيت رسال عل الفيس من اكونت فيك بيقولي

"الاسود يليق بك"

"كان هناك حبرا انسكب عل الثلج فاعطي جمالك"

استغربت من الجملتين وفي نفس الوقت كنت خايفه بس بعدها قمت كلت ونمت وصحيت تاني يوم وروحت الجامعه بس اول ما دخلت محمد ناداني 

_روناا روناء يرونا

=ها ايوه

لقيت بينزل عل ركبته وبيقول

_تقبلي تتجوزيني 

فضلت مبلمه بس هزيت راسي بالموافقه

بعدها قلم نفض هدومه وانا كنت منتظره يحضني زي الافلام بس قالي الي صدمني بجد

_مش قلتلكو اي بنت في الجامعه دي انا اقدر اخليها تحبني 

يتبع


 تكملة الروايه من هنا هنا  

تعليقات

التنقل السريع